Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota v USA prodala první milion Priusů, celkem už jich vzniklo 2,1 milionu

Severní Amerika je stále ještě největším odbytištěm hybridních Priusů.
Zpět na článek
8. 4. 2011 08:15
8. 4. 2011 12:17
8. 4. 2011 12:52
8. 4. 2011 13:24
8. 4. 2011 14:49
8. 4. 2011 15:19
8. 4. 2011 15:20
8. 4. 2011 15:58
8. 4. 2011 17:14
9. 4. 2011 18:43
8. 4. 2011 15:28
8. 4. 2011 15:36
8. 4. 2011 15:51
8. 4. 2011 15:31
8. 4. 2011 16:06
8. 4. 2011 17:18
8. 4. 2011 15:59
8. 4. 2011 16:07
9. 4. 2011 08:51
9. 4. 2011 14:09
11. 4. 2011 09:27
Avatar - CHerokee
8. 4. 2011 08:15
Hmmm
Se docela divím, vzhledem k tomu, jak je to auto ošklivé. V Americe je to však věc prestyže. Do práce v zeleně v Priusu a na víkend vytáhnout Mustanga nebo Vipera :-)
Rozbalit vlákno
2
8. 4. 2011 12:17
Re: Hmmm
A co je na tom spatne >:D >:D >:D
Avatar - CHerokee
8. 4. 2011 12:52
Re: Hmmm
No je to trochu zvláštní v tom, že Čech co jezdí celý týden v Octávii jezdí vlastně když se to sečte ekologičtěji.
8. 4. 2011 13:24
USPECH
Zatimco v CZ jsou lide primo protiekologicti, v USA si jsou vedomi zavaznosti situace a ti, kteri na to maji, se snazi zit v ramci moznosti ekologicteji. Prius je v ulicich videt hodne, lide se naucili tridit odpad, americke automobilky vyuzivaji odpojovani 4 valcu u V8, kdyz neni treba celeho vykonu motoru. Navic i jejich nabidka hybridu a jejich uspech je na US trhu obrovsky.
Zatim zde v CZ ti hloupejsi kriklouni vymysleli slovo ekoterorismus a spojuji s tim veskere omezeni sveho pohodli pro ekologii.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - CHerokee
8. 4. 2011 14:49
Re: USPECH
To je nesmysl. Masová americká produkce jezdí na 91 oktanový benzín a vůbec nesplňuje nejpřísnější evropské normy. Priuse si tam kupují lidé, kteří jsou vidět...herci, zpěváci a je to nutnost pro politiky. V Americe jsou levné pohonné hmoty, proto jezdí ve velmi neekologických V6 (ženské) a V8 (chlapi). Ale fandím jim...místo Oktávky mají za stejné peníze právě třeba Camaro nebo Mustanga s V6....
8. 4. 2011 15:19
Re: USPECH
Mas naprostou pravdu, USA je snem pro petrolheads...

Nekdy vsak nedokaz pochopit proc "slavni" kupuju Prius ...

1.Ano, podporit verejne mineni o moralnich kvalitach vlastni osoby... znamena to, ze by dana osoba mohla prijit v budoucnu lukrativni kseft v jeji ci jeho oboru?

2. Nebo se jedna jen o masovou manii vyssi spolecenske vrstvy?

Mne se treba Prius docela libi, ale 700 tycek bych za nej nedal pokud nemam prachy na druhy vuz pro poteseni. Nejde ani tak o pohon ci jizdni vlastnosti ... proste ten interier s volantem pismene H proste nemuzu.

Jsme moc zvedav jak se bude darit Priusu C v pristim roce.
8. 4. 2011 15:20
Re: USPECH
Nemyslim, ze by v ulicich bylo tolik hercu a zpevaku, kolik je videt Priusu. V oktanech se pletes. Na beznych benzinkach v USA dostanes 87, 89, 91 okt benzin. Jenze 87 US oktanu je zhruba ekvivalentem k evropskemu 91, 89 = 95, a 91 je 98. (+-). 87 tankujes jen do starych OHV V8. Podstatna vetsina tankuje 89, coz je stejne jako u nas nezolovnaty 95.
To ale nemeni nic na faktu, ze podvedomi a chovani lidi vuci zivotnimu prostredi je v USA pravym opakem nez v CZ.
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2011 15:58
Re: USPECH
Trochu tě sledují, jak jsi mimo.
Hochu, oktany neošálíš, buď tam jsou nebo ne.
Logika je jednoduchá - obrovské zcela neekologické americké motory mají vysokou spotřebu ale díky nízkým spalovacím teplotám (velké objemy válců) mají vcelku nízké škodlivé emise.
Nákup Priusů je zčásti póza, zčásti rozhodnutí pro alternativu. Zatímco v USA prakticky není jiné alternativy než hybridní, v Evropě je CNG, LPG, diesel i hybrid.
A to vypínání válců - to je fakt komedie, spotřeba snížena z 25 litrů na 100 km na 17......... Asi tak to v praxi vypadá.

Člověče zamysli se nad sebou.
8. 4. 2011 17:14
Re: USPECH
Ani nevis jak se mylis.
[odkaz]

LPG alternativa toho s ekologii moc spolecneho nema, jde pouze o levnejsi alternativu. CNG uznavam, ale tech se bohuzel tolik naproda. Diesel i hybrid dostanes v US take.

Vypinani valcu znamena cca 30% usporu benzinu. Moderni V8 ma spotrebu na dalnici cca 15l/100km, po vypnuti se s takovym motorem dostanes i pod 10l/100km. Doporucuji vyzkouset.

"Člověče zamysli se nad sebou."
9. 4. 2011 18:43
Re: USPECH
Marianek má pravdu. V USA a v Európe je "oktánové číslo" počítané rôznou metodikou. U nás sa udáva ako OČ hodnota RON, v USA hodnota AKI, ktorá je pre bežné benziny o cca 5 bodov nižšia ako RON.
Hodnoty sú:
87 USA = 91 EU
89 USA = 93-94 EU
91 USA = 95-96 EU
93 USA = 98 EU
95 = 100 EU

Hodnoty s rozmedzím znamenajú, že je to hodnota niekde medzi tými číslami...
Avatar - white label
8. 4. 2011 15:15
Re: USPECH
Pouhý milion Priusů v celých! Spojených státech je v ulicích USA hodně! vidět... >:D
Obecně "autoekologicky" smýšlející amíci? Stačí se podívat na nejprodávanější modely v USA, na které žádný hybrid, včetně Priusu, nedohlédne ani dalekohledem, nehledě třeba na jejich ekologický přístup k potravinám a vše s tím související...
Klasický dětinsko-naivní "marjánkovksý" příspěvek... >:-[]
8. 4. 2011 15:28
Re: USPECH
Nemuzu mluvit treba o USA, ale ze zivota v Londyne a jednoznacne prius v ruznem veku stari je temer k videni vsude. Samosebou v bohatsich lokalitach.

Dokonce firma greentomatos.com ma flotilu asi (300) jen Priusu pro lidi co chteji "ekologicke" taxi

Tady ma ale Prius vyhodu, ze nemusis platit poplatky za vztup do centra, zatimco ja musim pokazde zaplatit Ł8 denne.
8. 4. 2011 15:36
Re: USPECH
S poplatkem do centra Londyna mas pravdu. Podobne je to s poplatkem za parkovani ve Stockholmu. S hybridem nikde neplatis. Tak to bude casem v kazdem hl. meste v EU.
8. 4. 2011 15:51
Re: USPECH
Ale i toto brzo bude ukonce, jelikos radnice ve Westminstru jiz prichazi o dost penez, na zaklade jak se hybridy rozsiruji.

Jiz planuji dobudoucna hybridy nepocitat a jen elektromobil bude mit v centru vzestup zdarma.

Dokonce ti previti vymysleji penalizaci dieselu v centru, znamena = bydlis v centru ci jeji vyznacene lokalite a pokud nemas Hybrid - EV nebo jen cistej Benzinak tak za vlastneni dieselu v centru budes platit cca. Ł150 rocne jako pokutu za znecistovani ovzdusi v centru.

Nejde o nic vic nez zdimat penize di statni kasy. :'-(
8. 4. 2011 15:31
Re: USPECH
Labilni prispevek klasickeho Labila. Mel by sis vytahnout svoji oholenou hlavu ze zachodu (pozor at ti tam nezustane tvuj pozlaceny retez z krku), nanucit se jazyk, do USA se podivat a chvili s nimi pobyt. Pokud by ses tam chvili vydrzel neprojevovat (za tve nazory by te asi brzo zastrelili) mozna bys pochopil.
Vetsina nakladu se v USA vozi na draze (kvuli cene benzinu/nafty soukromi dopravci houfne krachuji). Kazdy vyrobce automobilu nabizi hybridy. Prius je jen jednim z mnoha. Srovnej si to s evropskymi vyrobci.
S potravinama jsi na tom vedle uplne. Zatimco na zabaleni 4l mleka u nas potrebujes 4x baleni, v USA je v jednom galonovem. A takto je to se vsim.
Jen kdybys tu hlavu z toho zachoda vytahnul.
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2011 16:06
Re: USPECH
Taky střílíš na potkání lidi s odlišným názorem než je ten tvůj, Maria Anna? Koukám milí lidé, ti Tvoji velice ekologicky uvažující Američané a i Ty jsi velmi milý.
Pár Američanů znám, jsou docela normální, kolikrát jim ty jejich Fordy Powerstroke sedmilitry docela závidím....... A společně se smějeme hercům, švorceniggerům a podobným mágům.... A jejich Priusům....
Jediné, na čem se neshodneme je moje Formula1 Racing a jejich okruhové závody - oni se směji mě a já se směji jim...........
8. 4. 2011 17:18
Re: USPECH
Nestrilim, ty ano? Ja znam americanu hodne (osobne). Nezavidim jim nic, koupit se da dnes skoro vsechno. Prius je v USA k smichu jen mistnim buranum (hillbilly, redneck chces-li), ostatni dnes berou ekologii velmi vazne.
Po tom, co zde dnes predvadis se ti musi smat vsichni, ty nas oktane. >:D
Avatar - WinDiesel
8. 4. 2011 15:59
Re: USPECH
nejlepší jsou ty jeho LEPŠÍ americké oktany než ty naše ........ >:D
8. 4. 2011 16:07
Re: USPECH
Zkus si nejdriv najit fakta, nez ze sebe udelas uplneno blba. Jednoho takoveho strycka tady uz mame. Oktanove cislo v EU neni stejne jako v USA.
Avatar - abacus
9. 4. 2011 08:51
Re: USPECH
Fakta su tu: [odkaz]
Naštuduj, ak tomu budeš rozumieť.
Zrejme si chcel napísať, že kvalita benzínu nezávisí od oktánového čísla. Na to je dostatok iných faktorov, ktoré to určujú. Ale ako pobavenie na sobotňajšie ráno je tvoj príspevok za jedna.
9. 4. 2011 14:09
Re: USPECH
Ne to jsem nepsal. Ja pisi o voze a ty o koze. Psal jsem o rozdilech v oktanovem znaceni benzinu v EU a v USA.
Tady mas fakta (jestli tomu budes rozumnet) [odkaz] ranni pobaveni to je, ale jen diky tve nevedomosti.
Avatar - abacus
11. 4. 2011 09:27
Re: USPECH
Wikipédia - zdroj exaktných informácií.....
Je vidieť, že tomu rozumieš. Takže si to vysvetlíme.

Skoro celý svet používa označenie oktánové číslo, ktoré je určené meraním. RON - Research Octane Number, čiže výskumné oktánové číslo.
Oktánové číslo paliva vyjadruje percentuálny obsah izo-oktánu v zmesi izo-oktánu ( 2,2,4-trimethylpentánu) s n-heptánom, ktorá je proti samozápalu rovnako odolná ako zkúmané palivo (čistý n-heptán má definíciou určené oktánové číslo 0, čistý izo-oktán má určené oktánové číslo 100)

USA a Kanada / asi i Brazília / používajú index. AKI, čiže Anti-Knock Index. Je to INDEX, ktorý sa vypočítava ako aritmetický priemer dvoch metód určenia oktánového čísla RON a MON - motor octane number, čiže to (R+M)/2. Samozrejme, že mnohí píšu o oktánovom čísle. /rôzne spôsoby označovania ako PON-pump octan number alebo RdON-road octan number/ Ale exaktne je to priemerná hodnota - index dvoch metód určenia oktánov benzínu.

Na určenie hodnoty RON a MON sa u nás používa európska norma EN ISO 5164 a EN 25163.
Stroj na určenie okt. čísla pôvodne vyvinul Arthur W. Pope, Jr. približne roku 1930.
Spôsob určenia RON. otáčky 900 ot./min., teplota sania 148°C, časovanie premenné so základom 26°.
Spôsob určenia MON. otáčky 600 ot./min., teplota sania 48°C, časovanie pevné 13°