Ekonomika
Jo, ja jsem taky jednou slysel, ze TDI motor odesel do vecnych lovist. Ze vsech TDI (asi 40, ktere jsme ve firme meli) se nam to taky stalo. Jednou, kdyz servis zapomnel vymenit ve 180 tisicich rozvodovy remen. Kdyz se to stalo, tak na te Octavii bylo asi 260 tisic km. No a taky jsme meli ve firme jednoho Peugeota 407 a tam se sypala elektrika tak, ze byl za prvni rok v servisu celkem asi 2 mesice. Prodali jsme tu hruzu, kdyz na tom vraku bylo asi 30 tisic km. Zkratka takova mala zkusenost z realneho zivota. Ne, co jedna pani povidala... :-!
s tou spolahlivostou je to tak ako pises...neda sa na zaklade jedneho, resp. niekolkych blbych kusov odsudit znacku vozidiel. Vsade citam aky kram je fiat, pripadne rendlik a ked pozriem vo firme na dvor kde su tieto vozy zastupene (v sucasnosti vysoka prevaha fiatu)zistim, ze okrem mojho aktualneho fiata nikto problemy, ktore sa nevyskytuju aj u statisticky spolahlivejsich vozidiel.
soused má služební Oktávku 4x4 TDI. Když byly před vánocemi ty velké mrazy, všechny páčky mu jezdili jedna radost, akorát že praskl válec, vytekl olej a zadřel se motor...
V tom samém baráku bydlí další soused, má lehce jetý POLO HTP (asi 70tis.). Na podzim mu všechny páčky jezdili jedna radost, akorát mu odešlo tesnění nebo hlava válce, už nevím co přesně, ale prostě bylo to na výměnu za bratru 25-30tis.
Mně na mém Renckovi nesvíti jedno parkovací světlo. Už když jsem byl na STK mi to vypadlo, mechanik s tím nějak zacloumal a naskočilo, takže asi jen nějaký kontakt nedosedá. Jo a páčky, ty zatím fungují, i když ventilace se trošku zasekává na krajní poloze.
Mám teď říct že celý koncern stojí za starou bačkoru? A že Rencek je nejspolehlivější?
Ukážu ti X Citronů, Fiatů, Rencků kteří jezdí v pohodě (i služebáky, ne jen načančané vozítka na nákup jednou týdně) a naopak X Škodovek, VW, ale i Mazdy a Toyoty, které jsou na tom přesně opačně.
Kvalita je ošemetná věc. Největší problémy měli automobilky začátkem nového tisíciletí s masivním nástupem elektroniky. Teď už by to mělo být +/- v normě a rozdíly mezi značkami jsou skutečně marginální.
Značkové servisy jsou kapitola sama o sobě a až na pár světlých výjimek, je větší pravděpodobnost odhalení závady u nějakého menšího specializovaného. Autorizovaný postupuje podle nějakých směrnic a mění, mění, mění, až se nakonec snad trefí...
V tom samém baráku bydlí další soused, má lehce jetý POLO HTP (asi 70tis.). Na podzim mu všechny páčky jezdili jedna radost, akorát mu odešlo tesnění nebo hlava válce, už nevím co přesně, ale prostě bylo to na výměnu za bratru 25-30tis.
Mně na mém Renckovi nesvíti jedno parkovací světlo. Už když jsem byl na STK mi to vypadlo, mechanik s tím nějak zacloumal a naskočilo, takže asi jen nějaký kontakt nedosedá. Jo a páčky, ty zatím fungují, i když ventilace se trošku zasekává na krajní poloze.
Mám teď říct že celý koncern stojí za starou bačkoru? A že Rencek je nejspolehlivější?
Ukážu ti X Citronů, Fiatů, Rencků kteří jezdí v pohodě (i služebáky, ne jen načančané vozítka na nákup jednou týdně) a naopak X Škodovek, VW, ale i Mazdy a Toyoty, které jsou na tom přesně opačně.
Kvalita je ošemetná věc. Největší problémy měli automobilky začátkem nového tisíciletí s masivním nástupem elektroniky. Teď už by to mělo být +/- v normě a rozdíly mezi značkami jsou skutečně marginální.
Značkové servisy jsou kapitola sama o sobě a až na pár světlých výjimek, je větší pravděpodobnost odhalení závady u nějakého menšího specializovaného. Autorizovaný postupuje podle nějakých směrnic a mění, mění, mění, až se nakonec snad trefí...
náhodou, v té době to už Toyota montovala jako standard, sice jen pro nejvyšší výbavu a japonský trh, ale montovala! >😒]
1. Renault Nissan nevlastní. Má v něm cca 45% percentní podíl. Nissan naopak vlastní 15% akcí Rencka
2. Renault vlastní Dacii - 99% a nějaké drobné (nevím kdo má těch pár zbylých akcí) a vlastní Samsung Motors v Koreji, když se to tak s 80% podílem dá říct
3. Rencek byl státní do roku 1996 kdy byl privatizován, teď má stát podíl cca 13%
4. Aliance Renault-Nissan začala vznikat v roku 1999. Nevím kdy Nissan otevřel továrny v Englandu, ale myslím, že to bylo ještě dřív. Krom toho, se 44% podílem by asi stejně nemohl sám rozhodnout, kde postavit novou fabriku, a i kdyby, věřím tomu, že by jí postavili tam, kde to vychází ekonomicky nejlíp, takže určitě ne ve Francii. Národní hrdost je jedna věc, ekonomická čísla druhá
😄
Víno nepiju takže nemůžu sloužit, ale když jsem byl jednou v sklípku (pil jsem slivovičku) tak padla také otázka, jestli jsou F vína nejlepší. Vinař konstatoval, že kvalitativně se jim třeba chilská klidně vyrovnají, tradice je ale tradice.
2. Renault vlastní Dacii - 99% a nějaké drobné (nevím kdo má těch pár zbylých akcí) a vlastní Samsung Motors v Koreji, když se to tak s 80% podílem dá říct
3. Rencek byl státní do roku 1996 kdy byl privatizován, teď má stát podíl cca 13%
4. Aliance Renault-Nissan začala vznikat v roku 1999. Nevím kdy Nissan otevřel továrny v Englandu, ale myslím, že to bylo ještě dřív. Krom toho, se 44% podílem by asi stejně nemohl sám rozhodnout, kde postavit novou fabriku, a i kdyby, věřím tomu, že by jí postavili tam, kde to vychází ekonomicky nejlíp, takže určitě ne ve Francii. Národní hrdost je jedna věc, ekonomická čísla druhá
😄
Víno nepiju takže nemůžu sloužit, ale když jsem byl jednou v sklípku (pil jsem slivovičku) tak padla také otázka, jestli jsou F vína nejlepší. Vinař konstatoval, že kvalitativně se jim třeba chilská klidně vyrovnají, tradice je ale tradice.
jasne ze to nedrzi, ta packa, ked chces zapnut dialkace..musis potiahnut viacej...v prvej polohe je to len "blikanie" 😉 hlupy renault, ze..
Pokud bude Renault chtít zachovat výrobu ve Francii, bude Clio dražší a dražší, až bude nejdražší minimálně ve své kategorii. Při sedmihodinové pracovní době, šesti nedělích dovolené, mraku svátků a dalších a dalších sociálních výhodách a benefitech pro francouzského pracujícího bude cena jeho práce tak vysoká, že se tam nevyplatí vyrábět nic. Nápad, aby se tam vyráběla Clia je pro Francii znamená, že Turci, Španělé nebo Slovinci na sociální benefity pracovníka ve Francii hravě vydělají. Sami přece nejsou tak drazí a především nemají právo mít tak vysoké nároky a výhody. Francouzský šovinismus v praxi. Stačí si vzpomenout na stávku v Dacii loni....
Vzpomínám, si, jak Francouzi měli podobný problém s dělníky v Británii za vlády Margaret Thatcherové. Francouz stál skoro dvakrát tolik co Brit, proto taky tehdy všechny japonské automobilky odešly do Británie s výjimkou výroby Yarise. Nissan, Toyota a Honda působí úspěšně na ostrovech dodnes a málokdo si uvědomuje, že většian japonských aut těhle značek se už hezkou řádku let dělá v Británii. A to včetně Nissanu bez ohledu na jeho vlastnictví Renaultem....
Jejich představy jsou asi tak směšné, jako povyk francouzských vinařů a jejich požadavky, aby se zakázalo v rámci EU pěstování a výroba vína ve východní Evropě - tím mysleli ovšem i vinaře v Porýní. Prý kromě nich víno nikdo dobře dělat neumí. Pokud to budou chtít aplikovat na auta, tak je to jediná cesta, jak udělat z Renaulta jednu z nejlepších a nejkvalitnějších evropských značek 😄!
Vzpomínám, si, jak Francouzi měli podobný problém s dělníky v Británii za vlády Margaret Thatcherové. Francouz stál skoro dvakrát tolik co Brit, proto taky tehdy všechny japonské automobilky odešly do Británie s výjimkou výroby Yarise. Nissan, Toyota a Honda působí úspěšně na ostrovech dodnes a málokdo si uvědomuje, že většian japonských aut těhle značek se už hezkou řádku let dělá v Británii. A to včetně Nissanu bez ohledu na jeho vlastnictví Renaultem....
Jejich představy jsou asi tak směšné, jako povyk francouzských vinařů a jejich požadavky, aby se zakázalo v rámci EU pěstování a výroba vína ve východní Evropě - tím mysleli ovšem i vinaře v Porýní. Prý kromě nich víno nikdo dobře dělat neumí. Pokud to budou chtít aplikovat na auta, tak je to jediná cesta, jak udělat z Renaulta jednu z nejlepších a nejkvalitnějších evropských značek 😄!
No jo, majitelé 16 let starých Toyot asi nemají v autě dálková světla, nebo ještě lépe řečeno "neví co je návod k použití", protože to v bazaru k autu nedávají.
To jsou opravdu velké chytrosti co jsi napsal. Nás to ani jednoho nenapadlo a navíc jsme chromí na levou ruku.
no nevim, spis si levej.. hrdlo nadobky na ostrikovaci kapalinu je nasazovaci takze jak to nalijes nad ten spoj je docela logicke ze to tece.. ale to kazdy aspon trochu selskym rozumem oplyvajici jedinec vidi a dojde mu to.. jestli mas problemy s poustenim dalkovejch tak to pan s tebou potom.. :no: s tim ostatnim si musi poradit v servise. kdyz si neporadi jdu jinam kde si poradi.. jednoduche jak facka.. nicemne asi doufas, ze kdyz si tady postezujes tak se to spravi samo 😄
Velmi se mýlíš, když kupuješ jogurt, tak nebývá zkašený 😉.
Naše Atentáty na nervy řidiče nejsou Renaulty, ale budoucí heparin pro Mitsubishi, konktétně výrobce tlamy na Outlander.
Ještě chci dodat obě auta ještě neměly poruchu, jen ty otravné kraviny pořád dokola. Efkoví z toho usuzují závěry o spolehlivosti a netuší, že něco umí fungovat na 100%. Prostě zapneš dálkové a z jasně definovaným kulturním cvaknutím páčky máš dálkové.
Naše Atentáty na nervy řidiče nejsou Renaulty, ale budoucí heparin pro Mitsubishi, konktétně výrobce tlamy na Outlander.
Ještě chci dodat obě auta ještě neměly poruchu, jen ty otravné kraviny pořád dokola. Efkoví z toho usuzují závěry o spolehlivosti a netuší, že něco umí fungovat na 100%. Prostě zapneš dálkové a z jasně definovaným kulturním cvaknutím páčky máš dálkové.
Blizis se k limitni zivotnosti vozu renault. Bude zapotrebi myslet na vymenu. Je to zbozi s kratkou dobou spotreby, podobne jako jogurt >😁
Tak nám funguje roztočená spirála jak Áda předpověděl. Napřed udělat poruchové nepodary, pak snížit cenu, pak snížit náklady a pak to vše vyrábět v Turecku.
Včera jsem zjistil další dvě závady na firemním frantíkovi. Při dolívání směsi do ostřikovačů to někde ve spoji teče a při zapínání dálkových se za páčku musí pořádně zatáhnout jinak to nedrží. Je to to auto co se minulý týden zastavilo, ale po půlhodině zase chytlo a zase jezdí. To že to při přidání plynu za studena sem tam chcípne neřeším, když to opakovaně nevyřešil servis. Se servisem soucítím, jak mají opravovat něco co je špatně již vyrobené. V současné době má auto 50 000. Moje 16 let stará Corolla působí, že je o pět let mladší.
Včera jsem zjistil další dvě závady na firemním frantíkovi. Při dolívání směsi do ostřikovačů to někde ve spoji teče a při zapínání dálkových se za páčku musí pořádně zatáhnout jinak to nedrží. Je to to auto co se minulý týden zastavilo, ale po půlhodině zase chytlo a zase jezdí. To že to při přidání plynu za studena sem tam chcípne neřeším, když to opakovaně nevyřešil servis. Se servisem soucítím, jak mají opravovat něco co je špatně již vyrobené. V současné době má auto 50 000. Moje 16 let stará Corolla působí, že je o pět let mladší.
A jestli chceš další o dokonalosti koncernu - služební Superb V6 první generace. Najeto pár km (do 20tis.) musel být vyměněný komplet celý motor, protože papal víc benzinu než oleje. Zajímavý je, že Fiat Bravo z 98, který byl tím Supem nahrazen, jezdí doteď bez problémů...
Ale jinak máš pravdu, Rencky, Fiaty a Pažoute se pořád serou...
A co těch vašich 40 TDIček, co všechno u nich řadíte do kolonky spotřebák? Váhy, turba, lambdy? >😒]