V rekordním roce byla nejprodávanější modelovou řadou Octavia, největším trhem je ten německý s více než pětinovým podílem na celkovém odbytu mladoboleslavské automobilky.
Mohl bys prosím napsat, co je výsledkem Tvé práce? Čím se živíš, že s takovou zavilostí napadáš škodovku a tvrdíš jak je to nemožné auto? V čem jsi mistr světa, co jsi objevil nebo zorganizoval tak světoborného, že zde používáš tak pádné argumenty jako knedlíkožrout nebo magoři? A s čím jezdíš? Některé příspěvky vypovídají o jejich autorech mnohem víc, než jsi zřejmě schopen postřehnout a pochopit.
o vectre by som ti vedel rozpravat poslem ti facturu kolko toho robily v ramci reklamacie a auto malo len rok ked sa mi tazko otom rozprava ze opel je auto
OZZY, pokles Škody na domácím trhu je dán tím, že značku tu měla historicky neudržitělně silnou pozici. Ještě před 20 lety to bylo skoro 70% trhu, což se prostě nedá udržet. V žádné zemi nemají domácí automobilky ani srovnatelný podíl. Škoda se tedy musí časem posunout na normálnější úroveň, což může být třeba 20 % - už to by byl úspěch. Proto každý rok tržní podíl trochu klesá. To, že klesá tak pomalu, to je ohromný úspěch. Lidi se taky mohli z hladu vrhnout na cokoli jiného a Škoda mohla padnout úplně na hubu. Kapišto?
Zakaznici kupuji Skodu misto Seatu???? Koukal jsem na celosvetove prodeje tehle dvou znacek a jsou na tom +- stejne, takze by se to dalo rici i obracene. :-!
Opel nema lepsi image? >:D >:D >:D Octavia a vubec vsechno od Skody ma image levneho krapu z vychodni Evropy, zatimco Opel je normalni evropskou automobilkou z historii bez kompromisu. To je u me poradne lepsi image. Skody kupujou socky, ktere si potrebuji neco kompenzovat a do takove skupiny fakt normalni clovek patrit nechce. :yes:
Nie som skodovkar a proti Skodam mam dost argumentov. Ale rozhodne musim povedat, ze Octaviu II by som bral vsetkymi desiatimi a rozhodne by som sa za nu nehanbil. Len neviem ako je na tom v rebricku zlodejov, prva generacia, resp. celkovo auta od VW Group sa tesia velkej oblube zlodejov, aj ked pocul som, ze ochrana je uz dost dobra. Co hovoria statistiky?
Chvilku pockaj, az nedoj*bu Yetiho, tak bude na svete aj pekna a prakticka Skodovka. Osobne nemam nic ani proti OII, voci prvej generacii poskocila hodne hore. teda az na motorizaciu tdi, ta ma teda hodne sklamala. A este cena, aspon na Slovensku najlacnejsia Octavia II stoji tesne pod 500.000,-Sk, a to je nevybavene auto s motorom 1.4/80k. Trochu lepsi motor a o stupen lepsia vybava a cenovka sa splha cez 600.000,- Sk, a to uz nie je pritazliva cena.
To bych byl zase trochu při zemi. Jen jsem to myslel způsobem, že v té Vectře není více místa, nemá větší kufr, není líp zpracovaná, nemá delší záruku, nemá větší výbavu, nemá lepší jízdní vlastnosti, nemá levnější provoz, nemá lepší design ani image a já nevím co ještě všechno, tak proč platit 74 600,- navíc? A hlavně, reagoval jsem na odpověď ondrase: "jo může-cenou v neprospěch Škody,to je tak všechno!!Zamyslete se nad tím co píšete pánové!!!"
Docela by me zajimala statistika Seatu. Nemyslim, ze koncern propada nejakemu uchylnemu nekritickemu zboznovani jako mistni skodofkari. Spis resi, proc misto radobysportovniho Seatu kupuji zakaznici Skodu a tak misto, aby koncernu jako celku prodeje slusne stoupaly, neni to az takova slava. No ale dulezity je, ze par zoufalych skodofkaru se ma zase o co oprit a ujistit se, ze HTP je proste bomba - vzdyt to woe kupuje tolik lidi, tak to musi byt bomba, ne? Vzdyt prece na Novu taky kouka skoro kazdej, tak je to nejlepsi telka, ze jo! >:D
Pokud vezmeme Vectru ve výbavě Elegance s motorem 1.9 DTH (110kw) začínáme na ceně 791 900,-. 9 400,- klimatizace, 16 500,- parkovací čidla, 34 000,- bixenony, 1 900,- radio s MP3, 13 900,- metalíza, suma sumárum: 867 600,-. Srovnatelná OII: 2.0 TDI (103kw), vybava Laurin&Klement, která obsahuje všechy výše zmíněné prvky kromě parkovacích senzorů, za které se připlácí 9000,- a suma sumárum je to auto za 793 000,-. Tak a teď nevím. Mám to napsat, nebo ne? Ale jo, napíšu to, rozdíl je plných 74 600,-. Má to cenu těch pár centimetrů na délku? Podle mého ne. A jen tak mimochodem, jízdní vlastnosti Vectry nic moc (z vlastních zkušeností, měli jsme Vectru B, ta byla super, ale ta nová nic moc) a materiály vevnitř? Hmmm, OII L&K Je lepší. Tak co? Umím počítat, nebo je něco špatně?
Sorry pane vševědouci(GTI),ale OII rozhodne nebrat,už i v Roomsteru je víc místa vzadu a nevim jak pan "Godzilka" muže srovnávat Octávii s Vectrou...jo může-cenou v neprospěch Škody,to je tak všechno!!Zamyslete se nad tím co píšete pánové!!!
Keby si videl nazivo stat Octaviu vedla Imprezy, mozno by si ostal az zarazeny tym, ze o kolko ma Impreza originalnejsi a modernejsi vzhlad. Schvalne, dobre si ich porovnaj az ich niekedy uvidis spolu. ;)
jj musím souhlasit otec pracuje na dopravním uřadě a říká co se k nám vozí škodovek ze zahraničí... a hlavně octavií.. jinak nových aut se moc nepřihlásí... takřka každé desaté auto je nově koupené, a to není moc.
Neboj, bude to podstatně dřív - současní kupci škodovek vymřou při pokusech o předjetí ( výkon ), při průjezdu zatáčkou ( jízdní vlastnosti ) nebo při spánku z únavy ( pohodlí ) ... Opel na protopólu taky něco nabere na počtech ... Takže: nejpozději v roce 2015, sázka ;-) ?
čoveče, tohle taky řešíme s kamarády...jeden má 202,další 199 a třetí 195...do žádné škodovky jsme se ještě nevlezli (krom superba, tam to byla pohoda), resp. do žádného auta nižší střední ;-\
Musel jsem se smát. Za dva mega dostanete dobře vybavené auto. HAHA. Zkoušel jsem to auto(jízdní vlastnosti jsou kupodivu na toto obr SUV velice kvalitní a zdálo se mi, že se mu více líbí na pooraném poli nebo na louce mezi vykácenými stromy, cesta je naprostá pohoda) a zprvu jsem byl překvapen. Jaké to super vybavení mělo. Ano, jasně, navigace, kůže, xenon, CD player a další serepetičky, co správný wagón musí mít...ale...Jaké bylo moje překvapení, když jsme se začali bavit o ceně...hustě přes 2,5 mega. Já si říkal..jakto? Co to jako má být? Nahlédnutí do seznamu mě ujistilo...CD na 6 CD + MP3(příplatek), xenon(příplatek),Parktronic(příplatek),p… kůže(příplatek), vyhřívaný volant(příplatek), co mě sakra překvapilo -KEYLESSGO...jak jinak, než příplatek...vícezonová klima Thermotronic(příplatek)...Auto, které od ML dělí jen pár cáků, několik stovek kilo a lepší vlastnosti v terénu, které 99,999999999999999999999' % majitelů VůBEC nevyužije, mě svou cenou velmi pobuřilo. Cena nebyla jen přehnaná, ale naprosto vůlgární. A to, že by to v serii mělo mít i 19ky, jsem bral jako samozřejmost...ale víte co? "(příplatek)"..ano, zase příplatek.
No, jinak je to perfektní auto...ale cena je velice nesprávná :no:8-s:-!
Jen bych rád, Míro, doplnil, že pokud bude škodovka v ČR klesat stejným tempem jako letos, což je pokles o 893 aut oproti roku 2005, tak se už za cca 65 let dočkáme toho, že tu bude prodávat stejné množství aut jako Opel. >:D
Pokud přehlednu tve urážky a napadání více než těch půl milionu lidí, kteří tvůj názor nesdílejí, tak ti řeknu jednu věc. Duševně chorý nejsem, ale znám realitu. Lidi nezájímá to, že je Passat o třídu vejš. To je jim uplně jedno. Jim jde o to, že za dejme tomu 700 000,- dostanou auto, který je hoooodně dobře vybavený, stejně prostorný, se stejnym kufrem, se stejnym zpracováním, se stejnou zárukou a co ještě všechno jako Passat, za kterej vysázej mega. O to jim jde. Lidi neresi to, jeslti je to trída A, B, nebo C. Znám několik lidí, kteří se třeba i rozhodují mezi Santa-Fe a Passatem. A proč? Protože na to mají tyhle a tyhle prostředky a tak se rozhodují, berou všechny varianty. A upřímně, já bych si raději koupil OII v plný výbavě, než Passat, Avensis, Vectra, ve výbavě menší. každý nadává na příplatkovou výbavu. Kouknul se někdo do ceníku Opelu, BMW, Mercedesu? Tak prosím neuráž a psát pouze a pouze inteligentní a nezaujatý názor.
prave sa ku mne dostali predbežne vysledky o predaji aut v Europe. Kedže to moc nesledujem, tak ma prekvapili. Ide o absolútne čísla, definitívne výsledky budú koncom januara:
1. ASTRA
2. CLIO
3. FF
..Golf -50 000 ks v porovnaní s 2006 :no:
..11 Megane :no::no:
Milý "X", to že Ti je teprve čtrnáct a rodiče Tě občas po škole pustí k PC Tě ještě neopravňuje aby jsi urážel lidi kolem sebe. Vím, že urážet všechno co je české je v Tvém věku stejně IN jako mít MP3 přehrávač, taky jsem byl dítě, ale soustřeď se na diskuze k novým hrám na PS3 a auta nech na později, až povyrosteš.
ANO, jen tak dál ... 36,7% v roce 2006, 32,8% v roce 2007, 26,2% v roce 2008, 12,7% v roce 2011 ... a snad již brzy běžných 3-5% jako venku. JEN TAK DÁL ...
:-) Zázrak, po dlhom čase čítam rozumnú recenziu. Čítam to na pobavenie, tých zopár bazarových japonských expertoch mám rád (vedia pobaviť)a som fakt prekvapený, že sa nájde rozumný človek, čo tu napíše. Ináč sa to ukončiť nedá _ BRAVO ŠKODA!!!!!!!!
Tak jsem si dal tu praci a v testech na techto strankach jsem si nasel vsechny tri vozy - Punto, Clio i Octavii a cisla mluvi jasne. Jak v Cliu, tak v Puntu je uvnitr vic mista nez v Octavii. Bravo Skoda >:-[] >:-[] >:-[] To auto si fakt muze koupit jen bezmozek >:D
V Puntu jsem nesedel, zato v Cliu i Octavii ano a v Cliu JE vic mista. Ostatne, najdi si na netu rozmery interieru obou aut a uvidis potvrzeni mych slov formou cisel. :yes: Octavia je * pro magory, co maj maly pero a kompenzujou si to autem s obrima vnejsima rozmerama a je jim jedno, ze jsou v nem jak sardinky.
Dominance Škody na domácím trhu je taková malá "česká specialita".Podíl Škody na registraci nových vozidel zeslábl z 38,8 na 36,7 %.Proč se tak děje má několik důvodů.I přestože se nacházíme v době ekonomického růstu ,Česko patří k zemím s nižší kupní silou.A proto češi vozový park obměňovali dováženými vozy.Loni se do česka přivezlo 183 143 osobních vozů.Paradoxem je že značka Škoda patří mezi nejoblíbenější dovezené ojetiny,kdy dovoz činil 23 649 vozů.Dalším problémem je agresívní cenová politika ať francouzských či korejských automobilek,která je tímto vynáší na výsluní "hitparád".A samozřejmě si musíme uvědomit,že škoda nabízí pouze 4 modelové ředy. ;-)
Tos napsal výborně... jaksi podvědomě poměřujeme Octavii s Passatem (to tedy zejména díky karoserii) ačkoliv jde o vozidlo o třídu výš. Ostatně, kdo by si vybral z konkurentů Octavie něco jiného? A co? Almeru sedan? Nebo Civic sedan? Či snad Mazda3 sedan? Nebo Megane sedan? Jettu? Corollu sedan? Octavia (navíc těžící z pátých dvěří) je ve svém segmentu královnou. Je to nejlepší volba, kterou dnes člověk může učinit... Octavia totiž je na tom obdobně, jako VOLVO 40/50... tedy stojí jaksi mezi třídou nižší střední a střední... a i v tom tkví její přitažlivost.
Octavia II ma rozvor a tedy vnitrni prostor jako treba Clio nebo Punto. Takze srovnavat ji s Focusem a ostatnimi vozy nizsi stredni je opravdu uplne mimo. Octavia patri mezi mala auta. To, ze by se nekdo rozhodoval mezi Octavii a Passatem jsi doufam myslel jen jako vtip >:D Protoze jestli jsi to myslel vazne, tak jsi dusevne chory. :yes:
Bláboly ... ten kdo vysází 250.000 Kč nebo na 3-5 let zabředne do leasingu si nekoupí láci, natož vozy okolo částky 500-600.000 a více. Stačí se projet na zkoušku a člověku je jasné, že Škoda není nic víc než drahá a bez výbavy ....
Pokles na domácím trhu má zapříčinění to, že lidé kupují raději levné produkty a ty upřednostňují před kvalitou. Před nedávnem o tom mluvili v Ekonomika na ČT24. Je to tím, že lidé kupují Dacii a jí podobné. Zatímco západní trhy upřednostňují kvalitu, kvalitu zpracování, pohodlnost a jakousi image. To v čechách není. Lidé vidí to, že Škodovka je drahá a srovnávají jí s Focusem, Civicem, nedej bože Accentem a dalšími. Ale OII je třeba uplně jiné auto, někde uplně jinde! Kdo kupuje OII, tak se rozhoduje mezi Passatem a OII. Podle mého teda. Takže závěr, lidé v ČR upřednostňují cenu před jinými faktory. Nic víc
Postav vedle sebe Volvo, podle mě asi narážíš na S40 a OII a myslim si, že pochopíš, že to není kopie! Ale to je jedno. Tu šípovitou kapotu má třeba i nový Focus, to je taky kopie? Nedej bože nové C30 co? :-D Myslim si, že v automobilovém průmyslu není až tak čas na kopie. Jo a navíc, nová Fabie má předek z Roomstera, myslíš, že je Roomster okopírovaný Swift s *? Nebo snad SX4? Haaahaaa
Ale proč nenapíšou, že např. v letošním roce prodala Škoda v ČR, tedy v Česku,pro někoho ještě jednou Czech Republic MÉNĚ, opakuji MÉNĚ aut než např. v roce 2005???????????
Co na to zbytostnělá objektivita GTI a jemu podobní, pro které je Český trh ten Nejdůležitější a má nejvyšší stupeň vypovídající hodnoty? Co to znamená, o čem vypovídá pokles doma? V MECCE?
Nevim jestli Skodovky neumi moc jezdit. Jestli myslis jizdni vlastnosti a tak, tak si myslím, že to je takový lepší prměr, ne-li nad průměr. Asi určitě nemá na etal třídy (Focus), ale ten poráří v daleko jiných věcech. A k tomuhle ještě jedna věc, spíš mě zajímá to, jak se ten vůc chová v extrému, jestli se mi líbí interiér, jestli je pohodlné, jestli je praktické, jestli nežere 15 litrů, jestli si i já sednu sám za sebe (198cm) a to vsechno Skoda splnuje. Nevim proc v ocich nekoho musi byt ten, kdo si koupi Skodu idiot. Ted absolutne nenarazim na tebe raddiku, ale už se tady v minulosti takové názory objevili. Howk domluvil jsem
presne tak, staci se podivat na Seat, ze ne jen ingredience jsou vsechno...Skoda vsechno: produkty, vyvazenou paletu s vice modely, skutecne vlastni vyvoj, historii, vlastni know-how...nice ;-);-)
knedlikozroute, az zpracujes obed, zkus si precist par recenzi, muzes zabrousit i na koncepci vozu a tebou uvadene jizdni vlastnosti => predem doporucuju nejaky zahranicni server Anglie, Nemecko, abychom eliminovali podjatost, az budes mit prelouskano (doufam, ze i knedlik jako ty zvlada ang a nem), tak se ozvi a pobavime se
Presne, presne... Ziju v Nemecku a denne potkavam vice vozu SKODA nez BMW nebo VW. Pred mesicem sem si poridila superB, je to nadherne auto a i pritel kterej jezdi v BMW5 na ni neda dopustit... Zlata SKODOVKA
Ta originalita skodovek spociva v tom, ze Octavia je okopirovane Volvo, Superb okopirovany Passat a nova Fabia okopirovany Swift? >:D Kdyby Cesi nekradli design snad jeste vic nez Cinani, tak tak skodovka nema co vyrabet >:-[] >:-[] >:-[]
nejsem ze Skody nejak moc odvareny co se tyce jeji "automobilove esence",ktera tam podle me neni,ale mam radost ze diky ni lidi maji praci,vysokoskolaci uplatneni,rada subdodavatelu odbyt atd.splnuje to co klasicky mainstream splnovat ma - pomerne spolehliva,pomerne designove povedena,dobra uzitna hodnota.ze skodovky neumi moc "jezdit" v tomhle segmentu moc kupcu nezajima.takze jo, :yes::yes:
nejsem ze Skody nejak moc odvareny co se tyce jeji "automobilove esence",ktera tam podle me neni,ale mam radost ze diky ni lidi maji praci,vysokoskolaci uplatneni,rada subdodavatelu odbyt atd.splnuje to co klasicky mainstream splnovat ma - pomerne spolehliva,pomerne designove povedena,dobra uzitna hodnota.ze skodovky neumi moc "jezdit" v tomhle segmentu moc kupcu nezajima.takze jo, :yes::yes:
Není vůbec důležité, co mě se krásné zdá či nezdá. Zde jde o mainstreamový produkt, který vyrábí mnoho automobilek... a právě Octavia II patří mezi produkty krásné (srovnej například se Subaru Impreza, kde akcent je spíše na techgnické vlastnosti a design je trochu opomenut)... Originalita nemusí spočívat jen ve výstřelcích... naopak. Originalita se zračí v celkovém pojetí karoserie, tedy aktuálně píši, že ta originalita Škody spočívá právě v tom, že neusiluje o ty designové výstřelky a dokáže vysochat karoserii, kterou si nezaměníš s jiným vozem ani v šeru, že má svůj styl (nastoupený Octavií I) a že ten styl je velmi jedinečný.
Tím článkem o Škodovce to bylo od redakce jako píchnutí do vosího hnízda... :-) Čekám celkem slušnou porci příspěvků,tak 40:60 v nesprospěch Škody...Ale kdo jí fandí,ten ví své. :yes:
je jich hodně, samozřejmě čím nižší má být konečná cena a širší spektum zákazníků tak jsou povoleny menší a menší výstřelky...citroeny jsou krásné a originální,to jsi myslím trefil dobře :yes:
Bravo Skodo, aspon ty nam delas ve svete renome, kdyz uz jsou v Praze zlodeji, ve vlade idioti, fotbalisti na MS propadli, tak aspon ta Skoda nam zveda reputaci. Dekujeme. Jo a s tou krasou Octavie II, me krasna teda prijde. Rozhodne hezci nez C6 co jsem videl ted na dalnici, to byl takovej hnus!!! Ale co, nekomu si bude libit to, ze to auto je extravagantni. Ale Skoovka je opravdu krasna, hlavně to RS.
octavia II se povedla, ale do krásy má daleko, bohužel. Rozhodně neurazí, ale nazvat jí krásnou to ne (když už, tak pěkná, solidní). Když jí srovnám s frantíky nebo taloši, tak tam té originality je přece nepopiratelně víc. Jasně, někomu se líbí umírněný a klidný design, takže chápu, že se ti to může zdát krásné... ;-)
Ano, ano... kdybychom všichni ve svých oborech byli tak úspěšní, jako Škoda... byli bychom klenotem Evropy. Škoda je dnes respektovanou, regulerní, evropskou automobilkou. A je opravdu fascinující, že toho dosáhla za tak krátkou dobu. Samozřejmě, že bez VW by to bývalo takhle rychle a takhle úspěšně nešlo, ovšem vedle toho "české ruce" v tom jistě sehrály a sehrávají svou významnou roli.
Vím, že žertuješ... ovšem, například Octavia je nepochybně krásný vůz. Její konkurence - Almera sedan, Corolla sedan, Jetta atd. nedosahuje jejích vizuálních kvalit. Co se týká originality, pak velmi silně vnímám designový rukopis Škody. Je nepochybně originální, svůj a hlavně... jaksi... koresponduje s estetickým vnímáním středoevropské většiny.
Jěště před několika lety byla Škoda brána jako socialistický pohrobek,který vyvolával na tvářích západních sousedů úsměv.Dnes je tomu naopak.Vyspělá vozidla...vlastně bych znovu opisoval text,co napsal GTI...jejichž kvalitu ocenil nejeden renomovaný časopis,nejedna odborná cena,mnoho spokojených zákazníků...Co dodat?BRAVO ŠKODA :yes:
tak dobře...ale mimo kombíku Octávky, který je mimořádně povedený a předku roomsteru/fabie teda krása ani originalita ze škodovek neprýští :-| (podle mě)
Úspěšní jsou úspěšní, švorcák zůstává švorcákem a nýmand nýmandem. Takhle to bylo, je a nepochybně i bude. Škoda je klenotem Česka. Je v té správné kapitálové náruči (VW), přitom má dostatek sebevědomí a schopností vytvořit originální, krásná a praktická auta. Velmi výmluvně se kvalita Škodovek odráží v jejich ceně. Ano, ani Superb, ani Octavia, ani Fabia a ani Roomster nejsou auta pro zmíněné švorcáky. A proč, že se jich tolik prodá? Proč, že stoupají prodeje v západní Evropě? No, je to proto, že jsou to vozidla na výši doby. Splňují jak technické, tak estetické požadavky kupujících na kvalitní, vybavené, krásné a cenově přístupné auto. Ostatně, například Octavia RS ve dvoulitrovém benzínu s turbem je vozidlem, které tě nevytřese na první muldě, s motorem, který tě doveze až do nebe a s krásou, kterou si budeš závidět i ty sám. BRAVO ŠKODA :yes: