Ako klasické MPV so spaľovacím motorom alebo ako hybrid si to viem predstaviť aj u seba doma. Ale ako čistý elektromobil? To poslúži max. taxikárom vo veľkomestách.
nez se dostane na trh, tak bude sit dobijecek zase o neco vetsi, plan na 300 tisic rychlo dobijecich mist v EU se sice asi do roku 2020 nestihne, i tak ale nebude vetsi problem s elektroautem bezproblemu drandit celou evropou
V tomto sa asi nezhodneme. Svojho času kolovali médiami správy koľko čerpacích staníc na vodík bude do pár rokov v Európe (západnej), potom človek všade čítal o plničkách na CNG ako vytlačia čochvíľa klasické benzínky atď. Ja osobne proti elektromobilu typu Tesla nič nemám. Ale treba si aj uvedomiť, že taká Tesla je oproti tejto "krabici" aerodynamicky a efektivitou využitia energie niekde inde.
Evropska komise se rychlonabijeckama primo oficialne zabivala a doporucila prave cislovku 300000+ (dodneska je na uzemi EU verejnych cca 36tisic rychlonabijecek) o vodiku EU prozatim coby smer pokud vim nejednala, a vzhledem k jejich cene kde aby vubec nejaka vodikova cerpacka vznikla musi padnou milionu eur na dotacich, maji prisna pravidla ktera vpodstate znemoznuji stavet takove cerpacky v centrech mest (kapacitne, male co maji skladovaci kapacitu pak kg vodiku muzou, jenze koho zajima cerpacka co denne naplni 2 auta a zabere 5-6 parkovacich mist?) o cerpackach na vodik spise pisou media a Toyota, a redaktori co si spekuluji nejake svoje spekulace, nic ofiko to neni ;-) o CNG plati vpodstate to same co o vodiku, jen s tim rozdilem, ze se mu EU venuje a nejaka vetsi aktivita tam take je
no a co se "krabici" tyce, jakej je rozdil v efektivnosti bez ohledu na typ pohonu ktery v tom aute je? pokud je to krabice, tak bude malo efektivni at k pohonu slouzi elektromotor, nebo treba benzin/nafta ;-)
ostatne rychlonabijecny jiz zacina stavet nejen Telsa, ale i Nisan nebo BMW, takze tech 300 tisic do roku 2020 sice asi nestihnou, ale cislu nad 200tisic bych se vubec nedivil :-)
Vodík, no teraz to prezentuje Toyota, svojho času s veľkou pompou a mediálnym ohlasom prezentovalo BMW samotankovaciu stanicu na leticku v Mníchove (tuším) spolu s upravenou sedmičkou. Následne pár rokovo na to videli vo vodíku budúcnosť aj v Mercedese. A to len tak námatkou čo si spomínam.
Veľká krabica (MPV) má určite väčší aerodynamický odpor cx ako nízke skoro kupé. Tým pádom spotreba paliva (elektriny či fosílnych palív) bude vyššia. aby sa dosiahol nejaký rozumný dojazd - trebárs ako má tesla - bude potrebovať väčšie batérie. To je taký začarovaný kruh. Alebo potom jazdiť od nabíjačky k nabíjačke. >:D Každopádne rád sa nechám od vW prekvapiť.
sak jsem to psal, o vodiku psali a uvazovali ve velkem automobilky jako Toyota, a pak novinari, jenze samotne automobilky zmuzou velke kulove, vybudovat infrastrukturu pro vodikova auta by nezvladli zrejme ani dohromady 3-5 nejvetsi automobilky sveta, protoze je to proste prilis nakladne, a staty nebo uskupeni jako EU s tim pomahaj jen na oko dotacema, jenze pokud 1 smesny stojan vodikove ceparcky co denne natankuje max 2-3 auta a pak ji dojde vodik stoji 3 miliony euro, tak to proste nema sanci na uspech >:D normalni bezna benzinova/naftova/LPG/CNG cerpacka o 8-10 stojanech co denne dokaze odbavit okolo 1000 aut vyjde na cca 0.8-1 milion euro (a to bude hodne moderni benzinka, takove ty beznejsi male se daji postavit do 5-6 milionu korun), rychlonabijeci stojan co dokaze denne odbavit asi 6-12 aut vcetne vystavby 2 parkovacich mist prijde asi na 10 tisic euro, ..... vidis ten naprosto propastnej cenovej rozdil >:D to ze je jizda na vodik v soucasnosti mene financne vyhodna nez jizda na fosilni paliva, natoz ciste na elektrinu snad neni ani treba zminovat
cerpacky na fosilni paliva se dnes jiz nedotuji a vpodstate ani neni treba jejich sit nejak razantne rozsirovat, takze je nejrozumnejsi se zamerit prave na rychlonabijeci stojany, kde jako bonus muzou vznikat i parkovaci mista
a druhej odstavec jsi napsal vlastne to same co ja ;-)
pochopila to Tesla ktere zacala s vystavbou superchargeru hned, pochopil to Nissan, ktery take jiz zacal se siti standardu CHAdeMO a pochopilo to BMW ktere od vodiku postupne preslo a realne nasadilo do prodeje elektroauta a sama v malem buduje sit nabijecek a snazi se presvedcit aby se zacali stavet nabijecky v podobe poulicnich lamp, tedy tam kde se lampy budou treba menit za nove
nabijecky a rychlonabijecky maji jeste jedno plus, daji se tam nabijet nejen elektroauta, ale stale casteji k videni take elektroskutry :-)