BusinesWeek sestavil žebříček 12 nejlepších amerických aut, v každé kategorii najdete jednoho zástupce. Můžete si tak udělat alespoň nějakou představu o americkém vozovém parku.
minivozy : Smart ;-) , male vozy : fiat grande punto , nizsia stredna trieda : Octavia , stredna trieda : Passat , vyssia str. trieda: bmw 1 , lux. tr. bmw 7 , mpv: toyota previa , suv: x5 , spor.v. bmw m6 >:D
teda ja neviem chalani ale mne ten haldex v TT vyhovuje oveľa menej ako zadok v 350ke. Okrem toho väčšina TT sú 1.8T a to sa s 350 nedá porovnať, resp. ťažko porovnáva.
TT je normálne auto, trochu športu, trochu trakcie, páči sa to babám ale na nejaké vyžitie je naozaj lepšia 350tka alebo Z4...
no moj rebricek by bol A: Fiat Panda // B:Renault Clio //C:-Opel Astra //D: Opel Vectra E: Alfa 166 // F: BMW 7 //MPV: Opel Zafira // SUV:Chevrolet Niva // Alfa GT
souhlas s tou brerou nádherná čtyřkolka...typ auta,kterej člověk bude mít rád(pokud se mi líbí) i kdyby bůhvíjak..a doufam,že u Alfy u ní nezklamou a zůstanou u starých zvků co se týká podvozku a motoru :yes:
Pročítám test. Tekže - 350Z: levný vnitřek, nestárnoucí vzhled, výborný zvuk motoru, je sním zábava, ale nedokáže se vyrovnat jistotě TT v Quattru. BRERA: nádherná čtyřkolka, nervozní v zatáčkách, není dotažená jako TT. Z4:čitelnější, zábavnější na okreskách, v komplexu vlastností vyhrává TT. Zejména za provedení vnitřku... v němž výrazně ztráci Z4... (pocit stísněnosti a obyčejnosti). Celkově charakter TT orientují víceméně ke GT... tedy dobrý na okreskách, ovšem výtečný i na rychlých luxusních přesunech. Přesně, jak odhadl dnes kolega Dinar při diskuzi. BRAVO TT :yes:
Protože - A2 dost originální auto, mám ho rád, prý mělo technické problémy. X-Type, no to ani snad nebudu komentovat, krásný auto, ale zřejmě špatný markteting. Vel Satis - pěkné, ale příliš specifické. VW Phaeton - pěkné auto od "nevhodné" firmy. Multipla - příliš funkční a originální. To všechno jsou podle mě důvody malých prodejů, jinak auta fajn. Zbytek souhlas.
sakra, já si odborníka přečet až teď! Takže měním všechny kategorie na Fiaty, protože na otázku "řídils někdy fiata?" se nedá říct nic než "ano...máte vlastně pravdu,pane" >:D >:D >:D
takze.. A: Panda (ale jinak jednoznacne MINI) B: souhlas s vetsinou Grande Punto, mozna i Swift - ta cena, (co se tyka ostrych verzi tak Clio Sport je jednoznacne nejvetsi lahudka), C: Civic za naprosto famozni design anebo BMW 1 za naprosto famozni jizdni vykony, tady fakt nevim, D: BMW 3, z mainstreemu asi P407, E: Mercedes CLS - naaaaaaadhera, vubec neuvazuju o nicem jinem, F: Audi A8, ma styl, popripade Lexus LS600h MPV: asi Galaxy + S-max, SUV: i po letech stale X5, a z tech mensich asi RAV4, SPORT: mno.. tady toho bude vic.. MX-5, Z4 M, Cayman, F430, Pagani Zonda... a nakonec kategorie sama pro sebe: IMPREZA WRX STi
Já vim, že na FIATA se poslední dobou hledí skrs prsty a kdo v něm jezdí, stydí se stahovat okýnko. Pro mě ale FIAT byl, je a vždycky bude nejlepší auto. Hned po bavorákovi. Ani já už nemám zájem účastnit se diskuse na takových protiFIATových serverech, jako je tento. Bravo FIAT :yes:
Co ti na to mám napsat... nic o tobě nevím, nevím ani jestli už jsi o to přišel, nevím nic. Rozviň se tu, popiš své lásky a možná že to tu pak spolu rozpálíme. Ujišťuji tě, že vím moc dobře co je každej zástupce v malých vozech.
pan redaktor, jak jsem si v diskuzi přečetl, nás informuje, že auta nemusí být ausgerechnet z Evropy. Tak já napíšu tedy svoje srdcovky napříč Mléčnou dráhou - Fox a Panda, POLO a MINI, GURU a GURU, APOŠTOL a BMW M3, MB-E, BMW-5, MB-S a A8, TOURAN A TOURAN, CAYMAN a 911. Jo... abych nezapomněl - jednu neevroskou ikonu mám - SUBARU STELLA... 8-s >:-[]:yes: Pěkné svátky všem, co milujou auta, ženy... a zpěv... tedy včetně Tibbyho, kterej prej ty ženy zaměnil za vinný špunty. No... přemlouvat ho nebudem. Tak - BRAVO AUTO.CZ, BRAVO KÁRY, BRAVO MOZEK :yes:
jo ale spis pro zensky podobne jak boxter. urcite neni konkurentem pro Viper SRT10, ferrari nebo porsche. V USA byl v roce 2004 vyhlasen 350z jako nejhezci auto pro damy
Re: Díky redakci za super téma, ještě přidám můj žebříček ne
Mozna vsichni opomijime jeden vuz s prevratnou plastovou karoserii, dvoudobym dvouvalcem a karierou skoro stejne dlouhou jako Porsche 911. Toho guru, ktery motorizoval velkou cast vychodniho bloku... ;-)
Aby ses nám nezakuckal, ZZ. Ty seš takovej náš malej autoNapoleon, viď >:-[] Neodstřeluj zde kolegu... a snaž se psát, pokud možno ne, jako konfident, nýbrž jako člověk, který má názory na auta. No, jo... ale... jak vidíš, tohle zrovna jednoduché není, viď. Jinak ti jdou dobře ty pokřiky - Lexus rulezz, v tom jsi dokonalej. Bohužel... jenom v tom... :-)
Tak to sand ani nestojí za odpověď. Spousta Japonských aut je lepších než vaše EU trojka. Když pominu Toyotu a Subaru které jsou dlouhodobě na špici testů TÜV, tak třeba Infinity, Lexus...nic? To jsou samé *, že jo. Fašouni.
Vždy tady máš velmi kvalitní a rychle spy a tak tě chci poprosit, jestli bys do DOC, TXT nebo do čeho chceš, mě jako vždycky ten link s informací co to je mrsknul, abych to pak nemusel projíždět v diskuskách. Možná na to nebudeš mít čas, takže pochopím, když řekneš, že ne. Pokud ano, byl bych ti neskonale zavázán - třeba bych ti pak mohl dělat mluvčího 14 dní grátis >:-[] PS: ehm, pokud bys k tomu přidal spy od Marka, ehm, tak to by už bylo vůbec nejlepší, měsíc grátis >:-[] PSS: příště mohu oplatit podobnou službou ;-)
Můj subjektivní žebříček: Minivozy: Aygo. Malé vozy: Jazz. Nižší střední Civic. Střední: Mondeo/Legacy. Vyšší střední: MB-E/GS. Luxusní vozy: MB-S/XJ. MPV: nic. SUV: RR(ne Sport)/CR-V. Sportovní vozy: 911/350Z/S2000 a v tomhle pořadí, prosím.
Díky redakci za super téma, ještě přidám můj žebříček nejlep
A: Fiat 500/600. B: Matiz? Nevím, nedokážu vybrat. C: Tady zaválí Golf VR6. D: MB 190 nebo Alfa 155. E: Saab 9000. F: Daimler Double Six Vanden Plas. Malé sportovní: 911S 2,0. Sportovní: E-Type 3,8 nebo AM DB5/6. Velké sportovní: Weineck Cobra 780CUI. Terénní: Land Rover. Děkuji za pozornost >:D
A: VW Lupo. B: Smart ForFour svorně s Audi A2. C: Stilo nebo nové Toledo. D: Jaguar X-Type bohužel. E: tady bych to viděl na Renault Vel Satis. F: VW Phaeton. Sportovní: Chrysler Crossfire (i když BMW Z3 1.8 byl taky hezký pokus). MPV: Multipla, a to hned na několik pokusů. SUV: tady snad ani propadák vyrobit nejde ;-)
minivozy (fiat panda 4x4), malé vozy (škoda fabia), nižší střední třída (volkswagen golf), střední třída (volkswagen passat), vyšší střední třída (BMW 5), luxusní třída (audi A8L), MPV (renault espace), SUV (volkswagen touareg), sportovní vozy (Porsche 911)
Tvoj vzťah k VW je všeobecne známy, ale hovoriť o rozhľade a napísať medzi naj autá Fox, Polo, Touran 8-s8-s8-s . Keď povieš Golf, Pasat , nesúhlasím , no ale dajme tomu, je to tvoj názor, ale napr. Polo (Fabia po x rokoch naj auto ?) Ja neverím , že to myslíš vážne ! To už nie je zaslepenosť, to už hraničí z miernou duševnou poruchou. Nič v zlom, ale tvoj zmysel pre realitu je niekde v inej dimenzii .
V závorce je vždycky "prémiová" (brát s rezervou) aleternativa, vybírám záměrně spíš nové modely. A: jasná věc, nic víc se snad ani nevyrábí - P107/C1/Aygo (Smart). B: u nás klíčová třída - zvolím P1007 (Mini Cooper). C: no asi Golf, nebo snad Grande Punto? D: dilema - Croma nebo 159 (BMW3 nebo A4 - matesi promiň). E: jasná věc - Volvo S80 na celé čáře (S-Type). F: S-Klasse. MPV: S-Max (B-Klasse). SUV: Range Rover na věky. Sportovní: udělena vícenásobná cena - DB9, SL, Alfa Spider, 997. Exklusivní: Bentley Continental GTC.
Omlouvám se, měl jsem to napsat přesněji. Žebříček je zkrátka bez omezení. Jsme naopak rádi, že máte v diskusích vlastní nápady (např. žebříček vrcholných verzí). O tom ty diskuse jsou, je to důkaz, že to na AUTO.CZ žije. Díky vám všem ;-)
Jo jistě. Já nejel ani jedním, takže nemůžu srovnávat vůbec. Píšu, že Jaguar je pro mě srdeční záležitost a když v téhle tříde nabízí druhé nejlepší auto, tak bych neměl co řešit. ;-)
A tys asi nikdy neřídil nic jinýho. Přestaň tady prostituovat ty tvoje kecy, nikdo tady Fiata nehaní ani nic podobnýho. Seš otravnej... A jestli budeš pokračovat v tomto duchu, nikdo se s tebou nebude bavit, takže stejně ničeho nedosáhneš.
S-TypeR je nádherné auto, bez nadsázky, s Banglem souhlasím, srovnání bych dělal nerad, s S-TypeR jsem nejel, ale měl jsem to štěstí aspoň na chvíli s novou M5 a moc si neumím představit, že lze ze sedanu téhle velikosti dostat něco víc, po všech stránkách.
No já to netvrdím. Před příchodem nové M5 byl S-Type R král. Pro mě není důležitý jen výkon. A) Jaguar JE srdeční záležitost B) Bangleho design je sice svébytný a na 5er velmi povedený, ale když má soupeřit s auty, která jsou ti vzhledově a charakterem mnohem bližší, tak neuspěje (u mě)..
k čemu jsou nějaký tovarní verze, když nový 911 Turbo je strčí do kapsy všechny >:-[] , z toho auta jsem úplně odvařenej...ikdyž M3 taky není špatná :-)
Tvůj pěstní klín (je to přece od tebe?) jsem považoval a považuji za dokonalé odtušení Čivavy... a teď tohle... Sakra, Pajo, RX je bárka na kolech, tys ji neviděl?
je to pravda, ale nikomu to nerikej >:-[] Navic ma utajene SUV a supersporty, stejne jako luxusni sedany boucha pod jinou znackou...ale psssssst! >:-[]
Fiat Panda(poměr cena/už.hodnota),Renault Clio(technická vyspělost a komfort),Ford Focus(jízdní vlastnosti),BMW 3(špičkové jízdní vlastnosti), Renault Vel Satis (originalita), Mercedes CLS(prostě bombastická kára),Renault Espace(dle mě král MPV),BMW X5(jízdní vlastnosti, design),BMW 6. řady(můj favorit)
V pr.del.i!! Proč se tak blbě ptáš, je to můj žebříček a nevím, proč bych tam měl dávat auto, které tam dát nechci. Navíc píšu, že to je žebříček vrcholných verzí... Odborníku
Civic po letech prisel s tvarem, ktery sokoval, cas ukaze zda uspesne, zatim s ohledem na prodeje tah vysel...a navic tradicni CTR a fantasticke benzinaky...RX za inovativnost, neotrely design a technologii, Boxster mi dava vetsi smysl nez Cayman, ale i ten se mi libi. ;-)
Teď se pokusím sestavit obdobný žebříček s vrcholnými verzemi a speciálními továrními verzemi. Samozřejmě bez kategorií, kde je to zhovadilost (něco jako Brabus Smart atd.)
B: Mini Cooper S ///
C: Focus ST (VW Golf R32) ///
D: M3 ///
E: Jaguar S-Type R (MB CLS AMG) ///
F: Jaguar XJR ///
SUV/Terén: MB M 63 AMG
Sport/GT: Z4M, M6
ale tym, ako to bolo "ludovo" zostavene, tak asi platilo...ze auto si mozes ist zajtra objednat. Saleena mozes...ale Ford GT uz nie (uz dlho nie).. ;-)
Půjčil jsem si Markův "vzor". Auta v závorkách by skončila buď těsně druhá, nebo se nedají úplně porovnat, ale spadají do stejné třídy. Protože redakce nenapsala, že se musí jednat o výhradně evropské vozy, najdete i pár asiatů. Ještě upřesním to, že nezařazuji vrcholné a zvláštní verze, protože pak by např. Focus ST asi stál výš než běžný Golf, atd. A: Toyota Aygo (Sceicento - ale nevím, jestli se vyrábí/prodává, P107) B: Fiat Grande Punto (VW Polo, Fiat Panda, Peugeot 1007, Mini) ///////// C: VW Golf (Ford Focus, MB B, Seat Altea) /////////////////////////////// D: Subaru Legacy Sedan (BMW 3er, Volvo C70, Jaguar X-Type) ///////////// E: MB CLS (Jaguar S-Type, Audi A6) F: Jaguar XJ (Audi A8) MPV: Malé: Ford C - Max Velké: Nový Ford Galaxy) MB GL (Jeep Grand Cherokee, LR RR) Sport/GT: AM DB9 (Z4, M6, Murciélago, Saleen S7) ///////////////////////
Půjčil jsem si Markův "vzor". Auta v závorkách by skončila buď těsně druhá, nebo se nedají úplně porovnat, ale spadají do stejné třídy. Protože redakce nenapsala, že se musí jednat o výhradně evropské vozy, najdete i pár asiatů. Ještě upřesním to, že nezařazuji vrcholné a zvláštní verze, protože pak by např. Focus ST asi stál výš než běžný Golf, atd. . . . . . . . . . . . . . . .
A: Toyota Aygo (Sceicento - ale nevím, jestli se vyrábí/prodává, P107) B: Fiat Grande Punto (VW Polo, Fiat Panda, Peugeot 1007, Mini) /////////
C: VW Golf (Ford Focus, MB B, Seat Altea) //////////////////////////////
D: Subaru Legacy Sedan (BMW 3er, Volvo C70, Jaguar X-Type) /////////////
E: MB CLS (Jaguar S-Type, Audi A6) Jaguar XJ (Audi A8) Malé: Ford C - Max Velké: Nový Ford Galaxy) MB GL (Jeep Grand Cherokee, LR RR) AM DB9 (Z4, M6, Murciélago, Saleen S7) ///////////////////////
já jsem to sestavil podle sebe.. těch variant je víc, ale asi to nemá cenu řešit... Jak řekl Marko, taky bych nezabil maníka, kdyby předemne postavil Lexuse.. ;-) ;-\
1. Panda
2. Grande Punto
3. Alfa Romeo 147, mezi mainstream vozy Peugeot 307 nebo C4
4. asi BMW 3 (i když já bych si vybral AR 159), z mainstreamu Mondeo
5. Citroën C6
6. Maserati Quattroporte nebo Jaguar XJ
7. Ford S-max resp. nové Galaxy (těsně před Eurovany)
8. Range Rover Sport nebo Jeep Grand Cherokee
9. Alfa Romeo GT těsně před Brerou, novým TT a Z4 Coupé
10. asi 911 Turbo (já bych ale bral Maserati GranSport)
eště sem zapomněl na SUV co se u nás neprodává >:D ta nová mazda CX9 nebo jak se to jmenuje... je taky nádherná. newim jak sou na tom kvality motoru, podvozku ale design je na jedničku :-)
Keby mi niekto dal Lexus IS miesto 3er, tak by som ho nezabil.. ;-) Keby som si kupoval za vlastne peniaze....tak osobne...bral by som 3er: jednak mam vztah k motorsportu a minulosti znacky, jednak si myslim, ze az sa budem takeho auta zbavovat, tak IS budem musiet predat "pod cenu"....ojazdene bude mat vyrazne nizsiu cenu ako 3er. Papierovo, aj v realite...
Ano...da sa aj tak. Ja by som vedel este presnejsie - vedel by som ist az do "morku kosti". Ale....beriem to skor ako pobavenie, preto idem iba po povrchu (nakoniec, aj to povodne US je iba povrhne)... ;-)
jo ta nová corsa se mi taky líbí ale eště s ní nikdo nejel :-))) ale když sem četl tu recenzi že by v ní mohl být motor (ve spec. verzi) s výkonem cca 125 KW tak to by mohla být docela střela :-) a po tom co opel ukázal že umí stavět rychlá auta viz. astra OPC která je rychlejší nez golf GTI :-) věřím že nová corsa (s tím motorem) bude takový slabší clio sport...
já to pochopil jako že oni udělali seznam US aut a my ať vytvoříme seznam nejen EU ale taky jap. aut... ikdyž řekněme si na rovinu. kolik jap. aut je lepší než "EU trojka" BMW, MB, Audi... když vynechám supersporty teda :-)
Je mi jedno, kolik stojí, nejezdím na žoku s penězma, ale v autě, které se mi líbí. Znám ta auta. Scenic má velmi povedenou záď... ovšem takhle by to slušelo i komodě v předsíni... TOURAN je dokonalý auto, dokonalý MPV - žádné kudrlinky, jen neokázalej dříč. Pro chlapa. Jako chlap bych si ostatně vůbec neuměl představit, že jedu ve Scenicu... leda tak na registraci 4% hošanů.
Každý kdo se jen pokusí takový žebříček sestavit je nesoudný... není reálné ho sestavit tak, aby odrážel skutečnost... kdo bude rozhodovat o zařazení? podle jakých kritérií? 8-s
minivozy: VW fox
malé vozy: fiat grande punto (nádhernej design)
nižší střední: opel astra
střední třída: mazda 6 (nádhernej design :-) - popřípadě mazda 6 MPS)
vyšší střední: BMW 5 (to je prostě pojem!!! kára nad káry!!!když sou peníze tak eště BMW M5 ;-) )
LUXus: Audi S8 (když už mám tolik peněz na A8 tak proč ne S verzi ne ?)
MPV: Honda FR-V (zajímavý. nechci ho ale je to prostě zajímavý auto)
SUV: BMW X5 (bez debat. mozna jen Range Rover sport :-) )
sportovní vozy: mazda MX-5 (super auto do čech. je s ním sranda a s 2.3 dizzi turbo to i jede :-) )
supersport: ferrari F430 (newím jestli ho můžu zařadit mezi supersporty - snad jo :-) - ale tahle kára se mi fakt líbí. Je nádherná a není až tak "drahá" (když beru v potaz jiný ferárka :-) )
sedel si v Tourane? A potom napriklad v Scenicu II. ??? Ja ano, ten touran by som nebral ani nahodou... minus aj v porovnani cena/vybava :no: Ostatne ujde
Ja som bol tiez na vazkach ako to je. Ten US zoznam je len o US autach (neni tam napriklad Accord / Camry, ktore by sa asi pred US auta dostali) - dokonca su vsetky vyrobene v USA. A ano, redakcia dole uvadza aj 350Z... Mozno by bolo dobre urobit dva / tri zoznamy (kto chce - tak ak Lones) zvlast na EU / JAP / USA :-)
Btw... posielam Ti moju peknu excelovsku tabulku s rozdelenim aut do tried (su tam zatial iba auta oficialne dovazane na SK trh... tak si do dorob na CZ verziu (ale ta moc odlisna nebude)..alebo na EU verziu) ;-)
faktograficky su zaradene do tej istej triedy: A - minauta. Akurat, ze v segmentoch je jedno mainstream a druhe premium, a v koncepciach karoserie je jedno tzv. people mover (priblizujuce sa mini-MPV) a druhe je 3dv. dalo by sa povedat "hatchback". Ale trieda je to fakticky ta ista: mini ;-)
Predpokladam, ze to nezostavoval odbornik...skor to je taky pocitovo- vseobecnovelkostne ponimany rebricek. ;-) Take nieco "na odlahcenie"... :-) Preto tam je kategoria "full-size" sedanov aj luxusnych sedanov to iste. A 300C je v tomto smere v USA vizualne aj co do oblubenosti as najvacsia "hviezda"...
EVROPA: Škoda Fabia, Ford Focus, Ford Mondeo, BMW 3, BMW 5, Jaguar XJ, A-M DB9, L-R Range Rover. JAPONSKO: Suzuki Swift, Honda Civic, Nissan Primera, Subaru Legacy, Lexus LS, Lexus SC, Infiniti FX. USA: Ford Focus, Ford Fusion, Buick LaCrosse, Chrysler 300C, Cadillac DTS, Chevrolet Corvette, Cadillac Escalade (a samozřejmě Dodge Grand Caravan, Dodge Dakota, Ford F-150). (sám si tím nejsem jistej >:D )
Sportaky urcite - ale clenit sportaky ide dost tazko - jedin jasna "trieda" su tam take tie od 150 hp do cca. 250-280hp (?) - vies co: TT, Z4, Brera, atp... ;-) Cokolvek nad tym uz byva original - trieda sama pre seba. Takze tam je to trosku zlozitejsie. / A stredna trieda: hmm. ide to urobit (ale to by sme museli aj vo vyssej strednej: Peugeot 607 neni to iste ako trebars to Audi), ale ja to beriem tak, ze je to jedna tried: Spickov Vectra stoji cca. tolko kolko nejake slusne BMW 3Er v podobnej, zakladnej vybave. Takze som isiel iba po triedach, na segmenty som to uz dalej nedelil. A uprimne, v strednej triede ani neviem aky mainstream by som si momentalne kupil...takmer vsetky su pred generacnou vymenou do 12-18 mesiacov. A auto "nad hrobom" sa mi kupovat nechce. ;-) Takze asi by som volil s donutenia (mna to fakt neberie :-) ) Passat...
No jo, ale že tebe budu poučovat v třídách ;-) Ve střední třídě bych to členil na skupinu mainstreamu a premii. Tam pak souhlasím s BMW3. U sporťáků taktéž je potřeba odlišit.
Vítězství Focusu, Caravanu, Dakoty a F-150 je naprosto bez připomínky. :yes::yes::yes: Ale co dělá 300C jako nejlepší americký luxusní sedan??? Má nejlepší výbavu? Nemá. Nejlepší kvalitu? Nemá. Nejlepší bezpečnost? Nemá. Je snad nejprostornější nebo co vlastně? Navíc pokud by dělení respektovalo správně americké třídy, měli by zvlášť dát full-size limuzíny a luxusní limuzíny. V té první skupině by 300C asi vyhrát měl. Ale takhle to vypadá, že se jedná o nejlepší sedan vůbec. Ty special ocenění jsou subjetivní a subjetivní být musí...osobně bych preferoval Corvettu před Viperem. A poslední námitka...vážně jsou Jeepy nejlepší SUV? Obzvláště u Commanderu jako nejlpšího velkého SUV mám dost pochybností. A mysleli vůbec SUV nebo psali SUV a mysleli off-roady. Tady mám otazník. Marně totiž hledám kromě terénních schopností něco, v čem by Commander deklasoval nového Tahoe...
Minivozy - jednoznačně VW FOX (za dokonalej přínos vyšší kastle do nejmenšího segmentu). Malé vozy - jednoznačně POLO a na roveň stavím FABII (za dokonalý a vyzrálý design), Nižší střední :-) jasně... třicet let GOLF... G Golf... G... jako - GURU (ani nemusím psát proč). Střední třída - jistě, pasátní kára APOŠTOL (za odvahu přijít s novým stylem) Vyšší střední - jednoznačně Mercedes E-Klasse (za nejdokonalejší karoserii světa) LUX třída - bezkonkurenční Mercedes S-Klasse (za úchvatnost tvarů a na roveň stavím AUDI A8 za dokonalý styl). MPV snad jen TOURAN, dokonmalej neokázalej dříč. SUV - VOLVO XC90 - za milost v segmentu. Sporotvní vozy... v cenově přístupné rovině je jenom jeden - Cayman, PORSCHE CAYMAN :yes::yes::yes: P.S. A na závěr dělo děl... 911 v temně modrý... Carrera, to je snad jasný :yes:
Tak pánové... Otázka redakce zněla jasně. Sestavte Top Ten pro Evropu. Jako reakci pod tento příspěvek tedy vkládejte jen "hitparádu". Já si to ještě promyslím. Žádný OT. Nepište proč. Jen kategorii a vůz. ;-)
Tak, moj rebricek EU aut sa zaklada iba na tom, co by som si kupil, keby som si z danej triedy musel vybrat EU auto. V niektorych pripadoch to nie je z presvedcenia, ze to auto chcem, ale preto, ze lepsie momentalne nevidim. V inych triedach je to zas aj viac aut, tak som vybral iba jedno. Snazil som sa vyberat vzdy to vseobecne skromnejsie/standardnejsie: A: Peugeot 107 /// B: Fiat Grande Punto /// C: Opel Astra /// D: BMW 3er /// E: Audi A6 /// F: Mercedes S-Klasse /// MPV: Ford Galaxy /// SUV: LR Discovery /// nevidim skromnejsiu moznost ako AM DB9 :-)
Díky, na druhou stranu, když se člověk na to auto koukne... A když natočí motor a člověk stojí poblíž, to se snad až zalkne... Takže asi je ta cena na místě..
Tak se zase po čase vracím k tomu z nejdůležitějších autotémat, totiž k třídění aut do skupin a tříd. Marko zde dokonale definoval premiový segment. Zrekapituluji tedy atributy premiové třídy -
vyrobce musi nabídnout 5m luxusní sedan, musi byt technickým, technologickým, a designovým leadrem, a znacka musi mít kvalitní image. V Evropě, a o to nám jde především, vnímáme všichni premiový segment… jaksi nekonfliktně. Mimo závistivých trapáků je každému jasné, že německá premiová trojka udává tón. Ano… BMW, Mercedes-Benz a AUDI. Tyto tři značky bezpečně patří do premiového segmentu. Marko též akcentuje tezi, že totiž „premiovost je obtížně přenositelná na jiné kontinenty". Jistě, víme proč. Premiovost není jen statistická kolonka. Premiovost je vzájemná provázanost objektivních kvalit s vědomím a zejména hodnotovým žebříčkem konkrétní společnosti lidí. Ovšem pozor, obráceně to samozřejmě funguje. A dokonce fungovat musí. To je také logické… tedy uvedení modelové palety na trhv Evropy, například z Japonska či Korei konkrétním výrobcem, nelze učinit bez toho, aby ta auta byla současně zatříděna do správné skupiny i třídy. Neděje se to samozřejmě tak, že si ráno v Rudém právu přečteš, kam máš zapasovat Kio Ria (nebo Kia Rio? :-), ale společnost… její vědomí a postoje, zřetelně vymezí každé nové značce její místo. Takže dnes jen na úvod – zásadní problém – dovozy z východu (byť by se ta auta i zde vyráběla), to jsou Low-endové či klasické mainstreamové značky. Tedy problém to není pro evropské premiovky, problém to je pro ty, kteří jezdí auta z dovozu. P.S. jako jedno z doprovodných témat bych si dovolil ještě nadhodit téma – co jsi? Jo… velmi důležité… v kontextu s premiovkou. Ideální varianta je mít prémiovou třídu a sám být premiovým člověkem. Dokonalá varianta je též – premiový člověk, mainstreamové auto. O poznání trapnější je mainstreamový člověk a premiové auto… Tak zkoukni večer svojí rádiovku… jestli dokonale ladí s tvým sedmičkovým bavorem… Protože nezapomeň… jsou pitbullové i voříšci… tak si to ohlídej… Jo, abych nezapomněl… u člověka musí být také naplněné tři atributy premiovosti… tak především – vzdělání, intelekt a rozhled (VIR). Co se týče velikosti… no, tam bych byl zdrženlivý u pánů… (hranici bych viděl tak u 200… tedy nemyslím milimetry, ale centimetry – nad 200 už jde o segment exkluzivní) ovšem jaksi velmi náročný u dam… ale přiznám se, je to proto, že jsem chlap. No a třetím atributem je samozřejmě image… kapišto, brácho? Musíš prostě mit image… jinak jsi ve společnosti vodkecanej. Někdy to proberem.