Novinky
0
Seat nikdy, mezi normálníma značkama snad není automobilka, jejíž celkové modelové portfolio by bylo tak vizuálně příšerné a mělo tak úděsnou image. A každým novým modelem je to překvapivě ještě horší, viz ta hrůza v článku. A to beru prvního Leona zezadu za krasavce. Seat :no:
Přejít do diskuze
přesně tak, mě se taky zamlouvá, rozměrově +- stejná jako muj L&K Combi a designově mezi malými kombi taky nejlepší (až tedy na tu palubky, tu i Ibizy nejak nemuzu uplne zkousnout) takže bych to v budoucnu viděl možná jako nástupce, lae jak píšete s těmi many, to už pak člověk taky přemejšlí nad Focusem, kterej je větší, má lepší výbavu atd..
vyzera na foto jak zlata metaliza, trochu ma to pletie, možno vrhnu na trh nove odtiene? momentalne mam - crono yellow, slniečková je fajn 😉
No vidís, to uz je ovela lepsie zdovodnený názor, s ktorým sa dá i súhlasit.
Napriek tomu som presvedcený, ze kombi malej ci niszej strednej triedy by malo výkonovo zacínat o nieco vyssie, ako základné hatchbacky (napr. Ibiza HB 1,2 - 44 kW/ combi 1,2 - 51 kW; Golf 1,4 - 59 kW/Golf Variant 1,6 - 75 kW).
Napriek tomu som presvedcený, ze kombi malej ci niszej strednej triedy by malo výkonovo zacínat o nieco vyssie, ako základné hatchbacky (napr. Ibiza HB 1,2 - 44 kW/ combi 1,2 - 51 kW; Golf 1,4 - 59 kW/Golf Variant 1,6 - 75 kW).
Ale image... S image jim vlez na záda, tohle jsou úplně normální auta pro běžnou potřebu 😄 Když by to mělo všude přítlačná křídla a pod kapotou atmosférický litrák, tak bych taky kroutil hlavou, jenže ta tam nejsou. Oni chtějí, aby to kupoval co nejširší okruh lidí - tedy i ti, co nechtějí za každou cenu ukazovat zadní svítílny ostatním účastníkům provozu, prostě se jim Ibiza líbí a na silnější motor by třebas neměli. Takže nabízí, co můžou. 44 kW (ať už si to připouštíš nebo ne) je pro auto této třídy (nevelký kombík odvozený od malého auta) naprosto postačující (i když v nabídce pravděpodobně nebude). V těch dlouhých dálničních stoupáních jednoduše sáhneš po řadicí páce, která tam koneckonců od toho je, a s tím předjetím náklaďáku na okresce kdyžtak počkáš. Jestli tě bije do očí slovo "kombi", tak uvaž, že Ibiza/(Cordoba)/(Vario) vždycky byla, je a bude malé auto. Nutno si také uvědomit, že prostor pro cestující a užitečné zatížení jsou(budou) shodné s krátkou ibizou, a kufry toho zas tolik neváží. No a kdo chce lítat, koupí si FR nebo cupru.
V zemích západní Evropy je Ibiza/(Cordoba) naprosto běžným zjevením (zejména pro své líbivé tvary a techniku Volkswagen) a často mívá pod kapotou právě základní motory.
V zemích západní Evropy je Ibiza/(Cordoba) naprosto běžným zjevením (zejména pro své líbivé tvary a techniku Volkswagen) a často mívá pod kapotou právě základní motory.
To je síce formálne správna, avsak pomýlená argumentácia. Je totiz urcitý vseobecne respektovaný minimálny standard výkonu v triede. Aplikujúc Tvoju logiku na iné triedy: aj Audi A8 by iste dokázalo íst s motorom dajme tomu 1,6 - 74 kW (a maximálnu rýchlost 130 by prekonalo). A nedáva sa don, nakolko sa vseobecne akceptuje ako základ pre túto triedu +/- 200 koní.
Preto sa nazdávam, ze 44 kW pre 1. kombi, urcené na prepravu viac osob vrátane batoziny a 2. so sportovým image je málo. Tot vsjo.
Preto sa nazdávam, ze 44 kW pre 1. kombi, urcené na prepravu viac osob vrátane batoziny a 2. so sportovým image je málo. Tot vsjo.
Taky tyto miry nechapu ale věř že IBIZA je znatelně širši než FABIA a POLO osobně vyzkušeno. Těch testu je vicero v tištěne podobě a miry jsou prakticky všude shodne. V teto třidě je širši snad jen PUNTO EVO.
pak jsem asi nějak nepochopil tento obrázek 😄 sry
[odkaz]
Ale opakuji: posadíme, uvidíme. Možná koupíme - líbila by se mi ta 1.2TSI, ale cena asi bude prémiová a v 300+ je konkurence veliká.
[odkaz]
Ale opakuji: posadíme, uvidíme. Možná koupíme - líbila by se mi ta 1.2TSI, ale cena asi bude prémiová a v 300+ je konkurence veliká.
Podle prohlášení Seatu bude mít v základu to silnější provedení, tedy 1.2 12V 70PS. Ale i kdyby měla "jen" 60 koní, tak co? 120 kmh bude zvládat v pohodě a víc vyloženě potřeba stejně není. Je to spíš o tom "chci."
Auto hezké, oproti fabii rozhodně. Ale že to je v loktech užší než fabia, a ta zase užší než felda ... z toho už rodinné auto neudělá nikdo. Uvidíme, posedíme, ale zvlášť při lepší motorizaci to bude dost nerovný souboj třeba s ceedem, meganem. Auta 300+Kč, motor cca 70kw, ceed 1490mm, Ibiza 1335 - 16cm rozdíl.
To je chyba nielen Ibizy ST, ale malých áut vseobecne: ak chces lepsí motor a výbavu, dostávas sa do cenových vod nizsej strednej, kde je lepsia výbava uz standardom. Preto úspech Ibizy ST vidím iba za predpokladu rozune nastavených cien a tiez skor so slabsími motormi (max. do 1,4).
Ibiza mi je sympatická od svojho príchodu na trh a kombi verzia to len zvýraznila. Co mi ale logiku velmi nedáva, je motorová ponuka. Krátka Ibiza prisla na trh s tým, ze jej základom je silnejsia verzia HTP (malý, ale predsa argument k podpore tézy o sportovejsom modeli oproti sesterskej Fabii a Pole so slabsím základom). Preco teda kombi, z princípu tazsie a urcené na prepravu nejakého nákladu prichádza v základe so 44 kW verziou? 8-s
Tak tak... vidim to uplne stejne... a shodou okolnosti nejspis se svoji budouci rodinou v malem aute skoncime... 😒 Ale kdyz bude Ibiza (alespon s tou historickou 1.4) za solidni peniz (tzn. cca v cenove hladine Fabie Combi)... budu se v ni s radosti vozit :-! Samozrejme bych radsi 1.2TSI s 6st. ale to uz se cena nejspis vyhoupne na 350k... a to uz je o moznostech ve vyssi tride... Megane, Ceed, i30 a dokonce i Focus... Pripadne bych zustal u malych vozu a vzal Clio III GrTour s 1.2TCE... ted za solidnich 275 v obstojne vybave.
Opravdu povedené autíčko, i s moderní technikou... pokud už bych musel s rodinou skončit v malém autě, pak je Ibiza momentálně nejhezčí.
PS: ta věta o motorech je nějaká kostrbatá...
PS: ta věta o motorech je nějaká kostrbatá...
..to je fakt, ale tady bych to neviděl až tak markantní (alespoň podle fotek), jiní jsou na tom hůř. Jen u fabie II už vyzkoušeli všechno možné (i bílou střechu)a nepomohlo a nepomůže asi nic krom zgruntu nového designu. 😒