Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo vybuduje v Šanghaji novou továrnu, objem výroby se tak téměř zdvojnásobí

Po převzetí čínským koncernem Geely je švédská automobilka vlastně napůl doma i v Číně. Proto nepřekvapí, že v nejlidnatější zemi světa plánuje expanzi.
Zpět na článek
26. 8. 2010 14:06
neregistrovaný "vari"
26. 8. 2010 14:04
neregistrovaný "vari"
26. 8. 2010 16:06
neregistrovaný "vari"
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 08:44
vývojové centrum
A jéje, už je to tady. Prej, že v Číně budou stavět jen továrny pro místní trh. A už tu máme stavbu vývojového centra. Za chvíli můžou ve Švédsku zavírat.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 08:52
Re: vývojové centrum
Volvo prodals?
25. 8. 2010 09:04
Re: vývojové centrum
>:-[] :yes:

mám známého, který si loni koupil S60. Po prodeji Volva rákosníkům byl chvíli v "depresi" a teď už uvažuje, že si pořídí náhradníka za "čínskou" S60 - favoritem je XC90 >:-[]

já mu radil Saaba, hezký holandský autí, ale komu není rady >:D
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 09:20
Re: vývojové centrum
Indové teď prodávají XFka za solidní ceny, možná ať se podívá tam. ;-) >:D
25. 8. 2010 13:27
Re: vývojové centrum
jo, v době kdy kupoval S60 ještě tahal sebou jen notebook a aktovku, teď už je tam partnerka, takže XF-ko asi jedině jako kombík >:-[]
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 09:29
Re: vývojové centrum
byl jsem nabourán, takže o svoje jsem přišel. Následně jsem si koupil další a to nevydrželo ani den, tak jsem ho vrátil prodejci. Teď sháním další, jiné ojetiny nenabízí takový poměr ceny/komfortu/bezpečnosti/výkonu a spolehlivosti (konkuruje mu Saab, ale u něj je ta spolehlivost podstatně nižší). Nicméně, až dostanu do rukou náhradní díl made in China, budu nucen se této značky vzdát a hledat jinde. Pokud budou stále dostupné originální díly z evropské produkce, tak budu končit u XC90 a tím mám s ojetinama na 10let vystaráno. Pak přejdu asi k Alfě nebo k BMW ;-\
Avatar - Righ
25. 8. 2010 10:05
Re: vývojové centrum
Tyhle predsudky o znacce "Made in China" uz jsou dneska uplne mimo misu, vlastne neplati uz cca 15 let. Nerikam, ze vetsina cinsky produkce se nezameruje na levny vyrobky s odpovidajici kvalitou, nicmene v Cine uz existuje i siroka technologicky vyspela vyrobni zakladna s kvalifikovanou pracovni silou, jejiz pomer k one "low-cost" produkci se bude se zvysujici se odbornosti cinskych pracovniku a rostouci cenou jejich prace neustale zvysovat. Jednoduse receno, v Cine jsou uz davno schopny vyrobit jak levnej smejd, tak drahej kvalitni vyrobek. Kdyz si pujdes (napriklad) do Salomonu koupit spickovou zimni bundu za 12 tisic, bude Made in China, a kdyz si pujdes k rakosnikum koupit "zimni bundu" za 120 korun, verim, ze bude taky Made in China.
Vsak se podivejte i na rozvoj toho jejich autoprumyslu - vzdyt jeste pred par lety bylo nejsofistikovanejsim dopravnim prostredkem v Cine kolo. Klidne si proto dokazu predstavit, jak za par let budou pro Volvo v Cine vyvijet treba motory, v miliardovym narode se dostatek schopnejch inzenyru urcite najde.
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 11:02
Re: vývojové centrum
nejde o kvalitu, ale o princip. Když je budem takto podporovat, přesunou všechno k sobě a u nás nezůstane nic. Ani montovny, ani fabriky na díly, ani vývoj, nic. Dokud vím, že když koupím např. chladič Volvo, tak tím podpořím výrobu v Behr Czech rep. a ne People Republic China (byť jim jde marže).
A chlácholit se tím, že už je vše z Číny, není to nejšťastnější řešení. Mohlo by se stát, že bude opravdu vše z Číny a my tu budem Číňanům maximálně pěstovat brambory a chovat prasata. Případně se tu o ně starat na "panstvích". Pokud nás nevyhladí.
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 10:18
Re: vývojové centrum
Taky bych to neviděl tak tragicky. Čínské díly máš dneska prakticky v každém výrobním zařízení, pohony, elektromotory, elektronika v EU se to poskládá, pleskne se na to Made in Germany a tradá. Číňani umí, umí jet na objemy, umí jet i na kvalitu.
A co sháníš, typově?
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 11:04
Re: vývojové centrum
sháním cokoliv, ideálně ze švédské fabriky, tj. S80, XC70. Nepohrdnu ani belgickou S60 nebo V70. Samozřejmě turbobenzin, ideálně manuální převodovka.
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 11:40
Re: vývojové centrum
Kdybys do půl roku nic nekoupil, ozvi se, budu na jaře pouštět do světa s80 2,5t AT s podvozkem Heico a sw od BSR. Počítám, že bude mít cca 70tis. km. ;-)
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 14:00
Re: vývojové centrum
to zní zajímavě, pošli mi pls nějaký info na eLzyx@seznam.cz
Avatar - Dinar
25. 8. 2010 14:25
Re: vývojové centrum
Máš SZ. ;-)
26. 8. 2010 03:18
Re: vývojové centrum
Nechceš XC90? Dinar stejně moc prdí a Heico si koupil u vietnamců v Libuši. :-O
Avatar - Dinar
26. 8. 2010 07:11
Re: vývojové centrum
Nee, bylo to u Liu-bu-še ve Vietnamu. Ale, ten svůj vrak mu nenuť, on dymovnici s půlkou polomrtvých koní nechce. :-) ;-)
25. 8. 2010 13:31
Re: vývojové centrum
neřekl bych, že Saab je ve spolehlivosti výrazně horší. Jestli se vyhneš problémových ročníkům 9-5 kolem přelomu tisíciletí, jsou to pak spíš lehce nadprůmerně spolehlivé káry. Problém je spíš, že mezi nima vládne naftový mor a narazit na slušný benzinový kousek je větší terno než u Volva ;-)
Avatar - eLzyx
25. 8. 2010 13:56
Re: vývojové centrum
no, mám nabídku na 9-5 2.3T rv 2005, úprava od Hirsche. Co jsem četl, tak tyhle motory jsou šíleně odlehčené a "ošizené" na bloku. Mívají také problém s pronikáním spalin do oleje, takže by se měl měnit olej co 8000km. A to se mi nechce (při nájezdu 50t km/rok by mě to poměrně dost zatížilo).
25. 8. 2010 15:37
Re: vývojové centrum
Při tomto kilometrovém nájezdu 159 SW Ti 2,4 MJTD... a chrochtám blahy... ;-)
25. 8. 2010 15:46
Re: vývojové centrum
ač naftu nemusím, při tomto nájezdu musím uznat její ekonomickou výhodu.

A Saab nabízí JTD (abych tě potěšil ;-)), sice jen 1.9JTD 150k, ale je to velice slušný motor :yes:
neregistrovaný "vari"
26. 8. 2010 14:06
Re: vývojové centrum
Go Saab Go!
25. 8. 2010 15:43
Re: vývojové centrum
2005 bych se už nebál. Tento problém se nejvíc vyskytoval u modelů před (prvním >:-[] ) F/L, takže tak do r.2002. Potom to upravili, takže i když to možná není nesmrtelný držák jako za časů 9000, ale nejsou s ním výraznější problémy. Výměna oleje je fakt, ale zas extrém s 8000km se doporučoval právě pro ty problémové ročníky (ale často ani tohle nepomohlo). Ortodoxní Saabisté doporučují nepřekračovat moc hranici 10000km (long-life je strašák a satanáš), ale mezi 10-15tis KM bych se toho nebál. A to je myslím běžná hranice i pro "obyčejné" motory.

O těch problémech toho bylo dost popsáno třeba na saab fóru nebo i na autotipu.
neregistrovaný "vari"
26. 8. 2010 14:04
Re: vývojové centrum
měl jste pane někdy SAABA?
kdo ho neměl, absolutně neví, o čem mluví. sama mám saaba, třetího za 8 let, nové modely a jsem max.spokojená(vady rovná se nula!). A k článku. Bohužel dnes je VOLVO už jen spotřebka....jedno z řady...škoda ho, dříve v něm jezdili slušní lidé a dnes ten, kdo slušně potřebuje vypadat.
Avatar - eLzyx
26. 8. 2010 14:42
Re: vývojové centrum
SAABa jsem nikdy neměl, ale když tak čtu informace ze SAAB komunity, tak mě děsí. Problémy se zapalovací kazetou a všeobecně problémy s turbobenzinovými motory jako takovými.
Co máte za Saaba a v jaké motorizaci, smím-li se zeptat?
neregistrovaný "vari"
26. 8. 2010 16:06
Re: vývojové centrum
těď mám 9-3kombi 1,9TD, najeto 70tis...před tím jsem měla 9-3 sedan 2,2tid a na začátku milovaná 9-5 sedan 2,3LPT a vždy s automatem, najeto do 100tis km, pak jsem je poslala dál, těd mám ohromný zálusk na novou 9-5 sedan...neuvěřitelné auto