Patris do pocetnej skupiny naftomilov - nech to toji, co to stoji, hlavne ze to je usporne. Potom skoncis u auta za 600.000Kc, len aby si rocne usetril 6.000Kc na palive.
nie je vyslovene skarede, aj som o nom uvazoval, pricom crossovery velmi nemusim, ale toto je fakt podarene auto - nastupovanie/vystupovanie, vyhlad, posed, priestor pre posadku a batozinu, jazdne vlastnosti, spotreba, jednoduchy ale velmi prakticky interier, vsetko super, dobre drzi v zakrutach, cena celkom O.K. plus pri objednani vopred zlava dalsich 2000 EUR na predvadzacku, ale ten dizajn exterieru a posilnovac riadenia ma nakoniec odradili. Pritom Suzuki pekny dizajn vie, staci pozriet na koncept, mali to nechat pri konceptovom vyzore a nemenit...
mne sa paci, tiez som si ho uz omrkol popri tom ako som okukoval maleho swiftika a musim povedat ze s tym SX4 s cross je to nieco ako s laskou na druhy pohlad, Spociatku mi to auto tiez akosi nic nevravelo navyse na fotkach vyzera zvlastne ale ked som ho videl nazivo v showroome tak sa mi pacilo. Vela robi aj farba, ta podivna zlata metaliza ktoru vsade testuju mu nesedi, vyzera to ako dajaky cinan ale v modrej farbe alebo ciernej je doslova nadherne a paci sa mi. Obzvlast interier je uno nuno, viem si predstavit v tom jazdit a vychutnavat si ten skvely interier denno denne dlhe roky, auto ako take vyzera velmi dostojne a aj ked mozno trosku nenapadne rozhodne je zaujimave a prakticke. Zrejme aj to bude cielovka, prakticki ludia ktori potrebuju auto na viac rokov na poctive zaobchadzanie a plnenie beznych rodinnych uloh maju skutocne dalsiu zaujimavu volbu. Ako spomina tester, asi by bolo zaujimave prehodnotit ci benzin alebo naftu, lebo ten priplatok za naftak je dost velky a malo navratny. Mne sa najviac paci prave v tejto modrej farbe kde vyniknu aj cierne doplnky. Kufor je velky, po sklopeni sedacky je to doslova dodavka, razvor 2,6metra je na urovni nizsej strednej triedy ako bonus ma clovek z vyssej pozicie za vlantom lepsi vyhlad a trosku lepsiu priechodnost co sa na nase cesty hodi, len ta cena ze jo. Zrovna pozeram a nie je moc lacne auto, docela palka, co uz ;-\
se už přestal vyrábět? Škoda, bylo to pěkné, dobré a spolehlivé auto. Bylo vyrobeno ze stejných plechů, gum, mědi, skla, žárovek a od stejných dodavatelů jako jiná auta, Bylo přitom o statisíce levnější i když mělo super motor ceněný např. i u mercedesu. Rozdíl v ceně činí jen platy, počet manažéru i počet dalších "nezbytných" zaměstnanců, sponzoring všeho možného i nemožného, placení redaktorů autowebů aj. v přepočtu na 1 kus. Nic víc v tom nehledejte a rozhodněte se, zda chcete jen dobré auto, nebo dobré bydlo pro výše uvedené "zainteresované"..
Duster se samozřejmě vyrábí. A jde za tu cenu do něj adaptivní tempomat? LEDkové světla? Vzduchový podvozek? Automatická převodovka? Asistent jízdy v pruzích? Elektrické zavírání víka kufru? Má to integrovanou škrabku? ;-) Odvětrávané kožené sesle? Umí v Dacii 300koňový motor?
Eeeeeeeeeeeeeeeee
Víš, není všechno, co má 4 kola, úplně stejné.
Pred domom stoja za sebou SX4 a tento novy SX.
Nevidim ziadne spolocne dizajnove prvky! A dlhsi razvor bude mat v terene problemy.
Ale co uz, ked MB nema problem "porodit" nove A-cko. ;-)
Řekněme, že je nepotřebuji, ale že je chci. Že v autě najezdím z různých důvodů 45 tis. ročně a díky těm věcem, které nepotřebuji, ale chci, je to cestování mnohem snesitelnější, bezpečnější, příjemnější, pohodlnější...
Duster: Přesto jde pořád o pracovní nástroj, do jehož kabiny se těžko budete těšit. Funkci plní dobře, ale nic víc. - To fakt může napsat akorát nějaký magor. Těšit se do rádoby tereňáku s 4 x 4 na silnice, kde hrají 2 housle je zvrácenost. Když už je to 4 x 4 , předpokládá se jízda v terénu a tam je Duster z uvedených rozhodně nejlepší a svou jídou potěší.
Tohle je parádní blábol. Duster je levná čtyřkolka, která se dá použít i v terénu. Suzuki používá AWD v různých podobách už tradičně a dává ho třeba i do Swifta. A určitě ne proto, abych se Swištěm mohl kroužit oblouky v kamenolomu. >:D SX4 ani S-Cross nejsou žádné off-roady a AWD je tam prostě proto, že pro kupce představuje užitečnou funkci, kterou využije na kluzkých, zmrzlých a zasněžených silnicích nebo na nějaké rozbahněné polňačce cestou na chatu.
mne sa tiež nepáči a najmä predok s tými prerastenými svetlami, kaškaj ukazuje, že sa to dá, keď sa chce. Ak nemá baba pekný exteriér, tak interiér neriešiš.
SX-4 byla moc pěkná a podle mého názoru se prodávala taky díky tomu, že to bylo relativně malé autíčko s velkým prostorem a výbornou manévrovatelností, takový krásný poměr osobáku a malého SUV...protože jak všichni víme, jinak jsou SUV úplně na houby a o ničem.
Ale v tomhle vidím teda takovou trochu bezmoc. Zadní linie mi připomíná quashkai, nebo jak se to píše a přední Fiata Grande Punto.... a celkově bych i toho bláznivýho dustera viděl designově hezčího.
Kdyby si někdo ten test alespoň ledabyle projel, zjistil by, že minulá sx4 v podstatě neexistuje. "Minulá" generace se totiž pořád prodává souběžně s s-crossem, který není pokračovatelem, nýbrž rozšířením nabídky kompaktních crossoverů.
dobra poznamka, som rad ze si to konecne niekto vsimol :yes:
stavajuca SX4 je nadalej v ponuke a jej priamym nastupcom bude nieco co vzide z tohto: [odkaz] , SX4 S cross je teda rozsirenim ponuky a triedu vyssie a nie nahrada SX4ky ;-)
To je docela možné, do kdy vydrží sx4 "na pultech" vůbec netuším, ale jestli ti to kluk neříkal před půl rokem, tak ke dnešnímu dnu ještě koupit jde :-)
V zásadě lze pravděpodobně dle zveřejněných testů zde na ACZ jezdit s S-Crossem v dýzlu se stejnou spotřebou jako s benzinem, a to možná i při podobném rychlostním průměru...
Ale rozhodně ne stejným jízdním stylem, tedy podle mě.. Více jak dvojnásobná porce Nm u dýzlu se zkrátka musí projevit a rozdílný převod převodovek s tím příliš nezmůže... Příplatek je sice relativně masivní, z druhé strany ale řidič získá auto, které se nezadýchává při prvním pohledu na kopec a kde 6 l bude reálně stropem. Běžně se podle mě bude jezdit za 5 na 100.
Litrový rozdíl vůči benzinu sice dělá z dieselu ekonomickou sci-fi, douhmota a filtr pevných částic se bezpochyby přihlásí... V zásadě tedy těžká volba, vozu by podle mě slušel atmosferický dvoulitr, který by mohl za cenu mírně vyšší spotřeby nabídnout mnohem zajímavější dynamiku. 156 Nm je na 1200 kg opravdu málo.
Skvělou zprávou však je, že volba diesel či benzin neznamená volbu mezi dobrem a zlem, člověk nemůže udělat chybu :yes:
V zásadě tak má v mých očích model pouze jeden háček - design. Ten prostě nesedí, ať se dívám jak se dívám. Přitom interiér doslova exceluje, je naprosto famózně neutrální - vkusný, hezky zpracovaný, exaktně tvarovaný... Stejně jako technická stránka je zkrátka i design podle mě navržen s rozumem 8-s a to prostě není dobrá zpráva.
Shrnuto - podle mě třídní král. Jen té krásy nepobral...
No, on ani Qasqai při uvedení na trh nebyl zrovna vzor elegance a krásy... ;-) S-cross je povedený auto a kdyby byl aspoň částečně tak úspěšný jako Qasqai, byl by to pro Suzuki úspěch. Osobně si nejsem moc jistej, možná bych si spíš vsadil na ten crossover co vzejde z iv-4.[odkaz]
156 Nm je na 1200 kg málo. Otazka KDE je uplne mimo 8-s , neznam vyrobce, ktery by udaval hodnotu na kolech... Nechapes? Tak znovu - 156 Nm je malo, ale ne malo na atmosferickou 1600 ccm. Je to malo na 1200 kg a je uplne jedno, jaky prevodovy pomer prevodovka ma. Prirozene mysleno v mezich prevodovek dodavanych s benzinovymi atmosferami.
Vo firme máme klasickú SX4 v tej istej farbe a aj Duster. Jazdím na obidvoch a ak by som ich mal porovnať,tak sa to ani nejak nedá pretože tie autá majú iný koncept. Duster je proste lacný,ale v teréne je za svoju cenu naozaj neporaziteľný a čo som skúšal,tak dokáže také veci ako naša staršia a dvakrát drahšia Grand Vitara. Ak sa človek pozrie na detaily,tak je jasné že sa na Dácii proste šetriť muselo,aby mala cenu takú akú má (ovládanie okien,spätných zrkadiel,odhlučnenie,základné pneumatiky,vzadu iba bubnové brzdy) ale dá sa to odpustiť ak to auto zoberiete tak ako má byť brané - lacné auto,ktoré vás dostane skoro všade. SX-štvoriek jazdí dosť a to asi tiež pre jej cenu,narozdiel od Dácie ale poskytne kvalitnejšie materiály,lepší dizajn,meno značky ale v teréne je Duster lepší.
Inak SX4-Scross som v tejto farbe videl a vyzerá celkom pekne :-)
Ke vzhledu lze namítat 1000 a jednu připomínku, krásný S-Cross zřejmě nikdy nebude. Přesto to nemusí být tak bolestivé utrpení:
[odkaz]
V tmavých neutrálních odstínech se S-cross zklidní, tvarová roztříštěnost ustoupí do pozadí. V tmavých barvách? Nechci přímo napsat, že mu to vcelku sluší - to by bylo příliš optimistické. Spíše to nazvěme jak to srdce cítí - v tmavých neutrálních barvách design nepřekáží.
To by mne zajimalo, proc ty toho Nissana tak tlacis...:-!
Zrovna jsem se v nem byl projet a vsechno dobry az na razeni. Fofrklacek tam lital vselijak jen ne tak, jak jsem cekal. A 1.5dci tahne jen na dvojku, na trojku uz ji dochazi dech a to jsme v polovine rychlostnich stupnu.
tak zkus 1.6,ale ani ta jednapětka není špatná.není na závodění,ale na normální jízdu.a nezapomeň kolik to mělo najeto.po zajetí to jede jinak.jinak by sis měl uvědomit,že dech může dojít v určitým pásmu otáček a ne v počtu stupňů řazení
Tahne odspodu, takovych 1500+ a do 3000 to jede. Pak uz nic neni, jen pusto a prazdno.
Na dvojku to skoro trha asfalt a na trojku mi to prislo docela marny.
Bohuzel jsem se nedostal na dalnici. Moc by me zajimalo, jak to slape na 160kmh. S ohledem na narodni rychlostni limity podotykam, ze v Nemecku se 160-170 snese. A3 okolo Frankfurtu ma 3+3 pruhy.