No, treba u Volva nebo BMW staci mit otocenej knoflik na potkavacky, pri vypnuti motoru se to samo prepne na parkovacky, pri vyndani klicku to zhasne uplne. Po nastartovani samozrejme opet sviti potkavacky... Takze VW opet pozadu. :-!
nebo treba u Renaultu staci mit otocenou klicku na svetla zapnuto...pak se nemusite o nic starat,vyndate kartu,svetla po otevreni dveri zhasnou...nemate-li svetla roznuta a svetelne cidlo zazna,ze je moc sero,roznou se vam svetla at chcete nebo ne
Čidlo nazná... tuto vlastnost moderních aut obdivuju :-( Čidlo může naznat co chce ale já chci mít možnost jeho rozhodnutí blokovat (režimy zapnuto/vypnuto/auto kde si čidlo teda dělá co se mu líbí). Těď to nemyslím zrovna na ty světla ale tak nějak celkově.
Aspoň že tu klimatizaci si ještě můžeme nastavit podle chuti. Kdyby to foukalo podle norem EU jenom na určitou teplotu tak snad budu chodit pěšky. Známý měl hyperinteligentní auto (tuším Renaulta Lagunu ;-\ ) a po měsíci se ho musel zbavit. Když ho to totiž nadšeně vítalo při každým usednutí a pořáad to hlásilo věci jako připoutejte se apod. tak to nevydržel. Ani se nedivím...
Dvojkovou Lagunu jsem měl taky, ta ještě mile upozorňovala. Dneska už ty auta vyloženě řvou. Jinak, ta Laguna, nejlepší auto jaké jsem kdy měl, vzpomínám :yes:
Cira pravda nebyva nikdy slozita;-) To jen nekteri si cestu k jasnemu cili komlikuji nikam nevedoucimi zkratkami;-) (VW, TTT, PSA - s vyjimkami, cinani, korejci, pro Kinga i Honda)
Kdy dostanete rozum? (smajlik kroutici hlavou) Ja teda doufam, ze brzo. Budu muset napsat jeste hodne slov, nez se vam rozsviti;-) Nastesti v tom nejsem sam, Ricardo, Micina, Jacobsen, manitou, Yaroukh a par dalsich uz vi;-)
jj, já měl to světelné čidlo, nikdy jsem ho nepoužíval. Stejná ptákovina jako snímač intenzity deště, muhehe. Teď jsem si nechal předělat právě to světelné čidlo na rožnutí při spuštění STARTu. Výhoda je, že se nemuselo nic domontovávat, jen se prostě nahrál jiný SW. :-! K těm ptákovinám, to je docela dobré téma, jsou ptákoviny k ničemu a pak ty, co pomáhají. Výše zmíněné dvě jsou rozhodně k ničemu, pak snad ještě hlášení dojezdu v PP, kde jakmile rožne oko, tak dojezd zmizí. K ničemu mi ještě přijde bederní opěrka v jakékoliv jiné poloze, než naplno ven. Mezi ty dobré řadím vnitřní zrcátko s automatickým ztmavováním, zamykací tlačítko na klice/odmykací čidlo v klice, s tím související karta (rychleji už prostě odjet nelze), ovládání radia pod volantem. Určitě bych si vzpomenul dále... :-!
Bederní opěrka, neboli to co je uvnitř opěradla a dá se štelovat proti zádům. Ty máš na mysli opěrky loketní, s těmi nemám problém. Já je tedy nemám ani s bederními, jen jsem napsal, že jakákoliv jiná jejich poloha, než naplno ven mi přijde zbytečná. :-!
.. ked som tvrdil ze je lepsie svietit .. tak sa tu naslo dost prudilov ktory tvrdili ze to nepomaha dokonca je to zle .... a henho .... a inac automaticke svetla maju BMW uz davno seriovo tak tu nevychvalujte az tak to VW :-)
Celodenni zbytecne sviceni je nesmyslny, hloupym a skodlivym predpisem. Prestoze mam nove auto, takovou hovadinu do nej urcite nechci. Dost se pohybuji v zahranici a zhasinam pri prujezdu ceskeou celnici. Nechci vypadat v zahranici jako idiot.
Pochopitelne mluvim o nesmyslnem sviceni za plneho slunecniho svitu, jak je to zavedeno u nas a ve Slovinsku. Myslim, ze dobry predpis maji v nekterych statech USA: pokud pouzivate sterace, rozsvitte. Tak by to bylo optimalni i u nas.
Mě už se tento "škodlivý předpis" už několikrát osvědčil při objíždění na méně přehledném úseku. Aspoň jsem viděl že tam něco opravdu jede a dala se líp odhadnout vzdálenost.
taky se hodně pohybuju po zahraničí a ten tvůj názor považuju za naprosto zcestný. Při přejezdu hranic světla rozhodně nezhasínám, ostatně svítím celodenně už několik let. A pokudud mohu srovnávat, tak například v Německu už celodenně svítí víc lidí než před pár lety.
A nikdy jsem nezaznamenal, že by na mě koukali jak na idiota, proto že svítím. Naopak.
že téma není tak ploché, jak tu kritici VW předvádí. Tak především, na osvětlení vozu je zpravidla závislé osvětlení přístrojů. Jsou auta, jimž svítí při nerozsvícených světlech přístrojovka. jakmile rozsvítíš, intenzita osvětlení přístrojovky se sníží... což tedy začal být problém, když se musí svítit i přes den, neboť ti "málo" svítí displej radia... pak máš např. systém, kdy osvětlení přístrojovky je nezávislé na světlech a je zajišťováno samostatným čidlem... Co se týká osvětlení... opět máš mnoho forem fungování - zapomeneš-li zhasnout a vyndáš klíček, světla svítí dál, ale akusticky tě auto upozorní, žes zapomněl... Nebo - jakmile zhasneš motor, přepnou se tlumená světla automaticky do režimu obrysových světel... Takže pokud tohle všechno VW vyřešil jedním opatřením... veleb ho. Zde není, za co VW kritizovat.
Stlumení podsvícení po zapnutí potkávacích světel - na tohle výrobci občas mysleli už dřív. Většinou to nenapsali ani do manuálu a dneska jsou majitelé aut překvapení že se to dá tak snadno přepnout. Bývají na to takový ty fígle jako pětkrát zmáčknout nějakou páčku, pak chvíli podržet a znova a podobně...
Za co bych ho mel velebit, *? Tohle umeli uz jiny a davno. Bracho... vis... nemusis... vysazet...tolik...tycek... za v....w....abys...mel dobrou...karu. Vole :no:
Jakožto nynější majitel Golfu+ a bývalí majitel 2x scenic,1x brava,1xfabie, 1x audi 100, 1x felicie, 1x favorit, 1x rapid. Bůh žehnej VW neboť nejsou lepší auta na světě. Vše ostatní :no:
Volva nic běžného nemají. Volvo - přes klíček ovládáš světla, takže je můžeš mít stále zapnutá a rozsvěcíš klíčkem. Nahoře ti píši, že systém VW byl dokonalý v tom, že při vypnutí klíčku zhasla tlumaná a zůstala dále svítit obrysová... přemýšlej který systém je vhodnější... já nesoudím ani Volvo ani VW... ale fascinuje mě, tvá bohorovnost, jak je ti vše jasné... že to tedy nedělaj všichni stejně?.. A když už jsme u toho, pak Peugeot má systém permanentně osvětlené přístrojovky (např. 206), světla neovládáš klíčkem a houkačka te upozorní, žes zapomněl zhasnout... Tak si to rozkresli a pak všechno teprve hoď do jednoho pytle...
Milý drahý GTI, shodou okolností vlastním jak Peugeot tak Volvo (věř si tomu nebo ne), takže nevím, jestli jsi v pozici mě o něčem poučovat. Já jsem netvrdil, že to mají všechny značky stejně vyřešené. Já jsem jen tvrdil, že VW dělá humbuk z ničeho - prostě dobrá Public Relations práce, která se mi však tak trochu příčí.8-sBtw... systém Volvo, kdy si ty sám můžeš zvolit, jestli budeš svítit "automaticky" nebo ne, je dle mého daleho nejlepší. Ale to je věc názoru. Žádný jsem nikomu nevnucoval. :-!
Systém Volvo není ale technicky "čistý" Ty totiž kruhovým ovladačem rozsvítíš světla... která se ti ovšem nerozsvítí... a samotné svícení aktivuješ vlastně až klíčkem ve spínací skřínce... Takže vystupuješ z auta,vysuneš klíček, a světla nesvítí, ačkoliv je ovladač světel v poloze - svítit...
Jo... to je přesně to, co většina lidí ve většině případů chce. Otočit klíčkém odejít a nebýt ničím obtěžována. Přijít, otočit klíčkem a jet. Pokud chci, aby svítila světla i po vytáhnutí klíčku (což chci v minimálním případě případů), tak prostě otočím ovladačem o jednu polohu doleva. Jednoduché, praktické, účinné. Stejně to funguje u Peugeotu - s tím rozdílem, že "denní" světla nejdou vypnout úplně (kdybych náhodou chtěl jet bez nich - což chtít nebudu). Rád mám ale věci pod kontrolou, takže se mi líbí systém Volvo, kdy mohu světla přece jen v případě potřeby vypnout.
zlata felicia, staci vymenit jedno rele a zapnut svetla - spina i vypina samo, a ked jej nechate sietit svetla a vytiahnete kluc a otvorite dvere - to je estelen bordelu kvoli tomu... co viac treba?
není to vyřešeno nijak. pánové, všichni z vás, kdo měníte auta - mám tím na mysli používání několika aut (služební, své, manželky, rodičů apod.) - dejte si pozor. zvyk je železná košile, namontuješ si to, odvykneš si a v jinym autě nerozsvítíš!!! se*u na tyhle systémy a pak je to jenom moje blbost, že jsem nerozsvítil. zvyk je železná... ;-)
nastesti neni kazdy nesvepravny a pokud opravdu zapomenes, tak prvni blikajici ridic te upozorni .... pokud ani to nezabere, je vhodne vratit ridicak >:D
a jakou pokutu pak budeš ochoten platit..?? stát a mít nastartováno je protizákonné.. >:D takže dle zákona když stojíš máš mít zhasnutý motor, nehledě na to, že musíš být vidět.. tzn osvětlen..
co to placas za kraviny? uz jsi zkejsnul 2 hodiny v mraze -15 v kolone na dalnici, asi ne. Je to uplne bezna situace pri bourackach. Muzu te ujistit ze tam teda zmrznout nechci.
Ze zprávy jsem se dozvěděl, že VW všechny své modely tedy i užitkové teď pouští do světa s aut. systémem zapnutí světel při nastartování. Z reakcí jsem pochopil, že ale VW opět zaspal, protože Peugeot, Renault a další to mají už dávno. Opravdu má každý Partner nebo Kangoo stojící dnes v autosalonu tento systém? Pokud vím u VW to znamená, že nastartováním se rozsvítí světla bez rozsvícení palubky, svítí pouze ručičky budíků, osvětlení přístrojů se aktivuje otočením spínače světel. Toto řešení považuju za ideální, pokud někdo má pouze aktivaci osvětlení auta vč. přístrojovky po nastartování, je to vzhledem k nočnímu režimu osvětlení rádia, BC a tedy jejich nečitelnosti na světle řešení nedokonalé. Mimochodem k BMW, chtěl jsem už vloni na své 5er aktivovat denní svícení, bohužel mi funkci ve značkovém servisu (Synot) nebyli schopni nastavit, prý to neumí, přestože auto má polohu spínače na rozsvícení přes světelné čidlo (pro tunely apod.). Možná letošní modely to už mají vyřešeno, ale u aut r.v. 05 to určitě samozřejmost nebyla.
Tak koukam, ze volkswagen je nejakych dvacet, tricet let za konkurenci. Automaticke vypnuti svetel po vytazeni klicku ma kazda slusna automobilka v nabidce opravdu uz desitky let.
To nevis ty. vw opet v tomto pripade neprisel s nicim, co by uz jini nemeli desitky let. Tak to proste je, zas jen dohaneji konkurenci. Napred nejsou nikdy v nicem.
Dal spi spis ty, sasku jeden. Ja vim, musi to pro tebe byt krute, ze vw ma v osvetleni ztratu desitek let, ale je to proste tak. Jasne prokazatelny fakt. Tecka.
Ne, vyrabi je pro tupony jako jsi ty, pro sasky, kteri neumi do peti pocitat a moderni technologie jim nic nerikaji. Proste pro to tupe stado, ktere tvori deset procent na spodnim okraji Gaussovy krivky >:D
Přidávám se k GTI a Honzovi jsi pako a nepochopil jsi vo čem je řeč, asi se Ti nechtělo číst větší část příspěvků. Každopádně zajdi si přeleštit 105 na dvorek. >:-[]
Další takoví. Karle jde o to, že nestačí vytáhnout jen klíček ze zapalování, aby zhasly světla. Důležité je aby ve dne nesvítila přístrojovka v nočním režimu a nemusel jsi lupou študovat autorádio, palubní údaje a navigaci. :-( Mám Golfa+ a spoustu dalších firemních aut, včetně nákladních a myslím, že od VW je to dobrý a vyřešený počin tuto službu nabízet u veškerých koncernovích vozů. To ho řadí zas navrchol. Ať si tu říká kdo chce co chce.
No, on na to vw mozna taky casem prijde, ale treba stelovani "svitivosti" pristrojovky jsem mel uz v Sierre blahe pameti :-) Fiat ma tuhle uzasnou novinku (kterou ted vw "zavedl") v nabidce uz asi 50 let, ne-li dele. Saab to same. A jiste by se nasli i dalsi automobilky, viz diskuse vyse.
Tys to fakt nepochopil >:D vůbec nejde o ztmívání kolečkem, které slouží k tomu, aby Tě v noci neoslňovala zbytečně přístrojovka, ale každé normální auto dnes při rožnutí světel ztlumí přístrojovku, protože v noci není potřeba tak výrazný svit jako ve dne, když svítí slunce. A k tomuto ztlumení dojde až když si přepínačem sám světla rožneš podle svého uvážení. Pokud to nepochopíš trefím Tě lopatou. :no:
A jakej je v tom asi rozdil, jestli musim otocit koleckem na ztlumeni pristrojovky nebo koleckem, kterym se zapinaji svetla? >:-[] To uz mi zrejme nevysvetlis, co? >:D
Koukám, že ses probudil... nic se neděje, Petře, VW je stále jedničkou Evropy... můžeš zase v klidu spát. My tě vzbudíme, až budeme potřebovat poradit se svícením >:-[]:yes:
Měl jsem možnost chvíli jezdit v Opelu Meriva (Big Opel Test >:D ) a tam je ten samý systém jako u VW. Nastartujete, světla se Vám rozsvítí, přitom máte páčku v poloze vypnuto. Svítí sice trošku méně než potkávací, ale bohatě to stačí. Pokud chcete potkávací, normálně pootočíte kolečkem do dané polohy. Takže i Opel je in :yes:
Tak automaticky se vypnou po vypnutí motoru, logické, že? A když běží motor, není samozřejmě žádný důvod je vypínat, když nám svícení ukládá zákon :yes:
zakon uklada za jizdy. tak mi nekdo reknete jak tu VW picovinu vypnu kdyz budu stat treba tri hodiny v mraze na dalnici protoze tam bude bouracka a nechci chcipnout mrazem a u toho svitit. proste si chci jen topit.
Tak tahle varianta mě nenapadla. Ale vyřešil bych to asi přepnutím do polohy parkovacích světel, tam je intenzita svitu a tím pádem i spotřeba elektřiny asi nejmenší.
Hm a co kdyz prejedu treba do Nemecka, kde to zakon neuklada (v mem pripade dost casty pripad)? To pak musim jako trotl svitit i tam, jen protoze soudruzi u vw nepremysleli?
Možný je všecko. Ale myslím si, že ani VW ani Opel nedávají tenhle systém do auta povinně. Takže j ena zákazníkovi, jestli si chce zapínat světla sám nebo to nechat na autě.