sucasna generacia sa mi paci...... teda aspon vzdy som to tak tvrdil... tento odklon od predosleho vysokeho vajicka k hranatejsim dynamickejsim tvarom je vazne krok vpred......... ale po facelifte z isteho uhla pohladu mi tie predne svetla uz posobia divne..... [odkaz] .. rovnako aj ta masa cierneho plastu v narazniku pod maskou je akasi nepekna ..... predne partie hadam ani nebolo treba faceliftovat..... lebo tieto mi nepridu krajsie ako na modeli pred faceliftom ale co uz..... chvalim zotrvanie 1,6tky a jej upgrade na normu eu6..... tento motor by som si vybral aj z tejto ponuky co je uz po facelifte :yes:
na mna z toho normalne dycha uz taky ten americky kukuc..... ;-)
isty nepomer vidim pri pohlade zboku.... predne svetla malicke ... a zadne hotovy obor.... nieco podobne ma clio... ale obratene.... predne svetla hotove monstrum ale zadne uzucke malicke....
ale ako celok ok.... auris ide spravnym smerom... je to o cely parnik dalej ako to predosle amorfne vajicko ... hlavne to uz teraz vyzera ako skutocna toyota, nebal by som sa ho ... :yes:
Zajímavé, že ještě před dvěma dny (2.6.) měl dle redaktorů ten motor 160Nm při 4400 rpm a bylo to prý "správně" :-) Najednou to správně není, ale ve starém článku je pořád špatná hodnota.
No, v Yarisu člověče nevím. To by bylo už moc "dělo" a nepředpokládám, že by o to v takové nákupní tašce byl nějak velký zájem. Každopádně, nebylo by to špatné.
No aj dnešný najslabší hotheč - Swift Sport má 100 kW a za HH sa považuje skôr pre svoj charakter (vysoko točivý motor, s ktorým si človek rýchlosť musí zaslúžiť), než pre výkon samotný. Naviac "spodový" turbomotor majúci červené pole pri 5500 ot a netiahnuci od 5000 ot. charakterovo moc hot nebude.
Plus ani konkurencia nie je moc cez tonu a bežne má podobný výkon, takže ako píše Emel, dynamika na úrovni konkurencie typu Fabia/Polo/Ibiza s 1,2TSI.
Tiež mi to hneď napadlo, ako som videl nový článok o Aurise. Holt asi si redakcia myslí, že mŕtvy chrobák je lepší, ako férové uznanie/napravenie chyby.
Tak páni redaktoři možná nedávali na prezentaci pozor (nebo AJ?), protože Toyota Safety Sense (tak se systém jmenuje, ne Toyota Sense:) dokáže vůz opravdu zcela zastavit z maximální rychlosti 30km/h. Z vyšších rychlostí pouze o těch 30 km/h vůz zpomalí, aby zmírnil následky kolize. A mít ve dvou článcích rozdílné informace zřejmě ohlašuje soumrak novinářské praxe i na ACZ, které se cítí jako jeden z nejprestižnějších webů o autech. Trapas.
Tak zrovna MF je japanofil jako vysity, kdyby je cela redakce nemusela, on se za ne bude bit a to predevsim za Hondu, hlavne at to neni VW, nebo nedejboze BMW. Ostatne ta jeho typicka zaujatost proti BMW je z textu jasne citit, byt ne v takove mire, jako je obvykle...
Edit: Koukam, ze to vyznelo dost negativne, no chtel jsem tomu komentatorovi vyse sdelit, ze podezrivat zrovna MF z prehlizeni japonske produkce je holy nesmysl...
Nemyslím, že jsem nedával pozor (nebo minimálně tak, jak to odpovídá dni, kdy vstáváte o půl třetí, abyste stihl let ;-) ), jak jsem koupil, tak prodávám. Pravdou je, že různé současné "city brake" fungují právě od 30 km/h. Každopádně díky za poznámku, ještě se na to podívám, popřípadě uvedu na pravou míru.
Tak ono je to stejne jejich faux-pas, pokud vi, od jake rychlosti ten system funguje, tak vas maji nechat jet preve touto rychlosti, nebo o neco vyssi...
Ja se jen zeptam: Pokud jste na takove presentaci, dostanete nejake tiskove materialy, ktere pak muzete zverejnovat, nebo to jen nekdo odprednasi a pokud si udelate poznamky, tak je mate, a jinak smula?
Jak říkáte - funguje-li od 30, měli jsme jet 30 a neměli jsme být upozorňování, že normálně 50, ale protože...... A pokud ze 6 jízd systém 2x zklamal, tím hůř, ať už bylo důvodem cokoli.
Pokud jde o prezentaci, většinou je nedostupná a dost často obsahuje zajímavější informace, než suchá tisková zpráva.
To je skoda, ja bych cekal, ze prave kvuli te presentaci vas tam zvou a tudiz vam ji nejakym zpusobem nasdileji. Priste musite mit s sebou stenografku :-)
Současné city brake fungují OD 30km/h? U kterých výrobců? Dám do Googlu "city brake 30km/h" a co na mě vyplivne...
Fiat - aktivní do 30 km/h, at vehicle speeds between 5km/h and 30km/h
Mazda - at relatively low speeds of 30km/h or less, SCBS (at low speeds (approximately 4 - 30 km/h)),
VW - City Emergency Braking functions only between 5km/h and 30km/h
Všude je DO 30km/h a ne OD. Jinak, u Toyoty uvádí snížení rychlosti až O 30km/h (funguje mezi 10 až 80 km/h). Takže asi jsi opravdu nedával pozor. Každopádně i z té 50ky by to mělo přibrzdit alespoň na těch 20 km/h.
Když zrovna sedíte na sedadle spolujezdce, nefotíte. :-) Možná to najdete na jiných webech jejichž zástupci to sledovali zvenčí. Ale nejde o nic dramatického.
Jediné čo mi na tom aute vadí je ten interiér. Neviem si pomôcť ale je strašný. :no::no:
Najviac ma na tom štve palubná doska pri ktorej sa vraciame do 90-tych rokov. :no: Inač exteriér auta je úplne v poriadku.
Ja by som zobral na milosť Speedster (aj keď beriem, že to nebol vlastný vývoj Opla), to bol najzaujímavejší a najhardcorovejší Opel všetkých čias: [odkaz]
Hardcorovy byl, to kazdopadne, byt to byll vlastne Lotus, ale pokud rekneme o Calibre, ze to bylo velmi libive auto, tak Speedster naprosto jina kategorie, libivosti nekde u Imprezy, kdy tu jeho auru a pocity, ktere clovek ma pri pohledu nanej, vyvolava spis podvedomi - prave kvuli faktu, ze tusime tu hardcorovost. Calibra mohla byt klidne jizdne naprosto neschopna (i kdyz treba nebyla, nevim) a presto by byla porad libiva. Tedy Calibra nekde v kategorii Audi TT, Speedster spsi kategorie Imprezy.
Ehm...Rozumime si? >:D
To nejsi sám, ale okolnosti zkrátka takové technice nepřejí (a neházel bych to tak úplně na slavnou Evropskou Uhniji). Je zbytečné to řešit pořád dokola...
Měla na tu dobu slušnou aerodynamiku s Cx 0.26. Byl tam šestiválec 2.5 a pak turbo 2.0 kombinovatelné s čtyřkolkou. Nebylo to úplně na úrovni opravdových sportovních aut jako třeba Supra, ale špatné auto to nebylo. Jen se něco tradovalo o tragické bezpečnosti...
V tej dobe to nebola ziadna chyba. Vectru som mal v rukach a Calibru tiez. To uz je ale hadam 20 rokov nazad. :-) Vectru "obycajnu" 2.0i 85kW, Calibru - vrchol - 2.0 Turbo, 150 kW, 4x4, 6°mannual. - malo to byt moje prve auto po tom, co som zodral rodicovske...
Ak mam porovnat podvozky ( vtedy som este nebol tak vyjazdeny - hadam ma chapes ) tak obidva Ople boli podvozkovo na tu dobu vcelku OK - prijemne tuhe, iste. Calibra Turbo ale pred 20 rokmi znamenala dost slusny extrem. Takze po prvej jazde v nej som vystupoval s vyklepanymi kolenami >:D O tyzden, ked ma kamarat znovu zavolal a mal som tu moznost, a uz dlhsiu trasu, tak som sa s nou zzival cim dalej tym viac.... ;-)
Lenze situacia sa vyvinula inac, zacul som zvuk V8 3,5 vzduchom chladeny... >:D a Calibra aj koli svojej nepraktickosti a absolutne nevyhovujucej prepravnej kapacite, isla bokom :-!
Dnes, ked sa na toto divam spätne, tak prave Calibra by mohla byt lepsi predajny artikel, ako Toyobaru ! - Keby ju urobili rovnako peknu ako posobila v tej dobe, plus rovnako nadstandardne dynamicku, ako vo verzii Turbo, alebo aspon V6 posobila v tej dobe.
Ano, bola by drahsia, lenze Calibra je proste pojem ! Dat do nej dnes motorizacie od cca 170-300 PS, 4x4 ( ved bolo uz vtedy ! ) s tym, ze za zaklad ( ale luxusnejsie vybaveny ) si pytat podobne grose ako Toyobaru, tak Opel by mal uspech. :yes:
A nie s tou tucnou kravou Cascadou 8-s:no:
Já jezdil v práci kdysi Vectrou 1,8 a nebylo to nic hroznýho (kromě gumovýho řazení), ale její podvozek mi ke sportovnímu autu vůbec nesedí. A podvozek mi přijde u sport auta minimálně stejně důležitý jako motor, spíš důležitější. Je to můj pohled, ale podvozek byl pohodlný, ale se sportovními geny určitě ne.
2,0T byl určitě na svou dobu dost slušný motor.
Vtedy este boli nie vsetky auta strednej triedy kostitrasy a mäkki len Francuzi. Vectra bola fakt podareny mix na tu dobu. Ano, prvodovka - jej radenie nebolo take ako v Audi v tej dobe, ale tiez sa to dalo ( mne neprislo ani nejako mäkke, skor trosku menej presne ).
A existovala aj verzia GT, ktora uz bola podvozkovo dost podobna Calibre, len jasne ze s vyssim taziskom...
Dufam, ze sme sa bavili o 1. gen., lebo ta dalsia - to bol zaciatok velkych Oplovych problemov... 8-s
204 PS v Calibre turbo bolo na tu dobu o dost vacsi zazitok, ako dnes povedzme Audi S5. Dnes v S5 mas problem zazit nejake väcsie emocie. Vtedy v Calibre si dostal emocie, adrenalin, proste vsetko co si od nadpriemerne silneho kupe odvodeneho od standardneho auta strednej triedy ocakaval. ;-)
1. Z nazvu "Sense" vyplyva, ze sa jedna hlavne o sensory (kamera+laser), ktore maju upozornit na nebezpecnu situaciu a pripravit auto. Cielom Toyoty nebolo nahradit sofera, ale ak vobec nereaguje, tak do rychlosti 30 km/h auto zastavi, resp. do rychlosti 80 km/h spomali. Myslienka vyplyva zo studie, ze az 80% vodicov by reagovalo, ak by boli varovani, napr. spolujazdcom. [odkaz]
2. Toyota Safety Sense je cely balik bezpecnostnych prvkov, ktore sa za priplatok 500 Eur dostali do nizsej strednej triedy, konkretne: [odkaz]
- Predkolízny bezpečnostný system (vid. clanok) - do mesta
- Asistent pre jazdu v pruhoch - na dialnicu
- Automatické diaľkové svetlá
- Systém rozpoznávania dopravných značiek
- a s dalsim priplatkom Adaptivny tempomat (mikrovlny)
Inymi slovami, konkurencia dostala peknu inspiraciu :-)
A co? Konkurence podobné systémy nabízí také, byť třeba ne v takovém balíčku (zase to třeba nabízí delší dobu a něco z toho mají už v základu). A jejich rozšíření pořád roste, mimo jiné kvůli tomu, že to vyžaduje EuroNCAP.