Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Většina českých řidičů dle průzkumu přiznává, že překračuje rychlost

Agentura STEM/MARK provedla průzkum o českých řidičích. Dle jejich výsledků se značná část z nich přiznává, že překračuje maximální povolenou rychlost.
Zpět na článek
1. 5. 2014 13:45
2. 5. 2014 14:31
1. 5. 2014 15:59
6. 5. 2014 06:38
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2014 12:54
Rychlost zabíjí
Tak na faktu z nadpisu nic moc alarmujícího nevidím - ku příkladu při předjíždění opravdu nebudu hypnotizovat tachometr a kdo na rovné přehledné silnici bez provozu mimo obec nikdy nepřekročil devadesátku, ať první hodí kamenem...

Co už mi alarmující připadá, jsou ta další čísla...A jízda bez pásů či pod vlivem alkoholu mi tedy vadí hodně.
Rozbalit vlákno
39
Avatar - S8
1. 5. 2014 13:08
Re: Rychlost zabíjí
Souhlas, dnešní auta napěchovaná technikou, s podvozky sofistikovanými až běda, stabilizací systémy hlídajícími odstup, jízdu v pruzích, bdělost řidiče, na pneumatikách vypiplaných po generace k co nejlepším vlastnostem.............no a limity se nám stále snižují a snižují:

1) když je vysoký limit, není za co pokutovat a neplní se státní / obecní kasa
2) tzv. ekologičnost je v módě a proč by mělo auto spalovat stejné množství paliva, ze kterého jde většina ceny na daně na sedmý (osmý, devátý) rychlostní stupeň, když může jet na pětku

Chce to používat mozek, jezdit bezpečně, ale to neznamená křečovitě tak, jak někdo nastavil značky, které pokrývají spektrum od trabanta přes přetížený kamion až k supersportu.

No a když mě chytnou, tak prostě vyhráli, tak se na ně usměju a zaplatím, to se nedá nic dělat........

HLAVNÍ ZÁSADA ALE JE - JEZDIT TAK, ABY TO VŠICHNI BEZ ÚHONY PŘEŽILI!!!

Připomíná mí to jednu hlášku z firmu:
"Guns don´t kill people - people kill people..."
1. 5. 2014 15:46
Re: Rychlost zabíjí
Ano je to častý pocit lidí že čim sofistikovanější technika tím méně toho musí za volantem umět, když to auto je tak napěchované elektronikou. Nicméně fyzikální zákony fungují pořád stejně a kupodivu se nemění a elektronika není samospasitelná. A k tvé hlášce z filmu bych si dovolil poznámku: v tomto případě neplatí lidé zabíjejí lidi, ale výsostně platí že zabíjí hloupost a arogance
1. 5. 2014 16:22
Re: Rychlost zabíjí
Pointa spíš byla, že schopnosti aut jsou dnes na vyšší úrovni než před 50 lety. Ne, že se změnily fyzikální zákony.
Avatar - idam.i
1. 5. 2014 17:38
Re: Rychlost zabíjí
Auta sú schopnejšie,ale bohužial sa to nedá povedať o šoféroch. :no:
1. 5. 2014 18:15
Re: Rychlost zabíjí
Ano takto jsem to myslel.
1. 5. 2014 18:17
Re: Rychlost zabíjí
Pohodlí a bezpečí nás bohužel nemotivuje k větší snaze.
Avatar - Emel
1. 5. 2014 16:32
Re: Rychlost zabíjí
Je to tak :yes:
1. 5. 2014 13:29
Re: Rychlost zabíjí
Já bych třeba jízdu bez pásů neřešil. To je věc tvojí bezpečnosti, ostatní účastníky provozu neohrožuješ. Sebevrazi taky po záchraně nedostávaj pokuty a léčbu k úhradě. A to se sám poutam i když jedu před bytovkou přeparkovat 100 metrů vedle.
Avatar - Katikakus
1. 5. 2014 13:42
Re: Rychlost zabíjí
Jizdou bez pasu ohrozujes sve spolujezdce: [odkaz]

Plati to pro vsechna mista, nejenom ta zadni.
1. 5. 2014 13:48
Re: Rychlost zabíjí
Rozhodně víc pro ty zadní ale samotnej řidič v autě bez pásu neohrožuje nikoho. Jinak ať si to vyřídí posádka mezi sebou. Já řikam každýmu, koho vezu ať se připoutá ale když nechtěj... Pokuty ať si zaplatěj sami a když mně zkriplej, skončíme u soudu.
Avatar - Katikakus
1. 5. 2014 13:54
Re: Rychlost zabíjí
A jak bys to chtel rozlisovat - takze pokud jede sam, tak nechat, pokud ne, tak pokutovat? Pokud nekoho vezu, jsou jenom dve moznosti - jet se mnou pripoutany nebo si najit jiny druh prepravy - bez vyjimky. :-!
1. 5. 2014 14:03
Re: Rychlost zabíjí
Jak píšu neřešit a nerozlišovat. Ať si platí pokuty ten kdo neni když už to teda musej trestat. Nicméně samotná jízda bez pásů NENI nikdy důvodem úrazu. Vždycky je to bouračka. Takže víc řešit příčinu (kdo, proč a jak boural) než tuhle pseudoprevenci. Pokud někdo zdemoluje vožralej 4 auta dostane podmínku je výsměch buzerovat někoho nabouranýho že neměl pásy. Celou vinu má nést viník nehody.
1. 5. 2014 16:26
Re: Rychlost zabíjí
Když tedy dojde k nehodě a tvůj nepřipoutaný spolujezdec tě zraní, budeš se soudit s viníkem nehody, nebo se svým spolujezdcem? Nebo to snad necháš být, protože jsi k tomu svolil?

Na povinných pásech mají zájem pojišťovny. Stejně tak třeba na aktivních opěrkách hlavy.
1. 5. 2014 17:06
Re: Rychlost zabíjí
Předevšim by to měl odnést viník nehody. Co když vožralej trotl sundá veterána kde pásy ani opěrky hlavy nejsou ? Budeš buzerovat řidiče že nezprznil auto ? Pořád ještě jezdí dost aut bez ABS a airbagů. Taky za to budeme trestat jejich majitele za to že neudělali maximum pro svou bezpečnost ? Bezpečnost na silnici by neměla spočívat v těchhle berličkách ale v bezpečnym způsobu jízdy.
1. 5. 2014 18:39
Re: Rychlost zabíjí
Tím jsem chtěl říct, že zájem na tom má každý z nás jako potenciální viník nehody.

Co se týče veteránů, podle mne musí každý posoudit riziko s tím spojené. Já třeba občas létám na experimentálních letadlech a je to jen moje volba. Nevím, proč by měl někdo platit za to, že jsem se rozhodl riskovat. Trest za porušení předpisů by měl být stejný.
1. 5. 2014 18:47
Re: Rychlost zabíjí
Stejně tak je volba posádky jestli pojede bez pásů nebo třeba v autě bez airbagů.
S tim že by měly bejt tresty pro všechny stejný souhlasim ale jak řikam na začátku, přijde mi zbytečný buzerovat někoho za skutek, kterym ublíží jenom sám sobě. Sebevrahy taky netrestaj.
Obráceně jak zmiňuješ zájem pojišťoven bych je klidně nechal ať to zakomponujou do plnění. Když nabouráš sám, nepřipoutanej, z tvojí havarijky dostaneš míň. Když tě někdo trefí jeho blbostí, pásy bych nezohledňoval. A za každej airbag ať třeba zlevněj 100 kč z pojistky.
1. 5. 2014 19:15
Re: Rychlost zabíjí
Když sebevrah uspěje, není koho trestat. Když ne, klidně ho může nějaký trest potkat - podle toho, jaký způsob sebevraždy zvolil. Když pominu, že sebevražda není tolerovaná a takového člověka pošlou na léčení. Pokud se někdo nepřipoutá a zhorší tím následky nehody, měl by za to nést odpovědnost. Pokud tomu tak není, tak je to v zájmu nás všech, jak jsem napsal. Následky chyby jsou otázkou štěstí. Proč si nevylepšit trochu šance.

Mám pocit, že pojišťovnám jde spíš o povinné ručení.
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2014 13:59
Re: Rychlost zabíjí
Máš sice pravdu (bohužel se šíří mýtus, jak je nepoutání vlastně bezpečnější), ale mám na mysli i spolujezdce, kteří se odmítají poutat vzadu(čímž ohrožují životy řidiče a spolujezdce), na kratších trasách, a podobně. Je sice povinností řidiče si tohle "pohlídat", ale věčně snášet uražené pohledy, brblání a zdržování spolujezdců, kteří se pak v půlce cesty stejně odepnou, je fakt o nervy.
1. 5. 2014 13:35
Re: Rychlost zabíjí
Ne, rychlost nezabíjí.

Zabíjí zneužití rychlosti nezodpovědným, nezkušeným nebo neuváženým řidičem. I překračovat rychlost se musí "umět". Za určitých okolností není překročení rychlosti nebezpečné, jindy velmi. Omezení rychlosti je mimo jiné také jisté ulehčení pro ty, kteří nedokážou zdravým rozumem vyhodnotit vhodnou rychlost.
Zcela jiná otázka je vybírání pokut právě na místech a za situací, kdy každý zdravý rozum vyhodnotí, že to nebezpečné není.
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 13:53
Re: Rychlost zabíjí
ukaž mi řidiče, který to v nepříměřené rychlosti rozsekal na třísky a myslel si, že to "neumí" 8-s >:-[] ... Všichi jsou mistři, dokud se nestane průser :-!
1. 5. 2014 13:58
Re: Rychlost zabíjí
Je velký rozdíl mezi myslet si a umět. Víc ti k tomu nemám co říct.

(Jinak nejsem si zcela jist o vhodnosti použitých smajlíků)
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 18:24
Re: Rychlost zabíjí
a kde je ta hranice, kdy už "umíš" a kdy si stále jen "myslíš že umíš"? A kdo to rozhodne, že už "umíš"? Se jasně z rána probudíš, na obloze padá hvězda a ty víš, že dneska už "umíš"? Nebo jak si to představuješ?

Ještě jednou, všichni, co to někde omotali, byli přesvědčeni o svých schopnostech. Koneckonců stačí, když začne listopad a každý hned ví, že za vše může ... silničář :-!
1. 5. 2014 22:21
Re: Rychlost zabíjí
Hranice je jednoduše definovatelná. Pokud havaruješ, tak sis to jen myslel.
Avatar - rohYpnol
2. 5. 2014 09:29
Re: Rychlost zabíjí
definice kruhem ;-\ :no:
2. 5. 2014 13:07
Re: Rychlost zabíjí
Alespoň tohle jsi pochopil.
1. 5. 2014 14:41
Re: Rychlost zabíjí
A proto je potřeba slepě dodržovat rychlost bez používání vlastního mozku?
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 18:20
Re: Rychlost zabíjí
a to jsem napsal kde?
1. 5. 2014 21:10
Re: Rychlost zabíjí
píšeš tu o těch co to někde omotali protože nedodrželi rychlost a mysleli si že uměj. Myslíš, že tím, že budu dodržovat slepě předepsanou rychlost za všech okolností mě ochrání před tím abych to někde neomotal? Ne dodržování rychlosti není podstatný. To mi nezaručí, že se někde nevyklopím. Podstatný je u ježdění myslet hlavou a hlavně předvídat a myslet i za ostatní. To je to co by měl dělat každej za volantem ne dodržovat rychlost. K tomu abych jel kolem školy pomalu nepotřebuju značku prostě tam pojedu pomalu i kdyby mi to nikdo nepřikázal značkou. V autoškolách je potřeba vychovávat řidiče k tomu aby mysleli hlavou ne aby dodržovali slepě všechny třícítky a padesátky na dálnici.
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 21:59
Re: Rychlost zabíjí
a dodržování předpisů ti nějak fatálně brání používat rozum? Konkrétně když jsem se bavil o té rychlosti, tak dodržování maximální povolené rychlosti ti brání jet s rozumem? BTW. dodržování maximální povolené rychlosti znamená nejet rychleji než... což neznamená, že na dálnici to máš hrnout 130 hlava nehlava. A předjíždění je poněkud specifický případ, sand jediný kdy nedodržení rychlosti je přínosem.
2. 5. 2014 14:47
Re: Rychlost zabíjí
jezdím hlavou tudíž dokážu sám poznat kde kolik můžu jet. Jestli se chováš jako ovce a dodržuješ kde jakou zapomenutou značku kterou zapomněli sundat silničáři po nějakých výkopových pracech tak si to tak klidně dělej já s dovolením budu nad každou značkou přemýšlet a podle toho si svobodně zvolím jestli je tam oprávněně nebo zapomenutá respektive jestli tam má opodstatnění a podle toho upravím adekvátně svoji rychlost. Jinak mi teda vysvětli jak bez značky poznáš, že nemůžeš jet po dálnici 130, ale chce to jet míń? V jednom případě značky s omezení potřebuješ jako berličku aby si věděl kolik je bezpečný jet a v druhým případě značku s omezením nepotřebuješ, tak kdo ti řekne jaká rychlost je bezpečná?
1. 5. 2014 14:39
Re: Rychlost zabíjí
Naprostý souhlas. :yes: Omezení rychlosti je jen pro pitomce, který nejsou schopný svým pidimozkem sami zvážit jak rychle za dané situace mají jet. Průser je když pak třeba nachumelí a pitomci to dál valí po dálnici 130 protože podle zákona můžou tak co by nejeli. To že se pak někde namotaj do svodidel v horším případě chcipnou je už pak jen statisticky vyhodnocený jako nepřiměřená rychlost a tudíž se vyvine ještě větší tlak na měření a pokutování řidičů (hlavně na rovných přehledných úsecích kde se dá hodně vybrat)
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 18:57
Re: Rychlost zabíjí
jistě, jenže si uvědom, že mezi těma "pitomcema" se na silnici pohybuješ. Předpoklad, že všichni to v hlavě mají srovnané, všichni umí řídit, je zcela mimo. Od toho jsou pravidla, které omezují následky lidské blbosti nebo přinejmenším dávají možnost sankce za jejich nedodržení :-!
2. 5. 2014 09:42
Re: Rychlost zabíjí
Tedy, způsob myšlení některých lidí, se kterými se zcela zjevně potkávám na silnici, mě upřímně děsí. Howgh

Ps.: rohYpnole nedej se. Já už na diskuze s takovými pitomci (klidne to slovo použiji, ryccardo ho použil také) nemám sílu ani chuť. Hlavně že píší o pidimozcích...
2. 5. 2014 15:00
Re: Rychlost zabíjí
hele v pohodě. Mě názor ovce bez vlastního mozku neurazí. To se do mě klidně opři. Kolik toho máš naježdíno sokole, že tady tak zpochybňuješ moje řidičský dovednosti. Mám řidičák už skoro 20 let a krom pár desítek tisíc km na různých motorkách mám asi půl milionu v osobáku a něco i v náklaďáku. Nikdy jsem se svým stylem řízení neměl problémy. Snažím se být ohleduplný k ostatním, myslet za ně a předcházet průserům. Nemíním na svým řidičským chování vůbec nic měnit i když tebe to může děsit. >:D
2. 5. 2014 16:42
Re: Rychlost zabíjí
1.) Řidičák tedy máme stejně dlouho a máme i podobně najeto. Až na tu motorku, přiznávám. Sokole...

2.) Protože nesouhlasím s názorem, že limity jsou na nic, jsem automaticky "ovce bez mozku"? A jinak jsi normálni?

3.)Pokud si myslíš, že můj příspěvek byl o osobní kritice ryccarda-řidiče, vůbec nic jsi nepochopil.

4.) Zásadním průšvihem dopravy, resp.dopravního inženýrství je ten, že každej "liberálně" smýšlející maník co má už skoro 20 let béčko a nalítal skoro půl milionu žije v představě, že je dopravním odborníkem. Žij v tom bludu nadále a já osobně ti z celého srdce přeji, aby ses nikdy nestal položkou ve statistice. To, že svým chováním tuto šanci sobě výrazně zvyšuješ a zároveň ji, ač ne tak výrazně, zvyšuješ všem ostatním je neoddiskutovatelný fakt.
2. 5. 2014 18:35
Re: Rychlost zabíjí
Já myslel, že Lukas13 je vyjádření věku. Já jsme nikde nenapsal, že rychlostní limity jsou k ničemu. Jen jsem tvrdil, že je občas nedodržuju pokud to situace v provozu a povětrnostní podmínky dovolují. Za to jsem si vysloužil celkem nepochopitelně kritiku. Neznamená to že lítám 80 kolem školy ale ve chvíli kdy vidím, že je vlevo vpravo pole nikde nikdo a já mám jet 50, protože někdo zapomněl sundat omezení rychlosti po výkopových pracech, tak se na to prostě vykašlu a jedu podle sebe. To ani ty ani rohypnol evidentně nedokážete pochopit. Jestliže lpíte oba jak to tak vypadá na úzkostlivým dodržování rychlostních limitů a to za všech okolností bez vyjímek tak jste nezlob se na mě ovce bez schopnosti vlastního úsudku. BTW myslíš, že neustálý čumění na tachometr a úzkostlivý hlídání rychlosti ti přidá na bezpečí? Rozptyluješ se neustálým pokukováním po budíkách a nevěnuješ se pak provozu.
4. 5. 2014 11:43
Re: Rychlost zabíjí
1.) "Já myslel, že Lukas13 je vyjádření věku." - diskuzně se zde setkáváme již několik let. Takovouhle dětinskost bych od tebe nečekal.

2.) "Já jsme nikde nenapsal, že rychlostní limity jsou k ničemu." - Ryccardo, 02.05. 2014, 18:35
"Omezení rychlosti je jen pro pitomce, který nejsou schopný svým pidimozkem sami zvážit jak rychle za dané situace mají jet." - Ryccardo, 01.05. 2014, 14:39

Bez komentáře... - snad jen - ta věta o pitomcích je to, co mě donutilo reagovat. Je, dle mého názoru, za čarou, zlá, agresivní a nesmírně hloupá.

3.) Argument o neustálém rozptylování se sledováním tachmetru při dodržování limitů a z toho plynoucího nebezpečí je starý, zcestný a úplně pitomý. Ano, to může říci pouze dopravní odborník-držitel ŘP B.

4.) Ve své rekaci vycházím z toho, že si pamatuji. Pamatuji si jak zde dlouhodobě tvrdíš že např. tvá cestovní rychlost na dálnici je cca 150-160. Nebo se snad mýlím?
A mě by např. již dlouho zajímalo, zda onen super řidič ryccardo přesně ví, kde na našich drahých dálnicích chybí kvůli úsporám ploty pro zvěř a zda na těchto úsecích zpomaluje - neb v těchto případech je rozdíl mezi 130 a 160 velmi, velmi zásadní, což jako machr s téměř 20ti lety a půl mega km samozřejmě musíš vědět. Takže termíny jako reakční doba či brzdná dráha se nemusíme zdržovat. (pro úplnost - je to jen příklad, prosím v tomto případě nebazírovat na blbostech).

5.) A nakonec - stále jsi nic nepochopil. Já nikdy nekritizoval ryccarda-řidiče. Já se na dopravu dívám "zvrchu", z hlediska statistických dat. A ta jasně říkají že v zemi, kde polovina lidí za rok zemře v provozu zbytečně je úplná idiocie kritizovat rychlostní limity. A ostatně zkušenosti za volantem, chování našich řidičů, to jen potvrzují. Může být výjimka - rychle jezdící avšak velmi slušný řidič a já nemám důvod ti nevěřit. To nic nemění na tom, že k*k*t který mě nadávno ve velké rychlosti předjížděl a problikával mě a najížděl mi na zadek, neboť jsem si dovolil (podotýkám naprosto bezpečně, jem stačilo na chvilku sundat nohu z plynu) najet mu do levýho, protože v odstavném pruhu nějaký nebožák měnil kolo (levé) je (bohužel) velmi častým jevem. U nás. Např. v Německu nikoli. A já se ptám - kolik by takový k*k*t jel, pokud by ho nebrzdil žádný limit?

6.) Jen pro zajímavost - v obci rychlost striktně dodržuji. Při uzavírkách či snížení rychlosti (např. D1 U devíti křížů) také, zejména kdž tam ti chlapi pracují. Mimo město tacho cca 100, dálnice cca 140, v Německu 160-170. Nejsem brzda provozu.

A končím. Přeji pěkný víkend.
4. 5. 2014 15:14
Re: Rychlost zabíjí
1) promiň dost nicků si tady pamatuju a ty lidi registruju, ale tvů nick mi uniknul.
2) to ale nevyvrací to co píšu. Kdyby na silnici nebylo pitomců, kteří neví kolik kde mají jet aby se nevyklopili do škarpy tak nemusí existovat značky s omezením rychlosti. Stačilo by kupřikladu značka pozor děti a už pod ní nemusí viset 30. Každý pochopí, že je tam asi škola a musí tudíž ubrat. Kvůli pitomců tam tedy ta 30 musí být.
3) krom B mám i A,C a T
4) pamatuješ si správně. POKUD TO PODMÍNKY NA SILNICI DOVOLUJÍ jezdím skutečně na dálnici těch 150-160. Střetu se zvěří se samozřejmě bojím jako každý. Platí tedy to co jsem napsal velkými písmeny. Pokud vede dálnice neoploceným lesem tak tam bezhlavě neletím. BTW Riziko nikdy nevymizí můžeš se ho snažit jen minimalizovat. Mnou docela často používaná R10 nabízí dost míst kde se dá jet zmiňovaných 150-160 s minimálním rizikem kolize se zvěří. Nicméně ani v Německu nejsou všechny dálnice všude oplocené, takže jak poznáš v Německu kde ti může vyskočit srnka? Je to úplně to samý a chceš mi tvrdit, že Německu jezdíš na dálnici tak jen 130?
5) Rozhodně nejezdím stylem jaký tu popisuješ v životě jsem nikoho nevyblikával a nesnáším když to někdo dělá mě ve chvíli kdy mu nemám kam uhnout. Chápu, že ne každý chce jet stejným tempem jako já tak když můžu tak ho pustím když ale nemám kam uhnout a on se ještě vzteká za volantem a bliká tak bych mu s chutí ručně vysvětlil jak se na silnici chovat. Jinak chování takových lidí značkou neupravíš to jedině pár fackama aby se mu rozsvítilo v hlavě.
6) V obci osobně jezdím DO 50. Pokud ale zástavba skončila a vlevo vpravo je jen louka a konec obce v nedohlednu tak se na to prostě vykašlu (ještě důležitá věc nejdřív se rozhlídnu jestli někde neuvidím radar) a jedu kolik uznám za vhodný. To je třeba jeden z těch případů kdy ignoruju na základě vlastního uvážení nařízení rychlosti. Shrnuto podtrženo na faktu, že NĚKTEŘÍ řidiči OBČAS nedodržují rychlost nevidím nic alarmujícího. Rozhodně to nemá význam nijak řešit. Co vidím jak alarmující je že někteří řidiči jezdí pod vlivem alkoholu. To je dost katastrofa. Taky přeju pěkný zbytek víkendu.
1. 5. 2014 15:41
Re: Rychlost zabíjí
Jízda pod vlivem alkoholu mi vadí ze všeho nejvíc. jízda bez pásu v ostatních autech na silnici mě netrápí. Sám jsem jezdil bez pásu dokud jsem si nepořídil první auto s airbagy pak jsem se poutat začal.
1. 5. 2014 13:45
Cakal snad
niekto iny vysledok? >:D Nepoznam cloveka, ktory by striktne dodrzoval MPR.
Nakoniec v mnozstve pripadov v cestnej sieti nema MPR opodstatnenie. Tam kde ma, existuje dopravne znacenie.

Vadi mi jazda alkoholikov, jazda v pokrocilou unavou, nevenovanie sa riadeniu a majstri svetla s komplexami a potrebou si nieco dokazovat. 4 dovody najcastejsich dopravnych nehod.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 13:50
Re: Cakal snad
a přesně o tom to je. Už dopředi víš, že MPR nemá opodstatnění. Nemá? MÁ. Protože MPR není jen o řidiči, ale i o těch ostatních okolo.

Jistě, najdeš případy byrokratické buzerace, třeba snaha 30 kmh v Praze apod., ale to je trochu jiný případ. Ale už dopředu zaujmout stanovisko, že limity beztak jsou k ničemu? No pak se nedivme 8-s 8-s :-!
1. 5. 2014 22:15
Re: Cakal snad
Samozrejme, ze su zbytocne. Staci priklad z reality - [odkaz]

MPR 90. V noci tento usek dosahuje intenzitu cca 0.3-1auto/min. Ma vyznam ist len 90? preco? (v noci tade jazdim 100-120, cez den okolo 100-105/ tacho)
Tento isty usek - den, snezenie. MPR vzdy 90. Ma zmysel ist 90? ano, ak si samovrah, inak 60-70.
Pokial nie je mozne urcit jednoznacne maximalnu bezpecnu rychlost pre dany usek a potencialne situacie a rychlost vyhodnocuje vodic, MPR nema opodstatnenie.

Uz som to raz pisal - MPR by som mimo obci zmenil za DR - doporucena rychlost. Mozes ist kolko uznas za vhodne, ale ak spravis akukolvek nehodu s rychlostou>DR, dostanes nie pokutu, lec rovno basu.
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2014 22:56
Re: Cakal snad
To mi připomíná jeden úsek v okolí. Dvouproudovka s oddělenými směry, svodidla, prakticky pomalu dálnice...ale je tam devadesátka. Samozřejmě její dodržování tomu také odpovídá...a není divu.
Avatar - rohYpnol
2. 5. 2014 09:34
Re: Cakal snad
Evidentně jde o nový obchvat obce. Má smysl jet 90? Má. Stačí, aby ti před auto vletěla srna...

A další věc - uvědomuješ si třeba taky, že auto, když jede, tak vydává nějaký hluk? A že ten hluk značně závisí na rychlosti? Zastavil ses třeba někdy na dálničním mostě? Lidi v té obci zřejmě večer chtějí spát. V klidu. A v létě třeba i s otevřenými okny :-! :-!
2. 5. 2014 11:27
Re: Cakal snad
Srna mi skocila v 70ke, isiel som pod MPR. Samozrejme, ze som ju ciastocne trafil pravou stranou (prasknuty naraznik, prasknute svetlo).
Mat v tom momente rychlost okolo 100
2. 5. 2014 14:31
Re: Cakal snad
Dovolím si tvrdit, že to, zda pojedu 90 nebo 110 nebude mít zásadní vliv. Důležitejší bude moje (správná)reakce. A pak taky výška srny (jestli ji zametu pod auto nebo se mi sveze po haubně).
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 13:45
Jsou tato čísla alarmující?
JSOU. Proč? Protože ukazují na to, že společnost je ve stavu, kdy naprosto neakceptuje žádná pravidla. Zkrátka svoboda po česku aneb džungle.

Co je největší problém? Jak to napravit. V prvé řadě je to o výchově a vzdělávání, jenže právě tady je u nás situace naprosto zoufalá. Základem je fungující rodina a zde je ten prapočátek. Každé druhé manželství rozvodové? Běžně druhé zaměstnání, aby se uživila rodina? Kde je pak čas na výchovu?

Jestli už děti nejsou vychovávány k respektu pravidel (o nichž si můžu myslet své), pak logicky ani dospělý člověk nebude dodržovat pravidla.

A nejde snad o to, že jízda podle pravidel je automaticky bezpečná. Jde o to, že by se každý měl mít snahu pohybovat v rámci pravidel a pokud je poruším, tak bych měl vědět proč jsem tak učinil. Příklad - předjížnění.

Druhou stranou mince jspou předpisy, které jsou tak nekvalitní a často absurdní, že podněcují samy o sobě k jejich porušování. Ale víte, kdo je tvůrcem zákonů? Kdo je reálně píše? Absolventi právnických fakult. ABSOLVENTI. Tak se tu ničemu nedivme, když samotná tvorma zákonů je odstrašující případ sám o sobě :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Katikakus
1. 5. 2014 13:59
Re: Jsou tato čísla alarmující?
V zasade mas pravdu.
Nevime vsak, jak byly otazky presne formulovany a jakou formu mely odpovedi - byl to vyber z vicero moznosti? Velmi pravdepodobne ano. A ty lze naformulovat/vybrat tak, abys dostal vysledek, ktery potrebujes.

Treba tebou zminovane porusovani MPR pri predjizdeni povazuji v mnoha pripadech za prinosne. Radeji se zaradim zpatky do sveho pruhu driv za cenu prekroceni MPR, nez abych tam zustaval dele kvuli zakonnemu limitu.
1. 5. 2014 14:06
Re: Jsou tato čísla alarmující?
Sem už chybí jen začlenit globální oteplování a rizika spojená s kosmickým smetím.

Ne že bys neměl v něčem i trochu pravdy, ale podle mě příliš široký záběr pro toto fórum. A nejen pro toto nebo politická nebo i jiná.

To jedině že bys byl Bůh, pak by se s tím dalo možná něco dělat. :-)
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 18:21
Re: Jsou tato čísla alarmující?
ano, je to široké, ale tady jsou podle mě základy. To, co je v článku, je jen důsledek.
6. 5. 2014 13:09
Re: Jsou tato čísla alarmující?
To co je v článku je důsledek toho, že dneska jsou pravidla úplně na všechno a nikdo už nemá kapacitu na to to všechno znát, natož chápat. Ale neznalost samozřejmě neomlouvá... ;-(
Před pár stovkami let se vystačilo s nezabiješ, neokradeš a bylo jasno. Dneska se věnuje 99% prostoru tomu, co nedělat, abys neokradl a jestli jsi opravdu chtěl někoho zabít, nebo jestli to ještě byl jen nějak jinak pojmenovaný skutek...
1. 5. 2014 14:45
Re: Jsou tato čísla alarmující?
V první řadě je to o tom umistovat značky omezující rychlost s rozmyslem zda je daná značka skutečně adekvátní a potom ji taky dát KONEC ne že by si měl jet 50 dalších několik kilometrů, protože za tím výkopem jaksi nikdo nedal konec a ty jsa tupou ovečkou, která dodržuje veškerý předpisy a nařízení prostě pojedeš dál 50 protože žádný konec omezení se nekoná. Pokud budou rychlostí omezení přiměřený daný situaci pak je budou řidiči dodržovat. Pokud budou nesmyslné už na první pohled budou na ně všichni kašlat.
Avatar - flyboyeda
1. 5. 2014 16:05
Re: Jsou tato čísla alarmující?
o rychlostních limitech a způsobu dopravy na silnicích rozhodují lidé co nemají řidičský průkaz a jezdí tramvají, nebo metrem a podle toho to tak vypadá
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2014 13:57
Porušuji rychlost?
Ano, porušuji. Proč? Protože když chceš přežít mezi lidoopy, musíš se chovat jako lidoop.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dolfi
1. 5. 2014 14:44
Re: Porušuji rychlost?
jasně, být nejrychlejší v závodě o banány ;-)
Avatar - Ladi
1. 5. 2014 15:23
pomalost zabíjí
Spíše bych to viděl opačně, často se mi stává, že se najde spousta blbců, kteří mimo obec jedou 70 a za nimi se začne pomalu tvořit kolona, která nemá šanci na nepřehledných úsecí tuhle brzdu předjet, pak někomu vytečou nervy, protože když takových úchylů potká na delší cestě desítky, tak potom dochází k těm nebezpečným situacím. Sám jezdím tachometrových 60 v obci a kilo mimo, když někdo spěchá nemám problém jít z plynu a pustit ho před sebe. Za sebe je z mého pohledu bezpečnější svižnější řidič, než brzda, která jede těžce pod limity a vyvolává nervové zhroucení lidí za ním.
Rozbalit vlákno
3
1. 5. 2014 16:50
Re: pomalost zabíjí
Souhlas. Ono je horší, že jednou 70 i v obci.

Jinak na okreskách je rychlost omezena na 90, ale na úzkých silnicích III. tř. se nedá jet ani 70 bezpečně, takže omezení rychlosti ztrácí smysl. Dálnice jsou zase projetkované na 160, takže 130 je zbytečně málo. V případě změny počasí se mění vše a neplatí nic, jen zkušenost a zdravý rozum. Čili zákonitě - omezení bych viděl jen tam, kde je například nebezpečná nečekaná zatáčka nebo horizont atd. Jinak není třeba. Je třeba budovat úseky, kde se dá bezpečně předjet. U protinožcú je to cca každých 5 km, to už vydrží každý, ale oni jsou trochu jinde.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 5. 2014 17:02
Re: pomalost zabíjí
Naprostý souhlas, vidím to úplně stejně! :yes: :yes: :yes: Nejhorší je, že takových lenochodů je mnohem víc na cestách, ale ti veřejnosti na oko nevadí, protože oni sami nebezpeční nejsou, je to ale bohužel boj s větrnými mlýny.
Avatar - dal
1. 5. 2014 21:46
Re: pomalost zabíjí
Ve vyhlášce stojí jasně
§ 18 Rychlost jízdy
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
Policisté by to měli pokutovat stejně jako rychlou jízdu ale to u nás není zvykem.
Např. v SRN dostal můj známý chvíli po revoluci za pomalou jízdu pokutu a vůbec s ním nediskutovali jestli má nějaký problém! Vytvořila se za ním kolona, zastavili ho a 50DM pokuta.
1. 5. 2014 15:59
Ano
překračuji rychlost. A každý kdo tvrdí že to nedělá či nikdy neudělal lže. Každý z nás alespoň jednou spěchal.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
1. 5. 2014 16:00
Pomalá jízda zabíjí
člověk se nesoustředí a usne a to je smrtelné

při vyšší rychlosti se člověk mnohem víc soustředí a rozhodně neusne

pomálá jízda je nejnebezpečnější
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Parda71 (BMWfans)
1. 5. 2014 17:06
Re: Pomalá jízda zabíjí
Tak nejde to brát doslova, ale něco málo pravdy na tom je, já mám z brigády naježděno víc než bych chtěl s bohovským strojem IFA Multicar M25, který jede maximálně 50 a to při velkém kraválu, ale i tak se mi běžně stávalo na delší štrece, že ztrácím soustředění a myšlenky mi ubíhají úplně jinam, o menším klimbání hlavy, když se chodí na šest, ani nemluvě. To se mi v běžném autě téměř nestává.
1. 5. 2014 17:09
Re: Pomalá jízda zabíjí
A co teprve řidiči co jedou rychle a u toho ladí rádio nebo jsou myšlenkami úplně vedle.
Čím častěji jezdíte rychle tím spíše se z toho stane stereotyp a řidič nemá tak "nebroušené" smysly.

Je to jako když někde jedete poprvé, tak si taky dáváte větší pozor než na cestě po které jezdíte každý den!
1. 5. 2014 17:13
Re: Pomalá jízda zabíjí
Ještě bych dodal, že když jede někdo delší trasu, tak je opravdu těžké udržet mozek v rychlosti(rychlé reakce, ...).
Ono říci si, že se tady na 15minut trochu svezu není problém. Těch lidí co jezdí jak prasata non-stop je u nás více než dost.
1. 5. 2014 18:48
Re: Pomalá jízda zabíjí
Tak nikdy neuvažuj nad tím že by jsi dělal profi řidiče. Na kamionu máš omezenou rychlost na 90 km/h a přes to nejed vlak. A pokud vozíš lidi tak spoustě z nich příjde z míst spolujezdců i devadesátka vysoká rychlost. :-)
2. 5. 2014 09:28
Re: Pomalá jízda zabíjí
Hmm, zkoušel jsi někdy jet v Německu delší štreku tou tvou vyšší rychlostí? Nevím, jak to máš ty, ale nejen já byl po 3 hodinách, kdy jsem místami držel tacho 180, docela vyřízenej. To se mi při tempomatových 140 nestává. Ono vyšpónované soustředění ve vyšších rychlostech taky něco energie stojí. Ovšem člověk, který zatím jenom kouká na taťkův tacháč z dětské autosedačky, tohle neví.
Avatar - JohnyRnR
2. 5. 2014 12:22
Re: Pomalá jízda zabíjí
To je fakt, na druhou stranu při průměru 140 místo 180 by člověk jel tu tříhodinovou cestu skoro o hodinu dýl, že jo? ;-) Je fajn, že Němci pořád na většině úseků umožňujou se rozhodnout, co mi víc vyhovuje a podle toho jet. O to větší je škoda, že u nás ta možnost není a nejspíš nebude.
5. 5. 2014 07:53
Re: Pomalá jízda zabíjí
Jenomže tady se nebavíme o cestovním průměru 180. Ten je nedosažitelnej. I ten 140 jenom velice podmínečně (nebo snad žiješ v tom, že když máš párkrát za cestu na několik desítek sekund na tacho 180, tak jedeš celou 400km štreku průměrem 180?). Tudíž už se nebavíme o časovém rozdílu hodiny, ale nějakých 20 minut. A to raději o těch 20 minut dřív vyjedu :-)
6. 5. 2014 13:04
Re: Pomalá jízda zabíjí
..pak je otázka jestli jet třo hodiny v kuse 180 je zodpovědné;) btw. komentáře o dětské sedačce jsou poněkud zbytečně..zbytečné, ne? ;)
6. 5. 2014 13:10
Re: Pomalá jízda zabíjí
Očividně sem nechodíš často a ještě se nevyznáš, to se třeba spraví, ale že neumíš číst... to snad taky. Nebo mě odkaž na tu větu v mém příspěvku, kde jedu v kuse 3 hodiny 180.
1. 5. 2014 23:11
Pravidla pro bezmozky
Rychlosti jsou nastavené tak, aby řidič nemusel myslet, proto musí být tak nízké, dnes už totíž nikdo nedokáže přizpůsobit jízdu povaze a stavu vozovky. Dřív byla v obcích 60. Auta měly podvozky nanic, pneumatiky hrozné, brzdy slabé. Ale lidi mysleli. Takže když byla nepřehledná zatáčka, každý zpomalil třeba na 30, nedržel tupě maximální povolenou rychlost. V zimě jeden známý s autem napěchovaným elektronikou vyletěl ze silnice v místě kde byla 50. Hrozně se tomu divil - přece nepřekročil povolenou rychlost tak co se děje? On prostě nepochopil, že na sněhu vletí v ostré zatáčce do příkopu i když má super pneumatiky a ESP.
U nás v městské části zavedli plošnou 30. Nedodržuje ji nikdo, ani řidiči autobusů MHD. Je to prostě čirá buzerace bez důvodu. Mimochodem, když tu občas MP plní kasu, vždy berou jen osobáky, řidiče autobusů nepokutují, i když jedou třeba 55 na té 30. Dovolil jsem se jich drze zeptat, proč nedávají pokutu i autobusům, když tam jezdí bezkonkurenčně nejrychleji. Odpověď? Prostě nedávají.
A ještě k pásům - přiznávám se, že občas taky jezdím bez pásů. Mám totíž i jedno staré auto, které pásy nemá, nikdy nemělo a technicky není možné je tam dodatečně přimontovat :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 5. 2014 23:38
Plno skvelých vodičov.
Ako tak čítam, na ACZ chodí kopa skvelých vodičov. Škoda, že len teoreticky, na cestách to vyzerá inak.
Je tu plno argumentov, prečo sú limity nízke, nesprávne, dokonca zbytočné. A zamyslel sa niekto aj nad pohľadom z druhej strany?

Veľmi často sa stretávam s tým, že sa cez obec a mesto jazdí 60-70. Kto ide poctivých 50, často je prekážkou. Ale prečo, dopekla? Koľko toho v meste nadbehneš? Pri ďalšom semafore ťa tí "pomalí" aj tak dobehnú. Myslím, že "tachometrových" 60 je až až, navyše sú policajti ochotní to tolerovať. Ale rýchlejší nemajú čo na ceste robiť. Je to drzé a povedzme si úprimne, aj hlúpe a zbytočné. Čas neušetríš, zbytočne stresuješ seba aj okolie a navyše obťažuješ hlukom a väčším mrakom z výfuku.

Mimo mesto málokto jazdí 90. Otázka je prečo. Nájde sa pár takých, čo idú o 10-20 pomalšie. Obvykle sú to staršie autá a je jasné, že tu velí peňaženka. Čo sa dá robiť. Našťastie práve títo vodiči sú najčastejšie ohľaduplní a obvykle nie je problém ich predbehnúť.
Častejšie ale stretávam autá, jazdiace odhadom 110-120 km/h. Ruky a nohy im lámať. Ešte rýchlejším zvlášť. Páni "superšoféri", vy ste na ceste sami? Sebaistí, nedosiahnuteľní fyzikou? Tá platila a platí a aj pre vás. Aj pre vaše okolie. Nie tí pomalí sú nebezpeční - vy ste nebezpeční. Oni sú v limite, vy idete o nebezpečných 40-60 km/h rýchlejšie.
A čo, že to motor zvláda, podvozok znesie a cesta umožní? Nevieš, z akého dôvodu ten oproti prejde do protismeru, nevieš, či ten "pomalý" pred tebou nebude musieť náhle brzdiť, nevieš, či oproti v zákrute práve nepredbieha rovnaký pako ako ty, nevieš, či ti cestu neskríži zviera, vták, alebo hoci cyklista, ktorý nezvládol jamu na ceste...Ešte stále si si sebou taký istý? Ak áno, si idiot, ktorý na cestu a za volant nepatrí. Práve pre teba sú zavedené dané limity. Je to aký-taký kompromis medzi dostatočnou rýchlosťou a aspoň relatívnou bezpečnosťou. Že máš sám o sebe vyššiu mienku, je bezpredmetné.

Takže, vážení, tvrdiť, že ísť rýchlejšie na rovnej širokej ceste je bezpečné, je v tomto kontexte blbosť. Prečo asi majú Amíci ešte nižšie limity, hoci cesty sú dlhé, rovné a široké...?

Ďalšou kapitolou sú značky obmedzujúce rýchlosť kvôli práci na ceste, križovatke s vedľajšou, či ostrej zákrute. Opäť, málokto dodržuje. Hlavne tie prenosné. Lebo ani cestári neuvažujú a praštia kdekoľvek, kde niečo robia, štyridsiatku alebo rovno 30. Bez ohľadu na skutočnú potrebu. je jasné, že potom takémuto značeniu neveríme a nerešpektujeme ho.
Ale môže sa stať, že niekde je táto značka oprávnene. Ale jak ju, sakra, máme spoznať? Každopádne tu by som nedával vinu iba šoférom. Aj keď prekračovanie rýchlosti na križovatkách a v zákrutách je jedine ich blbosť.

Záver? Dodržuj, čo je predpísané. Pre vlastnú bezpečnosť a pre bezpečnosť druhých. Že je niekde limit podľa teba na hlavu? Môže byť. Ale nikdy si nemôžeš tým byť istý. Preto ho radšej dodrž, aj keď ťa to minútku zdrží. Zdravie a život za to stoja. Alebo nie?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2014 07:35
Re: Plno skvelých vodičov.
U nás se podle předpisů jezdit nedá, když je stejná padesátka v centru města a stejná padesátka na konci obce v poli. Nebo tunel na dálnici v Klimkovicích, je to takový větší most, široký a dobře osvětlený, v daleko horších tunelech po Evropě je stovka, v Klimkovicích je 80. Zato se tam můžeš cítit bezpečně, protože tam často pomáhají a chrání s bradavicí.
2. 5. 2014 09:35
Re: Plno skvelých vodičov.
Nedramatizuj, jezdit podle předpisů se, samozřejmě, dá.
2. 5. 2014 14:08
Re: Plno skvelých vodičov.
ano, s velkou dávkou sebezapření >:D
2. 5. 2014 11:38
Re: Plno skvelých vodičov.
Nedá sa? A čo ti bráni dať nohu dole z plynu?
2. 5. 2014 10:34
Re: Plno skvelých vodičov.
:yes:
Avatar - positivemind
2. 5. 2014 12:12
Re: Plno skvelých vodičov.
Ale prečo, dopekla? Koľko toho v meste nadbehneš? Pri ďalšom semafore ťa tí "pomalí" aj tak dobehnú.

Prečo chceš poučovat ako majú šofierovat ostatnia? Je to ich volba, aj keď je tí pomalí dobehnú. Nie všetko je o logike, viaš? Keby všetko o logike bolo, bude tu nuda.

Jsi ovce. Hádám, že se rád necháváš šmírovat radary a kamerami, že?
Řízení je o emocích, stejně jako všechno v životě. A emoce nikdy zakázat nemůžeš, ani cedulí 50 :-)
Jsem přesvědčen o tom, že kdyby neexistovaly cedule maximální povolené rychlosti, žádný armagedon by se na silnicích neodehrál. Někteří by možná chvíli jezdili jako hovada, ale člověk s mozkem si uvědomí, kdy dát nohu z plynu. Řídím tak, abych dojel domů živý a zdravý.

Jinak sloh příště trošku smrskni, fakt to nikdo číst nebude
2. 5. 2014 22:24
Re: Plno skvelých vodičov.
Tak to nečítaj. Beztak niektorým môžem písať čo chcem, je to márne. SI presvedčený o peknej blbosti. Bez limitov a "cedulí" by na našich cestách vládla anarchia, chaos a smrť.
Neberieš d úvahy, že na ceste nie s sám a myslíš len na to, aby si prežil ty. Čo tam po nejakom poriadku. Primitívne a úbohé. Kto dal tebe vodičák, kruto sa zmýlil.
6. 5. 2014 13:00
Re: Plno skvelých vodičov.
OMG! >:D Na tohle mám názornou odpověď: https://www.youtube.com/watch?…… />Pokud člověk dostane řidičák, mělo by to být podmíněno tím, že je schopný přemýšlet, uvažovat a být zodpovědný. A pokud je, tak tak bude jezdit zodpovědně i bez limitů. Naopak jsou hovada, která dokáží zabít sebe nebo ostatní i při nízkých rachlostech.
A jak mi vysvětlíš, že nejsou stovky a tisíce mrtvých třeba na horských serpentinách, kde je ofiko 90, ale v reálu se tam jezdí třeba 50...?
A btw. ta šikana funguje spíš opačně..když jedeš pomalu, ten za tebou s tím nic nenadělá a že na silnicích potkáš borce, co brzdí i kamion. Naopak ten rychlejší ti své tempo nijak nevnutí. Takže ta bezohlednost je podle mě spíš takhle.
2. 5. 2014 07:44
Stačí jedno pravidlo...
Osobně si vystačím s pravidlem neomezit ani neohrozit ostatní účastníky provozu...ostatní beru spíš jako doporučení...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2014 08:49
Re: Stačí jedno pravidlo...
:yes:
2. 5. 2014 10:37
Re: Stačí jedno pravidlo...
Počkej až tebe někdo omezí nebo ohrozí, pak budeš mít plné kalhoty. To že ty se řídíš tímhle pravidlem je fajn, bohužel jsou zde i ti druzí.
Avatar - positivemind
2. 5. 2014 12:15
Re: Stačí jedno pravidlo...
No jo, určitě by lidi teď slepě jezdící podle předpisů začali jatka na cestách. Ti, kteří jezdí rychleji, by rychleji jezdili stejně. Hrůza by se nekonala. Stačilo by lépe označit a hlídat skutečně nebezpečné úseky (jako jsou např. školy)
Avatar - JohnyRnR
2. 5. 2014 12:24
Re: Stačí jedno pravidlo...
To se ovšem může stát i zcela v rámci pravidel.
Avatar - JohnyRnR
2. 5. 2014 12:10
Re: Stačí jedno pravidlo...
Přesně :yes:
Avatar - Zetti
2. 5. 2014 12:20
Jsou nebezpečnější věci než rychlost
Např telefonování za jízdy s HF nebo bez způsobí vypnutí mozku, a úplně nejhorší jsou jezdci a jezdkyně uprostřed silnice nejlépe ve velkém SUV. Rychlost je ale nejsnadněji postižitelná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnyRnR
2. 5. 2014 13:11
Nelze se divit.
Permanentní 30ky a 40ky rostou jak houby po dešti i na místech, kde k tomu není důvod, cedule obce se posouvají dál a dál od zástavby, přestože tato zástavba se leckdy nijak nerozšiřuje, parametry silniční sítě naprosto neodpovídají hustotě provozu, takže jezdíme nebo stojíme mnoho kilometrů v kolonách a k tomu ještě zapomenuté přenosné 30ky... Pak je zcela evidentní, že jakmile to jen trochu jde, tak tomu řidiči šlápnou na krk a cvak a už tu máme piráta silnic... Dokud bude např. opouštění Prahy směrem na východ trvat tři hodiny a zároveň ani na od Poděbrad poloprázdné a luxusní D11 nepůjde jet legálně víc, než 130, situace ohledně porušování pravidel se nezlepší... I v předpisech a omezeních totiž platí, že míň je víc.
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2014 14:07
Re: Nelze se divit.
Trošku si ještě přihodím. Stejný scenář je na výpadovkách z Prahy, namátkou nájezd ze Spořilova na D1 je 50km/h (prý kvuli hluku) s radary, na Strakonické 70,50,80,50 na 3km a pak se nelze divit, že se tvoří kolony a neodsejpá to. Tj jak píšeš, jakmile omezení skončí, vetšina řidičů na to "šlápne". Výjezd z velkých měst by měl být plynulý a měl by odvézt provoz co nejrychleji ven než jej brzdit 50 a 80tkami :no:
2. 5. 2014 14:58
Místa určená k měření rychlosti vozidel strážníky Městské po
Je jich 121! Při jízdě Prahou si občas připadám jak v nějaké videohře. Člověk neustále pohledem těká na tachometr, aby náhodou ručička nepřelezla 60ku, a ještě sleduje Waze, jestli se už blíží nějaký "checkpoint"... To všechno má za následek, že chtě nechtě se řízení/okolí věnuju méně, než bych měl. Toto nemá s bezpečností nic společného. Je to prachsprosté vybírání desátků :no:
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2014 06:38
K tomu článku
Když se někoho zeptají co mu vadí, prostě si vzpomene spíš, jestli jim někdo vlítnul před haubnu, že to sotva stihli ubrzdit nebo je brzdil na rovném úseku, kde třeba kvůli protisměrům nemohl předjet.
Naopak jestli ten dotyčný před jízdou pil nebo měl zapnuté pásy, toho si všimne jenom v případě, že došlo k nehodě a ten dotyčný musel foukat do balónku nebo má "pavučinku" na předním skle... Á ty první situace nastávají přece jenom o něco častěji.
Klidně půjdu v příkladech ještě o kategorii dál - pokud vám na autě přistane letadlo, sestřelí ho tank, nebo se otevře země a auto pohltí, to jsou jistě taky nebezpečné situace, ale nastávají tak málo, že nenapadly ani respondenty, ani autory článku.
Takže asi proto mě vůbec nepřekvapuje, na co si lidé stěžují nejčastěji...
Rozbalit vlákno
0