v distribucnich centrech zcela bezne, stejne jako logistiky maji nakladaky treba na prumerne 200-250km za den (24 hodin), tahace se nepouzivaj jen pro tranzitni dopravu ;-)
ostatne tahace kuprikladu v arealu Skodovku v Boleslavi jsou elektricke a nabiji se z fotovoltaiky na strechach vyrobnich hal Skodovky, a Skodovka zvazuje ze v pristich letech nahradi za elektricke i ty ktere vyuzivaj na prevoz aut mezi Boleslavi a Kvasinama (trasa priblizne 130km a jezdi ji 1-2x za den tam a zpet) ;-)
firmy ktere stavej tahace moc dobre vedej ze v budoucnu bude mit fosilni palivo resktrikce, tak se proste pripravuji na budoucnost, klidne si dovedu predstavit ze v USA vznikne od nejake firmy nabijeci sit urcena jen pro nakladaky, tak jako si Tesla stavi sit Superchargeru, tak neni zadny problem postavit podobnou sit pro tranzitni trucky na parkovistich urcenych primo pro trucky, Amerika ma v tomhle desnou vyhodu, kdy elektrifikace zeleznice pro nakladni dopravu neni temer mozna, a prostoru maj na to extra hodne, takze elektrifikaci silnicni dopravy tam v tomhle mnoho veci nebrani :-)
asi te to strasne prekvapi, ale zvazuje se i koncept kde na tahaci je 0.4-0.5MWh bateri a na navesu krom fotovoltaicke strechy i v podvozku baterie o kapacite 0.5 az 0.6MWh, takovej tahac by mel sice asi o 6 tun nizsi zatizeni nez bezna 40 tunka (prostorove ale normalni naves na bezny kontejner nebo plachtovou korbu), ale dojezd by byl okolo 1000k km, tedy vzdalenost mnohem vetsi nez jakou bezne tranzitni kamion jezdi (prumer mezi zastavkama na tranzitu, jak prekladnima tak povinnemjma bejva do 350km, minimalne tedy v EU, v USA to muze bejt az okolo 550 mil ) , takze pokud nebude v dohledne dobe alternativa, muze se klidne stat ze i tranzitni kamiony se zacnou casem objevovat v elektrice, a pravdepodobne se tak i stane, precejen ty technologie baterii a elektrickeho pohonu se vyvyjej, pred 15 lety by takova baterie vazila 2x tolik co dnes