Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za nepozornost za volantem nemohou jen mobilní telefony

Byl hon na telefonování a používání ostatních elektronických zařízení za jízdy zbytečný? Jak je vidět, co průzkum, to jiný výsledek.
Zpět na článek
9. 4. 2013 08:42
9. 4. 2013 09:21
9. 4. 2013 11:36
9. 4. 2013 09:54
9. 4. 2013 10:33
Avatar - Hombre_71
8. 4. 2013 18:25
Mě celkem vadí...
...že se démonizují mobilní telefony a například kouření za volantem nikdo neřeší.
Rozbalit vlákno
18
8. 4. 2013 19:12
Re: Mě celkem vadí...
Ano, kouření za jízdy může řidiče rozptylovat. ;-)

(A pokud budeme navíc hovořit o tabákových výrobcích, tak to ani není zdravé.) :-)
Avatar - white label
8. 4. 2013 20:36
Re: Mě celkem vadí...
Tak ono zapálit si svépomocí cigaretu za volantem je podstatně nebezpečnější, než samotné telefonování. A vůbec manipulace s ohněm by měla být ve voze úplně zakázána, přičemž si ani nemyslím, že všichni si zapalují pouze žhavícími autozapalovači. Nemluvě o tom, že jak vidím někoho v autě hulit a při tom má vzadu děti, otvírá se mi kudla v kapse.
8. 4. 2013 21:05
Re: Mě celkem vadí...
Reaguješ na mě, tak se musím ozvat. Nechtěl jsem to téma pojmout až tak úplně vážně.

Ale když jinak nedáš, tak o jisté nebezpečnosti kouření - a to cigaret - za volantem vč. manipulací s tímto úkonem spojeným jistě nebude většina řidičů pochybovat. A jako "bonus" je povlak na vnitřní straně oken, sem tam něco propáleného a "zhodnocení" čalounění, koberců a pěnových materiálů sedadel v interiéru ochotně absorbující lahodné aroma.

Nerad někomu něco zakazuji, ale v tomto případě bych se za určitou "ztrátu svobody" možná i přimluvil. Rozhodně víc, než za zákaz kouření v restauracích nebo venku na zastávce autobusu.

Pokud jde o děti a možná i nekuřáky jedoucí v autě společně s kouřícími, nelze než rezolutně kuřáka odsoudit. To by měl každý kuřák automaticky respektovat jako projev vzdělanosti a základní inteligence a slušnosti.
9. 4. 2013 09:20
Re: Mě celkem vadí...
Co vám hrabe. :-O Když budu chtít, tak si v autě klíďo zapálim vatru a všem to může být šumák. Kouření v autě s dětma, ano chujovina, ale to je to samé, jako kouřit v bytě, když tam jsou děti. Leč to už je na rodičích, jak moc mají své děti rádi.(V blízkosti svých ani cizích dětí nekouřim, natož doma- báním jen venku) Ale kouření v autě bez dětí(či pasažérů kterým to vadí) ? Za 14 let ježdění a cca 400tkm mi upadlo cigáro 1x, a ro ještě když to do mě zezadu napral mamlas na semaforech. Když není člověk prase(má otevřené okno a každý den vynese popelník), tak během pár hodin při použítí běžné autokosmetiky ani nekuřák nepozná, že se v autě kouřilo. Ano, jsou i auta s hadrovym čalouněním, která načichnou, leč ani u jednoho z mých s tím problém neni. Když to povedu ad absurdum, tak je to právě cigáro, co může pomoci s "nastartováním" při únavě na delších trasách. Já bych třeba zakázal rádia, kolik lidí je za jizdy ladí, nebo klimatizaci, nebo šaltpáku, nebo... Kdepak, není nad to, když nad mou bezpečností někdo bdí za mě :-( Snad je každý soudní jedinec schopen posoudit, co v autě zvládá a co ne.
9. 4. 2013 11:20
Re: Mě celkem vadí...
....každý soudní jedinec..... :yes: >:D
9. 4. 2013 12:03
Re: Mě celkem vadí...
To víš, to je ta soudní mafie >:-[] Pardón, mělo být "soudný" Ale alespoň je vidět, že jsi četl až do konce ;-)
9. 4. 2013 13:59
Re: Mě celkem vadí...
čoveče ty jsi tím kouřem asi tak prolezlý, že to nepoznáš, ale já spolehlivě poznám auto po kuřákovi a myslím, že i všichni ostatní, tím kouřem jsou prolezlý snad i kovové součástky...
9. 4. 2013 14:13
Re: Mě celkem vadí...
Ale prdlajs. To je vždy to nejvtipnější: " Já to spolehlivě poznám..." To jsem slyšel už od tolika kuřáků i nekuřáků a stejně byli všichni přesvědčený, že se u mě v autě nekouří a nikdy nekouřilo ;-) A jestli jsem prolezlý kouřem z 5-10 cigár denně, těžko říct. Kouření mám jako svůj oddychvý čas a třeba když byla manželka těhotná, tak jsem ze dne na den přestal na 3 roky kouřit. Každopádně už řešíš podružné věci. Má původní reakce byla proti těm hýkavcům, co uvítají další omezení v zájmu kytičkovějšího a bezpečnějšího světa 8-s Až je mi z takových smutno :-(
8. 4. 2013 20:41
Re: Mě celkem vadí...
Ide o to, co konkretne vodica rozptyluje: rozhovor? Alebo manipulacia s mobilom? Pretoze ak rozhovor, potom nie je velky rozdiel medzi tym ci sa rozpravam s niekym cez telefon, alebo so spolucestujucim. Ci pritom nieco drzim v ruke, alebo si podpieram rukou hlavu, je irelevantne.

Ak udajne vodica rozptyluje manipulacia s mobilom, tak ho potom +/-rovnako rozptyluje aj zapalovanie a drzanie cigarety, alebo manipulacia s radiom (snad okrem pripadu ked je ovladanie na volante), alebo manipulacia s navigaciou.

Ovsem ujasnenia tejto dilemy sa od zakonodarcov nedockame, pretoze by museli priznat, ze im ide len o dovod na buzeraciu, a s bezpecnostou to nema nic spolocne.
8. 4. 2013 20:57
Re: Mě celkem vadí...
Manipulace určitě. Někdo sice zvládne ovládat telefon poslepu (tedy, v dřívějších dobách, než se všechno stalo dotykovým) a s minimálním soustředěním, ale ruce máš mít na volantu pro případ, že se stane něco nečekaného. Samotný rozhovor má ten potenciál. Člověk by si to měl uvědomovat a nepouštět se do diskuzí, které za volant nepatří. Spolujezdkyně ti také nedá kopačky, zatímco si to šineš svou oblíbenou okreskou ne zrovna povolenou rychlostí. ;-)

Vzhledem k tomu, že je povolené HF, si myslím, že zákonodárci dali jasně najevo svůj postoj.
Avatar - white label
8. 4. 2013 21:11
Re: Mě celkem vadí...
Tak proč těm zákonodárcům stejně tak nevadí, že obě ruce na volantu nemá řidič (stále) ani při kouření, nehledě na případné další možné problémy s kouřením řidiče ve voze (za jízdy) spojené.
8. 4. 2013 21:28
Re: Mě celkem vadí...
To se mě moc ptáš. :-) Jsem proti. Věcí, které bys za volantem neměl dělat, bude mnohem více. Můj postoj v tomhle ohledu je, že by měli buď zakázat všechno (= udělat to pořádně), nebo se na to vykašlat. Vybrat si zrovna telefony nedává moc smysl.
Avatar - white label
8. 4. 2013 21:45
Re: Mě celkem vadí...
Přesně tak. ;-)
9. 4. 2013 09:15
Re: Mě celkem vadí...
Tak pokud vím, je zákonem nařízeno se plně věnovat řízení. To není žádná novinka, to říkali v autoškole už nám za bolševika a za těch pár desetiletí to nikdo nezměnil.
A že někdo kvůli nějaké kampani akcentuje zrovna mobily, to je možné brát jako konkrétní příklad (nebo jako jeho osobní problém, dle vlastní úvahy).
9. 4. 2013 10:46
Re: Mě celkem vadí...
Proto se přikláním k tomu, se na to vykašlat. Rád bych věřil, že žiji ve společnosti inteligentních lidí, ne ignorantů, kteří by se za volantem nejraději věnovali čemukoli jinému než řízení. Kromě věnování se řízení zákon myslím říká také něco o rukou na volantu. I když nemají zrovna v ruce telefon, pití, cigáro, nebo bagetu, řada lidí není schopna dát obě ruce na volant. Asi by jim upadly. Ne, že bys je musel mít přibité.
9. 4. 2013 12:09
Re: Mě celkem vadí...
Nedá mi to, abych nereagoval, ale při běžné pohodové jízdě neshledávám přínos v tom, mít obě ruce neustále na volantu. To opravdu nezvládnete vyhýbací manévr jednou rukou? Jen se ptám.
10. 4. 2013 13:30
Re: Mě celkem vadí...
Když si odložím pravou, tak levou rychlý úhyb doleva nedám. Jsem pomalejší a rozsah pohybu tam není takový. V porovnání s oběma rukama je to citelný rozdíl. To bych také mohl jezdit na kudlanku. Dokonáš to tím, že si loket levé ruky opřeš. A to vůbec nemluvím o posilovači - ne všichni mají řízení nastavené pro slečinky. Ruce jsou si na volantu protiváhou - když dáš jednu pryč, tak tam tu druhou musíš držet, nebo si ji opřít, popřípadě ji přesunout jinam, kde bude mít ještě omezenější pohyb. Když tě začnou bolet, tak je asi čas si dát pauzu. Nebo začít cvičit, abys v důchodu vůbec vstal z postele.

Záleží tedy, co nazýváš vyhýbacím manévrem. Na některá vyhnutí stačí drobná korekce, na jiná musíš pracovat bleskově. Takže bych tu otázku mohl otočit, to opravdu nezvládnete mít obě ruce na volantu?
10. 4. 2013 13:51
Re: Mě celkem vadí...
V autě kterým jezdím denno denně je již výroby ostrý převod řízení (2,75 otočky) a tedy opravdu problém v tom co umotám rukama není. Uznávám, je to specifikum civica a v ostaních autech toto není.V MPV zas můžu jednou rukou točit jak v Tatrovce >:D Popravdě řečeno, když řídím jednou rukou, tak v závyslosti na situaci mám ruku buď na 12(okresky) nabo mezi 4 a 6(dálnice) Jestli pravou nebo levou, to už je mi jako přeučenému levákovi jedno(i v letadlech motoráky lítám levou, větroně pravou) Ruku na srdce, když už je zapotřebí volantem točit jak šílenec obouma rukama, tak je to stejně v pr.. V rychlostech kolem 90km/h i ten omezený pohyb co každý jednou rukou zvládne spolehlivě auto pošle do smyku, nehledě na to, že chytit volant i druhou rukou zabere kolik 0,5s? během kterých stejně stačí na manévrování 1. Ano, správně mají být na volantu ruce obě, to nerozporuji, ale při běžné jízdě to není nezbytně nutné. Spíš bych viděl problém v tom, jak lidi sedí(leží) Spousta lidí sedí tak, že stejně nejsou schopni obouruč cokoliv s volantem umotat, protože maj poklopený opěradlo a ruce zbytečně natažený.
K vaší otázce: Zvládnu, ale pakliže nejedu "kudlu" tak je tam nejspíše mít nebudu ;-)
8. 4. 2013 23:50
Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
Bohužel řada zákazů za volantem jsou v podstatě jen nesmysly a buzerace - snaha zákony ošetřit něco, co je ze své podstaty nemožné.
Podstatné by přece mělo být, aby lidé nebourali, neublížili sobě ani ostatním. Ovšem 90% předpisů jsou v podstatě nesmysly na hraně, kdy se úřednící a zákonodárci snaží zasahovat do věcí, na které vlastně nemají páky.
Pokud člověk jezdí desítky let a nikdy neboural, nikomu neublížil, proč by měl být buzerován za použití telefonu, když je u toho opatrný, předvídá situaci a pořád může jet znatelně bezpečněji než kdejaký sváteční řidič? Nebo je buzerován za ignorování nesmyslných dopravních značek, za nedodržení třícítky nebo padesátky, kde jsou užity nesmyslně a stejně je nikdo kromě cyklistů nedodržuje, za zbytkový alkohol, který ani při nejlepší vůli necítí a nemá na něj reálný vliv, za to, že zapomenul rozsvítit světla okamžitě po nastartování (moje dosud jediná pokuta, kdy jsem ujel přes 2000 km se světly i kde jsem nemusel, ale při jedné zastávce je nezapnul hned, a po 500 metrech jízdy zrovna stála policejní hlídka... :-( - paradox charakterizující nesmyslnost policajtské buzerace a vybírání pokut - jezdíval jsem totiž vždy se zapnutými světly, i když to u nás nebylo povinné, protože jsem to považoval za bezpečnější), a tak dále, Dalo by se ještě dlouho pokračovat. Mnohdy mám pocit, že nejde v první řadě o bezpečnost, ale o to si v případě potřeby napakovat kapsy, a to pokud možno na přestupcích, které sice nejsou nebezpečné, ale které se dobře měří nebo snadno prokazují. Potenciálně nebezpečný styl jízdy totiž sám o sobě moc objektivně měřitelný není, přitom právě ten způsobuje naprostou většinu tragických nehod. Další negativní vlivy jako nesoustředěnost, neschopnost/nedostatek talentu k řízení či nezodpovědnost taky měřitelné nejsou, ale mají vliv podstatně větší, než to, zda někdo dodrží rychlost, kterou na to konkrétní místo nasadil nějaký úředník, a v každém okrese je to jinak. I taková stopka je často potřeba jen na odbočení doleva, ovšem pokuty se zpravidla vybírají při odbočení doprava, kde zastavení auta akorát více zamořuje ovzduší spalinami motorů :-( .
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bubáq
9. 4. 2013 07:58
Re: Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
Jsem na silnici každý den a tak se často dostávám do situací, které si vyžadují mou "zvýšenou" :-) pozornost. Proto vím, že všichni ti ZKUŠENÍ telefonisté za volanty vždycky (VŽDYCKY!!!!) DOKÁŽOU ZPŮSOBIT KRIZOVOU SITUACI. Prostě proto, že jsou soustředěni na něco jiného, než na jízdu. Žádný z telefonistů není schopen dát dohromady trasu a její okolnosti, kterou projel, když telefonoval. A KDO TOTO POPÍRÁ, JE BLBEC!!!
Poznámku k americkému výzkumu: a) jezdí pomaleji b) mají automaty c) největším nebezpečím jsou matky bez zaměstnání, jejichž celodenní starostí jsou děti a manžel: pak se daydreaming dostaví opravdu často. Evropská situace je (zatím) odlišná, ale že 90% nehod je způsobeno PŘEDEVŠÍM nepozorností, nezkušeností, bezohledností, to je zcela jisté. Proto by se nemělo ani telefonovat, A HLAVNĚ ANI KDÁKAT SE SPOLUJEZDCEM, když mám kolem sebe hustý provoz!
A ještě jednu poznámku: v poslední době autobilky vybavují vozy spoustou funkcí, které sice jsou uživateli auta celkem k ničemu (nekamenujte mě!), ale hlavně se musí nastavovat přes složitá menu a dotykovou obrazovku. Kam se poděl rozum?! Ovládání auta má být co nejjednodušší a vsaďte se, že si řidiči hrají s dotykovou obrazovkou právě ve chvíli, kdy se za volantem nudí... A to je ZA JÍZDY!. Svět se prostě * do záhuby, rozum byl postaven na vedlejší kolej.

Ze všeho nejvíc nesnáším formulaci "nesmyslná buzerace lidí".... Tu vynáší hlavně ti, kteří bývají na silnici největším problémem.
9. 4. 2013 11:08
Re: Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
To platí i pro hovory se spolujezdcem. Je to tím, že jedeš na autopilota, podvědomí. A k takovým vzpomínkám tvoje vědomí jen tak přístup nezíská. Pořád ti funguje ta část mozku, která hlídá nebezpečí. Samozřejmě, každý jsme jiný, někdo bude na autopilota lepší řidič než jiný při plném soustředění. A každý jinak zvládneme přechod a překvapení.
9. 4. 2013 12:20
Re: Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
Přesně tak. Jde i o to, že každý člověk reaguje naprosto jinak v krizové situaci. Třeba zkušený řidič dělá hodně věcí naprosto automaticky podvědomě, zatímco začátečník musí myslet skoro na všechno. Taky jsou řidiči, co si občas spletou pedály, jak jsem teď četl, že nějaká paní nacouvala do řeky, protože si spletla brzdu s plynem, apod.

Lidé mají obecně jinou míru předvídavosti, zodpovědnosti, schopnosti uvědomovat si následky svého jednání atd. atd. Někdo nebourá ani jednou za 20 let, a jiný několikrát do roka, třebaže dodržují předpisy úplně stejně. Pokud někdo nesnáší výroky o zbytečné buzeraci a připadá mu správné, aby byl člověk, který na silnici nikdy neboural, a tedy ani nikomu nezpůsobil škodu, že bude trestán za úřednická nařízení, jejichž striktní dodržování nezabrání druhému, aby boural několikrát do roka - pak asi sám patří do té druhé skupiny (to je poznámka ke komentáři výše).

Myslet si, že takové buzerace by měly pro všechny platit stejně, vychází patrně z přesvědčení, že všichni mají stejné schopnosti, a je to asi takové jako si myslet, že když všichni lidé začnou hrát profi tenis, tak budou všichni stejnou šanci vyhrát WImbledon. Prostě v lidech jsou obrovské rozdíly a trestat by se mělo především to, když je někdo nebezpečný druhým nebo dokonce způsobí škodu, zranění apod. A to by mělo platit ve všech lidských činnostech, nejen při řízení auta.

Jinak já sám za volantem nevolávám, snad až teď s handsfree, ale stejně se musí jet opatrněji, nechávat si větší rozestupy, minimalizovat možnost nečekané krizové situace, apod. - a taky patřím k těm, který upřednostňuje klid za volantem, tedy omezuji hovory i se spolujezdci. Na rozdíl od paco.mexicano jsem přesvědčen, že za buzeraci podobná nařízení považují lidé, kteří sami o sobě jsou dost zodpovědní za to, co dělají, a jedou bezpečně i bez těch nařízení - která jsou bohužel příliš univerzální. Za určitého provozu může být volání z mobilu naprosto v pohodě, a jindy je tak silný provoz, že člověk si nedovolí použít ani handsfree a nechce ani odpovídat na otázky spolujezdce. To jsou právě ty věci, které má každý ve své hlavě, a které žádný předpis neošetří.
Avatar - Bubáq
11. 4. 2013 11:51
Re: Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
No vida, nakonec se docela shodneme (jen jsem použil podstatně méně slov... :-)). A ještě k "buzeraci": chlastat se taky nesmí paušálně (myslím před a během jízdy), a nikdo nemůže protestovat. Byť moje osobní zkušenost prokázala, že pokud se pije "v malých dávkách" každý den, tělo přivykne a při objemu 0,3-0,4 promile funguje jako zcela bez alkoholu (ale chvilku to trvalo, než si zvyklo). Jenže: předpisy musí především chránit a musí fungovat i preventivně. Takže žádné chlastání, žádná tolerance. Takže žádné telefonování a basta. Pro všechny. A bez keců. To totiž není buzerace, ale plnění potřebné role státu (daňových pioplatníků, kteří platí léčení všech těch obětí dopravních nehod z nepozornosti).
Hm, když musím tohle vysvětlovat, je mi smutno. |Blbci by neměli mít volební právo...
11. 4. 2013 12:20
Re: Nesmyslné předpisy a buzerace lidí lidmi
Problém toho alkoholu je však v tom, že právě jsou lidé, co na sobě drobný zbytkáč naprosto nemají šanci poznat a ani nemá vliv na jejich reakce (resp. ne takový, aby z nich udělal potenciálně nebezpečnější řidiče než je průměr). A pak se stane, že aniž by tušili, že se jim třeba kvůli stresu, alkohol nevstřebával jako obvykle, ale třeba násobně pomaleji. Nemají si to jak ověřit. Ani alkohol-tester který není profi, není zárukou, že nenafoukájí.

Jsou pak tedy potrestáni za to, že něco, co nemohli poznat, a co nebylo žádnou reálnou hrozbou, a to je podle mne špatně. U volání za volantem aspoň člověk vědomě ví, zda volá nebo ne. Ale aby člověk sám poznal, že má alkohol, když je ho tak málo, že to necítí, je buzerace. Dokonce jsem slyšel o případech, kdy člověk, co naposledy pil vědomě na Silvestra, pak nafoukal v červenci při kontrole. Pokud si to nevymyslel, a já věřím, že ne, pak je to docela drsné.

Jenže dokud to někdo nezažije sám, nebo nemá dostatek empatie, aby pochopil druhé, pak to může vidět jinak. Mě se to netýká, ale třeba kámoš, co je velmi dobrý řidič, zodpovědný a za volant by úmyslně opilý nesedl, nakonec skončil na rok bez řidičáku - patrně se to nevstřebalo tak, na co byl běžně zvyklý, měl stresy v práci a do toho nějaké zdravotní problémy, a že se pak alkohol může odbourávat neskonale pomaleji, se dověděl až od známých, kdy nechápal, jak k tomu mohlo dojít.... Když vidím, že se stane toto, a pak vidím různá 'prasata', co jezdí vyloženě nebezpečně, arogantně, nepredikovatelně apod. i za střízliva, pak prostě s tímto nemohu souhlasit.

A bohužel ani ten zákon nezamezí tomu, že se někteří ožerou a jedou nalití přímo z hospody. Šance, že zrovna takového chytnou, pokud se nenabourá, je tak malá, že v praxi je to spíše loterie. Mně je taky smutno, že toto musím někomu vysvětlovat. Snad kdyby auta měla zamontované alkohol testery a člověk tam naprosto jistě věděl, zda podle tohoto 'super' zákona jet může nebo ne, pak by to byla trochu jiná situace. Ostatně, kdyby Tobě někdo namíchal proti Tvému vědomí do nápoje alkohol, a Ty jsi vzápětí nadýchal a přišel o papíry, nejsem si jistý, zda bys to tu tak vehementně obhajoval :-(. A to se teoreticky stát může.
9. 4. 2013 08:42
Nezmysel
Prečítal som celú diskusiu a musím reagovať. Ja osobne nenávidím keď mi niekto volá práve v dobe kedy šoférujem. Nevadí mi počúvanie hudby a zároveň komunikácia so spolujazdcom. A v tom je pointa. Denne cestujem 60km ráno a večer. Ja osobne si neviem predstaviť že by som s nikým v aute nekomunikoval resp. nepočúval hudbu. Taká jazda ma unavuje a nudí. Nie je v mojich silách aby som udržal 100% focus na cestnú premávku bez toho aby som nezačal daydreaming. Snažím sa tomu vyhýbať práve komunikáciou resp. aktívnejšou jazdou (predbiehanie, pridávanie, spomalovanie). Za telefón by mali brať vodičák a za HandsFree tiež! Nie je výnimkou že narazím na vodiča, ktorý pomocou HF telefonuje a tváry sa ako by tu nebol duchom prítomný. Nehovorím že sa nedá spoliehať na podvedomé šoférovanie (veď predsa podvedome dýchame) ale akákoľvek vzácnejšia situácia ako je bežná rutinná jazda podvedome vodič nevyrieši! Preto treba držať 100% focus, ktorý ale homo sapiens resp. homo sapiens electrus nemá šancu udržať! Takže ako na to ? :-)
Rozbalit vlákno
4
9. 4. 2013 09:21
Re: Nezmysel
No, borče, to tě teda docela lituju, pokud nejsi schopen se soustředit ani na poměrně krátkou trasu 60 km. Jak potom jezdíš třeba na dovolenou?
Zrychlovat, zpomalovat a předjíždět jen proto, abych se za volantem nenudil - to taky povžuju za docela nebezpečný koníček, ale je to na tobě...
9. 4. 2013 11:36
Re: Nezmysel
Nehovorím že sa neviem sústrediť len ma to nudí! A to je rozdiel. Ja som sa narodil do rodiny kde rýchle autá vôňa motorov bolo na denno dennom poriadku. Od malička som behal okolo športových áut. Na okruhu som strávil aj svoju pubertu. Rýchla jazda ma baví a to ma robí štastným. No svoj príspevok staviam na tom že sa sústreďujem na pomalú jazdu a to ma nudí. Ja nie som bežný vodič z roboty domov a naopak. Ale o tom som nechcel písať len hovorím čo ma drží naladeného popri šoférovaní normálneho auta na normálnej ceste. A nie niesom to hovado, ktoré jazdí po meste 200 ani mimo mesta. (Nehovorím že som to nikdy neskúšal) Ale mám zdravý rozum ;) Každopádne svoj príspevok som nemyslel zle. Na dovolenku cestujem lietadlom. Nechodím tu v okolí jedine v nemecku som bol ale tam sú dialnice o niečom inom :-)
9. 4. 2013 09:54
Re: Nezmysel
V poriadku, cize rozhovor ti nevadi. To je potom ale naprosto jedno, ci sa zhovaras na tu istu temu s niekym vedla teba, alebo telefonujes cez hands-free s niekym na druhom konci republiky. Preco by si teda bral vodicak aj za hands-free?

V mojom aute mozem hovor prijat tlacitkom na volante, hovor ide cez reproduktory autoradia, mikrofon v slnecnej clone, nemusim teda vobec ruky zlozit z volantu (vacsinou telefonicky hovor aj tak maximalne skratim, alebo zastanem). Tak aky je rozdiel v tom ci sedi niekto vedla teba a hovoris s nim, alebo cez telefon?
Avatar - Bubáq
9. 4. 2013 10:33
Re: Nezmysel
Ještě jednou: každá komunikace o něčem odvádí pozornost od dopravní situace a řízení. Ať už je to rozhovor s krásnou spolujezdkyní, telefonát přijímaný přes telefon na uchu nebo před hands free... někdy i jen obyčejné přehrávání si v mysli právě proběhlého rozhovoru odvádí pozornost od silnice a ostatních účastníků.

Kdo si to neumí přiznat, je potenciálně nebezpečný.
Potenciální nebezpečí sice klesá se zkušeností, ale nikdy neklesne na akceptovatelně nízkou úroveň.

Někdy je silnice volná, a telefonování nepřivodí žádný problém. Ale o tom to přece není! Musím si uvědomit, co dělám špatně a proč to je špatně.

DJ metla to napsal úplně výstižně: tváře telefonujících za volantem jasně vyzařují: jsem duchem nepřítomný. Však prosím pozorujte, co se kolám vás děje v jiných vozech, a nebude k tomu třeba žádného dalšího komentáře nebo diskuse.
Avatar - Jaros71
9. 4. 2013 10:57
Hulit a volat za jízdy..??
Tak kouření ani mobil k řízení auta nepatří..!! :-!
Řidič se musí 100% věnovat řízení..
Na odpočívadle si pak zapálí a zavolá..
Pokud není nezodpovědný idiot a hovado.. ;-)
Rozbalit vlákno
5
9. 4. 2013 12:36
Re: Hulit a volat za jízdy..??
V poriadku, myslim ze proti tomu nikto nic nema. Ale ak sa vodic ma plne venovat vedeniu vozidla, tak preco je este explicitne zakazane telefonovanie, ale nie napriklad fajcenie? A preco sa teda davaju pokuty za to ked vodic telefonuje, ale uz nie za to ze fajci?

Si skratka niekto vybral zo zakona co mu vyhovuje, a povedal si ze za toto bude vyberat pokuty, a za hento nie.
9. 4. 2013 13:05
Re: Hulit a volat za jízdy..??
Včera som videl za sebou na semaforoch experta: v ľavej ruke mobil pri uchu, v pravej cigaretka. Vo firemnej dodávke.
9. 4. 2013 13:52
Re: Hulit a volat za jízdy..??
Skoro ako moj byvaly sef: v lavej ruke mobil, telefonuje. V pravej ruke druhy mobil, pise sms-ku. Kolenom podopiera volant. Rychlost 180km/h, nemecka dialnica. Ja vedla na sedadle spolujazdca, zeleny od strachu...
9. 4. 2013 14:02
Re: Hulit a volat za jízdy..??
Je pravda že mně někdy při psaní zpráv řízení dost ruší a pak dělám chyby:-)
9. 4. 2013 14:27
Re: Hulit a volat za jízdy..??
Lidi, co vám hrabe? Nepřeháníte to? Ale možná by na vaše rady měla dát EASA(evropská agentura pro bezpečnost leteckého provozu) a zakázat používání vysílaček v letadlech >:D I ten největší mamlas pilot zvládá řídit(jednou rukou) vyvažovat, komunikovat, přestavovat vrtuli, nastavovat plnění motoru, ovládat vztlakové klapky, sledovat okolní provoz a ještě hlídat budíky, protože chyba se trestá smrtí ;-) Všechny tyto operace je nutné provést (některé i několikrát) během cca poslední minuty před dosednutím. Už jen to, že neohlídání rychlosti o 20km/h ať + či - rovná se konec a přesto toto zvládne žáček po cca 15 hodinách. Pravda, v motorovejch nekouřim, ale to bude těma nádržema v křídlech vedle hlavy, ve větroni ve stoupáku klíďo :-!
PS: Pozor na mě, každý ráno cestou do práce vykouřim 2 cigarety a vypiji šálek kávy >:-[] Jsem nezodpovědný vrah >:D