Lidi chtějí auta s malým číslem na tachometru. Protože se to zejména u starších dieselů (Passaty, Octávky a podobné) nedá splnit, protože ta auta prostě jezdí a tak za 10 let fakt nebudou mít 150tisíc najeto, tak jen prodejci vyhovují poptávce.
Dokud lidem nedojde, že nemají mít nereálné požadavky, tak se přetáčet bude, ale to není takový problém, jako auta slepená po bouračce, nebo taková, která by už na silnici neměla vyjet.
Presne napísane, predávajúci sú ústretoví k zákazníkom, ktorí chcú mať na tachometri čo najnižšie číslo. Ak by mali tie 5-10 ročné autá na tachometri 150-400k km, tak by o ne nikto nezakopol, resp. by sa museli predávať výrazne lacnejšie
A přesně o to jde. Stáčením tachometru podvádějí, a na lživém podkladě zveddají cenu ojetého auta. Žádná chyba zákazníků, to je pitomost. Důvodem je nepoctivost prodejců a jejich nenažranost. Na každé šunce chtějí vydělat majland.
Netvrdil by som, ze to realne zvysuje cenu auta, pretoze jednoduche porovnanie napr. inzercie na SK a v DE (napr. mobile.de) ukaze, ze napr. golf s 250tkm stoji +- to co na SK golf so 150tkm. Ako bolo napisane vyssie, ludia tie pekne cisla na tacho chcu, tak ich tam aj maju. Holt vacsina ma problem sa zmierit s myslienkou, ze na auto so 150tkm jednoducho nemaju, s 250tkm zase nechcu ale vozit sa chcu tak sa to musi nejako urobit. Niekedy ide v tomto smere zdravy rozum bokom, fakt chciet po 10 rocnom naftaku 150 az 180 tkm je fakt zvrhlost najhrubsieho zrna. Na druhu stranu predat auto s 250 az 300tkm servisovane, v dobrom stave je problem, totalny srot so 150tkm zmizne hned, deformacia trhu je kvalitna.
btw. Aj ked verejne dostupna databaza STK/EK/KO nejaku tu kontrolu aspon u domacich aut umoznuje.
První věta je sice pravda, ale zákazník tvoří druhou polovinu obchodního vztahu. A pokud je trouba, chce a bez problémů masově kupuje evidentně stočené auta, tak prostě vytváří tu "poptávku".
A zároveň túžba zákazníkov po lacnom málo jazdenom aute. Sám mám v okolí dvoch ľudí, ktorí uprednostnili dovoz auta bez akejkoľvek preveriteľnej histórie so stavom tacho cca 100k km a obtreli si hubu o autá, ktoré mali skutočných 160k km s argumentom, že o dva roky budú mať 200k km a to oni nechcú. Jednalo sa o 5 ročné naftové dvojlitre z DE....bazár nám podsúva to čo si sami pýtame ;-)
A nebo jsou tu ještě tací, kterým stačí, že autíčko za pár tisíc a hlavně se pěkně blýská. A pak, když se v novém miláčku teda chtějí projet, zjistí, že jaksi rachotí a kouří, a hned je na vině autobazar so jim to prodal za šmejd.
Blbost. Staca sa preto, lebo predajcovia chcu predavat dozivajuce plecky s nalietanym pol melonom za rovnaku cenu, ako auto ktore ma nabehane sotva sto tisic...
Každopádně, co jsem si za poslední půlrok nechal prověřit tři auta tak 2 byly stočené. Cca 150 000km dolu. Jedno ještě k tomu omlazené o rok. A to omlazené bylo bourané a byl měněný celý předek včetně dveří (v inzerátu stálo: perfektní stav, udržované, nebourané, málo jeté) >:D >:D >:D >:D
A jakou značku auta si chtěl koupit? Popř. jaký typ motoru, ročník, země původu... Jestli to teda není tajné. Docela by mě zajímalo, co se tak moc stáčí... Já se spíš setkal s mylnou informací o výbavě, původu a pouze jednou s prokazatelně stočeným.
Jinak pokud někdo nezná, tak:
- výbava se dá ověřit u Fordu na:
[odkaz]
- ujeté km se dají u Toyoty ověřit na:
[odkaz]
všeobecne sa najviac stáčajú autá s koncernu Volkswagen, jednak sú v našich končinách dosť rozšírené, jednak majú dobré meno a v neposlednom rade dnes si siahneš appku do mobilu, prikúpiš adaptér na diag. zásuvku a stočíš si to sám >:D
Hledal jsem pro kámoše druhé auto do rodiny. Požadavky byly: Původ ČR. Malý. Koncern (VW. Seat.). Benzín. 5 dveří. Cca do 100 000Kč.
Nakonec koupil KIA Picanto. :-)
Je pro mě nepochopitelné,jak si někdo může koupit auto v bazaru,když ví,že auto z bazaru bude vždycky- ojeté,se závadou,se stočeným tacho,s možností že může být auto zatopené,odcizené,omlazené popř někde na úvěr v exekuci atd..
Když bazarník ví,že autu nic není,nechá si ho,nebo ho prodává téměř za cenu nového auta..
Nepochopím to ani proto,že si dneska může koupit zcela nové auto,klidně nižší třídy,ale nové a platit minimální splátky včetně pojištění. Bez následných oprav,s pětiletou zárukou,pojištěním,a hlavně jistotou,že nejedu v kradeném vraku..
Je mi jasné,že se mi plno lidí vysměje ,ale proto to tak u nás vypadá...na cestách vraky,bazarů je více než čerpacích stanic a každý druhý je špekulant,co dováží kraksny,ve kterých se chvíli vozí do chvíle,než ten vrak potřebuje akutně velký servis,tak to stočí a nějakému nadrženému polomozkovi nacpe..ten pak brečí a nadává na značku,že se mu auto rozsypalo už ve 120 000km...někdy brečí ještě nad tím,že to mělo o 400 000km více a bylo bourané,a je to starší,a nemá DPF a chtěl by to vyměnit za něco menšího a levnějšího...achjo.
ne vše sou vraky, ale musíš pečlivě vzbírat a hlavně někupovat masový značky. Vono se těžko omlazuje a lepší ze 4 kusů něco, co je vidět na cestě jednou za týden a druhý podobný auta je 300 km daleko >:D
souhlasím,ale študent nebo mladej člověk s omezeným rozpočtem bez zkušeností zamíří podobně jako většina právě do toho bazaru, že sou skoro všechny auta stočený není problém kupujících, ale legislativy, v lepším případě už tam po druhé nepůjdou
Radši kupuji auta od soukromníků, než v bazarech, to je pravda.
K novému autu. Že si hromada lidí nechce koupit nové auto chápu, protože nejvíce člověk prodělá právě na novém autě a jeho 1 rokem provozu. Osobně bych nové auto nekoupil. Je to tím, že auta, co se mi líbí začínají s cenovkou hodně přes 1 milion, tudíž, čím dražší, tím větší prachy člověk prodělá (pokud se nejedná třeba o Lambo, Ferrari, atd.). Radši koupím třeba 4 - 5 let staré auto (většinou po doplacení leasingu, potom zase kupují majitelé nové) nebo předváděcí za zlomek původní ceny a jsem spokojený. Zatím se mi nikdy nestalo (ťuk, ťuk), že bych koupil vrak, do kterého bych sypal jenom prachy. :-)
ja sa priznám že to číslo mi príde celkom optimistické..ako samozrejme..je to dosť lenže už som po bazároch čo to odchodil a tam z 10 áut mohli byť stočených tak 7..kedysi som bol v tom že stáča sa len u nás a v Čechách ale zistil som že aj v Nemecku je to reálna prax..keď som tam bol kupovať svoju 3er, mal som na výber 5 kusov..tri boli 330d a dve 330i..jedna 330d bola stočená z nejakých vyše 220 000 na 150 000...na to sa prišlo hned..druhý kus bol pre zmenu s poctivými km lenže potom sa zistilo že tam bola striekaná celá pravá strana..nakoniec som natrafil na normálny kus no strávil som dosť času a minul dosť peňazí kým som sa k nemu dopracoval...preto som bol neskutočne rád keď sa zadarilo viac a mohol som ísť po novú 3er priamo do salónu a nemal som opletačky s jazdenými stočeninami..
musím ale uznať že som bol nemilo prekvapený že dokonca krajina ktorú som si idealizoval ako kolísku dobrých a poctivých áut dokáže ponúknuť ozajstné šroty..a to už nehovorím o našom slávnom AAA Auto kde síce aj keď pasujú kilometre, je to auto buď vytopené alebo kradnuté..
preto hovorím každému že kupovať jazdené auto nie je záležitosť na pár dní..človek musí dlho hladať a zároveň nech si už každý uvedomí, že pokial chcem dobrý kus, musím si priplatiť..logicky je dané, že čo je dobré málo nestojí len väčšina na to zabúda a potom to vyzerá tak ako to vyzerá.. 8-s
.. jak je to s tím rokem výroby, pokud vím tak všichni uvádějí datum první registrace což je sviňárna, která umožňuje toto [odkaz]
člověk by nevěřil, že trvalo dva roky než si ten golf našel prvního kupce, alespoň dle WINka uvedeného v inzerátu. (Mimochodem ten airbag řidiče je taky podivné barvy :-) )
Bohužel to co dělají někteří "prodejci - překupníci" je prostě vrchol drzosti.