A nezaměstnanost klesá ? Ekonomika sice roste, ale neber jen to číslo růstu, sleduješ za tím v pozadí, čím je to tvořeno ? Jak stoupají deficity jak státních rozpočtů tak veřejných financí ? Jak se neprovádí ani důchodová, natož zdravotní, sociální a daňová reforma ? Teď se sice chlubí růstem, ale v budoucnu z toho bude hodně tvrdý náraz. Uvidíš.
Hele, celá ODSka taky měla příležitost ukázat co umí a zvorali vše co se dá. Kdežto podívej se na současné výsledky. Ekonomika roste, nezaměstannost klesá a přitom se nijak závratně nerozrůstá chudoba. Ale pokud si navolím ODS, střední vrstva zmizí...
No Paule, tak tys to zbaštil. Ten jejich bezduchej investiční buřtguláš. Těch pracovních míst nebude tolik jak slibují a hlavně jak socdemáci nadhodnocují. LG v Hranicích je zářný příklad vyhozených peněz. Pracovat tam budou minimálně z poloviny zahraniční pracovníci, Hyundai bude mít daňové prázdniny a dálnice a silnice se dají postavit i bez toho, aby tam po jejich odchodu zbyla prázdná tovární hala jako Hranicích. Nejlepšími investičními podmínkami pro investory ze zahraničí jsou nízké daně, jednoduchý a přehledný daňový systém, přehledná a vymahatelná legislativa. Zároveň to platí i pro domácí a to je ta nejlepší zpráva pro místní zaměstnavatele a investory. Toto růže nezvládla za 8 let. Takže je na čase ji vyměnit. ;-)
No já jen doufám že Jirka tu po volbách zůstane ve stejné fci jako teď.. Díky Hyundai tu budou lidé zaměstnaní stejně jako podnikatelé v dodavatelské sféře. A ikdyby po těch 10 let odešli, vláda neprodělá a dálnice, železnice a silnice různých tříd zůstanou, ty si nikdo neodnese...
Takže si to shrneme, vláda podpoří výstavbu a zajistí případnou přípravu kvalifikované pracovní síly. Vše za částku mezi 4 až 5 mld Kč. Ve smlouvě je napsán závazek na 1.000 pracovních míst. Logicky mi vychází částka 4,5 mio na jedno pracovní místo. Kolik pracovních míst by asi tak vzniklo, pokud by podobnou částku dal stát jiným zaměstnavatelům či podnikatelům v daném regionu ? Dle mého skromného názoru určitě více než pouhá tisícovka. A to jsem opomněl ještě pár následných efektů - nižší nezaměstnanost (nižší výdaje státu), nižší výdaje na infrastrukturu (žádná cesta do Žiliny), nepoškozování životního prostředí (stavba nezhyzdí Beskydy), nižší provoz kamionů (žádný materiál tam, žádná auta odtamtud), absence daňových prázdnin pro Hyundai, žádná pracovní síla z Polska a Slovenska (v TCPA již zahraniční dělníci tvoří skoro 50%). Zkrátka opravdu investice, ale pouze pro Hyundai. Stát jen vyhazuje peníze daňových poplatníků. Doufám, že po letošních volbách půjde Jirka a jeho růžovorudá suita do ... věčných lovišť. ;-)
Rád bych připomněl, že toto dementi bylo zveřejněno až o 14 hodin později. Rozhodně se tedy nejednalo o kachnu, už proto, že informaci zvěřejnila jihokorejská agentura Jonhap. To je stejně důvěryhodný zdroj informací, jako jakákoliv jiná TA a vaše dehonestující adjektivum "jakási" na tom nic nemění. Ostatně se stejnou informací přišly i přední zpravodajské portály. Ujišťuji vás, že kdybychom se zprávami čekali "pár hodin na potvrzení", tak nás konkurence brzy převálcuje.
...nekdy je lepsi par hodin pockat na potvrzeni. Toto prohlaseni prislo od jakesi jihokorejske tiskove agenury, ale bylo dementovano vedenim Hyundaie, ktere potvrdilo puvodni HMG praci pocitajici s pocatkem od 09/2006. ;-)
Třeba ji ani nepostavěj, což by mě osobně za těhle podmínek nevadilo. Hyundai proinvestuje až 1mld eur. A kolik dá ČR? Až 50 mld do infrastruktury. Nemám nic proti snižování nezaměstnanosti, ale vzhledem k tomu, že maj daňový výhody a že možná nebudou mít slibovanejch 3000 míst, tak to bude nejdráž vytvořené pracovní místo v ČR:-(
Hanba vládě za ty podmínky!!!
Nevím jak jsou na tom s rychlostí korejské soudy, ale jestli podobně, jako ty naše, tak tam těch 3500 zaměstnanců bude v roce 2010 tak nanejvýš kosit otavu.