Německý Volkswagen na Tokio Motor Show prezentuje zajímavý prototyp sportovního kupé s maximálkou 230 km/h a schopností akcelerovat z nuly na sto za 6,3 s. Spotřebuje přitom jen 3,4 litru nafty na sto kilometrů.
No a mne je prave to - posobit na okolie - uplne ukradnute a aj preto to vidim inac. Preto mne traktorovy zvuk nevadi ja si vsimam to co citim v kabine "traktoru" - fukne tam turbo nejaka sila ma zatlaci do sedadla a namiesto obehnutia jedneho auta zoberiem troch. Mat ale nechciet sa mi tiez nepozdava. Ja radsej mam a chcem. >:D Radsej tam mam R4 1,4 1,6 2,0 a ked treba to vytocim 4-5000 a aj to je nadherny zvuk. Brblanie americkeho osemvalca ma tiez nieco do seba. Vzdy sa za nim rad obzriem ale tie velke objemy ja vidim ako plytvanie energiou. Ked mas ale nevyuzivas. Aj ked ako povies ty na 4,0l je 12-14 l/100km velmi dobre ale aj tak je to 12-14l. Za to uzivis dva motory ktore ti vystacia na beznu aj sportovu jazdu.
Tak si vezmi v potaz, kolik opravdu velkých pracháčů třeba jezdí přímo v dokonalých replikách sportovních vozů ze začátku minulého století. Tam nemají ani airbag. To beru jako extrém a vůz s určitými retro prvky jako kompromis, který mně osobně vyhovuje. S tuhou nápravou jsem se něco najezdil. V určitých situacích auto poskakuje. Ale třeba oproti tomu rozvor tři metry (teď nemluvím o Mustangu) zase proti tomu dává jiný druh stability, takže zase neposkakuje stylem, jakým malá evropská auta. Možná pro tebe je nemyslitelné koupit si auto s tuhou napravou. Pro mě je stejně nemyslitelné koupit si malé auto.
Já klamu tělem. Teda vlastně řečma. >:D Ale nejde jen o to, co slyšíš ty v kabině. Jde i o to, jak působíš na okolí. A věř, že je rozdíl, když se k tobě přisune "klap, klap" diesel nebo když to auto při dojíždění k tobě vydává ten nádherný hukot. Zvuk traktoru pro mne prostě není spojen s dojmem luxusu. A silný motor není důvod jezdit jako pirát silnic. Jde o to, že "můžeš" ale ty "nechceš". Není nic lepšího než být tzv. nad věcí. Každopádně větší počet válců a větší zdvihový objem bych neřadil mezi nectnosti jen proto, že většina Evropanů si nemůže dovolit víc jak R4 ve velikosti 1,6-2,0.
Ti kteri moc rozumu nepobrali, tak dokonce W. Je to jako vic pruhu, vic Adidas >:-[]:-! Jinak u 6-ti valcu je R docela zajimava varianta. BMW ji s uspechem pouziva a zaslechnul jsem, ze u Jagu se neco takoveho taky chysta.
Teba by som ako laika neoznacil. Auta rozoznas nielen podla farby ale aj podla modelu. ;-) Samozrejme ze V8 znie ovela krajsie aj ma kulturnejsi chod ale neverim tomu ze niekto chce auto na presun z bodu A do B a chce tam mat nejaky ten luxus a ze dokaze zistit rozdiel medzi kulturou chodu a zvukom V8 a R4 hlavne ak ma interier maximalne odhlucneny.
Taky rozmerove preferuju tridu BMW3 nebo A4 a Audina je opravdu na pohled o tridu hezci, jen to svezeni....:-( Ten den jsem jezdil jeste s BMW3, X3 a X5. Ty gaziky mi nic nerikaj, ale BMW3 se ridi vazne dobre. Kdyz jsem pak sednul do sveho auta, tak jsem ten rozdil taky vnimal, ale ne tak dramaticky jako u ty A6 vs BMW5. Ale ten bavor je proste divnej, zvenku i zevnitr:-(
Len mne to nejako nesedi ze "vyziadat" si do sportoveho auta v 21. storoci tuhu napravu len preto ze to mal aj model pred 40 rokmi. To je podla mna krok spat. Co bolo bolo. Ideme dopredu naco sa vracat k historii a ... no ... musim to povedat zastaralej.
Věř Jožki, že nejsem žádný odborník na motory. Ale už V6 mi jako laikovi zní mnohem mnohem krásněji než R4. A o V8 ani nemluvím. Takže kritizovat někoho za to, že jezdí častěji ve V8, je na hlavu padlé. Navíc bohatí Evropané taky docela často podléhají neřesti do V. ;-)
1,4 ma maximalku 164 km/hod takze to zvlada v pohode a s rezervou. :-)Na tachometri ti ukaze cca 180 - mam otestovane. Fabka 1,2 HTP ukaze na tachaci tiez 180 ale tiez ide asi len tych 160 - ale vo vnutri to potom huci ako keby si sedel vo vysavaci. A nespominaj skodovkarske meno nadarmo. GTI sa do teba hned pusti. ;-)
Prave kvoli tomu co spominas som raz pisal redakcii ze by sa zisli porovnavacie testy. A hned tu bolo par typkov co boli proti ze je to hlupost. Nie kazdy ma moznost hned presadnut z jedneho modelu do druheho a v porovnavacke to aspon niekto moze urobit a hned zisti rozdiely v com je jedno lepsie ako druhe a ty potom vies na co sa mas sustredit ked si robis vlastnu testovaciu jazdu. A aby som pravdu povedal z tych dvoch sa mne bavor vzdy viac pozdaval aj ked je to trieda ktoru nemusim - je to prilis velke.
Asi i ten se z mirneho kopce a s vetrem v zadech rozjede na 160km/h:-) Miunly tyden jsem na dalnici predjizdel Fabii kombi 1,2(nalozenou) a jel s tim cca 180km/h. Myslis, ze by se z toho dalo vyvodit, ze koncernova auta jsou uzasna?:-) Ja myslim, ze zcela urcite ne!;-) >:-[]
Jo, snažil jsem se to shrnout do nejmarkantnějších rysů. Určitě se ale všichni i trochu ovlivňují navzájem. Skoro každý se snaží být buď jako VW nebo jako BMW/Honda nebo "nejlépe" obojí. Bohužel i dost amerik to postihlo.
To uz jsem ti odsouhlasil:-) Ale vazne, opravdu jsem urtpel o vikendu sok z toho jak se chova A6 v primem porovnani s BMW5. Normalne to clovek tolik nevnima, ale kdyz presednes z jednoho do druheho a zase zpet, tak to vnimas okamzite. Taky nijak nepopiram, ze kazdemu vyhovuje neco jineho.
Takže je všechno jak má být ne? Kdo chce koupit Mustang, má ho takový, jaký ho chtěl mít. A kdo remcá, koupil by si stejně TT nebo Z350, protože má úplně jiné priority a ačkoliv tahle tři auta jsou často brána jako přímí konkurenti, tak každé má úplně jinou osobnost a cílí na úplně jiné řidiče.
Ja mel za to, ze jste jeli po dalnici. Jestli je to takhle, tak nejsem schopen to zhodnotit. Asi nejlepsi porovnani by bylo projeti stejneho useku jednim ridicem se vsema autama. Asi to byly hodne rovny okresky:-) Proto VW nezataci! >:-[]
I na tech 160 km/h ti staci nejaka 1,4. V USA je to tradice a myslim, ze nijak zavrzeni hodna. Ja neznam nikoho, kdo by auto bral ryze jako spotrebni zbozi. Sice se spousta lidi tak tvari, ale stejne o tom premysli, aby mu to auto sedelo po vsech strankach.
Nuz ponahlali sme sa vsetci traja a isli sme naplno. Ked mna predbehlo to Subaru tak hned som vedel ze je to 1:spickove auto (dalo by sa povedat ze je to skoro sportove auto) a 2:sofer bol velmi dobry (podla toho co som stihol vidiet). To ze kamarat je perfektny sofer to viem (ved preto v poho drzal krok) ale ze ja som sa za nimi omeskal len o tak malo to ma prekvapilo. Ze ten Golf Plus je az taky dobry to som bol velmi prijemne prekvapeny. PS:Ja mam najazdenych maximalne 100 000 km takze nejaky perfektny sofer nie som. Ale po tej jazde som si povedal ze som zlozil skusky na velmi dobreho vodica. >:D >:D >:D PPS: ak poznas cestu z Blavy do KE usek od Rim. Soboty do Tornale.
Ved prave "len" Mustang. Pre mna ta najlepsia najznamejsia americka klasika sportove auto a tuha naprava. ;-\ A zase pozor. Netvrdim ze kazde auto ma. Ale ze podla americanov musi mat. Ved preto ju ma aj ten Mustang. Ved si ju americania "vypytali". Aby to bol ten spravny Mustang.
Ale pozor. Ja netvrdim ze nie je rozdiel v kulture chodu. Ja som tym chcel povedat ze priemerny clovek pre ktoreho je auto spotrebny tovar ktoreho zaujima to ze si sadne do sedadla nastavy paku na D a stlaci pravy pedal lebo s lavym to nevie ;-) >:-[] tak ten nerozozna ten rozdiel. Europa a Amerika aky je tam pomer medzi velkymi motormi. Povedal by som ze v statoch je podstatne viac velkoobjemovych mnohovalcov ako v Europe a ovela viac policajtov ktory meraju rychlost a o dost vyssie pokuty takze mat velky motor je tam viac nezmyselnejsie ako v Europe. A EU ma Nemecko bez obmedzeni a napr. aj Rakusko zvysuje na 160 na niektorych usekoch. Takze povedal by som ze u nas take auto viac vyuzijes ako tam.
Nezapada - lebo nasa nahanacka nebola na dialnici ale na okreskach. Tam ti to turbo v pohode vyrovna rozdiely. A este k tomu ked je to Passat s novym podvozkom tak to ti neujde ani Subaru. A to uz je co povedat. ten golf Plus je predsa o trosku inom. Vyssi uzsie pneu - predsa len horsie sedi na ceste ako Sub.
To narůstání modelů a rozšiřování dieselů je celosvětový trend. Nicméně už jsem o Francoucích také psal, že mi vadí, jak se zbavují své "výsady" produkování pohodlných měkkých aut a přicházejí na německou cestu tvrdých aut :-(
eeh...zrada! (Zatial) iba (dalsi) facelift: [odkaz]
Dufam, ze to nebude dalsie take "vecne" auto ako bol NSX. 15 rokov na trhu - to je brutus. Uz aj tu S2000 by to chcelo novu. ;-\
Který VW je v USA "dost oblíbený"? :-) Nejprodávanější je tam Jetta a ta je v rámci nižší střední hluboko v poli poražených za Focusama, Civicama, Corrolama, Cobaltama. Prodává se o celé řády míň.
Vidím to naprosto stejně. ;-) Navíc u nově uváděných modelů osobních (!) aut (nepočítám pracovní pick-upy a off-roady) má tuhou nápravu už jen Mustang. :-( Takže nechápu, kde bere Jožki to, že každá amerika má tuhou nápravu. Už jí nemá ani Town Car. A je to škoda.
no mě to T.V.R. nepřipomíná, jo Opel udělal taky takovej pokus a ten měl myslím spotřebu 2,5Litru, ale na tom není nic špatnýho, že i VW udělal takovej projekt.......
...neviem ako vam ale mne to strasne pripomina modely TVR...bol by som zvedavy ktore desing-studio im to robilo...ale inak celkom podarena vecicka:-)...nieco podobne mal aj opel na baze speedsteru...tusim EcoSpeedster s dieslom
Teda ted se s tebou budu hadat!;-) Kultura chodu 2.0R4 a 4.0V8 bude rozdilna! A bude a bude!!!;-) K ty rychlosti na dalnici.....proc teda vsichni delaji aspon nejaky rychly model, kdyz temer vsude je rychlost omezena? Tenhle argument je o nicem. O ostatnim se da diskutovat, ale o tomhle ne.
Ale pamatuju si , co jsi rikal, neboj. Taky to presne zapada do toho co jsem rikal. Na dalnici se rozdily smazou 2.0 TDI se rozjede stejne jako 3.0 benzin (jen o trochu dyl a mozna bude mit o neco mensi maximalku, ale tou stejne normalni clovek nejezdi), benzinak musi casteji tankovat, protoze mu to a) vic zere b) ma mensi nadrz, aby mel auto vyvazeny (u VW je to jedno, jede stejne jen rovne:-)). Takze suma-sumarum tvrdime to same;-) Jag je pro tlusty, stary, anglicky paprdy, sam jsem zivym dukazem >:-[]
takze karbon?850 kg? diesel?100 KW?cili kdyby to melo treba tu budouci 1.4 komp+turbo a zbavilo by se to kravin typu keyless entry ctecky otisku a hromady elektromotorku tak by 730 bylo mozna i realny ne?ale musim uznat nebyt titulku tak bych VW netipoval.myslim to jako pochvalu..
to je dominanta u amerik ta "litrová spotřeba" konec konců udělat s objemem 7l 20litrů na 100km je lepší než 6litrů na 100km s 1.2l například.A jinak nezatracuj VW, GTI by to neunes a já mám tyhle auta rád a v U.S.A jsou tyhle auta taky dost oblíbený a neříkej, že ne.Ale beru to s humerem co si napsal a myslím, že si to psal s humorem, protože by jsi to jinak nepsal ty, ale někdo jinej, tečka
A tretou skupinou je skola americka. Auto musi byt velke aby tam priemerny american vosiel bez obuvaku. Musi mat minimalne 8 valcov a 4 litre. Dovod je neznamy kedze jazdia na dialnici 60 mph. Vraj kultura chodu. Ak sa american posadi do 2,0 4 valca "verim" tomu ze zisti ten obrovsky rozdiel v kulture chodu. Musi mat tuhu napravu. Ved aj tak sa jazdi len na dialnici. A je mimoriadne komunikativna. Hned vodic pociti ak prejde jednou stranou auta po hrboli. Spotreba sa ospravedlnuje slovami - ale ved na ten objem je to velmi dobry vysledok. Co na tom ze uz pomaly nebudeme mat ropu benzin a samozrejme naftu. Hlavne ze american ma 4-litrovy 8-valec.
Ale ale matesi. Velmi rychlo si zabudol co som spominal na kongrese. Tak zopakujem co som zazil na vlastnej kozi. Ako prve islo Subaru Outback s trojlitrom potom isiel kamarat Pasikom s 2,0 TDI a potom ja s Golfom Plus s 2,0 TDI. Vsetci traja sme sa ponahlali a isli ako sa hovori na vodicak. Nie na pokutu 2000 Sk a pod ale na vodicak. A isli sme nie po dialnici ale po zakrutach uzkych a pomerne vela aj po rozbitych slovenskych cestach. To Subaru kamaratovi neuslo a mne usli na 20 km o asi 2 minutky a to Subaru som predbehol vtedy ked musel typek tankovat lebo spotreba mu isla do nebies. Takze ani zdaleka neplati ze VW je na dialnice. To rovnako by som ja mohol povedat ze Jag je pre starych tucnych anglickych paprdov. ;-)
Asi jo, skoncilo to tim, ze jsem se musel jit prevlict a umyt si ruce:-) Priste to sverim nekomu, kdo o tom neco vi:-) Par typu uz mam a GTI to neni:-) A navic ty VW bryle se neobjevily, snad je to dobre, mohlo by to mit negativni dopad na moje manzelstvi >:-[]
Já to vidím na alobalem obalený molitan. Protože na autě je podle Němců asi nejdůležitější, moct si ho "zmáčknout". >:-[] A neustálé opakování oxymoronů jako "kvalitní plast", "malý zvenku, velký uvnitř", "kultivovaný turbodiesel" nasvědčuje nějakým problémům vyrovnat se s realitou. Toto zvláštní hnutí mysli jsem tu už kdysi pomocně zhmotnil jako "VW-brýle". Je to jedna z dominantních evropských motoristických škol. Druhou je škola sportovně-asketická. Jako největší ikony uctívá BMW a Hondu. Zatímco u VW školy je nejdůležitější u každé nové generace zvýšit vnější rozměry i cenu, aby člověk podlehl iluzi, že si polepšuje, škola sportovně-asketická adoruje vždy auto menší, tvrdší, rychlejší, lehčí. Takže paradoxně se většímu obdivu těší sociálněji zaměřené modely jako BMW 3 nebo Civic, zatímco kvalitnější vlajkové lodě BMW 7 a Legend už jsou vnímány jako něco honosného avšak ne úplně ideálního. Nejzajímavější složkou vnímání sportovních asketiků je adorace relativních veličin. Například "spotřeba na litr objemu". Tento trik umožňuje vyzdvihování menších motorů. Protože u nich bývá "ždímání výkonu kde se dá" nutností. To snadno dokážeme i v jejich vlastních stájích jako byla třeba minulá Legend 3,5l podle tohoto názoru horším autem než minulý Civic. Absurdnost relitvních veličin lze dokázat dále zavedením "relativní spotřeby". Kdyby se spotřeba dělila zdvihovým objemem, najednou by naopak byly malé motory tím "odpadem". Stěžejní orgasmické pojmy jsou zde "vlásenka", "řazení" nebo třeba "komunikativní" (řízení či podovozek). Stejně jako se sportovní asketové zaříkávají slovy jako "požitek", VW-brýlovci se snaží v sebou podplacených testech upozorňovat na imaginární výhodnost cena/hodnota a hlavně cena/kvalita. Francouzské značky se poslední dobou stále více přiklání k VW-brýlovcům (bombastické narůstání modelů, dominance torbodieselů). Kdo není ani v jednom táboru, trpí radikálním poklesem prodejů a pošramocenou image. Příště budu diagnostikovat automobilové archetypy. Tedy předobrazy či chcete-li předsudky (i kladném slova smyslu).
Ano, jejich auta jsou delany na dalnice. Pri dlouhy ceste jsou usporny, nezataci, nudny (nikdo s nima nechce zavodit:-)). Tam maji svoje opodstatneni. Nutno dodat, ze pouze pro lidi, ktery se chtej dostat z A do B a je jim uplne jedno, jestli jedou autem, vlakem nebo budem:-) Ti, kteri chteji auto RIDIT se urcite stavi v nejakem jinem salonu:-) Jen tak namatkove me hned napada nejaky s modrym ovalem nade dverma (a Subaru to neni);-)
....no jasne, ze ukazuju predovsetkym ten diesel. V Japonsku totiz diesel nie je prilis oblubeny. Teda presnejsie nebol...teraz tam vrj narasta zaujem. Tak asi preto takyto koncept..
právě že tu naftu cpou opravdu všude... :-) kdyby dělali motorky, tak by jezdily určitě na naftu... >:D A je jasné že je to jen hračička, ale proč..?? ukázat, že mají skvělej diesel..?? pro marketing by se to mohlo hodit... :-)
EcoRacer je iba taka hracicka...tak nech si jazdi na co chce (okrem toho, VW je vcelku posadnutý zavodnymi autami na naftu. A nielen on...). zato koncept Lexusu LF-Sh (nastupca LS-ka) je ine kafe: [odkaz] ////[odkaz] // [odkaz] /// poobede by mali byt k dispozicii aj snimky nastupcu Hondy S2000! (A uz su fotky Nissanu GT-R, aj Fordu Equator) ;-)
Pokud to "Eco" má znamenat ekonomický(úsporný), tak je to v pohodě. Ale mám štiplavé podezření, že si někdo zase myslí, že spalovat naftu je ekologické. >:D
Beztak to má emise jedů (neplést s CO2) jako benziňák s 12ti litrovou spotřebou. Takže je to sice úsporné (vhodné pro socky toužící po zrychlení 0-100 za 6,3) , ale jinak je to stejně smradlavý traktor jako všechny ostatní... fuj fuj fuj.... :-!:no: