S FL verzi nemam zkusenosti, ale verze pred FL bylo snad nejhorsi auto v jakem jsem kdy sedel. Motor (1.9TDI) liny a rezezrany, dostat se pod 7l/100km neslo, navic zral olej, co 2000km bylo potreba dolevat.
Auto bylo spatne odhlucnene, takze na D1 nebylo diky hluku od motoru a podvozku mozne promlouvat se spolujezdcem aniz bychom na sebe museli rvat.
Spatna smerova stabilita a vysoka citlivost na bocni vitr vychazi ze stavby karoserie - je to proste krabice.
Co je horsi, neustale blbla elektronika - zejmena svetla - chvili svitila, chvili ne, nekdy palubni system ohlasil vypalenou zarovku, ale svetla svitila normalne - v servisu ani napotreti nenasli pricinu. Pak slo auto pryc, at si s nim uzije nekdo jiny. V dlouhodobych testech AutoBildu drzi suverenne posledni pricku.
Tak verim, ze FL verze je lepsi.
Věřím tomu, že to s ním musel být ,,zážitek,, .Já jsem s FL verzí jsem něco málo najezdil (2.0TDI) a musím říct ,že to taky nebylo úplně tip ťop . Často se stávalo ,že mi svítila na palubce kontrolka,že je nefunkční žárovka ,ale všechno bylo většinou v pořádku a zase když nějaká žárovka nesvítila,tak se kontrolka třeba někdy dokonce ani nerozsvítila,ale i spousta dalších kontrolek za jízdy bezdůvodně začla svítit. Rádio se několikrát samo vyplo a nešlo zapnou ,zaplo se až po pár nastartováních motoru. Další tragédie byla převodovka DSG ,po 40 000 začlo auto při každém rozjíždění cukat a převodovka měla často velmi nepříjemné prodlevy mezi řazením vhodného stupně .Jízdně to nebyla taková tragédie,nezdálo se mi ,že by auto bylo tolik náchylné na oční vítr. Spotřeba obvykle lehce přes 7 litrů,ale dalo se při úsporné jízdě i 6,3l . Takže určitě se dá říct ,že FL verze není taková tragedie jako verze před ní ,ale stejně už bych do toho auta radši nesed .
O tom pochybuji >:D ,určitě to byly závady těchto pouhých dvou konkrétních kousků. >:-[]
Jinak samozřejmě kvalita zpracování byla výborná až na vrzání plastů na palubní desce,vrzání v zavazadl. prostoru , vrzání středové loketní opěrky a panelu pod ní (to všechno jsou jen nepodstatné detaily...).A málem bych zapomněl pochválit velký kufr , prostor nad hlavou a velmi dobré přední sedačky -toť už asi vše ,aby se neřeklo ,že píšu jen samé špatné věci o VW. >:D;-)
Tak napiš ;-) >:D . Mne jednou dokázal dovézt do Itálie a zpět bez poruchy(tak dobře kontrolky blbly,ale dojel jsem bez problémů) , na kratší cesty to však s ním bylo často peklo...
V poslednej verzii som najazdil cca 1000km s 1.4 TSI DSG. Auto nebolo uplne zle, ale nikdy by som si ho za danu cenu nekupil.
Dojmy:
- po nasadnuti som sa citil ako v malej dodavke, hnusne plasty, otrasny volant, krabica
- celkovo neutulne auto, neprijemna latka na sedadlach, tvrde sedive plasty, hrany, priamky, ziadny prijemny prvok
- do skaredej palubovky boli vlozene prvky vysokej vybavy typu navigacia, auto klima a pod., vdaka tomu vyzerala ako-tak k svetu.
- nizko umiestnena navigacia mi nevadila, skor som ocenil lahko dostupny panel klimy a na pokyny navigacie som pozeral medzi budikmi
- sedadlo v pohode, ako odchovanec VW/Skoda som zvyknuty na tvrde sedadla :-!
Zadne sedadla su uplny fail:
1. Otvorim dvere a sadnem si na zadne sedadlo
2. Sadnem si ako clovek a zistujem, ze mi rameno vytrca von z karoserie
3. Zatvorim dvere a automaticky sa naklanam do stredu auta. Aj ked sa opieram o dvere, tak som skloneny k stredu auta. Spolujazdec na druhom krajnom sedadle sedel rovnako. Pre tri male deti mozno OK, ale na dlhsiu cestu pre 4 dospelych uplne zle. Ak je moznost stredne sedadlo vybrat a dve krajne posunut viac na stred, tak kritiku beriem spat :-!
Motor 1.4 TSI uplne paradny - nehlucny a podla ocakavania bez vibracii, na nemeckej dialnici lahko vybehol na 170 km/h, potom sa zacal trapit, ale zrychloval dalej pri vyssom hluku. Pri cca 150 km/h po zosliapnuti plynu na podlahu si DSG hladko podradilo o viac stupnov a spod kapoty sa ozval dost "tenky" nedospely zvuk. Ale to mi nevadilo, hlavne, ze to pracovalo podla ocakavania. Celu cestu po nemeckej dialnici sme spravili tusim za 7,5 - 8 l/100 km.
V porovnani napriklad s 1.9 TDI PD v Octavii je to uplne ina liga, TDI huci pri 120 km/h tak, ako 1.4 TSI pri 180 km/h (samozrejme je to dane najma odhlucnenim motora, cost-saving Skody ma dost se*ie).
DSG bolo celkom fajn, 7 stupnove. Pri rovnomernom rozjazde po rovine radilo dokonalo, bez trhania. V mestskych rychlostiach nebolo pocut zmeny otacok motora pri preradovani.
Akonahle prisiel kopec, tak som sa vzdy prepol do manualu a podradil hned na zaciatku kopca, lebo DSG najprv chvilu islo do kopca na povodnom prevodovom stupni a potom si za sprievodu trhnutia podradilo. Po preradeni sa zmenilo aj zrychlovanie. Cize radsej som si podradil vopred uz pod kopcom a plynule cez neho presiel.
Pri parkovani na obrubnik do tesneho parkovacieho miesta som mal dost problem, aby som nenarazil. Ak som oprel koleso o obrubnik a stlacil plyn, tak sa najprv naprazdno roztocil motor, potom sa zopla spojka a auto prudko skocilo dopredu. Nebyt rychlej reakcie na brzdu, tak sa opriem o auto predo mnou.
Celkovo rozbeh nebol nic moc - auto sa plynulo rozbehlo iba pri jemnom zrychleni. Pri rychlejsom pridani plynu bol rozbeh nepohodlny - auto trhlo.
Celkovo auto islo fajnovo, potichu, motor kulturny, prevodovka celkom fajn. Stacil vsak nekvalitny asfalt a pohodlie bolo prec - neskutocny hluk od kolies a tvrde vibracie. Az som mal pocit, ze idem v niecom fakt lacnom. Na nemeckych cestach mozno OK, ale u nas to musi byt utrpenie.
Na dialnici vo vyssich rychlostiach bola stabilita v pohode, hoci obcas ma "odfuklo". Bolo to dost klamlive, lebo napriklad Octavia robi pri 180 km/h neskutocny hluk, ale ide rovno. Touran ide potichu, ale zrazu ho odfukne. Ono ten hluk nie je az tak na skodu, clovek si aspon uvedomi, ze ide naozaj rychlo :-)
Vzhladom k odvaznej cenovke som auto ochotne vratil. A aku som mal radost, ked som opat zapadol do nizkej sedacky Octavie s normalnejsie umiestnenym volantom, normalnejsim rozhladom a so SPOJKOU :-) Co tam po tom, ze je hlucna a tvrda, to je aj Touran, ale Octavia je rozhodne "autovitejsia". (Nie, nie som fanusik Octavie, dalsie auto urcite Octavia nebude)
A teraz pozeram cennik, zakladna verzia Touranu 1.2 TSI stoji 17 300 €. Uplne zle. Stredny Touran 1.4 TSI 103 kW stoji 20 500 €, co uz moje zaujat niekoho, kto nevyskusa ine auta.
Známí mají Touran s 1.6TDI a jsou hodně spokojení... asi se budu muset někdy svézt. Za tyhle peníze je to celkem solidní nabídka, za půl mega je to komplet auto, byť s 1.2TSI asi spíš pro klidnější cestování s menším nájezdem.
Problém je, že za půl mega máš už tolik nabídek, že bych si na Tourana ani nevzpomenul. Ať už vezmeš přímou konkurenci (Grand) C-Max, (Grand) Scénic, Verso apod. nebo kombi nižší střední, ale za tu cenu už i základní mainstreamovou střední. Prostě, ne každý Volkswagen znamená ve své třídě to co Golf. ;-)
>:D;-)
Ale každopádne Touran trochu popiera to, čo empévéčko robí empévéčkom. Nepríjemne tvrdé sedadlá a rovnako nepríjemný podvozok nie sú zrovna atribútmi tejto triedy. Mňa navyše iritovalo predné sedadlo - plast, v ktorom je osadený samotný sedák a páka výškového nastavenia sú tak vysoko, že pri nastupovaní a vystupovaní prichádzali do kolízie s mojim stehnom a snažili sa nechať na ňom nepeknú vizitku vo forme modriny...
Mimochodom, sám mám užitkáča prerobeného na osobák a som spokojný. Jasne, človek musí mať trochu menšie nároky na jazdné vlastnosti a tuhosť karosérie, je to predsa len skriňa, ale zas pohodlím a priestorom je Kangoo vysoko nad Touranom. S takým autom nepotrebujem trhať rýchlostné rekordy ani športovo rezať zákruty.
touran je proste touran. Osobne by som skor zobral kangoo ci berlingo v tejto triede. Ak ale MPV tak pre mna je najkrajsie MPV na trhu S-MAX, to je proste pohladenie na dusi ked ho vidim na ceste. Raz by som chcel mat 3 deti akoz amienku na kupu s-maxu :-)
Přestože poslední FL musím jednoznačně pochválit, tak Touran podle mě není dobrou volbou. Model, který stále hledá vlastní tvář - tu vypadá jako Golf, tu jak das Auto, tu jak Passat...
Přitom z ohlasů je až nečekané množství ne zrovna spokojených uživatelů. Zaměření vozu je samozřejmě rodinné, ceny ale nijak rodinné nejsou... Němci prostě MPV příliš neumí, co naplat...
C4 Picasso, Scénic, P 5008 ... Tam jsou podle mě ty správné vody MPV :-!
vlastně marně přemýšlím, čím dokáže Touran zaujmout... Dokonale průměrné auto bez charakteru.
Pro mě vítězí vzhledově C4 Picasso, celkově (Grand) Scénic...
ale no tak, nebuď tak vztahovačný. Touran má klasický uni VW design interiéru, nic víc, nic míň. Povedený je, ale krásný nebo nejhezčí bych jej nenazval ;-)
designová kopie Pola předešlé generace, ergonomicky úplně mimo, kdy klimatizace je poblíž zorného pole a navigace je zapadlá úplně mimo... K tomu výplně dveří z dob Passata B5. odkládacích míst pomalu méně jak v běžném HB, prostorově žádný extra zázrak...
Pokud bych měl hodnotit čistě měřítky MPV, pak tu máme jezdce uzavírajícího závodní peleton.
Konkuremceschopné MPV od VW snad přijde s příští generací. Očekával bych stejný posun jako kdysi ve třídě Sharanu/Alhambry :-!
Jak svěže, moderně, lehce a vzdušně může přitom vypadat interiér v téhle třídě ...
[odkaz]
No o tom žádná. Pár MPV jsem projel a musít říct, že Touran ve výbavě Trendline je jako si sednout do Fabie 1G Classic. Měl jsem úplně stejný pocit >:D
C4GP, Scenic a 5008 jsou rovnocená MPV. Všude dost prostoru, pořádná výbava, velký zavazadelník a o tom MPV je. Nehledě na to, že jsou pořád za výrazně rozumnější cenu než přerostlý Golf ;-)
Problémem tohoto vozu byla nepříliš vysoká kvalita. Výroba v novém provozu, většinově obsluhovaná levnými tureckými pracovníky se v prvních sériích negativně odrazila v nedobré pověsti tohoto vozu.
Když se k tomu přidala fatální manažerská chyba v tom, že ve verzi Cross není dostupný pohon 4 motion, je výsledkem komerční výsledek, který není zdaleka tak dobrý, jako by mohl být, a to i když Touran své konkurenty na míle a míte v designu a praktičnosti předstihuje své ošklivé, nepovedené a nekvalitní konkurenty z řady vozů se jménem na "F" (Fiat, Ford a francouzské...)..
O té praktičnosti se zkus trochu rozepsat. Design řešit nebudem. A o kvalitě, zpracování a spolehlivosti etalonu třídy snad nikdo nepochybuje. Tím etalonem, ale tentokrát vyjímečně není auto od VW, ale od Renaultu.
Moje zkušenost s VW Touran 1.2 TSI 77kW je veskrze pozitivní, jde o verzi po druhém faceliftu (r.v. 2011, najeto 25 tis.). Motorizace byla zvolena základní záměrně, auto jezdí jen krátké trasy a pouze po městě (školka, nákupní centrum apod.), takže jedině benzín. 1.2 TSI k tomuto účelu zcela dostačuje. Mimochodem kufr je větší než v Superbu Combi... Při první servisní prohlídce byl servisem preventivně vyměněn rozvodový řetěz a nahrán nový software pro turbo, bez žádosti!
Výborná cena, a výborné auto. V segmentu nejlepší v jízdě, nejlepší v designu. Konkurenční inspiraci lze vystopovat jedině u Peugeotu a jeho modelu 5008, který je tedy zejména uvnitř velmi povedený. Pokud tu však snad někdo shora zmiňuje scénika... >:D zde jen krátké doporučení - kup si pořádné brýle.
No, dejme si mistra - [odkaz] :yes: [odkaz] :yes: [odkaz] :yes:
Scénic vyhrává 90% srovnávaček po celé Evropě. Také zákazníci volí Scénic. Etalon je jen jeden, ale nezoufej. Třeba v další generaci Touran překvapí a ty si už nebudeš muset brát na pomoc Peugeota, když je Renault nad sily VW. Peugeota poslední dobou používáš jako tajnou zbraň proti Renaultu docela často. :-)
No však také nebýt Peugeotu, není na téma auta z Francie o čem psát... Pokud jdeme na tamní národní klání, pak upřednostňovat scénica před P 5008, na to se snad dají sehnat i prášky >:D;-) [odkaz] [odkaz]
Design hodnotit nebudu, ten ať si každý přebere sám nebo si nechá poradit od tebe. Jinak je ve všem lepší Grand Scénic. Hlavně v tom, co zajímá řidiče. P5008 má lepší jeden silnější benzín.
No zastal bych se GTiho jen u toho Peugeotu, u Touranu ne. Podle mě je Touran slabina v jinak nadupaném portfoliu VW. P5008 (mám) má výrazně lepší přeplňovaný benzín, než je 1.4TSI a 1.2TCe/1.4TCe, tady Renault ztrácí. U dielselů - 1.6TDi je tak do Golfu/Octávky, na touran je slabší. Tady je lepší jak 1.6HDi, tak hlavně 1.6DCi :yes:
U dvoulitrových turbodieselů je to už dost vyrovnané 160-170 koní >:D Jen rychlý pohled do ceníku je dost překvapivý - GScenic 581k, P5008 570k (automat) a Touran 740k, tomu říkám odskok (ani se slevou se na konkurenty nechytá) :no:
Víš, GTI, s autem je to jako s právníkama. Můžeš bejt mladší, hezčí, rychlejší, silnější, ale celkově jako právník třeba stojíš za houby... A když koukám, kolik času prosedíš na ACZ, moc práce asi nemáš... Takže za mně: raději ošklivého (podle tebe), ale lepšího GScénica... Mimochodem, Touran mi přijde jako vypitá krabice od vína, která dostala 4 kola. Design hlavně zadní části, a hlavně 5. dveří je strašnej... Němci maj zůstat u střední třídy a nes.at se do něčeho, kde nemaj zkušenosti...
Osobně bych to porovnával s G-Scénicem, s klasickým Scénicem bych porovnával Golfa Plus, cena je přemrštěná asi jako v případě Rapidu. Vnitřek Scénica působí mnohem lépe, chce to jenom vyzkoušet. Jízdní vlastnosti nejsou lepší, design je věcí osobního vkusu. Jediný co je hezčí (nemusí ovšem znamenat lepší) je příplatkový volant - stejný lze najít v Touaregovi.
Jinak na BRAVO, to v tomto případě není, snad příští generace.
Krásný jemnocit to máš, předražená krabice pro Kena, to je aspoň něco pro tvé cukání. Doufám, že ti takové auto aspoň zase natrhlo nohavice >:D Je dobré že Scenica bereš jako konkurenta, on je to konkurent nadmíru dobrý. Brýle si musíš nasadit, až to uděláš, tak to přepiš ;-)
Je fakt, že pro řidiče bude lepší Touran, ale tohle je kategorie aut, ve kterých milovníci aut a řízení loví jen z donucení,
Tahle auta se opravdu berou jen pro sprostou dopravu z bodu A do bodu B, pokud možno s narvaným kufrem a aspoň dvěma dětskými sedačkami vzadu.
A v tu chvíli může být Touran sebelepší - podstatně vyšší cenovku před kupci z řad tatíků ale neobhájí.
Mám pochopení pro tahle auta, pro jejich nectnosti i pro jejich kupce, ale přít se o to, jestli je lepší budka od VW, nebo od Renaultu mi přijde...úsměvné :-)
V téhle kategorii loví ti, co musí >:D Jelikož obvykle, když máš 3 děti (+ 2-3 sedačky), je ani do střední třídy nenarveš. Tj nezbývá ti nic jiného, než koupit MPV. Touran je uvnitř malý a zrovna řidičské auto neni, je na úrovni Grand Scenicu. Pokud už chceš řidičské střední MPV musíš k Peugeotu nebo k Fordu, ale ten zas neoplývá prostorností a ani designem, myslím Grand C-max (je vevnitř dost úzký). Další varianta je vytáhnout z kapsy o 200-250k více a jít pro S-max ;-)
Po řidičské stránce je výš Grand Scénic. Začíná to už pozicí za volantem, kde ve Scénicu sedíš skoro jako v normálním autě. V P5008 je to o dost horší a normální budíky to nezachrání. Také podvozek je ve Scénicu lepší. U P5008 hodně záleží na kolech. Mezi 16 a 18 je hodně velký rozdíl. Ale na tom se asi neshodneme. :-)
Neshodneme, protože GS nemá lepší podvozek, víc se houpe. Mě rozhodně nepřesvědčil k tomu abych si ho koupil, přesto to není špatné auto. Jezdil jsem s 1.4TCe ;-)
Jestli je pro tebe lepší podvozek ten tvrdší a neřešíš schopnost filtrovat nerovnosti, přesnost řízení, ochotu zatáčet a čitelnost podvozku, tak asi P5008 vyhrává.
Pogo, vypadá to, že si ani v jednom z nich ani neseděl. Jinak by si to, co píšeš výše, ani nenapsal. Opakuji GScenic neni špatné auto, ale jízdně na P5008 fakt nemá ;-) Zajdi si ho projet s 1.6THP a uvidíš...
Hmmm, proč ti nevěřím? Dávat sem jeden test, kde je navíc jedna věta o jízdních vlastnostech >:-[] Tak jestli soudíš na základě tohoto odfláknutého testu, pak nemá smysl s tebou o tom diskutovat ;-)
Jelikož jsem už dvakrát MPV z téhle kategorie kupoval (a podotýkám, že vždy nové), tak mám většinu z nich zkouknuté a projeté. Tedy C4GP (4roky jsem ho vlastnil), P5008 (mám 1,5 roku) a jel jsem Touran, Carens, Verso, tj vím jak se chovají. Nová Zafira v té době ještě nebyla ;-) Zbytek nemá z různých důvodů, většinou prostornost, smysl zkoušet...
Tady máš tu jednu větu:
"V kokpitoch testovanej trojice sme jazdili po diaľnici, v meste aj na zlých vidieckych cestách. Opel sa predviedol v kvalite spracovania, Peugeot vyzerá robustne, ale jeho interiér na zlých cestách najviac vŕzgal.
Na rozdiel od nových konkurentov mal síce vyše 25000 kilometrov, ale aj jeho predná náprava už na nerovnostiach nebola stopercentná. Jedinou prekážkou, prečo nemožno považovať Grand Scénic za úplného šoférskeho víťaza, je stredový displej......
....Renaultu však táto koncepcia prináša najlepší posed vodiča s výhľadom šikmo dopredu, o akom sa môže konkurentom len snívať......
.....Renault mal na ceste číslo 66 jednoznačne najrobustnejší interiér a najlepšie odfiltrovaný podvozok. S ohľadom na šoféra by sme si jednotne vybrali Grand Scénic........
......Porovnávací test kompaktných vanov so zimnými pneumatikami skončil v sychravom prostredí, s telemetriou na palube a medzi kužeľmi. Na rôznych typoch ciest bol suverénom Renault a to potvrdil aj pri meraniach, hoci dvojlitre mu v zrýchlení samozrejme ušli.
Slalom a kontrola brzdnej dráhy potvrdili nedotáčavé správanie a zvláštnu charakteristiku brzdového pedálu Zafiry Tourer. Veľa hmotnosti sústredenej v prednej časti auta najviac cítiť v slalome. Renault najčistejšie menil smer a najlepšie držal stopu pri rýchlych zmenách smeru, hoci riadenie bolo dosť ľahké. Peugeot v bežnom užívateľskom jazdnom režime funguje pekne, ale testovaný kus najviac hrkotal na nerovnostiach a jeho posilňovač riadenia pracoval trochu nevyspytateľne.
Skoky vo variabilnom účinku boli dosť veľké. Pri meraniach brzdných dráh z rýchlosti 100 km/h na najkratšej dráhe spomalil Grand Scénic (40 m), druhý bol Peugeot (42 m) a najhoršie brzdila Zafira (46 m)......"
Kámoš si koupil novou Zafiru, tak sem ji taky vyzkoušel. On by si do Renaultu nesedl a dle něj je zase nejlepší Zafira. Každý si kupujeme auto, které je ve své kategorii nejlepší. :-)
Pogo, promiň, chytáš se toho testu jak moucha lejna >:D Přestaň číst jen testy a běž se projet, pak uvidíš. Nechci se s tebou hádat o textu z nějakého testu, to nemá smysl. Uzavřu tuto diskusi tak, že obě auta mají něco do sebe.
Popravdě jsem se po C4GP rozhodoval právě mezi 5008 a GScenicem a zvolil jsem Peugeot, právě pro jeho lepší jízdní vlastnosti, větší šířku vzadu (pro 3 děti) a hlavně o dost silnější turbobenzin ;-)
Ale zas má pádne argumenty, oponuješ vraj jednou vetou o jazdných vlastnostiach v teste, a on ti to vzápätí vyvrátil. Z môjho pohľadu sa toho testu nijak zvlášť nechytá, len ním podporuje svoj názor a tvrdenie, že Renault je jazdne lepší ak Peugeot. ;-)
Podľa mňa presná definícia dobrých alebo lepších jazdných vlastností neexistuje, lebo každý z nás môže mať iné priority a vyhovuje mu iné správanie auta.
V německých testech, kde asi není důvod aby redaktoři nadržovali Renaultu nebo Peugeotu je výsledek takový, že G. Scenic je komplexnější a lepší auto. Nicméně v disciplíně ochota/schopnost zatáčet (handling, slalom) je 5008 skutečně o něco lepší, má lepší brzdy takže z hlediska agility podvozku je 5008 lepší.
Scenic naopak boduje v držení přímého směru, v odpružení a dalších disciplinách (lepší motor, lepší prostor vzadu, kufr etc.)
Vzhledem k tomu, že se jedná o SUV ne o sportovní auta tak nějaká schopnost nepatrně hůř zatáčet má asi každý na háku a pérování nebo držení přímého směru jsou daleko preferovanější hodnoty. Navíc ten rozdíl je dost malý, pokud někdo zaostává tak je to C-max.
Ty rozdíly jsou tak malé, že spíš bude záležet na motorizaci a kolech. S jiným motorem je zase ve slalomu a brzdách lepší Grand Scénic. Abych to uzavřel, tak P5008 1.6 THP bude jezdit líp než Grand Scénic.
[odkaz]
ještě dodatek, prostornost vzadu je u GS lepší? Ale kdeže, prostřední sedadlo vzadu je užší než obě krajní, v případě 2 Isofixových sedaček a jednoho pasažéra u prostřed je P5008 rozhodně lepší volbou. Deklasuje GS o 5cm šířky, P5008 šířka vzadu 1530mm, GS pouze 1480mm ;-)
Na šířku máš pravdu, ale na výšku a délku je v druhé řadě místa víc v GS takže při obsazení 4 dospělými mají zadní dva lepší životní prostor v GS. Pro děti je díky možnosti třech sedaček lepší 5008 přičemž menší podélný a svislý prostor nevadí.
Nezkoušel jsem, v testech je to většinou napsané tak, že třetí je problematická. Viz citace z testu který jsi sem dal:
"Renault má žiaľ stredné sedadlo užšie ako krajné a tým pádom miesto len pre dve autosedačky po krajoch."
Každopádně GS vede v místě pro dospělé (99cm nad sedákem), 91 cm nad zadními sedáky v 5008 je skutečně jen pro děti, i Panda nebo CitiGo mají vzadu větší výšku nemluvě o běžných autech nižší střední třídy.
V GS je isofix na všech zadních sedačkách a 3 sedačky tam dáš. Ale v P5008 je tam dáš pohodlněji. Renault šel cestou širších krajních sedadel s tím, že zachoval možnost 3 sedaček (je to ale třeba vyzkoušet - pokud máš dvě široké, tak může být problém). Redaktory možná matou kotvy pásů mezi které se sedačka nevejde, ale i v návodu je uvedeno, že se tyto kotvy mají dát na plocho pod sedačku - ale kdo čte návody.
"......Ak spočítame šírku všetkých sedadiel druhého radu, v súčte jasne vedie Renault s najširšími krajnými sedadlami (455 mm). Vďaka najdlhším a najlepšie tvarovaným krajným sedákom a unikátnym hlavovým opierkam s nastaviteľnou bočnou oporou najväčšie pohodlie poskytuje dospelým Grand Scénic. Zaspať v sedadle s takouto opierkou hlavy je sen každého spolujazdca....
....Snom každého rodiča budú zase sedadlá druhého radu Peugeot. Výrobca im nadelil rovnakú šírku 430 mm, čo nahráva komfortnému ukotveniu detských sedačiek. Dospelí sa však na krajných sedadlách nebudú cítiť príjemne, pretože budú priveľmi natlačení na bočné dvere...."
Vy dva se mi snad jen zdáte >:D Běžte si tam sednout, mám 188cm a sedím v pohodě, včetně toho, že mám nad hlavou prosklenou střechu. Btw 3 sedačky (isofix) se tam vejdou bez problémů. Občas sedí mezi sedačkami i moje manželka a nestěžuje si ani na prostor na nohy nebo hlavu ;-)
Ale jak koukám, nejsme už dost daleko od tématu článku, tedy od Touranu? ;-)
:yes:
kdyby to udělala poprvé tak by tam mohla sedět,
kdyby to bylo podruhé tak by tam jela svázaná do kozelce,
no a kdyby to bylo potřetí..... tak jako na tvém odkazu
>:-[]
to co si napisal je viac menej volovina.Mam mpv, nemem dve deti aneprevazam stale plny kufor. Asi niekde robim chybu.
Touran - v com je sebelepsi? Mizerny vyhlad vlavo a vpravo dopredu (mohol by sa ucit u konkurencie) a sedacky su nie sklapatelne do podlahy, ale musis ich vyberat (pre niekoho lepsie,pre mna nepouzitelne).Pozitiva touranovi neberiem, ale kazdy z tejto kategorie ma svoje plusy a minusy. Podstatne je co ty ako kupec pozadujes ;-)
je skvělé, jak dokážeš obhajovat neobhajitelné >:-[]
Jestli někde koncern VW kulhá na obě nohy, pak je to právě v kategorii MPV. Malé a střední MPV koncern naprosto ignoruje a nemá proti Francii co nabídnout. Touran sice dostává pravidelné dávky botulotoxinu, ale to vrásky zakrýt nedokáže. Tím spíš, že model nezářil ani jako nový.
Je hezké, že porovnáváš s králem MPV nižší střední - se Scenicem :yes: Malost a zaostalost Touranu tím jen podtrhuješ. Sportovním jemnocitem se tomu říká - Touran dostal kanára >:D >:-[]:-!
Kategorii malá a střední MPV u VW určitě neignorují, je zde Golf plus a je zde Touran. Sečti si celosvětové prodeje těchto dvou MPV a zjistíš, že v této kategorii VW nekulhá (cca 180 000 prodaných vozů za 1-10 2012, do konce roku to bude 200k+). Kulhají jiní a fest.
A prosim v cem je ten Touran horsi nez Scenic...? Mam za sebou tento vyber v rodine a nakonec se rada starsich rozhodla pro koupi Tourana... Tak kde jsme co prehledli? Predem diky...!
Už jsem to psal vícekrát, ale budiž:
1) konepce interiéru
2) kvalita
3) variabilita
4) výhled z vozu šikmo vpřed
5) odkládací schránky (souvisí s 1) )
6) bez vlastní identity (současnou tvář považuji za tu nejpovedenější...)
7) cena vzhledem k nabízené hodnotě
8) dříve PD traktory
9) odhlučnění
Prostě zatímco Golf, tam není moc prostoru pro diskusi o vydařenosti, tak Touran nijak nevyčnívá, spíše právě naopak ;-)
Diky za nazor. Jen pripojim svuj. Scenic byl u nas doma v prvni verzi po FL s atmosferou 1.6 a velka spokojenost. Po ctyrech letech se zacal trochu sypat, tak sel z domu. Jinak k Touranu.
1.Jestli tady nekdo tvrdi, ze je v Touranu blbe umistena navigace, ze neni v zornem poli, tak u Scenica je blbe umisteny komplet stit pristroju, takze koncepce interieru je z meho pohledu jasne pro Touran, nehlede na to, ze pristroje uprostred jsou vylozene hnusny a to nemluve o digitalnim tachometru ve Scenicu.
2.Kvalitu auta zatim nemohu posouditna to ho mame doma moc kratce a zatim samozrejme zadny problem
3.Variabilita - co ma Scenic variabilnejsiho? Touran ma tri samostatne sedacky v druhe rade, nezavisle posuvne, sklopne a vyjmutelne, treti rada dvou samostatnych sedadel je sklopna do podlahy. Kde tedy Touran pokulhava? Ja na to fakt neprisel, tak se ptam.
4.Vyhled z vozu sikmo vpred je dle meho nazoru problem u vsech aut majicich A sloupek... :-)
5.Odkladaci schranky - uf, je jich v Touranu tolik, ze se obavam, ze az bude nekdo neco hledat, tak to nenajde. Asi jich muze byt jeste vic, ale k cemu, kdyz uz ted jich tam je asi padesat... Co ale sam musim touranu vytknout je to, ze nema v kufru zadny system vesacku na nakupni tasky...
6.Me se soucasny taky libi nejvic a s identitou nemam problem... je jasne, ze scenic byl prvni...
7.Ja byl s cenou spokojen a uz davno jsem se naucil, ze to cenove nejvyhodnejsi zdaleka nemusi byt opravdu nejvyhodnejsi. Tady bylo dulezite, ze auto stalo tolik, kolik za nej byla rodina ochotna zaplatit
8a9. Mame 1.2TSI a tam proste neni problem.
Nehadam se, je to jen nazor cloveka, ktery prosel vyberem auta teto kategorie, ktery musel sahnout do prkenice pro par set tisic a rozhodnout se. U nas to byl Touran, jinde asi zase Scenic. Je ale fakt, ze Scenik vypadl hlavne kvuli tragickemu interieru a jeste horsimu exterieru v dlouhe verzi.
jde o systém sklápění sedadel... Ten u Touranu je podle mě takový... těžkopádný.
[odkaz]
vs.
[odkaz]
Umístění panelu uprostřed nemusí vyhovovat každému, ale pro MPV je to podle mě nejlepší řešení... Zkrátka vynikající MPV ergonomie:
[odkaz]
Jinak tohle je prostě evidentní ergonomický přehmat, který nejde zakecat:
[odkaz]
K výhledu šikmo vpřed:
[odkaz]
Ad. cena - mě přijde vzhledem k nabízené kvalitě vyšší i když je mi jasné, že oproti ceníku je realita níž...
No a k 1.2 TSI - ano, bezpochyby tichý, ale na daný vůz už poměrně slabý motor. Je to takové ekonomické optimum pro Golf, ale Touran s vyšším čelním odporem a očekávatelným častějším plným obsazením... Ne, tam už mi to přijde z nouze ctnost. Samozřejmě volbu nechci nijak shazovat ani kritizovat, hlavně ať je spokojený ten, kdo peníze na stůl sázel ;-)
Taky jsem se před 2 lety rozhodoval mezi Touranem a Grand Scenicem.Touran byl u mě favorit,ale ale.Osobní přístup v Renaultu a VW bylo jako nebe a dudy.Zatím co ve VW ně lakovali o nej. značce na světě,v Renaultu žádný machrování,prostě věcná diskuze.Za druhý byl touran ve výbavě Trenlinde byl asi o 130tis dražší než Grand Scenic ve výbavě Dynamiqe,a to Touran neměl dvouzonovou klimu,elektrony apod.Když jsem to ve VW sdělil tak mi tvrdili že VW je přeci značka.Další věc motor 1.4TCe...bezporuchovost,což se o TSi říci nedá.Frantíci dělají asi nejpropracovanější MPV.Na dislpej TFT si člověk zvikne během chvíli,to samé patří i ovládání radia pod volantem,světel apod.Slyšel jsem,že Renault má špatné řízení bez zpětné odezvy,není to pravda,řízení je hodně dobře nastaveno,řazení má krátké a přesné dráhy.Do dnes nelituju koupě tohoto vozu.Před tím jsme měli škodu a upřímě se k ní asi jen tak nevrátím.
Přesně tak :yes: Přitom stačí opravdu málo - zahodit předsudky a zapomenout na bajky o das Auto ;-) U Touranu to platí trojnásob. Golf, Passat... OK, tam je to na preferencích, ale Touran prostě nezáří. I když současný vnější vzhled konečně hodnotím kladně :yes:
Na kapličku uprostřed si zvykneš hned, a nakonec zjistíš,že je to naprostá pohoda. A ta možnost individualizace... A srovnávat to s pohledem na navigaci někde u kolen je blbost. AD přihrádky: Zkoušels jak vypadá přihrádka před spolujezdcem v rendlíkovi? Tam se vejde věcí... Dokonce z místa řidiče se v tak hluboký přihrádce špatně hrabe. U VW tam dáš kapesníky a je plno... Zadní sedačky? Naprostá pohoda sklápění, příjemnej posez a ty opěrky....
Touran může bejt dobrej, ale ve třídě MPV není nejlepší volbou... A za ty peníze je to docela nehoráznost... Ale je to každýho volba...
"1.Jestli tady nekdo tvrdi, ze je v Touranu blbe umistena navigace, ze neni v zornem poli, tak u Scenica je blbe umisteny komplet stit pristroju, takze koncepce interieru je z meho pohledu jasne pro Touran, nehlede na to, ze pristroje uprostred jsou vylozene hnusny a to nemluve o digitalnim tachometru ve Scenicu."
Tak presne tento interier byl duvodem proc Scenica nee... Marne hledam jedinou vec, ktera by byla hezci nez v Touranu. Ale souhlasim, ze je to vec vkusu. Kazdopadne pristroje uprostred a digitalni tachometr jsou daleko vetsi ergonomicky prusvih nez navi v Touranu. Tu zastoupi maxidot, ale digi tachometr... Na to uz prisli davno v leteckem prumyslu, ze odezirat z analogu nebo cist digi je sakra rozdil...
Ono ani tak nezáleží na tom, zda je to analog nebo digi, ale spíš na tom, kde je. Taky záleží na čitelnosti a velikosti. A věř tomu, že ve Scénicu je to mnohem ergonomičtější. Je to ale třeba vyzkoušet. Ten argument s letadlem je taky jak z nějakého salónu. Můžeš ty svoje budíky začít počítat.
[odkaz] :-)
já nehovořil o tom, co je hezčí. I když podle mě je interiér Touranu jak na 15 let starém vehiklu... Zmiňoval jsem se o ergonomii.
Nesouhlasím s digi tacho, když je správně udělaný (velikost, umístění, čitelnost na slunci, citlivost zobrazování dat...), tak digi tacho je NAPROSTO špičkový, nic lepšího není. Koneckonců proč si myslíš, že do headup displayů se zobrazuje digitální číslo rychlosti a ne nějaká stupnička s rafičkou... :-!
Klasický budík samozřejmě zůstane klasikou, bez přehmatů, nekonfliktní a zažitý... Právě u MPV se ale nemusím bavit nad tím, jak krásný analogový budík mám a jak mi tam lítá rychle ručička... Navíc na tohle je otáčkoměr ;-)
Tak v nejvyšší výbavě to docela jde, ale tohle je fešák... [odkaz]
Co Ado? Furt si myslíš, že předstihuje všechny své trapné konkrenty???? >:D Za 430 klacků super...
Tohle neni interier soucasneho Tourana... ;-) Zkus to jeste jednou a nedavej sem deset let stary fotky, nebo sem dej pro porovnani deset let stare konkurentu...
Nerad ti kazím radost,ale je to touran z roku 2008, akorát že v základu. Ony ty fotky tady pod článkama jsou fakt hezký, ale nikdy ne ze základního provedení... >:D Prostě tohle konkurence fakt drtí s naprostou pohodou...
Osobně jsem měl tu čest si projet toto MPV během 2 dnů, cca 300 km. Moje pocity z tohoto vozu jsou spíše pozitivní, ovšem nutno si přiznat, že na konkurenci prostě nemá. Z tohoto vozu jsem měl pocit, že ničím nepřekvapí, ničím neurazí, prostě normální.
Pokud člověk porovná toto vozidlo s G-Scénicem, tak z toho prostě Scénic vychází lépe. Toto auto má opravdu blíže k dodávce než k osobnímu autu. Co se týká designu, tam se mi nelíbí zadní část, která mi připadá jako by ho někdo zezadu nakopl [odkaz] . Posed je také takový divný, odkládací prostor mezi spolujezdcem a řidičem je typická od VW - tedy tam se opravdu nic nevejde, ruční brzda působí hrozně. Jelikož G-Scénic je za cenu cca 420.000,- Kč s 1,2 TCe ve verzi Dynamique, tak u Touranu by odpovídající cena měla být okolo 340.000,- Kč - potom snad by se dalo uvažovat jen z čistě ekonomického hlediska.
Áno, ale primár na to poskakovanie je, aspoň u nás, malé auto prezentované litrovým benzínovým trojvalcom. Diesel jazdí všetky dlhšie trasy, plus aj to prímestské poskakovanie, čo je tiež aspoň 20-40 km na jednu jazdu. Ročne tak 20 tis. km. Dostatočný dôvod pre diesel.
za dehet v městě bych bral rovnou 12 trestných bodů 8-s Nafta ve městě nemá co pohledávat :-! Proč takto tyranizovat obyvatele měst? Jasně, ta spotřeba... Přeci nebudu do Tesca dojíždět SUVčkem za desítku, že 8-s
Máš u mě + za malý čistý litřík do města :yes:
Najprv z miest vyžeň všetky kamióny, náklaďáky a autobusy, až potom malé diesle so spotrebou 5-6 litrov.
Ten litrový trojvalec bol u nás dosť jasná voľba, bežne robí ráno 6 km do práce a poobede 6 km domov. priemerná spotreba podľa počítača rovných 6 litrov.
Dieslom idem ráno 30 km do práce a 30 km poobede domov. Plus prakticky všetky rodinné jazdy, víkendové nákupy, výlety teraz v zime na lyže, letné dovolenky atď. Spotreba ako u benzínu.
u autobusů to není až tak jednoznačné. On sice má větší spotřebu, třeba 25 l, jenže poměrně na hlavu cestujícího je to s osobními vozy nula nula nic. Navíc většinou jsou městské autobusy poměrně moderní, takže EURO V. Což sice není boh vie čo, ale alespoň něco.
Pridaj....stále rozjazdy a brzdenia....tá spotreba šplhá reálne o kus vyššie, v BA na niektorých linkách okolo 40 litrov...
Zďaleka nie všetky autobusy sú nové, aj keď je pravda, situácia sa posledné roky zlepšuje...
Ale aj tak si myslím, že keď bez nafty, tak bez nafty. Osobným autám ju zakázať a ostatným nie, to tak trochu zaváňa v EÚ tak obľúbenou diskrimináciou, na ktorú sa robia hony jak na čarodejnice...
já bych se až tak nebránil ani zrušení MHD na naftu, asi tak ;-) Jenže většina busů je na naftu a výběr pohonu v podstatě není. I když různé alternativy už se najít přcijen dají - jen nevím, jestli jsou už ekonomicky výhodné.
A alespoň u nás je situace u autobusů na slušné úrovni - koneckonců se tam vyházelo opět pár peněz "z EU" 8-s;-)
V BA istý čas jazdil, a možno ešte aj jazdí duo-bus. Kĺbový trolejbus s naftovým motorom v zálohe. Na určité prípady dobré, ale vo väčšom meradle drahé a zbytočné riešenie.
Inak tých riešení zas až toľko nie je. Električky sú dosť drahá, a treba povedať že aj hlučná záležitosť. Dráha - či už podzemná alebo nadzemná je na dnešnú dobu enormne drahá, a vyplatí sa len najväčším mestám. Plyn v autobusoch je len čiastočné riešenie, ako najvhodnejší sa javí trolejbus - ktorý má ale svoje obmedzenia a vybudovanie infraštruktúry tiež niečo stojí, hoci podstatne menej ako pre električky.
Raz som videl niekde na nete nápad zrušiť trolejbusom horné zberače a presunúť ich pod vozidlo, na spodok rámu, čo je cca 25-30 cm nad cestou - zberače by ťahali energiu z indukčných dosák zabudovaných vo vozovke - ale neviem, nakoľko by to riešenie bolo funkčné a reálne.
jistě, kolejová doprava je pro města našeho formátu sebevražda. Ale BUSy na LPG, bioethaol, CNG... to by v dnešní době neměl být problém. Přitom ekonomika CNG musí být podle mě nepochybně lepší, když i u aut vychází CNG líp než diesel... Přitom pro městský provoz ideální - dojezd netřeba řešit.
Podle statistiky která tu byla nedávno ve článku,dopadl Touran katastrofálně.Je to tím že je to made in TURKEY?????
Jinak ted v práci jezdím s T5 2.0 TDI a ta signalizace spálené žárovky se taky občas rozsvítí a přitom je vše v pořádku.
Proč teda třeba Golf vyráběnej tuším přímo ve Wolfsburgu dopadl v testu docela slušně a Touran z Turecka totálně propadl?Součástky sou přece koncernové,stejné..nechápu to...Ve fimrmě máme 6xT5 a 2x T4.Můžu jen potvrdit,že kvalita šla opravdu do *.Zlaté T4....... T5 made in Poland je opravdu průser
kacířská myšlenka - místo jednoho cenově jemnocitného Tourana vzít předraženou, stejně velkou Lodgy + třeba ještě něco kolem 200 tisíc do města (obě auta celkem za 440 tisíc)? Jestli mám VW z Turecka nebo Daciu z Maroka už asi nemá cenu řešit...
... se u nas v rodine resil nakup vozu teto kategirie. Vyber: Scenic - v minulosti uz v rodine byl a byl fajn, Picaso, C max, Touran a vyckavalo se i na novy Carens. Vse v 7mist verzi a zakladni motorizaci. Vysledek: oblibeny Scenic neprosek kvuli katastrofalnimu vzhledu interieru a exterieru. Pristroje uprostred a hrozny exterier v dlouhe verzi odsunuli puvodniho favorita mimo vyber. Francouzi se asi uplne zblaznili... to byla prvni veta po usednuti do C4 Picaso a zjisteni, ze se pristroje nachazeji v postate nekde mimo auto, jinak zvenku celkem pekny, ale jizda s timto autem je jaksi neprirozena. Strasne hluboka hnusna pristrojovka a nemoznost odhadnout, kde auto zacina. C-max je fakt osklivka, takze po zevrubne prohlidce na prodejne ani nedoslo na jizdu. No a Carens se na fotkach tvari prilis korejsky, zejmena vnitrek a na osobni kontak se bude jeste nejaky patek cekat... Takze ted je v rodine novy Touran, ktery byl zpocatku spis do poctu. Ma zatim najeti min jak 10000km, ale doposud maximalni spokojenost. Uzasna variabilita, spousta prihradek supliku kasliku, nekdo tady psal o blbe umistene navigaci, ale tento problem je spis fantazirovani. Skvele zobrazeni na barevnem maxidotu je paradni. Takze Touran rozhodne dobra volba a s 1.2TSI jede prekvapive dobre...
Ještě bych doplnil, že C-max je uvnitř poměrně úzký, na rozdíl od Touranu nemá vzadu 3 plnohodnotná místa. Když se na jakékoliv místo vzadu dá dětská sedačka tak už si vedle 2 osoby nesednou. U Touranu to není problém.
No nechci ti to něj vyvracet, ale 1.2TSi se 105k a pouze 175Nm je na MPV dost málo, jak ho naložíš, tak v kopci chcípne. 1.2TSi je tak tak pro Octávku, ve dvou v pohodě, ve čtyřech je dynamika o dost horší. U těžšího auta, čímž Touran je (cca 250kg navíc), to bude dost znát ;-)
Ono záleží na tom, k jakému použití se auto kupuje. Na ježdění po městě je 1.2 TSI zcela dostatečná, mimo město při plném zatížení stačí 77kW samozřejmě jen na klidnou jízdu - Tourana ale asi nikdo nekupuje na závodění - to, že by měl problém dosáhnout české rychlostní limity fakt nehrozí:-) Můj závěr je ten, že kdo jezdí většinou po městě, nemusí se 1.2 vůbec bát, kdo jezdí často delší trasy tam bych zase viděl jako lepší volbu TDI.
jo, máš pravdu, pokud ho máš jen jako přibližovadlo, tak fajn. 1.2TSi je celkem slušný motor, který jede celkem dobře. Zkoušel jsem jak ve Fabii, tak Octávce. Jen když ho zatížíš, tak dynamika jde pryč a spotřeba roste ;-)
zas tak to nedramatizuj, 1.2 TSI je na tom mnohem líp než nedávné 1.6ky a ty byly pro nižší střední naprostý standard, a to i ve třídě MPV :-!
Souhlasím, že MPV by chtělo alespoň 1.4 TSI, ale říct, že s 1.2 TSI jde při plném obsazení dynamika do kopru... Právě naložená 1.2 TSI jede mnohem lépe než naložená 1.6 atmo, kterou vytáčíš a stejně nic, protože 147 Nm je prostě málo. Oproti tomu nějakých 175 Nm u TSI... To už je přeci jen slibnější... A příliš to neshodí ani pravděpodobně těžší převod :-!