Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku je stále kolem 700.000 vozů bez katalyzátoru

V České republice jezdí pořád téměř 700.000 osobních automobilů bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993.
Zpět na článek
11. 8. 2015 10:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 15:37
10. 8. 2015 15:38
10. 8. 2015 15:56
10. 8. 2015 16:43
10. 8. 2015 20:59
10. 8. 2015 21:23
10. 8. 2015 22:09
11. 8. 2015 10:11
11. 8. 2015 11:43
13. 8. 2015 12:27
13. 8. 2015 22:55
14. 8. 2015 10:10
15. 8. 2015 22:00
11. 8. 2015 10:09
18. 8. 2015 13:08
10. 8. 2015 22:07
10. 8. 2015 15:09
Tendencni nesmysl
Tyhle auta najezdi minimun km. Jsou to bud veterany nebo slouzi na vesnici pro dopravu 1x tydne do kostela a obchodu... Utahovani sroubu tady fakt neni nutne.
Rozbalit vlákno
3
10. 8. 2015 16:03
Re: Tendencni nesmysl
Vacsina z nich je pravdepodobne medzi 680 000 vozidlami, ktore boli vyradene z evidencie. a teda aj tak uz nemozu jazdit po cestach.
Avatar - Hadraplan
10. 8. 2015 16:47
Re: Tendencni nesmysl
Mohou jezdit. Nesmí jezdit. Dosti veliký rozdíl.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 8. 2015 10:25
Re: Tendencni nesmysl
Rozdiel iba v krajinach, kde jedinci kladu znamienko = medzi primitivny egoizmus a slobodu.
10. 8. 2015 15:20
Záchrana planéty
Treba všetky zošrotovať, a navyrábať nové "ekologiké" zachráni sa tým planéta.

Čo na tom, že väčšina z nich najazdí len pár kilometrov ročne? Autá tohto typu vlastnia chudobnejší ludia čiže správna cielová skupina na nejakú novú ekodaň, poplatok či zákaz viazdu co centra mesta.

Krásny je aj ten teoretický výpočet podielu na celkových emisiách. Kto určil kolko tieto autá ročne najazdia? Kto určil kolko vypustia autá, ktoré by "mali" (schválene píšem mali) mať katalyzátor a DPF?
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2015 15:37
nesmysly ...
Jak vzdělaný je asi člověk , který takovýto článek vypotí nebo taky kdo ho schválí ?
Kdo škodí víc planetě ?Majitel 40 let staré ŠKODY 100, která najede 1000km ročně nebo manažer s novým superautem , kterým mnohdy nesmyslně nalítá 70000 km ? Neberme v potaz to ,že ten veterán se velice lehce zlikviduje až přijde čas což se u těch nových aut říci nedá a to ještě opomenu to ,že se to auto musí vyrobit a to je další velká zátěž ..... 8-s
Rozbalit vlákno
1
11. 8. 2015 11:26
Re: nesmysly ...
A čo páni úradníci poviete na tie staré kraksne - avie, tatrovky, vetriesky, ... ktorých smrad inhalujeme každý deň na cestách a v ich okolí.???!!!
10. 8. 2015 15:38
DPF
A kolik jich je bez fungujícího filtru pevných částic ? Kouřící nafty potkávám každý den.
Rozbalit vlákno
14
10. 8. 2015 15:56
Re: DPF
Drtivá většina kouřících naftáků je z 90.let a nikdy filtry neměla
Auta plnící Euro 3 a výše v běžném režimu nekouří.

Všechny ty dýmovnice, co potkáváme na silnici jsou buď v zoufalém technickém stavu, prošly "vylepšením" softwaru nebo jezdí na trafoolej.
10. 8. 2015 16:43
Re: DPF
A o těch právě mluvím. Auta, která dostala od výroby DPF, ale už jsou dávno za zenitem. Podle mě vetší problém, než auta bez katalyzátoru, co jezdí pár km kolem komína.
10. 8. 2015 20:59
Re: DPF
Přesně tak, navíc většina má odstraněný DPF a bylo by načase, aby tato auta, protože odstraněním DPF jsou nezpůsobilá provozu, nejezdila. Je šílené, jak čadí osobáky, které prošly diletantským odstraněním filtru a je fuk, jestli u nějakého odborníka. Chceš naftu, máš DPF, odstraníš, nejezdíš. Tečka. Jen na to najít odvahu....aha, politické body, takže nic. Česká klasika. :no:
10. 8. 2015 21:23
Re: DPF
Tady byl clanek o tom proc kuchani u nas kvete a nezmeni se to, ale uz ho stahnul.
[odkaz]
Hlavni roli tam hrala Dekra a jeji monopol STK a vzathy na ministerstvu dopravy, kdy si byvali a soucasni urednici zalozili tu dekru u nas. V podstate jde o to, vybrat 600-900kc za emise a hlavne nic nemerit. Jeste by jim vytoceny diesel umrel na lince a byl by problem.
Avatar - Pepa_007
10. 8. 2015 22:09
Re: DPF
JJ, byl jsem před měsícem na technický a v ruce jsem měl protokol o změření emisí aniž by auto kdokoli nastartoval.
Jen tak tam stálo a klíčky ležely na stole.
Jen skásli prachy za jednu A4 z tiskárny a 5 mnut času než to maník vyplnil.
11. 8. 2015 10:11
Re: DPF
A byl by si spokojenější, kdyby ti auto změřili a řekli ti "Vážený pane vaše auto nesplňuje emise. Sice jen o trošku ale i tak máte smůlu. Hoďte ho do šrotu" A ty by si na ně valil oči jestli se nezbláznili aby si auto v hodnotě 100-200 tis vozil na šroťák.
11. 8. 2015 11:43
Re: DPF
Pokud mas spatne emise, motor ma nejaky problem, takze i vic zere - to jen tak mimochodem pro naftomily, protoze to je jediny parametr, ktery sleduji
a odstraneni nemusi nutne znamenat velkou investici, dokonce se to i muze vyplatit - spotreba, cena vozu pri prodeji...

Precti si tohle:
[odkaz]
13. 8. 2015 12:27
Re: DPF
Hele já měl na starý benzínový oktávce motor na 170 tis normálně v pohodě a emisema jsem ofiko neprošel. Přitom to ani nežralo nijak zvlášť olej od výměny k výměně jsem dolíval tak 3/4 litru. Článek je zajímavej. Já auto servisuju u jednoho známýho, který to má více méně jako koníček, takže se mu věnuje s veškerou péčí. Taky jsem nikdy neměl problém s autem, pže se všechno udělalo tak jak to má být. Žádná fušeřina.
13. 8. 2015 22:55
Re: DPF
Podle mne tam musel byt nejaky problem, motor je nastaven na urcite emise a vsechno mimo ne je spatne a motor ma problem. Mozna si mel vyssi spotrebu, nebo neco jineho.
14. 8. 2015 10:10
Re: DPF
Já to přisuzoval faktu, že ten motor ke stáru začal trošku žrát olej. Lambda byla v pořádku a diagnostika žádný závady nehlásila. No 300 na emisích to spravili a pak jsem to auto prodal. Auto ale nijak nekouřilo ani nesmrdělo, tak nevím. Správně podle zákona bych ho měl asi sešrotovat nebo provést GO motoru.
15. 8. 2015 22:00
Re: DPF
Jednoznacne GO motoru. Na silnicich potkavam silene pachnouci auta, nejpocetnejsi je to logicky u nafty. Je to chiptuning, kuchani, zaslepovani a potom nejaky problem v motoru - vadny snimac, napr vaha vzduchu, nebo netesnici krouzky. To vsechno projde emisema za 300Kc. To jen dokazuje o cem ten emisni podnik je.
11. 8. 2015 10:09
Re: DPF
Hele odstraněním DPF nezačne auto víc kouřit. Tyhle hulící popelnice jsou auta napadený nějakým pseudo tunerem. Nedávno jsem jel za novou audinou. Vzadu jsem si jen povšimnul 3,0 TDI. Jen co na to šlápnul se na mě vysypalo půl metráku uhlí a zmizel v dálce. Takže odstranění DPF je v pohodě. Nejhorší jsou tyhle levný tuningy.
18. 8. 2015 13:08
Re: DPF
Kdyby levný tuningy, kolikrát si za to ti rádoby odborníci účtují pěkné sumy peněz, když jsem viděla fakturu, co dal kamarád za takový zprasený tuning, tak jsem nevěřila vlastním očím- 11800 Kč a auto padalo do nouzového režimu, kouřilo jak stařičká avie, žralo jako protržený, do 3000ot nejelo a pak za mohutného kouře vyrazilo vpřed a po připojení na diagnostiku se řada údajů nedala zobrazit, což je jeden z jasných ukazatelů, že to chipovalo pako... po vyčtení softwaru z řídící jednotky se ukázalo, že jenom přidali na naftě a DPF z jednotky odstranili velmi prapodivně, no museli jsme software nechat předělat od člověka, který tomu opravdu rozumí- najednou žádný nouzový režim, žádná svítící kontrolka, spotřeba klesla na úroveň pro daný model běžnou, žádný kouř, údaje na diagnostice opět kompletní a o 2000 levněji s tím, že jsme dostali 3 softwary- originál s odstraněním DPF, lehce upravený software pro každodenní užití a plně upravenou verzi pro vyjímečné použití např. při návštěvě závodní trati + kabel pro přehrávání jednotlivých verzí softwaru.... chce to prostě pečlivě vybírat od koho si nechám auto upravit.....
Avatar - Pepa_007
10. 8. 2015 22:07
Re: DPF
S tím moc nesouhlasím.
Velké množství kouřících dieslů jsou olítaná auta z dovozu v bazaru prodané v "super" stavu jen 150 000km najeto a stočeno z 300 000km. Novej majitel si je koupí s domněním, že ušetří, táhne to odcpoda, žere to málo, atd... .
A najdou se mezi nima Superby od roku 2001, Oktávky, Fábky, Zafiry, Astry, atd... . Vše auta 7-15let stará.
10. 8. 2015 17:04
Ať žijí yongtimery!
Ze právy je silně cítit psudoekologická nenávist vůči starším vozům. Spoustu jich ale drží nadšenci, kteří s nimi vyjíždějí jen párkrát do roka na srazy a kteří je mají ve vzorném stavu. Další skupinou jsou staří lidé, kteří už na nové auto nemají nebo ho prostě nechtějí a kteří také najezdí jen minimum kilometrů k lékaři, na hřbitov apod.
Takže státní byrokracie by se měla v tomto směru rychle uklidnit a přestat "tlačit na pilu". Já když vidím na silnici nějaké zachovalé, 30-40 let staré auto, tak jsem vždy velice potěšen a užívám si to. V té okolní nudné šedi tisíců podobných a většinou bezcharakterních moderních aut je to vysloveně osvěžující :-) :yes: :yes: :yes:
P.S. Ta AX na snímku je pořád fešné vozítko, že? Čím to je, že ty starší Citroëny (GS, BX, CX, Visa) měly osobitý šmrnc, který jejich moderním nástupcům většinou zoufale chybí?
Rozbalit vlákno
2
10. 8. 2015 19:05
Re: Ať žijí yongtimery!
Souhlas, o víkendu jsem viděl AX 1.4GTi v bílé barvě - paráda :yes:
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2015 19:38
Re: Ať žijí yongtimery!
ja to vidim naprosto stejne.... ako to ty popisujes..... ;-)

asi by bolo zbytocne tu pisat romany ake boli stare auta uzasne.... a ake su tie dnesne uz vo vacsine pripadov nezaujimave.... takze napisem len ze suhlasim - nie si sam kto to vidi rovnako ;-)

AX bolo fesne auto... to ano... alebo aj take saxo 1,6 VTS.... ci citroen xantia....
Avatar - Stejsn
10. 8. 2015 20:48
Tendenčnější článek jsem dlouho nečetl,
já myslel, že auto.cz je server, kde mají auta rádi! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
10. 8. 2015 21:02
Re: Tendenčnější článek jsem dlouho nečetl,
Třeba chtějí podpořit prodeje Vošickému :-!
10. 8. 2015 21:53
Včera na novinky.cz
...proběhnul článek o tom, že letošní léto je zdrcujícím důkazem toho, jak rychle probíhá globální oteplování. Prý že léta s více než 20 tropickými dny se očekávaly až v polovině tohoto století.
Zajímavé, že deset letních sezón před tím, které byly deštivé a chladné důkazem globálního oteplování nebyly...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pepa_007
10. 8. 2015 22:11
Re: Včera na novinky.cz
Globální oteplování neexistuje. Je to jen výmysl pro ovečky řízené vládami.
11. 8. 2015 06:40
Re: Včera na novinky.cz
Popírat globální oteplování může jen ignorant (je to jako tvrdit ze voda neteče dolů) nebo fanatický ctitel Václava Klause (kterému se globální oteplování nehodí do jeho vidění světa).
Globální oteplování (přesnější by bylo říct změna klimatu) tady je a je to mnohokrát ověřený fakt.
O čem se vede debata je pouze to, nakolik ho ovlivňuje/způsobuje člověk...
11. 8. 2015 10:28
Re: Včera na novinky.cz
Mluvit o globálním oteplení na základě údajů o teplotách za posledních pár desetiletí je směšný. Zeměkoule je tady 4,5 miliardy let a my měříme teplotu a vedeme o tom statistiky dejme tomu 100 let. To je na nějaký statistický výpočty a usuzování co bude za 50 let hodně málo.
11. 8. 2015 12:20
Re: Včera na novinky.cz
Kdyby sis alespoň nastudoval, co řekl, ale to ti haterství nedovolí..

Volně sděleno, Klaus napadal miliardy vynaložené na boj s globálním oteplováním, když není vědecky podloženo, že za to velkou měrou může člověk a jeho činnost.

Jinak jak bouchnul vulkán na Islandu, tak to vyprodukovalo emisí CO2 asi jako automobilismus za 50let
11. 8. 2015 10:24
Re: Včera na novinky.cz
Když jsem byl malej (20 let zpátky) tak takovýhle léta, kdy bylo vedro a celý prázdniny jsem byl namočenej ve vodě byly úplně normální a nikdo se nad tím nepozastavoval. Teď jsem viděl v televizi jak tam mluvili o tom, že Labe je hrozně vyschlý. Mluvili tam různí lidé o tom, že tohle nikdo nepamatuje a jak je to důkaz globálního oteplování a na konci toho vstupu mluvil nějakej starej děda a ten všechny setřel, když pronesl "To nic není, to pamatuju, že Labe bylo tak vyschlý, že jsme přes něj jako děti běhali ze břehu na břeh vyschlým korytem" Čímž ze všech těch "odborníků na globální oteplení" který mluvili před ním udělal blbečky >:D
11. 8. 2015 13:57
Re: Včera na novinky.cz
Který to byl kanál? Že to vůbec pustili a zrovna jeho nevynechali. :-) Pro planetu je sto let okamžikem a jak doba ledová dokládá, prochází si velkými změnami i bez činnosti člověka. Pozorujeme nějaký vývoj, ale těžko se soudí, co je přirozené a za co můžeme my. Pokud jde o ochranu prostředí, máme co dělat jinde, kde není pochyb o tom, kdo za to může - jako znečištění nebo vyčerpávání půdy.
13. 8. 2015 12:37
Re: Včera na novinky.cz
Já už čoveče nevím. Cvakal jsem z kanálama, takže nevím ve kterým zpravodajství to bylo :-) Je to tak pro planetu je 100 let okamžikem a hlavně nevíme pořádně jaký cykly a specifika počasí se třeba po několika desetiletích pravidelně střídají (suchý léta, zimy s málem sněhu, přívalový deště atd.) takže těžko soudit ze statistik vedených pár desetiletí. Jinak s ochranou životního prostředí s tebou souhlasím. Třeba takový kácení Amazonskýho pralesa je špatný všichni to vědí a stejně se to děje. A to je zrovna zločin lidstva s nedozírnými následky nebo to tebou zmiňovaný znečištění a vyčerpávání půdy.
11. 8. 2015 10:41
Je jich daleko víc
Těch 700 tisíc aut je jen "papírová statistika", navíc ani nevíme, kolik těch aut skutečně jezdí a kolik jich už existuje jen papírově a právě jsou teď vyřazovány z registru. Nelze opomenout ani skutečnost, že i některá auta z doby před zavedením Euro1 měla katalyzátor.
Problém vidím spíše jinde a tou jsou auta papírově plnící normy, leč reálně bez katalyzátoru. Jde zejména o diesely, kde byl katalyzátor integrován s filtrem pevných částic a majitel nechal filtr pevných částic odstranit. Tyto relativně mladá auta najedou narozdíl od youngtimerů a veteránů kvanta kilometrů.
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2015 11:41
Bohužel reálný stav je ještě horší
K tomuto číslu je třeba ještě přidat část bezohledných tuningářů, kteří si katalyzátor hned po STK sundají, "aby jim to jelo více vole". Jak říká jeden známý český psychiatr, 20% populace je na hranici IQ 80, takže se není čemu divit >:D
Rozbalit vlákno
0