Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Outback 2.5i Lineartronic - Univerzál, co myslí za vás

Aktuální Outback je již pátou generací tohoto vozu. Technicky vychází z šestého vydání Legacy, který se v Evropě nenabízí. Vyzkoušeli jsme inovativní systém EyeSight i zážehový motor.
Zpět na článek
29. 7. 2015 11:58
29. 7. 2015 18:34
29. 7. 2015 18:38
30. 7. 2015 09:06
30. 7. 2015 14:36
30. 7. 2015 15:06
31. 7. 2015 07:53
31. 7. 2015 11:31
30. 7. 2015 17:52
30. 7. 2015 19:18
31. 7. 2015 09:47
31. 7. 2015 13:40
31. 7. 2015 15:02
31. 7. 2015 18:51
31. 7. 2015 20:58
31. 7. 2015 22:33
1. 8. 2015 00:33
1. 8. 2015 00:30
31. 7. 2015 10:22
1. 8. 2015 00:25
29. 7. 2015 10:08
Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Ptej se, co můžeš udělat ty pro Subaru. Koupit si ho a doufat, že ty peníze použijí k nějakému technologickému pokroku. Stejný motor, stejný haldex, stejný variátor, stejná navoněná bída za milión.
Rozbalit vlákno
12
29. 7. 2015 10:42
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Naopak, Subaru vychází zhruba stejně jako Opel Insignia nebo Passat Alltrack, popřípadě levněji než Volvo XC70. U těch prvních dvou je poráží v jízdě v terénu, u Volva bych si nebyl tak jistý a raději bych volil i Volvo z důvodu hezčího designu, interiéru, větší palety motorizací, atd. Jinak cena Subaru by měla být tak o 100 tisíc nižší, protože motory jsou výkonově pouze lepší průměr, 110KW v dieselu je v dané kategorii spíše střed, to samé platí o benzínu. Pro většinu řidičů to stačí, ale musí tomu odpovídat cena.
29. 7. 2015 10:53
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Výkony motorů nejsou průměr, ale podprůměr...
Avatar - Emel
29. 7. 2015 11:15
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
O tom boxer dieselu jsem slyšel že to i přes nižší nominální výkon jezdí hezky...
29. 7. 2015 11:40
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Bohužel nemůžu potvrdit, měl jsem Legacy BL/BP 2009 a s těma 150 koněma bylo naprosto v pohodě. Těšil jsem se na nový Outback a bohužel moc nejede, na dálnici 160 tacho na tempomat do kopce neudrží. Ideální motor bude americký 3.6R. Nakonec jsem koupil Forestera.
29. 7. 2015 12:17
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Netvrdím, že se s tím nedá v pohodě žít. Ale konkurence umí víc za míň.
Avatar - Merrill
29. 7. 2015 16:01
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
..a k čemu ti v dnešním provozu ten výkon bude? 130 kW na bezpečný ježdění bohatě stačí.. Je jasný, že do motoru mohli nacpat kurwítka typu 3 turba apod, ale asi pochopili, že jejich zákazníci mají jiné preference. Pokud chceš výkonný rodinný auto, kup si cayenna za 3 mil. a máš po starostech. Sice si budeš tykat s pumpařem, ale na dálnici uděláš i těch obligatorních 250..
Avatar - Emel
29. 7. 2015 16:29
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Pro radost. A nemusíš jít nutně do extrému.
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 14:38
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
pro radost ma Subaru v nabidce jine auta nez Outback ;) STi nebo BRZ ?
Avatar - Emel
30. 7. 2015 14:56
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Jasně, jsou auta čistě pro radost... ale nějakou radost můžeš mít i z kombíku.
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 14:58
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
samozdrejme. doporucuju se projet a myslim ze budes prekvapen ;-)
Avatar - Emel
30. 7. 2015 15:12
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Pro mě to trošku postrádá sex-appeal. Kdybych bydlel na horách nebo jezdil víc mimo slušné cesty, tak celkem věřím, že to je solidně poskládané auto. Ale takhle už je to zbytečně velké, drahé, slabé.

Naposledy se mi opravdu líbila ta generace 2003-2009. Kdybych měl dneska řešit rodinné kombi od Subaru, asi bych se šel spíš podívat na Forester... i když i tam se mi víc líbí minulá generace.
31. 7. 2015 07:47
Re: Neptej se co může udělat Subaru pro tebe:)
Nevím jestli jsi mi správně rozumněl. Napsal jsem, že Subaru má v Outbacku motory s podprůměrným výkonem. Jak se ty osobně dokážeš nebo nedokážeš pohybovat v provozu nevím a nemá to nic společnýho s tím, že Outback má velkou mezeru v motorový nabídce.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2015 10:21
najoblubenejsie ( japonske ) auto
v testoch? .... tolko testov kolko tu ma outback za tych par generacii nema hadam ani octavia ;-) ... pritom to ziadny predajny trhak v cz nie je .. kazdopadne nieco na tom aute asi bude ked je u testerov tak oblubene ;-) alebo este je tu dalsia moznost... ze uz nie je co testovat - vtedy outback nikdy nesklame

chcelo by to este nejaky test outbacku lineartronic v bordovej s terennymi pneu... snad na konci leta :yes:
Rozbalit vlákno
1
29. 7. 2015 14:07
Re: najoblubenejsie ( japonske ) auto
No možná to bude i tím, že Subaru je vstřícné k testování. Ono jim asi při cenové hladině, na které se pohybují jejich výrobky, nic jiného nezbývá ...
29. 7. 2015 10:25
ŘidičovYYY druhé oči!
Bože můj...
Rozbalit vlákno
2
29. 7. 2015 10:27
Re: ŘidičovYYY druhé oči!
co víš jak to myslel? třeba byl jenom sebekritický:)
29. 7. 2015 10:36
Re: ŘidičovYYY druhé oči!
Tak to me nenapadlo, beru z5 >:D

Edit: Uz je tam s tvrdym kratkym :-)
Avatar - KANKUNEN
29. 7. 2015 10:40
Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
nez dostaneme pod kapotu. Zrychleni za deset a jezdi za deset. Pokud cvt radi jako klasika tak ok. Ale zrychlovat by to melo za osm a vlezt se do deviti litru.
Rozbalit vlákno
10
29. 7. 2015 11:07
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Ona to bude stale ta stara 2.5 atmosfera se kterou jsem jezdil uz pred lety v druhe generace Outbacku a od te doby v novejsich generacih a stale stejne. Nejede to skoro vubec a zere to jako prokopnute. Vicemene provozni naklady sestivalce s jizdni dynamikou slabsiho dvoulitru.
29. 7. 2015 11:47
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Taky mám pocit, že s tohoto objemu dokáže konkurence vydolovat podstatně lepší dynamiku. Mazda 6 s 2.5 automatem dá z 0-100 pod osm a spotřebu má o dost nižší (tedy na papíře). Samozřejmě, tady je navíc stálý pohon 4x4, ale přesto si myslím, že tu stovku by měl Outback dát pod 9.

Navíc, a to už vůbec nepochopím, Subaru má ve Foresteru pěkný přeplňovaný dvoulitr 2.0 XT se 177 kW, kterej krabicoidní Forester dostane na stovku za 7,5 s. Proč není v Outbacku, který je nyní vlajkovou lodí nabídky? Připadá mi, že některé japonské značky (kromě Subaru je to zejména Honda a poslední dobou i Toyota) mají v Evropě patent na nekonkurenceschopnost. S takovými protivníky to má VW skutečně jednoduché.
29. 7. 2015 13:29
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
No, nejspíš je to tím, že se Subaru soustředí spíš na americký trh (kde mimochodem prodává víc aut než Volkswagen). Pravda, nám to může být jedno, ale Subaru nejspíše opravdu těch pár prodaných aut v české kotlině nijak nepálí.
Avatar - KANKUNEN
29. 7. 2015 14:48
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
To je pořád samá výmluva, že Evropu nepotřebuje. Snad i v Americe by se lépe prodávalo auto dynamické a úsporné.
29. 7. 2015 15:22
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Možná ještě lépe ;) Ale podívej se třeba na Passat, ten je v Americe nabízen s 1.8T, nějakým TDI 150PS a 3.6V6. Všechno staré ověřené spolehlivé motory. Docela by mě zajímalo, co by se v USA dělo, kdyby tam nastaly problémy podobné masově praskajícím řetězům u TSI motorů.
Jinak řečeno, nevím, jak jsou na tom u Subaru se spolehlivostí turba, ale evidentně nemíní nic riskovat.
29. 7. 2015 15:31
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Pokud by Subaru neminilo nic riskovat, tak by pod kapotou naopak byl motor 2.0 turbo, nebot jsou to prave 2.5B4, kterym praskaly bloky.
29. 7. 2015 18:10
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Definuj staré, ověřené a spolehlivé. Žádné staré TDI by nesplnilo emise, bude to tedy Common Rail se vstřikováním močoviny. Ta 1,8 je TSI, předpokládám předchozí generace. Žádná "stará" 1,8 T. A Subaru má historii přeplňovaných motorů. Píšeš nesmysly.
29. 7. 2015 22:50
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Presne tak. 1.8 TSI nahradilo "stary a spolehlivy" 2.5 petivalec.
31. 7. 2015 10:15
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Myslím, že prodávat v severním améru víc aut jak vw zas tak složité není ;-)
29. 7. 2015 18:02
Re: Mam pocit, ze to auto drti konkurenci,
Jenže Mazda 6 je osobní auto, zatímco nová generace Outbacku je v podstatě SUV (viděl jsem ho na parkovišti, čnělo to do výšky jak stoletý smrk), navíc čtyřkolka a automat. To prostě nejde srovnat.
Avatar - Emel
29. 7. 2015 11:58
Eyesight
Systém EyeSight umí celou řadu užitečných věcí. Například chrání před chybným zařazením režimu D namísto R na voliči převodovky Lineartronic, nebo obráceně. To za předpokladu, že vůz parkuje čelem či zádí ke zdi.

Znamená to, že EyeSight využívá i zadní parkovací kameru? Co jsem zatím slyšel tak se o tomhle nemluvilo...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Honza Mička
29. 7. 2015 12:19
Re: Eyesight
Dobrý den,

mělo by to být jenom při pohybu vpřed. Systém reguluje škrticí klapku a omezí výkon, abyste při stání čelem ke zdi při omylem zařazeném D nenabourali. Při couvání senzory reagují i na auta přijíždějící ze strany. Opravím, díky ;-)
29. 7. 2015 14:27
Motor x diskuze
Osobně bych si tento motor do Outbacku nevybral. I tak se znovu pozastavuji nad diskuzí. Jakoby vic kw a nižší hodnota zrychlení znamenalo kvalitnější auto.
Není potom divu, že nejprodávanější automobilkou Evropy je zároveň ta která vyrábí nejnespolehlivější motory a převodovky.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - KANKUNEN
29. 7. 2015 14:46
Re: Motor x diskuze
Ty jsi něco jako Topper, vždy mimo realitu. Je přirozené očekávat od auta za milion dostatečnou dynamiku, ještě navíc když si to rádo přihne. Že tebou nenáviděný koncern nedokáže dělat spolehlivé motory neomlouvá Subaru, že dělají línou 2,5.
29. 7. 2015 15:40
Re: Motor x diskuze
Nenech se vysmát. Automobil trochu dražší než průměr, musí hned být dynamičtější? Jsi jak místní jelito.
Hlavně v tomto případě, když automobil nabízí za vynaložený důležitější hodnoty než dětinské zrychlení.
29. 7. 2015 17:58
Re: Motor x diskuze
Nutně nemusí. Problém je spíše v tom, že to je vrcholná motorizace, nic nad tímto motorem už není.
29. 7. 2015 23:42
Re: Motor x diskuze
No...a kde je ten problém?
29. 7. 2015 18:25
Re: Motor x diskuze
Ale ostatní výrobci nabízejí podobné hodnoty a navíc i tu dynamiku.
29. 7. 2015 23:44
Re: Motor x diskuze
Ještě jednou. Dělá snad víc kw + rychlejší 0-100 snad lepší auto?
30. 7. 2015 09:18
Re: Motor x diskuze
Naprosto jednoznačně, pokud jsou dvě auta s haldexem, a jedno z ních má za stejné peníze vyšší výkon /a nádavkem skutečnou převodovku, ne variátor/, větší variabilitu příplatkové výbavy, levnější náhradní díly a méně nákladný servis, asi nebudu váhat ani na okamžik.
Subaristé jsou pozoruhodná sekta s velmi silnou základnou:)
30. 7. 2015 11:50
Re: Motor x diskuze
>:D >:D Víc ani dodávat nemusím.
30. 7. 2015 19:06
Re: Motor x diskuze
nebo nemůžeš?
31. 7. 2015 07:50
Re: Motor x diskuze
:yes: Nevím jak to ještě pochopitelněji napsat... ;-)
29. 7. 2015 18:34
Re: Motor x diskuze
Dynamictejsi uz je na Subaru az zbytecne ambiciozni, stacilo by stejne dynamicke. Aktualni Outback ma vsechny motory na urovni zakladnich motoraci konkurence, tenhle benzin neni vyjimkou. Tenhle motor pojede podobne jako zakladni 1.4rka v Passatu, jakykoliv lepsi motor si s nim vytre vyfuk.
29. 7. 2015 23:49
Re: Motor x diskuze
Tak si tu 1.4 od Volkswagenu kup. K ještě lepšímu zrychlení nejlépe s DSG. Vytírat výfuky budeš hlavně po servisech. Ale když si myslíš že hodnota zrychlení a kw jsou důležité, tak s tebou nebudu ztrácet čas.
Avatar - KANKUNEN
30. 7. 2015 09:10
Re: Motor x diskuze
Motor je nejhlavnejsi cast auta. Lidi si za vykon priplaceji a ty jeden proti vsem chces tvrdit , ze na zrychleni nezalezi. Vymenou za motor a prevodovku z Mazdy by ses dostal na stovku o 2 sekundy rychleji a setril litr. To uz by takovy problem nebyl.
30. 7. 2015 11:52
Re: Motor x diskuze
Z toho vyrosteš.
Avatar - Woombat
30. 7. 2015 23:22
Re: Motor x diskuze
No mne už mládí minulo dávno, ale rozhodně s tebou Mariánku nesouhlasím. Auto jako celek se skládá z vícero důležitých částí a motor patří mezi ty důležité. Auto s dobrým podvozkem, dobrým motorem, příjemným řízením, přiměřeným pohodlím atd. to je pak dobré auto..... pokud nadprůměrně dobré auto (jako tohle Subaru) zazdíš špatným motorem, pak je to docela problém. (najel jsem s ním docela dost kilometrů)
Každopádně uznávám (viz příspěvek Atily) že si raději vezmu 2,5l subaru než koncernovou 1,4 ....
31. 7. 2015 08:36
Re: Motor x diskuze
Já souhlasím. Dobré auto musí mít dobrý motor. Jenže víc kw ještě neznamená lepší motor.
31. 7. 2015 10:20
Re: Motor x diskuze
Lepší ne, ale výkonnější určitě ;-)
Avatar - _Karel_
29. 7. 2015 18:32
Re: Motor x diskuze
Ono s tou spotřebou- moje A4 s podobně výkonným motorem a "toutéž" převodovkou, mi žere totéž. A to nemám 4x4. Nepovažuju to za nízkou spotřebu, ale Subaru je vyšší, má 4x4, novinářských 10 může být v reálu 9, takže mě to přijde vcelku ok. Žádný rekord, ale ok.
Ad cena- ano, konkurence umí výkonější motory, ale zas tak moc konkurence s 4x4, automatem, výrazně vyšším výkonem a "plnou výbavou" za nižší cenu zřejmě nebude.
Jako výrazné plus motoru vidím nepřímý vstřik, neboli možnost LPG.
29. 7. 2015 18:18
Subaru je kus dobrého auta..
Teď jsem v něm jezdil a na 95% do něj jdu...motor jede výborně,spotřeba jen 8,2 ..lineartronic řadí 100%...auto za vás i zastaví,má aktivní tempomat,diodové světla,super obrazovku ,bluethot hads free kdy se vám zobrazí i foto volajícího,pokud je v mobilu,metalíza, a cena 880 000,-..
Nechápu lidi,co potřebují 300 kobyl pod kapotou,když se bude za chvíli měřit všude a bodů má každý max 12...a naftové motory jsou už dávno k *...co se týká sedadel,mohly být delší sedáky,ale sedadla jsou v základu elektrické a vyhřívané,takže si to každý nějak podle sebe nastaví...za mě super..
Rozbalit vlákno
15
29. 7. 2015 18:24
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Překročit maximální povolenou rychlost dokáže i auto se 100 hp, ale bezpečně předjíždět - tam oceníš vyšší výkon. Výkon se nepořizuje kvůli v-max, ale kvůli dynamice. Nebo se pak na okresce rád vlečeš hodinu za kamiónem?
29. 7. 2015 18:27
Re: Subaru je kus dobrého auta..
jezdil jsi v tom autě????? však to je raketa....a navíc našlapaná 4kolka,kterou překoná málokdo,a za ty love nikdo...
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2015 18:37
Re: Subaru je kus dobrého auta..
outlander s 2,2 DI-D 132kw ma o sekundu lepsie zrychlenie ako toto subaru a je o celych 200 tisic lacnejsie.... a aj kufrom poraza tohto chronickeho lineartronika o cely parnik ... subaru je dozaista hodne dobre auto.... ale raketa to nebude... a ani zrovna cenou neohuri .. preto su zrejme aj jeho predaje take ake su.... teda veskere zadne

ono za 900 tacov uz dnes mozes mat spickove SUV.... s 200 konikmi a 6 sedackami...
Avatar - _Karel_
29. 7. 2015 18:41
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Kdes vzal ten cenový rozdíl? Outlander 2,2d 4x4 AT v nejvyšší výbavě 1 029.000,-
a zrychlení s !!AUTOMATEM!! má za 10,1s.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2015 18:43
Re: Subaru je kus dobrého auta..
pozeral som test outlanderu na auto cz .... tam je sice s manualom ale s automatom nebude ucite o 200 tisic drahsim autom ako cena s manualom
Avatar - _Karel_
29. 7. 2015 18:46
Re: Subaru je kus dobrého auta..
[odkaz]

Příště porovnávej porovnatelné. To mitsu má i přes vyšší krouťák stejné zrychlení, a ceníková cena je o chlup vyšší :no:
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2015 18:54
Re: Subaru je kus dobrého auta..
tak v tom cenniku 132kw verziu s automatom mas za nejakych 822 tisic ... co je slusna cena... navyse ta vybava ma uz takmer vsetko ... k tomu 667 litrovy kufor.... maximalka vyse 200... a ak treba mozes mat aj 6 sedaciek...
Avatar - _Karel_
29. 7. 2015 19:06
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Ano, je to slušná cena. Já porovnávám nejvyšší výbavu (nechce se mi hledat a porovnávat, kdo má lepší nejvyšší výbavu, jestli mitsu nebo Subaru) ale hlavně- proč argumentuješ akční cenou? Snad se tu vždy bavíme o ceníkovkách, ne?
Edit: nevím, proč jsem po přečtení testu myslel, že je Outback v nejvyšší výbavě, je prostřední. Přesto je rozdíl proti tvému Outlanderu 70tis., tedy žádných 200.
29. 7. 2015 18:55
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Outlander je nafta a outback benzín,,bez turba a dalších kurvítek jako DPF,vstřikovací trysky atd u naftových ,motorů...a moc mi nejde na rozum,jak můžeš srovnávat outlander s outbackem...to spíš můžeš srovnávat s XC nebo allroadem a tam jsme cenově zcela jinde...
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2015 19:02
Re: Subaru je kus dobrého auta..
ja len som chcel kolegovi povedat ze poznam aj rychlejsie a lacnejsie terenne rakety s 4x4 ako outback.... nic viac....
Avatar - _Karel_
29. 7. 2015 19:10
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Tak ještě jednou, mitsu s automatem není rychlejší(resp. je v 0-100kmh rychlejší o 0,1sec) a cena je +- stejná v rámci desetitisíců.
30. 7. 2015 09:16
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Ta našlapaná čtyřkolka je pohon předních kol s připojitelných zadkem přes viskózní spojku, podobně jako to má třeba Octavia Scout. A raketa? Moje poslední auto předposlední auto potřebovalo na stovku polovinu času. Takže uznávám, že ačkoliv to v běžném provozu stačí, pro mně osobně je 150 koní v autě za milión dost málo.
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 14:41
Re: Subaru je kus dobrého auta..
tak on laptop Asus je taky "podobny" MacBooku ze ;)
30. 7. 2015 19:05
Re: Subaru je kus dobrého auta..
Pohon všech kol řešený viskózní spojkou je prostě laciné náhradní řešení... a je to i v rozporu s obvyklýma reklamníma pindama Subaru...
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 19:16
Re: Subaru je kus dobrého auta..
jako napr? nevim ze by se subaru chlubilo ze nema viskozni spojku?
29. 7. 2015 18:34
Technická
Mám dotaz k autorovi testu....Převodovka volí převod? Nebo spíš převodový poměr, či prednastavený virtuální převod s prevodovym pomerem v určitém spektru otáček.
A nejsem technický typ a možná si nabehnu, ale při aktivaci kickdownu se skutečně navolí "nejlehčí převod" pro co největší akceleraci? A ja si doposud myslel, ze co nejtěžší, nejnižší, aby to pořádně zabralo....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
29. 7. 2015 18:38
Re: Technická
Nejlehčí převod = nejvyšší otáčky...
29. 7. 2015 18:54
Re: Technická
Proto, když chceš zrychlit zařadiš ze čtyřky petku a ne trojku? Nejde mi o flame, ale o vysvětlení. Píše nejlehčí, nikoliv největší.Ale ber mne jako uzivatele, nikoliv technika. Beru to tak, zjednodušeně, je-li na vystupu kolo s jednou velikostí a vpredu různá, tak to největší mu da nejvice sily a nejvic otacek, zatimco to menší, nejlehčí, nikoliv a motor na stejny pocet vstupnich otacek otočí tim zadnim násobně méně...
Avatar - Emel
30. 7. 2015 09:06
Re: Technická
Asi je to jen terminologická nejasnost, tak začněme tímhle: trojka je lehčí převodový stupeň než čtyřka. Lehčí = kratší = více otáček motoru znamená méně otáček kol.

Pokud chceš přejít na technickou úroveň, pak je nejlepší pomocník přehazovačka na kole. Malé kolečko vzadu a velké vepředu = těžký (jako že je těžké jím otočit) převod pro velké rychlosti, ekvivalent šestky u auta, jedno otočení "motoru" (předního kolečka) znamená hodně otočení kola a velkou rychlost... a naopak, jednička je malé kolečko vpředu a velké vzadu, lehký převod, protože to ušlapeš lehko.

Jestli tam pak skáčou normální kola nebo je to převodovka typu CVT už na principu nic nemění, jen CVT umožní třeba držet konstantní otáčky při zrychlení.
30. 7. 2015 09:33
Re: Technická
tak to bude ono - já to bral z pohledu práce motoru - více otáček - více vstupu z pohledu vynaložené energie.(neberme teď účinnost motoru jako takového).
Díky :yes:
29. 7. 2015 21:37
Pekne auto, ale drahe
staci pridat par tisic a mozes mat Octaviu Scout [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
30. 7. 2015 09:19
Re: Pekne auto, ale drahe
Jako nadsázka dobré :yes: . Fanoušci Subaru by se mohli tou absurdností bavit, jak o třídu menší Octavia stojí (byť nabušená výbavou) stejně jako Outback... má to ale hořkou pachuť toho, že ta Octavia má lepší motory a převodovky.
30. 7. 2015 12:11
Re: Pekne auto, ale drahe
Lepší motory? Víc kw je lepší? To samé s převodovkami. Lepší než lineartronic se špatně hledá. DSG je spíš k smíchu.
Avatar - Emel
30. 7. 2015 14:56
Re: Pekne auto, ale drahe
Jo, víc kW je lepší. Ty sis myslel že je to naopak?
30. 7. 2015 15:09
Re: Pekne auto, ale drahe
>:D >:D z toho vyrosteš
Avatar - Emel
30. 7. 2015 15:13
Re: Pekne auto, ale drahe
Tak určitě, za 40 let budu řešit vyšší posez a automatické brzdy, s tím počítám... a pokud to řešíš už dneska, tak nic proti. Ale starší neznamená nutně moudřejší ;-)
Avatar - Belo13
30. 7. 2015 12:19
Re: Pekne auto, ale drahe
Octavia Scout nie je draha uz?
30. 7. 2015 11:04
Výkonová rezerva
Subaru jsem měl dvě a rád bych si koupil další, byla to odolná a bezproblémová auta. Klidně bych koupil zrovna tenhle nový Outback. Kdyby ovšem nabízel alespoň srovnatelnou dynamiku s konkurencí. Jinak vcelku nemám, co opravdu podstatného bych vytknul. Ale protože tu dynamiku nenabízí ani za příplatek a mě už dnes příliš nezáleží na tom, jestli dám za auto 1,1 milionu nebo 1,8 milionu, skončil jsem u BMW X5 40d. Vím, řadě lidí se to můžou zdát nesrovnatelná auta, ale upřímně řečeno, kdyby Outback nabídl dostatečně výkonný motor, koupil bych si raději to Subaru. BMW zatím za dva roky po mechanické stránce OK, jízdně výborné, prostorné atd., ale tolik pazvuků v interiéru jsem u nového auta nikdy neřešil a to je v této cenové kategorii alespoň pro mě neodpustitelné. A k té diskuzi o výkonu, která proběhla výše - výkon se hodí vždycky, při předjíždění může člověka stát malá výkonová rezerva spoustu nervů a někdy i život. A to i když jede sám opatrně.
Rozbalit vlákno
3
30. 7. 2015 12:06
Re: Výkonová rezerva
Ono jde hlavně o to se pro při jízdě uklidnit. Většina předjíždí úplně zbytečně, aby poté na příští křižovatce zjistili, že předjetý vůz odbočí, nebo aby se po 5 vteřinách tento cholerický magor lepil na zadní nárazník dalšího auta. Tuhle, na dovolené (v ČR), jedu v koloně, zezadu se ří.tí Audi, blikající, v druhé ruce telefon, předjíždějící zprava, zleva jen aby po 5 minutách by znovu viděn na čerpačce tankující. Poté tu samou kolonu předjíždějící znovu, aby poté, ještě v dohledu zajel na parkoviště jedné firmy.
Takových magorů je i zde v diskuzi víc než dost.
Avatar - KANKUNEN
30. 7. 2015 13:23
Re: Výkonová rezerva
Kolik koní odděluje normálního člověka od magora. Jsi si jistý, že každý řidič Audi jezdí takto. Opravdu myslíš, že ten člověk kdyby seděl v něčem jiném, by jel v koloně slušně za tebou. Taky nastává otázka, jak to bylo doopravdy.
30. 7. 2015 14:58
Re: Výkonová rezerva
"All cocks drive Audi"
Jinak špatná otázka. Nejsou to koně rozlišující normálního od magora. Pouze to,proč je potřebuje, jak s nima zachází a naco je využívá.
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 14:36
kdyby
kdyby mel nekdo otazku z realneho provozu, sem s ni :-)
tohle auto uz mam 10 mesicu a najeto neco prez 35t km, se spotrebou 8.2l
neni to trhac asfaltu ale ani brzda provozu, mam v garazi i E500 a radsi pouzivam Subu, opravdu to neni o konich...
Rozbalit vlákno
15
30. 7. 2015 15:06
Re: kdyby
Jsou tací, kterým to nevysvětlíš. Na papíře to má přece horší zrychlení než poruchový TSI, takže je tímto horším než druhý zmíněný.
31. 7. 2015 07:53
Re: kdyby
A v reálu je to mnohem dynamičtější, viď? Ano, subaristé se dají nazvat sektou...takovou hodně zvláštní :-)
30. 7. 2015 17:52
Re: kdyby
Mám otázku...jaký komfort poskytují přední sedadla na dálkové jízdě?
Mi se zdály sedáky krátké...měřím 180 cm
Díky za info
Avatar - AnGeor
30. 7. 2015 19:18
Re: kdyby
s manzelkou jsme loni v tomhle aute dali road trip, 12t mil a komfort byl pro me dostatecny. sedaky by pravda mohly byt delsi, ale se 192 cm jsem si pozici nasel hned
31. 7. 2015 09:47
Re: kdyby
Tak tedy dotaz: podle čeho vybrals zrovna Outback s tímhle motorem? Byli jiní kandidáti? Mám generaci 2008 se stejným motorem, na přelomu roku plánuju obměnu vozidla a tak hledám a vybírám. Jakkoli to auto skutečně má svoje kouzlo, zase jsem mu nepropadl tak, že bych o ničem jiném neuvažoval. Konkrétně tenhle motor je ok na klidnou jízdu, lineární zátah je super, ale pokud člověk občas potřebuje rychle předjet, musí fest podřadit a ztrácí se ten komfort. Tímpádem nicméně člověk více zvažuje, jestli má vůbec předjíždění cenu a je pravda, že až na výjimky (cesta s manželkou do porodnice :-) ) se většinou ukáže, že to byl manévr k ničemu (setkání na další křižovatce, pokračování v koloně o kousek vepředu). Ale to záleží samozřejmě na trase kterou člověk jezdí.
Jasné negativum je spotřeba mezi 9-10 l, podle stylu jízdy, která mi teď nevadí, anžto jsem to koupil už s LPG, ale LPG už nechci.
Takže pokud vybírám 4x4, automat, spolehlivé, robustní, komfortní auto, je novej Outback v hledáčku, ale nezříkám se jiných variant - uvažuju o Mazdě 6 nebo o superbu. U Outbacku bych vyzkoušel oba motory, diesel jsem měl naposledy bájný škoda 1.9 tdi 66 kw, která jezdila za 4 litry :-) Cena max okolo 1 mio s DPH.
Zatím jsem ani v jednom z kandidátů nejel, ale zajímají mně i reálné zkušenosti jiných, nikoli tabulkové hodnoty....
Díky,
M.
31. 7. 2015 13:40
Re: kdyby
Mám tohle auto (výbava základ = Active, 870.000 Kč skutečná cena) od půlky června, zatím najeto 4 tkm včetně cesty na jadran. Podle ročního nájezdu (do 14000 km) a způsobu jízdy (časté popojíždění na krátko a startování) jsem i na doporučení techniků chtěl jednoznačně benzín, je to taky mnohem jednodušší motor než poslední diesely s normou Euro 6 (močovina, DPD filtry atd.) Taky počítám s tím, že auto chci mít hodně dlouho. Pak jsme chtěli s manželkou automat a párkrát za rok rozhodně využijeme i pohon 4x4, takže ten taky. Navíc měřím 2m, takže padly kratší varianty jako A4, Octavia 4x4 nebo SUV (Outlander, Tucson, Sportage). Takže dlouhý benzín, automat a AWD, ideálně trochu vyšší. Vybíral jsem mezi VW Alltrack 2014, Superb 2015, Insignia a Volvo XC70. Subaru má v této kombinaci výhodu výrazně levnějšího benzínu než dieselu, superb má benzín ve srovnatelné výbavě díky převaze naftové produkce výrazně dražší, když 4x4 automat mají jen u té nejsilnější verze. Volvo je o 300.000 dražší (při srovnatelné výbavě.) Volba padla nakonec na subaru.
Zatím spotřeba 7.7 l/100 km, jsem konzervativní řidič, jezdím hranici max. rychlosti +10km/h. Na cestě do Chorvatska a zpátky plně naložen s dětma + střešní box + kolo na střeše + 3 kola na tažném = spotřeba 10 l. DYNAMIKA - to auto jezdí prostě skvělě, i takhle naložené. Na předjíždění je ve všech legálních rychlostech dost rezervy, jen je třeba při absenci turba víc předvídat a chce to trochu cviku. O volbě Outbacka rozhodla i prodloužená záruka 3 roky na všechno a další 2 roky na vybrané díly (motor atd). Paradoxně rozhodla i cena, za tyhle peníze se nic jiného, co by splňovalo moje požadavky, v téhle kvalitě pořídit nedá. Jiná věc je diesel, který je u Subaru o 60.000 dražší než benzin, tam bych volil asi nový Superb, který je jinak taky skvělý.
31. 7. 2015 15:02
Re: kdyby
Mám roční nájezd jen o pár tisíc km vyšší, u toho dieselu se právě trochu bojím všech těch kurvítek. Pravda je, že na ten benzin jsem zvyklý, budu asi muset uzavřít fázi hledání informací a přejít k nabytí osobní zkušenosti :-) Dívám se na výbavy, rozdíl co by mně mohl zajímat je v multimédiích - jak hraje audio u základní výbav? Jaký je příjem (moje verze MR2008 má s rádiem někdy problém v kvalitě signálu)? Je pravda, že je pouze parkovací kamera a není zvukový signál vzdálenosti od překážky? Funguje u téhle výbavy Mirrorlink - zrcadlení telefonu (kvůli navigaci)?
31. 7. 2015 18:51
Re: kdyby
Benzinový outback je výhra a nic lepšího v této kategorii není,a pokd ano,je cena jinde..
Ten motor nemá ani přímý vstřk,turbo a další hromadu sraček,které věčně odcházejí..
Prostě nesmrtelný ležatý motor,auto s nízkým rovnoměrným těžištěm..
A hlavně...ty auta se nekradou,narozdíl od šáde koncernu,protože se nekazí..
31. 7. 2015 20:58
Re: kdyby
To že se nekradou je samozřejmě pozitivum, stejně jako to, že na rozdil od superbu např. nejsou na každým rohu.
Na druhou stranu i jako fanda značky si umím přiznat, že co do nabídky motorů to moc sláva není, i např. oproti té mazdě 6 (2.5 G se 190HP tuším). Nicméně to neznamená, že by to někomu nemohlo stačit, sám na sobě vidím, že se silnějším autem mně to nutí jet rychleji, aniž by to bylo nutné...
U stávajícího Outbacku jsem zase měnil spojku, setrvačník, komplet brzdový kotouče, tlumiče, to vše ani ne do 150 tis km (ale koupil jsem ho jetý a pán přede mnou ho zřejmě nešetřil).
Na druhou stranu už moc nevěřím, že se dnes dělají auta, který vydrží nějak déle, prostě doba je taková že vše se jede na spotřebu....
Avatar - AnGeor
1. 8. 2015 00:33
Re:
Ja ho koupil v Limited se vsim v US za 31k$ s danema a znackama :-)
Avatar - AnGeor
1. 8. 2015 00:30
Re:
mel jsem MY2013 takze pro me logicka volba :-) radis bych H6ku ale v EU bych ji asi neprihlasil :-(

kupoval jsem v US, takze konkurence je tam trosku jina, ale koukal jsem na Jeep Cherokee, Toyotu Highlander, Ford Edge atd. Novy outback ma z US komkurence nej interier a asi i zpracovani. Technologie taky na urovni, podvozek nejlepsi z konkurence. Pokud jsi nejel s novou CVT tak budes mile prekvapen :-)

- G
31. 7. 2015 10:22
Re:
To sis toho medvěda dotáhl i do ámeru? :-)
13. 11. 2015 09:41
troska som sa tomu povenoval
O toto auto mám záujem celkom a tak som si preveril jeho výkonové schopnosti a je tak trochu zvláštne. Zrýchenie z 0-100 je slabšie ako konkurencia to je fakt. Ale zrýchlenie z 80-120 má zasa výborné a to okolo 5s (v šport mode) Napr pri porovnanie Mercedes GLC 250 zrýchli z 0-100 za 8s ale 80-120 má okolo 6s. Čiže rozhodne nesúhlasím, že sa jedná o pomalé auto. Tiež napr BMW X5 3.0D je pomalší o sekundu pri 80-130. Meral som benzínovú verziu, diesel neviem ako na tom je.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 13:06
www.reklamace-subaru.cz
Chtěl bych se podělit o moje zkušenosti s koupí Subaru v ČR: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0