Technika
0
no vidíš, to je konzistence názorů ... možná zkusit vícero aut, nebyl bys tak zahleděn jen do produkce aut VW, ale změnil bys svůj žebříček ikon
Přejít do diskuze
Sierra Cosworth, Escort Cosworth, RS 200: jak vidis, Ford MA sportovni historii. Ted jmenuj nejaky ty sportovni "ikony" od VW. ;o))
Ach bože.Vždyť jsi ráno psal, že odjíždíš Jo, jo, jo, Já pustil u sebe Focuse lehce pod kožich. Dál ale ne!
Filozofii Focusu, Glofu a Astry jsme probirali pred 3-mi tydny, nekecej...mam Ti pripomenout drobnou rezignaci, ze je Golf v nejlepsim pripade roven, ale ne lepsi nez Focus??? Nepij tolik, zapominas.
Ano. Tedy hovoříme o nižší střední, resp. o hot hatch. Tak jestli tu čteš - podívej se co jsem napsal u článku o GTI. GTI je legenda, která zahájila tyhle lítačky. Jsou samo i jiné legendy - třeba Manta, ale má legenda je GTI. To GTI se vrátilo na výsluní s Golfem V. A udělali ho skvostně - vynikajícímotor, vynikající karoserie. Umím pochopit, že někdo inklinuje k Fordu. A když ti to píši, tak jsem na míle vzdálen lásce k těm autům, co řaděj od 8tisíc vejš. Takže Honda, to pro mně neznamená nic. Nic. Navíc jsem z Evropy, kolébky aut, kde byla vyrobena překrásná auta a překrásná auta se vyrábí. Takhle do jednoho příspěvku ti nemohu popsat "filosofii" Geteíčka. Tohle máš buďto v sobě, nebo ne. Snažím se tu "filosofii" tady vypisovat. Nevšiml jsem si, že by tu někdo vypisoval filosofii Focusu. Přitom bych to uvítal. Takže, ano. GTI je ikona. legenda, kvalita, styl, trvání v čase, spolehlivost, přívětivost, radost, nadčasovost, věrnost, žádná povrchnost, poctivost. Tohle vše tam u něj najdeš. Co najdou jiní u Focusu, ať vypíší jiní.
Ja mam iba jednu otazku na Teba... Ty to myslis s tym GTI vazne, alebo je to daky zly zart, alebo co?
Něco na tom bude. Když už píšeš i dopoledne. Beru tedy ne vědomí, že když na jakou koliv mou zprávu do 2 minut neodpovíš, tak se mnou bezvýhradně souhlasíš. Jasné, jo?
VW chyby nedela, druha generace Pola byla tak dlouho v prodeji, jelikoz byla oblibena, ne zastarala Golf III byl tak spatne vybaven, nebot se zjistilo, ze nemci maji radi z vybavy pouze stresni okno a dvere radsi obihaji, navic pouzite motory (vyjma TDI) byly osvedcene uz v sedmdesatych letech, proc je tedy nepouzit. Facelifty modelu Passat jsou tak rozsahle, ze je nazyvame novou generaci. Golf IV vyjel na platforme tak kratke, nebot statistiky prokazaly, ze vetsina zakazniku chce zhubnout a to se pry nejlepe podari na zadnich sedadlech s koleny u brady Navic, kdyby se Phaeton prodaval, tak by byl uspesny Kde tak levne poridite tezky tank prizpusobeny k jizde na vozovce s prepychovou vybavou
Další fáze e😜erimentu bude, že k tobě jen přiblížíme GTIho a ty se samovolně budeš vrhat po klávesnici.
Body za odvahu pro Megane, Focus-jasne odlisnosti od klasickych verzi, Astra OPC je opravdu hezka, Golf-vlk v rouse berancim, ale zase jsme u nazoru jednotlivce. Psano Tvymi slovy: Neberte to jako dogma, ale je to tak!
to není žádná parodie, to byl jen pokus o nadsázku. A nesnaž se tvrdit, že neparoduješ jiná vozidla než VW ! Pokud to nejsou výrobky VW, tak si servítky nebereš a kolikrát šaháš k podpásovkám. Pokud to tvá VW duše nezkousla, pak by jsi měl svoji VW ješitnost léčit. Humorem člověk jest živ. Golf se přežil, statistiky to napovídají. GTI má možná odkaz na I a II, ale pak zela docela dost velká díra, legrenda byla přestřižena. A i kdybych si to myslel jen já, je na tom něco špatného ? GTI, vzpamatuj se ! Nejsou na světě jen lidi, co vidí auto jen ve VW. Pochlap se a přiznej, že i VW občas neudělá vše dokonalé a bez chyb. Zkus to, věřím, že na to máš a napíšeš něco více než jen uplakané řeči. Čekám
Yaroukh, ciello, ja a cert nidky nespime! Dokonce mam posledni dobou takovy reflex. Vzdycky kdyz napises nejakou kravinu (takze skoro pokazdy) mam nutkani sednout k pocitaci a neco napsat. Pavlov by mel radost
Zajímavé... já bych teda na to 1. místo dal neokázalost GTI, pak Opel, Focus, a Megane. Jehož pojetí karoserie mi k "hatch" teda nejde vůbec.
Píšeš parodie na GTIčko. A to je projev mírné zoufalosti Všimni si, že já nijak Focuse naparoduji, nehaním. Jen se snažím porovnávat a hledat rozdíl. Nikoliv že bych Focuse zesměšňoval. No, a napsat, že GTIčko se zkrátka přežilo... to snad tady píšeš a myslíš si jen ty
vnitřkem ??? jako kostkou, co zbyla z výroby utěrek, placatým volantem kvůli pupkáčům (nebo snad kvůli blondýnkám ?), nebo snad tou vzývanou 300vkou ??? nenech se vysmát ... Legenda je legendou jedině tehdy, když je neustále v něčem hodna obdivu a to se u GTI III a IV rozhodně nedá. Takže GTI V nenavazuje skoro na nic, jen těží ze jména z prahistorie. Ostatně, nahoře to někdo psal, legendy mají odcházet v době slávy a ne úpadku. Golf i GTI se zkrázka přežilo.
Tyden pracuju, pak muzu jeden den prispivat. Rekl bych, ze vtipy o blondynach by se mely rozsirit i na brunety. Nicmene...co je v dome neni pro me. Vetsinou si mohu dovolit s prominutim zapr..t boty od blata na stavbe...a to je skoro zadarmo Bobe! Testy renomovaneho casopisu PajaCar: Vizualni dojem hothatchu - 1. Ford Focus ST, 2. Renault Megane RS, 3. Opel Astra OPC, 4. VW Golf GTI. Jizdni dojmy budou dodany ihned po zaslani pozvanky od redakce Auto.cz pro mou malickost.
já pořád nechápu tu souvislost se změnou nicku ... nebuď záhadnej a vysvětli mi to, klidně po lopatě teda jako pro blbce, asi jsem, když to nechápu
Mne se "pomeranc" hodne libi; je to pro sportak spravne jedovata/zhava barva. A je co se image-sporta(c)ku tyce, je UNIKATNI a pritom VYRAZNA. Bejt "pomeranc" financne na dosah, trval bych prave na tyhle barve.(BTW ze jsou i u Fordu auta, ktera radeji nevidim, by mohl potvrdit nudny Five-hundred.) P.S.: Uz at je venku Focus CC!
Sportaky od Forda pro srdcare tezke? A od VW pres srdce??? 😄)) To mi pripomina tu o nudnem Mondeu a smrncovnim VW. 😄 Pak se div, ze musis porad nekomu vysvetlovat, ze NEJSI NEJSI opakuji NEJSI VW-fanatik, a ze UMIS UMIS sakra UMIS byt objektivni. "VW pro srdcare." LOL 😄)) GTI, GTI, dite jedno nestastny! 😄
Co dodat? Sna😜 CHA-CHA-CHA! 😄)) Clovece GTI, apeluju na tebe, rekni uz konecne drogam sve jasne NE! Zdravi i reputaci mas jen jedny! 😄
Tak, a je to tady nanovo. Já už věřil, že to nepřijde, a zase je to na stole. Sice ne s takovou intenzitou, jako minule, ale jsou ještě tací, kteří možná trochu pochybují o jasné převaze GTIčka. Aby tedy bylo jasno - je 30 let GTIčko. Prošlo si trnitou cestou a důležité je, že hned první model způsobil tu revoluci. Tam nastal zrod ikony. To co je dnes, ja naštěstí GT-I-KONA. O motoru, o jeho pružnosti, krouťáku, prostě motoru od VW nemusím psát. Naštěstí je to úplně ale úplně neco jiného než Mazda... Cenné je u GTI jeho dokonalá karoserie. Kdo nevidí, ať se soustředí - chyba je na jeho straně. Pak je tu Ford a jeho Focus. Jasnej konkurent, povedenej, včetně vizáže. Ovšem vizáž bez přesahu k ikoně. Žádné markanty, žádné srdce. To mu vytýkám. Počkám na ST v reálu a podrobím ho zkoušce. Ted tvrdím, že vnitřkem také nehne s prvenstvím GTI. Ale beru ho jako kámoše. Focus u mě poskočil (na tvrdej nátlak Matese) o stupeň blíž ke GTI. Ovšem GTI je IKONA.
Pajo, ty tejden nepíšeš, a pak me nenecháš chvíli makat Tu asistentku nezávidím. Jestli takhle "bouchá" do všeho, tak pozor na alimenty
Hele, já vím, je to těžké číst ode mně tyhle nevyvratitelný GURUpravdy Ale jak víš, tak čas od času se zastavím a popatřím, tuhle Focus, tuhle Jaga. A vím co mám ocenit. Tak třeba toho Jaga cením
Jo - jsou tu tací, co mění nick... tak píši, že jako je důležité neměnit nick. Nebo ne? A bez souvislosti k tomu píši - mít jasno - jak že getei je pro srdcaře a od Forda je to přes to srdce trochu těžké.
GTI máš pravdu - pro Tebe je ten Golf nejlepší - ale až si přestaneš plést nohy, možná Ti dovolíme svézt se i nějakým autem.
Já nikde nepsal, že obyčejně hladím řadičku. Jen jsem dělal paralely na testy aut, které tu prezentovali kolegové. Navíc fixace na falický symbol je problém spíš zastánce manuálů.
Tak jsem zase zpátky. Jel jsem na Žižkov. Občas musím, znáte to. Dneska to ale nebylo ono. Stanice Hlavní nádraží by vyhovovala jen rybám. To byla taky šleha. Tak jsem pohladil kolena (ekvivalent pohlazení řadičky) a zkoušel slalom mezi asi dvěma stovkama bezdomovců v Sherwoodu. Přežil jsem a zachránil aspoň holý slipy. Testík pak byl proti tomu hororu už jen třešnička na dortu. Šetřete na auta lidi, ať nemusíte plavat v tunelu metra!
Kde jsi, dopravas si nove nastaveni motormanagementu, nebo si chladis PC v desti??? Spousta oponentu=zvyseni gaze od Bernda za zvysovani image v CR!
nehledě na to, že pomeranč nebude jediná volitelná barva, na rozdíl od GTI, kde k bílé a vlastně jakékoli karoserii dostaneš červený lem masky ...
Vsak si ji taky festovne zaplatis, navic znam spoustu lidi, ze kterych budes mit pri rizeni taky plne gate a muzou mit pod kapotou jen 50k!!! (Asistentka mym autem minuly tyden pri vyjizdeni z parkoviste trefila tri auta jednou ranou...jako GTI leva, nebo prava????)
GTI jezdi hlavne na trenazeru!!! Obrat si pedaly a neslapej po snure, uvidis, ze Ti potom CMR05 pujde hrat podstatne lip.
Pouze jsem konstatoval tu podobnost krasne oranzove k te u Murcielaga, ktera nesedi kazdemu autu. Pouze si to prekrucujes jak je potreba, coz je nefer, zase na druhou stranu, pokud si nekdo precte vse, vi sve... Levou nohu mi prosim vysvetli, jestli ji pouzivas k brzdeni, pak jsi frajer...
O tom uz jsme debatovali 1000x Ford legendy necha jit na zaslouzeny odpocinek v dobe kdy jsou jeste legendy! VW udrzuje pri zivote modely, ktere uz mely davno skoncit. GTI(plechovy)=Vondrackova
Svata pravda!! GTI je absolutne mimo a nema zadny auto vkus o zavodnim srdci ani nemluvim Ted uz jen jako osamely vojak brani Golf kvuli svemu nicku
Styl má, to bezpochyby, ale někdy se pojedem projet a uvidíš, že styl není jedinou její předností... I když...občas mě stíhá pokušení vyměnit za 350Z třeba časem...
Já si z toho vedra popletl nohy - prostě, nesmí ti změknout pravá noha. Pozor, letí kolem tebe GTIčko, ať ti nerozrazí vzduchová vlna ty lítací japonský dveře P.S. Ale vážně - RX beru jako tak trochu stylové auto...
Chtělo by to se projet v GTI. To je sice na plný kalhoty, ale zase tě osvěží dvouzonová klimačka P.S. Passátně.
Je 30,5,2005. A dnes v 15.06 je to tak, že Golf GTI je v plný parádě zpět. Je to tak. Zadní nápravu nechme tam, kde je. Já uznávám legendy Fordu, psal jsem už o Escortu... A GTIčko je tady a dává o sobě setsakra vědět...
Jo, hnala se sem před chvílí bouřka. Lačníc po čerstvém vzduchu, otevřel jsem okno a vyklonil se. Dostal jsem přímo do ciferníku pořádnou spršku prach, písku, pylu a kdovíčehoještě. Výločný zážitek.
...No, kdybych potkal GTI-ho v GTI a seděl bych v RX-8 tak by mě hodně svrběla pravá noha, ale z úcty k legendám bych se kochal krajinou...
Dneska ti to hezky píše. Jako by to nikdo nechtěl stále slyšet - GTI je láska pro ty co ví. Ti ostatní, to je láska pro ty, kteří buď to dělaj, že ví, nebo sice neví, ale je jednodušší působit nevědoucím dojmem mimo getei než v getei To je věta, co?
Precedo klid. Klid Vedle koní je důležitá zejména levá noha. Hlavně nezměknout. Takže já nemám obavu z pomerančovejch pokusů o předjetí geteíčkařů... Jsou srdcaři a ti co to doháněj barvou, jak nahoře píše paja (LAMBOHATCH). Takže, to by si snad ani nikdo nedovolil... předjet GTIčko. Co?
Já uznávám tohle - neměnit si nick a mít jasno... pokud možno ve všem. Jinak Siemense zásadně doporučuju před jízdou z krku odložit - psali jsme o kravatě u bezpečnostních pásů. A bejt uškcenej na šňůře getei, no to bych nepřežil P.S. Jsem zvědav na ty Focusácký bejky tady... Uvidíme.
Golf vs. Escort (legenda rally), Golf vs. Focus (dtto jako Escort), tovarni tunning VW (bez vetsich sportovnich odkazu) vs. Fordovo oddeleni RS (zadpovedne mimo jine za to, ze Golf konecne presel na viceprvkove zaveseni kol, aby se nemusel stydet). Jakesi "R" vs. slavne jmeno Cosworth. Kdyby nebylo Fordu, jeste Golf X by jezdil s jednoduchou zadni napravou a pouzival stale dvouventilove "osvedcene" motory ze sedmdesatych let minuleho stoleti. Budu s Tebou polemizovat velmi rad o kvalitach Passatu a jeho prinosu pro stredni tridu, ale diskutovat o etalonu, ktery etalonem uz minimalne druhou generaci neni...to ne.
Píšeš to hezky... takovou legendou, jako BYL FEC... jo, byl, to ano, souhlasím. Jenže už není... Prostě není. A Sierra se dnes už také nevyrábí..., viď. Tohle prostě u Forda neumí. Máj legendy a jednoduše je pohřbí... Jo, tak tvůj příspěvek by seděl u veteránů. Uznávám, že se srdcem. Jsem teď tak trochu oponent z donucení... Já ale píši o GTIčku, které JE.
GTI, braň se!!!! Řekni jim, že na R32 focus nemá!!! Přesto... Nový Golf i nový Focus jsou v civilní verzi takový nějaký divně nevábný auta. Ale když se na ně nacpou lepší nárazníky, barva a další serepetičky vypadají oba dobře. Řekl bych: GTI a ST = plnohodnotní soupeři... No já sedět v GTI a potkat ST, tak se mi udělá vír v nádrži...
GTI bych zbytecne nehanel, po dlouhe dobe je to od VW neco, co si zaslouzi tato tri legendarni pismena, navic jako bonus vypada opravdu dobre, ovsem osobne bych sel do ST, uz se na nej tesim nazivo. K RS, posledni info co jsem cetl na Carspyshots je 200-220kw a samozrejme 4x4, o aktivnich diferencialech a dalsich hracickach tam vsak nepsali, nicmene to bude konecne hracka pro ty, kteri nemini usedat do EvoX, nebo noveho STi, ktere by melo byt hatchback, navic s docela surovym (v tom lepsim smyslu slova) designem. Pravda je, ze R32 na to pujde s atmosferickym sestivalcem a mensim vykonem, nicmene to neznamena, ze nebude schopen se teto svate trojce postavit, bude z nich zrejme nejuniverzalnejsi a bude ho moci pouzivat i Vase draha polovicka (psa jsem tim nemyslel).
Lambo hatch nechci Jasně. že 32ka ho vyklepne na silnici, ovšem GTIčko ho vyklepne už teď svou legendou. A registruj prosím, že jsem ho vzal do party...
RS bude tentokráte pravděpodobně s pohonem všech a 2.5 bude mít kolem 190 kW, pak si kromě GTI může VW za klobouk strčit i R32.
ST má na rozdíl od GTI nějakou jiskru, charakter a hlavně potenciál být sportovní hatchback. Zaujme a rozhodně je pro mne větší "bejk" ten, kdo řídí focuse než ten, kdo bude sedět za volantem GTI se siemensem na krku ...
Myslím, že naopak Focus má právo vybírat si zda má GTI na to stát po boku takových ikon jako byl Ford Escort Cosworth, Ford Sierra Cosworth... V tomto pohledu je GTI spíš hračka pro náctileté (což v podstatě je), zatímco výrobky Made in Cosworth - Cítíš jak to zní? 😄 jsou plnokrevným sportovním náčiním
Obavam se priteli, ze jsi nyni trochu prestrelil, GTI je sice urcite skvele, ale mluvis o nastupci Focusu RS, ktery byl nejlepsim hothatchem s pohonem prednich kol, pokud hosi z RS teamu cele roky nic nedelali a pouze si valeli sunky, pak by Golf mohl hrat vyrovnanou partii, ovsem pokud pracovali alespon par dni v tydnu a vybrousili tento klenot, obavam se, ze Golf bude radsi videt ve srovnavacich testech vedle ST pripravovany R32, ktery by mel byt lepsi (do doby predstaveni verze Cosworth). Barva je veci vkusu, Glofu by asi neslusela, ale ST-cko vypada jako Lambo hatchback.
Tak v mezidobí od jednoho pomeranče k druhému jsem zprubnul FOCUSe a byl z něj velice mile překvapen. To ST bude jistě zajímavé. Nemá sice "srdeční" potenciál jako GTIčko, to ví každý, ale těch 25mustangů navíc může být příjemných. Jenže, co ta barva? Tohle jedině v černé... pak jo... budem ti sice z GTIčka mávat, ale berem tě do party. Jako kámoše. Máš na to. To teď už vím.