Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Ford Duratec 1,6 Ti-VCT (85 kW) vylepšený motor pro nový Focus

14 komentářů

Problem (resp. duvod) podle mne neni v motoru, ale v el. plynu - preci jenom ma ridici jednotka mensi prodlevu pri zjistovani pomeru vykonu motoru a polohy pedalu. To pri sundani zateze pri prerazeni zpusobi popsany efekt. (Zazil jsem to zatim u vsech aut s elektronickym plynem).
Avatar - misoo
misoo
ano tiez to tak mam, cim vo vyssich otackach preradujem, tym sa mi otacky po stlaceni spojky vysvihnu vyssie. je to normalne a vidim v tom pozitivum. otacky ti pri preradovani neklesnu a motor zostane v otackach. je to dobre aj pre prevodovku, pri zaradeni vyssieho stupna sa nemusi az tak prisposobovat. :yes:
no otacky sa nezvysia, len ostatny chvulku konstatne a tym padom ak radis z trojky pri 6tis tak pokles je mensi ako pri inych motoroch, pokles ani 1000ot ked to prevedies rychlo,
ja som z motorom spokojny ,prekvapil ma seriozny tah uz od 1900ot/min, ale musim priznat ze pred tym som mal len 1.1l 60k od peugeotu, takze som uneseny, aj z tohto mala
Vlastním Ford Focus s motorem 1,6 Ti VCT. Při řazení z nižšího stupně na vyšší, dochází při přeřazení ke krátkodobému zvýšení otáček cca 200 až 500ot/min. Je to v závislosti na požadovaném výkonu. Např. rozjíždím 3.supeň a plynem na maximum a přeřadím na 4.supeň. V autorizovaném servisu mi řekli, že je vše O.K. Můžete mi prosím (majitelé 1,6 Ti VCT) sdělit vaše postřehy a názory?
Zdravim do fora, mohli byste mi prosim poslat výkonnostní graf motoru Zetec 1.6 a vysvětlit ozn. motoru, které jsem nikde nenašel "FYDB1". Vím, že FYDB bylo ozn. motoru u Zetecu, je to tak i u Duratecu. Dále by mne zajímalo jaká převodovka náleží k Duratecu 1.6 16 V a jaká k ZETECU 1.6. Oba motory z konce roku 2002. Předem děkuji za odpověď.
myslim ze velmi dobre,navic to neni u Fordu upne nova vec pokud to nevite tak uz kupu let jezdi Puma 1.7 VCT
vdaka za odpoved, cas ukaze ako to bude fungovat v praxi
Ford nema predepsanou 98 ani pro primy vstrik SCi, takze u tohodle motoru to nebude urcite.
Piseme o tom co je zajimave a nove.
Jestli mate pro nas (resp pro ctenare Auto.cz) nejake zajimave tipy na to o cem psat (co by vas zajimalo), radi je zaradime v nejblizsi dobe. Namety o cem (o kterych autech, motorech, o jake technice) mame psat, muzete uvest do diskuze nebo poslat emailem na redakce@auto.cz. Diky.
Ford uvadi ze zivotnost je srovnatelna (nezmenena) s predchozim jednodussim provedenim (74 kW). Pouziva se take stejny motorovy olej a odpovidajici intervaly udrzby.
Nissan to ma uz pres 5 let (CVVT - Continous variable valve timing) a nikdo s tim problemy nema ... ja osobne mam takovej 2 litr pres 3 roky a je to pohoda. Rozhodne je to lepsi nez motorova pila od Hondy (ma to sice o cca 10 - 15 koni mensi vykon, ale kroutak je pekne dole a bez nejake namahy).
Fascinuje me jak se novinari nechaji zblbnout kdejakym marketingovym tahem automobilek ... jako ovce beeeeeeeeee .... Ford udela prezentaci a hned je z toho halo jak to neni technicky vyspely motor
Myslim ze u technologie variabilniho sani ventilu to neni nezbytne. ani toyota a honda (tusim ze obe maj vvti) nepotrebuji 98. ten je dulezity pro vysoko otackove motory coz tento neni (rozsah jako u 16v)
zaujimalo by ma aka ja projektovana zivotnost tohto VCT zazraku?
(spomenul to ford na prezentacii?)
Musí se používat Natural 98 ?, to by ten motor znehodnotilo jako u VW.