Rozložitá auta střední třídy často ztrácejí se základním motorem lehkost pohybu či jistou důstojnost. Nejlevnější Superb na českém trhu však má agregát se slušným výkonem 110 kW.
Když se opravdu honí, pak se k 10-ti podíváš, mám ale tento motor ve dvou Leonech a oba s různými řidiči jezdí mezi 6-7. Jeden spíš město, druhý dálky přes Tatry.
Právě tento motor mě přesvědčil o tom, že nebudu investovat do naftožrouta s podstatně menším výkonem a srovnatelným krouťákem, když jezdí za takhle málo a přitom velmi svižně. U Supu to beru jako základní motorizaci a touto optikou to není zlý ;-)
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
jj
1) JAK TO NEMÁ ELEKTROMOTOR POD KAPOTOU A BATERKY ALESPOŇ V KUFRU TAK SE DO TOHO MUSÍ FURT JEN BLEJT [odkaz]
2) JAK VÁM VODEJDE REDUKCE PRÁŠIDLA RAKA [odkaz] FILTR DPF [odkaz] KTERÝ DÍKY DÍŘE V ZÁKONĚ U BENZÍNPOPELNIC [odkaz] BÝT "ZATÍM" NEMUSÍ, PŘIPRAVTE SI TAK 100 KLACKŮ SOUDRUZI NEBO SI V AUTOBAZARU ANI NEŠKRTNETE [odkaz] NATOŽ NA EMISÍCH >:D >:D
3) NA KŘIŽOVATCE NEZAPOMEŇTE ŽE VÁS TRHNE I SOCKA VW E-UP [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
tak ona hmotnost (+-100 kg) spotřebu zase až tak dramaticky neovlivňuje (zvlášť když se s ní umí při jízdě pracovat), daleko důležitější je aerodynamika a ta je sice u Superbu (stejně jako u všech škodovek) relativně podprůměrná, ale zase ne úplně tragická...
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Otázka úhlu pohledu... v testu se píše o trošku svižnější jízdě s prázdným autem za 7, s osmi v nějaké normální kombinaci svižného a plynulého cestování mírně nad limity bych byl spokojený.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
...jenže tohle umí za stejné náklady i 1,8. V minulém supu jsem ji jezdil a moc nešetřil za 7,4. Na druhou stranu znám scouta, nového, dsg 1,84x4 a tam se pod 9 nepodívá. I typická důchodroad je za 8,8.... tak nevím.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
U benzínu je zabijácké 4x4. Měl jsem 1.8 T v oktávii a to jak 4x4 tak bez. A jezdily při plném obsazení tak, že 4x4 se pod 9 pomalu nepodívala a bez 4x4 jezdila cca za 8.
Nevěřím tomu, že 1.4 T bude jezdit za 7 při obzsazení 50% a běžné jízdě. Už to tu padlo vícekrát, že by bylo vhodné, aby redakce simulovala plný kufr. Ony by ty spotřeby pak vypadaly jinak.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
spotrebu rataj na dany vykon a dynam. parametre + typ paliva...
ak to ma 150k a 240nm v leone a 100vku robi za 8,5s dajme tomu tak na benzin pri sviznom jazdeni je 8l uplne v pohode... je jedno ze to dostali z 1,4ky a nie z atmo 2,0
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
ja som podobneho zmyslania, ale neda sa vsetko hadzat do vreca... nova generacia TSI je vyrazne uspornejsie ako tie stare, sice to stale tazkou nohou vyzenes moc vysoko, je to uz lepsie... a spolahlivost, pokial to je v rozumne velkom aute napr vo fabii je 1,2tsi 81kw uplne super... v octe combi to je uz blbe
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
nemusi... v octe je 1,4 este OK ved ma 1200kg... zakladna motorizacia by nemala sluzit ako jasna volba u auta velkosti superB ak teda chce niekto svizne jazdit plne nalozeny superB a bude tam trapit 1,4ku tak ano utrapi ju ... vlastne superB by si asi kazdy kupi preto aby vyuzil priestor tak je mozne, ze tie 1,4ky budu utrapene ako vravis... inak bezne 200t km nie je problem ani pre staru 1,2tsi je to prekvapivo drziak az na ten rozvodovy retaz
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ty si kupujes nove auto a najedes s nim za dobu, co ho mas 200 000 a vice km? Jestli ano, tak urcite o podobne motorizaci uvazovat nebudes, tam je nafta porad lepsi volba. A to ted vynecham debatu o tom, ze nebudes uvazovat ani o tomto aute za podobnych podminek a ceny, tam se vyplati vzit neco, co bude mit celou dobu predplaceny servis a "neomezenou" zaruku.
Ja osobne autem najezdim rocne tak 15tkm a nez podobne vykonny diesel, klidne si umim predstavit tento motor a "usetrene" penize vrazit do vybavy, nebo stylingu.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
já jsem si bohužel zatím vždy koupil ojetinu, ale těch +-200k tam udělám.
S60: 240 000-413 000, XC90 250 000- zatím 301 000 a dál jezdím.
Motorově úplně bezchybné...
A ano, zatím to byly vždy diesely. Jen mi nějak nešlo do hlavy koupit si Supa v základu a pak platit 10l spotřebu...to přece nedává logiku.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
tak to urcite nerataj u tychto malych fukaciek, ze spravis z 240tis - 413tis :-) myslim celkovo, ze tato turbo downsize era to pekne natrie jazdenkam a ich naslednym majitelom, to je jeden z cielov myslim
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ale ta 10l spotreba neni dogma, vetsina lidi s tim bude jezdit za 7-9, podle toho kde, kdy a jak pojedou. A pokud nenajezdi tech tvych 200k+ tak se jim to asi i vyplati a je mozne, ze by se jim to vyplatilo i za tech 10l/100km.
BTW.: Na Spritmonitoru ma starsi Sup s 1,4TSI 92kW prumer 7,1, max pak 8,4, zadnych 10 pro vsechny vzdy a vsude.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ale v textu se te desitky jen odhadem dotkli, jejich celkovy prumer byl nizsi, psali, ze deset by to asi bralo pri sviznejsi jizde po dalnici, to nemuzes vztahovat automaticky tak, ze to auto kazdopadne vzdy a vsude a za vsech okolnosti zere deset.
Precti si to cele:
"Jezdíte klidně? Pak nemějte obavy – se studeným autem se ve městě vejdete do osmi litrů, mimo město počítejte se šesti a na dálnici s necelými sedmi. Lehce svižnější jízda s prázdným vozem s rovným podílem všech tří typů provozu (město, mimo město, dálnice) znamenala sedmilitrový průměr. Jak ale po voze začnete chtít více, třeba svižnější jízdu po dálnici, podívá se apetit motoru k devíti až desíti litrům."
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ale no tak - nemuzes to brat jako 1,4, je to 1,4, ktera pohani velke auto, pohani ho dustojne a jezdit umi za hodne i za malo. Pro me je to dost dobry vysledek, vic, nez bych od zakladniho motoru cekal.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Přesně... necelých sedm na dálnici při klidné jízdě, zřejmě převážně předpisovou 130, to je v benzínovém autě střední třídy super. Svižnější jízda v mixu za 7 nebo klidně 8 taky není problém.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
uz som o tom pisal nizsie, Skoda si rada vymysla v casoch zrychlenia... v octavii uvadzaju 8,6 aj tam je to kravina, v superB sa podla mna pod 9s urcite nedostane, co by bolo uplne adekvatne k vykonu, vahe, velkosti a tazkym prevodom
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Nevim jak Škodovka, ale vůbec na papíře vozy koncernu VW působí až fantasticky rychle, proto mne zaráží ten Leon. Naopak při reálném měření u jiných značek jsem se dostal pod tabulkové hodnoty. Bohužel s takto "slabým" vozem střední třídy jsem se nikdy nesvezl, protože jako předváděčka skoro neexistuje >:D
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ja som skúšal Mondeo s benzínovým základom (1,5EB) a žiadny problém, dynamicky na úrovni dvojlitrových dízlov. Mondeo 1,5 má síce o 10k viac, ako Sup 1,4, ale aj o metrák naviac, takže to bude porovnateľné. Dynamiky základnej 1,4ky by som sa preto nebál, skôr by som mal obavy s vypínania valcov, ďalšie potenciálne k..vítko.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Zrychleni na 100 je jen orientačni udaj. Ale jinak 1.5EB je na svuj udavany vykon nečekaně dynamicky. V jednom porovnavacim testě byl na tom dokonce lepe než M3 G165 a koncernovou 1.4TSI 110kw nechal slušně za sebou.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
jaj tak, ja ze to bolo tvoje meranie podla videa tj ze si si nasiel video a odstopoval to na 8,9... teraz pozeram ze to je tvoje video... 1.5 EB je vraj pocitovo silna, vidno to aj na tachaci, celkom ochotne to stupa
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
To třeba i u BMW. Těch čísel lze typicky dosáhnout, jen v nich nebývá příliš velká rezerva. A jsou auta, kde jsou v papírech velké rezervy (jako že zrychlení v praxi zvládneš o více než vteřinu lépe). Což jen podtrhuje, že nelze dát na papír. Nejen že by někdo mohl mít při psaní růžové brýle, ale stejně tak ta čísla mohou být neskutečně konzervativní. Pravděpodobnost, že k tomu dva výrobci přistoupí stejně, je mizivá. Budeš rád, když to budou dělat konzistentně v rámci značky.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Jezdím (90% sám) s Leonem 1.4 TSi 92 kw. Šumavské cesty normální jízda 7,5l. Šumavské cesty hodně volně 6,7l. Cesta ČB - Praha 6,3l. Dálnice Praha - Brno na 135 km/h GPS jedu za 9-10l. Nevěřím, že Superb bude jezdit při normální jízdě pod 8 litrů v kombi provozu pouze s řidičem.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Ano. 92kw, poslední model 2012 (1P). Já jsem s tím motorem spokojený, dobrá dynamika a nesežere mě to na denní ježdění. Na dosažení limitu podvozku motor nemá, tam je rezerva velká. Ale vadí mi, že motoru chybí výkonová špička.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
za 10l to může jezdit leda v režimu "šílenec", v běžném provozu je podle mě taková spotřeba prakticky nedosažitelná (s různými TSI (1,2l a 1,4l) jsem něco najezdil a na 10 l jsem se nedostal nikdy a to ani s řádně naloženými přívěsnými vozíky, nebo při na poměry daného auta relativně velmi rychlé jízdě po dálnici - celková spotřeba za celou cestu nikdy nepřelezla přes 8l. Při běžné jízdě pak obvykle kolem 6ti, max. 6,5, při jízdě na spotřebu s davem tak 5,5l...)
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
já reagoval na text v článku, tento motor jsem jel akorát v golfu na zkušební dráze a tam se to tedy vůbec nešetřilo a spotřeba byla irelevantní...pokud to není pravda a auto dokáže jezdit kolem 6l, je to v pohodě. ;-)
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
S prvními 1.2TSI nebyl problém jet ve Fabii za 9-11l, provoz mimo město s minimálním podílem dálnic. Při defenzivní jízdě spotřeba padala po 7l. Jinak stále okolo 9l
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Samozrejme, ty nas maly genie, ze ten vykon tam je na to, abys ho neustele "zmykal" do mrte, porad maximalni otacky a plny kotel, vzdyt kdo brzdi, tan prohrava, ze jo? Boze muj a tohleto ma volebni pravo... 8-s
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
>:D o com teraz ? Ja v aute vykon vyuzivam, je ti na tom nieco divneho ? Nie stale, ale prilezitostne urcite. Ked sa niekto pohybuje svizne a zerie to jak krava, tak nepotesi, hlavne ked to mal byt zazrak spotreby.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Tak ja jsem docela magor za volantem ale za 10l jsem s tim opravdu nejezdil. Par jizd i přes těch 10l ano ale jinak delši trasy dosti svižně za 7l. Pokud bych jezdil s davem tak to neni ani za 5l. Ale to už je pro mě docela opačny extrem.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Pokud bych jezdil s davem tak to neni ani za 5l - tak za kolko za 4 ? :-)
cez 10l s tym ides vzdy ked to das na podlahu a zrychlujes je jedno ci na 2-3-4 od nejakych 3000ot vyssie a to nemusis byt zrovna magor aby sa tak udialo v aute velkosti fabie/golfu a starej 1,2tsi 77kw... tomu sa vravi sviznejsia jazda, ziaden extrem, alebo si snad myslite /obaja/ ze na 3ke je to medzi 3-5000ot nejake extremne terno zrychlenie ? Pokial chces rychlo predbehnut je to nutnost.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Svižnějši jizda neni jizda na 1 500ot a v mem připadě je to jezdit dost nadlimitně a předjižděni všho co jde a to co nejdřive a to včetně vytočeni do vyššich sfer. A ano to vše za cca 7l při delši trase na okresnich cestach.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Hochu to je realita. S 1.2TSI jsem najezdil přes 60tkm a spotřeba toho motoru byla přednost. Jen doplnim že muj Golf jezdil na zakladnich kolech tedy 195/65/15. Jinak při svižnějšich jizdach to prakticky vubec nešlo na podlahu protože to nemělo vyznam kdy plyn fungoval přehnaně ON/OFF a vytačeni max. kousek za 4t/ot. Při ostre jizdě už se samozřejmě vytačelo i za něco přes 5t/ot což bylo zhruba maximum , dal už to nemělo vyznam.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Tak pokud někdo s 1.2TSi pravidelněji atakuje 10 litrů spotřeby, tak evidentně špatně vybral motor, protože výkonnější motor bude při obdobné spotřebě jezdit s větším "bezpečnostním" faktorem i životností motoru.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Já tady nad místními všeználky fakt žasnu. Nemám čas tu vypisovat celé dny a týdny a roky, jako někteří, ale občas proletím test a diskuzi a nestačím se divit. "Mlčeti zlato" se říká. Kdyby dotyční měli alespoň nějakou zkušenost s tím co hodnotí.
Souhlasím tu s Mironmenem a pár vyjímkami. Sám mám Golf 1.2 TSI 77kw a v pohodě. Je to typ s řetězem a mám najeto přes 70 tisíc a vše v pohodě. Jezdím kulantně řečeno hodně svižně a každá druhá jízda je s plným kufrem přes 200kg.
Můj dlouhodobý průměr včetně studených přískoků ve městě, kde PP ukazuje 11-12 a někdy i přes 20 je 6,3l/100km. Opakuji 6,3l/100km. Se starým motorem.
Spotřeba roste jen při stylu "dement" a potom trošku roste při dálnici nad 150km/h (to se ale nesmí) a ve vedrech nad 30 stupňů ve stínu.
Pokud jedu s davem (někdy prostě předjet nejde a nebo už mě to fakt nebaví) tak se pohybuju okolo 5l/100km.
Nevidím tedy důvod, proč by auto o cca 150kg těžší s podobným cx a s novým a úspornějším motorem mělo jezdit za 10. Já si zrovna tuhle kombinaci (S combi Style 1.4 manuál) chci do roka pořídit a vsadím se, že budu jezdit do 7 s prstem v nose.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Kolega ktery kupoval Golf Variant 1.2 TSI ve stejne době jako ja tedy 6/2010 ma k nešnimu dni najeto přes 130tkm a krom vyměny řeťězove sady ktera se tykala všech a vyměny brzdovych destiček nic. Samozřejmosti běžneho servisu jako filtry , svičky apod. asi netřeba zmiňovat. S autem je maximalně spokojeny a realna spotřeba se mu za celou dobu drži těsna nad 6.5l.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Fabia 2013 1,2tsi 63kw, 4 v aute + batozina zilina - augsburg - zilina do 7L, SR okolo 140-150km/hod, Rakusko 135km/hod :), Nemecko, co to dalo, miestami 170, ale to bol uz strach... auto bolo sluzobne, nikto ho nesetril..., takze to neni take strane...
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
..... ono to je fakt tak jak píše Ondra. Věř mi. A to opravdu stačí dva na palubě a svižná jízda město/mimoměsto. žádný šílenec.... ale to je platné pro všechny turbíny.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Naprostý souhlas s Francois Pignon. Najeto 70 tisíc a tak to mohu potvrdit. Jezdím naloženej a dost nepředpisově. Ale nejezdím jako pablb. A dlouhodobá 6,3 l/100 km.
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Kombik strednej triedy, s malym zakladnym turbo-motorom, za milion, a spotreba 8-10 litrov? To mi akosi hlava nepobere. Kde je ta uspora vdaka vypinaniu dvoch valcov?
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Když pojedeš stylem, který si vyžádá takovou spotřebu, tak se žádné válce vypínat nebudou. Ten jejich čtyřlitrový osmiválec by to mohl zvládnout na polovinu válců, ale ne tenhle motor. Na dva válce ti dá myslím lehce přes 30 kW. A bez samočinné převodovky musí řidič vědět, co dělá (máš k dispozici maximálně 75 Nm, IIRC).
Re: FUJ ALE ZA TÍM 1.4 TSI ACT SE TÁHNE DLOUHÝ SMRAD ....
Jedna ov fa je má v modré flotile.... 1,4cng a musím říct, že jezdí za kačku až kačku,dvacet na kilometr. Jízda je dobrá. Taková passátí - neurazí, nenadchne, splní přesun v rámci dobrých nákladů. Jízda umí nabídnout jak sterilní přesun tak se umí podívat i do "červených", ale to není jeho parketa vůbec. V supu nevím, ale pasatovi sedl.
Rozložitá auta střední třídy často ztrácejí se základním motorem lehkost pohybu či jistou důstojnost. Nejlevnější Superb na českém trhu však má agregát se slušným výkonem 110 kW.
Základní benzinový motor. Tohle slovní spojení má v mysli automobilových fanoušků jistou pachuť, kdy automaticky čekají líný, hlučný a pod zátěží ne zrovna úsporný agregát, který si lidé kupují kvůli „ceně od“ nebo jako „poskakovadlo“ po městě. V nižší střední třídě se může jednat o tříválce, ve třídě střední, kde vozy již atakují pětimetrovou délku, pak jde kupříkladu o šestnáctistovku bez turba (Avensis) či litrový přeplňovaný tříválec (Mondeo).
Škoda se však u nového Superbu rozhodla jít trochu jinou cestou, alespoň tedy na našem trhu. Základ tak tvoří přeplňovaný čtyřválec sice nevelkého objemu 1.4 litru, který má ale slušný výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m. To znamená, že i když máte vpravdě veliké Combi (jako v našem případě), stále se jedná o automobil schopný zrychlit z klidu na sto kilometrů v hodině za 8,7 sekund a rozjede se až na 218 km/h. To je na danou třídu opravdu solidní základ.
Čísla na papíře však mohou o reálné dynamice v mnohém lhát, jak jsme se přesvědčili již mnohokrát. Pojďme tedy vyzkoušet základní Superb jak ve městě, tak na dálnici včetně plného obsazení.
K testu jsme dostali kombi v zajímavé šedé barvě Quartz a na osmnáctipalcových kolech Pegasus. To nám přišlo jako zatím nejpřitažlivější kombinace, protože barva se dokáže se světlem zajímavě měnit, na slunci až do zelena, a disky s vrtulovým designem se nám jednoduše líbí. Celkově je Superb pohledným kombi, byť s naším názorem jistě nemusí každý souhlasit.
Uvnitř chvíli trvá, než si člověk najde onu ideální pozici za volantem, nám se to však nakonec téměř podařilo. Výtky směřují již skoro tradičně ke strohým výplním dveří, pochválit naopak musíme rostoucí kvalitu zpracování ve srovnání s dříve testovanými variantami. Palubní deska je přehledná, ovládání snadné a celkově se uvnitř rychle cítíte příjemně.
Jen pro shrnutí si připomeňme ještě hlavní atributy vozu, kterými jsou skvělá prostornost, zejména na zadních sedadlech, velký zavazadlový prostor a pohodlí i na delších cestách.
S přibývajícími kilometry za volantem Superbu se objevují nové poznatky. Kupříkladu příplatkové adaptivní xenonové světlomety by mohly mít lepší intenzitu světla, v tomto se nám předchůdce zdá být o chlup povedenější. Pokud jste si zvykli na bezklíčový vstup do vozu, tedy že se automobil odemkne pouhým dotykem kliky dveří, pak vás může podobně jako nás iritovat, že tento systém funguje jen u řidičových dveří, takže když si chcete pouze odložit věci dozadu, musíte vždy popojít dopředu.
Žádná brzda
Přeplňovaná čtrnáctistovka TSI s vypínáním dvou válců ACT není v koncernových vozidlech žádnou novinkou, u Škody se však poprvé objevuje až u Superbu. Chápeme, že mnozí potenciální zájemci mohou mít obavy z takto malého agregátu ve velkém automobilu, je však nutno říci, že jednotka má i pozitivní stránky.
V prvé řadě se jedná o opravdu velmi kultivovaný a příkladně odhlučněný motor. Zejména na volnoběh je agregát natolik tichý a vibrací prostý, že ani netušíte, jestli jej zrovna systém stop-start vypnul, či ne. I v otáčkách pak slyšíte pouze jemné vzdálené hučení. Je nabíledni, že takovéto odhlučnění dostala čtrnáctistovka zejména proto, aby co nejlépe zamaskovala okamžik přepnutí na dva válce, což se také ve většině případů daří. Pouze ve středních otáčkách může citlivé ucho zaslechnout větší dunění s typickým zvukem dvou válců, to se však stane pouze výjimečně. Jindy se na změnu musíte vyloženě zaměřit a navíc sledovat ikonku na palubním počítači, jinak o ní nevíte.
Dalším plusem agregátu je silný zátah již z nízkých otáček. Jednotka se výrazně probudí okolo 1500 ot/min, takže v běžném městském provozu nemusíte ani překračovat 2000 otáček, abyste drželi krok s ostatními. Má to však dvě „ale“. V nízkých otáčkách se citelně projevuje prodleva turbodmychadla a motor je navíc typicky bezcharakterní – jednoduše dole zatáhne a pak až do šesti a půl tisíce táhne tak nějak pořád stejně, bez jakékoliv gradace. Rozpětí je to široké a zátah na tak malý motor slušný, takže rozhodně nejde o pomalý stroj, ale nijak si to neužijete. Je to značný rozdíl zejména ve srovnání se silnější osmnáctistovkou, která má menší prodlevu turba a pořádně se rozjede až ve vysokých otáčkách.
Na druhou stranu spíše „spodové“ naladění čtrnáctistovky pomáhá potlačovat nevýhody plynoucí z malého objemu, takže je motor překvapivě pružný i na vyšší stupně, nemá problém se na šestku odrazit třeba z rychlosti 70 km/h a citelně vyrazit vpřed, zatímco běžně bychom při podobném manévru čekali naprostou apatii. Podobně i na dálnici vůz pěkně zrychluje na vyšší stupně a do kopce mu stačí plyn pro udržení rychlosti jen lehce sešlápnutý, takže nemáte pocit, že sedíte ve voze, který musíte neustále trápit, držet plný plyn a tlačit jej vpřed, což je u základní benzinové motorizace rozhodně úspěch. A to se bavíme o situaci se čtyřmi dospělými na palubě. Podřazením pak zátah zlepšíte jen trochu, ale jako brzda provozu si rozhodně připadat nebudete, k maximální rychlosti Superb šplhá srdnatě.
Možná v tom všem čekáte nějaký háček. A máte pravdu. Jde o spotřebu, podobný problém se však nevyhne většině podobných malých přeplňovaných motorů ve velkém autě. Ano, spotřeba je holt značně závislá na jízdním stylu. Jezdíte klidně? Pak nemějte obavy – se studeným autem se ve městě vejdete do osmi litrů, mimo město počítejte se šesti a na dálnici s necelými sedmi. Lehce svižnější jízda s prázdným vozem s rovným podílem všech tří typů provozu (město, mimo město, dálnice) znamenala sedmilitrový průměr. Jak ale po voze začnete chtít více, třeba svižnější jízdu po dálnici, podívá se apetit motoru k devíti až desíti litrům.
Čtrnáctistovka byla spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž zejména nižší stupně jsou vzhledem k charakteru motoru poměrně dlouhé. Samotné řazení se nám zdálo o kousek méně hladké, než jsme u koncernových převodovek zvyklí, zároveň je však mechaničtější a stále přesné s jasnými drahami.
Combi to ladí lépe
Testovaný kus byl opět vybaven adaptivními tlumiči, které zlepšují komfort vozu. Znovu se pak potvrdilo, že oproti liftbacku je kombi naladěno lépe, a to zejména v režimu comfort a normal. Podle našich informací však bude liftback v tomto ohledu přeladěn, pokud se tak již nestalo.
V režimu comfort je Superb Combi stále plavným a houpavým strojem, který na poměry třídy velmi dobře filtruje nerovnosti. Už však natolik nehrozí naprostá ztráta kontroly nad pohyby karoserie. Režim normal se nyní stal takovým optimem pro každou situaci – vůz je příkladně pohodlný, ale stále stabilní i ve vysokých rychlostech. Sport pak přináší skvělou kontrolu pohybů karoserie a vzhledem k délce a koncepci vozu i překvapivě dobrou ovladatelnost, na nerovnostech se však začíná více ozývat dunění od náprav a auto již má problém s tlumením větších nerovností.
Přepínáme tedy na normal, což je režim, ve kterém bude vůz jezdit pravděpodobně nejčastěji. Při instalaci tlumících hmot se naštěstí nemyslelo pouze na motor, ale Superb je dobře odhlučněn tak nějak celkově, ať už jde o práci podvozku či valivý hluk kol. Na dlouhých cestách tak největší Škoda nepůsobí únavně, naopak je poměrně příjemným společníkem.
Když přijde na zatáčky, nechá se největší Škoda vodit slušnými rychlostmi. Nedělá to s nadšením, ale když už to po ní chcete, svou práci neodflákne. Jen kdyby šlo i u běžných variant s pohonem předních kol přepnout ESP alespoň do režimu ESP Sport, jak to jde u čtyřkolek. Takto elektronika zasahuje do řízení zbytečně brzy a docela často. To se umocňuje na sněhu, který jsme již v horských oblastech potkali. Vůz je pak špatně čitelný a zásahy elektroniky fungují spíše proti řidiči, než aby mu pomáhaly.
V rámci běžné střední třídy se však Superb pohybuje po silnicích velmi vyváženě. Nabídne jak komfort, tak dobré – jisté a poměrně obratné – chování v zatáčkách. Nadšení řidiči možná zvolí raději kupříkladu Mazdu 6, Superb ale rozhodně není zklamáním.
Závěr
Ze základní varianty Superbu jsme původně měli strach, malé motory ve velkých autech obvykle nefungují, ale čtrnáctistovka se 110 kW se nenechala zahanbit. Dynamika je zcela dostatečná, byť nejde o jednotku se zajímavým projevem, spotřeba se pak odvíjí od stylu jízdy. Motor je to navíc velmi kultivovaný, se slušnými reakcemi a dobře táhne již v nízkých otáčkách.
Superb celkově je pak automobil, který se může měřit s těmi nejlepšími ve třídě. Kromě skvělé prostornosti nabízí i komfortní jízdu, odhlučnění na úrovni či uživatelsky přívětivý interiér. Základní čtrnáctistovka jistě nebude nejprodávanější motorizací, stydět se za ni však rozhodně nemusíte.
Nejlevnější verze modelu 644.900 Kč (Active 1.4 TSI ACT/110 kW)
Základ s testovaným motorem 644.900 Kč (Active 1.4 TSI ACT/110 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 761.900 Kč (Style 1.4 TSI ACT/110 kW)
Testovaný vůz s výbavou 1.010.500 Kč(Style 1.4 TSI ACT/110 kW)
Plusy
Kultivovaný motor
Nadprůměrná dynamika
Komfort podvozku
Prostornost kabiny
Chytré detaily ve voze
Minusy
Levnější výplně dveří
Prodleva turbodmychadla v nízkých otáčkách
Vyšší spotřeba pod zátěží
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Možno nie s takým radikalizmom, ale s tou voľbou súhlasím. Aj "môj" nakonfiguroivaný Superb má benzínovú 1,8čku s manuálom. Ak by som sa chcel veľmi rozšupnúť, tak 2,0TSI s DSG (ale pre určenie tohto typu auta už 220k ani netreba, 180k jedna-osmičky splní väčšinu želaní). 1,4ky by som sa síce nebál, 110 kW Pre rodinné účely (štvorvalcovú) naftu nikdy.
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Já mám 1.5EB a naftu bych nikdy nepořídil. Onehdá jsem tu někde čet recenzi na 110kW nafťák se spotřebou 7/100. Ono s tou močovinou a DPF to prostě žere. A s údržbou to nakonec může bejt citelně dražší.
Zcela záleží na ekonomice provozu pro daného uživatele. U mě s nájezdem do 30kkm/rok nafta nemá ekonomicky význam.
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
pro me zklamani, ze 2.0tsi nenabizi manualni převodovku, která je pro me stále podmínkou.
1.8 pro pohodovy jezdeni urcite staci, ale dvoulitr ma prece jen vetsi výkonovou rezervu a o tolik vic zrat nebude.
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Souhlas, aspoň ta 162kW varianta měla být i s manuálem... ale tak buďme vděční aspoň za tu 1.8, Mondeo nemá ani to a Talisman nemá v benzínu manuál vůbec...
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Súhlasím, povinný automat mohli vyhradiť len pre 206 kW variantu, záujemcovia o dvojliter s manuálom by sa našli. Ale ako píše Emel, buďme radi aspoň za to, Mondeo má v manuále len základnú 1,5ku a Talizman vôbec nič.
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Nejsem si jistý, jestli u auta typu Superb je manuál nutný... Podle mě ne, kdyby koncern uměl ty automaty správně naprogramovat (co mám ale zkušenost, tak koncernové automaty řadí (logicky) stejně, jako u manuálu ukazuje ten napovídač, což znamená příšerné podtáčení motoru kvůli zanedbatelné úspoře paliva)
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Nutný, nutný... existuje nějaké procento řidičů, kteří dávají manuálu přednost. Nutný samozřejmě není, ale holt pár kupců půjde o dům dál, dokud jim tam ten manuál nabídnou.
Re: tuto motorizaci snad leda za podmínky, že jde deaktivova
Jo, začíná to být problém. Třeba Audi A5 má ještě 2.0TFSI 169kW v manuálu... ale je stejně malé jako ta Insignia, takže to asi tvůj problém neřeší. Třeba nějaká amerika?
Zase je tu Škodovka no většina Čechů asi nic jiného než že Škoda je jediné a nejlepší auto nechce slyšet (setkal jsem se už s takovými lidmi kteří tvrdí že Škoda je nejlepší a nejdokonalejší auto na světě) Na druhou stranu je nový Superb (klasický kombi se mi moc nelíbí) opravdu povedl :-)
Presne túto kombináciu farby a kolies som skúšal a Sup v nej vyzerá veľmi dobre, súhlasím s Ondrejom, že odtieň je trafený výborne a disky tiež vyzerajú zaujímavo.
Není to má nejoblíbenější, jak víš tak mám radši barvy než nebarvy, ale objektivně musím uznat, že Superbu sluší tahle šedivá z toho co jsem zatím viděl nejvíc.
U disků mi klasicky vadí to, že na pravé straně auta se točí obráceně... ale z nabídky pro Superb jsem trošku rozpačitý, vlastně se mi tam žádná kola opravdu nelíbí... Modus jsou taková obyč, nakonec je tohle možná v 18" nejlepší volba, případně v antracitovém provedení.
Jasné, riešili sme to už, tiež by som sa primárne poobzeral po farebnejších variantách (modrá, bordová, šedozelená), ale v reále som zatiaľ videl Sup iba v "nefarbách" (biela, šedá, čierna).
Tu bordo jsem viděl a mě nepřesvědčila, je to něco jako byly ty vínové Superby II co měl třeba Metrostav... ne že by to bylo špatné, ale úplně mi to nesedlo.
souhlasim s emelem. mne tohle vadi take. mam-li smerovy design rafku, maji byt v provedeni pro levou a pravou stranu. jinak je to hnus a lajdacina i kdyz nakrasne nemuzes obe strany auta videt najednou. z techto duvodu zasadne vybiram pouze z rafku, ktere nemaji smerovy design.
To mně zase třeba vůbec nevadí, a to jsem na detaily u auta docela puntičkář, prostě najednou to stejně nikdy vidět není. Daleko horší jsou špinavé, myslím dlouhodoběji neudržované disky, nebo třeba další "firemní" podložky pod RZ. 8-s
To mně zase třeba vůbec nevadí, a to jsem na detaily u auta docela puntičkář, prostě najednou to stejně nikdy vidět není. Daleko horší jsou špinavé, myslím dlouhodoběji neudržované disky, nebo další "firemní" podložky pod RZ. 8-s
kola jsou to hezká, ale pro základní motorizaci jsou 18tky zbytečně velké a těžké a kola (235mm) jsou zbytečně široká. Omezuje to dynamiku a zvyšuje spotřebu...
To bez debaty. Ja som skúšal predvádzačku, tá bola klasicky nadupaná výbavou (140 kW TDI, DSG, DCC atď.). Do súkromného auta by som dal 17ky (a v prípade absencie DCC by to bolo aj pri silnejšom ako základnom motore maximum).
No to by se ještě vidělo ;-) . Superb na 17" není úplně to ono, je to vždycky kompromis mezi vzhledem a komfortem, taky jsem byl přesvědčený že půjdu do menších kol a dopadlo to jinak...
Iste, 18ky sú vizuálne podstatne atraktívnejšie, a to aj čo do dizajnu (17ky v ponuke Supa nie sú nič extra), ale pri rodinnom aute by som sa trochu bál uskákanosti na 18kach bez DCC.
Hot-lift je iná liga, tam tú tvrdosť akceptuješ, predsalen sa ráta, že sa s tým zvezieš aj ostrejšie. Kdežto rodinné auto (notabene "len" s 1,8TSI) ocení skôr ten komfort daný vyšším profilom. Takže bez DCC by som zotrval na 17kach.
Myslim, ze ako zaklad je to super a je dobre, ze taha hlavne od spodu a v strede, ako bolo spomenute je to lepsie ako utrapeny a vecne vytoceny motor. Takto je pod plynom stale dostatok newtonov. Jazdil som tu 1,4 tsi v octavii combi so 7dsg a aj s plne nalozenym autom si bez problemu poradil.
Jedine comu neverim, je 0-100 za 8,7s Skoda v tomto dost prehana. V Octavii udavaju 8,6 aj to je prehnane, ale pod 9 sa myslim nedostane v reale v SuperB.
Tabulky predavaju min. v EU, Skoda to vie.
Inak M6 kombi v dobrej farbe posobi aj z vonka pre mna premiovejsie ako SB, ten stale posobi ako taky vacsi VW group kombik aj ked tym nechcem povedat, ze je spatny, to isto nie. Chyba mi u neho aura premie, v interieri je uz uplne pochovana.
S motorom súhlas, presne to od základného benzínu človek očakáva: aby sa netrápil a pekne ťahal pri normálnej jazde, to, že nemá hore už viac čo ponúknuť a je plochý, základu vytýkať nemožno.
K prémiovosti Superbu sa nejdem vyjadrovať, ale v reále na mňa pôsobí veľmi dobre, ako kus auta s elegantnými triezvymi krivkami. Rozhodne zvonku lepšie, ako Passat. M6 ide iným dizajnovým smerom, subjektívne sa mi páči viac, ale vonkajší dizajn rozhodne Superbu vytýkať nemožno.
ako vravim superB je podareny aj mne sa pozdava, no necitim z nehu tu auru niecoho viac ako len takeho pohladneho obycajneho VW group kombi... A6ka ma rozhodne nieco na viac vo svojom posobeni - bavime sa o pocite a dizajne
To je jak s holkou.... taky musí tahat už v základu....bagy jsou výhodou výbavy >:-[] >:-[]
Co se týká interiéru SB vs. M6. Je pravda, že sb je útulnější a působí pocitově líp. Naopak sb při srovnání s avensisem prohrává. Nový Av je neskutečně povedený a vyladěný.
asi sa nema vyznam tu zase opakovat.. pri dnesnom clanku o alfe som uz nejaku tu predstavu ako ma vyzerat z mojho pohladu zaklad v tejto triede popisal..... a superb nijako nevybocuje z tejto mojej predstavy .... prave naopak... do bodky ju splna :yes:
v podstate dokonala kombinacia... nic viac tu ani netreba spekulovat a nahanat sa za niecim vsemocnym a bozskym ;-) ... ono z pohladu realneho pouzitia to bude dozaista fajn auto ... u mna ideal :yes:
projížďku v základní motorizaci například ve volvu v60 1,6d, kdy je úplně normální, že se rozjíždíte s podobnou dynamikou, jako plně naložená dodávka a předjíždění se stává noční můrou řidiče i spolujezdce.. Nebo Mercedes A 160d, který zrychluje tak, že si i řidič autobusu může myslet, že ho schválně vybržďujete.. Za základní motor škodovky dávám :yes:
superb v tejto kombinacii je defakto genialny :yes:
A160d bude asi zamerany viac na masovy predaj ako na skutocnu premiovost... hold ... nie je vsetko zlato co sa blysti.... dnes to uz bohuzial plati vsade... premiu nevynimajuc
Osobná skúsenosť s motorom 1.4 tsi 140 vs 2.0 tdi 184 je asi taká že - mimo mesto - do neakých 120 km/h - je spotreba podobná ( plus minus pol litra, až liter ) dynamika - podobná áno 140 ps v golfe vs O3 RS tdi DSG - dynamika je do 120 km/h podobná a aj spotreba..........nad 120 km/h dynamika aj spotreba - omnoho omnoho lepšia v tdi....
Takže si myslím , kto jazdí prevažne mesto - mimo mesto - je táto motorizácia vhodnejšia ako TDI.....
Bavíme sa o objektívnej dynamike - nie subjektívnej - v tdi máte pocit že letíte - len ten rychlomer ide podobne ako v tsi ( do 120 ) no v tsi máte pocit že sa to neako nehýbe...
Takže ak niekomu stačí 150 k v 2.0 tdi - toto mu bude stačiť ešte o kúsok lepšie
pocitovo su silnejsie a hlavne dost robi schopnost ropaka suverennejsie sa pohybovat aj v ot. od 1000-1500 taka 1,4 spoliehajuca len na turbo je uplne dole mrtva... take 2.0 tdi tam ma proste viac a suverennejsie sa hybe aj od nejakych 2000ot vyssie a samo v vyssich rychlostiach su uz tie 1,4ky viac utrapene
Superb Kombi je zajímavým, jistě prodejním trhákem a snem mnoho českých manažerů a rodin, ale po osobním testu se ptám, jestli je nutné mít kombik? Asi to ode mne zní divně, ale po této zkušenosti mi kombi přijde skoro zbytečné. Ten kufr neni skoro o nic větší, než v Octavii, interiér není o nic lepší a kvalitnější než v Octavii (za mne díky tomu Superb nejhorší z těch nejlepších mainstreamových aut střední třídy), jedině ten prostor na zadních sedačkách je královský. Velké mínus ale za prostřední místo na zadních sedadlech, kdy díky mohutnému a širokému středovému tunelu si doprostřed nemá kam dát nohy ani člověk menšího vzrůstu, natožpak někdo větší.
Když to vemu kolem a kolem, dává mi Oktávka větší smysl ve verzi kombi, proč připlácet za Superb? V liftbacku je honosný, reprezentativní, interiér taky zkousnu, jen nevidím tu přidanou hodnotu. Kdybych chtěl kombi střední třídy, v Passatu či Mondeu si připadám, že jsem za své peníze dostal více ( co jsem koukal na facelift MA6, tak rozhodně také umí vypadat i dobře), v Oktávce když opomenu zařazení o třídu níže a vezmu v potaz zajímavou nabídku ORS jakbysme.
Rozhodně Superb nezatracuji a nevylučuji, že při výběru nového auta bych u něj neskončil, povedl se, ale takové jsou mé první dojmy :-)
Reprezentativnost - určitě, ale to spíše jako liftback, kombi přeci jen není uplně manažerská limuzína a to ani u Audi či BMW
Pohodlí - s DCC ano, a základ? Pořád mi tam vychází lépe duo Passat - Mondeo
Myslím, že je ale otázkou času, kdy se tento podvozek do Oktávky začne montovat, třeba s faceliftem? Pokud nepřijdou ty rozdělené světlomety alá Eklasse, tak by to šlo :-)
Myslím, že Superb bude akusticky i podvozkově komfortnější než Octavia i normálně bez DCC... a pokud pokukuješ po RS, pak tím spíš. Ale jinak... těch 25t příplatek pro auto typu Superb snad není taková pálka.
To přece nemůžou pustit ven..... 8-s .... to ovšem ale čeká při fl i supa.... myslím, že to udělají hezčeji. Jinak nůž na koberce a pájka a ten přelep se odstraní. ;-)
Rozdělená světla se dají udělat hezky, typicky to uměla Alfa, ať už u koncepčního Zagata, nebo i u 159... ale třeba u Mercedesu E se mi to nikdy extra nelíbilo, snad ještě u té druhé generace s kulatými světly.
Jenže proč by měla mít Octa dělená světla? Je to naprosto marnotratný nesmysl, stejně jako kapota Sperbu III nebo přední blatníky Octy II... Tyhle detaily se Škoda snaží řešit zajímavě zcela zbytečně. Konvenční pojetí by vzhledu nijak neublížilo, naopak by zlacinilo výrobu. Což u masově vyráběného modelu na mainstream-lowendovém rozmezí je vždy mnohem cennější.
Ale týmto prístupom potom musíš odpískať aj Sup v lifte, tiež neponúka výrazne viac miesta v kufri, ako Octavia, pre interiér platí to isté, motory sa do veľkej miery prelínajú. Superb má jednoducho lepší image, je reprezentatívnejší, či už v lifte alebo v kombi.
Vždyť píšu, že umí být reprezentativní, pro manažera ano, v liftbacku je to jedno z nejhečích aut, co Škodovka udělala a nemusí se stydět být zaparkovaný před ministerstvem či před golfovým klubem, ale kombik si troufnu říct trochu cílí i na rodiny a tam se to už hodně prolíná s Oktávií. Jistě, když je kombi potřeba, má větší image, jako Oktávka... spíš jsem chtěl říct, že mezi Golfem a Passatem, Mondeem a Fokusem, jsou větší rozdíly... a byly dle mého i mezi OII a Supem II
Ja osobne to vidím rovnako, ako Ty, Sup v kombi by som do rodiny nekupoval, ono je objektívne málo toho, čo by prepravne nezvládla Octavia kombi a bolo treba Sup, ale Supy sú veľmi často služobákmi a nezriedka tam ten image veľkého auta treba aj pri kombi.
SuperB sa nekupuje s hlavou... aspon tu u nas nie, cim vacsie auto tym si vacsi ujo, vidno to uplne dokonale na jazdenkach... tu si kupi 1tkoveho superBa dilly co v tom chodi sam... ale ma velke a pomerne mlade auto za male love a nieje to renault :-)
na doklepanie ega ideal /cest vynimkam, ktore priestor vyuziju/
Tak to jsem celkem mile překvapenej, jak i se Superbem tenhle motor umí zacvičit. Osobně by mě hodně zajímalo, jak jezdí Ibiza s tímto pod kapotou, to může být hodně solidní svezení :yes: Trošku Škoda, že se nenabízí i pro Fabii ...
Slabsia verzia 92kw je aj v rapide + 7dsg a nejake terno to nie je... oproti 1,2tsi 81kw to je zanedbatelny rozdiel
v malom lahkom aute by stval jeho nevyrazny charakter a gradacia vykonu... si predstav, ze miesto toho aby si roztocil 3ku nad 5000ot to zvladnes rychlejsie a efektivnejsie na 4ke od 3000ot... dost demotivujuce ;-\
Ono ale přece jen u té 92kW verzi je to jen asi 13% výkonu navrch, zatímco u té silnější, co se dává do Ibizy, je to kolem 36% výkonu navíc (oproti té 81kW), to rozhodně není zanedbatelný rozdíl. A hlavně i krouťák je u 81kW 175 Nm (1400 – 4000), v 92kW rapidu 200 Nm ve stejném spektru otáček ... a v Ibize 110 kW 250 Nm (1500 – 3500) ... takže si myslím, že mezi těmi motory (92 kW 1.4 v rapidu a ta v Ibize) bude poměrně velký rozdíl.
Ale s tím charakterem souhlas. Chtělo by to vlastní posouzení, ale co se píše v testech, tak to nebude žádná sláva... Na druhé straně na charakter (hlavně u turbomotorů) je potřeba objem a větší než 1.4 se v tomto segmentu už asi jen tak neobjeví, to spíš litry, max. 1.2 ... A jelikož atmosféry jsou už zabity úplně, tak je otázka, jestli lze vůbec najít v tomhle segmentu motor s výrazně lepším charakterem ... 8-s (napadá mě snad jedině Svišť)
Rozdiel medzi 110kw 1,4 a 92kw urcite je, ja som to pisal len pre to, ze v rapide to s tou slabsou verziou bolo zanedbatelne, ta silnejsie 110kw by sa ukazala v lepsom svetle, ale charakter ten isty... tiez sa tomu uz nad 5000ot nechce
nuz v je skoda, ze to trocha nepoladia, ved tej 1,4 by stacili trocha ostrejsie vacky a preladeny soft a mapy... charakter by sa razom zmenil na tocivejsi, ale kaslu na to
kup si taliana tie multiair su v Mite aj v Giuliette a su charakternejsie
Haha, automaticky jsi mě pasoval do roli kupce ... kéž by >:D Ale snad brzy >:-[]
Jenom když jsi u toho charakteru a koupě vozu ... tak asi spíš než do MultiAiru od Talošů bych možná zvážil ten 92kW 1.0 tříhrnek EcoBoost co je ve Fiestě (bavíme-li se o vozech Fabia, Ibiza, MiTo, Fiesta, ...) ... ten na tom bude charakterově asi o poznání líp, hlavně co se týče ochoty jít do otáček ... a dynamikou by taky nemusel zas až tak ztrácet. Jinak jak jezdí ta 1.4T MultiAir v MiTě netuším, ale ono je to už i cenově auto úplně někde jinde, takže to ani nemá význam moc srovnávat (rozdíl mezi Ibizou 1.4 110 kW a MiTou 1.4 100 kW) je 390 vs 530 tKč, což je úplně mimo ...
do dvoch rokov bude mat kazda automobilka male benzinove turbo ... takze budes mat moznost sa dozvediet, ci to napr Honda, korea a atd odladila zazivnejsie
To právě píšu výše ... Ale u těch EcoBoostu je to hodně dáno taky samotným charakterem tříhrnků (oproti čtyřhrnkům), že jsou točivější a i tak nějak líp zní... Druhá stránka věci je pak dynamika, kde by se zvlášť při obsazeném voze mohly chybějící 4 decky objemu projevit ...
Jel jsem 1.0EB , 1.5EB a 1.6EB a mužu ti řict že 1.0EB je na tom nejhuř ale stale lepe než 1.2/1.4 TSI co se gradace vykonu tyče. No zvuk 1.0EB mě naopak nezaujal a je to hlavně pro charakteristicky 3 valcovy zvuk i když z 3 valcu asi to nejlepši co jsem slyšel. Přitelkyni se ale docela libil Takovy zvuk 1.5EB je jina pisnička....to se Fordu opravdu povedlo.
Jel jsem také všechny a dle mne je nejlepší 1,6EB hlavně díky funkci Overboostu na 270NM, což třeba při ptořebě předjíždění autem hodí dopředu. Všechny EB gradují, TSI ve slabších verzí mi připomínají naftový turbodiesel, na klidnější jízdu ale nejsou špatné, jsou celkem příjemné a to včetně 1,2.
No snažili jsme se s jednim borcem na jinam foru dopatrat jak na tom jsou 1.5EB vs 1.6EB. No a podle dostupnych info včetně videi na YT je na tom lepe 1.5EB a to jak dynamikou tak pružnosti. I na strankach kde byly obě motorizace testovany sice v jiny čas vždy dosahl lepšiho vysledku 1.5EB. Co mi v hlavě utkvělo tak třeba měřeni z 60-100km/h na 2 a 3 převodovy stupeň 4.9s vs 5.5s ve prospěch 1.5EB což je docela velky rozdil. Je to docela zajimave vzhledem k tomu že nema pravě OB.
A nejsou FORDem zveřejněny ofiko křivky průběhu výkonu a krouťáku pro oba tyto motory? To by asi ledacos zodpovědělo ... (předpokládám, že nějaký velký rozdíl v nastavení převodovky nebo hmotnosti mezi gen. FF nebude)
Vážně? Tak to bylo opravdu pocitové a navíc jsem s 1,5EB jel menším a lehčím autem, možná to bylo tím, že bylo nezajeté. Nepřu se, nepřeměřoval jsem to :-)
Hele ja to taky nemam jak objektivně změřit je to jak jsem psal čistě na zakladě dostupnych informaci na netě. Na ford klubu jeden člen psal že jel 1.5EB ve Focusu a přišlo mu že to moc nejede. Těžko řict jak moc zaleži na porci najetych kilometru a na tom jak se motor zajede. Ja osbně jsem se s tim nemazlil ani v prvni tisicovce kilometru kdy jsem točil motor i za 5t/ot. No a zhruba po prvni tisicovce zažil muj motor slušny kouř v podobě omezovače apod.
Jo a pak jsem viděl par grafu 1.5EB a 1.6EB a vždy měl lepši naměřene vysledky 1.5EB hlavně co se krouťaku tyče. Ale jak pišu přijde mi to docela divne vzhledem k udavanym papirovym hodnotam vyrobce a pravě absence OB u 1.5EB.
Nepaušalizoval by som, záleží na konkrétnej motorizácii. Mám Ecoboost aj TSI a TSI je "záživnejšie".
Pri tých TSI sa dá povedať, že tie menšie objemy sú robené "plocho", skrátka aby ťahali dobre odspodu a v strednom pásme, naopak hore už človek nič nezíska, láme sa to pri tej 1,8TSI 132 KW a dvojlitre už sú "charakternejšie".
s tym suhlasim aj 1,6ky boli dobre v tomto - aby nie vsak vychadzaju s vybornych 1,6 16v u 1gen focusu kt boli vyvinute spolu s yamahou, tieto 1.5ky su vlastne to iste... naopak 2,0 ecoboost je zdochlina ... odladeny ako TSI, hore absolutne nic
Rozil mezi 1.4 92kw a 110kw je velky. Zatimco 1.4 92kw "nejede" a je to subjektivně o chlup lepši 1.2TSI tak 110kw verze jede znatelně lepe. Ale charakter maji všechny TSI stejny a to takovy že žadny. Z tohoto pohledu jsou na tom nove TSI horši než prvni generace.
Nejel jsem ale par majitelu už se zminilo že to jede snad huře jak 1.2 TSI. Ale zde pujde asi o jinou disciplinu než to jak to dokaže vypalit z křižovatky. :-)
...ten si asi tohle auto nekoupi, nebot dogma bylo jasne nastaveno: Pri svizne jizde na dalnici se spotreba muze dotknout desitky = tohle auto zere deset vzdy, vsude a furt, a kdo to ma, jako smarja pano, zivit, aha?!
No v clanku vidim podstatnejsi vady, ktere ale asi nikoho nezajimaji:
"Uvnitř chvíli trvá, než si člověk najde onu ideální pozici za volantem, nám se to však nakonec téměř podařilo."
" Kupříkladu příplatkové adaptivní xenonové světlomety by mohly mít lepší intenzitu světla..."
To jsou totiz veci, se kterymi se - na rozdil od spotreby - uz po koupi moc delat neda.
Ale tak snad se jim tu pozici nakonec (téměř!!!) najít podařilo ... Snad ji ale nehledali chudáci týden, aby jim pak zbyl na ježdění 1 den :'-( To nestihli ani tu jízdu ve 4 na Ještěd :-(
Ale ne, teď vážně - moc nevím, co si pod tím představit. U Supu jsem ještě o takovém problému neslyšel a taky je dost důležity, kdo se tu pozici snažil hledat... A nějaky konkrétnější problémy, co jim v tom bránilo ...
Ano, tam by se sluselo to trochu rozepsat, nebot v aute tohoto razeni to vnimam jako opravdovy problem. To same ty priplatkove adapitvni xenony, ktere malo sviti.
Je možné, že za tím jsou opět elektricky nastavitelné sedačky, které nedovolí sednout si dost nízko. Já seděl v nějaké normální verzi a tam bez problémů.
Tak ja nemám úplne konfekčnú postavu a sedadlo som si nastavil v Supe bez problémov podľa svojho gusta. Na rozdiel trebárs od Mondea, kde mi vadili krátke sedáky.
Můžete to srovnat třeba s Octavií nebo jiným koncernovým autem? Nedošlo třeba k nějakému zpřísnění norem? Jezdil jsem chvíli novou A6 s MatrixLED a taky měl pocit, že na potkávačky to moc nesvítí... a zřejmě je to záměr.
Suhlas a dodam, ze v tejto triede je hanba to sedenie vzadu. Mohla by redakcia merat aj vysku sedaku od podlahy alebo aspon fotku s nejakym clovekom nad 180 cm ?
Aby som vedel ako daleko budu kolena od usi.
Sedel som vzadu a uz by som nechcel.
Citujem ineho testera
([odkaz]
Najväčším sklamaním bolo sedenie na zadných sedadlách. Vždy som Superb považoval za rozumné úradnícke vozidlo, v ktorom si pred nohy odložíte kufrík s dokumentmi a odveziete sa na rokovanie ako pán bez pocitu, že okrádate celú republiku. Lenže tvrdé zadné sedáky, ktoré nedokonale podopierajú stehná, sú vhodné skôr pre deti. Nik sa na komfort vzadu nesťažoval, ale ja som sa tam viezol hodinu a pol, a stačilo mi. Od strednej triedy jednoducho čakám viac.
mam golfa 1,2 TSI 77kW, průměrná spotřeba 7,8 l/100 km, město/mimo město. Na dálnici v Německu při 130 km/hod 8.8 l/100km. A to se bojím šlapnout na plyn. Předjíždění je utrpení.
Osobně jsem jezdil s Oktávkou II kombi s tímto motorem, 7 litru bylo takové maximum pri normální jízdě, kolikrát se dalo jezdit i pod 6. Expřítelkyně, které to auto bylo, s tím jezdila do Prahy a zpět z předměstí každý den a jezdila do 6ti (město/dálnice).
je to spletita debata, pri ustalenej rychlosti a rozumnom zrychlovani tj pomalom ked sa neponahlas to vie byt usporne a medzi 6-7 sa s tym odvezies v pohode... vzdy do tychto debat vstupuje poziadavka na lepsiu dynamiku tj ked mu potrebujes trochu viac slapat vtedy to leti hore viac ako by malo... ked sa uz ozaj ponahlas a ides na max co v takej octavii so 4mi ludmi a batozinou nejakou rychlo siahnes na dno 1,2tsi tak potom sa nehanbi vypytat nekrestanske litriky... a to je problem lebo sa to uz nedrzi v intenciach vykonu
Na dno v Oktavii s 1,2TSI si sahnes i sám v trochu nerovné krajině, ale kombinovaně se dostat na 8, to už si opravdu musel dost šlapat, navíc ten motor stejně v otáčkách netáhne a lepší je s ním jezdit ve stylu dieslu, kdy mu stačí krouťák :-)
nechcel som to tak napisat, ale ano siahnes si na dno i sam v octavii na nom.. ako diesel si moc nezajazdis, je to benzin a ked na 5ke nejde tak nejde das na 4 alebo 3 a mas kratsi prevod, takze tocit ho musis tak ci tak hlavne ked si uz siahol na spominane dno... a tym, ze uz hore tak nejde tak to bude utrapene holt nevyhoda turba, no prevod bude kratsi takze to bude lepsie ako cakat niecoho coho sa nedockas na vysokom kvalte
Každé auto je jiné, každý řidič je jiný a jezdí jiné trasy. Do osmi litrů průměru se dá vejít bez větších problémů i s Golfem GTI, pokud ho má člověk jako auto na normální ježdění.
To že 2 řidiči se stejnymi auty na stejne trase zajedou rozdilnou spotřebu je normalni. V připadě Sinuheta jsem si jisty že bych vedle něj jel tak o 1l meně. Už jen 130km/h s 1.2 TSI jet za 8.8l je sice možne ale realně lze za podstatně meně.
Tak při jízdě konstantní rychlostí po dálnici zrovna řidič moc spotřebu neovlivní... pokud se nebudeme bavit o nějakém lepení se na dodávku před sebou... samozřejmě můžeš třeba uvolnit nohu z plynu před koncem stoupání apod., ale to už jsou ty praktiky, kdy už záměrně jedeš na spotřebu.
Stejnou dlouhodobou spotřebu jsem měl s 1.8T se 148kW. Resp. přesně 7,76. Na stejných trasách 2.0 EB 220kW bere okolo 8,1. Na plyn se rozhodně šlápnout nebojím a předjíždění je radost ...
Kolega má firemní (takže spotřebu nemusí řešit) 1.4 103kW a stejně převážně v dálničním provoze po střední Evropě má 6,3.
Už jsem něco o Fordu v Banovcich slyšel. Udajně instaluji Bluefin s tim že pokud se bude navštěvovat jejich servis tak zustava i zaruka. Neviš jestli jsou u nich ještě jine možnosti chipu či jinych uprav ?
Koiš Bluefin inštaluje v pohode, ostatne samotný Tesnav si u neho nechal Bluefin inštalovať (viď jeho recenzia na Focus ST). Bližšie ale neviem, už servisujem v neautorizovanom servise, to sa musíš spýtať Tesnava. Každopádne prístup Koiša je veľmi prozákaznícky, je vidieť, že autami žijú a rozumejú im.
Vsetci sa tu chvalia 6 - 7 pre 1,2 TSI 77kW, ale ziadny borec to nejazdi na NEMECKEJ dialnici v dlhdobej zatazi 100 km a viac. Chvali sa ako to malo zere pri 130 km/h, ked po 20 - 30 km ide dole z dialnice a ani tych 130 nedrzi na viac ako 5 km.
Toz tak Sinuhet, autobild ti da za pravdu. V dlhodobej zatazi 140 km/h real Polo 1.2 TSI 77 kw zralo 14 litrov (Dauertest).
Avensis Kombi 1,8 108kW - 1,5 tony + ca 220kg - GPS 131 km/h - 6,9L usek ca 45 km -
TRVALY TEMPOMAT v noci 1:00h !
[odkaz]
Nocne jazdy
A92 - usek asi 17 km tempomat 210 km/h tacho spotreba 16,4 L
Wien - S1
[odkaz]
kolona 78 km/h cca 90 km bez tempomatu 5,4 L
zataz vzdy rovnaka.
Tak neviem, zda sa mi to dost na maly nezatazeny GOLF a 77kW. A to uz mas asi tu novu verziu co nechladi vsetko dookola benzinom.
BTW tie merania si robim z nudy, pretoze 1000 km je slusny zaser, takze motor v permanentnom zabere - okrem tankovania a/alebo pipi pauzy do 10-15 min.
Pokud se ti to zda dost pak neznaš realitu v podobě obdobně vykonnych atmosfer při cca stejne jizdě. Jizda přes den v obsazeni 3 dospělych osob a plny kufr. Jinak se jedna o prvni generaci.
Ja ani nic ine netvrdim (hmotnost). Tym som ukazal, ze vykonnejsia atmosfera zerie menej ako downfu...ing turbo a to vo vacsom aute (celkovy odpor). A to este neratam tie afery a problemy turbo blata (low cost turbo).
Autoforum pekne otestovalo priamo proti sebe atmo a turbo a vysledok je jasny.
Ano turbo zerie menej, ked sa nevyuziva ...
To je len pre tvoje
MT: "Při ustálené rychlosti na hmotnosti moc nesejde. ".
Ano hmotnost je podruzna, ale nie uplne vedlajsia - dalej spominam S1
"kolona 78 km/h cca 90 km bez tempomatu 5,4 L".
Otazka je co robi tempomat - musi dorovnavat odpory s tym, ze defacto zrychluje v urcitej miere na nastavenu hodnotu (prekonavas odpory alebo zvysujes potencialnu Ep).
Ale kludne to mozes vypocitat o kolko kW potrebujem menej na vystupe pri rovnakej rychlosti aute a rovnakych odporoch, ked bude auto lahsie o dajme tomu 500 kg.
Ak sa teda bavime na urovni newtonovskej fyziky. Teda povolime fiktivnu velicinu - silu.
To asi těžko, když jsem to napsal v reakci na tebe. Vyčíslil jsi hmotnost, což implikuje důležitost. Zanedbatelná rozhodně není, ale v těchto rychlostech hraje prim odpor vzduchu. Valivý zajisté vzroste. Každý asi tuší, že je Avensis těžší. O kolik přesně nehraje moc roli, protože vliv není tak výrazný (tedy řekněme 40 % nárůst hmotnosti ani zdaleka nebude představovat 40 % nárůst spotřeby za daných podmínek).
no, zalezi samozrejme jeste na profilu trasy. kdyz je teren kopcovity, tak tu vyssi hmotnost porad taham nekam do kopce. z kopce mi zase "pomaha" ale tam to casto stejne musim jen odbrzdit. minimalni vliv dela v okamziku kdy je teren rovinaty...
Kuny: Presne tak.
MT: Pisal som to, ale asi nedocvaklo - Ep - zvysujes potencionalnu energiu a tu potom menis na teplo alebo menis spat na Ek.
Ved ani nikde nepisem o hmotnosti ako o hlavnom "vinikovi" spotreby. Napisal som to tam hlavne kvoli zdorazneniu, ze je to ine auto (vyssie cx, celkovy odpor ...) a to experti ako miromen nechapu. Aj to, ze turbu klesa rychlejsie ucinnost so zatazou.
Tempomat dorovnava v nejakom delta t - teda defacto zrychluje a zvysuje podiel hmotnosti na spotrebe. Nie je tam linearna zavislot, to uz ale vies.
Mozno by sa este hodilo aj napisat, ktora verzia a ktora vetva software pre motor bola aktivna.
PR / EM / CD ? (Public relation / Emissions / Common driver)
Osobně se držím myšlenky, že 1.2TSI je ideál pro Fabii. 1.4TSI pro Octavii a 1.8TSI pro Superb.
Cokoliv nad nevadí, ale podlézat tuto laťku nechci. Supík je moc a moc krásnej, a pak že Kabaň neumí. Fakt nááádherné auto!!! Škoda jen poněkud "umakartového" interéru.
Nesmysl. Tenhle motor má přes 250 Nm v rozsahu 1500-3500 vždy.
Zde musí jít o jiný motor, chybu měření, nebo lež, nebo o rozbitý auto (turbo, řídící jednotka, atd....)
1) základní motorizace - ok, jako základ slušné, lze vůbec od základu požadovat víc?
2) motorizace auta střední třídy - opravdu si koupit do auta, které je stavěno na delší trasy a větší nájezdy pod kapotu malé zvířátko, které je nenasytné jak Diblík z Futuramy?
3) 4-válec, co i přes dvouválcové parodování bere z nádrže víc než 6-válcový dieselový třílitr...
Podle mě jsou všechny pohledy správné a na rovinu říkám, že Superb mi s tímhle motorem nesedí. Podle mě když už Superb, tak s 2.0 TDI nebo TSI. V objemové kategorii do 1.6 l bych si počkal na Talismana :-!:-!
Lenže 2.0 tdi v 150 k verzii nebude o nič " silnejšie " a v meste a pri predpisovej rýchlosti o nič úspornejšie ( do 1 l ) na 100 km.....
Skús pojazdi si - uvidíš.....a nie som zástancom tsi - sám mám doma 2x tdi ale po nedôvere a odjazdení pár tisíc km v tsi z donútenia ( auto som mal v servise ) nemožem na tento 1.4 tsi ( jazdil som v 140 k verzii Golfa a na dovolenku sme šli + 200 kg čiže o niečo ešte viac ako váha superB) nič zlé povedať.....
Netvrdím, že 1.4 je špatný. Dokonce ani že Superb s ním je špatný. Už jsem to psal jednou - 1.4 TSI mi dává větší smysl než 1.8 TSI v Superbu.
Jenže nezlob se, ale Superb budu brát vážně, když nakroutím 25000km+ za rok, a těžko si jej budu pořizovat jinam než do dálničního provozu (neberu teď taxi apod.). A tady mi nic jiného než 2.0 TDI smysl nedává.
A pokud si budu kupovat Superb soukromě, tak sáhnu po 2.0 TSI, když už mám mít z vozu nějakou tu radost...
Zkrátka základní Superb... No jo, fajn. Ale pro koho? Pro firemní kilometry příliš rozežraný, pro lépe situovaného klienta příliš nezáživný.
Tady máš jednoho.
Nedávno tu Ham. psal, že 1,8TSI má dynamiku při běžné jízdě docela podobnou.
1,6TDI je mizerný základ, ale 110kw a 250nm je v pohodě. Moje 1,8TSI má jen o 8kw víc, krouťák stejný a v těžším autě považuji dynamiku za naprosto vyhovující- předjíždění není problém ani s naloženým autem. Pro mě je 1,4TSI jasná volba, jen to ACT.....
Já mám jinou zkušenosti. Nový 1.4 TSI 110kW nejde zdaleka tak odspodu jako starý 1.8 TSI 118kW, musí se více točit... I turboefekt mi tam přišel na benzinový motor docela velký... V otáčkách zase bylo cítit vadnutí... Mělo to najeto jen pár tisíc, takže to nebyl zajetý motor, ale stejně mi to nepřišlo jako přímá náhrada za 1.8 TSI
Že může být ve velkém autě 1,4ka jsem už asi nějak schroustal... Jako základ proč ne. Výkonově odpovídá vlastně víc než dvoulitrové atmosféře.
Ale absolutně nechápu testovanou edici vozu. Je snad vůbec někdo, kdo by investoval přes 1 milion korun do auta s 1,4?? Za to jde pořídit 6 plnotučných hrnků... A žádná extra výbava na tom nic nezmění....
Šílená doba v Evropě. Zatímco jinde za to je 8 válec, v Evropě piditurbovaný motůrek. Já myslím, že by tam měli dát tříválec 1,0...zachrání svět... nejspíš to nepojede, ale zas nebudou ani emise...hurá! 8-s:no::no:
Dat za Skodovku s 1,4 TSI 38 000 EUR? Nikdy - aj keby som tie prachy nepotreboval.
Mal by som z toho riadne zly pocit... takto vyhodit vyse melona
Ved v tom pasme sa chytam uz na Jaguar XE....
Tie 4 su asi za tu cenu. :no:
Nevíte někdo za kolik Superb pojede s 2.0 TSI 206kW? Berme v potaz standartní cestování 1 člověk v autě a tempo 100km/h a 145km/h. Zkoušel jsem naftu 140kw 4x4 a tam je realita kolem 7 litrů a nic moc svežení.
Měl jsem týden na zkoušku Passat s tímto motorem a Praha Mnichov a zpět plus kratší cesta po Praze při lehkém nadlimitu (dálnice 150) měl průměr 9 litrů. Na oblíbené RZ (Nižbor-Lány) stylem Kosa Kosanovič si vzal 15. Naproti tomu lechtačka na volné okresce v okolí Prahy byla za 6,5.
Určitě to není WRC nářadí a dlouhý rozvor není ideální do zatáček s malým poloměrem, ale v současné mainstreamové střední třídě není auto, které by tohoto Passata dokázalo na takovéto trati sundat ze zadního nárazníku nebo se naopak na zadním nárazníku Passata udržet.
Udržet je prostě udržet... tj. pojedeš za ním a on ti nebude schopen ujet... řekněme na prázdné silnici, ať se do toho nemíchá provoz.
Mazda 6 jezdí hezky, ale pokud věříš Dinarovi, tak dynamicky prý 2.5G žádný zázrak není a nejspíš by neudržela ani 1.8TSI (já jel jen silnější dvoulitr, tak nemůžu soudit).
Ja si troufnu tvrdit, že na té zatáčkovité trase se stejne o moc dál nemůže rozjet, znám to tam, proto ten výkon tolik nevyužiješ. Je ale pravda, že v tom směru co popisuje je to docela do kopce :-) Takže i obratnost rozhoduje.
Na té trase jsou jak úseky kdy využiješ hrubý výkon (třeba dvě nebo tři poměrně dlouhé rovinky od křižovatky na Běleč), tak hromada prudkých zatáček s rozbitým povrchem, kde naopak využiješ trakci. Takže nějakých 190 hp v předohrabu proti 280 hp se 4x4 nemá ani tu nejmenší šanci.
No ale největší náskok ti udělá to 4x4 právě v těch prudkých zatáčkách do kopce v první části té trasy, je sakramentský rozdíl poslat 280hp na všechna čtyři a ze zatáčky doslova odletět nebo nechat se prát pouze přední kola se 190 hp, kde bude předohrab jenom bezmocně hrabat (nebo ho zadusí ESP) notabene v prudkých zatáčkách s maximálně odlehčeným vnitřním kolem a bez samosvoru.
Ano, na druhou stranu je to také hezké, stoupák z Nižboru a pak kopce do Roztok nebo přes Kublov do Skryjí, ani silnice po levé straně řeky ze Skryjí do Roztok není marná, tyhle silničky mám rád a jezdím tam na kole (teď už tedy trochu méně než zamlada) i s auty.
Jo, to máš pravdu, nějak jsem opomenul ten brutální rozdíl 100 koní i tak si myslím, že v zatáčkách pořád hraje ale velkou roli i podvozek a pár koní smázne.
Ja to tam taky rád, od kláštera ta rovinka lesy, když nadjíždíš řeku, tam jsou dokonalé ty kopečky :-) Ještě je nová silnice směr Kladno, tam je zase hodně zatáček v jednom úseku.
Nejde jen o výkon, jak jsi správně napsal hned na začátku, to je terén pro STi, takže sebedokonalejší předohrab je tam ve velké nevýhodě, prudké zatáčky, nekvalitní asfalt, neustále nasmrkáno, do kopce, nemůže být víc okolností najednou proti předohrabu.
A je potřeba si neplést řidičsky zajímavé auto (MA6) a rychlé auto, to není totéž. MA6 může soupeřit s passatem v předohrabu s podobným výkonem a být řidičsky zajímavější, ale rychlejší není. Stejný výkon v podélném směru a přesto v zatáčkách i mezi kuželkami ani na brzdách není MA6 lepší.
[odkaz]
Takže dvoulitrová nafta v passatu a v MA6 oba v předohrabu by byl na té trati vyrovnaný souboj, 2.0 TSI se 4x4 je jiný level na který nemá Mazda adekvátní odpověď. To bude mít mít pokud postaví 6MPS a dá do ní alespoň ten americký přeplňovaný SkyActiv co se nyní představil v CX-9 a 4x4. .
Na řidiči samozřejmě záleží vždy, ale pokud budou mít oba podobné schopnosti, tak MA6 175 hp v dieselu se 4x4 (výrobce udává 1560-1676 kg) si proti 280 hp v benalu (podle výrobce 1615 kg) ani neťukne.
Vcera predomnou stal na krizovatke Superb II, 4 koncovky vyfuku (nie falosne) a V6 4x4 znelo hrdo na veku kufra. Chcem poziadat koncern, aby takiez lepil -1,4- na veko kufra Superbu. Podla recenzie sa nema Skoda za co hanbit.
Auto o šířce nižší střední třídy s 1,4 turno to je tak akorát. Jako bonus místo vzadu pro dva podvýživené basketbalisty, kufr, který má o 150l víc na papíře a pocit, že majitel je suvenýr.
Jako základ proč ne... jen nechápu to vypínání válců...
U osmiválce 4.2 je to úplně jasný... u šestiválce 3.0 ještě budiž... ale u čtyřválce 1.4?!
To už chybí jen vypínání na 1.0 tříválci... náhodou co - jezdíval jsem na čtyřtaktním jednoválci 560ccm a bylo to nějaká jízda!
Akorát to bylo KTM enduro, no...