mam swifta 4x4 uz 6 mesiacov urobil som 20000 km, a zatial som velmi spokojny, jedine co ma dost prekvapilo je ten udavany vykon 69 kW, bol som nauceny na 1,8 benzin 66 kW a toto je vyrazne slabsie, ale ked sa toci motor do otacok tak je to celkom v pohode.Co sa tyka stability, tak to je uplne super, jazdim dva krat do tyzdna cez sturec a neviem si to vynachvalit. uz sa tesim na sneh, ze ako sa to bude spravat.
mozem dosvedcit. mal som fabiu 3 roky a casto v servise.predal som to. mam noveho swifta 1.3 glx a v pohode.ako hodinky.a rozdiel medzi týmito dvoma? sakra velký...skoda :no:
Nepoužívejme silné soudy a věty. Možná jsem největším kritikem Swifta na auto.cz,ale že by při bočním větru nebo za deště byl směrově nestabilní,tak to fakt není a jak psal Marcelino,denně jezdím s autem o 2 třídy výš,které bylo po obrovské slevě stále o 400 tis dražší než Swift,nicméně důsledně odlišuji,čím právě jedu.Hlučný podvozek měla konečně i M6 před faceliftem,M3 byla nádherně tichá hned od počátku,např.Crash test se tu snad dá dohledat,já namísto hvězdiček si čtu body za jednotlivé sm.nárazů,takže v této třídě,s výjimkou Yarise2 je to nastejno.Hvězdičky se moc přeceňují.Největší šance(statisticky)je,že to napálím čelně,což jsem nakonec se Swiftem realizoval.Z boku je to v pohodě,konečně 70% smrtelných úrazů je úraz hlavy,takže proto je tam 6 vaků,resp.hlavový i pro lidi vzadu.Beru,že auto může být "tužší",ale když se cosi tuší o mechnice vzniku zranění,tak bych to nevyměnil např. za Yarise1(to byla alternativa loni v červnu),protože buď měli akci s klimou ale bez bočních vaků, nebo neakci i s bočními,ale hlavové nebyly nikdy a my je chtěli.
BTW:žena to má na každodenní ježdění v městském provozu,na dálnice je u nás jiná kategorie auta.Protože má dovolenou,dnes jsem si jej záměrně půjčil a jezdil po hezkých klikatých silnicích.Bezva jízda.Svět není černobílý. :-! Hlavně ti co byli předjeti se tradičně divili a tradičně je to popudilo,navzdory příp.bodům. Zde se zažije kopec legrace... ;-)
Zřejmě nebudeš moc dobrý řidič, když při fouknutí větru hrozí, že tě to smete ze silnice. 18-ti leté děti S MOZKEM mohou klidně jezdit i ve velorexu a nic se jim nestane, pokud je ovšem nesmete 18-ti leté dítě BEZ MOZKU vybavené tatínkovým osmiválcovým dvoutunovým monstrem...
To je zcela bezna praxe i jinde - treba Touran ma samozrejme vse az po strechu, Mazda Premacy to mivala uvedene jen po okna. Opticky je ten rozdil strasne velky, ve skutecnosti to muze byt klidne naopak, coz se ale nedozvime...
Milý FSi, někdy je dobré se o některých věcech přesvědčit na vlastní kůži. Psát o Swiftu, že se při nepřízni počasí udrží sotva na silnici, tak to asi žiješ někde v buši nebo za polárním kruhem nebo možná v pásmu tropických vichrů. >:D Měl jsem možnost ve Swiftu jet, krásná červená 1,3 na 15palcích. Vypadá skvěle, jezdí jako pila, velice agilní, jen ten podvozek není dobře odhlučněn. Prostě nefiltruje tak dobře razy od náprav, což se zvláště negativně projevuje u větších 15palcových kol. Ale směrová stabilita je vynikající a řízení docela komunikativní. Na kvalitním aasfaltu se však projeví všechny klady tohoto vozu. Prostě ten kdo se chce lišit a to docela zásadně jak desingem tak jízdní dynamikou, nešlápne vedle. Pokud si ale už dědou a loupe Ti v kříži, tak Fabia HTP je ta pravá volba. Je to o stylu. Já říkám :yes:
no pokial ide o bezpecnost, tak obstal v crash testoch lepsie nez napr. Fabia, ale OK voci bezpecnost a pohodlie napr. takeho Avensisu ci Mazdy6 rozhodne nedosahuje... Ale zrovna za vetra a v zakrutach sedi nas Swift lepsie nez nase firemne oktavky (aj ked u nich je zakladna chyba skorej v mizernom a lacnom obuti 15" 195/65 Matador)
nuz a kupovat velke a tazke auta 18rocnym, tak na to mam alergiu... takyto vodici totiz casto pochovaju celu rodinu, ktora sedi v starej skodovke ci Felicii (lebo na lepsie auto nemaju), ale nadrzany 18r synacik lepsie situovanych rodicov si mysli, ze vo velkom aute je nesmrtelny a pri nezvladnutom predbiehani ich vsetkych zabije v protismere :no: ;-\
... presne toto sa stalo minuly vikend u nas - 22r zasran predbiehal v dazdi v pravotocivej zakrute a v protismere sundal feliciu so 4-clennou rodinou !!!
to bude tim, ze Swit ma udany objem len do vysky okien, inak povedane "pod plato" ;-\ ale nachapem preco sa takto degradovali voci konkurencii - napr. u SX4-ky uz uvadzaju objem po sklopeni sadadiel normalne ako ine automobilky az "po strechu"
Ano "išiel". S tímto motorem sice ne, ale Thank You! Nejen, že mám rád i trochu pohodlí (což toto auto nemá), mám rád taky bezpečí (taky nemá), mám rád dobrý spolehlivý podvozek (nemá nemá) a mám rád, že když do mně narazí poryv větru, že mně to nesundá ze silnice. Budu to i nadále schazovat. Synovi bych tohle nikdy nekoupil. A se "sportovním" motorem teprv ne. Normální chlap si takovou plečku nekoupí a 18ti leté děti maj jezdit v něčem bezpečnějším, než je tahle skořápka. Ti totiž chodí přes střechu nejvíc a v tomhle prdítku to nepřežijou.
FSI - uz si s tym autom isiel, ze sa odvazis na taketo zhadzovanie ? :no:
IT-ho kritiku beriem, pretoze on Swift dokonca vlastni a aj si vyskusal nedobrovolne crash test, takze vie o com hovori, aj ked IT je zvyknuty na auta tak troska o 2 triedy vyssie ;-)
Ja ako majitel Swiftu mozem spokojne prehlasit, ze na 15" kolach to vpohode zvlada bezne dialnicne tempo 150km tacho (real dufam nieco pod 140, takze pokuta nehrozi) aj na tak klukatej "horskej" dialnici ako su tie dialnicne kusky medzi NR a BB :-)
napriek mucham ktore toto auto ma, by som nebol ani dnes ochotny priplatit si 50tis. na novy Yaris
...nastastie je na trhu dost siroky vyber, aby si kazdy mohol zvolit podla svojich osobnych preferencii :-!
ok, však ti to neberu - pro mně je to jako bys mi nabízel buď svrab, nebo neštovice (Fabia vs. Swift). Každý auto má svý možnosti, takže takovejhle pekáč s trošku nadupaným motorem (opravdu jen trošku!), který se při nepřízni počasí udrží sotva na silnici? OK, prostě je to levné a celkem to jede, beru. Kdo si to koupí, tak toho nechápu.
Neviem čo sa tu rieši. Bude to proste nadupané malé auto za dobrú cenu, s ktorým bez problémov vyrobite jeho drahších a väčších kolegov. Každé auto ma nejaké muchy. A hlavne taká tu spomínaná Fábia, je kapitola sama o sebe, tá ma do spoľahlivosti taktiež ďaleko. A fakt motory Fábie a Suzuki tu nemá cenu porovnávať. Výkonovo!! a spoľahlivosťou sú niekde inde, v prospech Suzuki samozrejme.
Slovo "křáp" je možná tvrdé,ale že Swift a jeho deriváty jsou rachotiny,je realita. Projdi si naši diskusi v "Disk.fóru".Já byl k tomu autu od počátku dost tvrdý,jiní nejprve ne,pasali,že mám jen "smůlu", ale postupně "začínají slyšet" též a k dokonalosti tomu chybí pověstný"krůček",jenže to je právě ten krůček,co kazí celkový dojem a auto deklasuje.Pro mne pod Fabii a nezačněme s motorem HTP.Fabii s HTP bych si nekoupil.To si raději koupím znovu auto z Francie(tak i Yaris je z Francie,že ;-)než Suzuki.Zkušenost za mé peníze :no:
jj, já si ale stejně myslím že s těmi 10 body jde o šotek... Překvapuje to zejména s ohledem na C5 který dostal 9. Osobně vím že HP odpružení je nedostižným etalonem pro izolaci přenosu hluku od podvozku. Jinak můj názor na IS se nemění: Zajímavá technika ve špatném obalu. Úplně hmatalně vnímám informaci o problému s kultivovaným rozjezdem. To je opravdu velký problém všech moderních dieselů s manuálem. Pamatuju že nejhorší to bylo v Mondeu TDCI, ale dokáže tím překvapit i šestiválec 2.5 v Superbu... Prostě co turbo dá o něco výše, to zese sebere úplně vespod... Motory s takovou charakteristikou potřebují automat. Sakra :-) fuj fuj, co to píšu :-);-) . No ale prostě je to tak...
Já myslím, že to "užijí" se vztahuje k poskakování při tvrdém odpružení... na té minilavici, nikoliv tedy v hlukové rovině. V textu jsem registroval informaci o perfektním odhlučnění. Jinak je to moc pěkně napsáno - Evropa má, co chtěla :-)
trochu nepochopitelně je v závěrečném hodnocení uveden přenosh luku z podvozku a děr ve vozovce za nejvyšší počet 10 bodů !! ??? Přitom je tam ale jasně napsáno že Lexus je tvrdý a cestující si děr "užijí"...
Na Mini as treba mat trosku viac nadupanu penazenku, nez na Swift ze? :-)
Ale uznavam, zrychlenie a motokarovitost Mini Cooper S je uzasna, na ceste budi respekt, aj ked je to male auticko. Krasne auto.
Ale Swiftik 1.6, pokial bude mat rozumnu cenu, je to taka silna inspiracia Mini Cooprom, ale za menej. Stoji za uvahu, .. kupit zene?, aby som sa mal na com vozit..! :-)
To Milos: Možná, až budeš majitelem nového Swiftu,tak budeš méně odvázaný. Mohu to napsat,protože v nejvyšší výbavě s 1,3 motorem jej doma přes rok máme a vím jedno:nikdy nic,co má něco společného se Swiftem, vč. SX4. Chtěl bych vidět ten přitužený podvozek,protože už ten s 15" koly je tak udrnčený,že tohle bude na špunty do uší.Jo,je to hezké,je to levné,je to vybavené a to je asi vše.Nicméně na nerovnostech, kde vysmívaná Fabia nedrnčí,nemlátí nic od náprav,tak tokle je "koncert".V této tříde jedině Yaris2,ale ten v červnu 2005 nebyl a malé auto se muselo nutně koupit.Škoda :-(
Když už ho tu někdo srovnává s fabií, tak ať srovnává srovnatelné kategorie. Jinak v základu to taky není zrovna hot-hatch. Prostě autíčko do města pro jednoho-dva lidi.
Myslím, že Swift je typický zástupce aut určených na převoz velkých předmětů, kde neustále využíváš variability úložného prostoru :no: Ty jsi mimoň, co?
No, když porovnám udávané hodnoty po sklopení sedaček, tak swift docela prohrává... Ale moc mi to tam nesedí ty čísla. A i vnitřním prostorem je menší.
Nadupaná malá kára... po čem jiném touží nadupanej mladej bejček... akorát holt je potřeba mít trochu nadupanou peněženku... ale když ho pořídíš... budeš sice druhá liga... ale i tak, dobře poletíš. Když ovšem kolem tebe poletí MINI... zastav a salutuj... to je král. V sobotu mě prohnal dvoustovkou na dálnici... seděl jak přikovanej a já musel na plnej... jinak jsem to prohrál... Cením Mini.
musím se přidat když jsem ho viděl poprvé byl jsem úplně v sedmém nebi. Pět dveří dokonce vypadá líp než tři. Ale zapomněl jsem na to auto v době kdy jsem se s ním svezl interiér semi sice hodně líbí, ale vrzaní už v novém autě spracování nic moc toto velice pěkné autíčko degradovalo snad to v tom sportu bude lepší.
Ked som ho prvykrat zbadal, povedal som si: Tak toto auticko by som chcel...Swift je jednym z najkrajsich malych aut, naviac v zaklade s extra jedovatou 1,3-kou (68 kW). Jasny odkaz Fabii: toto je zakladny motor, nie 1,2HorkoTazkoPojede >:-[] Jedna-sestka na stovku za 9 s, RESPECT... :yes: