ja poprosim jeden testik ceedu GDI s dvojspojkou DCT .... ale ten mozno pride az po dalsom teste outbacku >:D ktory je dozaista velkym bestsellerom >:D
Kecičky. Japonci mají Infiniti a Lexus, mimo Evropu i Acuru.
Ovšem nebudu ti bránit označovat Hondu a Subaru jako nad-mainstream (skoro-prémie ), jak to rád se značkou VW dělá jeden místí cvok. >:D
není... možná tak cenou... ;-) japonská prémie je jasná a to Infinity, Lexus, Acura... případně nějaké speciální modely od Toyoty nebo Nissanu, které obvykle v EU nekoupíš..
za takový lepší mainstream považuji Mazdu, ale není to prémie
...jakou myslíš? Třeba motorovou? Před prodejem svýho bahňáka Outback byl při prohlídce servisní technik Subaru překvapenej, že B4 2,5i ještě není při 250k po generálce. Podvozek je robustní, ale motory ani Subaru nepovažuje za blbuvzdorný.
Z osobní zkušenosti nemohu souhlasit s názorem, že sedáky Outbacku by si zasloužily zvětšit. Se svými více než 190 cm jsem byl maximálně spokojený. Navíc hodnoty v tabulce jsou předpokládám pouze špatně vloženy, protože i podle předchozích testů jsou délky 520 a 510 mm (vpředu i vzadu). Nebo snad Subaru vypral sedačky na devadesát? >:D
To by auto nemohlo ani do deště ani do myčky, aby se nesrazilo .....
Letní testík - aby jako něco bylo když nic není.
Recyklace již recyklovaného.
Navíc autorovi se možná na dovču hodilo nějaké slušné 4x4. Tomu se říkalo spojit příjemné s užitečným. :-):-):-)
Nevýhodou je, že automobil tak nějak nutí řidiče jet rychleji a rychleji, 90 km/h na okresní silnici je pro něj málo, stejně tak 130 km/h na dálnici. Sešlápnutí plynu až na podlahu tak může být nebezpečím pro řidičský průkaz.
NEŠLAPEJTE PLYNOVÝ PEDÁL AŽ NA PODLAHU!!! Tohle je na plakát do bohnic....
Lepší 4x4? Pro koho? Bez ohledu na stále modernější systémy je pro mě jako řidičskýho joudu lepší symetrickej pohon všech kol, kdy přesně víš co můžeš očekávat.
S ovládáním oken souhlas, to je ostuda. Od 80-tých let s tím nedokázali nic udělat.
Co chceš rozvést? Permanentní a fixní síla distribuovaná rovnoměrně na všechna kola je pro mě osobně jako řidiče lepší, jelikož je odhadnutelná. Mnohem víc než při mechanický nebo elektronický redistribuci na jednotlivý kola dle prokluzu.
Tím netvrdím, že to jinej nemůže mít jinak.
Jenže tady Subaru používá elektromagnetickou lamelovou mezinápravovou spojku, kterou řídí elektronika, tedy lautr stejné řešení jako třeba u té ix35. Dokonce mám pocit, že i dodavatel té spojky je jeden a tentýž (Toyda, dceřiná firma Toyoty).
Ano, probíhá redistribuce, přesto mi v bahnitějším terénu nebo na mokrý trávě přijde daleko čitelnější při aktivnější jízdě než třeba OII s haldexem, nebo předFL ix35 (nevím jestli po FL přibyla nějaká modifikace).
Dtto klasický Quattro.
Vzhledem k tomu, že jak u Outbacku tak u ix35 řídí spínání spojky elektronika (podle prokluzu kol, podle nastavení volantu, podle stisku akcelerátoru etc.) tak čitelnost pro řidiče nebo nečitelnost bude daná jedinou věci a sice znalostí algoritmu jak pracuje řídící elektronika. V obou případech to nemá nic společného s čitelností klasického mezinápravového diferenciálu. Obě tyto auta jsou laděné primárně na jízdu po silnici a terénní schopnosti jsou spíše doplňkem jejich služeb, takže to asi ani běžnému zájemci nijak nevadí..
Bavíte se vůbec o tom samém pohonu? :-) Subaru jich používá více a nahoře jsi psal o 2,5i (z hlavy nevím, jaký pohon měla u Outbacku jaká kombinace motor + převodovka).
bullshit - nove su akurat tlmice a nastavenie podvozku. Nic viac, ani motory, ani pohon 4x4, ani elektronika. Akurat opravili samonulovanie PP a pridali flex steer - co je aj tak blbost. Rozdiel oproti pred FL a po FL - radsej pred FL. Mal som moznost par tisic km v oboch a po FL si nedovolim tak rezat zakruty ako v pred FL. A motor v po FL sa mi zda taky trosilililinku slabsi.
"Pozor je třeba dávat na světlomety: disponují sice světelným senzorem, denní svícení ale ve výbavě chybí. Místo automatiky je tak třeba mít světla ve dne manuálně zapnutá."
bohužel právě že ani to ne, světla se musí zapínat manuálně... >:D >:D
Zvlášť světla pro denní svícení je nesmysl. Absolutní zbytečnost. Výmluvy, že to šetří benzín / naftu, neberu. Klidnou jízdou ušetřím víc než nesmyslem zvaným "světla pro denní svícení".
Úplně stačí, že otočím klíčkem a světla se rozsvítí.
Je to blbost - v subaru to je takto. Pokud ty světla nechám zapnuté po vypnutí klíčku a jdu domů a auto zamknu, tak auto zhasne a pohoda. Pokud pak ráno nastartuju, tak se světla rožnou. Já na ovládání světel šáhnul tak 10x za celou dobu co to auto mám.
Měl jsem za to, že denní světla jsou v EU povinná a je zakázané je realizovat potkávacími (kvůli spotřebě). Je tedy otázka, jak je tohle auto vlastně staré.
i kdyby bylo... denní svícení dodělat je nejmenší problém... v rámci mini fl. třeba do nárazníku do doby než přijde nová gen... za toto subaru velký :no::no::no:
nevím jak moc velký argument je v podobě spotřeby, případně šetření žárovek, hlavně vzadu, z mého pohledu je to hlavně otázka estetiky, kdy nové auto bez denního svícení, prostě moc jako nové nevypadá... :-!
Týká se to myslím každého typu, který musel projít homologací od roku 2011 (tedy i zásadnějších faceliftů). Zvýšení spotřeby bylo zásadní otázkou. Skutečně je rozdíl, jestli si denní svícení žádá 20 W, nebo 200 W. A víš, jak je v otázkách spotřeby Evropská komise anální. Jestli si dobře pamatuji, Britové nebyli přesvědčeni a nemysleli si, že se denní svícení vyplatí (tedy že snížení počtu nehod nebude dostatečné v porovnání s náklady na svícení).
Dodělané LED pásky nemám rád. Radši nic než tohle.
Automobilky se v poslední době snaží i nové modely vydávat před EU jako facelift, aby nemusely podstupovat kompletně novou homologaci. A Subaru se svými "kusovkami" možná dostalo i nějakou výjimku.
Jak jsem napsal, týká se to i faceliftů. Řekl bych, že proto se vyrojilo tolik dodělaných LED pásů (minimálně to k tomu přispělo). A výjimka je vždy možnost. Zase tolik se v tom neorientuji a nevím, jaké úpravy můžou udělat (nový nárazník by měl jít homologovat zvlášť, ale ne všechno půjde). Je to auto z roku 2009 a facelift byl mírný.
Ještě dodám: Pokud o to opravdu stojíš, Subaru myslím nabízí LED denní světla jako příslušenství, které ti dealer namontuje. Takže můžeš uspokojit svou potřebu.
Audi má automatických převodovek víc, nemělo smysl vyvíjet ještě dál CVT. Subaru se naopak uchýlilo právě k němu.
Já třeba s Multitronicem spokojenej z hlediska provozních vlastností nebyl.
Znám pár spokojených majitelů. A celkem je vlastně i chápu. Jeden příklad za všechny, A5 se základním motorem (tedy jen 125 kW 1,8), klidný řidič, město a okolí. Takový provoz je pro tenhle motor zívačka a řidiči nevadí, že si vlastně akcelerátorem řídí převodový poměr (je tam tedy jiná odezva). Jezdím dynamičtěji, takže mi CVT moc nevyhovují, navíc to znamená žádné quattro a větší Audi bez quattra je pro mne jen poloviční Audi. ;-)
PS: Jen bych ten motor nechtěl vidět po 100-150 tisících takového provozu. :-)
Neúměra hučí a nejede je nepříjemná. Fakt je, že v manuálním režimu to tam skáče okamžitě...jen ta hloupá logika, kdy nahoru řadíš dopředu je tristní ;-) .
Měl jsem ho na chvíli jako druhý auto doma s 2,0TDI, sloužilo v pohodě...ale nepřirostlo mi díky "mulťáku" nijak k srdci.
Ještě můžeš použít sportovní, kde řadí sám po stupních, jestli se nepletu. A když manuální řazení, tak preferuji na volantu. Spíš mi vadí, že mi v manuálním režimu nedovolí narazit na omezovač/ držet stupeň (mluvím teď obecně).
Otázka je, jestli ti vůbec nějaké auto s CVT vyhovuje. :-)
Má ji A8 (S8), 230+ kW V6 TDI, RS6 a RS7. Tedy jedna řada a dva motory. Tomu říkám okrajově. Q7 by měla mít Aisin. Snad jsem na nic nezapomněl. Jo, ještě benzínové Q5. Dříve měly S tronic, ale poté ho nahradil tiptronic - spekuloval jsem, že je to kvůli malým prodejům v EU, takže tu nabízí americkou specifikaci.
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů :
2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu
na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny
technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?
Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 21 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.
LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-))))))))))))))))))))))))