naprosto souhlasím... Můj názor je, že pěkný auto tuning nepotřebuje.... Nebavím se o kolech... to je základ... jinak s tou přímou úměrou máš 100% pravdu.. jde i o typ auta... V Saabu jsem neviděl třeba žádnýho "mentalniho giganta..".. asi víš o čem mluvím...
O autech by se dalo kecat hodiny, ale každej jde do toho co ho "rajcuje" buď kvůli sobě nebo kvůli davové psychoze.. což neschvaluji... Nejvíc mě fascinují třeba zadní křídla ala garnýž na takovým Opel Omega....!!! Dost divný...
Dík za odpověď. Velká SUV jsou krásná. Velké káry také. Malá auta též. Také věřím, že lidé žijí tím co řídí. Tedy alespoň ti nadšenci. Ten tuning, to je traga. Z boku vzadu na Škoda 100 byly nádechy (pak to okopírovali u Ferari, cha cha) a tak se tuningovalo - sehnat v Jindřišské ulici plastikové nástavce (asi aby to jelo pomaleji) na tyhle nádechy, to bylo asi jako dnes mít vlastní vrtulník. Takže větu - míra tuningu je přímo úměrná inteligenci vlastníka vozidla - velkoryse polkněme.
já tím autem jezdil... nevím jestli to bylo pochopitelné, nicméně znám mraky majitelů zmiňovaných SUV/offroads a vím co je k nákupu vedlo, takže to můžeš brát jako to co jsi požadoval... Jinak nevím co chceš víc...?!? Třeba slova jako - jsou to ignoranti co si masírují ego, nebo nemají ohled k druhým... něco takovýho..?? Tak to sorry to nemůžu sloužit...! Jsou to lidi, kteří tím žijí... stejně jako někdo (pro mně nepochopitelným) tuningem...!! A na Land Rovery nedám dopustit... je to špička a to je možná další argument... zatím čus..!
Tak neviem ako u Vás, ale napr. v Bratislave by som nikomu neradil jazdiť na 911 alebo tak neco, jedine že by bol masochista a chcelo sa mu každú chvýlu meniť olejovú vaňu alebo výfuk. Proste cesty jak na kaukaze. ďalší dôvod je bezpečnosť ( skús sa zraziť s passatom vo fabii a potom to skús s ML). No a v neposlednom rade je to možnosť odpočtu DPH a to sa pri 19% dani dostávame na zaujímavé ceny.
GTI : Loni asi v říjnovém(nevím přesně) čísle auto-motor-a-sport byla taková malá anylýza, co lidi k nákupu těchto aut vede, kteří lidé si je kupují, jak je to s jejich bezpečností atd....Z dotazu cítím, že hledáš nějaké psychologické zdůvodnění. Bylo to tam také. Sežeň někde a budeš mít jasno.
Jak to tak čtu, tak se neozval žádnej majitel velkého SUV aby nám potvrdil co ho vedlo k nákupu takového auta. Škoda. Možná, že ty představy o tom, jak je to parádní pocit, to sezení o kus výš a jak vůbec je to v takovém autě pěkné nejsou těmi rozhodnými představami. Možná, že kdybychom diskutovali jinou kategorii, třeba ta zmiňovaná malá auta, že příjde odpověď od majitele. Takže, proč se kupují malá auta? A prosím o odpovědi ne těch, co je kupují, protože na větší nemaj. Zajímá mě ten, co koupí malé auto, ačkoliv má na auto větší (chápete, jak to myslím?). Já třeba, když vidím třídveřové Polo s 205kama na pěknejch diskách, tak jsem uchvácen krásou toho auta.
holky a vdolky... to je přesně ono... Já zase nevidím důvod proč jezdit v A8, S-klasse, BMW 7 ... Dovedu si představit Jágo - coupe..!! nebo saab cabrio, co se tyká SUV konkrétně LR, to jsou auta s duší.. což 90% ostatních nemá... Jedna věc je, že si to někdo kupuje protože může.. jen proto aby to měl a byl vidět že na to má.. Někdo žije off-roadem a ví o kvalitach LR a jde do Defendera, nebo právě do Disco, anebo nejvýš co se off-roadů týká do Range a manželce koupí freelandera.. Dokud v těch autech neujedeš několik kilometrů a několik situací tak to nepochopíš... nejde o 50 km ale víc... terén, město, sníh, atd... Máš v tom ohromnou volnost... můžeš cokoliv... a když máš chatu nebo vinohrad... tak proč ne... Třeba Discovery je snad nejlepší auto co teď jesdí v oblasti off-road/SUV... Máš jistotu jízdních vlastností nasilnici a to i dálnice... (je na tom líp, než určitá skupina os. aut), těch 180 pojedeš taky - máš výhled a přehled co se děje před tebou.. a v terénu je nepřekonatelná... a o sněhu ani nemluvím.. projedeš s tím úplně vše... od té Sahary až po výjezd k chatě v Beskydech... (např.) nebo v tomto období když je sníh skoro všude... A když klesnu třeba k Freelanderu... fajn relativně jednodušejší výbava oproti trendu, nicméně je stejně velkej jako golf nebo Octavka +/-... a jseš výš, máš přehled, a neuvěřitelnou volnost kudy jet... společně s dokonalým pohonem 4x4... Od toho to je SUV... můžeš vše a na jednání, když přijedeš Land Roverem rozhodně nebudeš za chudáka... naopak..!! asi tak... ale klidně se zeptej...
Ja osobne nemam dobry pocit v aute, kdyz sedim prilis nizko. Po zkusenostech s rizenim uznych aut jsem byl docela spokojen s opelem Zafirou, kde se sedi trochu vis a ja se konecne citil bezpecneji. Nic ale neprekona pocit z rizeni Toyoty Land Cruiser. Kdybych na nej mel, tak si ho koupim klidne, i kdybych s nim mel obcas jezdit po meste. Osobne si stene nevozim zadek centrem Prahy, kdyz MHD ma celosvetove skoro bezkonkurencni sit.
Trochu OT, ale jaky je rozdil jestli jedes v LR nebo S-klasse, A8, XJ a podobnych autech? Jsou to velky auta jedno jako druhy. Je to otazka osobnich preferenci. Jak nekdo vyse psal, nekdo rad holky nekdo vdolky. Nejak jsem neporozumnel v cem vidis ten problem.
Ty uváděné důvody jsou představy o důvodech. Zatím se neozval žádný majitel toho velkého SUV, aby nám to vysvětlil. To, že je v tom hezká jízda, no, to je v jiných autech také. Zákaz vjezdu těchto aut je samozřejmě nesmysl. Stejný nesmysl jako v těch autech do středů měst jezdit, nemyslíte? Zajímá mně spíše to, jak se rodí v hlavě záměr koupit velké SUV. Představuji si to tak, že mám cca 3 miliony, obložím se katalogy a testy aut a řeším - BMW5M ne, A8 ne, Esko, ne, 911, ne,, LR ano. Jenže já vím proč 5M, A8, 911. Já ovšem nevím jak dospět k závěru, že SUV ano. A na to se ptám majitelů. Je v Čechách nějaký?
k tem moznym odpovedim bych pridal jeste dalsi: nekdo ma rad vice prostoru kolem sebe (muj pripad ("a proto jezdim tramvaji" :o)), nekdo SUV muze kupovat kvuli lepsimu vyhledu apod.
mej se
Jel si uz nekdy LR Discovery III? Ja ano a je to opravdu neobycejny vuz. Po silnici jede jako normalni osobak a v terenu je skvely. Proste mne se libi moc.
Ludia si to kupuju, kvoli velkemu vnutornemu priestoru, image-u, alebo len preto, aby dokazali, ze oni na to maju, ci chcu ovladat nieco take obrovske a mat z toho dobry pocit... Moznosti je neurekom, staci si len vybrat.
A k čemu je ti sporťák, co jede 250km/h??? Někdo má rád prostě holky a někdo zase vdolky. Evropská tendence zakazovat SUV je projevem třídního boje skrytého pod rouškou ekologie. Zakážete jezdit Hummerem H2 v centru? Napadá mě pak dobrá provokace: přijedu s H1 homologovaným jako malý náklaďák. Ty zakázat nelze, protože by to odstřihlo obchody od zásobování
Neřeším ted malá auta. Můžeme se k nim vrátit. Zajíma mně teď, co vede lidi ke kupování velkých SUV. Nemám totiž odpověď. Může se někdo ozvat a napsat důvod proč si koupil velké SUV?
Ty výsledky - dobrá inspirace k jarnímu nákupu. Tak nějak v souvislosti s kategorií velká SUV nechápu zájem o ně. K čemu to je dobré? Jací lidé si je kupují? Proč si je kupují do měst? Umím si představit jak se za LR zvedá písek někde na Sahaře, ale proč s takovými auty škobrtaj po Praze?