Je fajn vědět, že Škoda je v těch správných rukách :yes: Pro všechny kritiky koncernu je třeba připomenout úspěchy sanostatné AZNP Škoda:
[odkaz]
vs.
[odkaz]
vs.
[odkaz]
Nad mnohými automobilkami visí damoklův meč, někteří jako SAAB to již byli nuceni vzdát. O budoucnosti Škody je postaráno.
VW má ambiciózní cíle, ale tak to má být :yes:
Tak ono nebyt centralniho planovani, byla by na tom škodovka úplně jinak. Viz Škoda 720/740, která v 70.letech nabídla srovnatelný design a vlastnosti jako BMW. Jenže ono ne, rusove proste museli mit auta lepsi, a tak se škodovka musela přiškrtit. Myslím, že na to, jak byla škoda držena zkrátka, vyráběla velmi solidní auta. Např. embéčko muselo mít motor vzadu a pohon zadních kol jen proto, že stát nechtěl dovolit, aby se toto auto skládalo z jakékoli zahraniční součástky, tzn. nemohly se použít klouby na nápravě pro přední pohon, které se u nás prostě nevyráběly. Jinak bychom možná měly už v 60.letech auta s předním pohonem. A tak by se dalo pokračovat dále... Kdo ví, nebýt komunismu, mohla být škodovka ta, která by byla vedoucí nějakého koncernu...
Jestli někdo uměl vyrábět u nás auta, tak to byla TATRA. Škoda neuměla vyrábět nikdy pořádná auta. A když převedli výrobu Tatraplánu do Mladé Boleslavi, děs. Předvedli se, jak umí vyrábět konstrukčně dokonalejší auta.
S Tatraplánem je to trošku složitější. Nasadili jim tam nechtěné dítě, tak to šidili naschvál.
A že Škoda nikdy neuměl vyrábět auta? No myslím, že každý soudný člověk zná a ví...
No bola velka rivalita, ale Tatra dokazala postavit konkurencne auto aj v tej tazkej dobe. Tatra 613 je toho prikladom. Je pravda, ze tu pomohol so stavbou a navrhom karoserie Vignale, ale v Bratislave bol postaveny plne funkcny prototyp T603 X5 s velmi peknou karoseriou, bez zahranicnej pomoci. Tatra 603 bola tiez domacim dielom a v case jej vzniku to bol velky konkurent novemu Citroenu DS19. Tu je len pre odlahcenie link na predstavenie prototypu T613. Prispevok 4-6.
[odkaz]
Rozhodne Tatra bola automobilka s velkou invenciou, bohuzial ako vsetko dobre, aj ju komunisti dusili no skor z financneho hladiska. Jednoducho system nedokazal vyprodukovat dostatok financnych prostriedkov na obnovenie strojoveho parku, nakupenie novych technologii. Vynikajuci konstrukteri boli, len system bol maximalne nefunkcny.
Aj Skoda dokazala vyrobit spolu s Ital Design prototypy 720. Konkurencie schopne auto, skoda len ( financne problemi ), ze sa nedostal do vyroby. Kvoli 720 sa skoncili v Bratislave rokovania o spolupraci s Alfou Romeo. Mal sa tam vyvinut model strednej triedy. Tak nebola ani 720, ani Alfa
[odkaz]
Aspon ze Skodovka predstavila 110R coupe, co bola aspon trocha naplast. A jej derivat 130RS urcite fabrike nerobil hambu hlavne vdaka sukromnym jazdcom, ktory napriek nie dobrej podpory automobilky pomohli k titulu majstrov Europy.
Určitě, možná tohle bude znít jako klišé, zvlášť ode mě, který jsem tu dobu nezažil, ale já jsem názoru, že komunisti zašlapali obrovským způsobem jak Tatru, Škodu, tak i Jawu. Tatra měla obrovský potenciál a vyráběla krásné auta, Škoda i za komunistů dokázala držet krok, ale s odchodem 1000MB to šlo z kopce. Nicméně vývoj pracoval dál, prototypy moderního kompaktu ve stylu Golfu se udělaly, jenže vedení strany tvrdošíjně trvalo na zastaralé koncepci vše vzadu. A že se do Jawy chodili dívat Japonci jak se dělají motorky snad ani nepotřebuje komentář. Kdo ví jak by to bylo, ale rozhodně tyto tři podniky měly větší potenciál.
Je jasne ze AZNP nemohlo konkurovat automobilkam v zapadnej europe, ale tam kde komunisticka ruka nedosiahla a pridali sa ruky sukromnych jazdcov boli aj uspechy. Ja by som pridal titul majstra Europy v 1981 pre Soku 130RS
Toyotu? Jestli se podari dokoncit VW expanzi na vychode a za velkou louzi, tak hodne dlouhou dobu nenajde premozitele... nebo skoupi vsechny evropske skomirajici znacky... FIAT pod kridly VW, to by bylo neco... VW by tim ziskal dalsi prestizni znacky a v supersportech by se stal takrka monopolem :-)
Do budoucna to vidim na kontinentalni koncerny... Asijsky v cele s korejci, nebo cinou, ten evropsky v podobe VW a nakonec "neco za velkou louzi" :-! ¨
Nedobytych trhu je pro kazdy koncern porad jeste dost, zalezi kdo kde bude jak rychle expandovat, nicmene prvenstvni VW se jiste blizi, v zavesu bude mit vsak urcite H/K, ktery bude mozna dalsi adept na trhani rekordu, uvidime.
Co se VW neda uprit je schopnost prodavat srovnatelne auta draz, tzn s vyssimi marzemi, to je to, co jiste ostatni koncerny zavidi (jestli si lide priplaceji vyssi kvalitu anebo vw dokaze prodavat stejny produkt draz, tuhle diskuzi prenecham zdejsim odbornikum >:-[]
Během mého života určitě.
Samotných VW (na zádi napsáno VOLKSWAGEN) se určitě nikdy nevyrobí více, než aut mající na zádi (TOYOTA).
VW se rozšiřuje skupováním. Za těchto podmínek je těžší udržet kvalitu produkce a je to vidět. Na Japonce se nechytá. Jestli se bude chytat. Je to jistý business model, který asi nebude produktovat výrobky nejvyšší kvality. A to je pro mě rozhodující.
Hm, nesouhlasím, a to mám sám také jednu Toyotu. Když to vezmu napříč všemi třídami, tak bych si od Toyoty koupil jen Hilux a Land Cruiser - ty ve svých třídách představují opravdovou špičku. Ale jinak mě z jejich portfolia vůbec nic nezajímá - nudné krabice vhodné tak leda do autopůjčoven, vždy totální průměr třídy. Koncern to díky svým dalším značkám drtí mnohem líp - Veyron, Lambo, některé Audi, ale i Polo, Golf - mnoho z nich pro mě opravdu boduje. Myslím, že kdybych si vzal pět nejlepších aut koncernu a vy pět nejlepších toyot, tak by asi nebylo pochyb, kdo z nás je na tom líp... :-)
Tak to je jasné, že v 50 značkách najdeš spoustu zajímavých aut, obzvláště když vezmeš v úvahu Bugatti či Lambo. Pokud ale odmyslíme supersporty a zaměříme se na řekněme obyčejné vozy, tak koncern má navrh v podobě prémiové značky Audi (pak je ale na místě postavit jako konkurenci Lexus a už to tak jasné není), pak by mě osobě vyloženě zaujalo Scirocco a Superb, ale to je tak vše.
Ano, Toyoty jsou celkem nudné krabice, ale VW na tom není o nic lépe a i tak... kromě zmíněných vozů je tu ještě GT-86 a nejvyspělejší hybridy na světě. Pak tu je IQ, které si kvůli ceně hned tak někdo nekoupí, ale je to geniální autíčko, které nemá obdoby. Aygo či Yaris ničím extra nezaujmou, ale určitě patří k tomu lepšímu ve svých třídách, Avensis je zas takový japonský passat - usedlé a praktické solidní auto bez sportovních ambicí.
Nevím, prostě bych si s tou převahou koncernu nebyl tak jistý. Koncern má holt nakoupené supersportovní či luxusní značky, to Toyota opravdu nemá, ale nepovažuji to za směrodatné.
Automobilky zcela srovnatelne v tom ze jsou vnimany jako lidove, ale pro Toyotu hraje jedna dulezita dlouhodoba vlastnost a to je spolehlivost :yes: Avensis to je kral :yes:
Když chcete najednou odmýšlet některé značky a některé ne, tak je prosím stejně "neodmýšlejte" i při rokování o tom, kdo vyrobil víc aut. Vlákno začal rejžofil, který se navezl do toho, že koncern má víc značek, takže jeho vítězství se vlastně nepočítá. Tak jsem mu ukázal, že mít více značek má i některé výhody. Ale to se rejžofilům zase nelíbí... Máte to těžký, klucí...
Právě proto, že jde o množství vyrobených aut. Lambo, Bentley a Bugatti nevyrobí ve srovnání se zbytkem skoro nic. Toyota si taky může udělat podíl v Koenigsegg, Noble či Spyker, vyrobí o pět aut ročně víc a bude mít větší portfolio. Nejde o nějaké "filství", uznal jsem, že ekvivalent k těm třem značkám Toyota nemá, ale že to v reálném světě nepovažuji za směrodatné, víceméně ke všemu ostatnímu (pokud proti Audi vezmeme Lexus) Toyota alternativu má.
Jo, to souhlasím, je to povětšinou nuda, ale s VW si co do tohoto nemají co vyčítat.
Jen mi nepřijde úplně v pořádku celkem demagogicky psát, že nejlepších 5 aut koncernu bude zajímavějších než 5 nejlepších Toyot, když tím jsou myšleny výlučně superluxusní/sportovní auta za miliony, která v reálném životě nikdo nekupuje a jedná se o svébytné značky, které s klasickou produkcí koncernu mají pramálo společného a slouží jen, jak správně píšeš, pro budování image.
Ekvivalent k A3 je CT, k A4 IS, k A6 GS, k A8 LS a konečně k Q7 RX. To, že se Audi honí s dalšími němci, kdo vyrobí víc "čtyřdvéřových coupé" a dalších módních nesmyslů jako SUV všech velikostí či kombík s V10, na mě působí spíš negativně. Dobře, Audi má od všeho tisíc variant, ale normální člověk si vybere i u Lexusu. Nějaká čísílka o variantách nepovažuji za rozhodující.
Já nic nezjednodušuji, píšu, že Lexus má ke všem stěžejním modelům Audi ekvivalent. Víc ani není potřeba, stejně jako Phantom se dělá s jedním nejvhodnějším motorem a Apple dělá jeden mobil. Na prodejích se to pochopitelně podepíše, dělá dobrá auta a ne auta, aby se zalíbil každému, kdo si potřebuje masírovat ego. Jediné podstatné, co Lexus nemá, je auto velikosti A1 (to ale nemá ani BMW ani Mercedes) a ta SUV, která jsou stejně k ničemu. Takže jo, až budu chtít malé SUV či prémiové miniauto, půjdu k Audi a ne k Lexusu. A co?
To je klidně možné, já jen píšu, že Toyota má ekvivalent k Audi v podobě Lexusu, což je snad nepopiratelné. To, že Lexus nemá od všeho sto variant, může být vnímáno jako nevýhoda. Dobře, no, ale to nijak nevylučuje předchozí tvrzení.
Jen jsem mimochodem zmínil, že a proč je mně osobně filozofie Lexusu sympatičtější, ale to bylo vedlejší. Prostě si tam jdu koupit auto dané třídy v provedení Lexusu a neřeším, jestli Audi k tomu má víc motorů, dělá to s více se svažující střechou a podobně. Neposuzuji auta podle nějakých čísel, to je nesmysl.
Tak v Rusku by ti řekli to samé, že mají Ladu a to že je ekvivalent k Audi. Svým způsobem mají stejnou pravdu jako ty (ideální karoserie, s ideální motorem, tedy myšleno pro ně). >:D
Ten zbytek je věta "Lexus působí ve stejných kategoriích jako Audi". Které je to auto od Lexusu, které nepůsobí ve stejné kategorii jako Audi, když to není úplně pravda?
Ano, má A4 a A6 se svažující se střechou, A1, tři velikosti SUV a A5. To už jsme říkali. Ale znovu, já jsme napsal "Lexus působí ve stejných kategoriích jako Audi", tzn. že ke každému modelu Lexusu můžeš postavit protějšek od Audi. Nikoliv obráceně. Na což ty jsi napsal, že to není úplně pravda, tak by mě zajímal ten Lexus, který proti Audi postavit nemůžeš.
No, napsal si to dost nešikovně. Protože Lexus nepůsobí ve stejných kategoriích jako Audi, příkladem budiž právě A1, kategorie B segmentu, kde Lexus nic nemá = nepůsobí.
K druhé části tvé odpovědi. Třeba LX. To je dle mého více offroad než SUV, stojí přece na žebřinovém rámu. Tím se Audi tedy vůbec nezabývá.
Máš pravdu, dá se to pochopit i jinak. Nicméně teď už je jasné, že to bylo míněno tak, že každý model od Lexusu konkuruje nějakému Audi.
LX je Land Cruiser V8 se značkami Lexus a v ČR se vůbec neprodává. Ale i kdyby, ten základ nabídky je stejný a nelze vyžadovat, aby proti úplně každému modelu jedné značky, stál naprosto totožný rival od značky druhé, aby si ty značky konkurovaly. Lexus je firma, jež dělá prémiové sedany různých velikostí a to samé je středobodem portfolia Audi, na kterém ta značka vyrostla. Ty různé patvary a SUV se začali rojit relativně až v poslední době, kdy se D3 začalo předhánět, kdo vymyslí další módní kategorii a ostatní se záhy opičí. Nevím, nějak ta auta nedokážu brát vážně a beru to pouze jako lapač na peníze pro řekněme "zvláštní" typ zákazníků.
"Normální" člověk se spokojí s jediným autem na trhu - má to čtyři kola, volant, sedačky, co víc chceš? Stačí stavět jen to "nejvhodnější" auto s "nejvhodnějším" motorem a "nejvhodnější" převodovkou. Ale o to tu přeci nejde.
Něco takového jsem snad někde psal? Prosím nepřekrucovat.
Normální člověk nepotřebuje mít u A6 strmější střechu, v rodinném kombíku motor z Gallarda a nepotřebuje SUV. Ale to je jedno, pokud se ti Lexus nelíbí, nikdo tě nenutí si jej kupovat, stejně jako tě nikdo nenutí kupovat si iPhone, což je možná jediný mobil od Apple, ale asi víme, jak to s ním je. Vyrobí auto vyšší střední třídy, nabídnout ti ho a buď se ti líbí, nebo ne, a pak si koupíš něco jiného. Netvrdím, že Lexus je dokonalý a že stačí na světě jedno auto, celé to vzniklo jen z toho, že odmítám, aby Lexus nebyl považován za konkurenci Audi jen proto, že všechno nedělá v tisíci variantách. Akorát přistupuje k autům jinak. Pokud se ti nebude zamlouvat z nějakého důvodu motor v GS, kup si něco jiného, to není nic proti ničemu.
Já to chápu. A proto si ti nároční nemůžou koupit vymakané auto od Lexusu, když jim bude sedět? Rolls Royce je ještě nenormálnější a pro ještě náročnější a toho vybírání tam budeš mít ještě méně, tak nějak nevím, co se tím snažíš říct. Prostě ti nabízí auto podle své filozofie a buď ho chceš, nebo nechceš, není co řešit.
Pochop, že snáze si vyberou např. u toho Audi. Několik desítek modelů, několik desítek motorů, individuální výbavy s kdejakým nesmyslem. Prodeje tomu odpovídají, kdo dokáže více zákazníka oslovit.
Vždyť jo a nejen že jsem to nikde nepopřel, ale sám tvrdil už výše.
To ale nic nemění na tom, že modely Lexusu konkurují modelům od Audi, proti čemuž výše vystoupil kolega argumentujíce nějakými čísly s různými variantami. Což jsem odmítl brát na velkou váhu, o nic jiného nešlo.
Ale já myslím konkrétní konfiguraci jednoho vybraného konkrétní modelu s konkrétní motorizací, tedy jeho individualizaci včetně všemožných příplatků za cokoli.
Nikoli výběr modelu z portfolia automobilky, to není vlastní konfigurace vozu...
Výběrem modelů a motorizací je Lexus především za D3, s Rollsem se tohle srovnávat logicky nedá.
To fakt nevím, RR jsem zcela předvídatelně nikdy nekupoval. Čistě selským rozumem bych spíš řekl, že v RR řekneš, že chceš Phantom Coupé a oni ti dají hotové auto s jediným motorem (stejně by sis do toho nic jiného než V12 nedal a oni ví, že bez V12 by to auto bylo horší, takže to nenabízí - o tenle princip jde), jedinou převodovkou, jediným stupněm výbavy a ty si jen poručíš, kde to má mít jakou barvu, nechají ti si připlatit za libůstky jako hvězdnou oblohou na streše atp. a jedeš domů. Individualizace jistě bude široká, pan kolega ale argumentoval počtem modelů a jejich variací, tak jsem jen dal příklad, že se dají auta dělat i jinak a nějaké hloupé číslo o počtu variant nevypovídá o tom, jak je co dobré a co čemu konkuruje.
Co se týče už té samotné konfigurace toho daného auta - jak píšeš s daným motorem a řeším výbavu a individualizační prvky, RR bude samozřejmě jinde, ale dost bych se divil, kdyby v LS nebylo k dostání něco zásadního, co v A8 ano. Ale kdyžtak mne oprav, výbavy opravdu nazpamět neznám.
Tak to už si rozhodne zákazník. Kdyby Lexus neměl já nevím aktivní tempomat, kvalitní audio soustavu, masážní sedadlo a postrádal by kožený interiér, uznám, že A8 lze mít lépe vybavené a LS v možnostech konfigurace ztrácí. Ale já ty seznamy příslušenství v hlavě nemám, jen vyjadřuji domněnku, že tam těžko bude fakt nějaká bomba, co by hrála do karet Audi. Pokud o něčem víš, sem s tím.
LS je dobré auto, takže má vše, co se v téhle třídě obecně očekává, jinak by se těžko prodávalo. Určitě chybí dvanáctiválec, možnost balistické ochrany, internet na palubě, mám takový pocit, že nemá v nabídce stolek vhodný pro notebook, nezávislé topení myslím také nemá. Ovládání kufru také není zrovna nejšikovnější. To je jen tak z hlavy, asi by se toho našlo víc, ale jak jsem napsal, záleží, co považuješ za zásadní.
Ten V12 je fakt, s tím by to mělo ještě větší punc luxusu. Na druhou stranu, 85% A8 se prodá s 3.0 TDI (vůbec nechápu proč, když u těhle aut nejde o spotřebu ale kultivovanost) a V12 se asi neprodá skoro žádná. Takže to je skutěčně spíš jen papírový údaj na ohánění se v diskuzích (což neděláš), že Audi má V12, ale v reálu to stejně nikdo nevyužívá, takže tahle varianta je k ničemu. Benzínová V8 je asi ideální, obzvlášť když je posílena bezhlučným elektromotorem. Opravdu není důvod do toho montovat víc než dva různě výkonné benzínové osmiválce. Maximálně diesel kvůli prodejům, ale to se zřejmě Lexusu stejně jako mně příčí.
Neprůstřelné provedení asi využije jen pár vládních aut, že by to nemělo už vcelku běžnou věc jako nezávislé topení bych se divil, ale možné to je a pak tam bude spousta prkotin ve prospěch Audi, ale to bude asi i obráceně. Buď jak buď, rovnocení soupěři.
Jak píšeš, jde o prestiž. Dvanáctiválců se určitě neprodají závratná čísla, ale prodávají se. S těmi 85% bych byl opatrný, neznám celoevropská nebo celosvětová čísla, ale v Evropě bude velkou roli hrát V8 TDI (který naštěstí netrpí nedostatkem kultivovanosti). Naftu tolik nemusím, ale do tohodle motoru se zamiluje snad každý. Osobně bych u Lexusu sáhl po čistém benzínu místo hybridu. Je to sice lákavé, ale kufr je pak vtip a auto je o 350 kilo těžší. Pokud bych v něm plánoval jezdit po městě po nákupech, tak by se o tom dalo uvažovat.
Balistická ochrana je mnohem běžnější, než by sis mohl myslet. Pro většinu vlád je standardní balistická ochrana třeba A8 Security (do které se, mimochodem, montuje jen dvanáctiválec) nedostatečná a zadávají si vlastní specifikace ochrany. Když máš peníze, tak se vždy najde někdo, kdo ti je chce sebrat. A některé země jsou plné magorů.
Kanceláře na kolech sleduji a u mne jednoznačně vede A8 a S-klasse. LS je dobré auto, ale konkuruje spíš těm masovým verzím a v Evropě nekonkuruje prakticky vůbec, protože, jak jsi napsal, masově se prodávají diesely. Od uvedení mám LS hodně rád, ale na našem trhu to prostě žádná bomba nebude.
Já jen vzal tvou myšlenku do extrému. Nic víc, nic míň. Pokud to nevidíš, tak ti nemohu pomoci. Jinak mám Lexusy rád, i Apple, když na to přijde (až na poslední TV, tenhle levný křáp mi radost neudělal). Lexus konkuruje části nabídky Audi a všeobecně D3. Částečně je to dané trhem - nabídka Audi v USA je také menší a Evropa (prozatím) není pro Lexus dostatečně zajímavá. A částečně prostě tím, že je to menší hráč.
To samozřejmě vidím, jen tím ta myšlenka byla postavena do špatného úhlu. Jen jsem se snažil říct, že počet variant u Audi z toho nedělá nic lepšího a že lze věci vyrábět i jinak jako hotové a propracované produkty s minimálním počtem variací, jako to dělá třeba právě Apple.
Jo, to zaměření na různé regiony je zjevné. Ale i kdyby Lexus vyráběl bůhví co, nikdy nedosáhne v Evropě prodejů D3, protože to jsou zavedené značky a setrvačnost trhu prostě funguje.
To nemám problém chápat. Počet modelů nemá nic společného s kvalitou a rozhodně budu mít radši firmu, která dělá jediný produkt, ale zato špičkový. Kvalita je pro mne určitě důležitější než kvantita.
Reagoval jsem na to, že Jirik_H velkohubě prohlásil že "business model" koncernu (tedy cesta přes různé značky) "nikdy nebude produkovat výrobky nejvyšší kvality". Tak jsem mu jednoduše řekl, aby si vzal pět těch svých "výrobků nejvyšší kvality" a já si vezmu pět produktů toho hrozného koncernu s tou jejich pomýlenou značkovou politikou, no a uvidíme, kdo je na tom líp. Myslím, že kdo chtěl, tak mě pochopil, beznadějně zatížení lidé jako Choochoo to samozřejmě nevezmou. A prosím neříkejte mi, že mám odmyslet značky jako Lambo či Audi, protože Jirik_H kritizoval právě to, že koncern má více značek... Tak proč jich najednou polovinu odebírat, když se to straně toyotafilů hodí... :-)
Co do počtu vyrobý Lambo, Bugatti a Bentley dohromady za celý rok se stihne ve Škodovce vyrobit za jednu dopolední směnu. V takovýchto srovnáních bych je radši vynechal.
Tak v tom případě je koloniál mojí babičky větší firma, než celá Mazda.
Hodnotit velikost firmy podle tržní kapitalizace nebo zisku má stejnou vypovídací hodnotu, jako posuzování podle počtu sešívaček na osobu.
Bez znalostí dalších okolností mi to řekne houby. Firma může mít nehorázný zisk nebo tržby...jenže ty třeba mohou být dány tím, že rozprodávala majetek...viď Marchionne. Kapitalizace vypovídá jen o důvěře investorů, nic jiného. Bear Sterns a jejich fondy by mohly (nemohly >:-[] ) vyprávět. :-)
Pokud známe další veličiny, pak nám ziskovost-tržby mohou říct hodně o hospodaření...ale přímo o velikosti a významu firmy nic moc. Navíc s tím ziskem lze dost snadno manipulovat, když tě účetní nedostane do ztráty tak je špatný účetní.
Koloniál jsem zhodnotil podle zisku. :-)
Ovšem, ale to platí pro tenhle jeden konkrétní příklad.
Horní článek říká jediné. Auto od Toyoty je v průměru dražší, než to od koncernu. Nic víc, nic míň. ;-)
Snažim se tu zabavit, než přijdu na řadu u doktora. :-)
čísla jsou fajn, důležitý je ale trend ...
Ty čísla ti ale nějak nehají. Víš žes napsal příspěvek do diskuse v článku "Volkswagen se stal největší automobilkou světa, má NEJVYŠŠÍ TRŽBY"...
Komentář klidně přidám - VW umí prodat svoje produkty :-!
Takze VW nevyrobil ani najviac aut, len ma o chlp vyssie trzby.
Keby nebolo tsunami, kvoli ktorej Toyota na pomaly pol roka obmedzila vyrobu, VW by mohol akurat suchat nohami.
Paráda !! ted, když dosáhli takového uspěchu, mohli by oprášit "zlatou éru" dieslů vyrobených okolo roku 2000...mě neřikejte že by to nešlo i v dnešní době vyrobit usporné a spolehlivé TDI s nájezdem přes pul mega KM.
Ty uz jsi nekdy prikusoval zincicu? Leda zmrazenou.
Jako vzdycky tady projevujes nedostatek vzdelani a vedomosti, tak se nediv, ze te nikdo nebere vazne, svobodniku. :no:8-s
Když už teda vydělávaj takový těžký prachy, tak po tom co si nakoupí jachty, ostrovy atd(bez tak už to dávno maj) by mohli ještě koupit SAAB a LOTUS a postavit je trochu na nohy.
Tahle čísla jen vypovídají o tom, jak nás tady v Evropě dřou z kůže. Zatímco ti, kteří prodávají v USA, tak mají nižší marže a zřejmě i nižší ceny, tak tady pořád všechno stojí o 20% víc než jinde. A netýká se to jen aut, ale i benzínu a v neposlední řadě i elektroniky a oblečení. V USA lidi asi víc koukaj, co za svý peníze dostanou. Tady nám stačí, že je na kapotě znáček VW a lidi za to zaplatí téměř cokoliv, přestože jiná auta za stejnou cenu nabídnou více.
Vy jste trochu popletl jablka s hruškami. Jedna věc je, že v USA stojí STEJNÉ zboží méně a druhá, že volkswagen se prodá za více než konkurence od francouzů nebo italů. Ale to NENÍ STEJNÉ zboží, lidi oceňují Toyotu a VW proto, že mají dlouhodobě pozitivní zkušenosti s těmi produkty a servisem.Po započtení vyšší zůstatkové hodnoty vozu a nižších nákladů na servis je potom koupě dražšího vozu celkově levnější záležitostí. A to nepočítám náklady na psychiatra :-)