V prvním díle jsme se stručně podívali na trojici kontroverzních automobilů. Nyní přidáváme další tři auta, na která mají motoristé rozporuplné názory. Právem?
Re: CO JE TODLE ZA BORDEL? ROZLUČKA S EVROPSKÝM ZAOSTALÝM ŠU
jj
VŠECHNY POPELNICE [odkaz] a KONZERVY [odkaz] PŮJDOU DO ŠROTU a €JROSOSIALISTICKÝ UMĚLĚ ÚČELOVĚ ZABRŽDĚNÝ AUTOSRAČKY JAKBYSMET ;-) No ruku na srdce €jrosoudruzi, po těch voblbovacích letech, no nezasloužej si to snad?? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Re: CO JE TODLE ZA BORDEL? ROZLUČKA S EVROPSKÝM ZAOSTALÝM ŠU
vseobecne je dnes uz dost malo 10-15 rocnych ojetin ktore by este niekto chcel .. ale svojho casu tieto vozy neboli az take marne.... akurat dnes uz akakolvek 15 rocna ojetina velky zmysel na kupu nedava... a to nielen z hladiska prevadzkovych nakladov a bezpecnosti ale hlavne z hladiska moralnej zastaralosti a akejsi zmeny vnimania aut.... auta starnu coraz rychlejsie a stale sa snazia byt coraz modernejsie s roznymi vychytavkami.... takze niet sa comu cudovat ze tieto ojetiny uz nikto nechce... vlastne ono uz akakolvek 10-15 rocna ojetina... ( galant, carisma, almera, brava, freelander, golf 4 ) mi dnes uz moc zmysel nedava... navyse ceny dnesnych aut su uz celkom prijemne takze radsej novy lodgy ako 15 rocny rozpadnuty carnival .... ;-)
Re: CO JE TODLE ZA BORDEL? ROZLUČKA S EVROPSKÝM ZAOSTALÝM ŠU
Ale neboj, chtějí, hlavně od koncernu jsou ty auta velmi žádaná a moc dlouho se neohřejí v bazarech, protože tyhle 10-15 let staré Oktávky, Pasáti, Fábie, Golfy atd... mají ještě staré dobré TDI motory, nebo MPI a lidé je často zvolí ještě rádi.Navíc jsou jejich ceny pod 100 tisíc, takže jsou konečně tyhle české sny i dostupné masověji... jen hezkých aut už ubývá... Řekl bych, že větší problém bude, až do tohoto stáří dozrají stávající modelové roky s problémovými TSI a TDI.
Re: CO JE TODLE ZA BORDEL? ROZLUČKA S EVROPSKÝM ZAOSTALÝM ŠU
zcela upřímně, mám 15 leté Volvo S60 a kdybych jej měnil, tak leda za podobně staré Volvo V70R v manuálu (kolem roku 2003), případně XC70 z roku 2001 ve 2.4T&manuál. Ty novější modely mají spoustu zbytečné problematické elektroniky, nic moc motory, ošizenou přední nápravu a další nectnosti.
A nové auto? Ani nějak po něm netoužím. Když vidím, jak jsou ta auta otlučená, každou chvíli od známých slyším, že je někdo na parkovišti naboural a ujel ...
Re: CO JE TODLE ZA BORDEL? ROZLUČKA S EVROPSKÝM ZAOSTALÝM ŠU
nemyslel som to takto... samozrejme je rozdiel mat 15 rokov stare auto ktore si kupoval ako nove a s nim 15 rokov jazdil a staral sa o neho a sluzilo ti ... ako dnes uz kupovat a vyhladavat 15 rocne jazdenky ...
popravde je to tak... kupovat do mestskej dzungle kde je to denno denny boj o parkovacie miesto nejake super auticko uz ani nie je ziadna vyhra .... v tomto je vyhoda mat vlastnu garaz alebo byvat v dome kde ti ho nikto neotrepe .. a potom sa cudujeme preco niektori parkuju cez dve miesta... ale to je uz na inu debatu
Za prvé, Carnival jsem jezdil s tím naftovým 2.9 106Kw (2006 r.v.) a to auto mne na dobové Kie dost mile překvapilo, bylo prostorné, pohodlné a motor měl sílu a hrozně lehce se ovládalo, bylo ale nové, takže nehodnotím spolehlivost. Dizajn z dnešního pohledu nic moc, to uznávám. Je škoda těch problémů, protože takové auto jako alternativa k přemnoženým klonum Sharanu/Galaxie/Alhambra zajímavá a o dost levnější alternativa třeba jako druhé auto do rodiny.
X type, mohl by mi tu někdo věcněji napsat, jestli bych se hodně spálil, kdybych si býval byl koupil Xtype kombi s 2.0 Naftou a předokolku? To auto se mi opravdu hodně líbilo, bylo i za hezké ceny, jen u nás bylo strašně málo kusů, tak jsem nakonec odešel jinam. Koukal sem na Xtype vždy při výběru auta jak minulého (to byly první Xtype 2003), tak i současného (poslední k usy). Ten naftový motor je z Mondea MK III? Nebo je jiný? A co 2,2 D? Ten má jiný výkon, je to jiný motor, než 2,2 z Mondea III? A co jiné servisní úkony, je tam něco náchylnějšího než u Mondea III? Díky za info, dnes již je to pasé, ale to auto mi svým způsobem učarovalo :-) P.s. Nikdy jsem si do něj nakonec ani nesedl, tak bych třeba vystřízlivěl >:D
Myslím, že nespálil. Motory jsou identické. Spíš by bylo otázkou, proč si připlácet za Jaguar, když mám velmi podobnou techniku ve větším, levnějším a novějším Mondeu.
Pokud X-Type, tak s šestiválcem a 4x4, ať je ten benefit opravdu citelný.
Díky a proč? Protože se mi líbil >:D V době kupování předešlého auta to byl X type vs Trojkové Mondeo, což bylo stejné auto a ceny ojetim Xtype byly hodně podobné.
Podruhé už bylo i IV Mondeo, takže tam už to bylo méně logické, buď Xtype (III. Mondeo), nebo stejné staré IV Mondeo... co to u mě vyhrálo není žádným tajemstvím, nicméně, to auto se mi prostě líbí :-)
carnival bol ocividne spolahlivejsi ako velky benzinak na americkom trhu ... aj celkova vizaz a palubovka je celkom pekna spomienka na americke 90 roky ... spolu s vtedajsim chyslerom voyagerom ( vidim tu dokonca aj istu vzajomnu podobu kasni ) ... typicka MPV spomienka na tu dobu :yes:
neskor ako grand voyager [odkaz] [odkaz] ;-) ... celkom sa na neho carnival aj podobala ... a asi to ani nebolo uplne nahodne
Upřímě, pokud velkoprostorové auto tohoto typu, jdu do nové Galaxie, akorát ta cena.. Jinak je to super auto. Sharan už se mi tak nelíbí a Alhambra taky ne, vypadají jako dodávky. Pokud by mi nevadilo menší, tak Zafira Tourer. Neskutečně variabilní vůz. Tohle by spš byla bazarová volba za co nejnižší možné náklady :-)
skoda ze v europe nemame tie velke MPV ako napriklad honda odyssey alebo kia sedona... lebo mne sa europske velke MPV popravde dnes uz nepaci ziadne ( ono skoro ziadne tu dnes uz ani nemame ) ... tento segment je u nas uz zrejme odsudeny na zanik ( skor ci neskor ) ... skoda
Zánik ne, ale omezení nabídky je asi očividné ve prospěch Crossoverů... Podívej se na klasické sedany, těch už taky najdeš třeba v nižší střední pramálo. Přitom dříve karoserii sedan měla skoro každá automobilka, která nabízela vozy v této třídě.
mas pravdu... zrovna v tychto dnoch prichadza k nam aj nova elantra... vcelku prijemne sedanovite spestrenie ( v triede aj cenach octavie ) ... vcera som naprikald videl rio sedan ktore u nas uz normalne mame ale tiez ho nie je sranda stretnut .... je fakt ze tych sedanov ( mensich aj vacsich ) je uz ozaj malo.... ved aj taky autombilovy gigant ako nissan uz dnes v eu nema jediny sedan ... chapem ze crossovery a SUV su v mode a nejako ma to vzhladom na ich vsestrannost a flexibilitu neprekvapuje ... ale az taky boom a taku prevahu som necakal.. na druhej strane som necakal ze tym ze budu suv uspesne tak zmiznu ine segmenty... cakal som skratka rozsirenie portfolia ale nie kanibalizaciu
Elantra vždy platila za takové lowendovější auto. Jestli si to zkoušel, ja na ni koukal cca před rokem a půl a třeba i oproti pro mne né uplně hezké i30 to byl takový lowend. Materiály, zpracování, z venku to špatné nebylo. A ta absence sedanů? No, to bysme se tady mohli rozepsat déle.
Nissan uplně přestal nabízet sedan - Almera skončila
Volkswagen sem už nevozí Jettu
Astra sedan taky neni zatim ne ?
Teď koukám, že Focus sedan po fl existuje, dokonce ho maj i v konfigurátoru, ale ještě jsem ho neviděl >:D
elantra je kdesi tam kde corolla ... proste globalne auto a tak ma nejake tie kompromisy ale tazko hovorit o lowende ked ponukne 7st dvojspojku a vybavu ako kazde ine normalne auto ... aj jej zakladna cena u nas je na urovni octavie ( cize ziadny lowend ) ...
vieme ze corolla aj elantra patria medzi najpredavanejsie vozy sveta ... len je zahadne ze preco prave v eu ich nikto nechce 8-s
dokonca nie je to tak davno co sme tu mali aj sedan od pola ci ibizy... ( polo classic, cordoba ) .. kam sa to vsetko podelo ... skoda
PS: inak u nas aspon mame rio sedan a elantru... ale ak sa nemylim u vas nemate ani tieto vozy
Elantra u nás byla, nevim, jak moc ji sem dováželi ofiko, nebo to byly nějaky kusovky (v té poslední generaci), ale snad se tu prodávala, viděl sem ji u dealera. A že nabídne dvojspojku a výbavy... Dacie taky už má třeba turbomotory, ale pořád je to lowend... Ona je nějaka nová Elantra ted?
ano je.. ;-) [odkaz] ( v korei je oznacovana ako avante ) ... a zrovna je aj na bratislavskom autosalone v tychto dnoch ... skus stranku autozurnalu ... alebo skus pozriet ofiko slovensku stranku hyudaia ... uz su aj ceny
ale u vas je akosi ticho... tak predpokladam ze asi u vas nebude
No tak jsem si nakonfiguroval na těch SK stránkách Hnůjdaj tu Lantru a v minimální výbavě bez možnosti šíbru vychází 10x dráž jak mé skoro 20 let staré japonské auto, které ji překonává téměř ve všech ohledech, nemluvě o tkzv. vychytávkách,neboli kurvítkách co se do dnešních šrotů montují. Takže pokud jseš na tom tak dobře, že ti nevadí, že po výjezdu z prodejny stratíš 50% hodnoty svého nového vozidla a nebude to alespoň ten blbuvzdorný Japonec, viz. Mazda, Toyota nebo Mitsubishi jseš fakt frajer co neví, co má dělat s prachama. A takovým my tleskáme, neboť jak říkají nezávistliví Němčůři. Sehr Gut, že můj soused má nový Schrott Wagen, alespoň z něho odvede daň a DPH a moje děcko bude mít školné zdarma. A tak to má byť soudruzi! >:D
Velke MPV v europe ani nikdy neboli. Ked si sadnes do Hondy Odyssey a pozries sa smerom dozadu tak si myslis ze sedis za volantom autobusu. V europe by si s tym mal problem zaparkovat, o podzemnom parkovisku ani nehovorim. Ani v USA uz to ludia moc nekupuju, zbytocne velke a popravde, komfort pre pasazierov mimo prednych sedadiel nic moc - sedi sa v takej divnej polohe so zdvihnutymi kolenami. A 6 clenne rodiny sa tiez uz stavaju minulostou, takze pre priemernu rodinu bohate staci vacsie SUV a je vystarane.
Hm, ak sa nemýlim, tak Carnival je z veľkej časti práve Voyger, keď kórejci kúpili licenciu na vtedy odchádzajúcu generáciu Chrysleru/Dodge. O spoľahlivosti či nespoľahlivosti ti môžem dať referncie z prvej ruky. Môj prvý Carnival je r. 2004 po FL, kúpený so 125 tis. km, teraz cca 220 tis. km. Druhý je už posledná predávaná generácia a teraz má cca 160 tis. km. Na tom prvom okrem bežnej údržby za 100 tis. km odišla žiarovka v prístrojovke a cúvacie senzory si posledné 2 roky žijú sčasti vlastným životom. >:D Mno a menil som ešte lanká ručnej brzdy - to je taká boliestka a dosť nešťastné riešenie nie na naše presolené cesty.
S Carnivalem nemám žádnou zkušenost, zato jeden můj známej si ho koupil od novoty. No, nevím podrobnosti (jenom že klekl motor, Kia neuznala záruku, oprava v řádu statisíců, tahanice, známej si musel koupit ojetinu a Carnival mu hnil nepojízdnej v garáži a přitom ho pořád splácel až se mu nakonec podařilo nějak se ho zbavit) ale do dneška se před ním to jméno nesmí vyslovit. Počítám že i taková Lady Karneval ho dokáže rozzuřit do nepříčetnosti. >:-[]
Su to urcite kvalitne vozy a spolahlivostou budu dalej ako Nemci. Je tam problem ze su to osklivky a vnutry je to plastova spust este imidz na to si tiez v EU potrpime. Toyota je vyrobou aut number 1 ale uz by mali fakt zaplatit poriadneho designera co im bude kreslit pekne auticka. Lexus je urcite fajn len do neho nesmies presadnut z Mercedesu alebo Audi potom ti ten interier tak strasny nepride. E Lantry pamatam este ked sa dovazali a boli lepsie ako Daewoo Nexia, Espero . Som tiez kupil novu Nexiu ta cena bola lakava a 3 roky to pojazdilo. Bolo to davno a samozrejme to bol prezleceny Kadett . Nove auta vydrzia 3 - 5 rokov potom ich treba odstrelit a nezaoberat sa 10 -15 rocnymi popelnicami tie platy su uz dnes inde aj splatky su o dost prijemnejsie ako boli pred 15 rokmi. >:D
nova elantra je ale uz moc pekna ;-) ... nahodou vazne ... :yes: tu vidim velky posun voci predchodcovi .. a aj corolla po nedavnom facelifte uz ovela lepsie vyzera ... takze uz to nie su ziadne osklivky.... ale zakaznikom v eu skratka akekolvek sedany moc nevonaju.... tu je primarny problem
Nová Elantra je podľa mňa niečo ako väčší facelift (ako Golf 5 a 6), minulý týždeň som bol u predajcu objednávať nové auto a trošku som sa s predajcom o novej Ele bavil. Technický základ sa v podstate nezmenil (rázvor atď), nový je exteriér, interiér a pridali do ponuky aj diesel... Trošku zaspali napr. v oblasti svetlometov, za príplatok ponúkajú xenony (nie bixenony!) v dobe keď všetci prechádzajú na LED... Ako bývalý majiteľ Elantry môžem povedať, že to auto nieje - nebolo zlé (tiché, dobrá výbava, nestretneš na každom rohu ďalšiu) ale ani nič extra (pazvuky v interiéry, mäkké sedadlá, zadná náprava trošku skáče na nerovnostiach...). Po 4. rokoch šla z domu a smutno mi za ňou rozhodne nieje. Menil som za i30 kombi a je to obrovský rozdiel hlavne v tých záporoch čo som menoval aj keď ten tvar Elantry (ako 4dv kupé) má niečo do seba. Pozornosť by som venoval skôr novej i30-ke, v predaji od budúceho roka.
mne sa nova elantra moc pozdava... v amerike bude aj s 1,6 tgdi 130kw... moc by jej ten motor slusal aj v eu ale samozrejme ze u nas sa takejto chutovky ( a amerike v tejto triede vykonom bezna motorizacia ) nedockame ;-\ .. hned by elantra v eu ziskala viac imidzu
nova i30 by mala byt uz tento rok predstavena ... snad na jesen... na nu som hodne zvedavy lebo z generacie na generaciu robia korejci velke pokroky a podobne ako novy tucson ci elantra aj i30 by mohla byt zase o viditelny a hmatatelny kus dalej ako jej predchodca ;-)
To je pravda . Automobilovy priemysel robi obrovsky skok kazdy rok a poslednych desat rokov je to tempo moc rychle na mna... Neviem si zvyknut na kamery stale pozeram do spatnych, Parktronic vobec nepouzivam parkujem ako som bol zvyknuty . Rozne pipaky ma len vyrusuju a ked soferujem dlhsie vyskakuje mi na palubovke salka kavy a posiela ma auto na kavu to uz zaslo priliz daleko...Ano Korejske auta sa zlepsuju milovymi krokmi a vela krat je to otazka penazi a vkusu. Ja by som v kvalite Korejcov nepochyboval napr. Hyundai Genesis je pekny kus auta je tam problem s motorovou ponukou myslim len jediny benzinovy agregat tam montuju.Ojazdene auta sa dobre kupuju ked su este v zaruke to znamena maju 1 - 2 roky a nabehnutych nej. 20 000 km . Ceny su tam velmi zaujimave. Na novom aute skrtnes prvykrat klucikom a par tisic euri je prec... >:D
Naložiť A2-ke za dizajn je celkom jednoduché, lenže kto by tomu autu tipoval 20 rokov? Za mňa je to podarené a nadčasové auto, ktoré vzniklo v najlepšom období Audi. V druhej polovici 90. rokov šliapali míľovými krokmi vpred a nebáli sa prísť s niečim novým a hlavne originálnym. A2-ka, TT, nádherná A6-ka (4B), či allroad... Teraz je to už nuda.
:yes: presne tak, A2 predbehlo svojim dizajnom (a zčasti aj technikou) dobu o min. 10 rokov... Napr. Jaguár začína do svojich modelov aplikovať hliník až teraz.
To není až tak úplně pravda, současné XJ je celohliníkové a to už je nějaký ten rok, co se vyrábí. Tím neříkám, že by A2 nebyla nad standartem své doby. Nevím, jakou karoserii Audi používalo u ostatních modelů z té doby.
A2 vlastní kamarádka, s 1.6 FSI. Motor má něco přes 80 kW a to auto je, na svou velikost, brutální raketa. Design těžce předběhl dobu, dnes by zapadlo mnohem lépe. Možná právě proto se taky tolik neujalo.
První Ačko bylo opravdu nepěkné. Nemyslím, že by A2 zabila jen cena, ale kombinace designu a ceny. Tedy odradilo zákazníky, kterým se líbilo, ale nebyli ochotni zaplatit tolik za malé auto a také zákazníky, kteří by byli ochotni zaplatit za malé auto, ale ne když se jim nelíbí.
Přesně tak jsem to myslel. My tady můžeme mudrovat a litovat "nepochopené" auto, ale o neúspěchu rozhodla neochota zákazníků zaplatit vyšší cenu za auto, které je malé a vlastně se jim nelíbí.
neměl jsem s motory s předkomůrkami nikdy žádný problém. Fandil jsem a jezdil s Citroeny většinou s turbo motory 1905ccm. Zvětšením předvstřiku pootočením čerpadla se zvýšil výkon a snížila spotřeba. Používal jsem levný olej 10W/40 s výměnou po cca 30t. km. V r.2003 jsem koupil poprvé škodovku (C5 se mi zdála moc velká) Oktávii a vydržel jsem s ní akorát rok a vrátil jsem se k Citroenum, i když mým nejlepším autem byla Xantie z roku 1997 TD (260tkm). Možná, jedinou závadou motorů s předkomůrkami byla nutnost žhavení.
Ak by niekto mal záujem o skúsenosti reálneho majiteľa dvoch generácií Carnivalu, rád poradím, vysvetlím. >:D
Vo všeobecnosti by sa ale dalo kľudne napísať, že súčiastky ktoré spôsobovali skazu tohto auta boli z veľkej časti vyrobené a vyvinuté v európe, viď slávne čerpadlo Bosch, či common rail od Delphi. Na druhej strane si šikovný motorista dokáže stále veľa drobností porobiť na aute sám s pár skrutkovačmi a základnou sadou náradia. >:D
Tak samozřejmě, jestli toto [odkaz] jsou stejná auta, ať se tu laskavě nikdo neopovažuje tvrdit, že Superb, Tiguan, TT, Q2 a A3 nejsou jen převlečené Golfy.
Jeden známý má Kiu Carnival a je s ní vcelku spokojený, až na pár drobností. Přesto vím, že tyto auta často v bazarech zarůstají trávou a jsou na okraji nabídky. Jejich pověst je hodně špatná kvůli vysoké poruchovosti a špatná spolehlivost. Audi A2 je vskutku nadčasový vůz, který pohřbila drahá celohliníková karoserie, a né zrovna podařený desing. Osobně bych šel možná jen právě do té audiny.
Spatnou povest ma dneska pomalu kazde auto a to jen diky tomu, ze kdyz se nekomu neco poroucha, okamzite to vylepi na internet s poznamkou " nikdy víc".
Audi A2 je podle mne jedno z nejskaredsich modelu, ktere kdy vyjelo z jejich vyroby.
Zato X-Type je velmi pekne auto, no bohuzel musim podotknout, ze ze zkusenosti znamych v mem okoli byl velmi poruchovy a kazdy druhy mesic byli v servisu.
Autobazary maji velkou nevyhodu v tom, ze jsou plne modelu, kterych se lide zbavuji pri prvni zasadni oprave. A ano, seskupuje se u nich pak velke mnozstvi aut, ktere nikdo nekupuje protoze rychle starnou. Myslim, ze je jen par modelu, ktere vypadaji nadcasove a mladistve stale. U jaguara ale zase nutne podotknout, ze to je "klasik" a vyrazne zmeny mi k te znacce tez moc nesedi. Kdybych si mela koupit ojete auto, sla bych s nejvetsi pravdepodobnosti do Jaguara ikdyz s vedomim, ze do nej budu investovat.
Robotizovaná převodovka je spolehlivá pokud dostává co má, to jest každých 25 000 km základní nastavení převodovky a prokluz spojky. Zatím mám na té nespolehlivé převodovce 320 000 km. Je pravda že v 290 000 km odešlo spojkové ložisko a při té příležitosti byla vyměněna podruhé i spojka.