OK, uz som stary pes... ale porovnavat dnesne vykony s 40 rocnim GTi Golfom?! To akoze vazne?
30 rokov dozadu - Ferrari TestaRossa s 12 valcovym motorom zrychlovalo tesne pod 6 sekund ( 5.8 na sto) a dnesne diesel BMW nema problem okolo 5.4 a to je DIESEL, kde sedi rodinka, vzadu pes a na streche nosic na lyze! Tak nejazdilo ani prve Porsche TURBO ( jeho 260 koni je teraz smiesne malo aj triede ostrych Hot Hatch, kde vykony okolo 300 koni zatienil Focus RS uz s 350 konikmi... este v 2004 bola Carrera s 320 konikmi povazovana za vyborne sportove auto - v 2004! Doba a vykony sa menia ( vdaka bohu..!) a zrovnavat dve auta rozdielom 40 rokov mi pride no, hm - divne?
40 let starý (atmo 1,6i) hh měl stejný výkon jako dnešní nejsilnější (nikoli pouze silnější) Fabia s přeplňovanou 1.2 TSI.
To je dost dobrá vizitka pro (na dnešní poměry superlehký) Golf GTI MkI a ostuda pro Fabii III, které žalostně schází verze (V)RS a zatím se na lepší časy neblýská.
první GTI je rozmerove srovnatelny spis s CITGO, ktery je jen o něco kratsi, ale sirsi a vyssi. a nejen proto je GTI I vyrazne lehci nez vetsi FIII.
tehdejsi nahonenej atmo v nejrychlejsim golfu ma vykon jako dnesni tuctovka ve fabii.
ja v tom zadnou ostudu nevidim, spis naopak.
Četl jsi mou reakci? Já snad někde píšu, že v tom ostudu pro GTI Mk I vidím?
Naopak jsem napsal, že je to pro něj dost dobrá vizitka.
Zmiňovaná ostuda se logicky týká Fabie III, protože ta dnes končí na 81kW. A pokud je (jak sám píšeš) "tuctová" motorizace zároveň vrcholnou, tak je asi někde něco špatně.
P.S. Jestli byl G1GTI rozměrově podobný víc dnešní Fabii, nebo Gitigu, není pro hmotnostní rozdíl mezi ním a dnešní Fabií zase až tak podstatné.
je krásně ilustrována "motorová" nouze, jakou měl koncern v benzínech v té době. Osmnáctistovka vše nezastala, navíc zastarávala, verze turbo G60 je známá totálními problémy s dmychadlem, VR6 se přidíral, 2,3 V5 u čtverky není ani zmíněna. Koncernový atmo dvoulitr měl tedy 80-90 Kw. Vlastně to GTI motorově vždy nějak uhňácali. Pak ale přišla novodobá éra turbení, s většími motory support od audi a koncern je konečně benzínový motorář jako ostatní. ;-) Dokonce sklízí úspěch.
Já jsem hodil ten 2.0 8V 85kW do dvojky golfa a i přes ten směšnej výkon to nejelo zase tak špatně, například Mazdu MX-3 1.8 V6 nebo Hondu Prelude 2.0 16V to pojelo jako nic. A když jsem tam měl 1.8 16V, tak to jezdilo opravdu hezky.
To samý když jsem měl G III 1.4 40kW, výkon úplně směšnej, ale i tak to jelo líp než třeba Fiesta 1.3, Twingo 1.3 nebo Felicia 1.3 50kW. A hlavně ten motor vydržel jízdu 15km bez vody a oleje a vůbec nic se mu nestalo.
Koncern nemám rád, ale tohle se musí nechat. Ty osmiventily neměli proti konkurenci žádnej výkon, ale byly tak pružný, že na ně jízdně nestrádali.
Tak možná na papíře, ale ve skutečnosti to bylo trošku jinak, ta Honda 96 kW není žádnej zázrak a ten malej Mazdí šestiválec je spíš zklamaní. Bavíme-li se teda o motorech, zbytek auta je samozdřejmě jinde. Tý mazdě by slušel nějakej lehkej dvoulitrovej čtyřválec.
A VW motory 1.8 16V a 2.0 16V vůbec podprůměrný nebyli.
Nevím kolik ti je, ale golf III, mx mazdy, mám všechny ojdežděné v ´90 letech. Vůbec tu není řeč o papíře. VW tehdy uměl udělat pružný trvanlivý motor, to souhlas. Ale v ostatních parametrech neměl šanci.
Znám ty GTI všechny, od prvního až po Clubsport.
Daleko nejstrašnější a opravdu ubohý GTI byl G3 s osmiventilákem. To označení GTI na zádi bylo k smíchu.
Podle mě pořadí GTI od nejlepšího k nejhoršímu: G1,G2,G7,G6,G5,G4,G3
Ale to je jen můj názor.
Navíc si nejsem jistej (ale to neprudím, fakt nevím) jestli G60 bylo ofic GTI nebo jen G60. Nevíte někdo?
Je to tak, na tom osmiventilu mělo bejt napsáno maximálně GT, ale zase to byl vákon srovnatelnej s osmiventilovou konkurencí jako Opel, Renault, Peugeot. Jenže trojka géčko měla i s tímhle slabým motorem oproti standartu velký brzdy, pětiděrové náboje, tvrdší stabilizátory...
Verze 16V má 110kW, což je hodnota opět podobná jako u konkurence té doby: Ford, Opel, Mitsubishi, Renault, Peugeot...
Určit pořadí není zrovna snadné, podle mě by to hodnocení mělo výrazně zohlednit hodnocení v rámci dobové konkurence, viz dobové testy a recenze jednotlivých generací a pak by teba G5GTI nebyl v poslední trojce, ale naopak v trojce první. Každopádně bych na posledních dvou místech prohodil pořadí na ...G3, G4.
U G4 (na rozdíl od G3) byl GTI v podstatě jen nápis označující stupeň výbavy. Navíc pro G4 GTI je typické spojení s TDI (1,9), které bylo v této generaci velmi rozšířené a postupně se v G4 GTI objevilo dokonce ve čtyřech variantách, 110PS, 115PS, 130PS a 150PS, přičemž poslední tři varianty TDI byly se vstřikováním čerpadlo-tryska (PD).
Naopak G4 R32 byl skvělý, nejlepší šestihrnkový Golf všech dob!
P.S. G60 byla výkonově vrcholná motorizace G2 GTI, ale ne všechny dvojkové Golfy GTI s G60 se označují těmito třemi známými písmeny. Např. Golf Rally (4x4 G60/8V/118kW), nebo Golf Limited (4x4 G60/16V/155!kW) jsou brány jako samostatné modely, podobně jako třeba VR6.
Věřte že mělo. Corrado je pojede. Měl jsem dvě G60 Corrada i Mazdu MX-3 V6 (Mazdu i jedno Corrado jsem měl ve stejné době, takže jsem si mohl vybrat čím pojedu :-) ) Mazda jela tak z půlky, co auta co Corro. Motor K8 je fakt zoufale nepružný v porovnání s PG. Na to už si stěžovaly už dobové testy v Německu a Anglii. Dnes je situace ještě daleko horší.
Jakých 80-90kW? Snad 85-110kW, koncernový atmo dvoulitr měl s 16V 110kW.
V článku toho spoustu chybí + jsou tam nepřesnosti. Kdyby mi to "Babiš" nejdřív poslal do mailu na editaci, tak tam nemusel mít zbytečně tolik chyb. ;-)
V GTI Mk3 měl motor opravdu 110 kW. V Mk2 byla 1.8 s 95 kW s katem respektive se 102 kW bez katu. A G60 se prodávala v Evropě všude, kromě UK. Tady byla jen na objednávku jelikož se nevešlo pravostarnné řízení. U Corrada G60 to vyřešili až na posledních asi 10 měsíců. Ve své době byl Golf GTI skvělým autem. A teřba Mk1 s 1.6 a 81 kW jela úžasně stejně jako Mk2 1.8 16V i s katem
G3 GTI: "GTI z roku 1992 si uchovalo čtyřválec, tentokrát osmiventilový dvoulitrový o výkonu 85 kW, který o rok později nahradila varianta s 16 ventily a 110 kW."
Varianta s 16 ventily a 110 kW rozhodně tu osmiventilovou s 85kW nenahradila, ale "pouze" doplnila a obě společně vydržely v nabídce až do 12/1997.
G4 GTI: "I proto se vůbec poprvé GTI nabízí i s turbodieselem, 1.9 TDI."
Nikoli, vůbec poprvé se turbodiesel (1.9 TDI/81kW) objevil už v G3 GTI, konkrétně v edici "20 Jahre GTI" (1996-1997). [odkaz]
A u čtverkového GTI byl výčet motorizací mnohem bohatší (než jak to vyplývá z textu):
Golf GTI: 1,9 l TDI 81 kW
Golf GTI: 1,9 l TDI 85 kW (Pumpe-Düse)
Golf GTI: 1,9 l TDI 96 kW (Pumpe-Düse)
Golf GTI: 1,9 l TDI 110 kW (Pumpe-Düse)
Golf GTI: 1,8 l 20V 92 kW
Golf GTI: 1,8 l 20V Turbo 110 kW
Golf GTI: 1,8 l 20V Turbo 132 kW ("25 Jahre GTI“)
Golf GTI: 1,8 l 20V Turbo 132 kW
Golf GTI: 2,0 l 85 kW
Golf GTI: 2,3 l VR5 110 kW
Golf GTI: 2,3 l V5 125 kW
U pětkového i šestkového GTI chybí (na rozdíl o čtyřkového) zmínka o silnějších výročních modelech Edition 30 a Edition 35.
G7 GTI: " V Česku je základem pětidveřová karoserie, je ale možné objednat i třídvířko."
To není pravda, na rozdíl od běžných verzí Golfu se u nás verze GTI/GTD/R nabízejí v základu jako třídveřové a pět dveří je za příplatek.
Ale jinak to na zdejší poměry není celkově až tak špatné, stručnost textu je zřejmě záměrná.
V A jako v prAze, nebo v A jako v Austria? >:-[]
Jednou jsemn viděl v D origo G2 Limited. Jeho 155kW + 4x4 muselo být na tehdejší dobu docela maso. Navíc designově mnohem větší sleeper, než Rally na lehkých steroidech.
no ziadny velky fesak to nebol! :-):-!
osobne nemam skusenost - ale prisiel ako dost slaba odpoved na uspesnu Integrale, ( a tie som mal casom dve, 8v a neskorsie 16v ) takze velky uspech neslavil. .