Aktuální Outback je již pátou generací tohoto vozu. Technicky vychází z šestého vydání Legacy, který se v Evropě nenabízí. Vyzkoušeli jsme inovativní systém EyeSight i zážehový motor.
Ptej se, co můžeš udělat ty pro Subaru. Koupit si ho a doufat, že ty peníze použijí k nějakému technologickému pokroku. Stejný motor, stejný haldex, stejný variátor, stejná navoněná bída za milión.
Naopak, Subaru vychází zhruba stejně jako Opel Insignia nebo Passat Alltrack, popřípadě levněji než Volvo XC70. U těch prvních dvou je poráží v jízdě v terénu, u Volva bych si nebyl tak jistý a raději bych volil i Volvo z důvodu hezčího designu, interiéru, větší palety motorizací, atd. Jinak cena Subaru by měla být tak o 100 tisíc nižší, protože motory jsou výkonově pouze lepší průměr, 110KW v dieselu je v dané kategorii spíše střed, to samé platí o benzínu. Pro většinu řidičů to stačí, ale musí tomu odpovídat cena.
Bohužel nemůžu potvrdit, měl jsem Legacy BL/BP 2009 a s těma 150 koněma bylo naprosto v pohodě. Těšil jsem se na nový Outback a bohužel moc nejede, na dálnici 160 tacho na tempomat do kopce neudrží. Ideální motor bude americký 3.6R. Nakonec jsem koupil Forestera.
..a k čemu ti v dnešním provozu ten výkon bude? 130 kW na bezpečný ježdění bohatě stačí.. Je jasný, že do motoru mohli nacpat kurwítka typu 3 turba apod, ale asi pochopili, že jejich zákazníci mají jiné preference. Pokud chceš výkonný rodinný auto, kup si cayenna za 3 mil. a máš po starostech. Sice si budeš tykat s pumpařem, ale na dálnici uděláš i těch obligatorních 250..
Pro mě to trošku postrádá sex-appeal. Kdybych bydlel na horách nebo jezdil víc mimo slušné cesty, tak celkem věřím, že to je solidně poskládané auto. Ale takhle už je to zbytečně velké, drahé, slabé.
Naposledy se mi opravdu líbila ta generace 2003-2009. Kdybych měl dneska řešit rodinné kombi od Subaru, asi bych se šel spíš podívat na Forester... i když i tam se mi víc líbí minulá generace.
Nevím jestli jsi mi správně rozumněl. Napsal jsem, že Subaru má v Outbacku motory s podprůměrným výkonem. Jak se ty osobně dokážeš nebo nedokážeš pohybovat v provozu nevím a nemá to nic společnýho s tím, že Outback má velkou mezeru v motorový nabídce.
v testoch? .... tolko testov kolko tu ma outback za tych par generacii nema hadam ani octavia ;-) ... pritom to ziadny predajny trhak v cz nie je .. kazdopadne nieco na tom aute asi bude ked je u testerov tak oblubene ;-) alebo este je tu dalsia moznost... ze uz nie je co testovat - vtedy outback nikdy nesklame
chcelo by to este nejaky test outbacku lineartronic v bordovej s terennymi pneu... snad na konci leta :yes:
nez dostaneme pod kapotu. Zrychleni za deset a jezdi za deset. Pokud cvt radi jako klasika tak ok. Ale zrychlovat by to melo za osm a vlezt se do deviti litru.
Ona to bude stale ta stara 2.5 atmosfera se kterou jsem jezdil uz pred lety v druhe generace Outbacku a od te doby v novejsich generacih a stale stejne. Nejede to skoro vubec a zere to jako prokopnute. Vicemene provozni naklady sestivalce s jizdni dynamikou slabsiho dvoulitru.
Taky mám pocit, že s tohoto objemu dokáže konkurence vydolovat podstatně lepší dynamiku. Mazda 6 s 2.5 automatem dá z 0-100 pod osm a spotřebu má o dost nižší (tedy na papíře). Samozřejmě, tady je navíc stálý pohon 4x4, ale přesto si myslím, že tu stovku by měl Outback dát pod 9.
Navíc, a to už vůbec nepochopím, Subaru má ve Foresteru pěkný přeplňovaný dvoulitr 2.0 XT se 177 kW, kterej krabicoidní Forester dostane na stovku za 7,5 s. Proč není v Outbacku, který je nyní vlajkovou lodí nabídky? Připadá mi, že některé japonské značky (kromě Subaru je to zejména Honda a poslední dobou i Toyota) mají v Evropě patent na nekonkurenceschopnost. S takovými protivníky to má VW skutečně jednoduché.
No, nejspíš je to tím, že se Subaru soustředí spíš na americký trh (kde mimochodem prodává víc aut než Volkswagen). Pravda, nám to může být jedno, ale Subaru nejspíše opravdu těch pár prodaných aut v české kotlině nijak nepálí.
Možná ještě lépe ;) Ale podívej se třeba na Passat, ten je v Americe nabízen s 1.8T, nějakým TDI 150PS a 3.6V6. Všechno staré ověřené spolehlivé motory. Docela by mě zajímalo, co by se v USA dělo, kdyby tam nastaly problémy podobné masově praskajícím řetězům u TSI motorů.
Jinak řečeno, nevím, jak jsou na tom u Subaru se spolehlivostí turba, ale evidentně nemíní nic riskovat.
Definuj staré, ověřené a spolehlivé. Žádné staré TDI by nesplnilo emise, bude to tedy Common Rail se vstřikováním močoviny. Ta 1,8 je TSI, předpokládám předchozí generace. Žádná "stará" 1,8 T. A Subaru má historii přeplňovaných motorů. Píšeš nesmysly.
Jenže Mazda 6 je osobní auto, zatímco nová generace Outbacku je v podstatě SUV (viděl jsem ho na parkovišti, čnělo to do výšky jak stoletý smrk), navíc čtyřkolka a automat. To prostě nejde srovnat.
Systém EyeSight umí celou řadu užitečných věcí. Například chrání před chybným zařazením režimu D namísto R na voliči převodovky Lineartronic, nebo obráceně. To za předpokladu, že vůz parkuje čelem či zádí ke zdi.
Znamená to, že EyeSight využívá i zadní parkovací kameru? Co jsem zatím slyšel tak se o tomhle nemluvilo...
mělo by to být jenom při pohybu vpřed. Systém reguluje škrticí klapku a omezí výkon, abyste při stání čelem ke zdi při omylem zařazeném D nenabourali. Při couvání senzory reagují i na auta přijíždějící ze strany. Opravím, díky ;-)
Osobně bych si tento motor do Outbacku nevybral. I tak se znovu pozastavuji nad diskuzí. Jakoby vic kw a nižší hodnota zrychlení znamenalo kvalitnější auto.
Není potom divu, že nejprodávanější automobilkou Evropy je zároveň ta která vyrábí nejnespolehlivější motory a převodovky.
Ty jsi něco jako Topper, vždy mimo realitu. Je přirozené očekávat od auta za milion dostatečnou dynamiku, ještě navíc když si to rádo přihne. Že tebou nenáviděný koncern nedokáže dělat spolehlivé motory neomlouvá Subaru, že dělají línou 2,5.
Nenech se vysmát. Automobil trochu dražší než průměr, musí hned být dynamičtější? Jsi jak místní jelito.
Hlavně v tomto případě, když automobil nabízí za vynaložený důležitější hodnoty než dětinské zrychlení.
Naprosto jednoznačně, pokud jsou dvě auta s haldexem, a jedno z ních má za stejné peníze vyšší výkon /a nádavkem skutečnou převodovku, ne variátor/, větší variabilitu příplatkové výbavy, levnější náhradní díly a méně nákladný servis, asi nebudu váhat ani na okamžik.
Subaristé jsou pozoruhodná sekta s velmi silnou základnou:)
Dynamictejsi uz je na Subaru az zbytecne ambiciozni, stacilo by stejne dynamicke. Aktualni Outback ma vsechny motory na urovni zakladnich motoraci konkurence, tenhle benzin neni vyjimkou. Tenhle motor pojede podobne jako zakladni 1.4rka v Passatu, jakykoliv lepsi motor si s nim vytre vyfuk.
Tak si tu 1.4 od Volkswagenu kup. K ještě lepšímu zrychlení nejlépe s DSG. Vytírat výfuky budeš hlavně po servisech. Ale když si myslíš že hodnota zrychlení a kw jsou důležité, tak s tebou nebudu ztrácet čas.
Motor je nejhlavnejsi cast auta. Lidi si za vykon priplaceji a ty jeden proti vsem chces tvrdit , ze na zrychleni nezalezi. Vymenou za motor a prevodovku z Mazdy by ses dostal na stovku o 2 sekundy rychleji a setril litr. To uz by takovy problem nebyl.
No mne už mládí minulo dávno, ale rozhodně s tebou Mariánku nesouhlasím. Auto jako celek se skládá z vícero důležitých částí a motor patří mezi ty důležité. Auto s dobrým podvozkem, dobrým motorem, příjemným řízením, přiměřeným pohodlím atd. to je pak dobré auto..... pokud nadprůměrně dobré auto (jako tohle Subaru) zazdíš špatným motorem, pak je to docela problém. (najel jsem s ním docela dost kilometrů)
Každopádně uznávám (viz příspěvek Atily) že si raději vezmu 2,5l subaru než koncernovou 1,4 ....
Ono s tou spotřebou- moje A4 s podobně výkonným motorem a "toutéž" převodovkou, mi žere totéž. A to nemám 4x4. Nepovažuju to za nízkou spotřebu, ale Subaru je vyšší, má 4x4, novinářských 10 může být v reálu 9, takže mě to přijde vcelku ok. Žádný rekord, ale ok.
Ad cena- ano, konkurence umí výkonější motory, ale zas tak moc konkurence s 4x4, automatem, výrazně vyšším výkonem a "plnou výbavou" za nižší cenu zřejmě nebude.
Jako výrazné plus motoru vidím nepřímý vstřik, neboli možnost LPG.
Teď jsem v něm jezdil a na 95% do něj jdu...motor jede výborně,spotřeba jen 8,2 ..lineartronic řadí 100%...auto za vás i zastaví,má aktivní tempomat,diodové světla,super obrazovku ,bluethot hads free kdy se vám zobrazí i foto volajícího,pokud je v mobilu,metalíza, a cena 880 000,-..
Nechápu lidi,co potřebují 300 kobyl pod kapotou,když se bude za chvíli měřit všude a bodů má každý max 12...a naftové motory jsou už dávno k *...co se týká sedadel,mohly být delší sedáky,ale sedadla jsou v základu elektrické a vyhřívané,takže si to každý nějak podle sebe nastaví...za mě super..
Překročit maximální povolenou rychlost dokáže i auto se 100 hp, ale bezpečně předjíždět - tam oceníš vyšší výkon. Výkon se nepořizuje kvůli v-max, ale kvůli dynamice. Nebo se pak na okresce rád vlečeš hodinu za kamiónem?
outlander s 2,2 DI-D 132kw ma o sekundu lepsie zrychlenie ako toto subaru a je o celych 200 tisic lacnejsie.... a aj kufrom poraza tohto chronickeho lineartronika o cely parnik ... subaru je dozaista hodne dobre auto.... ale raketa to nebude... a ani zrovna cenou neohuri .. preto su zrejme aj jeho predaje take ake su.... teda veskere zadne
ono za 900 tacov uz dnes mozes mat spickove SUV.... s 200 konikmi a 6 sedackami...
tak v tom cenniku 132kw verziu s automatom mas za nejakych 822 tisic ... co je slusna cena... navyse ta vybava ma uz takmer vsetko ... k tomu 667 litrovy kufor.... maximalka vyse 200... a ak treba mozes mat aj 6 sedaciek...
Ano, je to slušná cena. Já porovnávám nejvyšší výbavu (nechce se mi hledat a porovnávat, kdo má lepší nejvyšší výbavu, jestli mitsu nebo Subaru) ale hlavně- proč argumentuješ akční cenou? Snad se tu vždy bavíme o ceníkovkách, ne?
Edit: nevím, proč jsem po přečtení testu myslel, že je Outback v nejvyšší výbavě, je prostřední. Přesto je rozdíl proti tvému Outlanderu 70tis., tedy žádných 200.
Outlander je nafta a outback benzín,,bez turba a dalších kurvítek jako DPF,vstřikovací trysky atd u naftových ,motorů...a moc mi nejde na rozum,jak můžeš srovnávat outlander s outbackem...to spíš můžeš srovnávat s XC nebo allroadem a tam jsme cenově zcela jinde...
Ta našlapaná čtyřkolka je pohon předních kol s připojitelných zadkem přes viskózní spojku, podobně jako to má třeba Octavia Scout. A raketa? Moje poslední auto předposlední auto potřebovalo na stovku polovinu času. Takže uznávám, že ačkoliv to v běžném provozu stačí, pro mně osobně je 150 koní v autě za milión dost málo.
Mám dotaz k autorovi testu....Převodovka volí převod? Nebo spíš převodový poměr, či prednastavený virtuální převod s prevodovym pomerem v určitém spektru otáček.
A nejsem technický typ a možná si nabehnu, ale při aktivaci kickdownu se skutečně navolí "nejlehčí převod" pro co největší akceleraci? A ja si doposud myslel, ze co nejtěžší, nejnižší, aby to pořádně zabralo....
Proto, když chceš zrychlit zařadiš ze čtyřky petku a ne trojku? Nejde mi o flame, ale o vysvětlení. Píše nejlehčí, nikoliv největší.Ale ber mne jako uzivatele, nikoliv technika. Beru to tak, zjednodušeně, je-li na vystupu kolo s jednou velikostí a vpredu různá, tak to největší mu da nejvice sily a nejvic otacek, zatimco to menší, nejlehčí, nikoliv a motor na stejny pocet vstupnich otacek otočí tim zadnim násobně méně...
Asi je to jen terminologická nejasnost, tak začněme tímhle: trojka je lehčí převodový stupeň než čtyřka. Lehčí = kratší = více otáček motoru znamená méně otáček kol.
Pokud chceš přejít na technickou úroveň, pak je nejlepší pomocník přehazovačka na kole. Malé kolečko vzadu a velké vepředu = těžký (jako že je těžké jím otočit) převod pro velké rychlosti, ekvivalent šestky u auta, jedno otočení "motoru" (předního kolečka) znamená hodně otočení kola a velkou rychlost... a naopak, jednička je malé kolečko vpředu a velké vzadu, lehký převod, protože to ušlapeš lehko.
Jestli tam pak skáčou normální kola nebo je to převodovka typu CVT už na principu nic nemění, jen CVT umožní třeba držet konstantní otáčky při zrychlení.
tak to bude ono - já to bral z pohledu práce motoru - více otáček - více vstupu z pohledu vynaložené energie.(neberme teď účinnost motoru jako takového).
Díky :yes:
Jako nadsázka dobré :yes: . Fanoušci Subaru by se mohli tou absurdností bavit, jak o třídu menší Octavia stojí (byť nabušená výbavou) stejně jako Outback... má to ale hořkou pachuť toho, že ta Octavia má lepší motory a převodovky.
Tak určitě, za 40 let budu řešit vyšší posez a automatické brzdy, s tím počítám... a pokud to řešíš už dneska, tak nic proti. Ale starší neznamená nutně moudřejší ;-)
Subaru jsem měl dvě a rád bych si koupil další, byla to odolná a bezproblémová auta. Klidně bych koupil zrovna tenhle nový Outback. Kdyby ovšem nabízel alespoň srovnatelnou dynamiku s konkurencí. Jinak vcelku nemám, co opravdu podstatného bych vytknul. Ale protože tu dynamiku nenabízí ani za příplatek a mě už dnes příliš nezáleží na tom, jestli dám za auto 1,1 milionu nebo 1,8 milionu, skončil jsem u BMW X5 40d. Vím, řadě lidí se to můžou zdát nesrovnatelná auta, ale upřímně řečeno, kdyby Outback nabídl dostatečně výkonný motor, koupil bych si raději to Subaru. BMW zatím za dva roky po mechanické stránce OK, jízdně výborné, prostorné atd., ale tolik pazvuků v interiéru jsem u nového auta nikdy neřešil a to je v této cenové kategorii alespoň pro mě neodpustitelné. A k té diskuzi o výkonu, která proběhla výše - výkon se hodí vždycky, při předjíždění může člověka stát malá výkonová rezerva spoustu nervů a někdy i život. A to i když jede sám opatrně.
Ono jde hlavně o to se pro při jízdě uklidnit. Většina předjíždí úplně zbytečně, aby poté na příští křižovatce zjistili, že předjetý vůz odbočí, nebo aby se po 5 vteřinách tento cholerický magor lepil na zadní nárazník dalšího auta. Tuhle, na dovolené (v ČR), jedu v koloně, zezadu se ří.tí Audi, blikající, v druhé ruce telefon, předjíždějící zprava, zleva jen aby po 5 minutách by znovu viděn na čerpačce tankující. Poté tu samou kolonu předjíždějící znovu, aby poté, ještě v dohledu zajel na parkoviště jedné firmy.
Takových magorů je i zde v diskuzi víc než dost.
Kolik koní odděluje normálního člověka od magora. Jsi si jistý, že každý řidič Audi jezdí takto. Opravdu myslíš, že ten člověk kdyby seděl v něčem jiném, by jel v koloně slušně za tebou. Taky nastává otázka, jak to bylo doopravdy.
"All cocks drive Audi"
Jinak špatná otázka. Nejsou to koně rozlišující normálního od magora. Pouze to,proč je potřebuje, jak s nima zachází a naco je využívá.
kdyby mel nekdo otazku z realneho provozu, sem s ni :-)
tohle auto uz mam 10 mesicu a najeto neco prez 35t km, se spotrebou 8.2l
neni to trhac asfaltu ale ani brzda provozu, mam v garazi i E500 a radsi pouzivam Subu, opravdu to neni o konich...
s manzelkou jsme loni v tomhle aute dali road trip, 12t mil a komfort byl pro me dostatecny. sedaky by pravda mohly byt delsi, ale se 192 cm jsem si pozici nasel hned
Tak tedy dotaz: podle čeho vybrals zrovna Outback s tímhle motorem? Byli jiní kandidáti? Mám generaci 2008 se stejným motorem, na přelomu roku plánuju obměnu vozidla a tak hledám a vybírám. Jakkoli to auto skutečně má svoje kouzlo, zase jsem mu nepropadl tak, že bych o ničem jiném neuvažoval. Konkrétně tenhle motor je ok na klidnou jízdu, lineární zátah je super, ale pokud člověk občas potřebuje rychle předjet, musí fest podřadit a ztrácí se ten komfort. Tímpádem nicméně člověk více zvažuje, jestli má vůbec předjíždění cenu a je pravda, že až na výjimky (cesta s manželkou do porodnice :-) ) se většinou ukáže, že to byl manévr k ničemu (setkání na další křižovatce, pokračování v koloně o kousek vepředu). Ale to záleží samozřejmě na trase kterou člověk jezdí.
Jasné negativum je spotřeba mezi 9-10 l, podle stylu jízdy, která mi teď nevadí, anžto jsem to koupil už s LPG, ale LPG už nechci.
Takže pokud vybírám 4x4, automat, spolehlivé, robustní, komfortní auto, je novej Outback v hledáčku, ale nezříkám se jiných variant - uvažuju o Mazdě 6 nebo o superbu. U Outbacku bych vyzkoušel oba motory, diesel jsem měl naposledy bájný škoda 1.9 tdi 66 kw, která jezdila za 4 litry :-) Cena max okolo 1 mio s DPH.
Zatím jsem ani v jednom z kandidátů nejel, ale zajímají mně i reálné zkušenosti jiných, nikoli tabulkové hodnoty....
Díky,
M.
Mám tohle auto (výbava základ = Active, 870.000 Kč skutečná cena) od půlky června, zatím najeto 4 tkm včetně cesty na jadran. Podle ročního nájezdu (do 14000 km) a způsobu jízdy (časté popojíždění na krátko a startování) jsem i na doporučení techniků chtěl jednoznačně benzín, je to taky mnohem jednodušší motor než poslední diesely s normou Euro 6 (močovina, DPD filtry atd.) Taky počítám s tím, že auto chci mít hodně dlouho. Pak jsme chtěli s manželkou automat a párkrát za rok rozhodně využijeme i pohon 4x4, takže ten taky. Navíc měřím 2m, takže padly kratší varianty jako A4, Octavia 4x4 nebo SUV (Outlander, Tucson, Sportage). Takže dlouhý benzín, automat a AWD, ideálně trochu vyšší. Vybíral jsem mezi VW Alltrack 2014, Superb 2015, Insignia a Volvo XC70. Subaru má v této kombinaci výhodu výrazně levnějšího benzínu než dieselu, superb má benzín ve srovnatelné výbavě díky převaze naftové produkce výrazně dražší, když 4x4 automat mají jen u té nejsilnější verze. Volvo je o 300.000 dražší (při srovnatelné výbavě.) Volba padla nakonec na subaru.
Zatím spotřeba 7.7 l/100 km, jsem konzervativní řidič, jezdím hranici max. rychlosti +10km/h. Na cestě do Chorvatska a zpátky plně naložen s dětma + střešní box + kolo na střeše + 3 kola na tažném = spotřeba 10 l. DYNAMIKA - to auto jezdí prostě skvělě, i takhle naložené. Na předjíždění je ve všech legálních rychlostech dost rezervy, jen je třeba při absenci turba víc předvídat a chce to trochu cviku. O volbě Outbacka rozhodla i prodloužená záruka 3 roky na všechno a další 2 roky na vybrané díly (motor atd). Paradoxně rozhodla i cena, za tyhle peníze se nic jiného, co by splňovalo moje požadavky, v téhle kvalitě pořídit nedá. Jiná věc je diesel, který je u Subaru o 60.000 dražší než benzin, tam bych volil asi nový Superb, který je jinak taky skvělý.
Mám roční nájezd jen o pár tisíc km vyšší, u toho dieselu se právě trochu bojím všech těch kurvítek. Pravda je, že na ten benzin jsem zvyklý, budu asi muset uzavřít fázi hledání informací a přejít k nabytí osobní zkušenosti :-) Dívám se na výbavy, rozdíl co by mně mohl zajímat je v multimédiích - jak hraje audio u základní výbav? Jaký je příjem (moje verze MR2008 má s rádiem někdy problém v kvalitě signálu)? Je pravda, že je pouze parkovací kamera a není zvukový signál vzdálenosti od překážky? Funguje u téhle výbavy Mirrorlink - zrcadlení telefonu (kvůli navigaci)?
Benzinový outback je výhra a nic lepšího v této kategorii není,a pokd ano,je cena jinde..
Ten motor nemá ani přímý vstřk,turbo a další hromadu sraček,které věčně odcházejí..
Prostě nesmrtelný ležatý motor,auto s nízkým rovnoměrným těžištěm..
A hlavně...ty auta se nekradou,narozdíl od šáde koncernu,protože se nekazí..
To že se nekradou je samozřejmě pozitivum, stejně jako to, že na rozdil od superbu např. nejsou na každým rohu.
Na druhou stranu i jako fanda značky si umím přiznat, že co do nabídky motorů to moc sláva není, i např. oproti té mazdě 6 (2.5 G se 190HP tuším). Nicméně to neznamená, že by to někomu nemohlo stačit, sám na sobě vidím, že se silnějším autem mně to nutí jet rychleji, aniž by to bylo nutné...
U stávajícího Outbacku jsem zase měnil spojku, setrvačník, komplet brzdový kotouče, tlumiče, to vše ani ne do 150 tis km (ale koupil jsem ho jetý a pán přede mnou ho zřejmě nešetřil).
Na druhou stranu už moc nevěřím, že se dnes dělají auta, který vydrží nějak déle, prostě doba je taková že vše se jede na spotřebu....
mel jsem MY2013 takze pro me logicka volba :-) radis bych H6ku ale v EU bych ji asi neprihlasil :-(
kupoval jsem v US, takze konkurence je tam trosku jina, ale koukal jsem na Jeep Cherokee, Toyotu Highlander, Ford Edge atd. Novy outback ma z US komkurence nej interier a asi i zpracovani. Technologie taky na urovni, podvozek nejlepsi z konkurence. Pokud jsi nejel s novou CVT tak budes mile prekvapen :-)
O toto auto mám záujem celkom a tak som si preveril jeho výkonové schopnosti a je tak trochu zvláštne. Zrýchenie z 0-100 je slabšie ako konkurencia to je fakt. Ale zrýchlenie z 80-120 má zasa výborné a to okolo 5s (v šport mode) Napr pri porovnanie Mercedes GLC 250 zrýchli z 0-100 za 8s ale 80-120 má okolo 6s. Čiže rozhodne nesúhlasím, že sa jedná o pomalé auto. Tiež napr BMW X5 3.0D je pomalší o sekundu pri 80-130. Meral som benzínovú verziu, diesel neviem ako na tom je.