Přijde mi naprosto neuvěřitelný, že by v současné situaci skutečně dali znovu do aut podvodný sw. To je prostě sebevražedný. Ne, že bych je měl za Mirky Dušíny, ale v tomhle případě by to museli být naprostí idi.oti s iq pod 60, a tomu nevěřím.
Každopádně gratulace Renaultu k úžasnému výsledku. Tedy spíš - gratulace Nissanu.
Tak to jsem nezaznamenal. Od kompaktů výš včetně, nebo až střední třída? To by zas tak velký skok nebyl. Mě by to netrápilo, ale v kompaktech se mi to moc rozumný nezdá, resp. vůbec.
Rok 2020+ bude ve znamenai hybridu a zase hybridu. Lidi se tu radi ztrefuji do BMW a dalsich co to verejne prohlasi uz dnes, berou to jako ustup od tradic, ale do budoucna jednoduse nepujde plnit flotilove emise pokud vetsina nebo minimalne velka cast aut nebudou hybridy. Vynuti si to legislativa pod hrozbou pokut. No a s tim bych si ten ustup od manualu pojil, bude vnucen neprimo, hybridizaci. Alespon to tipuju ja (jakkoli si nemyslim, ze by to slo takhle rychle a rovnou i v mainstreamu).
Hybridy také zatím nejsou tolik rozšířené. U systémů postavených kolem startéru/ generátoru to asi neobvyklé nebude. O nich člověk pomalu ani neví, ale jsou. Jinak je to záležitost spíš dražších aut, kde jsou samočinné převodovky preferované (a vzorem pro hybridy byl HSD). Jen u řešení Toyoty to ani jinak nejde. Tam je převodovka nedílnou součástí.
Samočinné mohou být pochopitelně preferované z hlediska snadnosti používání. Záleželo by na konstrukci. S manuální převodovkou bys mohl muset víc proniknout do toho, jak ten systém funguje, jak uzpůsobit řazení.
Nissan s 34% zřejmě bude efektivně kontrolovat dění v Mitsubishi, Renault s 43% kontroluje Nissan. Prostá matematika říká, že Renault zprostředkovaně vlastní necelých 15% Mitsu... a přesto mu to stačí na její řízení.
Je to trošku unikátní model. Čas ukázal, že Ghosn se při převzetí Nissanu rozhodl správně. Ve hře byla i varianta klasického koncernu, kde by vše patřilo Renaultu. Podle Ghosna by však tato spolupráce těžko fungovala. Nevěřil, že by japonská firma mohla efektivně fungovat a spolupracovat, pokud by patřila pod zahraničního vlastníka. Koneckonců nedávno Suzuki ukončilo spolupráci s VW a důvodem byla obava, že se Suzuki stane součástí koncernu VW.
U Suzuki vlastně žádná spolupráce pořádně nezačla, aspoň co vím. VW koupil 20%, ale pak se nic moc dalšího nestalo... až je Suzuki chtělo zpátky.
Renaultu s Nissanem se ta synergie daří, sdílejí motory, podařilo se jim i naklonovat SUV, mají společné platformy CMF apod.
Z pohledu Nissanu ten model není úplně "fér", za 43% svých akcií dostali 15% akcií Renaultu bez volebního práva... ale ten deal bude určitě mnohem složitější a velkou roli hrají peníze.
No a teď do toho vpadne Mitsu, které má ten model zase jiný... a jestli je 34% kontrolní balík, to si nejsem jistý. Jak už jsem psal, formálně vlastní Renault jen 15% Mitsu, což je poměrně málo na to, aby se to vůbec bralo jako jedna skupina.
Z dnešního pohledu to možná pro Nissan fér není, ale je to natolik fér, že ta spolupráce funguje. Navíc pro Nissan je dost podstatné, že jde o spolupráci. Mohl dopadnout mnohem hůř a těžko to pro něj mohlo dopadnout lépe. Nissan má dál vlastní identitu a firemní kulturu. O tu by v případě klasického koncernu přišel.
Tak nějak. Pokud si dobře vzpomínám, Suzuki z toho chtělo vycouvat, protože VW podle nich neplnil svou část dohody (z jejich pohledu nic nedělal, nic z té spolupráce neměli, VW jim nepředával know-how nebo technická řešení). Strach tam určitě mohl hrát roli (když se to nevyvíjelo, jak si představovali, mohli pojmout podezření; nebyli rovnými partnery). Nicméně se zdá, že ta spolupráce ztroskotala na komunikaci. Každá strana pracuje jinak a představovala si to jinak. Třeba se jim nemuselo líbit, jak s nimi jednají. Nějaká paranoia to případně jen dorazila.