Po převzetí čínským koncernem Geely je švédská automobilka vlastně napůl doma i v Číně. Proto nepřekvapí, že v nejlidnatější zemi světa plánuje expanzi.
A jéje, už je to tady. Prej, že v Číně budou stavět jen továrny pro místní trh. A už tu máme stavbu vývojového centra. Za chvíli můžou ve Švédsku zavírat.
mám známého, který si loni koupil S60. Po prodeji Volva rákosníkům byl chvíli v "depresi" a teď už uvažuje, že si pořídí náhradníka za "čínskou" S60 - favoritem je XC90 >:-[]
já mu radil Saaba, hezký holandský autí, ale komu není rady >:D
byl jsem nabourán, takže o svoje jsem přišel. Následně jsem si koupil další a to nevydrželo ani den, tak jsem ho vrátil prodejci. Teď sháním další, jiné ojetiny nenabízí takový poměr ceny/komfortu/bezpečnosti/výkonu a spolehlivosti (konkuruje mu Saab, ale u něj je ta spolehlivost podstatně nižší). Nicméně, až dostanu do rukou náhradní díl made in China, budu nucen se této značky vzdát a hledat jinde. Pokud budou stále dostupné originální díly z evropské produkce, tak budu končit u XC90 a tím mám s ojetinama na 10let vystaráno. Pak přejdu asi k Alfě nebo k BMW ;-\
Tyhle predsudky o znacce "Made in China" uz jsou dneska uplne mimo misu, vlastne neplati uz cca 15 let. Nerikam, ze vetsina cinsky produkce se nezameruje na levny vyrobky s odpovidajici kvalitou, nicmene v Cine uz existuje i siroka technologicky vyspela vyrobni zakladna s kvalifikovanou pracovni silou, jejiz pomer k one "low-cost" produkci se bude se zvysujici se odbornosti cinskych pracovniku a rostouci cenou jejich prace neustale zvysovat. Jednoduse receno, v Cine jsou uz davno schopny vyrobit jak levnej smejd, tak drahej kvalitni vyrobek. Kdyz si pujdes (napriklad) do Salomonu koupit spickovou zimni bundu za 12 tisic, bude Made in China, a kdyz si pujdes k rakosnikum koupit "zimni bundu" za 120 korun, verim, ze bude taky Made in China.
Vsak se podivejte i na rozvoj toho jejich autoprumyslu - vzdyt jeste pred par lety bylo nejsofistikovanejsim dopravnim prostredkem v Cine kolo. Klidne si proto dokazu predstavit, jak za par let budou pro Volvo v Cine vyvijet treba motory, v miliardovym narode se dostatek schopnejch inzenyru urcite najde.
nejde o kvalitu, ale o princip. Když je budem takto podporovat, přesunou všechno k sobě a u nás nezůstane nic. Ani montovny, ani fabriky na díly, ani vývoj, nic. Dokud vím, že když koupím např. chladič Volvo, tak tím podpořím výrobu v Behr Czech rep. a ne People Republic China (byť jim jde marže).
A chlácholit se tím, že už je vše z Číny, není to nejšťastnější řešení. Mohlo by se stát, že bude opravdu vše z Číny a my tu budem Číňanům maximálně pěstovat brambory a chovat prasata. Případně se tu o ně starat na "panstvích". Pokud nás nevyhladí.
Taky bych to neviděl tak tragicky. Čínské díly máš dneska prakticky v každém výrobním zařízení, pohony, elektromotory, elektronika v EU se to poskládá, pleskne se na to Made in Germany a tradá. Číňani umí, umí jet na objemy, umí jet i na kvalitu.
A co sháníš, typově?
Kdybys do půl roku nic nekoupil, ozvi se, budu na jaře pouštět do světa s80 2,5t AT s podvozkem Heico a sw od BSR. Počítám, že bude mít cca 70tis. km. ;-)
neřekl bych, že Saab je ve spolehlivosti výrazně horší. Jestli se vyhneš problémových ročníkům 9-5 kolem přelomu tisíciletí, jsou to pak spíš lehce nadprůmerně spolehlivé káry. Problém je spíš, že mezi nima vládne naftový mor a narazit na slušný benzinový kousek je větší terno než u Volva ;-)
no, mám nabídku na 9-5 2.3T rv 2005, úprava od Hirsche. Co jsem četl, tak tyhle motory jsou šíleně odlehčené a "ošizené" na bloku. Mívají také problém s pronikáním spalin do oleje, takže by se měl měnit olej co 8000km. A to se mi nechce (při nájezdu 50t km/rok by mě to poměrně dost zatížilo).
2005 bych se už nebál. Tento problém se nejvíc vyskytoval u modelů před (prvním >:-[] ) F/L, takže tak do r.2002. Potom to upravili, takže i když to možná není nesmrtelný držák jako za časů 9000, ale nejsou s ním výraznější problémy. Výměna oleje je fakt, ale zas extrém s 8000km se doporučoval právě pro ty problémové ročníky (ale často ani tohle nepomohlo). Ortodoxní Saabisté doporučují nepřekračovat moc hranici 10000km (long-life je strašák a satanáš), ale mezi 10-15tis KM bych se toho nebál. A to je myslím běžná hranice i pro "obyčejné" motory.
O těch problémech toho bylo dost popsáno třeba na saab fóru nebo i na autotipu.
měl jste pane někdy SAABA?
kdo ho neměl, absolutně neví, o čem mluví. sama mám saaba, třetího za 8 let, nové modely a jsem max.spokojená(vady rovná se nula!). A k článku. Bohužel dnes je VOLVO už jen spotřebka....jedno z řady...škoda ho, dříve v něm jezdili slušní lidé a dnes ten, kdo slušně potřebuje vypadat.
SAABa jsem nikdy neměl, ale když tak čtu informace ze SAAB komunity, tak mě děsí. Problémy se zapalovací kazetou a všeobecně problémy s turbobenzinovými motory jako takovými.
Co máte za Saaba a v jaké motorizaci, smím-li se zeptat?
těď mám 9-3kombi 1,9TD, najeto 70tis...před tím jsem měla 9-3 sedan 2,2tid a na začátku milovaná 9-5 sedan 2,3LPT a vždy s automatem, najeto do 100tis km, pak jsem je poslala dál, těd mám ohromný zálusk na novou 9-5 sedan...neuvěřitelné auto