Osobní zkušenost vidí jinak? Neznám snad nikoho, kdo by měl špatnou zkušenost s japonským autem a proto jezdí s něčím jiným. Spíše ještě nikdy s japoncem nejel, a tak neví o co přichází.
Jezděte si,milý pane čím chcete.A ty vaše mraky lidí taky. Faktem je,že Primera je skvělé auto(aspoň ta mojeP11 2000 103kw). Ono je vlastně fajn,že tu jezdí japonských aut tak málo a nikdo nám je nekrade. Zůstanu u japonce a kdo japonce neměl tohle prostě nepochopí. Tohle není nekritický obdiv ale fakt.Nebuďte tak podrážděný a zkuste Japonce. A nebo radši ne..
NSU - to myslíte ta skvělá auta na kterém jste za jeho život vyměnili nejméně TŘI motory??
Vaši osobní zkušenost Vám nikdo nebere. Jezděte si s čím chcete. Mně osobně je to šumafuk. Ale vemte laskave v potaz, že jsou mraky lidí, kteří tu osobní zkušenost vidí prostě jinak než Vy. A proto z podobných důvodů nejezdí Primerou, nebo třeba japonským autem. A z toho jsou odvozeny ty podíly na trhu a ten kdo ho má moc malý, tak jde z kola ven. NSU byla pro řadu lidí taky počátkem 70. let báječná auta. Akorát že těch lidí s tímto názorem nebylo dost, takže ta automobilka zkrachovala.
Žádný nekritický fandovský soud. To je moje osobní zkušenost. Všechny vozy co jsem uváděl byli nové a ve srovnání s primerou mě nepřesvědčili. Mě se japonské auto osvědčilo, takže u nich zůstanu.
Jí si nemůžu tedy pomoct, ale špičkovou techniku mají auta za minimálně asi tak za dvojnásobnou cenu než Primera. Což je běžné auto střední třídy, tam by samozřejmě špičkové technologie zákazníci nikdy nezaplatili.
Nikdo Vám samozřejmě nebere to, že Vám připadá Primera jako špičkové auto. Vemte ale na vědomí, že existuje X lidí, kteří mají trochu jiná kritéria na auto a nějaká Primera je nechává zcela chladnými (i když se ní svezli).
Ona ta víceprvková zadní náprava byla skutečně ve své době unikum. Ovšem drahé - hlavně pro výrobce, proto se tomu taky jiní vyhli (viz nyní nový Civic)a vidíme kam to i díky tomu ten Nissan dopracoval.:no: Jinak slušně na silnici drží každé auto téhle kategorie, kdybysme všichni využívali na 100 % jízdní vlastnosti aut, tak se navzájem pozabíjíme.
Jinak vězte že Primery P10 i P11 se mi svého času líbily, priti NIssanu a pochopitelně i kterékoliv jiné značce nic nemám. Akorát mě zaráží takovéhle nekritické fandovské soudy. Automobilky žijou z prodeje aut a měřítkem úspešnosti auta není není nějaký názor všelijakých "bazarových epertů" a skalních fandů, ale jeho dlouhodobý odbyt. A odbyt necelých 100 tisíc kusů ročně je u téhle kategorie bez jakékoliv koncernové unifikace strašně málo...
I já jsem patřil mezi volotrky a jezdil Golfem, Octávkou, 307SW, nejspíš kvůli vzhledu. Než jsem si koupil ,,omylem" Primeru P11. Ani se mě moc nelíbila, fádní design,( už tohle mnohé potenciální zájemce odradí, aniž by věděli co se skrývá pod kabátem), ale prostě jsem chtěl zkusit japonce a tohle bylo první auto co mě přišlo do cesty. Jedno je jisté, výše zmíněné vozy, které jsem považoval za solidní, Primera předčila. Každopádně, další auto bude opět japonec. Raději se smířím s nepříliš atraktivním kabátem a vsadím na špičkovou techniku japonských vozů.
Re: poslední laguně se párkrát vezl i řídil a na to že tam b
Jenomže co se týče prodeje na evropském trhu, tak je poměr Laguna: Primera asi 4 nebo 5:1. Asi proto, že 4 z 5ti lidí víc vyhovovala ta Laguna a můžete se kdovíjak tady fandovsky upsat, jaký ta Priméra bylo skvělý auto:-)))))
Jasně - Primara P11 neměla konkurenci. Akorát drtivá větina volotrků to nevěděla a koupila si auto jiné značky. >:-[] Dovedeno ad absurdum, za "úspěhy" Nissanů na trhu můžou vlastně evropští kupující, kteří nepochopili kvality Nissanu a kupovali si nějaké plečky od Renaultu, PSA, VW a spol. a jsou s nimi spokojeni. Hlupáci, žejo.... >:-[]
Já nevím co tady vůbec řešíte. To je krásné že sportovní jízdní vlastnosti, fanoušci značky NISSAN a kdovícoještě. Jenomže každá automobilka je od toho, aby VYDĚLÁVALA peníze svým vlastníkům, nikoliv od toho aby je PRODĚLÁVALA. A hůůůůžasněj Nissan byl tak hůůůůžasnej že prodělával a proto skončil pod křídly jiné automobilky.
mam pocit že v evropě je nejprodávanější modrej ovál , ale nejsem si sto procetně jistej. a jen tak mimochodem primeru jsem měl, v poslední laguně se párkrát vezl i řídil a na to že tam bylo pět let rozdílu roku výroby se jaksi to auto s capinou ve znaku moc nevytáhlo. kolega z práce lagunu vyměnil za mondeo a věděl moc dobře proč. a řekl bych že ta primera P11 sedí lepší než ten focusII co jsem ted zakoupil. no nic, holt každej jsme jinej ;-);-)
Ale to je obráceně - Nissan nekoupil Renault - Nissan byl koupen Renaultem (nebo jak to říct, aby to bylo jednoznačné?:-)). Důvodem byly tuším finanční problémy Nissanu, které však Renault bravurně vyřešil, takže obviňování není na místě.
Diky spolupraci s Renaultem zacli konecne vznikat vozy, ktere maji urcitou uroven a jsou delane vice pro lidi - viz Note - konecne auto, ktere na prvni pohled budi dojem kvality, nabizi skutecne pohodli a vyborne uzitne vlastnosti. Skus si napriklad sednout do Clia a pak do GP nebo nove Corsy. Pak poynas, co je skutecne auto.Co se tyce spolehlivosti, tak to je vecne tema. Musis si uvedomit, ze patri k nejprodavanejsim znackam a tak je jasny, ze v tom poctu bude vice spatnych kusu nez treba oproti Subaru, kterych se proda mnohonasobne mene. Zasluhou nekolika lidi, ktery zahlcujou media tim, ze narazily na spatny kus, si ostani lide bez zdraveho rozumu hned mysli, ze je to sr**ka. Myslis si fakt, ze by takovyhle vozy pres to vse patrily k nejprodavanejsim v Evrope?
měl jsem tento typ tři roky. měnil jsem pouze filtry a olej, prostě jen běžnou údržbu. jelikož nic netrvá věčně tak jsem ho dal u valouška proti focusu, protože toho křížence už bych si prostě nekoupil. byla to naftová primera a nevzalo to do výměny oleje ani snad deci. no ted mam německý auto s francouzkým motorem tak uvidim ;-)
Mnohým z Vás možná ušlo, že Renault je státní podnik a od toho se také odvíj "kvalita" vozů co tato automobilka vyrábí. Tím, že ji Nissan koupil podle mne uškodil. Já sám bych si francouzské nebo italské auto nekoupil, ale to je jen můj názor ..............
tohle je bohuzel dusledek spoluprace s Renaultem. z nissanu se stali koncernovy plecky s podprumernou spolehlivosti. pro me to znamena, ze po nekolikalete zkusenosti s Primerou P11C bude dalsi auto od jine znacky (Honda, toyota, mazda, subaru ... nebo mozna i nejaky lepsi korejec). ;-\ ;-\ ;-\
Patrik trefil hřebík na hlavičku a musím mu dát ve všech bodech za pravdu.Není to jen tím,že mé X-té(myslím 22. druhé) auto je opět Primera(v pořadí třetí).Po zkušenostech s německými a italskými auty jsem opět vsadil na jistotu.
Taky souhlasím z názorem,že s posledním modelem Primery(někdo výše ji trefně nazval kreaturou) si to Nissan hodně polepil.
A ohledně holportu s Renaultem,který údajně Nissana vytáhl z černých čísel bych v tom nic až tak pozitivního neviděl.
S Nissana se stává podivný hybrid, který rychle zapomíná na své kořeny což ssebou samozřejmě začíná nést přímý důsledek v odlivu ortodoxních zastánců značky.
Není to jen můj pocit, v tomhle už mi dalo pár lidí co se točí kolem aut za pravdu.
No a resumé? Vůbec žádné uvidíme co bude dál,jak říká jedno staré přísloví:Lépe je vrátit se,než utíkat špatně. No a v případě poslední generace Primery to platí dvojnásob.
Zdravím Pája
prostě primera je primera je primera je PRIMERA. dnes JE TO MĚŘÍTKO třídy. říkejte si co chcete, ale primera byla AUTO s kure*vsky velkým Á. dobře znám jak první, tak druhou generaci a ta první co vyjela někdy 1991 byla naprosto to nejlepší auto co jsem zatím kdy řídil. konec, bohužel vše jde do hajz*lu, mějte se hezky.
...trochu si si splietol debatu, nie....?
Ale máš pravdu, čokoľvek iné ako dvojdverový športiak už nebude vyzerať ako Porsche....počnúc Cayenne a končiac možno Panamericanou...
Veľmi odvážna, určite dizajn niekoľkých prilákal a mnohých odradil. Horšie je, že ten novátorský dizajn si nechávali dobre zaplatiť, aspoň ja Primeru vzhľadom na to, čo ponúka, považujem za veľmi drahé auto.
Note sa im vydaril, ale tiež by bol úspešnejší, keby cenou začínal aspoň o 50.000,- nižšie...
Ono síce prvé dve generácie Primery boli spoľahlivé a s dobrými jazdnými vlastnosťami, ale dosť ľudí im vyčítalo dosť konzervatívny dizajn. No a Nissan potom spravil túto Primeru ako hodne nekonzervatívne auto ale zdá sa, že až moc.
To nevim, ale rekl bych, ze jich bude pribyvat (vidim to stejne, jako Tom) :-) Ze mam rad Hondy jeste neznamena, ze nemam rad ostatni Japonce. Ovsem nissanista jsem nikdy nebyl, zadneho nissana jsem zatim nemel a momentalne mi ani nema co nabidnout (krome 350Z).
jj :yes: Frantíci si ale zřejmě neuvědomují, že fanda japonských aut bude jen těžko kupovat nějaké žabožrouty :no: Fandové Nissanu půjdou k Hondě a možná i k Toyotě, do Renaultu nepůjde IMHO téměř nikdo = Nissan ztrátí zákazníky, Renault je ztrácí už dlouho a nové nezíská :no:
Ovsem pokud sem vtrhli s Infiniti tak to by byla jina (a Renaultu by to nekonkurovalo). BTW ona i Primera P11 se v USA prodavala nikoliv jako Nissan, ale jako Intiniti (G20 tusim).
"Podezrivat" Renault neni treba, to cos popsal je oficialni strategie. Chces nizsi stredni? Bez si pro Megane. Chces stredni? Bez si pro Lagunu. Chces Nissan? Tak to tady mame SUV, MPV, miniMPV, off-road a nove Kvasak. Ze (tak jako ja) bys nikdy misto Primery do frantika nesedl? Tak to mas pak smulu. Tady jsme v Evrope a Meganu se potrebujem zbavit, takze jestli chces poradnej Nissan, kterej jsme nedodrbali (nebo kterej nepatri do kategorii, ktere nevyrabime), musis do Japonska, nebo do USA. Tolik vas Renault.
Je pravda že se Nissanu v této oblasti daří - 350Z je fantastická, Pathfinder a Murano jsou velice osobité a zajímavé SUV a Navara je jediný opravdu pěkný pickup :yes:
Jednou jsem cetl rozhovor s nekym od Nissanu a padl tam i dotaz na novou Maximu pro Evropu. Ten chlapik rikal, ze aby v Evrope uspeli muselo by to byt auto necim vyjimecne. V tomhle s nim souhlasim. S tim co prodavaji v USA jako Maximu by v Evrope dopadli stejne jako Toyota s (v USA jinak velmi popularni) Camry. Myslim, ze to same plati i pro Altimu.
Jenže to nejsou auta pro EU, takže je tady nehodnotím. Asi existuje nějaký objektivní důvod proč se Sentra a Altima v Evropě neprodává. Je to škoda ale co se dá dělat.
Nejde mi do hlavy, jak je možné, že automobilka, která vyrábí tak skvělá auta jako jsou sportovní auta Z či legendární Skyline, terénní auta jako je legenda Patrol či nyní krásný Pathfinder, luxusní Infiniti FX a G apod... dokáže být v Evropě tak tragická v produkci běžných aut - Nissan mám rád, ale ze současné nabídky mainstreamových aut bych si nevybral :no: Podezřívám z toho Renault, který se IMHO dlouhodobě snaží, aby Nissan nabízel pouze sporťáky, off-roady, SUV a různé crossovery.. možná, že je to i dobrá strategie..
Delas, jako kdyby to byla fotka z prospektu :-) Je to tak oplacany nejakou sra.kou (viz zalepene spary dveri), ze z toho neni nic poznat. Nicmene ta parodie na racing green me pobavila. :-)
Tak to potěš koště, nevím kdo bude kupovat škaredýho Francouze s benzínovou osmnáctistovkou... Po Mitsubishi je Nissan další japonská značka která hrdě opouští D segment. Majitelé Primery se už určitě nemůžou dočkat až přesednou do Qashqai 1.5 >:D
Jak psal Dinar, Primera GT byla sveho casu (a vlastne je jeste porad) skvele vyladenym autem. A kdo zna jak soucasnou, tak minulou generaci, ten vi, ze Primera coby AUTO zmizela v propadlisti dejin uz davno. Dnes jde za ni do hrobu i jeji JMENO. /// Druha vec ale je - proc vlastne? Odpoved je jednoducha. Nissan mel rozjetych prilis mnoho nakladnych projektu a trh se zmenil. Nezbylo, nez setrit a vysledkem toho je posramocena povest znacky, protoze kvalita sla na prelomu tisicileti dolu - netyka se to jen Primery, ale treba posledni Maxima QX byla o poznani "lacinejsim" autem, nez jeji predchudce, ktery spolecne se skvelou Primerou a solidni prvni Almerou vydobil Nissanu dobre jmeno. /// Naprosto souhlasim s patrikem, ze je prohlaseni "vzdycky jsme ji chteli poslat k sipku" ubohym pokrytectvim, ktere je ovsem pri podobnych prilezitostech zcela bezne (treba loni Peugeot tvrdil, ze spatny odbyt vlastne chteli, to jsem se mlatil smichy). /// Do budoucna doufam, ze Renault bude Nissanu do vyroby kecat co nejmin. Ano, Nissan se diky nemu uplne nepotopil, jenze misto japonske nadstandardni kvality uz je (v nekterych modelovych radach) jen evropskym prumerem. Takze to bylo neco za neco. /// Navic je ponekud smesne prohlaseni, ze zajemce o Primeru snad v budoucnu oslovi crossoevery - to jako majitel 5 let stare Primery ma ted koupit Note? To snad hosi nemysli vazne...
Bohužel se zdá, že u Nissanu (Renaultu?) moc poslouchali řeči "odborníků" o tom, že Primera je "sice spolehlivá, s výborným podvozkem.... ale nudná a nevýrazná". Když Nissan zplodil současnou generaci, dostala sice jskousi prestižní cenu za design, ovšem "obyčejným" příznivcům značky se zježily všechny chlupy, a to nemluvím o smutku nad opuštěním nissanovských typických technických řešení. Když dnes Nissan předstírá, že vlastně vždycky chtěl Primeru odstranit z programu, je to hodně nestydaté pokrytectví nad otevřeným hrobem, který sám vykopal. :no::no::no: Je skoro nepochopitelné, že automobilka, která vyrábí Pathfinder a Patrol, necítí rozdíl mezi ocelí a bakelitem.
Note má podle mě hodně velkou naději, ale souč. Primera se mi od začátku hodně nelíbí (ve všech třech provedeních) a myslím, že v tom má prsty i Renault, ale nevím to přesně, kdo Primeře šil kabát. Každopádně nissany byly vždy spolehlivými auty, což se o Renaultech obecně říci nedá. Takže těžko říct, které všechny faktory mají na svědomí nízké prodeje. Konkurence vypadá líp a víc evropsky. Je třeba ale uznat, že spojení Nissanu s Renaultem Nissan vytáhlo z černých čísel.
Co taky mohli cekat jineho nez odliv zakazniku? Po tom co prvnimi dvema generacemi vybudovali povest Primery jako spolehliveho auta s vybornymi jizdnimi vlastnostmi a nasledne v 3. generaci tu povest znicili. :no::-(
Je x různých důvodů, proč být nad touhle zprávou smutný, mě se nejvíc vybavuje jeden, Nissan Primera GT, jedno z nejlepších sportovně laděných aut stř. třídy devadesátých let. :'-(