Umístění hasícího přístroje ve voze škoda fešlicia
Zakoupil jsem si hasící přístroj v supermarketu. Ale i od příbuzenstva, které nakupovalo v mototechnách nebo opravnách jsem se nedozvěděl jaký prostor je určen v autě pro jeho montáž. Hasící přístoj má držák a šrouby, ale chybí popis kam jej namontovat. Co na to zkušenosti jiných a co na to výrobce škoda. Proč s dodávkou auta na trh není toto v povinném balení u všech aut. Kdo to ví odpoví, ale seriozně. Dík Ruda 677
Tak mě tak napadlo. Nebylo by ideálním řešením: Hasící spray (třeba Pyrocool) Někde blízko řidiče (pod sedadlem, ve dveřích)A pak něco většího v kufru. Spray je lehce použitelný, vždy v dosahu "jako první pomoc" a hasící přístroj v záloze...
Já jsem si kupoval hasičák nedávno (nakonec jsem ho dal do kufru - mám Felicii) a můžu ti poradit nekupovat menší než s 2kg obsahem. V supermarketech a na benzínových pumpách je obecně mají předražené, vyplatí se kupovat přímo u VÝROBCE. U nás je to např. Tepostop Přelouč nebo Hastex & Haspr z Pardubic
myslím že když někdo píše že jede 140 podle tachometru auta tak rychlost dodržuje horší sou magoři co se přiřítěj 180 a když včas neuhneš tak ti to tam strčej z druhý strany tak šikovně že stihneš sotva zabrzdit
O tomhle se takymoc neví, co je dobré jako zaškrovadlo, stačí třeba koženej pásek od kahlot? Co je špatné na tom co prodávají prodejci?
Článek je nádhernej, a můžu slíbit že až koupím auto tak hasičák půjde jak pod ruku tak do kufru.
Nacestováno mám jinak už statisíce km jenom jako spolujezdec, ale doufám že se nikdy nedožiju toho aby nás nějaký vožralý nebo závodnický hovado rozstřelilo, a že jich přibejvá.
Trochu mimo: s bodama souhlasím, ale neměli by bejt za špatný parkování apod..
dobrá vůle je samozřejmě dobrá, ale jenom ta nestačí. Chce to si všechno pořádně nacvičit, jinak člověk jenom zpanikaří, sám si dobře pomatuji svůj první zásah
ččk pořádá kurzy se simulačkou a i když je to jen falešná krev tak to s člověkem zacloumá DOPORUČUJI :yes: )
no, ta prodávaná lékárnička není zrovna vono. Jsem zdravotník červeného kříže, a například to, co prodejci vydávají za zaškrcovadlo by se mělo zakázat :-( , vždyť s tím se nadělá více škody než užitku (a není to myšleno přehnaně, je to vraždící nástroj). Tak přivázat výfuk, ale na člověka bych to nepoužil ani náhodou.
Teeeeda, když počítám, že výlety jsou o víkendu, a kdybych bral, že pojedeš na výlet každý druhý týden... tak mi vychází na 1500 kilometrový výlety :-) Kam proboha na ty výlety jezdíš ?? >:-[] >:-[] >:-[]
Ano to máš pravdu... takže mu nedělá žádný problém zabrzdit, když mu někdo nezkušený pošle auto do levého pruhu ..... :-) Tak si moc nestěžuj, když jsi vlastně přiznal, že ti to nedělá problém . :-)
Já mám výhrady... Jestli jezdíš po našich dálnicích 200, tak jsi i pro mně vrah, neboť záměrně porušuješ předpisy a vědom si svého chování tak někoho z okolí ohrožuješ. Nevím jaký jsi řidič, ale věř, že jednou se sejdou takové okolnosti, že už to , co způsobíš nepujde vzít zpět. Zkus si z kamarádama vyzkoušet, jaké to je pro řidiče který se dívá do zrcátka odhadnout rychlost auta jedoucího za ním ... Jeď 130, a ať kamarád jede za tebou, a až tě neuvidí přidá na 200... Uvidíš že to není žádná sranda. A to si vem, že ty víš, kolik to auto za tebou jede.
Za prvé. Jak můžeš s klidem psát, že jezdíš 140 - 150?? V ČR je povoleno 130, takže vlastně píšeš, že porušuješ předpisy... Zkus jezdit podle předpisů. Myslím že těch 10 minut co ušetříš tobě nebo někomu může zachránit život.
Za druhé. Rozdíl brzdné dráhy ve 130 a 150 je asi 50 metrů, tak neříkej, že i 130 by bylo moc rychlích.
A za třetí: Napadlo tě někdy, že bys taky měl ty předvídat, co udělají řidiči okolo tebe? Nestačí jen jet, ale musíš být i připraven na různé situace.
jako bývalý hasič bych byl rád aby byl hasičák povinný/min.2 kg/ a ještě bych to zařadil do vyučování v autoškole,ale aby si to mohl každý zkusit na ostro R.
Ještě že existují řidiči jako vy. Takoví by měli být všichni. Paradoxem je, že řidič byl namol...to pak má člověk pochyby, jestli udělal dobrou věc, že ho vůbec vytáhl....bohužel zde bodový systém nepomůže, je to jen o lidech.
Jitě, někdy když jedeme ne zpět není potřeba tolik spěchat a někdy naopak hrají minuty roli. V sanitě jistě nemáš vybavení jako ve špitálu, takže pokud mi lékař řekne "fofrem", tak tomu tak musí být, i minuty než se pacient dostane na sál jsou fakt dost důležitý. A může jít třeba i o rychlé převozy z nemocnice do jiné, taky tomu tak bývá.
jo... s tim souhlasim... mě nejde o to že mě někdo nepustí když jedu 200.. mě jde o to že když někoho předjíždim jakoukoliv rychlostí tak mi prostě musí dát přednost....
veselyt... ten clovek (malcolm, neboli m4lcolm) ti neodpovi :)) koukni diskuzi na cafe.cz, tema "160 na dalnici" nebo tak nejak... von je tady jedinej, kdo ZÁMĚRNĚ DEZINTERPRETUJE
Ty musíš být asi mimořádně natvrdlý jedinec... podle toho, co jsi tady předvedl. Je zbytečné opakovat tisíckrát vyřčené (a tebou odmíntuté) argumenty. Přidám jen toto: i v případě, že budou všichni dodržovat rychlost podle předipsů, se může stát, že vozidlo po dálnici pojede rychleji než 130. Člověk, který nepostřehne zmenšující se vzdálenost asi těžko postřehne malý majáček na střeše. A to nepočítám případy, kdy člověk překročí rychlost z objektivních důvodů - v ohrožení života. Prostě když mám dát přednost tak si musím dát pozor na to, abych někomu nevjel do cesty. Platí to v křižovatce i při "jízdě pruzích".
Napsáno možná, ale pochybuju, že to tak bylo...... To spíš chtěl autor démonizovat lidi co překračujou limit, což neni objektivní. Nic takovýho sem nikdy neviděl, ale viděl sem, jak někdo neodhadl rychlost auta jedoucího za sebou, na poslední chvíli mu najel do cesty, no a pak už šlo o centimetry....Mimochodem to už by bylo jednodušší ho objet odstavným pruhem, ne?
k té neprošlé lékarničce ... je úsměvné a zároveň k pláči když člověk vidí čím ošetřují sami zdravotníci v nemocnicích ... fáče prošlé minimálně o dvojnásobek doby max. použití. Bohužel i v tomto případě u spousty lidí platí NA PRVNÍM MÍSTĚ JSOU MOJE PENÍZE.
Viděl jsem na nějakých internetových stránkách hasící přístroj i z držákem pod sedadlo spolujezdce.Byl to 4kg hasící přístroj práškový tuším. velký požár s tím neuhasíš ale mužeš něco zachránit. BTW.: Mam Ford Mondeo a pod sedadlo se vešel v pohodě :)
moc se mi tento clanek libil, mam pouze mensi hasici pristroj, od te doby co vozim deti jsem premyslel jak se pripravit na nasich nebezpecnych silnicich klidnejsim, planuji samozrejme vetsi baleni:-))), doufejme ze se tohoto tematu chytne nektery z automagazinu nebo medii a bude se resit konecne neco co se muze potkat nas vsech...jen tak dale, pekny den
I hasicí sprej má svůj význam - když mi u Feldy začli za jízdy šlehat plameny kolem ruční brzdy do vozu (od vadného katu) tak mne takový sprej a duchapřítomný stopař zachránily (i s autem). Mít sprej v kufru už je po autě ( a kdoví jak bych doplad já), naštěstí ho vozím v kapse dveří u spolujezdce. Požár byl ale tak rychlý, že já měl co dělat jak bezpečně zastavit, takže nebýt stopaře, který hasil, asi by to dopadlo hůře. Paradoxem je, že po kontrole vozu hasiči jsem (s jejich doprovodem) dojel bez problémů do servisu.
Asi nevíš, jak to u záchranky většinou chodí. Pokud sanitka jede jak prase s majáčky. Tak je to většinou cestou k případu, aby byla rychle na místě. Jakmile ošetří, napojí na přístroje, dýchání atd. (prostě stabilizuje stav), tak už není akutní potřeba tak rychlou jízdou riskovat. Ty však žádné auto s předností jízdy nemáš, tak tě nic neomlouvá.
GTI je taková komiksová postavička této diskuse, rád se vyjadřuje k věcem o kterých moc neví ... >:D On vlastně ani neví co píše, jen má za úkol provolávat slávu padlým ovcím ( rozuměj volkswagenům ).
Zajdi do specializované prodejny na hasicí přístroje. Něco ze supermarketu bych nebral. Sice tě to přijde dráž, ale většinou má ta věc alespoň atest a bude bezpečná. Pozor na rozdíl mezi hasicím sprejem a hasicím přístrojem! V té specializované prodejně ti určitě velmi rádi poradí a pomohou s výběrem.
Ak ste niekedy mali moznost stretnut sa so zapachom spaleneho ludskeho masa (nakladal som zbytky Zlin-u, v ktorom nam uhorel nacelnik a technik aeroklubu) , tak jsi ten hasiaci pristroj kupite ...
Do obycajnej Felicie sa zmestia dve dvojkilove pred/pod sedadla vodica a spolujazddca, k dispozicii boli tovarenske drziaky, ktore ich spolahlivo udrzia i pri prevrateni vozidla (ak sa nevytrhnu z prehnitej podlahy ;-) v kufri mam 4kilovy, na zacinajuci poziar by to mohlo stacit. Vyrobcovia by mali pri navrhu karoserie s podobnym vybavenim pocitat... (OK, ten 4kilak v kufri je uz trosku paranoja, ale cokolvek mensie ako 2kg po ruke je iba o falosnom pocite istoty)
Uvažuju nad podobnou metodou, ale v podobě řvavě rudé tašky (to snad každýho napadne, že to je RescueBag). Bohužel mé auto nemá kapsy ve dveřích, takže tam sprej nedám.
Tz mluvíš o něčem jiným. Když už to pomalejší auto v levým pruhu je a předjíždí ty kamiony pak je to jedno. Jakmile se ale udělá místo musí odhadnout rychlost za sebou jedoucího vozidla - to je jeho povinnost, musí to umět, jinak na tu silnici nemůže vjíždět - a popřípadě umožnit předjetí. Stejnětak pokud jede v pruhu pravém a chce vybočit do levého je jeho povinností podívat se do zpětného zrcátka a za každých okolností dát přednost tomu, který tam jede. V levo jedoucí má totiž za všech okolností přednost.
Na závěr výňatek ze statistik dopravních nehod: nedání přednosti v jízdě je příčinou nehod ve 20% případů. Překročení povolené rychlosti ve 3% případů.
Pokud nemá hasičák pravidelnou revizi, tak se můžete na něj se na něj v případě potřeby nemusíte vůbec spolehnout. Nějaké info třeba tady www.hasici-pristroje.net/jak-provadime-r…
To je snad rozdíl. Auto s právem přednosti jízdy musíš pustit vždy a navíc o tom dává najevo blikajícími majáčky či sirénou. Řeč byla o namachrovaných blbečcích co blikají a houkají na všechny v levém pruhu a myslí si, že pro ně žádné předpisy neplatí. Pokud do někoho předjíždějícho v levém a nebrzdícího provoz napálí někdo dvoustovkou, tak se z toho nehodovce prostě nevykecá a bude bručet - pokud to přežije. :no: A situace, kdy třeba předjíždím kolonu kamionu ve 130 i lehce víc a za mnou blikají a troubí někteří rychlejí jedoucí exoti, co si to dovoluji jim vjet do levého.
Nad tymto som premyslal aj ja. Pri pohlade do prazdneho kufru som fakt nevedel, kam by som asi tak ten hasicak umiestnil, aby nelietal. Povinnu vybavu (lekarnicku, lano, dake kluce) mam v rezervnom kolese pod podlahou batozinoveho priestoru, ale tam samozrejme nie je miesto uz ani na ten mini-hasicak velkosti spreju. Naozaj netusim, kam by som ho mal dat, a ako umiestnit. Ono najlepsie by bolo asi aby bol v pohotovosti priamo v kabine, ale tam uz vobec nie je nan ziadne miesto...
Nad tymto som premyslal aj ja. Pri pohlade do prazdneho kufru som fakt nevedel, kam by som asi tak ten hasicak umiestnil, aby nelietal. Povinnu vybavu (lekarnicku, lano, dake kluce) mam v rezervnom kolese pod podlahou batozinoveho priestoru, ale tam samozrejme nie je miesto uz ani na ten mini-hasicak velkosti spreju. Naozaj netusim, kam by som ho mal dat, a ako umiestnit. Ono najlepsie by bolo asi aby bol v pohotovosti priamo v kabine, ale tam uz vobec nie je nan ziadne miesto...
Nad tymto som premyslal aj ja. Pri pohlade do prazdneho kufru som fakt nevedel, kam by som asi tak ten hasicak umiestnil, aby nelietal. Povinnu vybavu (lekarnicku, lano, dake kluce) mam v rezervnom kolese pod podlahou batozinoveho priestoru, ale tam samozrejme nie je miesto uz ani na ten mini-hasicak velkosti spreju. Naozaj netusim, kam by som ho mal dat, a ako umiestnit. Ono najlepsie by bolo asi aby bol v pohotovosti priamo v kabine, ale tam uz vobec nie je nan ziadne miesto...
Je to skvělý článek, prosím Vás o kontaktování nějakého odborníka, který by mohl článek obohatit o odbornou konzultaci, jejímž výsledkem by bylo doporučení pro nákup hasícího přístroje do osobního auta (do prostoru pro cestující, do prostoru kufru)...
Velmi by se to hodilo, myslím, že po přečtení se zde najde spousta lidí co je rozhodnuta si přístroje zakoupit, ale jelikož dané problematice nerozumíme tak nevím co přesně zakoupit...
Moc by to pomohlo, díky předem....
V sobotu po náročném dnu v práci jedu s přítelkyní od rodičů. Najednou vidím v zatáčce v příkopu vybourané auto, všimnul jsem si, že v něm někdo je. Okamžitě řadím zpátečku, najedu tak, abych světlomety viděl do příkopu na celý vůz...přítelkyně vybaluje za naše auto trojúhelník...Přiběhnu k autu, starý Forman, neměl velké známky poškození, v autě je chlap, tak 35-40 let, nekomunikuje, padá mu hlava, otřesený nebo v šoku zdá se...nemůžu k němu z jeho strany, auto je zaklíněné na boku a on se zdá mezi sedačkou a volantem, povrchové zranění nevidím, mám hands-free, volám 155, komunikuji s operátorkou na záchrance, odpovídám na její otázky...dostal jsem se do auta z druhé strany, chlap není v bezvědomí, vrávorá, na otázku odpovídá tím, že ho šíleně bolí hlava...v tu chvíli říká operátorka, že okamžitě posílá výjezd záchranné služby, poprosím jí ať pošle také Policii...Poté se ho snažíme vytáhnout s přítelkyní ven, zadá ho nebolí, je gumově pohyblivý...po pěti minutách ho vytáhneme ven, posadím ho na trávu a v tu chvíli nás to praští do očí a do nosu, chlap opilý totálně na mol, snažím se s ním komunikovat, přece jenom může mít vnitřní zranění.....po chvíli ožívá, začíná komunikovat v rámci možností v opilém stavu....v tu chvíli považuji za nutné volat znovu 155, říkám operátorce stav věci, že chlap je potlučený, ale že je spíše naprosto opilý než aby byl vážně zraněný, proto jí říkám, že když budou mít nutný jiný případ ať výjezd pošlou jinam...říká, že už jsou blízko, že už tam musí přijet...v tom přijíždí policie...rozpoznávají situaci, zaujímají stejný názor, chlap je namol...přijíždí záchranka...vyšetřují chlapa, nemá evidentně zranění....v tom přijíždí hasiči...kontrolují náplně vozidla, zda nehrozí únik kapalin...
Pán se evidentně probírá, začíná být agresivní na policajty...nadává jim do ***ů, do policejí buzerace...v tu chvíli nám dochází další souvislosti, klepeme se zimou (měli jsme na sobě jenom lehké mikiny, přítelkyně taky, balím ji do deky co vozím v autě,...)...Další souvislosti:
- kdybychom jeli rychleji nebo o něco dříve tak to mohl napálit čelně do nás a mohl nás zabít...
- záchranka co jela zbytečně kvůli opilému * mohla být potřebná někde jinde...
Přichází k nám hasič a policajt, zapisuje se naše údaje pro případ pozdějšího kontaktu...odjíždíme domů, kde nemůžeme dlouho dlouho usnout...
Přemýšlíme nad tím,...zachovali bysme se stejně, to je bez diskuse, říkáme si, co jsme mohli udělat lépe, nejspíše nic, dokud jsme ho nevytáhli ven tak jsme nemohli vědět, že je namol a že není zraněný...záchranku jsme volat museli...
Co říci na závěr, takový člověk nemá za volantem co dělat, nebral bych jim papíry na rok, ale na 10 let, auto je zbraň a v takových rukou je velmi nebezpečnou zbraní...Navíc tento chlap podle nás ani do auta nemohl sednou sám, byl totálně namol, někdo ho tam musel posadit...toho bych zavřel za obecné ohrožení spolu s tímto prasetem...
Jinak k článku, je vynikající, doporučte někdo hasičák do auta (malý do prostoru pro cestující , větší do kufru,...okamžitě si jej někde zajistím...
Pánové, čtu vaše rozepře a spíše se bavím a podivuju. Pracuji třetím rokem u ZZS, a věřte, že při rychlém převozu jezdíme po dálnici i co to dá. VW, kterých je většina jede cca max. 170 a jen mimochodem s posádkou má více jak 3,5tuny, a prudce brzdit je problém, když vám tam někdo z pravého pruhu vjede. A opravdu se stává, že potkáváme řidiče, kteří jedou suveréně v levém pruhu a nepustí nás, možná, že jen pro zábavu že chtějí závodit, nebo snad nekoukají do zrcátka a neslyší?
Bylo napsáno toto. "který jel po R10 z Prahy skoro dvoustovkou a pokoušel se předjet vlevo jedoucí felicii… zleva". Já to pochopil tak, že ho dojel a protože nchtěl čekat až Fačko dokončí předjetí. Tak ho zkusil ještě předjet. Pak už je scénář jasný, malý ťukanec, rozhoupání, svodidla a ... Co říct? A za to by Favorit nebyl označen za viníka. Bohužel je to u nás vidět dost, že se pokoušej předjíždět takhle na "třetího", obvykle "mladáci" v "silnejch kárách". Normální je přibrzdit.
Mno, po přečtení tohodle článku to ve mně hrklo, uvědomil jsem si, že když najezdím měsíčně 3500km, tak je poměrně velká šance narazit na takovouto nehodu. Vozím s sebou jen hasící sprej o velikosti laku na vlasy a tak jsem si po přečtení článku řekl, že koupím i velký do kufru.
Otázka zní, jaký typ je na hašení auta nejvhodnější(náplň, min. velikost)?
U nas na Kladensku jsou ruzni typci, pri jizde se bavi napriklad:
Najizdenim do lidi na prechodu.
Rozjet se co nejrychlejs proti chodniku a na posledni chvili uhnout. Cim min pohyblivý lidi, důchodci, maminky s detma, tim vetsi prca.
Predjizdet v protismeru kdyz tam jedou auta, schvalne jestli uhnou.
Veta "po R10 z Prahy skoro dvoustovkou a pokoušel se předjet vlevo jedoucí felicii" mi je trochu pripomina. Tak si rikam, jestli zachranit zivot magorovi neznamena podilet se na vrazde nevinnyho cloveka.
Nic proti hasicakum, horet mohla zacit i ta predjizdena felda. Taky o nem premejslim.
Chovej se na diskuzi slušně, ZZ, a když už se odhodláš něco napsat, pokus se před tím nejméně hodinu přemýšlet. Jestli víš, jak se to vůbec dělá 8-s >:D
já mám v kufru takovou malou plastovou bedýnku a v tý mám povinnou výbyvu a hasičák a další věci jako autokosmetiku a tak. Bedýnka mi tam vůbec nelítá a ani nezabírá moc místa. A hasící sprej mám ve dveřích v kapse
Ty možná ne, ale je plno řidičů co to udělá :-( boužel. Po dálnici často jezdím rychlostí tak 140 - 150 km/h není to nic přehnanýho, ale když někdo s Favoritem z ničeho nic vyjede do levýho a nepodívá se tak i těch 130 by bylo moc rychlých. Rozumnej řidič se podívá jestli něco nejede, ale boužel nejsou všichni rozumní.
Mne sa stalo popravde iba raz, že som pred vlastnymi očami videl, ako zrazilo auto zenu na prechode. Rozpravala sa s kamaratkou, nepozrela sa dolava, a vstupila do cesty rozbehnutemu autu. Vtedy bol ale v dave okoloiducich nastastie nejaky lekar, takze aj s tou kamaratkou a dalsou pani jej zacali pomahat. Takze vtedy som nezasahoval. Inak sa dostavam k havarkam az vo chvili ked su tam uz zasahove zlozky. V situacii aku si zazil Ty sa trochu spolieham na to, ze ma nadopuje adrenalin, a aspon trochu mi to tak ulahci v tej chvili...
Ahoj :-) Dik za odpoved. ;-) Je to jedna z veci, ktora ma tak trochu "strasi". Mozno aj preto, ze zo vsetkych stran zacinam stale viac a viac pocuvat, ze sa to dotycnemu uz stalo. A ja stale nic. Je to nieco ako vitazstva. S kazdym dalsim sa zvysuje sanca, ze nabuduce uz stastie mat nebudem. A predstava, ze pridem k miestu kde sa nieco take stalo..a na mojich rozhodnutiach a cinoch bude zavisiet zivot niekoho ineho je ... no je to vlastne predstava, ktora teraz presahuje to co dokazem pobrat. Mozno preto ten "strach". Preto som chcel vediet, co sa vtedy deje. Este raz dik. ;-)
asi si este nezazil cloveka ktory sa ti pri pohlade na krv zlozi. Je logicke ze nemusi kazdy zastat. Ja by som napr. robotu zarchanarom len pridal. Ked vsak vidim ze ktosi zapadol do zaveja alebo potrebuje iny druh pomoci, rad zastavim a pomozem. Skor nemam rad takych ktori potrebuju niekoho "dokopat".
Zapálit naftu je složitější než benzín. Na to většinou jedna jiskra nestačí (ale shořet dieselové auto může také, nicméně ta šance je menší).
Jinak připojuji, skvělý článek. Hasičák s sebou vozím od té doby, co mi při jízdě začala hořet služební Octavia (naštěstí se přívod paliva uzavřel, takže žádná velká škoda). Tak mne to vyděsilo, že od té doby vozím hasičák i v soukromém.
GTI: proto dávám přednost malému "laku na vlasy" v dosahu ruky spíš než velkému hasičáku v kufru. Do interiéru se mi velký prostě nevejde a kufr musím otevírat klíčem
Tak jako tak poletíš do kufru následně pro lékárnu, takže už to je vcelku jedno. Spíš by mě trápilo, jak ho přidělat, aby nelítal po autě, přeci jen váží pár kilo a ostřeji projetá zatáčka s ním tak jako tak hodí o stěnu. Podělí se někdo o zkušenost, jak ho usadit, aby se nehnul?
co ti brani mat vnutri aspon maly na pociatky poziaru a uhasenie seba a na velke poziare velky v kufri? znamych v ticu s 2 deckami na hlavnej zostrelila krava z vedlajsej cesty, muz stihol decka vytiahnut, ale zena uhorela pri vedomi, grr...
Hmm, typický češské. Oháníš se předpisem, který Ti vyhovuje (přednost v levém pruhu) a na druhé straně porušuješ předpis o maximální povolené rychlosti (který Ti nevyhovuje).
Já osobně nejsem svatý, ale plně respektuji provoz, takže když někoho dojedu, který v levém jede 130 a předjíždí kolonu kamiońů, tak jsem to přece já, kdo tady porušuje předpisy, takže co udělám? Budu držet dostatečný odstup, neblikám a čekám. Já jsem ten, který porušil předpis...
Zvladam vsechno. Studovat i pracovat. Je to narocne, ale da se to zvladat. Byt v zaprahu 15 hodin denne je hnus no. Do dvou ve skole. Do peti v praci poresit aktualni problemy, trenink a tak kazdy den.
to je dobrý no... přestávám ti věřit že jezdíš delší strasy stálou rychlostí a s dodržováním limitů protože říct že se dá jet 130 a postupně díky pomalu ubíhající krajině a pomalu se měnícímu pozadí neukolébáš k tomu že začneš sledovat srnky tak to ti fakt nespapám. jo možný prvních 100-200km ale pak už těžko,.. těžko... zastávka za zastávkou jedině...
No, hned z té první Ráďovy věty jsem nabyl dojmu, že ve věci přemýšlení se asi odevzdává těm druhým univerzálně. Možná skrze ně pak naopak on, při koupi svého S-klasse, nabyl dojem, že je to první, celoazbestová třída. A ten možná nefunkční hasičák pod sedadlem, co nemohl odříct, je tam jen ze starosti konstruktérů o ty druhé, neazbestové..
TDI je super motor. V te osme je 4litr a ten jede od nejakych 1300 do 3500 stejne. A mas pravdu. Kdyz sundas cedulku TDI tak to pozna jedine znaly clovek. Pruznost motoru je super. Jedes 120 a chces predjet tak na to proste slapnes a za 150 metru to vyskoci ke 160 treba. Kdybych ten motor mohl nekam usadit tak ho usadim vsude kde jsem jel. Ted v nedeli budu mit zas moznost poteseni stravit asi 260km s timto skostem.
co si myslíš o TDI? já v poslední době dost jezdil s BMW s motorem 3,0d a jakejkoliv TDI neměl v žádnym parametru šanci.. pokud by jsi sundal značku D tak nikdo neví že je to nafta a tahne to neustále stejně, nemluvím třeba o větším výkonu ale ta charakteristika motoru je na druhý straně kvality než TDI... tam dostaneš mezi 1500 až 2000 nášup jak v silnym autě ale pak už "jen zrychluješ".. ta 3,0d táhne od 1500 až jsem tam měl nejvíc tak 4000tis pořád stejně...
V pohode. Nekdo ho asi zepredu brzdil. Tady me nedostanes. Vzdycky se da neco vymyslet. Ten na druhe strane nema cim protiargumentovat. On nedal prednost. To ze to neodhadl ho neomlouva.
Verim ze to da. Hummer a Patrol byla do nedavna dvojka s nejlepsi pruchodnosti. Tuha zadni naprava zmana z V3S dela divy. Kam se hrabou nejake Frontery a podobne paskvili:D Jinak jezdim spis co je ve firme k dispozici. Obcas mam moznost svezt se nejakym VW kdyz vezu tu A8 do servisu na udrzbu.
Me se nemuze stat ze to do nekoho poslu ve 220:D Me to jede maximalne 155:D A v autoskole nas naucili ze kdyz prejizdim z pruhu do pruhu tak se musim poradne podivat jetli tam budu mit misto.
jsem jsi s Hummerem? jestli ne tak doporučuju.. je to maso:) v hummercentru nebo jestli máš nějakýho známýho.. to auto se vyškrabe s těma 3 tunama na kopec s jílovym bahnem přičemž v půlce kopce zastavíš a nazuto máš silniční pneu ( byla to H2)
Policie zkoumá míru zavinění na obou stranách, pokud předpisy porušili oba účastníci nehody, stanoví procentuelně podíl účastníků a ti podle toho cvakají (resp. jejich pojišťovny).
No ale kdo to zaplati? Ten co tam vjel. On rekne ze jel sice asi 130 a dostane flastra, ale ten co to do nej poslal mu tam najednou vyjel mezi kamoionama co jeli tak 90. A pokud tam neudelal kilometr cernou caru tak mu nekokazou nic.
hmmm:) libilo by se mi... s A8 jsem jel super auto jen jestli máte TDI tak jsem ho poslední dobou dost odsoudil k zániku, jinak jsem dost velkej milovník velkejch aut a tahle miniflotilka se mi líbí:)
a jsme tam, kde jsme začli, posouzení takové nehody se zásadně liší v ČR s limitem od Německa bez něho. Ani ne před měsícem jsem u Mnichova byl jedné takové svědkem, Odpolední špička, maník ve Vectře si to hasil kolem 200, ač bylo na světelných tabulích 120 a jeden z těch předemnou mu tam odhadem tak ve 130 vlétl. Nic hezkého, ale všichni hádám přežili, jen oplík byl na odpis. Víceméně analogická situace k tomu, o čem se dohadujem. Možná měl přednost, ale kdyby nejel jako kkt, nic by se nestalo. Adios.
musíš se podívat do zrcátka... to je ono.. začátečníci, i normální i sváteční řidiče se musej koukat do zrcátek.. bez toho to přece nejde ikdyby jsi měl v každym paragrafu napsáno 50 90 130!
Rychlost se urcuje z soucinitele smykoveho treni, aktualni hmostnosti vozidla, plochy smyku a delky brzdne drahy. Ale kdyz neni brzdna draha viditelna tak jsou policajti mimo:D
mno já nevím ale kdyby nedal nějakej pražák přednost podle pravý ruky a byla z toho lehká bouračka tak asi spoluvina bude těžko a nebude se zkoumat jestli ten zprava jel 60-100... taky si myslim že ten něěco jako spoluúčast na nehodě jaxi neexistuje.. ten kdo zavinil nehodu je vždycky jasnej... skoro vždycky... levej pruh: přednost! basta!
ja mam teda kilovej, tak doufam ze snad bude stacit:-/ Jinak nevim jak ho poradne umistit. Pod sedadlo mam strach aby mi to neurvalo nohy pri brzdeni a do kufru to je daleko:-(
Pokud to do někoho zezadu napálíš v rychlosti převyšující výrazně limit, budeš mít jasně spoluvinu, i když jsi měl třeba přednost. Pokud teda bude někdo, komu ji přišít, naživu.
Ráďo, že Ty ses nám tu přiznal k odevzdanosti - ve věci přemýšlení - do konstruktérských rukou jen proto, aby ses mohl pochlubit, jakou káru sis mohl vybrat..? Přiznej se!
Tak to mas naprostou pravdu. Taky zalezi co mas za auto. Treba ja v tom tritunovem tanku pocitam s tim co bude za chvili, ale kdyz jedu v otcove audine tak mam casu vic.
ano to jistě.. ty brzdný dráhy budou úplně jiný.... ale vsadil bych se že i při tý větší rychlosti je o dost větší pravděpodobnost že začne ten co jede 200 začne řešit situaci mnohem dřív jak ten co jede 130 protože ten obdivuje srnku na poli....
Za tech mnoho set tisic kilomertu musis vedet ze i u nas se jezdi znacne nad limit. A porad je to slyset v televizi, na internetu a v radiu ze ridici jezdi rychle. I v autoskole se uci ze je sice psana 130, ale zakazane ovoce nejlip chutna a tak se nesmis divit, kdyz potkas neco rychleho. A co je na tom kouknou do toho zrcatka i v CR dvakrat s odhadnout jak rychle se ten clovek priblizuje. Mas dve moznosti jen: rychle a nebo mooooooooooc rychle.
Datum: 11.03. 22:36Autor: "anonym" [88.103.78.XXX]
no pokud je ridic nezkuseny tak se ma obzvlšť podivat do zrcatka, jako na dalnici je vyssi rychlost jako kdyz ti tam pojede zachranka nebo tak neco tak jim to tam naseres teda kdyz jesou rychle ..." Nevím, jestli jsi to ty nebo svatý duch, ale já to podle ip nejsem. >:D
Je rozladěný...já ho chápu. Platíme si pojistku v dobré víře, že se o nás pojištovna postará a ta nám pak někdy dá nějakou směšnou částku...já vím, chce vydělat... :-|
A teď tu o červené Karkulce... Řidič jedoucí 130 se řízení věnuje stejně, ale jeho vůz urazí za vteřinu výrazně kratší vzdálenost, co jiný ve 200, rozdíly v brzdné dráze jsou pak mnohem větší... Ale to jistě víš.
já jsem neboural protože jsem opatrný a snažím se předvíádat a snažím se nedostat do šuplíku "RS" ovšem to že jsem neboural nic neznamená... jen to že jsem nenarazil na někoho ehm blbýho.... ...stejně tak jako ty
To nemá cenu, když napíšu, že jsem sanitku jedoucí po dálnici 130 kmh neviděl, znamená to, že jsem ji zatím ještě neviděl. Ne, že nemůže jet nebo nikdy nejela. Když řeknu, že jsem neviděl ještě červeného Superba, budeš to chápat tak, že žádný červený Superb neexistuje?
Ty ses vazne magor. Jsem "ridic zacatecnik" Po autoskole pul roku, ale nemecko, francii a rajousko mam zmaknute v Patrolu, ktery neda vic nez 150. Ale v tom nemecku se opravdu setkas s autem co jede 220 (necekane:D) tak proste nez se preradis tak musis do toho zrcadka kouknout dvakrat nebo dyl a poznat jestli se blizi moc rychle nebo ne. I amateri musi koukat a nic je neomlouva kdyz z nedaji PREDNOST rychlejsimu autu v LEVEM pruhu. Tvuj vyklad zakona je znacne mylny. Ja ten zakon umel zpamenti.
to se pleteš.... a to silně... (to už nepatří k odpovědi ale jen pro tvoje info: řidič který jede rychleji se soustředí na jízdu a né na stromečky, domečky a stožáry okolo sebe)
vím o autoškole kde tě to naučí... říkám: je mi líto že jsi byl v nějaký né moc "slavný" autoškole a že jsi než jsi se naučil pozorovat pohyb okolo sebe ohrožoval ostatní i ty co jedou pomalu) v tý nehodě nejde o to kolik jel ten v levym pruhu.. to už je jeho blbost.. ale jde o to že měl přednost.. o tom se tu celou dobu bavíme.. on má přednost... to je ta věta kterou si můžeš přečíst jako první můj příspěvek po kterym jsem od tebe dostal sprostou urážku za debilitu. sice jí teď dpostanu znova ale opakuji: ti v levém pruhu mají přednost, učí se to v autoškole. zlepšuje se to na kurzech... opět nějaký jiný názor?
Já napsal jednoduchou tázací větu "Tys někdy viděl jet po dálnici záchranku přes 130?", na ní není nic dvojznačného. Z vědeckého hlediska se dá konstatovat, že je tvé chápaní mého výroku přeinterpretované a umělé. ;-)
takže poprvé: já nevím jak ty ale líp vidím že se to auto pohybuje rychlejí když jede 200 než když má odemě rychlostní rozestup 10m/h... má někdo jiný názor?
přečti si to jetě jednou... zase mumláš nesmysl... jsem ti odpověděl že jestli jhe rozdíl mezi tím že řekneš že jsi na dálnici nikdy neviděl jet záchranku 130 a tím že záchranka nejezdí víc jak 130.. samozřejmě že v tom slovesně rozdíl je ale v tý větě a v tom smyslu jakym jsi to řek tam rozdíl neni... zvláště ta vě že jsi neviděl jet záchranku víc jak 130 je jasná....
To je jak mluvit do dubu... Ukaž mi autoškolu, kde tě naučí: "pozor, je sice půlkilometru za tebou, ale jede 220, nejezdi do rychlého pruhu!" :no:
A pak vyšetřování nehody policií: "Pane řidiči, jakto, že jste mu nedal v tom superbu přednost, když jel 220 a vy jen 130?" To nemáš šanci pochopit...
ty opravdu taháš diskusi jinam... předtím jsi napsal otázku jestli už (nškdo) někdy viděl jet záchranku rychleji jak 130... a z toho mi vyplynulo že si myslíš že záchranka nejezdí víc jak 130... což je divné u tak zkušeného řidiče s tolika km bez nehody jako jsi ty....
předpis je takovej opakuju: přednost má levý pruh, to že má levý pruh přednost se učí v autoškole.. to že jsi to ty (doufám že jsi to zjitil protože z těch tvejch protichůdnejch vět to nejde usoudit) se musel naučit až v běžnym provozu bez instruktora je hrubá chyba vyuky... ty jsi nikdy nejel víc jak 50? víc jak 90, víc jak 130 že mě urážíš kvůli tomu že jsem se přiznal že už jsem několikrát jel na český dálnici přes 200?
proč čestný uznání?nevím vůbec co na to odpovědět.. snažím se něco vylouskat ale všechno vždycky smažu... nenavrhuju pro ně uznání, nemluvím o těch co si věří nad míru.. mluvím o těch kteří si nevěří a kteří by potřebovali aby při každém rozjezdu ata neprožívali duševní harakiri... a ti maj k dispozici tyhle kurzy....
Je tu jeden ZÁSADNÍ rozdíl, ač asi mimo tvé rozlišovací schopnosti. V Německu není na dálnicích omezení a všichni počítají s účastí letců dejme tomu dvoustovkou. A teď malé překvapení pro tebe: V ČR máme na dálnicích MAXIMÁLNÍ povolenou rychlost. Maximální proto, že bys neměl jet rychleji, ne že bys neměl jet pomaleji... Takže zatímco Němec s tím na dálnicích počítá, našinec jaksi ne, zvláště pak začátečník. Chyba nebude v něm, ale v tom, kdo si tu sprostě a sobecky vykládá předpisy jako nezávazná doporučení a kašle na ně. :no:
Protože v Německu je to narozdíl od České republiky dovoleno (na některých úsecích), všichni tam s tím musí počítat a velmi rychle uhýbají. A že Ti tam jednou vlítnul nějaký trubec, z toho mám usoudit co?
upřímně nevím co je na tom za cvik, stačí jen né bezmyšlenkovitě kouknout do zrcátka odhadnout jen vzdálenost a podle ní to tam "poslat".... to je autoškola..
já s tím problém nemám... ale asi mi budeš muset vysvětlit jakej je rozdíl mimo IQ řidičů v čr a v německu? byl jsem svědkem že to v německu předemě narval mercedes kupé rovnou z nájezdu na dálnici a hned do levýho pruhu při pištění pneu. jezdí tam auta co maj 500koní a auta co maj maximálně 70 a to třeba i na dvouprodudých silnicích. vystvětlíš mi proš tam bys jel 200? jo v autoškole mě učili odhadovat rychlosti a učili mě předvídat, učili mě mít pojem o tom co je okolo auta. to bylo to první co jsem musel umět.
Řidič vozidla záchranné služby, pokud má zapnutý maják, smí jet i rychleji, za předpokladu, že neohrozí ostatní účastníky provozu. To se na tebe ale hádám nevzathuje, nebo jsi řidič u záchranky?
Za prvé. Tebe učili v autoškole odhadovat na dálnici v zrcátku rychlost aut jedoucích za hranicí předpisů? To jsi asi první, většina smrtelníků se to učí až za pochodu... Za druhé. Já nejsem z těch, co tam někomu jedoucímu 200 vlítnou, na dálnicích se pohybuju denně, mám odhad a moje auto dostačující odpich, abych mohl v případě potřeby rychle zmizet. Za třetí. Přiznal jsi, že jezdíš 200, což jsem přepokládal. Já si to nechám na německé dálnice a když spěchám tady, tak vyrazím dřív, což je rozhodně rozumnější přístup.
ale vzdaluješ se od tématu, začal jsi se bavit pokud vím o rychlosti a předjižděni a najednou jsme skoro v záchrance tak kde chceš být potom ve špitále??? nebo na hřbitově???
nechápu já tvojí češtinu.. jednou větou něco řekneš a druhou popřeš či řekneš opak.. jazdí tedy podle tebe záchranky jen do 130 nebo i nad? a jsou teda řidiči záchranek vrahové?
...na dálnici se má jezdizt v levém pruhu.. levý je pro předjíždění což znamená že ti začátečníci musí (opět z autoškoly) vědět že se v tom místě pohybují rychlá auta.. musí vědět že se musejí podívat do zrcátka, popřípadě se lehce ohlídnout do mrtvéh úhlu z když jsi sou jistí že nic nejde můžou tam vjet a toho pomalejšího předjet.. je na tom něco nepochopitelného pro řidiče amatéry?
přejíždět z pravého do levého jízdního pruhu můžeš jen tehdy jestli že neohrozíš (nejsem si jist jestli náhodou tam není i neomezíš) auta co v něm jedou. tohle pravidlo je opakuji jedno ze základních v autoškole. nicméně ti co jedou dejme tomu 200 jako třeba já tak až na vyjímky nějakejch opravdovejch dmentů tolik jedou nonstop. jakmile vidim že dvě auta v pravym pruhu se vchovají "nějak divně" tak okamžitě brzdim.. a při spoustě dalších případů... to předpokládám jako normální úkon. problém je když třeba nějakej maňas z nepochopitelnejch důvodů vjede do levýho pruhu přičemž má před sebou další auto na 300m. pak je další verze nejčastěji v kolonách: slepej úhel, to se stává i mě ale když se "snažíš" tak to auto dřív nebo později stejně uvidíš a vyhneš se. zpátky: každej kdo jede po dálnici musí být schopen odhadnout tu rychlost přibližujícího se auta ... jestli to neumí: chyba.. měli ho to naučit v autoškole... jestli to nevíš ty: zeptej se v autoškole... prostě každej musí bejt schopnej odhadnout rychlost proboha.. vždyť by se nedalo jezdit asi 30km/h kdyby to tak nebylo! sanitka taky musí jezdit 150aby dokázala někoho zachránit a ti řidiči neumí jen jezdit 150 oni musí umět předvídat což ovšem nikdy nenahradí to pravidlo že se nejdřív musím podívat jestli mě něco nepředjíždí.... já nevím co na tom víc vysvětlovat.. je to jasný.. prostě když doleva tak musím vědět co se vlevo děje! a basta! nějaký výhrady opět?
To není možné, nemůžeš být tak hloupý, ty to určitě nechápeš záměrně. Pokud se řítíš v levým pruhu výrazně nad limit, tak jsi vrah, protože začátečník nemůže odhadnout, že to auto, co bylo před vteřinou půl kilometru za ním mu to za další 2 vteřiny napálí do zádi, i když předjíždí třeba předpisovou stotřicítkou...
píšu rychle kvůli tobě se nebudu zaobírat detailama, je vidět že máš jěště dost co dohánět za volantem a tím se i učit,jako neříkám že jsem mist ale neco takovýho tady klábosit je totální nesmysl >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Hm ne memám strach z ohně. Ale podle Murphyho zákonu ho vozím, práve proto abych ho nemusel nikdy potřebovat. ...Navíc S-klasse ho má jako sériovku pod sedadlm řidiče , takže jsem to nemohl ovlivnit. Jen doufám, že je ještě funkční ;-) Není nad to vybrat si auto, kde konstruktéři přemýšleli za vás :-!
Ještě jednou k češtině: I ty s ní máš problém? Kdo Tě ji nenaučil? Promiň, ale tvoje porozumění textu je prasácké. Nikde nepíšu, že záchranka nemá jezdit přes 130, jen jsem poznamenal, že jsem nikdy na dálnici záchranku tak rychle jet neviděl.
nesmim jezdit v levym pruhu? jsem vrah když v něm jedu? seš vrah ty když říkáš že není nesprávné vjet rychlejšímu autu do cesty? na tohle mi prosím odpověz!!
To je tak těžké pochopit větu napsanou česky? Nejde vůbec o mě, ale o spoustu začátečníků a nezkušených, kteří to prostě nemají šanci odhadnout. Jestli to nechápeš, vůbec na dálnice nelez.
ještě k tý záchrance: záchranka podle tebe taky nemá jezdit po dálnici přes 130? promiň ale to co ty tady říkáš jsou prasácký "zákony".. kdo tě to naučil?
když by tě někdo na okresce předjížděl a před tebou byl další pomalý tak by jsi to do toho levýho pruhu ohnul? asi jo jak tak na to koukám. vrať řidičák.
nedokážeš pochopit že prostě do levýho pruhu můžeš vjet jen když tím neohrozíš toho co jede v tom pruhu? ty to nechápeš? jestli ne tak tam nelez... první kdo tu začel urážet seš ty!
no jako kdyz to ti ridici neumi a jezdi jako ponocny tak bych dovezl kazdyho rychleji do nemocnice, nebo tak neco. jako popravde uz jsem to videl ze to hnali ale pres 130 meli urcite, jako u dnesnich aut to neni problem ani ti to nepřijde. jako kdyz můžu momentálně podle zkušeností z akcí co mam v poslední době tak i co jsem si hlavne vyzkoušel tak třeba se chovaj jiny auta rozdílně jako nvm v čem jezdíš ale jako auta se chovaj pri ruznych sitacich ruzene zalezi na ridici a vozidle. jako bavorak ma mensi brzdnou drahu nez treba octavka a pak jako cpat se do pruhu o cem tady řeč kde je rychlejší auto je nesmysl pokud nechceš provokovat ty druhy nebo mít vyleštěněj zadek auta a pul dne lítání a ztrátu hodnoty teda osobně bych si to rozmyslel pak s tou předností, nevím jak ty????
Dočetl jsem článek a s rozostřeným pohledem zírám na monitor. Dokonalej text a dokonalej účinek. Fakt. A důvod pro vození majáku... velké bravo. Zejtra si ho jdu koupit. Sakra, pane Šuchu... vy jste dnes moc zaválel :yes::yes::yes: P.S. ten hasák v kufru... jo, mít zaseklou nohu pod přístrojovkou, před očima fakuli a hasák v kufru, to je zoufalé téma, ale... berme to tak, že ty hasáky vozíme pro ostatní a... jiní zase... pro nás.
Tys někdy viděl jet po dálnici záchranku přes 130? >:D Výletní jezdec ročním nájezdem 40-50 tisíc? Fakt dobrý >:-[] Jen se snažím jezdit zodpovědně a OHLEDUPLNĚ, což bohužel u ostatních postrádám. Ale to neznamená, že jsem brzda silnic.
no pokud je ridic nezkuseny tak se ma obzvlšť podivat do zrcatka, jako na dalnici je vyssi rychlost jako kdyz ti tam pojede zachranka nebo tak neco tak jim to tam naseres teda kdyz jesou rychle , to bys byl proti sobev tomhle prostě vždy když přejíždíš se musíš podívat prostě je to i v tomto případě, jako přiřazuješ se někam kde nejsi tak bych doporučil se podívat. jako jsme na silnici deně a v tomto vyrazu mi přijdeš jak výletní jezdec. jako je neco když jedeš pomaleji ale neco když jedeš rychle tak s tím máš když jedeš rychle trochu počítat že ti tam mladej culík může vletět stejně tak výletní jezdec. ale ten druhej co se přiřazuje taky se někam cpe tak ma koukat kam leze.
Vzhledem k aroganci čišící z Tvého příspěvku hádám, že se podobně chováš i na silnicích. Musí být radost Tě potkat. Můj příspěvek ZÁMĚRNĚ DEZINTERPRETUJEŠ, stejně jako výklad předpisů. Jestli neumíš odpovědět v diskusi bez vulgarismů, nediskutuj. :no:
a jako když teda ty pojedeš 80 a narveš to do rychlýho pruhu člověku co jede 130 tak je to OK? zmiňuješ předpisy v jedný větě a v druhý říkáš úplnej nesmysl vůči předpisům...
moh bych vědět proč si na mě tady otvíráš hubu? neřek jsem nic jinýho než aplikovaný předpis v praxi.. jestli to nejseš schopnej pochopit tak je mi tě líto podruhé.... prostě když se někdo podívá do zrcátka pak si rozmyslí co bude večer vařit k večeři a pak teprve hodí blinkr jde do levýho pruhu tak je to o hubu i ve 130km/h... mírni se.. nesnášim když sem něco napíšu a najednou sem příjde nějakej chytrák a odevírá si hubu pro úplnej nesmysl...
330 km/h je hodně extrémní příklad, nemyslíš? Tolik jedou snad tři produkční auta (jestli i to není moc). Předpisy existují a fungují víceméně tak jak jsem napsal. Taky se nehrnu do křižovatky když nevím stoprocentně že bych to stihl.
Ahoj Marko. :-) Nehody, ke terým přijíždím dříve než záchranáři, jsem už dávno přastal počítat. Ten základ spočívá asi ve stále bobtnajícím obsahu té mé tašky - prostě když vím, že prostředky mám, je rozhodování jednodušší.
Pokud nezapomeneš na drobnosti jako postavit své auto světlomety k místu nehody a současně výstražnými blinkry směrem k přijíždějícím, nerozhodí tě ani ten zbytek. Pokud je tam víc lidí, záchranku už určitě někdo zavolal, ale je dobré to ověřit dotazem. A pak se děj vůle boží. Prostě děláš, co ti velí intuice a snažíš se přehlušit svůj vastní šok. Je to pitomé, ale když je víc lidí, vyplatí se zamknout vlastní auto. Základy typu stabilizovaná poloha, masáž srdce a dýchání snad znáš, na zbytek si stejně na místě nevzpomeneš. Pomůže lahev s vodou, deka. Na krev a špínu se vykašli.
Osobně končím nejradši u hasičů - odjíždějí později než záchranka a jsou většinou fajn. Na pravé straně i toho nejmenšího hasičského auta je nádržka s vodou, mýdlo ti kluci rádi půjčí, jsou zvyklí. No a pak přijde onen očekávaný šok, jehož rozdýchání mi obvykle trvá tři čtyři hodiny. Když to shrnu: když CHCEŠ a nestydíš se, intuice ti napoví. Vážně.
Ahoj Marko. :-) Nehody, ke terým přijíždím dříve než záchranáři, jsem už dávno přastal počítat. Ten základ spočívá asi ve stále bobtnajícím obsahu té mé tašky - prostě když vím, že prostředky mám, je rozhodování jednodušší.
Pokud nezapomeneš na drobnosti jako postavit své auto světlomety k místu nehody a současně výstražnými blinkry směrem k přijíždějícím, nerozhodí tě ani ten zbytek. Pokud je tam víc lidí, záchranku už určitě někdo zavolal, ale je dobré to ověřit dotazem. A pak se děj vůle boží. Prostě děláš, co ti velí intuice a snažíš se přehlušit svůj vastní šok. Je to pitomé, ale když je víc lidí, vyplatí se zamknout vlastní auto. Základy typu stabilizovaná poloha, masáž srdce a dýchání snad znáš, na zbytek si stejně na místě nevzpomeneš. Pomůže lahev s vodou, deka. Na krev a špínu se vykašli.
Osobně končím nejradši u hasičů - odjíždějí později než záchranka a jsou většinou fajn. Na pravé straně i toho nejmenšího hasičského auta je nádržka s vodou, mýdlo ti kluci rádi půjčí, jsou zvyklí. No a pak přijde onen očekávaný šok, jehož rozdýchání mi obvykle trvá tři čtyři hodiny. Když to shrnu: když CHCEŠ a nestydíš se, intuice ti napoví. Vážně.
Podívej se, já najedu hodně a odhadnu to, ale spousta začátečníků nebo svátečních řidičů ne, proto existuje něco jako předpisy a měly by se dodržovat, žádný kecy o přednosti i ve 330 mě nezajímaj... :no:
Je pekne mit hasici pristroj v kufru ale kdyz je clovek zaklineny v aute a zacne horet co potom? nic. jen cekat ... docela nechutne.
Docela by me zajimala moznost instalce AUTOMATICKEHO HASISCIHO SYSTEMU do auta. tak jako to je na WRC. neco ekonomickeho a takoveho aby to bylo schopno ochrait posadku tak i kufr. Vite nekdo o nejakem takovem to systemu?
- z druhe strany jake % mrtvych rocne uhori oproti rozdrceny mezi kamiony. prelomeni auta o strom a jinych zpusobu kde je pozar vyloucen.
Vystriekanie naplne hasiaceho pristroja je otazkou niekolko sekund(zalezi na hmotnosti hasiva), davkovanim s da predlzit...dalej by bolo treba vediet nakolko zakonitosti tykajucich sa poziaru auta napr. ak zacne horiet motor, treba len trocha nadvihnut kapotu a striekat hasivo...pri uplnom otvoreny sa dostava k poziaru vzduch a zivy ho.Dalej je treba si pozriet, ci ma dany hasiaci pristroj certifikat vyrobcu - samozrejme pokazy sa aj certifikovany, ale kvalita je kvalita a stava sa to nepomerne menej. Inak 4 kg hasicak je do auta OK a plne to schvalujem, nie ako tie pinditka na popolniky "ala" 400 ml hasiva. Zdravim vsetkych a co najmenej ohnov...
Kdo to nezažil ten neví o čem je řeč. Když se lidi zabijou a začne potom hořet je to pro ně mnohem milostrdnější než poslouchat zaklíněnýho klučinu jak křičí, no křičí on přímo kvičí a volá maminko a nejde nic dělat protože nám ostatním to nestojí za to si k taštičce s leštěnkou, houbou a papírovými ubrousky přibalit do kufru 2 kg hasící přistroj prkotina za pětikilo. Mě to bude v mých uších znít do konce života jak kluk sotva 20 naládovanej alkoholem někde v jižních čechách nad ránem v polích naraženej nohama pod palubovkou kvičí a volá mami v autě na které neměl vzledem ke svýmu věku možnost našetřit a docela pěknou roštěnku přivedl na vozík. Tehdy měl štěstí podařilo se nám ho přímo z hořícího auta nakonec vytáhnout i když plavky se do konce života už asi neobleče :-(
Tento článek má velký smysl, vše co motivuje řidiče k bezpečnosti je správné. Mám za sebou větší nehodu a tak vím jak je důležité být připraven i na nejhorší. Popravdě jsem si ani neuvědomoval, že něco takového se může přihodit tak snadno, opravdu si nemůžete být jisti, kdy a kde vás nějaký vůl sestřelí ze silnice. Jinak po této zkušenosti mám také plány si zakoupit Volvo XC90, nemyslím, že by na tom snad veškerá jiná auta byla hůře s bezpečností, ale Volvu důvěřuji a líbí se mi, jaký důraz na ni ve Volvu kladou.
Taky se obávám že máme v autě jen hasičák velikosti spreje (auto je rodičů a jako student zatím vlastni auto nemám), ale jezdím s ním dost často, budu hučet do taty at ho vymění za větší, mohl by se hodit nejen při požáru auta.
Dobrý večer,
přemýšlím, co vlastně napsat....snad jen to, že u nehody kousek od Pelhřimova jsem včera v sobotu byl, je mi moc líto lídí, kteří v autech byli....a velmi si vážím lidí, co zastaví a jdou pomoci, DĚKUJI PANE ŠUCHU.
Je vlastně dobře, že o tom zde píšete, někdy mi připadá, že by se věci typu Besip a tyto události měli dávat před zprávama a né na ČT2...
Já osobně jezdím rychle, což asi v dnešních vozech jinak nejde...bezpečnost a čistá hlava jsou, ale hodně důležité...nechápu, proč třeba někdo na dálnici předjíždí zprava...včera před nehodou jsem toho byl svědkem...přitom řidič ve vozu C3 očividně nespěchal, když u Benziny u Pejru vesele cosi kupoval. Chápu spěch s čistou hlavou a rád kdykoli umožním průjezd v levém spěchajícímu, případně uhnu na okresce k pravému okraji, vždyť mě se to taky stává, ža spěchám...ale proč zbytečně riskovat???
Kdykoli vidím nehodu, jakoby se čas zastavil a úplně automaticky zastavuju nebo se i vracím zpět....hořící auto jsem ještě nikdy nevíděl....za týden mi ale dorazí nový vůz a tam bude pořádný HASIČÁK další součást povinné výbavy...
Díky, že jste lidi a nezapomínáte pomáhat, když někdo potřebuje...
otec ma ve volvu hasicak pod sedadlem, mozna i pod sedadlem spolujezdce. proto te automobilce fandim. nejen ze se mi jeji auta libi, ale investuje opravdu do dulezitych veci. :yes: jsem motorkar a proto nemam moc moznosti jak prispet ne svem bezpecnostnim vybaveni, ale i kdybych nemel lekarnicku, rozhodne u nehody zastavim. cloveka co projede bych dokopal. a to myslim doslova! ;-\
A jak má nezkušený řidič odhadnout, že ten kkt co byl před vteřinou km zpět, mu ve 330 kmh napálí za moment do pozadí... Bohužel logika letců na českých dálnicích je stejná jeko ta Tvoje :no::no::no:
mám ten půlkilový,mám malé auto větší tam neumístím.Bavil jsem se o tom se záchranáři od UAMK a oni je mají taky (kromě jiné techniky samozřejmě).Na hořící nádrž to nestačí ale může vám to dát k dobru pár sekund k úniku z rozlité kaluže benzínu nebo na někom uhasit oblečení.Taky při opravách auta může zabránit velké škodě když vám začne někde hořet něco od zkratu nebo od sváření.
Otec vozi hasicak v aute,v kufru porad....vzdy na dovolene atd...takze treba v Chorvatsku auto stoji 10 dnu na pekelnem zaru slunce a nic se nedeje...nic moc odpoved ale snad... ;-)
Kousek od nehody bydlela moje snoubenka, tak o případu víme. Je to tragédie, i ty čtyři mrtví z diskotéky. Jejich rodiny teď nemyslí na hasičský přístroj, nezávidím jim tu strašnou bolest. Vozím hasičák, použil jsem ho jednou na hořícím zaparkovaném autě, ale jeho majitel mně odehnal! Pak mi v klidu vysvětlil, že kvůli pojišťovně je lepší aby shořelo úplně. Pravda. Ale je to nesrovnatelný, když tam umírají lidé. Pane redaktore, jste hrdina, děkuju moc, je to k zamyšlení.
marko, mě se stalo něco podobného minulý týden. A věř tomu, že když se ta dvě auta srazila, tak nepochyboval nikdo. Ani kamarád co 5 minut před tím vylezl ze svého auta, které otočil na střechu, ani jeho spolujezdec, ani můj sedmnáctiletý brácha. Všichni jsme dělali, co bylo v našich silách, abychom těm raněným pomohli. Nervy a pochybnosti se dostavily až už bylo po všem. Přesně jak píše autor článku.
Je to o tom, jestli chceš pomoct, nebo kolem toho projedeš. Když už jsi v tom, tak děláš vše, co je v tvých silách.
Nejhorší na tom všem bylo, že když jsme tam oživovali tu holku, tak zastavilo jediné auto a řidič začal taky pomáhat. Ale když přijeli hasiči a záchranka a vrtulník, tak se najednou vyrojilo plno zvědavců s foťákama a doslova se motali záchranářům pod rukama. To je hyenismus.
BTW: výborný článek, Ondřeji! :yes:
...a doufám, že nás bude víc, kteří si uvědomí, že by měl být v každém autě....takových článků o bezpečnosti, navíc poutavě napsaných není nikdy dost... :yes:
Je to pravda, jenom kdyby se ta nehoda z R10 stala v Německu na dálnici, tak by patrně označili za viníka nehody toho v tý felicii s tim, že se nepodíval do zpětnýho zrcátka a vjel do levýho pruhu.......Každopádně s článkem souhlasim.
Nádrž, tam kde je kovová tam se prorazí a plastová vlastně může taky. Je to spíš dílo "náhody" většina aut po nehodě nechytne, takže vzplanutí je souhra nepříznivých vlivů.
Perfektni clanek jen preji mene takovychto zazitku, presneni preji kazdenu ZADNE takove zazitky.
A hned jdu zkontrolovat, jestli mam hasicak (sice maly ale predsi jenom) pod sedadlem ridice nebo v krabici v garazi....
A propos panove jsou zeme kde ani lekarnicku vozit neni povinne!! A moc lidi ji opravdu nevozi (a jedna se o vyspelou zemi.....)
Ondreji, jeden z najlepsich clankov, ake som tu kedy cital... :yes::yes: Snad to aspon par dalsich ludi prinuti zo sebou vozit hasiaci pristroj. Je totiz pravdou, ze clanok s osobnou skusenostou je daleko mrazivejsi, nez sterilna sprava v novinach, akych su stovky. /// Ja so sebou hasicak vozim (tiez je "pribaleny" v batozinovom priestore). Co by ma ale zaujimalo, je odpoved na otazku, co sa deje vo chvili, ked clovek pride k takejto nehode a ide pomoct? Mne sa totiz celych 12 rokov nieco take vyhybalo...lenze to asi nebude trvat vecne. A priznam sa, ze z ma to troch strasi. Nie je to strach (aspon dufam), ktory by mi zabranoval "zasiahnut"... su to skor pochybnosti o tom, ci dokazem reagovat spravne.. :-( Takze, ako to je? Ked sa to uz deje, ide ten strach bokom? Je to v zasade nieco ako skuska v skole? Pred sa bojim, ale ked stojim pred tabulou, strach je uz prec? Nebrania v zasahu pochybnosti, ci konam spravne?
Sám v autě hasičák nemám. Hodněkrát jsem o něm přemýšlel. Vozím dvě standardní lékárničky a k tomu ještě pár nadstandardních věcí k záchraně života. Nevíte někdo jak je to když si ten hasičák pořídím tak co s ním v létě když stojí auto na slunci nestane se tomu nic?
Všechny hasicí přístroje co se vozí v autech jsou poměrně malé. Jsou dobré tak na uhašení počátku požáru, po minutě jsou už k ničemu. Řešení je to nakázat zákonem. Potom se u nehody může sejít takových hasičáků 5 a snad se to povede uhasit. Jeden je jak plivnutí do moře.
Přiznám se, že mám pod svojí(řidičovou) sedačkou hasící přístroj(opravdu jen ten malý) už z výroby(auto bylo určeno na export) a hodně lidí se mě směje, protože to vypadá fakt divně, ale na druhou stranu, tam aspoň je......
Tu agenturní zprávu jsem zahlédl a po delším čase jsem se zase otřásl při čtení, což se mi už delší čas nestalo, protože z různých těchto zpráv o nehodách jsem už poměrně otupěl.
Nicméně, do auta jsem si před rokem hasičák koupil, v Tesku, není to ten "lak na vůasy", ale také to není to co visí na stěnách v budovách, je velký asi jako 1,5litrová lahev. Zajímalo by mne, jestli když ho jednou spustím, můžu stříkané množství dávkovat? Pokud na to mám 6-10 vteřin, potom nějaká chyba v manipulaci, držení nebo nasměrování je poměrně fatální - tady není žádné "redo".
souhlasím, něž nějaký blbí tuning tak radši pořádnej hasičák a lékarničku...od mala jsem u hasičů a vím že i malej hasičák dokáže hodně když se oheň chytne na začátku a může to zachránit život....
Ondro, díky za článek. Ono ten hasičák asi nebude moc lidí vozit, protože je velký a zabírá místo v kufru...a když je pak třeba tak je pozdě. Jen víc takových řidičů...jen víc školení ze zdravovědy... PS: snad už nikdy nebudeš hasičák ani lékárničku potřebovat...ze srdce ti to přeju :yes:
Možná bych jen dodal, že s potěšitelným růstem počtu dieselových osobních aut výrazně klesá pravděpodobnost požáru.
A ještě by se mělo vzpomenout na to, že vozit v autě hasičák o velikosti, ktera něco uhasí je sice krásný záměr, ale bohužel kostruktéři dnešních osobních aut na to nepamatují a takový hasičák není v autě kam umístit. A to může někdy být tragická chyba. 8-s
...Asi pred trema lety sme projizdeli v Italii po dalnici vedle horiciho kamionu(jedna velka horici koule)....ten zar sem citil az v aute....fakt hrozny...
Velice poučný článek. Jak tady někdo zmiňoval ten tuning, tak myslím že dost tuningářů s sebou hasičák vozí, sic jen ten půlkilový. Já jsem požár auta na vlastní oči ještě neviděl, musí to být ale šílený žár. Stačí když člověk hodí do kamen nějaký plast z auta a natož když to hoří celé...
velice pěkné jak článek tak vaše diskuse sice smutné ale pěkné :yes: je mi sice 16 ,ale jak mile budu mít auto tak hasicí přístroj a pořádnou lékarničku si pořídím jako prvni ;-) než nějaký hloupí tuning :yes: udělalo to na mně dost velký dojem a jak se někde něco na cestě stane tak pomůžu za každou cenu :-) měj te se fain lidi čus ;-):yes::yes:
Nedávno jsem byl svědkem hořícího auta. Hasičák by v tom případě nepomohl. Hořelo to totiž zevnitř. Žhář rozbil okénko, interiér polil benzínem a zapálil. Bylo to sice "jen" zaparkované auto, ale žár to byl velký. Auto shořelo celé. Redakci jsem fotky posílal, ale asi měla své důvody, to nezveřejnit. Každopádně se ani jeden z nich neměl k sebemenší odpovědi :no: RIP Lexus :'-( PS: Na můj vkus je těch hořících aut v poslední době už nějak moc... ;-\
...že podobné katastrofy přitahuju jenom já... Viděl jsem jich dost. Nedopočítal bych se... Na jeden výjev však dosmrti nezapomenu: Na velikonoční dopoledne roku 1998 na silnici v oblasti Buchlovských serpentin. Červená stodvacítka v obrovské rychlosti přímo před mýma očima naráží čelně do maďarského kamionu... Byl jsem tam první. Všude ticho jako v hrobě, řidič kamionu dokonce vůbec nevylezl z kabiny, zdálo se mi že telefonoval. Hasičák i dobře vybavenou lékarničku vozím sebou, ale tentokrát už pouhý pohled naznačoval že budou zbytečné... Plné auto mladých lidí. Bylo jich tam pět... A silný zápach železa. To co jsem shlédl během vyprošťování suti rezu zpod přední nápravy kamionu, to se nedá vypovědět. Zbytek cesty jsem dokončil na dvojku... Od té doby jsem pomáhal nesčetněkrát. Nejhorší jsou případy při nichž to odnese nevinný. A to je bohužel dost často. Masáž srdce, dýchání z úst do úst, zaškrcení otevřené zlomeniny, a mnoho, mnoho dalšího jsem si už vyzkoušet v reálu. Auto jsem ještě nehasil, ale jsem připraven. Na našich silnicích jsem totiž připraven téměř na všechno. Téměř...