Volkswagen zveřejnil informace o nové generaci Golfu ve verzi BlueMotion. Pohánět ji bude nový motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW, kombinovaná spotřeba je jen 3,8 l/100 km.
To je trochu přehnané. Koncern ve vývoji malého dieselu totiž tragicky zaspal, 1.6 má přijít až v půlce příštího roku. No nic, snad už i koncern přišel na to, že 1.4 TDI opravdu není dobrý motor. To přiznají ale až příští rok, až bude 1.6 na trhu... Jinak nevím, proč by se měli ostatní bát, malé diesely totiž už dávno mají.
Trochu se mýlíš. 1,6 TDI již najíždějí do výroby a budou k dispozici v listopadu/prosinci. Facelift Octavie 2 bude vybaven motorem 1,6TDI také. Na jaře 2009 půjde do výroby nový 3 válec 1,2 TDI.
Konkurence ale nespí. Kia/Hyundai přichází s novým 1,4 CRDi 66 kW a s inovovaným 1,1 CRDi.
Zkusil jsem najít, jak to bude s náběhem 1.6 TDI, ale ani VW to zatím nesdělil (nebo to neví). Podle oficiální zprávy z 8.9. není jasné, kdy to příští rok přesně bude, ani ve kterém modelu. Je docela možné, že si VW nechá "velkou premiéru" až pro nové Polo. Každopádně je Golf VI BlueMotion "jen" koncept... Ale je to logické, VW potřebuje vzbudit dojem, že nový motor bude naprostý zázrak a konkurence se může jít zahrabat. Pro tyto účely je koncept úsporného modelu asi nejvýhodnější.
Koncern musí mlžit aby mohl až do poslední chvíle prodávat 1,9 TDI-PD, aby se jich prostě zbavil. Kdyby oficiálně anoncovali zahájení výroby 1,6 TDI, lidi by přestali kupovat 1,9 a čekali by na 1,6. To je vcelku pochopitelná taktika. Více se dozvíme v Paříži a nebuď překvapen, když bude 1,6 TDI k mání ještě do konce roku.
A jelikoz mame dnes uz dva mesice noveho roku za sebou a ja ti pisu z budoucnosti (nebo spise do minulosti) muzu ti oznamit ze po 1.6TDI ani vidu ani slechu. To jsi se sakra seknul. Jestli se da na neco spolehnout, tak na to, ze koncern neni zadny rychlik. To uz by jsi pri svem veku mohl vedet. Z budoucnosti zdravi Drapalik.
Za 15 let nikdo nepozná co byla 5. a co 6. generace. JE to opravdu jen facelift (na vlastní oči). Otázka zní, jestli bude stačit na udržení si pozice. (jen malá vsuvka). Ale jako auto to není špatné, rozhodně odstranili ty nedostatky co měla 5. generace (což se 5. proti čtvrté úplně tak nepodařilo, ale zase se více lišila).
já jsem pouze nepochopil obchodní význam motoru 2,0 TDI CR 81 kW. Myslím že bude mít podobnou dynamiku jako ta 1.6 77Kw , ale z dvoulitru dolovat 81 kW a určite bude tak o 20tis dražší než 1.6. Tak mi to prosím někdo vysvětlete , dík ;-)
Koncern je znám vytvářením nadbytečných motorových verzí. Ale jinak může jít o snahu spol. Bosch o udržení pozic v koncernu, když vstřikování do 1,6 TDi dodává Continental VDO. Ve 2 litru je Bosch. Pro Bosch je to velká ztráta/rána, přichází o 50% 4 válců. S 81kW může něco málo získat zpět. Možná nemám pravdu, ale třeba Audi A4 by mohlo působit s 1,6 TDI (i když 92 kW) trochu nepatřičně, s 2,0 TDI bude vypadat normálněji...