Luxusně sportovní limuzína Maserati Quattroporte se stala objektem zájmu výtvarníka, který ji přetvořil v nepoužitelný umělecký předmět, vhodný maximálně k vystavení ve vitríně.
Schopnost rozumět designu znamená umělecké dílo pochopit, ať už je škaredé nebo pěkné. Najít v něm skrytý význam a nechat ho na sebe působit. Není to otázka vkusu! Tato vlastnost je cizí většině lidí, kteří dost často nechápou ani svůj vlastní každodenní život, protože místo aby se ho snažili pochopit, se jen litují a svádí vinu na ostatní. Mám empiricky zjištěno že dost podobně nešťastných existencí se rekrutuje z řad posluchačů Kabátu, kteří svou ubohost utápějí v alkoholu. Čert je vem.
A ty snad rozumies designu? Otazka. Kto rozumie designu? Sto ludi sto chuti. A ked sa bavime o designeroch automobiliek, tak co asi pocuvaju,hmm? Mozarta a dost(nic proti jeho muzike)?
Design je vec vkusu kazdeho z nas, su ale ludia, ktory dokazu oslovit masu, a taky ktory nie(to je aj pripad "zabavovej kapely" Kabat. :-!
Proč zrovna Maserati, takový pěkný auto. Proč tím nepolepí třeba nějakou zrezlou plechovku, třeba by jí dodal lesk a ostrost. Ale Maserati je podle mě špatná volba
Proc nikdo nezmeri jake aerodynamicke vlastnosti ma takto vybavene auto? Ano, treci plocha je mnohem vetsi, ale umyslne vyvolani malych turbulenci je vyuzivano napriklad na povrchu golfovych micku na kterem jsou prohlubne, to veskutecnosti prinasi vyssi rychlost letu micku, na membranach nekterych reproduktoru se zase nekdy pouzivaji nahodne nalepena - doslova rozeseta uhlikova vlakna - ruznych delek, smeru, to zmensuje difrakce vznikajici zvukove vlny. Zraloci kuze pres vetsi plochu skrze zoubkovitost take vede ke snizenemu treni, ne zvysenemu, urcite by bylo zajimave to dostat do aerodynamickeho tunelu.