Tahle dvě auta už toho spoustu pamatují, jedno z nich přežilo standardně dlouhé modelové obměny o tři roky a to druhé prozatím o dva. Na kterém z nich se zub času podepsal víc?
Pěkný test objektivně hodnoticí obě auta. Přiznám se, že jsem čekal to co většinou při testu Škoda vs. téměř cokoliv mimo VW koncern, tedy hromadu keců, ohýbání faktů a nakonec bodové hodnocení nastavené tak, aby Yeti mírně vyhrál. Byl jsem ale příjemně překvapen.
tak trosku moje auto snov... samozreme v zakladnej 1.6tke mivec .... je to robustne priestranne spolahlive.. a pre mna aj krasne auto ktore z roka na rok zreje ako vino .... fakt dokonala rodinna kara.... ale momentalne kusok mimo moje moznosti ale hlavne potreby.... vozit sa v nom sam alebo maximalne vo dvojici by bol kusok asi zbytocny a draho zaplateny luxus.. o dalsich poplatkoch s tym spojenymi ani nevravim ( pneu...servis... atd. zrovna misak na servisoch a prehliadkach zakaznika vazne nesetri.. to su fakt palky ale zase auta maju ozaj spolahlive )
ASX tu ani nemohlo prehrat... uz vizualne je voci Yetine tak o level inde ;-) a aj v kabine piestrannostou aj interierom... a vlastne vo vsetkom je lepsie ... kto vie ten fakt vie ;-)
sice to bude s 1,6tkou vzdy len dvojkolka a auto ma uz aj tak svoju vahu aj vacsi odpor vzduchu kvoli vyssej kasni ( voci nejakemu beznemu hatchu )... ale na nejake to bezne santenie a jazdenie urcite postaci ;-) .. lebo ono vykon v sebe ma... len ho treba kusok poprehanat aby to zo seba dostalo... inak som zvedavy ake motory nasadi to nove male SUV v zeneve ... ale zda sa ze aj tam uz pridu turba .. uvidime
4kola + automat + 2,2 diesel je uplne ine vozenie ako predny nahon a lahky mivec... dobre je ze aj pri 1.6 atmo mas rovnaku zadnu napravu, takze ziaden * a orezavanie
...áno je to prekvapenie. Keby však bol test naozaj objektívny, prehral by Yeti o konskú dĺžku a nie o prsia (4 stotiny bodu).
V záverečnej tabuľke získal Yeti body(4 desatiny) za design :-O a (4 desatiny) za motor. Zrejme kvôli skvelému pružnému zrýchleniu...
suhlas.... bodovo je to akosi natesno pritom realne je ASX fakt o level inde ako yeti.... kazdopadne tentokrat uz yetina vyhrat proste nemohla... to by kvalita testov na acz stratila akukolvek vahu... nakoniec to sice uhrali aby to bolo papierovo akoze napinave a hodne tesne ale skusme si obe auta zrovnat v reale vsedneho dna .. a zistime ze tu ASX je voci yetine iny vesmir ;-) .. proste ina liga .. a kludne sa moze podla mna porovnavat aj s najnovsimi kuskami od kaskaja alebo mokky X ;-) .. lebo ASX je proste dokonale... robustne priestranne komfortne jazdecky zabavne... a navyse aj stylovo vyzera a ma fajn motory :yes:
No to tvé "dokonalé" ASX melo zastaraly interier uz pri predstaveni, ted po faceliftu uz ma alespon pohlednejsi exterier , ale interier je jak z 90.let a pro me neprekousnutelný. Jedinou vyhodou ASXu proti Yetine je vetsi kufr, to je ale tak vsechno, Yeti vypada mnohem luxusneji a celkove je "dospelejsi".
Citace: "...při jízdě na vyšší kvalty se občas dostavoval „vysavačový efekt“, kdy jsem přidával plyn, ale měnil se pouze zvuk. Jak mi vysvětlil techničtěji založený kolega, je to vedlejší efekt zvýšeného prokluzu spojek ve snaze omezit škubání DSG...."
Vyzerá to fakt divne a márne hľadám zmysel preklzu spojek pri zaradenej rýchlosti. Minulé leto som jazdil s Kadjarom s edc, k tomu s ťažkým prívesom a jediný preklz bol pri rozbehu, potom už len normálny nárast otáčok a rýchlosti zároveň...
vedla ASX vyzera yetina ako nejaky dodavkovy uzitkac ;-) .. nic v zlom ale ASX posobi uz na prvy pohlad tak o 10 rokov mladsie... a podla mna je stale vizazou aktualne.... kym yetina po tom "divnom" facelite naopak zostarla a stratila akesi caro ktore kedysi mala ... aj pri porovnani motorov je 2,2DI-D podla mna lepsou volbou ako 2.0tdi .... aj ked obecne tymto autam samozrejme chyba dnes uz hlavne hybrid ;-)
kym yetina faceliftom caro stratila -- tak z ASX sa nam tymto faceliftom stava docela stylovka.. je krasne.. obzvlast v bordovej farbe bez chybicky :yes:
mne sa paci aj outlander... cierny je krasny ;-) ... a uz sa tesim na to ich nove SUV ktore pride do zenevy ( a nemala by to byt nahrada za ASX ale samostatny model ) ..... to by uz mohlo zaznamenat ozaj trosku vyrazenejsi dizajnovy posun znacky dopredu co by som sa tiez nepohneval ale na druhej strane SUVeckam pasuju aj hrany a kusok prakticke tvary... aj ked moda nepusti.. a ako vidime aj ta praktickost sa uz nosi coraz menej.. no kazdopadne som zvedavy s cim pridu... lebo mitsubishi uz nejaky ten novy model potrebuje ako sol... to bez debaty... je najvyssi cas rozsirit sucasne docela skromne portfolio modelov .. inak stale sa s tym akosi nedokazem zmierit ze preco nove velke pajero sport v eu nemame.... pritom napriklad v rusku alebo australii ho maju.... je to krasne velke SUV ( vhodne aj do terenu ) s 8st automatom a novym silnym 2,4DI-D dizlom ( z L200 .. inak asi top dizel dnes.. vid test L200 .. silny .. usporny.. tichy ) ktore by mohlo kludne vyprasit v terene aj touarega.. velka skoda... pritom misak sa tym padom ze ho u nas neponuka o uspechy v eu obera sam :-(
suhlas... yetine viac prospeje outdooracky vyraz ako nejaky stylovy pripadne mestsky.. uz len kvoli tej genetike kasne ktora vyzera ako dodavka to chce poriadne kola a nejake outdooracke doplnky .. teda drsny terenny paket ... lebo tu nejake vycencane monte carlo posobi az nevkusne a mina sa ucinku
Nemuzu si pomoct, ale v posledni dobe jsou to prave testy Michala Fokta po kterych mam pocit, ze jsem se toho o aute dozvedel nejvic. Vse je strucne, ale je tam popsano (temer) vse. Navic mi je sympaticke i to, ze se neboji dat nizke body kdyz neco nefunguje jak by si predstavoval.
Diky za test. :yes:
Ale na video je lepší nekoukat. Nevím jaký podíl má na tom Michal a jaký "režie". Ale od toporného vystoupení až po hudbu či střih je to dost zoufalé ;-)
Na videa z ACZ koukam jen jednou za cas a vzdy jen kdyz potrebuju rozveselit. Vazne se to brat neda a v roce 2017 mi je kolikrat trapne i za redakci, ze tohle pusti se vsi vaznosti do sveta. >:-[]
videa su tu fajn aspon z toho pohladu ze tu vidis auto vedla auta tak nejak realnejsie ako na fotkach ... a mna docela prekvapilo ako ASX yetinu vizualne drti ;-) .. to je rozdiel desatrocia.. pritom obe auta su dobou vzniku nie az tak odlisne a prisli na trh len s odstupom jedneho roka
ake prekvapenie, ze VW group resp aj Skoda je papierovo silnejsia a v reale ´´Yeti je papírově dynamičtější, ale opravdu jen papírově, na hodnoty 0-100 km/h zapomeňte. ´´
dokola a dokola... VW group potrebuje vyhravat na papieri a bohuzial to funguje pre tych ktorym staci papier a je jedno ci emisie, zrychlenie a pod...
potom nech tu niekto bojuje za ´´skvele´´ TDI a TSI ktore drtia na papieri konkurenciu
Najdou se tu dokonce i takoví extrémisti, kteří tvrdí, že na atmosférické motory od třeba Asijských výrobců stačí mnohem slabší benzín.
VW je mezi těmi, co opravdu jezdí, už dost provařený. Není to tak hrozné, jak by to mohlo vyznít, ale opravdu to oproti konkurenci není nic extra. V přepočtu na peníze a ve spolehlivosti už to ale průser být může.
Chápu, že turbomotory pocitově táhnou. I takový 1.2 TSI ve své základní variantě v malém autě jako je Rapid dokáže vykouzlit pocit slušného zátahu. Mnohem silnější 2.0 od Mazdy (například) pocitově vůbec takto netáhne. Ovšem reálně zrychluje mnohem rychleji. A dá se lépe držet v oblasti maximálního výkonu (zrovna 1.2 TSI do otáček prostě nejde).
A tak je to se vším. Reálné akcelerace okolo 11s jsou ve skutečnosti spíše 13s. VW zkrátka lže. A u nás je spoustu lidí, kteří si to obhahují. Ale zase, není nám to jedno, jestli je to 11s nebo 13 s ? Koho to zajímá ?
ono ten kult pocitoveho zrychlenia odstartovali 1.9 TDi ktore zrychlovali kvoli turbolagu velmi zbesilo a narast na 1900ot byval poriadny kopanec co pocitovo samozrejme zaposobi ale 0-100 robili 10-12s a konkurovala im v tom i vlastna 1,6i 8v... ta pruznost bola uz niekde inde tam sa to s malym benzinom uplne rovnat nemohlo, ale nejaka 2,0 16V v rovnakom aute im dala vycvik hocikedy aj nad 100km/h... a plati to do dnes, turbo zatahuje od nizkych otaciek a netreba s nim tolko pracovat, vykon resp nm mas uz dole tak od 2000ot maju plny tah ... u atmosky to musis vysolit nad 4000ot co je pre niekoho kto nevie radit resp nechce frustrujuce... ja som zvyknuty, ze pri 80tke tam supnem 2ku alebo 3ku a predbehnem ... ale je pohodlne ked to vies urobit primerane svizne aj na 5-6ke v pripade turba,... je to len vec preferencii a doba je taka ze vacsina uz nechce radit a pracovat s autom ale chce stlacat plyn a mat ticho v aute..
VW neobhajuju. Fakt je ten, že právě při nahlédnutí do tabulek se opravdu jeden diví, kde ty čísla berou. Ale pokud jde o samotnou charakteristiku turbomotorů co táhnou skoro od volnoběhu, já ji prostě miluju a klidně pro ní oželím atmosférické motory co je potřeba honit jen aby z nich něco pořádného vylezlo.
Pro mě je jízda v autě hlavně o klidu a pohodě. Výkon je fajn, ale proč se pro něj mám proboha honit do otáček a otravovat tak svoje uši i spolucestující. Kašlu na výkonovou špičku, když mi ten motor dá to nejlepší už kousek nad volnoběhem. 100x
raději budu mít v autě něco jako 1.4 TSI (nebo ekvivalent u jiné značky), než atmosférický dvoulitr. Za sebe s hrdě hlásím k tomu, že atmosférický motor mi do auta už nesmí.
Btw. hlášky o "školení" někoho někým, ať už v jakémkoliv smyslu, nechme puberťákům. Mě zajímá jen to, jestli mám pod nohou dost výkonu na to aby se mi hezky a bezpečně jelo, jestli to někomu jede líp nebo hůř, to je fakt starost pod mou úroveň. :-!
to si velmi zlahcil tvrdenim, ze preco by si mal nieco tocit aby to vobec islo ked to mozes mat hned nad volnobehom... keby boli vsetky motory taketo tak uz nech pride full elektro, pretoze to je nuda... nuda a nuda...
jazdil som s turbami co tahaju od volnobehu a je to sice prijemne ale je to nuda... po case ma kazde z tych aut zacalo tak nudit, ze mi nestacia a nenaplnaju ma... davaju vsetko hned a ked chces viac uz ti nemaju co viac dat a ani nedaju, to je onicom... mam rad ked ten motor dava zo seba to najlepsie v otackach, ked chces viac tak to tam najdes a nie je to len prijemne ale ma to gule, atmosferu je to zabava... cim viac sa snazis tym viac dostanes a to je velmi navykova vec a pre mna jedna za veci, ktora dava zmysel pri soferovani... tazko to pochopi niekto pre koho je jazda ´´Pro mě je jízda v autě hlavně o klidu a pohodě´´ sice to neodsudzujem kazdy ma svoje nazory a potreby, ale tvoj pohlad je uz z principu obmedzeny a tak necakam, ze to pochopis alebo uznas, ze nemozes byt objektivny uplne ... samo nie kazdy atmo je podareny tak ako aj kazde turbo nie je podarene, takze sa bavime o atmo motoroch ktore maju charakter, iskru i vykon tj pridanu hodnotu ;-)
No a o tom to právě je. Já taky vím, co to znamená jezdit rychle, dokonce i vím, co to obnáší jezdit sportovně. Chápu, že pro sportovní jízdu je točivý motor s výkonovou špičkou fajn. Ale už mám své odježděno. Sportování jsem přesunul na kolo a běhání. Auto mám už jen jako dopravní prostředek. Neříkám, že mě jízda a cestování nebaví, ale neprožívám to tak. Pro mě je to plavba krajinou. Pro tebe je přidanou hodnotou motoru to, že se musíš snažit, aby jel jak má a dělá ti radost, když se ti do daří. Pro mě je přidanou hodnotou motoru klid, ticho a výkon aniž bych kvůli tomu musel soustavně honit převodovku nahoru a dolů. Jediný společný bod je výkon >:D .
Můj předchozí příspěvek je prostě jen o tom, že i někdo, kdo má auta rád, zajímají ho a baví, může mít dobrý důvod upřednostnit turbo co táhne odspodu a nahoře brzo umírá před točivou atmosférou. Prostě, že takové motory nejsou jen nechtěné zlo, co nikdo nechce, jak se tu s oblibou píše.
Btw., mám jiný pohled na věc, než ty. Dokonce tvůj pohled na věc chápu. Jen ho nesdílím. Neznamená to, že je omezený stejně jako já nikdy nenazval omezeným ten tvůj. Zamysli se nad tím.
Takže ano, až bude k mání použitelný elektromobil za rozumné peníze (a to zatím není), budu první v řadě.
Je trošku zarážející, že sněžný mužík nedokázal přetavit výhodu větší šířky do prostornějšího interiéru a naopak za úzkým ASX zaostává. Klasické škodovácké nahánění výškou tady moc nefunguje.
Co se týká vzhledu, tady je vidět, jak subjektivní je vnímání. Na mne vnitřní prostor Yetiho působí zoufale zastarale, nudně a přímo až odpudivě. Jindy tolik oceňovaná jednoduchost a střídmost škodováckých interiérů je zde dohnaná do extrému, který není ani trochu hezký. Přesto zde dostane vyšší hodnocení... O vnějším vzhledu se ani nemá cenu bavit, Yeti byl dobrý do faceliftu.
No a najednou by se karta obrátila a výsledný náskok ASX by byl ještě větší.
ASX se mi nikdy nelíbilo, ale na titulní stránce musím říct, že vypadá lépe jak Yeti. Svůj podíl na tom mají tedy také ošklivá černá kola a střecha, jenž je trošku za zenitem. Ze zadu se však beztvaré Mitsubishi nechytá.
Krom toho včera jsem si zrovna ASX v jakési hnědošedé prohlížel a ty chromové loukotě ala Lada jsou otřesné 8-s
ASX je už končící model.
Smysl bych viděl v základních verzích a motorizacích..
Designem nad Yetim rozhodně vítězí..
Obě auta čekají na své nástupce jako na smilování.
Opravdu mě nenapadá nic, co bych si z Evropské produkce koupil. Předražené krámy v této cenové kategorii. Když se podívám na tu každodenní výbavu, tak jen dovybavení Yetiho bude stát šílené peníze. Navíc je v ASX vpředu více místa pro nejčastěji obsazené pozice, tedy řidič a spolujezdec.
mnohe ( obzvlast mainstremove ) europske znacky hodne zaspali nastup SUV ... uplne ze nepochopitelne len sa roky rokuce prizerali ako si tu povedzme taka RAVka so sportagom frcia cele roky... a tak dodnes citit ze su proste japonci a korejci v tomto segmente jasne dalej.. ;-)
kym europske znacky kedysi nahanali kupe kabria s pevnou strechou a podobne docela nezmysly tak japonci aj korejci za ten cas uz obsadili komplet SUV segment a su na koni dnes ;-)
Víš sám, že to co jsi napsal není paušálně pravda ;-) Japonci se musí sakra otáčet, aby dokázali odrazit korejce.
Ve větších SUV si asiati neškrtnou a díru u menších SUV evropani hravě dohánějí. Z tradice se žít nedá :-)
Vetsi SUV jsou proti tem masovkam ale taky jen doplnek, tedy pokud jde o hruba cisla tak kdyz se mrknu na nejprodavanejsi SUV za rok 2016, vysledek je jasny a pro evropu je to debakl:
Kto by si kupoval Fiat 500X, ked moze mat za tu cenu, ci za menej, Suzuki Vitara S/novu SX4 Cross :-) Jeden z mala mensich crossoverov/SUV, co este stoja zato.
Tka samozrejme, ze pokud jsi schopny pri pohledu na S-Cross udrzet obsah zaludku, muzes o nem uvazovat. Vitara se povedla, ale ty motorizace moc lakave nejsou.
Za test autora musím pochválit. Jak už psal foE, celkem dostatek srozumitelně podaných informací. Nesnáším testy, kde se autor zadrhne na "dotykáči" nebo kopání pod zadním nárazníkem a kapitolu jízda odbude pár obvyklými frázemi.
V příplatcích ale máte dost zmatky. ASX určitě nemá paket Monte Carlo ani bílou barvu s černou střechou a vůbec je to celé nějak pomotané.
No a jak tedy ? Které ? No, za danou cenu ani jedno. Chápu, že jde o ceníkové ceny, ale reálně za 750-850t máme mnohem širší výběr.
Teda zmiesane pocity mam z tejto recenzie.
Venovat tolko priestoru popisu materialov a ani len nespomenut pri SUV svetlu vysku a najazdove uhly ? Hlavne, ze je tam milion merani kadecoho.
A udelovat body aj za udavanu papierovu spotrebu, ked je v teste namerana realna spotreba ? To je co za nezmysel ?
Vysledok celeho testu je, ze ASX ma jasne navrch v pre auto podstatnych veciach.
prekvapujuco aj kufrom tu uz skoda nevitazi... inak tie vanicky za zadnymi blatnikmi v kufri po pokoch su super vec.... mame ich aj v sportbacku a kolkokrat tam do nich vzdy nieco hodime .. ( tasku, topanky, flasky ) ... jednoduche teda simply riesenie ktore by clovek cakal skor od skody ;-) ....
ASX v tomto teste vitazi na celej ciare... ale samozrejme muselo to byt na papieri napinave... jak inak ... ;-)
nechápu..modely končí , měly by být tak o 200 tis levnější.
Loni jsme brali novou faceliftovanou Mazdu CX5 AUTOMAT DIESEL 4*4 ve druhé nejvyšší výbavě , tedy bez kůže a panorama okna..jinak vše co v testu.
Předváděcí vůz měl 2000 km..a po slevě stál i s dodělanou rezervou 755 tis..
A CX 5 je jiné kafe než tyto maliné stařičké SUV...CX5 SE PRODÁVÁ PÁTÝ ROK.
Do roka máme v autosalonech její novou generaci..
Na co čekal Yeti 10 let? A ASX druhý facelift..to je vtip?
>:D
Několik poznámek:
- když srovnáš ceníkové ceny a odmyslíš si ptákoviny jako automatické parkování a panoramatická střecha, tak je všechno v pořádku, ne? Do testu těžko budeš psát, jakou slevu bys na auto případně dostal.
- Yeti se vyrábí od 2009, to je 8 let. Na co čekal... no, podle mě čeká ve frontě Tiguan - Kodiaq - Ateca, až na něj přijde řada.
- dělat novou generaci po 4-5 letech... tady souhlasím s autorem, to je zbytečné a konkrétně CX-5 to fakt nemá zapotřebí (v čemž mě bohužel zatím utvrzují fotky nové generace)
Teraz neviem presne, ci ti nieco vadi na ASX, Mazde, ci ako.
CX-5 sa predava piaty rok (tiez dostala fl) - to je malo, ci vela ?
Yeti s upravami 10.rok. ASX sa tiez uz par rokov predava, ale priebezne su robene upravy a tento novy dizajn je cerstvy a vyzera ovela lepsie ako Outlander. Ved to je aktualny dizajn. Kde je teda problem ? Kde je ten udajny vtip ? Teda pokial si sa nechcel len pochvalit.
Vtip je ta děsná cena za stará o třídu menší auta než je CX5 , i původní Tiguan byl větší.
Tohle má stát jako Mokka, Kaškaj atd. tedy o 100-200 tis méně.
Za 750-800tis máš nyní i Subaru Forester..a to je sakra lepší a větší auto. :-!
A máš toho forestera i s automatem a plnou výbavou, jako je to v případě ASX? Já tam koukám, že takový Forester je už za mega a to je krapet jiná liga.
ASX i Yeti jsou větší, než Mokka, a lepší, než Qashqai...
A úplně nejlepší je tvůj vstupní příspěvek, srovnávající předváděčku s novým autem. :no:
Forester nie je rovnako kategoria ako ASX. By si ASX musel porovnavat so Subaru XV a Forester s Outlanderom.
Stredna vybava Forestera je zaujimavejsia ako top vybava ASX. V top vybave Foresterov nie je uz nic extra zaujimave naviac (ak si odmyslime 250k XT turbo benzin). Aspon u nas. CZ ma ineho EU dovozcu Subaru, tam si mierne odchylky v stupnoch vybavy.
Samozrejme, ze hlavne pri dehtometoch tam rozdiel cenovy je, ak porovnavas tie standardne "akciove" ceny Mits. vs cennikove Subaru. Ale kto by uz dnes kupoval naftu, jedine, ze by 4x4 ASX bolo iba naftove >:-[] Ale ver tomu, ze ten cenovy rozdiel pri Subaru stoji za to :-)
V portfoliu Mitsubishi je ale ASX zaujimavejsie ako Outlander.
Tak to se mýlíš..ten Forester bude v podobné výbavě , tedy druhé , do 800 tis.
A je to o třídu větší a lepší auto..podobně jako CX5.
ASX ani Yeti v ceně kolem 750 tis nedávají smysl. :-!
Kaškaj je o dost levnější..a velikost je stejná.
Jeho prodeje v EU ukazují něco jíného než píšeš. Kam se důchodci Yeti a ASX hrabou..
Tím neříkám , že ty auta jsou špatná..jen ta cena není úměrná jejich věku.
Chápeš to ? :-)
mne stacilo 5 sekund... nie ale vazne ;-) ... ASX je hodne nadcasove... a to samozrejme clovek nezisti po roku ani dvoch .. ale az po dlhom case a tu treba priznat ze ASX sa misaku hodne podarilo.. pritom ine SUV z tychto rokov su uz davno vieme kde.. rovnako teda aj yetina uz jasne nestiha
inak podla mna aj predosly sportage ( tiez z roku 2010 ako ASX ) je nadcasovy a dodnes by sa urcite mohol predavat nadalej.. a aj stale sucasne rio by nejaky ten rok este vydrzalo bez debaty ... ;-)
ale musim si prihriat polievocku... mne sa aj sucasne polo zda neskutocne nestarnuce ;-) tu fakt nie je co menit ... toto auto sa koncernu vizualne vazne podarilo ... pritom prislo na trh presne v case yetiny tiez v roku 2009 ... takze aj koncern to s nestarnucimi vozmi vie ... len nie kazde auto sa zase vizualne zadari ;-)
alebo aj taky maly F500 z roku 2008 ... ten dodnes vyzera akoby prisiel na trh len vcera ;-)
Souhlasím, i když ho facelift trochu zmršil, ta stará maska mi tam seděla víc.
Pokud bych chtěl předokolku a benzín, jasně ASX ale v naftě a 4x4 to už by byla těžší volba.
Škoda, že tam nezmínili protikorozní ochranu, tady ASX jasně zaostává.
niektore auta aj napriek veku proste nie je dovod moc menit.... vid maly F500.... ktoremu stacil decentny facelift a vydrzi podla mna aj dalsich 10 rokov ;-) ... mnohe male vozy vydrzia hodne dlho... fiesta polo punto... to su dnes auta ktore tu mame roky na trhu a vyzeraju stale dobre samozrejme nejake tie facelifty kabiny a kasne aj techniky maju za sebou ale inak povodom uz vazne co to pamataju... podla mna najmenej starnu prave male vozy a nejake tie uz velke SUVecka.... nakolko tam nie je az tak co z roka na rok menit ;-)
ved aj sucasny yaris... ktory dostal v tychto dnoch vlastne uz druhy facelift pritom je to povodne stale yaris z r 2011 .. vlastne aj nova corsa z r 2014 je na skelete tej povodnej este z r 2006 .. takze male vozy ozaj nie je dovod nejako masivne menit z roka na rok... tie vydrzia hodne dlho...
uz to nejde tak masivne dopredu ako kedysi to je fakt.. ani nove pocitace pre beznych uzivatelov uz nerobia take vykonove a technicke skoky z roka na rok ako tie v 90 rokoch ... proste sa to uz kusok ustalilo.. dosiahli sme isty technicky bod z ktoreho sa uz posuva dnes tazsie ako pred 20 rokmi... a poslednych 5-6 rokov sa klasicke spalovacie auta uz proste menia viacmenej len dizajnom... uz su na istom maxime aspon 5 rokov .... a uz nejake technicke revolucne skoky tu fakt nebadat.. zvacsa sa len kusok natiahnu rozmery... zmeni dizajn masky... a mas nove auto ;-) .. dokonca niektore novsie modely su naopak viac osklbane/osizene ako tie starsie poctive kusky .. vid O2 vs O3.... kde O3 nicim technickym starsiu O2 neprerastala.. len sa natiahla... a vo vysledku je O2 vlastne este kvalitnejsia jak interierom tak v niektorych pripadoch aj zadnou napravou ;-) ako novsia O3....
souhlas..i když, bezpečnost u nových modelů jde výše , auta se méně kroutí , vysocepevnostní materiály se používají více.
Bohužel se někde zase šetří..je to model od modelu různé.
Mitsubishi ASX je dodnes povedené, zejména v základní konfiguraci za 369 000 to byla skvělá nabídka. Nyní ale při příležitosti faceliftu bohužel mírně podražilo a hlavně ta nová příď se vůbce nepovedla - je šíleně přezdobená a autu dává výraz, jako když si strárnoucí žena naplácá na obličej kilo make-upu.... 8-s8-s8-s:no:
Dost by mě zajímalo z čeho se skládá údaj "Servisní prohlídky do 100 000 km". Na jedné straně necelých 18 000 Kč mi přijde docela mimo, když si vzpomenu na ceny servisu na své služební Octavii se stejným motorem a převodovkou (nevím kolik, ale jistě to bylo hodně přes 20 tis. Kč a to to byla jen dvoukolka). Na straně druhé skoro 54 000 Kč u ASX je zase suma ukrutná. Nechápu, kde by se to nabralo...
Taky mne to zarazilo..
U KONCERNU VW je interval po 2 letech..tedy jde jen o 2 prohlídky..pokud někdo nejezdí více , pak musí do servisu častěji..cena do 10 tis / 1 servis by měla sedět..cca 20 tis.
U japonců je servis každý rok..takže kolem 50 tis..
U Octavie je výměna oleje min. každých 30 000 km, tzn. 3x do 100 000 km. K tomu ještě výměna oleje v DSG v 60 000 km. Už jen ta sama o sobě je pořádná pálka. Pokud si dobře vzpomínám, jen prohlídka v 60 000 km s olejem v DSG i motoru byla hodně přes 10 000 Kč a to v tom byla solidní sleva pro leasingovku. A to bych myslel, že o svůj díl si u Yetiho řekne i Haldex. Pokud se tohle všechno má vejít do 17 000 Kč, tak leda bez materiálu.
Aby bylo rozuměno, nenavážím se do Škodovky a nebráním ASX, ale ta čísla nesedí ani na jedné straně. Kdyby měl provoz ASX stát tyhle peníze, nikdo si ho nekoupí.
Yeti 2.0 TDI 4x2 celkové náklady na 100tkm 14 758,- czk
servis v 60 tis. km je za 7000,- czk u Tiguanu s haldexem v 60 tis. za 9200,- czk, takže když toho Yetiho navýším o 2200,- za haldex v 60 tis., tak jsem téměř přesně na 17 000,- czk
Sorry, ale tie cisla su tam nerealne alebo bez predpisaneho materialu. Resp. neverim, ze su to ceny v autorizovanych servisoch.
Pri ASX to zrejme bude OK, lebo Mitsubishi ma pevne/max ceny za prehliadky a byva to okolo 300-400E a viac kazdych 15k km a postupne sa to mierne zvysuje.
Kto chce, nech si meni olej kazdych 30k, je to nezmysel.
Jsou to ceny dodané importéry a tedy v autorizovaných servisech, nakonec ty ceny za hodinu jsou tam uvedené a odpovídají autorizákům. Škodovky se prodávají převážně do fleetů a tam se 30 tkm dodržuje.
U běžných aut se rozvody do 100tkm určitě nemění. Současný 2.0 TDI má interval 210tkm. Možné to je u nějakých nadupaných strojů typu RS, M, AMG, ale ani tam to v tak krátkém intervalu nepředpokládám.
aj ja mam na pole servisny interval 2 roky alebo tusim potom 30 tisic km ... v mojom propade to teda vidim ale skor na tie dva roky kedze toho zase az tak moc nenajazdim
ano u japoncov je to kazdy rok... aspon teda u nasho lancera..... alebo potom po 20 tisic km.... ale kedze sa na nom jazdi 20 tisic rocne tak je to v tomto jedno ;-) ... misak ma ale dost palky za prehliadky ale tak je to japonec ... kazdopadne za tu spolahlivost aku nam dava sa to oplati...
ASX je souhrnem lepší mix, souhlas s autorem. Ale pořídit si ASX?
1) hnijou podvozkové díly (auto prostě není postaveno na naše zasolené cesty)
2) servisní náklady jsou výrazně vyšší
3) zůstatková hodnota výrazně nižší
V součtu vlastností bych tedy stejně zašel pro ... korejce Sportage/Tucson >:-[] >:-[]:-!
No, v téhle velikosti se prostě neubráním necitovat "svůj" Fiat... 500X s 2.0 Multijetem je za 560... má sice "jen" 103kW, ale moment mezi těmahle dvěma... je to hezký, a je to Evropa. :-)
A navíc má levnější servis a osvědčenou vyšší životnost.
Je zajímavé, že vždy, když končí některý škodovácký model, tak se začínají ukazovat realistické testy..Nemám rád koncernová auta, ale uznávám, že původní Yeti se mi opravdu líbil, jen byl dost nepohodlný a ten kufr opravdu maličký, ale v každém testu se psalo o úžasné praktičnosti..u auta, které neumí ani složit sedadla do roviny....po faceliftu ho ale totálně zmršili, což je naprostá škodovácká klasika..Začlo to u Felicie, dvojková Octavia a naprosto zdrbaný dvojkový superb..Na novou Octavku počkám ještě v reálu. Každopádně víc takových testů a nejde tady o prohru škodovky, ale pojmenování toho co je špatně a ne to překrucovat jak se děje - ne jen tady.
však tohle je klasika. Koncernwágen je vždy ve všem úžasný, ale jakmile přijde nová generace/FL, tak rázem ten starý byl ve všem hrozný a novinka je supr trupr...
Bohužel, pravda je opačná a koncernové vozy jsou od roku cca 2006 s každou novou generací horší a horší. Prostě jednorázová spotřební záležitost. Pro západ kde co 2 až 4 roky mění vozy proč ne. Pro nás ale ne.
Ty zrovna tu spotřebnost bych jim až tak úplně nevyčítal - to je problém více méně všech. Spíš je až zarážející kolik mají nepovedených faceliftů..Protože Yetina a předchozí Superb to bylo něco neuvěřitelného. Z mého pohledu jim škodí i novináři tím jak je vychvalují
Chtěl jsem jen dodat, že Škoda se snaží přes PR šířit jak má levné náklady, ale samotní automechanici u Škody vám řeknou OLEJ MĚNIT ČASTĚJI, NEJLÉPE CO rok/15-20 tis. km.
Pro TSI motory to platí stonásobně!! :-)