ok beriem.. za predpokladu ze ho ocumeli v parizi . ale nezabudaj ze aj japaci na nom makali min rok predtým ako ho pustili na autosalon.. a predtým roky pustali dajake studie myslim.. Tak skodovaci mali min 2-3 roky na to aby pozreli nakreslili a pustili do sveta..Mozno sa mylim. ale podoba je prilis okata.. ale ako vravim. nemusi to byt zle auto
neviem, komu ako 1.2 htp zerie, ale ja som urobil teraz za 10 dni 1500km po CR a SR (dialnice, mesta aj lokalky) za priemer 5.5l/100km......a to sa jazdilo aj v kopcoch /sr je hornata/.....to k tej spotrebe 1.2 htp 47kw
A k tahu: Auto bolo nalozene nasledovne: 4ks dospeli, plny kufor /ozaj plny, roleta (je to combik)nesla zatiahnut/ a tahalo BEZ PROBLEMOV! Predbiehanie tiez ok, do 4000 otacok uplne super, potom trosku slabsie, ale to je normalne aj u inych motorov.....
Inak jazdim po kosiciach, a po lokalkach, 1-2x za rok takato trasa 1000 a viac km na ex. Podla mna je to dobra voba. Predtym som mal tiez combi, ale 1.4 50 kw, no mne HTP-cko vyhovuje lepsie! Tot moj nazor.
Slovaci maji sice narodni trauma, ze nemaji v Blave metro, ale to neni nic proti Brnakum >:-[] Ty jsou z toho, ze maji jen saliny uplne hotovy. A pritom je Brno pupek sveta;-)
s těmahle motory to je vysloveně umění - využívání spádů, větrných pytlů,předvídání provozu,zahájení nabírání rychlosti před předjížděním 10 sekund dřív něž manévr začne...tomu se říká frajeřina :yes: (takový styl trabant)
Škoda má v Česku podíl prodeje pod 50%, v SK kolem 25%, tak jak jsi přišel na 99%? Taková byla účast ve volbách za komančů,ale podíl Škody ani tehdy nebyl 99%. Navíc,99% obyvatel z 15 000 000 je...tolik snad ani neprodají za 13-14 let zde(vztaženo k průměrnému stáří aut).Někdo koupí,někdo nekoupí,protože se mu to nelíbí a většina proto,že na nové stejně nemá,takže ani neřeší design.Letos si už 3 mí spolupr. koupili jeté Focusy,prtože hodlali investovat do 250 tis a potřebovali auto větší,než je Fabia či Swift atd. :-!
Podobnost tu je,ale zse uvažujme reálně: vývoj trvá nějakých do 30 měsíců,řádově rok před počátkem výroby je auto hotové(nová Fabia už dávno je) a Swift byl v Paříži 2004. Takže za rok(od podzimu 2004 do podzimu 2005) ve Škodě nemohli auto obšlahnout a připravit,to je naprostá utopie.Ono se zahájením výroby je už dost hotový i facelift modelu.Tak to prostě chodí.Každá změna designu si žádá např.nové lisovací nástroje, a to je jednak drahé a není to na počkání. Že se to možná bude jevit,že někdo něco okopíroval je jedna věc,ale realita je rozhodně jiná.
Hmm. neviem ci uvazujes o kratkej fabii. Ak ano tak skus pouvazovat o ibize. Ten ma 1,4 63kw (namiesto 55, resp. 59). Si myslim, ze uz to moze byt dostatocne a v principe dostanes rovnake auto ako fabia. Navyse zvnutra je o chlp krajsie ako fabia (moj nazor). A vybava je o chlp lespia ako vo fabii, co vyrovna trochu ten cenovy rozdiel voci fabke. Alebo si kup cordobu - pekny maly sedan s vela miestom v kufri.
Vyssi stredni a lexusni trida si muze dovolit baleni high-tech a pritom pouzit bizarnich tvaru, ktere sokuji. Leckdo totiz rad vystavuje okazalost nebo neotrelost na odiv...popr. trva delsi dobu, nez verejnost model prijme a pritom se skvele prodava.
Dyk je to ouplně jedno jak to bude vypadat, stejně si 99% čechů (i slováků) koupí i kdyby to mělo prasečí hlavu a stálo to půl melouna....je to prostě škodovka a podoba není důležitá!
Stejné,jenom jiný pohled měli Němci v AMS.Trochu to kabinou připomíná Swifta.Ale to je tím,že parkuje doma a denně jej vidím,tak vidím cosi společného.Třeba se pletu.
Fabka bude asi dobre auto vo svojej triede. platforma podvozku motor podvozok vsetko bude klasika vw. o to pokoj. Kedže ma tento segment nezaujíma ani ako užívatela ani ako fanušika moc to nejdem riešiť. Ale poznamka k dizanu.. Ak su tie skice správne mali by zaplatit dizajnérom Swiftu dajaké provízie. Hlavne dizajn c stlpika. (presne ako skopiroval passat lom na c stlpiku od bawora 5)
Ono mezi námi,která není? Nižší stř.asi nastejno.Nicméně Yaris je možná příklad designu(leckomu se nelíbí) a kvality současně(hl. ty z Japonska,když ještě byly).
No však to je to, co si můžeš vyzkoušet u dealera. Těch 120km/h a následnou akceleraci zvládneš i na okresce během zkušební jízdy. Rozhodně to není maximálka, takže to zrychlovat bude, ale ne příliš razantně. Jinak ta tvoje felina 1,3 se vyráběla ve dvou verzích, 40 a 50 kW, takže klidně může mít skutečně vyšší výkon než Fabia. Já jsem najezdil s felinou spoustu kilometrů a s Fabkou něco malo taky a subjektivně ta felina 1,3 jede trochu líp než ta Fábka. Nezapomeň, že Fábii schází jeden válec a to je poznat, proto já osobně bych raději ubral trošičku z výbavy a investoval radši do motoru.
Ty ceny jsou právě to nej co jsem na internetu a potažmo na telefonu "vyprosil" :-) K tomu bude něco jako zámek spátečky. povinná výbava a to je tak konec.
Je to asi 2 roky co jsem jezdil v IBIZE 1,4 55kw. Bylo to asi 40 000km. Je to možná divný, ale rozdíl ,mezi tímto motorem a felinou 1,3 MPi je vetšinou skoro žádný. Mám proto strach, že 1,2 47kw bude ještě horší. Chápu, že má kratší převodovku, a oproti Felině bude tišší v každým případě, ale nerad bych jezdil na dálnici 120 bez možnosti jakéhokoli zrychlení,nekdy prostězrychlit na předjetí musím. :-). Jak jsem psal, tak jezdím podle předpisů. :-) Teda ve většině případu. :-)
Hele, mě to nijak neurazilo, jen jsem si vzpomněl, jak jste JEDNOU vyhráli MS v hokeji a na hranicích jsem pokaždý četl nápis: Vítajte v krajine majstrov >:D >:D;-)
Pokud to bereš takto a rozdíl cca 30k se ti zdá docela dost, tak na to ježdění po Praze ti postačí i ta 1,2, ikdyž klidnější a pohodovější bude jistě ten čtyřválec. Každopádně zajdi k dealerovi a svez se s 1,2kou, 1,4kou a klidně i s naftou. Pak si můžeš vybrat podle svého uvážení. Uvidíš, co se ti nejvíce zamlouvá a možná, když budeš mít štěstí na dealera, tak ti dá i nějakou pěknou slevičku. Nedávno jsem viděl u svýho dealera na skladový Fábky slevy až 35 tisíc, ale nevím s jakým motorem.
hm.. tazko radit ... treba si to peclivo prepocitat ... ide o to ze mne sa tie 1.2htp moc nepozdavaju ... lebo mimo mesto to fakt dost zere ... treba si to prepocitat kalkulacku do ruky a podme :-) .. a korejce ... hm no nevim ... nemal som nikdy tu cest ... ja by som asi tu 1.4 55kw .. nejde len o tie kilowaty ale aj o krutak a ten ma ta 1.4 lepsi .... a tym aj dinamiku a netraoi sa tolko stym autom ... je fakt ze rozdiel 33 tisic je pri cene auta 300 000 10percent a 1000 kc na splatke neni prave malo....hm ale z lahlou nohou budes mat na tej 1.2 urcite meniu spotrebu ... ja mam tazku nohu :-) takz e tato volba by u mna nebola spravna
hehe .. to by ho asi sef nepochvalil .. ja pre BMW .. nepotrebujem velke auto .. 90 percent casu jazdim sam alebo v 2 .. je to ale fajnovka .. vsetky vymozenosti ako vecsie BMW ... a je snim zabava a na to ze je to slabsi diesel .. je dost tocivy .... na diesel samozrejme ... a podla setkeho sa da nastavenim elektroniky zmenit na 120d .. je to totiz zhodny motor ... hm uz som o tom pocital selico ... a mozno to pojde ale to su uvahy .... inac podvozok je fakt fantasticky ..a zadokolka to ti ani nebudem hovorit [no netesim sa na zimu :-)]
Předem díky za diskusi. :-) Muj případ je , že najezdím kolem 25 - 30k km za rok. Polovina je čistá práha a pak čtvrtina dálnice a čtvrtina okresky. :-) Nej cena za ELEGANCI 1,2 47KW je 307 000,- a za ELEGANCI 1,4 55kw je to 340 000,-, je to rozdíl asi 1000,- měsíčně na splátkách ale to je skoro 3/4 nádrže benzínu a já projedu tak max 3 za měsíc. :-) Co se dislu týká, tak mi cena novýho auta připadá nehgorázně vysoká. Neseděl jsem v tom, ale každá recenze říká, že je to max hlučný, max to vybruje, ale taky to jezdí pod 5l/km. Já rád klid a pohodu. Stejně jezdím podle předpisů, takže spotřeba bude pořád kolem 5,5l/km i u benzínu. :-) Co se týče jiných značek, tak SEAT je taky volba, ale jak se u nás říká je to cesta z "hoven do sraček". Obojí jsou stejně dobrý(špatný)auta.Jiný značky nehro. Dokonce jsem přemýšlel i nad korecema, ale..... Jediný co se dá použít(podle mě) je nový "aksent" s 1,5 "TD" ale v čechách prostě došly a budou až v listopadu. :-(
Přesně tak, navíc ten rozdíl mezi naftou a benzinem je víceméně poznatelný především na okruhu nebo nějaké závodní dráze, ale v běžném provozu stejně většinou nevyužiješ plný potenciál ani jednoho. Btw. Po BMW jsem taky šilhal, konkrétně po 118d, ale nakonec jsem zvolil Škodu. 118ka je moc fajnový auto, ale já jsem rozený "Škodovák". Nejvíce mě překvapilo, když mi dealer BMW řekl, že Octavka je lepší, protože je daleko větší a prostornější. Něco na tom třeba bude, ale BMW má jméno a styl, což jsem mu zase vysvětloval já, takže nakonec jsem já jemu vychvaloval jeho BMW a on mě přesvědčoval pro Škodovku. >:D >:D >:D
presne to je to .. ja najazdim rocne 50 000 km ,... tez som zvolil diesel ... BMW118d [nelutujem neskutocny podvozok]... RS combi oktafka je vyborna volba podlamna ... keby som si kupoval auto teraz tak ju asi tiez kupim ... je fakt ze nafta sa do sportovca moc nehodi ale .... ale ... jednoducho potom sa nedaju zvladat tie naklady na tankovanie
Momentálně jezdím v Octavii II combi 1,9 TDI 77kW, ale už mám objednanou O II RS 2,0 TDI 125kW. Někdo by mě ukamenoval, že jsem do RSa vrazil naftu, ale já s ní budu spokojen. Jezdím docela dost, cca 40-50 tisíc, tak se mi rozhodně vyplatí.
no sak to ta 1.2 htp je fakt skorej do mesta .. a ked sa v autach vyzivas [neviem ake mas auto] ale taka RS by bola vhodna .... ja tiez fabiu nevlastnim .. ale mal som moznost si snou chvilu parkrat zajazdit ... a bol som spokojny .. netvrdim ze je to moja srdcovka ale z tohto segmentu aut urcite subjektyvne najlepsia :-)
Já Fábku nemám, ale měl jsem možnost se povozit a opravdu jsem byl spokojen. Ono samozřejmě záleží na tom, kdo s tím autem bude jezdit. Je jasné, že pokud to bude týpek, co se v autech vyloženě vyžívá (něco jako já), tak si s HTPčkem moc neužije. Mám ale taky příbuzný, kteří jezdí s HTP, tuším dokonce 40kW, každý den do práce, jednou do roka na dovolenou do Chorvatska a jsou spokojeni. Takže i na dlouhou cestu lze vyrazit s 1,2. Pochopitelně ne každý týden křížem krážem Evropou.
Tož současná/první generace fabie ve verzi kombi mně slouží jako pracovní pomůcka, a na to kam s ní jezdím a co v ní vozím, tak mně vyhovuje na 100%. A tak si sobecky přeji nechť je ta nová spolehlivá, praktická a pjěkná, neb v ní (pravděpodobně) budu trávit jistou část své pracovní doby. Tož tak.
.. noo RS je fakt fajn ... mozno ale ta 1.4 diesel je vhodna ale nevim aka je a aka bude jej cena ked ju budu eventualne zlavnovat .. ale nemal som nikdy ten motor k dispozici ... 1.4 benzin som jazdil a je fajn .. a inac fabia ma aj slusne dobry podvozok ... je to podarene auto .. keby som si z tohto segmentu kupoval auto .. tak urcite fabku este stale
Já kdybych si měl vybrat, tak jednoznačně 1,4, ať už naftu či benzin. Nejraději v obou případech silnější verzi. 1,9 TDI nebo 2,0 se mi zdá do malého auta zbytečně těžký a volil bych ho leda do Octavky. Leda pokud bych chtěl auto za půl mega v plné palbě, tak jednoznačně F RS.
.. no jasne ... rozumim .. a k motoru .. neodporucam 1.2 htp ... neni to zle do mesta [sice to moc nejde ale ani zase nezere] ... ale ked ides po dialnici stabilne 130-140 tak to zere jak blazen a do kopca nejede .. a ak mas zapnutu klimu [inac klimu odporucam] tak to do kopca skoro nevyjede podla toho jak je strmi ... ale ked jazdis vecsinovo po meste alebo mimo mesta pomaly tak je to asi dobra volba ...aj ked je trosku nebezpecne predbiehat ... skorej 1.4 .. alebo TDI ale to je zase dost drahe .. ide o to kolko jazdis ci sa to vyplati ak najazdis rocne 10 000 km tak to nema vyznam .. lebo cena ktoru si preplatil proti benzinu sa ti nevrati ... ak najazdis tak 30 000 tak sa ti vrati .. neviem sice presne tieto cisla som dal len nazorne .. lebo u fabie som si to nikdy nepocital .. ale niak tak by to mohlo sedet.. takze asi 1.4 je zo skodovackej stranky staci si vybrat
Benzínové motory 1,2 HTP (High Torque Performance) s výkonovými verziami 40 a 47 kW, sa výborne hodia do mestskej premávky, vynikajú vysokou pružnosťou a nízkou spotrebou. Pre vodičov vyznávajúcich dynamickejší jazdný štýl sú k dispozícii motory 1,4/55 kW (taktiež s automatickou prevodovkou) alebo 1,4/74 kW. Ak je vám bližší športový štýl jazdy, určite vás uspokojí výkonný motor 2,0/85 kW.
Skvelú ponuku máme pre priaznivcov dieselových motorov. Na výber máte obľúbený motor 1,4 TDI PD (systém čerpadlo-tryska) v dvoch výkonových variantách 51 kW a 59 kW, alebo dynamický motor 1,9 TDI PD/74 kW s rovnakou technológiou vysokotlakového vstrekovania a nastaviteľnou geometriou lopatiek. So športovou verziou Fabia RS získate skutočného dravca, turbodiesel 1.9 TDI PD/96 kW!
Mozna si jeste vzpomenete na krasny, lec neprilis technicky zdatny P 206... Ne kazdy, kdo hleda automobil nahlizi do technickych udaju a srovnava. navic, priznejme si, ze mladi lide ze stredni a vychodni Evropy spise za cenu minivozu koupi jede, dva roky stary vuz vyssi tridy. Proto si myslim, ze tato kategorie je ovlivnena vizualnim ztvarnenim vozu vice nez jine.
Teď bych musel spravit Feldu,abych mohl alespoň trochu bezpečně jezdit a pak ještě koupit novej model bez vyrazné slevy. Asi je to jasný. Co bude asi za 5 let mě teď moc nezajímá. Ted už jenom vymyslet jakej motor a jsem bez problémů. :-)
S manželkama ano,ale spíše v jiných zemích než v Česku.U nás nebo v jiných ex-soc.zemích to bude ještě dlouho pro spoustu lidí jako jediné auto,nebo nějaké služební pro referendíčky....Pak je pravda požadavek kvality.Design a kvalita se snad nevylučuji.
.. sak to .. ide o to .. A NEURAZTE SA CESI PROSIIM ... co je ceske .. to je zlate ... nech je to aj blbost ... aj tytul v hokeji teda citat si cesky narad a hlavne komentatory neodpustia az moc casto .. k tomuto su slovaci trosku triezvejsie pristupujuci ... dokonca som zachitil [pravil komentator] ked sa na majstrovstvach sveta pochytali tal. futbalisti okolo ramien "jo to nasi zlati hosi v Naganu zavedli tento ritual" prosimvas sak to uz roky a roky robia iny ... no takze tak je to aj s chvalenim skodovky .... ja mam skodu rad .. ale neni to najlepsia automobilka na svete ... jak tu casto pocujem [teda citam ] ... a neurazte sa
je to ale aj o tom ze sice cena starej fabky klesne .. ale klesne aj cena ked ju budes predavat ... omnoho hlbsie ... ale ide o to co ti je prvoradejsie .. ci usetrit teraz .. a trosku tratit nekorej .. alebo priplatit teraz a predavat s mensou stratov .. je to asi jedno .. ja by som si asi kupil novsiu ... ale to si musis ty rozmyslet
Dovoluji si Ti oponovat, v teto tride vice nez v jine plati hezky design spise nez vrcholna technika, nebot toto je trida vetsinou druhych vozu v rodine, tedy vozidel pro manzelky... ;-)
Těžká věc počkat možná i víc než půl roku. Mam před technickou(s tou Feldou), stálo by to určitě víc než 10k, a to je na feldu moc. Letos už to dost stálo.Čekat můžu max 2 měsíce. Bude to auto zase na nejakejch 5 a víc let, takže tak. Nejsem žádnej závodník,a jezdit budu max ve dvou.Nová generace bude určitě fajn, ale čekat bych mohl pořád.
No údajně se má v prosinci ukončit výroba současné Fabie hatchback, tak snad hned začátkem příštího roku začnou prodávat nový. Já bych si radši počkal na novou, rozhodně bych teď do současné Fábky nešel, když za pár měsíců už to bude "stará" generace. Rozmysli dobře, pokud bude mezi oběma generacemi takovej obrovskej vývojovej skok, jako u Octavie, tak jednoznačně druhou generaci.
To už jsme zase u vzhledu, navíc u roomsteru, a já jsem se akorát snažil říct, že Škodovka si podruhé za sebou žádné velké designérské řádění nedovolí. Ze všech skic a náznaků spíš hrozí, že nová Fabie bude naopak nudná jak včerejší noviny. Ale hlavne jsem chtěl říct, že to Škodovce opravdu dlouho trvalo, než dala novou fabii dohromady, takže očekávám sice konzervativní, ale naprosto bezchybné a vykoumané auto - podvozkově, motorizacemi, pohodlím v interiéru, s minimální hlučností, dobrou variabilitou. Tahle hraniční část mezi segmentem malých a nížší střední je naprosto nejnáročnější a žádné chyby se neodpouští.
U toho Roomsteru to byl snad cíl,ne?Já si jej také nekoupím,nicméně když jede mezi jinými dodávkami,tak se alespoň trochu liší.Proč by musela spodní hrana všech oken ležet v jedné lajně? Fiat Dobló,Opel Vivaro je nemají též a divil bych se,že to v Itálii nebo Německu někdo stále řeší.Proboha,jsou to jenom auta,nic víc. :-! Pardon, jenom dodávky ;-)
To bylo jen tak. Diskuse pod Shelby to vyléčí ;-) Já žabožroutsky neumím, takže se to možná řekne úplně jinak. Znám jenom takový ty filmový hlášky "Je me apeille Ali" (píše se to tak vůbec?) apod. >:D
len aby ten stred nebol zo starej fabce ... roomster vyzera jako keby bol zlozeny z dvoch aut ... to by som nerad keby tak dopadla fabia .. ja sa budem modlit ;-)
Jak pak vidíte klesání ceny staré fábie? Zrovna se chystám vyhodit starou Feldu a chtěl bych fabii. Docela nerad bych se dočkal toho, že si v září koupím starou Fabku v říjnu se objeví megaakce jako doprodej. :-(
No, v tomhle případě na rozdíl od roomsteru víme o designu celkem nic - že to bude mít stejná světla a masku jako ta fešácká dodávka, to je asi jisté, že to bude mít zadní lampy pokud možno do neotřelého "C", je asi taky jisté, ale co bude mezi těmihle deisgnérskými špicemi, to nevíme. Ale Marko bude mít s těmi skicami pravdu, žádný výkřik se konat nebude, jeden roomster stačí. Zajímavé je v téhle chvíli spíš to, že se Škoda snaží urychlit nasazení do výroby, když si předtím dávala minimálně dva roky na čas a krmila nás akčními modely s černými polepy na sloupkách. Tak doufejme, že kromě polepů taky pořádně do detailů dotáhli novou generaci a nevypustí na nás v opožděné premiéře nějakého vořecha - a teď vůbec nemluvím o vzhledu.
Snazim se mit optimisticky nadhled ;-) Fabie ale utrpi Swift efektem, nedelejme si iluze ostry prechod sloupku do strechy zustane a specialne kombi nebude etalonem estetiky. Ze spionaznich fotek je videt obrovska bocni plocha, kde mohou vyniknout pouze opravdu velka kola, zakladni verze budou vypadat vselijak, jen ne lehce a smrncovne, nebo-li hatchback bude podle mne prijatelny pro vsechny, ostatni verze jiz mene...ale to jsou pouze dohady.
Nejde o to zda je to pozitivní nebo negativní, ale kolik se toho prodá.A že to bude dobrý, o tom nikdo nepochybuje.Škodovka už auta dělat umí a že se někomu nelíbí nic neznamená.To platí na všechny automobilky stejně.Fabie už změnu potřebuje jako sůl :-)
No tak to potěš pánbůh :no: Aby to nevypadalo jak u Seatu. Ty reakce budou: za každou cenu pozitivní (srdcaři Škody kteří ji budou obhajovat i kdyby dodnes vyráběla jen Favority), běžné (tam asi budu já) a striktně odmítavé (těm tu značku srdcaři absolutně znechutili).
Roomster - hrůza na ntou, Superb - jo to beru, nekonfliktní auto s mnoha klady za velice přijemnou cenu, Fabia - nemám slušných slov, Octavia - celkem pěkné auto a kdyby jich nejezdilo tolik tak by se na to ještě dalo koukat, Octavia Tour - ano i po deseti letech s jedním decentním faceliftem hezké auto. Takže můj vztah ke značce není negativní, jen vychází z reality a nehodlám se tady u Škody (stejně jako čehokoliv jiného) účastnit soutěže o nejpochvalnější příspěvek.
Samozrejme, ze predni partie podedi, nebo spise budou totozne, myslim, ze i A sloupky zustanou. Proc by vymysleli neco noveho? Tohle je tvar Skody, ktera se potahne s novou generaci Fabie, Superbu a Octavie. A myslim, ze nejvice bude sluset vetsim modelum. Spise se reakce budou delat na striktne odmitave (tzv. socky) a ostatni... ;-) Je to jednoduche, doma neni nikdo prorokem a tak skodovka stvori budto originalni, ale osklivou tvar; hezkou, ale neoriginalni; nebo neoriginalni a osklivou... :-)
Vim vim, najevo to vyšlo až se ukázalo že zmyzelo těch pár delikátních detailů který to auto dělaly zajímavým. Třeba ty sklenění zadní dveře až do kufru- ty byly snad jasný že pujdou do háje. Škoda těch zadních lamp, ty mohly zůstat. Ale jinak se toho moc nezměnilo.
Co nevidět asi uniknou nějaké ty fotky a pak začne rej slepých fandů "té naší značky" >:-[] co budou radostí učurávat na genialitou předních partií které to sofistikovaně podědí po Roomsteru >:-[]
Škoda je vyhlášená tím, že umí utajit podobu nového auta až do oficiální premiéry, takže vydržme.Já osobně bych se ale nedivil, kdyby nová Fabia byla na způsob Roomsteru.