Nově vyvíjené diody skýtají mnohé výhody: mají větší svítivost i životnost, menší spotřebu energie a barvu světla velice podobná dennímu světlu. To vše bez složitých a nákladných konstrukčních principů uspořádání svítilny.
Ahoj..nevíte někdo zda lze bez problémů používat zadní led světla nebo jak poznám,že mají homologaci?...netuším zda si je můžu jen tak nechat vyměnit...díky
Passat + všechny VW používající podobné zadní lampy (Golf Plus, apod) mají LED řešený všechno kromě mlhovky a couvačky (resp. tam si nejsem jistej) Brzda, obrys a blinkr je LED.
Zrovna jsem to chtel napsat. Lexus bude prvni, kdo dostal homologaci a tedy bude prvni v uvedeni na EU trh. Jsem na ta svetla velmi zvedav a tesim se vlastne jako malej kluk. Asi to nebude uz tak velky mena, jako onehda, kdyz zacaly xenony a uz z dalky jsme si rikali co to bude za super auto proti nam s temi nadpozemskymi svetly. Ale ta moznost prace se stylistikou prednich svetlometu prinese do designu aut novou stavu. Neni fajn zit v dobe plne technologickych milniku?:-)
Ono to zas tak šíleně zbržděný není. Zabývám se elektronikou a supersvítivé LED se sice prodávají už několik roků, ale jako kvalitní náhrada žárovek a halogenek se staly poměrně nedávno. Třeba nahrada reflektorových halogenek do bodového osvětlení (12V, kuchyně atd.), se prodává myslím teprve druhým rokem. Vývoj taky nebude levný. Zadní svítilny jsou jednoduché, složené z normálních vysoce svítivých LED diod. Ve předu to je mnohem horší. Nejde jen o výkon, ale o optiku. Nasměrovat To množství LED čipů (modulů), tak aby to vytvořilo rovnoměrně osvícenou zónu. A hlavně to dokázat levně vyrábět. Jak dlouho trvalo než se začaly používat halogenky. Mám pocit že v americe se snad dokonce nějaké nesmí používat do dnes. Někde jsem o tom četl članek.
Takže buďme trpělivý. Myslím si že to zas tak dlouho trvat nebude. Vývoj jde dnes mnohem rychle ku předu. Podle mě výrobci nespí. A každá novinka se vždycky předražuje.
hmm vies o tom ze ked Ti odide LED modul vo svetle mozes kupit zrovna cele svetlo, lebo ziadny LED modul nejde vymenit, resp. o ziadnom neviem... a aut je uz dost myslim, vsak si zober len VW - Golf Plus, Passat, Eos, Jetta, Phaeton a takto by som mohol prejst vsetky automobilky, vzdy je otazkou cena co je automobilka za to ochotna zaplatit a v konecnom dosledku majitel auta...
LED technologia je nasobne drahsia ako xenony..., a brzdime to my zakaznici v uvodzovkach, ak akceptujes cenu auta, kazdy Ti to rad preda, ale ked nie je dopyt nie je ani ponuka...
Kdyby to nabizeli vyrobci ve velke serii (byt treba jako priplatkovou vybavu), tak by to muselo byt vyrazne levnejsi. S tou navratnosti bych nebyl takovy pesimista. Kdyby vam praskla zarovka v blinkru a na to konto by vam nekdo zle pocuchal plechy, mel by jste penize za LED doma behem sekundy.
Joooj, nemyslel som to tak, ze viem o viacerych autach, ktore pouzivaju LED nielen ako brzdove, ale ze su aj take, ktore maju LED aj ako smerovky, ci osvetlovacie koncove. No a ked sa tak zamyslim, tak k tvojej poznamke, ktore auta pouzivaju LED aj na svietenie... skus sa este trosicku poobzerat u automobilky Audi (napriklad Allroad, R8, Q7, ci S8-ta ma LED dokonca aj ako predne svietidla), alebo Porsche Carrera GT, ci Ferrari 599 GTB, BMW 3 coupe, faceliftovana 5, nova X5 a tak dalej. Tych aut je pomerne dost, pomalicky sa zacinaju presadzovat v beznom zivote.
No kolik aut ma ledky nejen jako brzdovy? A8, Mitsubishi Grandis, pak naka nevim-jak-se-jmenuje Amerika (asi Cadillac) a vic me nenapada. Takovej Passat ma mimo brzd. svetla normalni zarovky, nova Sklassa tusim taky.
Sám sis na svoji otázku odpověděl. Alespoň, pokud já vím, se má během letoška objevit Audi R8 se vším co svítí z LED. Teda se vším - nevím jak mlhovky, ale proč ne :-) Jinak první, kdo směl LEDky dávat do předních světel a měl na to homologaci, tak to byl snad Lexus, ale nevim, kterej typ. Ale ten je měl jen na denní svícení.
Mě už to přestalo bavit pořád v oktávce měnit zadní brzdovky a zadní svítilny, tak sem koupil LEDky a zatím bez problému. Je to paráda. Nikdy se mně to nevrátí, protož eta LEDka z paticí je hodně drahá, ale co bych pro svoje pohodlí neudělal... Ale už začínám přemýšlet nad tím co udělám až přestane svítit i ta LEDka....
Cena bude jiste krvava, ale ne proto, ze by LED technologie byla tak draha, ale proto, ze by si vyrobci okamzite zarizli Xenony. Kdo by si to koupil kdyby LED staly stejne? Obavam se, ze marketing bude hlavni brzdou rozvoje LED. A to minimalne do te doby, nez s takovymi svetly prijdou nektere Azijske automobilky v cene par stokorun.
Slava. Konecne. Kdo nekdy menil zarovku v noci za husteho deste nemuze nez to vrele privitat. O to vice zustava rozum stat, proc tak male mnozstvi modelu disponuje LED diodami v zadnich svetlech. Zde jiz neni technicky problem minimalne 3 roky. Presto by clovek spocital modely s LED vzadu na prstech jedne ruky. A to pritom jde o nemaly prinos v oblasti bezpecnosti, komfortu udrzby a troufnul bych si tvrdit, ze u zadnich svetel dnes uz i o usetreni nakladu pro majitele. Kdepak, kdyz jde o neco vice nez jenom naohybat moderneji plechy, jsou automobilky neskutecnymi mastodonty kde i tak nicotna zmena jako udelat brzdove svetlo v LED trva desetileti.