Diskuse

Opel Crossland X 1.2 Turbo vs. Seat Arona 1.0 TSI - Mladá krev

22.12.2017

Tradiční kompaktní kombíky se stávají vymírajícím druhem. Na jejich místo se doslova derou stylové crossovery.

 

  • 04 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 22.12.2017  14:10

    Jen jsem to přelítl

    znám jen Crossland a popravdě je to kýbl, i když za slušné peníze.
    Proč píšu - nevím, jestli je ve článku, že podle víčka nádrže a tak by se měl do něj tankovat 98 okt. benzín, pokud je to 96kW. Myslím, že je to docela důležitá informace.
    Jinak souhlas s tím strašlivým řazením u CLandu. Vězte, že pětikvalt ve slabších verzích je...ještě horší.
    Pro antikoncernisty coto nevydejchávaj - o Aroně nepíšu nic,neznám ji. Píšu, co jsem měl možnost posoudit. nejsem fan ani hater ani jedné ze značek.
    • 30 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 22.12.2017  18:12

      « Re: Jen jsem to přelítl

      Predpokladam, ze pravdu nemas. Od 3/2017 su tieto 1.2 upravovane a leje sa tam normalna 95 ako vsade inde v europe. 98okt je pre starsie prve verzie modelov (co crosslande nie je) a aj to len preto, ze priemerna 95 natankovana v piatich krajinach je bordel. V tych "normalnych" ta 98 neplatila ani predtym
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 22.12.2017  18:24

        « Re: Re: Jen jsem to přelítl

        98 bude jen doporučení. Pro homologaci snad auto musí zvládnout 95.
        • 40 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 22.12.2017  18:35

          « Re: Re: Re: Jen jsem to přelítl

          95 bol od vyroby, nasledne zistili, ze su problemy s palivom - resp motory mali problemy a zistilo sa, ze problem je nekvalitne palivo v kajinach: SR, CR, HR, H a RO. Bolo preto ako docasne riesenie aj do technicakov pisana 98. Tj, ten kto ma prvu verziu motora moze kludne liat 95, ale skor ci neskor sa mozu vyskytnut problemy. Reklamacia to vsak riesi. Ten, kto to spravi s druhou verziou motora ma uz smolu, lebo musi liat lne 98. Ten, kto ma tretiu verziu motora moze liat 95, cas ukaze ci je to uz v poriadku, ale pripadna reklamacia uznana bude.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 26.12.2017  09:50

            « Re: Re: Re: Re: Jen jsem to přelítl

            Jenže oba benzíny musí plnit EN 228 a limity jsou identické. Jsou na ně kladeny stejné nároky. Jediná odlišnost je pochopitelně v oktanovém čísle. Pokud ten motor nepotřebuje 98 oktanů, tak je takový krok nesmyslný. Jako máš špatnou 95, můžeš mít špatnou 98 (třeba s vysokým obsahem lihu, který zvedá oktanové číslo).

            Pokud to palivo nesplňuje EN 228, tak je to snad problém čerpací stanice, ne? Proč by měla automobilka uznávat reklamaci? A pokud splňuje, tak automobilky. V tomhle jim předepsání 98 nepomůže, pokud problém nebyl v oktanovém čísle (i tak by měl motor fungovat na 95, jen by nemusel dosáhnout psaných parametrů - nejsem si jistý, na jaké palivo to měří).
            • 00 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 26.12.2017  13:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jen jsem to přelítl

              Intepretoval som len to, co som zistil, zbytocne sa v tom nevrtal. Fakt je, ze tieto motory su stavane na 95 a vsade vynimkou 5 vyssie spomenutych krajin sa nic nemenilo. V tychto krajinach sa docasne, kym sa odstrania problemy, stanovila 98 - tie motory to maju aj v technicaku. Tym prvym odporucali tankovat 98. Uz je ale tretia generacia motorov (pre tieto trhy), kde doslo k nejakym upravam a je mozne tam liat to, co od zaciatku.
              Usmernenie priamo od PSA: "Pohonné hmoty s oktánovým číslom (OČ) 95 vyskytujúce sa v Maďarsku, v Českej republike, v Chorvátsku, v Rumunsku a na Slovensku obsahujú špecifické zložky, ktoré negarantujú dlhodobé optimálne fungovanie týchto motorov. V týchto krajinách je nutné používať bezolovnaté benzíny s oktánovým číslom vyšším alebo rovným 98".

              Od 10/2016 doslo k zmene na 110k motoroch (ze by to malo byt uz ok na 95), od 3/2017 na 130k motoroch.

      • 30 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 22.12.2017  18:25

        « Re: Re: Jen jsem to přelítl

        Bordel hlavně je muset tankovat do levnýho auta s nejlevnějším motorem drahý N98.
  • 34 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 22.12.2017  14:17

    Interiér

    Opel má hezčí volant, a možná i lepší materiály, ale určitě bych dal přednost kokpitu Arony, který podle mě vypadá dospěleji a moderněji.

    Pane Lillingu umíte dobře psát, aktuálně určitě nejlíp z redakce! :yes:
    • 23 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 22.12.2017  19:56

      « Re: Interiér

      Tak dnes Karle zcela souhlasím.. :yes:
  • 72 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 22.12.2017  14:47

    Nabídka

    Za půl mega tři válce? A to jako proč? Za co nás ty automobilky mají? Chápu, že je móda tyhle cross overy, ale motoricky bída s nouzí.
    • 33 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 22.12.2017  18:15

      « Re: Nabídka

      Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka ... btw moj trojvalcek stal cez 600, kamaratov cez 700 ;)
      • 61 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 22.12.2017  19:37

        « Re: Re: Nabídka

        Objem a válce nenahradíš, ví každý petrolhead. Tříválec bych opravdu nechtěl a ani manželka (po roční zkušenosti s 1,0 ecoboostem). Sice to výkonově po městě stačí, ale méně to nežere, zní to strašidelně a levnější to není. O výdrži a kultivovanosti už byly popsány stohy stran. Takže bych se tou koupí moc nechlubil ;-) ...aspoń mezi motoristy.
        • 44 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 22.12.2017  19:50

          « Re: Re: Re: Nabídka

          Objem prave nahradis, vola sa to turbo - to je fyzika. Presne ta ista, ktorou sa ti, ktori z nej takmer prepadli, vzdy ohanaju. Prave ecoboost dokazuje, ze trojvalec nie je o nic horsi co sa vydrze a spolahlivosti tyka a kultivovanost je otazka technologii. Ale ok nieco beriem.
          Akurat, ze mi je uplne jedno co na to hovoria "petrolheadi" a"motoristi" co sa zasekli v 90.tych rokoch minuleho tisicrocia. Vysmiat ma moze ktokolvek, fakt mi to nevadi, pretoze ja v tom dennodenne jazdim a prvykrat, po vsetkych tych skusenostiach zo starymi crepmi, sa na jazdu aj tesim.
          • 50 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 22.12.2017  21:06

            « Re: Re: Re: Re: Nabídka

            Přeju ti mnoho spokojených kilometrů a tež jízdu v pořádné atmosféře.
            • 11 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 22.12.2017  22:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

              Ale ano. Ja som velky fanusik R6. Akurat, ze na to, co potrebujem jazdit, mi okrem par momentov v roku, ktore su na druhej strane vyvazene ovela vyssou spotrebou a drahsou udrzbou, nic navyse neprinesie. A na dobry pocit, ze tam kdesi je o x valcov pod kapotou viac sa hrat nemusim, ked splna 90% mojich potrieb to co mam.
          • 51 Reagovat !

            foto Kajmos

            Kajmos 23.12.2017  08:06

            « Re: Re: Re: Re: Nabídka

            Objem ničím nenahradíš, to platí stále. Musíte ale srovnávat srovnatelné. Například toto: Pokud na 110kW nafoukáte 1.7 diesel v i40 nebo 2.2 diesel v Mazdě 6, s čím sr Vám bude lépe jezdit? Nebo pokud na stejné vykony naladíte 2.0 R4 turbo v A45 AMG a 3.0R6 turbo v BMW 1, co bude mít větší koule, lepší zvuk a uplne všechno ostatní nejspíše včetně spotřeby? Za mě rozhodně platí výše uvedené a tříválec mi nesmí do domu, protože je to znásilnění techniky vynucené nesmyslnými regulacemi EU a oproti stejně výkonnému a technicky starému čtyřválci nemá žádný bonus - není úspornější, kultivovanější ani nahodou, není levnější, jde do otáček s menší chutí a v těch otáčkách zní mnohem hůř,...
            • 01 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 23.12.2017  09:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

              Uspornost priamovstreku je zavisla od stylu jazdy - v tom ma male turbo oproti archaickej atmosfere navrch, lebo vie byt uspornejsie ale aj vykon v zalohe za cenu vyssej spotreby. To su fakty. Kultivovanost je otazka samotneho prevedenia motora - ale o tom nemienim presviedcat cloveka co s tym nejazdi, lebo ten bude vzdy hovorit svoje bezohladu na skusenosti.
              S chutou do otacok je blud, naopak su tony textu ako je pre maly objem trojvalec vhodnejsi nez stvorvalec. A v otackach je to len rovnako subjektivna vec ako dizajn. Su trojvalce ktore zneju priserne a su trojvalce, ktore zneju zaujimavo. Mne sa ten drzy zvuk paci, lepsi ako hucanie "lepsieho" stvorvalca. A rozdiel R3 vs R4, nie je taky priepastny ako R6 vs R4. Donedavna sa vsetky R4 povazovali za nekultivovane, odkedy su tu R3, tak zrazu uz nie su. Cisty vysmech a sranie si do ust... Pretoze v oboch pripadoch aj R3 aj R4 maju rovnaky problem - maly pocet valcov.
              • 32 Reagovat !

                foto CHerokee

                CHerokee 23.12.2017  13:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                Velmi dobrý technický článek je na autofotu pod názvem "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody"

                Jen tady nejde dát schválně link.
                [odkaz]
                • 11 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 23.12.2017  13:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                  Je potřeba na to koukat i optikou ceny. Místo nějaké dřívější základní atmo 1,4 bych asi slušný tříválec s turbem klidně bral. V oktávce za 700t už to považuji za totální extrém (v naší zemi, ne v zemích, kde platí dle motoru zhovadilé daně).

                  P.S. Říkat:"většina lidí bohužel o autech moc neví a vnímají je jako pračku" - ehm, chtělo by to trochu sebereflexe ;-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 23.12.2017  16:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                  Ak je pre teba ten paskvil dogmou, tak je zbytocne o tom diskutovat. Za seba - pokial budem mat prachy na to aby som auto menil ako pracku, nech si ma "motoristi" a "petrolheadi" nazyvaju ako chcu :-)
                • 12 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 23.12.2017  17:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                  Trivalec klidne muze byt dobry motor. Pisalci z autofora tomu nerozumi. Problem je spis v malickych objemech, nez v poctu valcu.
                  • 12 Reagovat !

                    foto kaa

                    kaa 23.12.2017  22:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                    Ha, ha, ha, slušná demagogie. Prý dobrý tříválec. To se fakt bavím. A to ještě není silvestr. >:D
                    • 12 Reagovat !

                      foto wakantanka

                      wakantanka 24.12.2017  09:05

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                      No ale ten 1,5 od BMW je podla mna uplne v pohode a vela ludi ani netusi ze to ma 3 valce.
                      • 11 Reagovat !

                        foto Sumi2000

                        Sumi2000 24.12.2017  11:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nabídka

                        Je to paskvil za velmi drahou cenu BMW ! :no:
    • 62 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 22.12.2017  22:07

      « Re: Nabídka

      s trojválci asi takhle, kdyby jste to nikdo nekupovali, tak by to po chvíli téměř nenabízeli >:D ale to né, všichni koupit předraženého komára s šicím strojem pod kapotou, tak to je pak těžko :-|
      • 21 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 23.12.2017  13:35

        « Re: Re: Nabídka

        Přesně, většina lidí bohužel o autech moc neví a vnímají je jako pračku. Pak se ale po letech budou divit, případně druhý majitel.
  • 80 Reagovat !

    foto donPedro

    donPedro 22.12.2017  16:49

    Multi-kulti v praxi

    Tož buďto Němec co je Francouz, anebo Španěl co je Němec. A fčíl babo raď? >:D
  • 53 Reagovat !

    foto RS

    RS 22.12.2017  17:38

    Vzhled

    Je to sice čistě subjektivní záležitost, ale dle mého je Arona poražena na hlavu a to svým vzhledem. Ve VW se modely začínají požírat navzájem a designeři tápou. Arona je toho skvělým obrazem. Ani svěží, ani usedlé, ani elegantní... naprosto bezpohlavní "krabice" spíše laciného vzezření. Uvnitř se to opakuje v bledě modrém, byť tam to alespoň zachraňuje ergonomická kvalita a strohost bez zbytečností.
    Myslím, že Captur může nadále v klidu spát ;-)
    • 25 Reagovat !

      foto overnight

      overnight 22.12.2017  19:16

      « Re: Vzhled

      Jo tak každej má právo na svůj názor no >:D Já osobně nevidím na Aroně nic bezpohlavního teda >:D to auto je úplně v pohodě, proporčně vyvážený, což se o mnohých suvéčkách říct nedá. Je to samozřejmě můj subjektivní názor jak správně píšeš a s nikým se o ten jeho nepřu. To auto bych si určitě nekoupil, jako žádný malý suvéčko, ale za mě rozhodně hezčí než Captur, jehož zadní část mi přijde dost tragická. Navíc víš ty jak jsou bezpohlavní krabice dneska v kurzu, viz prodeje VW a Škodovky ty jedou :yes: >:D
      • 33 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 22.12.2017  19:55

        « Re: Re: Vzhled

        Arona a a např. i Kia Stonic vypadají ve světě crossoverů velmi dobře.. :yes:
        Opel Crossland...bohužel doplácí na to , že je to francouz předělaný na Opel.
        A to nikoho nenadchne.
        Tragické francouské řazení je pověstné.. 8-s
        Ale interier se Opelu dost povedl , ženské by se na auto chytit mohly.
        • 22 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 22.12.2017  20:20

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Vzhladom k tomu ako kratko ten Opel predava, tak ich vidam v nasom malom meste uz docela dost.
          • 11 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 23.12.2017  14:48

            « Re: Re: Re: Re: Vzhled

            jj i v okoli ostravy jich jezdi překvapivě dost a to tenhle model nemam ještě ani pořadně zafixovany.
            • 21 Reagovat !

              foto Sumi2000

              Sumi2000 24.12.2017  11:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhled

              Já vidím všude kolem jen Opel Mokka...skutečné SUV od Opelu , které má možnost i 4*4!
              Navíc tam není ta tragická francouzská technika..
              Proto se taky Mokka skvěle prodává v celé Evropě.
      • 22 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 22.12.2017  22:09

        « Re: Vzhled

        Pro mě jsou tyhle malé crossovery zoufale bezpohlavní a směšné snad všechny. Captur je docela světlou výjimkou, v rámci možností.
    • 02 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 22.12.2017  21:49

      « Re: Vzhled

      Ne, to bych neřekl. I když je pravda, že ty linky fungujou na Atece mnohem líp, Ateca dokáže působit tak nějak... víc jako SUV, trošku chlapácky.

      Arona s Crosslandem je za mě tak podobné... u obou se mi líbí čumák, u Crosslanda moc nemusím zadní část vč. navázání střechy, u Arony mi zase úplně nesedí proporce pontonu a prosklení z boku... možná to auto sedí moc nízko, nevím.
    • 21 Reagovat !

      foto chytrak1

      chytrak1 23.12.2017  10:10

      « Re: Vzhled

      No designove mas podle mne s tim capturem pravdu, jeho vitezstvi ale trva jen do otoceni klicku v zapalovani (resp zmacknuti startovaciho talcitka). Od toho okamziku prohrava na cele čáře. Nejen s aronou ale v podstate s kazdym autem v segmentu. Je to hroznej strep. Proto nemam rad renaulty. Hezky auta k nicemu.
      • 11 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 23.12.2017  17:56

        « Re: Re: Vzhled

        Jojo, chytrak se v tobe nezapre...
        • 00 Reagovat !

          foto chytrak1

          chytrak1 26.12.2017  19:07

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Tak tos me utrel. Tve odborné argumenty berou dech. Ty brdo koncene je tu expert na auta.
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 24.12.2017  09:07

        « Re: Re: Vzhled

        Tak sa trochu rozpis v com ze to je po nastartovani tragedia?
        • 00 Reagovat !

          foto chytrak1

          chytrak1 26.12.2017  19:06

          « Re: Re: Vzhled

          Takze:
          - ac je to renault, tak auto není podvozkove vůbec pohodlné, tvrdý pekáč, kostitras
          - motor 1.2 tce v porovnání s 1.2 tsi moc nejede, má znatelnější turbodíru a navíc o dost víc žere(ca +0,8-1l/100km)
          -hlučnost v autě je maximálně průměrná
          -zazitek z jizd naprosto o nicem
          Sumasumárum když nekam clovek dojede, je rád ze auto opustí. V golfu yetim, ci polu se mi to nikdy nestalo.
      • 00 Reagovat !

        foto kaa

        kaa 25.12.2017  10:46

        « Re: Re: Vzhled

        Ano, motor Energy TCe 90 je strašný. Je to tříválec a od toho se nedá čekat nic dobrého. (hluk, vibrace, spotřeba v zatížení)Je to šunt hako ostatně všechny tříhrnky. Avšak Energy TCe 120, je čtyřválec a je dost dobrý.
        • 00 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 25.12.2017  13:23

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Pan je znalec, to sa pozna ...
    • 22 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 23.12.2017  14:47

      « Re: Vzhled

      Ja už to psal vicekrat, ale u koncernu evidentně chyby designer, ktery by měl buď "koule" nebo byl jednoduše napadity. Ateca se povedla a je v ramci krabic pohledna, ale tim to konči. Arona už je dost slaba a nova Ibiza vyzobana jak slunečnice, i když tohle by se dalo řict i častečně i o te Atece. Nove Polo vypada a to ještě ani nejezdi, jako by bylo na silnicich snad 10 let. Interiery jsou na tom dost podobně. Navic koncernu asi ještě nikdo neřekl, že ostre hrany a celkově rysy, už jsou docela out.
      • 21 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.12.2017  15:29

        « Re: Re: Vzhled

        A u které značky má designér koule? Mě napadá Lexus (ne vždy dobrý, ale koule asi jo) a nápaditý design má i Renault. Jinak? Dost často si říkám zaplať pánbůh za design bez hloupých výstřelků, které vznikají jen proto, aby se automobilka odlišila. Viz např. příšerné chromové hokejky kombíkových Opelů nebo hokejky vepředu u Renaultu.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 26.12.2017  11:06

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Snad ještě horší je, když se snaží odlišit sami od sebe. Vymýšlí blbosti, aby mohli udělat tři fůry verzí. Zdravím BMW a jejich Luxury Line a spol. Nemůžou prostě udělat jedno pěkné auto. Opičárny musí vymýšlet. Vůči konkurenci je to pochopitelnější.
  • 10 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 22.12.2017  21:48

    Dobrý test!

    :yes:
  • 22 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 23.12.2017  12:16

    Hezký test

    Hezký test bez zaujetí. Mohl bych tu napsat, že vítězství bylo předem dáno, ale... Ne.

    Vozy jsou vyrovnané, konkrétní vítěz je víc než kdy jindy dán osobními sympatiemi a preferencemi v jednotlivých hodnotících kritériích.

    Za mě to vyhrává Crossland X, a možná nejen za mě. Na cestách je vidět. Oceňuji především variabilitu a větší praktičnost, lepší sedadla, lepší výbavu a lepší motor.

    Arona nepochybně dokáže na mnohé najít odpověď, nicméně cenově pak půjde do nebeských výšin. Jinak řečeno - Crossland X v rozumných cenových vodách vidím jako lepší nabídku.
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 23.12.2017  12:19

    Číslo dne

    15 mm

    No, tohle mě opravdu překvapilo. Takový Rapid Scoutline viděno touto optikou je hotový expediční speciál >:-[]

    Tedy - Arona je zřejmě mnohem víc Ibizou ST než oním kýženým crossoverem.
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 23.12.2017  13:23

      « Re: Číslo dne

      To je sice fakt, ale už na první pohled je jasné, že Crossland na tom není o nic líp, jen tak z fotky odhaduju, že výška předního nárazníku je stran obrubníků ještě horší, a řečí čísel - 124mm. U Seatu jsem žádné číslo nenašel.
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 24.12.2017  10:38

        « Re: Re: Číslo dne

        to právě nevím a docela by mě to zajímalo... jaká je světlá výška Crosslandu.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 24.12.2017  11:23

          « Re: Re: Re: Číslo dne

          Jak jsem psal - 124mm.
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 24.12.2017  13:07

            « Re: Re: Re: Re: Číslo dne

            tohle se mi právě nezdá. Opel je specialista na přední lišty pod nárazníkem (aerodynamika), a nevím jak a kde tu světlou výšku měří... Každopádně u nás jezdí Crosslandů docela dost a tak nízké se mi nezdají.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 26.12.2017  11:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Číslo dne

              Mělo by se snad udávat minimum. Tedy světlá výška pro to místo, které by začalo drhnout jako první. Na naprosté rovině.
  • 22 Reagovat !

    foto Golf

    Golf 23.12.2017  14:41

    Tříválec mi nesmí přes práh.

    Minimální počet válců u 4 taktního motoru jsou 4 to ví i malé dítě a podle nové metodiky měření spotřeby jim ty tříválce žerou více než 2,0 atmo. od mazdy.
  • 03 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 24.12.2017  23:05

    Zadanie splnené

    Odkedy auto.cz prišlo o okrovo žltý podklad, tak koncernové auto proste nesmie prehrať. Aj keby išlo o stotiny bodu.
  • 20 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 25.12.2017  08:07

    Krasna ukazka downsizingu

    Drtiva porazka pre 1,0 TSI od Opla s 1,2T. Rozdiel 2 resp. 6s je obrovsky.
    Tu sa ukazuje nezmysel fukanych 3 valcov o objeme litra. To je vhodne tak do Citigo, Fabie......
    Tieto crossovre tam je to uplna blbost.

    Napriek tomu, ze som priaznivcom koncernu, tak pri vybere auta by som volil Opel pre motor, ze ponukne lepsiu dynamiku, za Aronu 1,5 TSI uz raketu a to mozem. Cize u tychto dvoj je u mna jasna volba Opel.

    Inak chvalil Renault, ktory namiesto 1,2 TCE nejde do ziadneho 1,0 TCE, ale ide vyrabat 1,3 TCE prave pre pouzitie aj v takychto autach.

    Koncern si trochu zavaril, ze maju iba 1,0 TSI aj pre toto co nepovazujem za vhodny vyber a potom 1,5 TSI co je ok, ale tam uz je cena inde. V buducnosti bude vyber asi jasny

    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 26.12.2017  10:44

      « Re: Krasna ukazka downsizingu

      V pružném je to otázka zpřevodování. Ano, větší motor má dole větší potenciál, o tom žádná. Na druhou stranu, takový styl jízdy, kdy na to šlapeš v nízkých otáčkách, místo abys podřadil, dokáže motor celkem rychle zničit. Takovým blbostem by se člověk měl vyvarovat. Zrovna Opel s tím měl problémy. I když tohle není jednotka Opelu. Podstatnější spíš je, jak reaguje (a opět platí to o potenciálu).

      Renault má ale i 0,9. Je to jen otázka toho, na jaké parametry to naladí a za jaké peníze to nabídnou. 1,3 se bude výkonově pohybovat v teritoriu 1,5 TSI. Proti 1,0 TSI se postaví leda v té nejslabší verzi a tam bude mít výhodu objemu. Pochopitelně je tu ještě otázka cen; kolik si za to Renault bude moci říct v porovnání s VW.

      Osobně také považuji 1,2 za lepší volbu. I jako (nebo možná obzvláště jako) atmosférickou jednotku do up! a jako základ pro Polo.
  • 10 Reagovat !

    foto lukas13

    lukas13 25.12.2017  11:40

    test moc pěkně napsaný, ale... vážně konkurence kompaktním kombi?

    Test opravdu moc fajn, čtivý, pro případné zájemce o takovýto vůz velmi, velmi použitelný. Za mě jedno z nejlepších počtení za rok 2017.

    Jen jedna věc, v textu několikráte zmíněná, tzn. nejde pouze o upsání se autora. Kompaktní kombi jsou vozy segmentu C, tj. Astra, Leon, Octavia. Nikoli B segmentu (Corsa, Ibiza či Fabia, Clio, ať tam máme skutečné kombíky) to jsou subkompaktní kombíky. Pro kompaktní kombi tyto testované vozy skutečně konkurencí nejsou.

    Divím se, že si toho v diskuzi žádný petrohead, znalec aut jež svým rozhledem vysoce ční nad plebs, který vnímá auto jako ledničku, nevšiml. Ale nic ve zlém, V8 rulez, hlavně v autě velikosti Fábie ;-)

    Přeji všem vše nejlepší do nového roku a mnoho šťastných kilometrů! ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 25.12.2017  14:02

      « Re: test moc pěkně napsaný, ale... vážně konkurence kompaktním kombi?

      Máš pravdu..
      Ale tyto menší crossovery , nikoliv SUV....nejsou konkurencí kombíků typu Golfa , Octavie , Astry , Meganu či Focusu !
      Ten kdo chce takhle velký kombík , neuvažuje nad těmihle prcky!
      Tam je konkurencí třeba Honda CR-V , Toyota RAV4 , ŠKODA KAROQ , Seat Ateca... :-)

      Zřejmě jen kombík Fabie je konkurencí..a taky se super prodává , téměř 50% Fábíí je kombi. Případné zrušení Fabie Kombi by byla fatální chyba Škodovky.
      • 10 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 25.12.2017  14:52

        « Re: Re: test moc pěkně napsaný, ale... vážně konkurence kompaktním kombi?

        Ale Sumi, vždyť to právě píšu v příspěvku na který reaguješ! + to, že se zjevně jedná o chybu autora testu - že zaměnil pojem "kompaktní kombi" za pojem "subkompaktní kombi". Aneb konkurenci popisuje správně (Fabia kombi), ale pojmenovává ji špatně (kompaktní kombi). Doporučuji test ještě jenou pozorněji přečíst.

        Jinak souhlas s tím, že zrušení Fabie kombi může být fatální chybou Škodovky. Bohužel to vypadá, že přesně k tomu dojde.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 25.12.2017  17:25

        « Re: test moc pěkně napsaný, ale... vážně konkurence kompaktním kombi?

        Máš nějaká čísla k tomu kombi vs. krátká?

        Fatální by to asi úplně nebylo, Fabia je třeba 15% prodejů, pokud by byl kombík půlka a pokud by jeho výpadek znamenal absolutní ztrátu, tak by to bylo třeba 7%... ale byla by to docela škoda, to auto dává docela smysl jako budgetové rodinné auto. Myslím, že spekulace o ukončení výroby Škodovka popřela...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu, odhaduje jeho otec

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu,…

Nejlepší slovenský fotbalista posledních let Marek Hamšík by mohl odejít do Číny. Podle otce Richarda o…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…