Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dacia Logan: světová premiéra auta za 5000 euro

74 komentářů

Myslim, ze se u nas stane trhakem a po Matizech a podobnych nestekne ani pes ...
Někde jsem četl že cena bude kolem 5700E. Tak uvidíme co za to člověk dostane 😄.
Nekde na nemeckem webu jsem taky cetl o 5700 Eurech, ale byly zato 2 airbagy a ABS.
nechci dalšího renaulta typu thalia. je to děs běs.
Logan je daleko krajšia ako Thalia videl som ju na autosalone v Pariži
Hroza ulic su škodovky
Daewoo Kalos, Hyundai Accent, Kia Rio a Škoda Fabia - je pekne vidiet v akej spolocnosti vidi Renault Skodu Fabia. O Pole, Punte, 206, Cliu, Corse ani zmienka 😄 Holt je to pohlad z Francuzska, od ludi ktori nie su zatazeni cesko - slovenskou realitou.
Myslím, že přirovnávat Škodu ke korejským automobilkám není vůbec špatné. Vždyť Hyundai chce v roce 2005 dohnat v kvalitě Toyotu. Uvidíme čeho budou korejci schopni kolem roku 2010.
Snad jen to , že v Německu ,Anglii je Fábie úspěšnější jak celej Peguot , , Corsa , či Clio .Unás se možná stane Dáčie prodejním šlágrem , i když moc tomu nevěřím .Spíš než tohle auto , bude větším konkurentem auto s Kolína.Aut do 200tisíc je tu několik.
Mně nezaráží ani tak cena , jako váha daného vozu , na to , že je o několik centimetrů vetší než Fábie je zhruba o 250kg lehčí .Tuhost a bezpečnost tohoto auta bude asi trošku jinde..
S hmotnostou Fabie je to trochu divne. Je len asi o 50kg lahsia ako 307, Stilo, Megane, Astra cize vsetko auta o triedu vacsie. Pritom napriklad Clio, 206, Punto su od Fabie o cca 200kg lahsie. Aj Polo je lahsie ako Fabia aj ked nie o 200kg. Mozno je to aj o tom, kto pouziva kolko percent dielov z vysokopevnostnej ocele a hliniku, cize aj o cene a kvalite.
Naprostý souhlas.
Podívej se na testy , jak dopadl Peguot 206 nebo Clio jedninej , kdo je o malinko lepší při čelním nárazu je Polo , které je na stejném podvozku , ale ty krešovky vyšli nastejno. To není vysokopevnostní oceli, ani o množství hliníku , ale o výstuhách jak bočních tak převážně čelních kde to jde u Fábie až do extrému ve firmě ji říkáme malej tank.To samí je u Nové Oktávky , kde ten podíl vysokopevnstní oceli výrazně narůstaá oproti předcházejicímu modelu.
Víš ona vysokopevnostní ocel není lehčí než normální je pravda , že se ji tolik nemusí použít , ale ta se vkládá spíš jako výztuhy při bočních nárazech , protže je hůř svařitelná...
Testy dobre poznam. A prave preto by som Fabiu nenazval maly tank. Prekonal ju Yaris, a 206, Clio a Punto su na tom co sa tyka vysledkov v crash testoch presne rovnako. Z fotiek je dokonca vidno, ze deformacia A stlpiku pri celnom naraze ju Fabie zo vsetkych najvacia. Fabia je tank len co sa tyka hmotnosti a tym aj zrychlenia, spoteby atd.. urcite nie co sa tyka bezpecnosti. Tam je bezpecny priemer medzi autami o 200kg lahsimi.
Ale houby! Kecas nesmysly. Staci se podivat na vysledky testu. Fabie je ve sve tride naprosto prumerna a Octavia (myslim samozrejme starou; novou jeste nikdo netestoval) je ve sve tride podprumerna. Tak si nech ty trapny PR kecy! Nikdo ti to nezere.
můžu se zeptat na tvoji pozici? dělník u linky?
skoro vše lze svařit, to mi věř
pokud se nepletu, tak oceli se dělí na svařitelné, zaručeně svařitelné a nesvařitelné
jestli používáte vysokouhlíkovou ocel, tak potěš koště
vysoceuhlíková ocel - obtížně svařitelná nebo nesvařitelná - cca. 500 MPa
vysocelegovaná ocel - vzhledem k nízkému obsahu uhlíku velmi dobře svařitelná - i 3000 MPa
Nejsem strojař, ale stavř, ale ty hodnoty v MPa jsou v jakým namáhání?
V torzi?
Jinak samozřejmě souhlasím s rozdělaním dle svařitelnosti.Ale osobně věřím víc Fabii, než 206 nebo nedej bože Cliu.Vždyť se na ty auta podívejte jen jak jsou starý oproti Fábce.Nejsem fanda škodovky, ale v tomhle má škoda navrch.
A dalsi zvatlal. Skoda navrch samozrejme nema. Fabia i Clio - crash test z roku 2000 - identicky vysledek! Mimochodem, lepsi nez o rok pozdeji testovana Octavia! Takze Fabka je ubohy prumer. Zrovna ve srovnani s Renaultem v oblasti bezpecnosti dnes Skoda zaostava na cele care...
No mají čtyři hvězdy. Ovšem testují se základní modely a Fabie narozdíl od 206 apod má v základu pouze jediný airbag. Navíc hodnocení tehdy zhoršila špatná dětská sedačka, která se tam od tý doby nesmí dodávat. Test se potom už neopakoval jako tomu někdy bývá. O objektivnosti EuroNCAP mam trošku pochybnosti. Třeba novej Megan dostal 5 a novej Golf jen 4 hvězdy. Rozdíl činily pouhé 2 body. Za co? Za kontrolku nezapnutých pásů, kterou NCAP hodnotí právě na 2 body, věc kterou stejně každej ignoruje. (Buď se poutá pořád nebo ne, kontrolka nekontrolka). Takže tu máme dvě fakticky stejně bezpečná auta, ale jinak hodnocená.
Ta rozdílnost je v tom, že mezi tm co byli tyto dvě auta testovaný tak došlo ke zpřísnění kritérií. Tak z toho je ten rozdíl...
Chceš říci , že oktávka , která se začala vyrábět v roku 1996 byla testovaná až někdy po roce 2001 ? Za pět let po jejím zavedení do výroby? Tak to se mi nezdá , protože zahájení sériové výroby musí předcházet crash test , takže můžeš zase jen porovnávat auta , která jsou zaváděný do výroby ve stejnou dobu , proto měla Fábie lepší testy než oktávka. Tahle nová zase bude mýt lepší crash testy než Fábka . zkrátka vívoj jde neustále kupředu..
Z Euro NCAP😒br /> Škoda Fabia Classic (2000) - jeden airbag!
The Fabia is a strong small car that protects the adult occupants well. The optional passenger’s airbag has shown to give some additional protection by reducing the passenger’s chest loading.
Renault Twingo (2003) -
The Twingo has just undergone a facelift, but its design dates back a decade. This showed in its test results. Its cabin was damaged badly in the front impact but remained stable. However, the car did better in the side impact, where the head and thorax airbag protected the driver well.
Renault Clio (2000) -
The retested Clio achieved a very high side impact score with no side airbag and a creditable frontal score. Renault are to be congratulated over very safe child seats and for the decision to fit good child protection warning labels on both sides of both sun visors.
je to namáhání v tahu
mělo to jen demonstrovat rozdíly
Mlocku, mlocku.
Svařitelné je téměř všechna ocel, ale jen v laboratoři. Na lince je to něco jiného. Navíc se to nevaří klasicky, ale většina se boduje.
Taky se musí dávat pozor na pozink.
Není to zase tak jednoduchý, co?
A k tomu malému tanku - když se vysekat (v autě této kategorie), tak jedině ve fábii.
Věřte tomu, že ten škodovák ví o čem mluví.

PS: Vysokopevnostní ocel je dobrá věc, ale nic se nesmí přehánět.
Vždyť to musíš taky vylisovat. A to několik set tisíc kusů plechů na
každém nástroji.
Hodnoty kolem 3000 MP jsou proto zcela zcestné.(nepoužitelné)
Kdyz se vysekat, tak jedine ve fabii - pak totiz budes spolehlive mrtvej a nebudes trpet.
Moc ti dík , že jsi to dokázal tak přesně vysvětlit .souhlasím , že se dá svařit ledacos , třeba i víno . I když teoreticky má mlock taky pravdu , čím větší procento uhlíku , tím horší svařitelnost , ale to je asi tak jediný co on zná .je vidět že pracuješ trošku v oboru , že víš , že se díly na auta musejí taky vylisovat tudíž musejí být z materiálu ,, kterej je tažnej , kterej neničí lisovací zařízení, a ještě k tomu musí být svařitelnej a to tak , aby svár držel a nepraskal . Já to nedokážu vylíčit profesionálně , ale svojema slovama.
Jinak řečeno , dá se určitý procento snížit váhu auta použitím , třeba plastů, místo plechu , hliníku na blok motoru , tím vším se dá autu odlehčit .
vysokopevnostní ocel má stejnou specifickou hmotnost jako běžná, je stejně svařitelná, ale cca o 2,5 Kč na kilo dražší..... Toť vše..... Na co to má vliv ve vašich úvahách....?? Na nic !
trochu mimo diskuzi - nedávejte tolik "na *" té češtině - měkká a tvrdá "i/y" tam mají svůj důvod (a interpunkce je taky děsivá).
Fabie je vetsi akorat o zaobleny predek a zadek. Stejne jako previsy u Oktavie. Jen auto opticky zvetsuji a posouvaji jej do vyssi tridy. 😉))
Jinak mi prijde objektivnejsi crash test nez porovnani hmotnosti vozidla. Kolik treba vazil motor v testovane Fabii a ostatnich autech? Myslim si, ze u 1.4 l/44kW OHV fabie vs. napr. 1.1 l/44 kW OHC 206 muze byt rozdil v hmotnosti i par desitek kilogramu. Kdyby ten rozdil hmotnosti byl dany jen rozdilem hmotnosti karoserie, tak bych te vetsi bezpecnosti i uveril, ale vysledky crash testu hovori o necem jinem. Jde jen o subjektivni pocit, ze ve vetsim aute se citis bezpecneji. Ten pocit je vsak dost zavadejici. ;-(((
ono je to vubec pristupem koncernu , kde jsou zvykli jakoukoli pruzinku nahrazovat prepakovanym zavazim. U skodovek se to bezne ukazuje na dilech jako jsou tahla razeni , tak kde nekdo pouzije prepakovani na bovdeny s vahou pul kila az kilo udela koncern kovove trubky , prepakovani se zavazima , ktere vceku vazi i pres 5 kg !!!
nastopro nečitaš testi EuroNCAP ale už Dacia Solenza skončila s rovnakim počtom ako Fabia
Až na to, že auta z Kolína začínají na cenách o 30 až 50 tisíc výš. 😒
Jojo! Akorát,že Škodovka,ačkoliv se u nás vyrábí,dávno není vyráběna Čechy. Realita je evidentně taková,že lidé,kteří pro ni pracují se za Čechy jen vydávají - viz příspěvky "škodovák" níže. Nic proti,ale tohle by snad Čech napsat nemohl.Poslední,koho si pamatuju,že měl tak úžasný pravopis,je kamarád ze základky.Ani vlastně nevím,jestli ji "dostudoval",ale teď je určitě na podpoře. Doporučuju [odkaz] popř. [odkaz] Minimálně 2 hodiny denně,7 x v týdnu.
a někdo umí něco jiného, je hodně lidí co jsou pyšný na svůj pravopis , kdy na základce měli za jedna , nejen češtinu , ale i matiku , a jiný předměty někdo na školu sral měl trojky, čtyřky , a přeci to nesvědčí otom , že ten premiant toho za život zná víc..Škola života je úplně o něčem jiném. Já jsem ve věku , kdy už těžko bycha honiti na pravopis , ale zase jiné věci znám daleko lépe než ty..Divim se , že jsi měl kamaráda , kterej byl v pravopise na tom jako já..Zřejmně vynikal něčím jiným co jsi obdivoval na co jsi ty nikdy neměl , v tom byl zřejmně leší , každej člověk je jedinec a je dobrej v něčem jiném , proto ti nic na světě nedává právo posuzovat lidi podle tvojeho měřítka.
No, se svýma známkama ve škole bych se moc nechlubil. Na základce si člověk spolužáky nevybírá,je tam od každého trochu. Já jen,že kultivovaný projev o ledasčem vypovídá. Na vysokou pozici se člověk,který se neumí pořádně vyjádřit v dnešní době takřka nemá šanci dostat. To,že je škola života daleko přínosnější,než většinou bezduché teorie,je každému asi jasné. Jde o to,jaká škola života to je,že? Banda rómů u výkopu o ní totiž může mluvit po právu naprosto stejně.
On kultivovanej projev , ještě neznamená , že člověk , kterej to dokáže není zárukou, že bude taky mluvit kultivovaně o daném problému .Znám dost lidí , kteří dokážou mluvit jak kniha , ale většinou mluví a nemluví k věci , a nevědí očem je kolikrát řeč .Narozdíl od lidí , kteří ve vyjadřovacích schopnostech jsou průměrný nebo dokonce podprůměrný , dokáží o daném problému komunikovat sice přerývaně nebo to kolikrát jen namalujou , ale má to hlavu i patu.
Psal jsi jakou zastávám pozici ve škodovce, není to niják významná pozice , ale vypracoval jsem se z řadového linkového dělňase , na seřizovače a vedoucího týmu .Já vím , že se teď nad tím usměješ , ale věř , že tam jsou i lidi s průmkou dokonce s vysokoškolským vzděmláním , kteří sice vzdělání mají , ale nedokážou to co já , je pravda , že to bývá většinou výjimka , ale ta potvrzuje pravidlo..
O.k. Beru. Škola je na *,pokud se nejsi schopný prosadit a pokud nekecáš,jak to tady má spousta lidí v oblibě, tak smekám. Smát se není čemu. Každý máme něco. Ale upřímně, než něco napsaného odešleš,měl by sis to po sobě přečíst,protože u toho posledního si to evidentně udělal. Všichni se máme ještě v ledasčems zdokonalovat
To, že umíš dobře pravopis z tebe ještě čecha nedělá.
Jestli Euro oslabí podle prognóz pod 30 Kč a tohle auto bude opravdu stát 5000 tak to s trhem levných aut pěkně zacvičí - a to včetně ojetin.
Moc nevěřím že konečná cena základního modelu v autosalonech včetně DPH bude pod 6000 euro - to by bylo neekonomický. Tohle auto bude u nás hit i když bude stát 190 tisíc. Kdyby stálo 160 tisíc tak si víc zákazníků stejně nenajde. Nějaký Thalie, Ria a spol se fakt můžou jít zahrabat.
A vy by jste si ji koupili?
Nevím já asi ne , musela by to být jinak láska na první pohled a to asi nebude. Když vidím Atose, Matize, Kalos, 206, a spol. materiály v interiéru jsou hrozný například oproti Škodovce, Hondě, Toyotě aj.
Myslím, že to bude podobný v nové Dacii. Uvidíme necháme se překvapit co se dá za 200000,- vyrobit.
heh , tak teda skodovku by som zrovna s Hondou a Toyotou nespajal...
Ja rozhodne ne, kdyz budu mit 200.000, tak si mnohem radsi koupim ojetou Toyotu nez novou Dacii... Vyssi tridu, kvalitni materialy, spolehlivost, a ne pochybnou vyrobu... v Rumunsku? Nevim ted kde se vyrabi, ale na me to kvalitou zrovna napusobi /ja vim ze se Toyoty nevyrabej v Japonsku, ale kvalita bude o 200 procent vyssi/ ...
Máš recht. V Dacii sem seděl na minulým brněnským autosalonu a připadal sem si v tom asi tak jak ve Š120. Já bych si ojetinu koupil jenom v krajním případě, ale kdybych si už musel vybrat mezi starým japonským vozem a novou rumunským, tak je volba jednoznačná. P.
Kalos je v interiery hnusnejsi ako skodovka???Videla si Kalos vobec z vnutra?
Fotky reálnýho auta týhle Dacie jsem viděl už před pár tejdnama v tom novym týdeniku Auto 7, kde to sice vyblejskli mobilnim telefonem, ale meli to mnohem dřív než fšichni vostatní včetně internetu, takže pro mě to žádná novinka není, heč ! Ba ne, myslim, že je to celkem dobrý auto, za ty prachy určitě lepší než Matiz. Zmínění konkurenti k tomu sice seděj velikostně, ale cenově to spíš bdue Matiz a Panda a tady bude mít asi Dacia navrch. Už aby tam dávali to 1,5 dCi - to bude bomba...ale nekoupil bych si to...
j(e)de to
renault a francuzke auta, to je ta najnizsie kvalita normalny aut a dacia
bude odpad este vacsi. Nikto, kto trochu rozumie autam, ci take nieco nemoze kupit. A porovnavat Fabiu s Daciou je hriech.
a pak nasedl do chlouby slovenskeho naroda, do 100x faceliftovane skody 1203...
lamere, ty tak do toho muzes co kecat.
Lupo Ty trulo.A co by bez vw bola skoda?Liftovali by ste favorita az do smrti...
Lupo:
Mame Clio 1.5 dCi 2 roky a jediny naklady mimo nafty (4,5 l/100km) a naplne do ostrikovacu tvoril garancni servis (vymena oleje, filtru atd.) po 30 tis. km za 3700 Kc s DPH, vymena rozbiteho skla v levem zrcatku za 900 Kc (stuknuti s jinym autem) a vymena praskle poklice za 400 Kc (najezd na obrubnik). Zadna porucha, problem, proste nic...
Auto stalo 370 tis. a ve vybave ma ABS s EBD, 4x airbag, radio s CD a 6x repro, el. okna a zrcatka, palubni pocitac, metaliza, central s DO atd. atd.
Nejblizsi podobna Fabia 1.4 TDI Classic v ty dobe stala 380-390 tis. s 1x airbag, jinak hola.
Tak a ted srovnavej s Fabii.
No tak to se ti fakt povedlo. Fabie 1.4 TDI se začala prodávat před rokem. Nechápu teda jak mohla před dvěma stát 380 t.
Tak to mozna byla 1.9 SDI, tim hur... Jsou to uz dva roky.
Fabia vs. Clio
Koupit si malé, drahé, nevybavené, průměrně spolehlivé a ošklivé auto značky která za posledních 50 let vyrobila jeden motor, nebo malé, levné, vybavené, průměrně spolehlivé sympatické auto značky, jejíž motory dost dlouhou dobu hrály prim ve formuli 1?
Vazeny,
ne ze bych byl nekriticky autopatriot ( jezdim sluzebniho VW nebo Fokuse a nejsem od SKODY),ale proc ta silna slova?Osobne se mi napr. nelibi jak Fabia tak i Clio.Nevidim tudiz rozdil a chtel bych byt poucen co je na Cliu sympatictejsi ci na Fabii osklivejsi ?Neni to jen tim, ze jste od Renaultu ?Jak je na tom cena a vybava jednotlivych typu ? Dle meho jsou obe auta ve stejne relaci a miri na stejny segment zakazniku.O motoru lze polemizovat-je uzraly,lety vyzkouseny atd... pripadne motory F1 se do Clia jiz montuji nebo jak to je ?Ale co je nutno rici LOGAN miri na spravny cil,ve spravnou dobu a stane se z nej LA ( lidove auto pro germanofily VW).Allez le Dacia.
... ze země, kde se na technikách dodnes učí špatné vzorečky pro výpočet profilu zubu ? Děkuju, zůstanu u té německé důkladnosti.
5000 Euro, tedy asi 200 000 Kč je velmi lákavá cena, jenže budoucí zákazníci v zemích jako je Česko, Maďarsko či Slovinsko si o ni mohou nechat zdát. Louis Schweitzer, šéf Renaultu, sice tvrdí, že nová Dacia bude stát 5000 Euro, jenže je nutné si uvědomit kde. Určitě tím myslel hlavně domovskou zemi Dacie, tedy Rumunsko a jí ekonomicky a sociálně podobné země, kde se Logan bude taky prodávat, či vyrábět, jako je např. Bulharsko, Turecko nebo Maroko. U nás cena přesáhne určitě cenu 220 000-230 000 Kč. Bylo by bláhové si myslet že ne. Vždyť ani v samotné EU nestojí auta všude stejně, někde jsou rozdíly i několik desítek procent na stejný vůz. Přičteme-li k těm 5000 Eurům poplatky za různé cla (Rumunsko není v EU), poplatky, daně, lepší výbavu vozů na našem trhu, tak musí být každému jasné, jak se věci mají. A myslím si, že tak to má být! Ruku na srdce, opravdu si někdo myslí, že by auto za 5000 Euro bylo v zemi Evropské unie schopno splnit všechny bezpečnostní, technické a emisní předpisy, které má EU nejpřísnější na světě? Nevím nevím...
Neblázněte. Ayto musí stát právě málo. Dacie (a to je vidět i na této diskuzi) má hodně špatnou pověst a pokud by byla stejně drahá, jako její konkutenti a nebo jen o málo levnější, tak by si ji nikdo nekoupil. Ja té ceně věřím.
mozna ze Dacia ma ( lepe receno mela) spatnou povest.To same bylo se Skodou nebo SEATem nez se do nich obul majitel.Tretinu lidi vyhodil,tretinu presvedcil a tretina pochopila sama.Pozna nekdo na kvalite ,ktere Volvo je ze Skandinavie a ktere z byvaleho DAfa z Holanska- tez znameho svou "kvalitou".Tak to bude i s Renaultem v Dacii,nebo se Skodovkou v Cine( az tam zacne montovat Octavii),kapital chce ziska a pochopil,ze musi konkurovat kvalitou pokud chce prodavat.Ono to totiz neni jen o min.cene, ono to souvisi s firemni ideologii a nebezpecne se to siri globalne po svete.To uz nebude jako driv za sosace v Cechach ( ted delam na panskem a pak si umelousim z usetreneho zahumek).I kdyz Renault vnesl do AUTOMOTIVE Ind. novy prvek globalne pochopil globalizaci ( I kdyz dle meho prvni pokus snad mela byt Fordovic FIESTA,jenze tam bylo vse za priplatek.Uvidime u Loganu.
vsetci tu hovorite o cene 5000eur,200000kc.Ale zaklad ma byt za 160 az 165 tis czk.A to je rozdiel...To je 5000eur.Za take prachy v zaklade sa najde dost siroky okruh ludi co to budu kupovat.V Cehach to bude mat tazke/hrdost na vw,teda skodovku/,ale v inych vyspelych posocialistickych krajnach kapli na spravnu notu.Ved si spomente na Daewoo...V Cehach nic moc .V Sk druha najpredavanejsia automobilka a kvalita a dizajn boli za Daciou...
Ja neviem co by kto chcel.V sk niektory sialenci predavaju 11rocny favorit kombik az za 100tis.Toto vide raz tolko.Ak to zoberiem na 50percentny lizing odpocitm vsetky prachy co by som do opravy Facka strcil vide to za jedno...A vsetky ojetiny aspon pojdu dole.Ked mam mat novu daciu,kaslem na predrazene crepy.
Michal ma bohuzel pravdu. Cena 5.000 Eur bude mozna v Rumunsku, Bulharsku apod., v zadnem pripade ne v zemich EU.
Nizka cena aut napr. v Rumunsku neplati jen pro mistne vyrabena auta, ale vsichni evropsti vyrobci tam ted stlacuji sve ceny, Balkan je pro ne posledni trh s potencialem, ktery je blizko. Vectra za 14tis. Eur nebo Oct. Tdi za 10.tis neni problem. Neco to vypovida i o marzich vyrobcu, zda se, ze nas tu pekne odiraji.
v clancich pisou, ze bude stat 160 tis. Kc - to znamena, ze v CR bude stat hadejte kolik? 160 tis. Kc! Nebo to jako jinde budou prodavat za koruny?😊 Ja osobne se toho uz nemuzu dockat, protoze planuju, ze si ho koupim. Az ho budu mit, tak mi bude jedno, co o nem kdo rika nebo si mysli a mnohem vic mi to bude jedno od "odborniku", ktery sami auto mit nebudou nebo leda Sk120... a jestli novy auto nebo ojetinu, tak vzdycky novy auto! Aspon budu vedet, co se snim delo a deje a zadnej prodejce ojetin mi nic nenamluvi!howgh
Nikde jsem nečetl ani neslyžel, že by vedení Renaultu doslova mluvilo o 160 000 Kč v ČR. Pokud vím, šéf Renaultu mluví o ceně 5 000 Eurech na domácím trhu. Octavia taky nestojí v UK nebo Německu stejně jako v Česku. Chce to trochu uvažovat...
Němcům šla propaganda vždycky dobře a na českém národě je to dokonale vidět. Ještě nedávno jsme lezli do zatku rusům a dnes již celému západu a nejlepší je že nevíme do kterýho zadku dřív. Já osobně hodnotím značky podle toho co dokážou, ne co vyrábějí. Je zcela nepochybné, že kvalita plastů v VW je lepší než u Renaulta, ale řekne mi někdo, kde je německá HI-TECH v F1. Mercedes vyrábí perfektní auta, ale na vrchol techniky nemá. BMW mělo do F1 perfektní nástup, ale ten bohužel zastiňuje jejich další výsledky a letos už nemá ( prozatím ) ani na výrobce lacinejch aut.
hm a co tim chtel vlastne pepa rici?
zatím ale naštěstí tento typ auta nepotřebuji - nemám rodinu tak mi "stačí" kupé. Ale jinak bych do ní asi šel, minimálně v prvních rocích prodeje to bude celkem zvláštní neokoukaný auto a pokud se trochu poladí a dají se na něj pěkný kola tak může vypadat k světu. Akorát by to chtělo nějakej silnější motor a možná to LPG.
Chci říct že mě potěšilo spojení Dacie a Renoltu. To je jedna věc.
Druhou věcí je že jsem byl na nákupech v nejmenovaném supermarketu a vyděl jsem tam Dacii Solenzu.
Řekl jsem si tak tohle auto beru, no bohudík se prodavač rozhodl otevřít kapotu. Všiměte si že nikde není Solenza s otevřenou kapotou motoru. Provedení vnitřku je skoro stejné jako u favoritu nekrytý motor, baterie. Skoro se člověk bojí že to upadne. Interiér: volné plastové díly skoro až fórové.
A dneska jsem koukal v Autosalonu na Dacii Logan, chválili ji o sto péro. Což jsem se divil obvykle tak hodní nejsou a motor neukázali. To auto nebude tak žhavý!!!
Já si tu Dáčiji koupim . Někdo tvrdil, že by si radši koupil za ty prachy ojetinu, ale podle mě, NOVÝ AUTO JE NOVÝ AUTO. Navíc ojetina může mít vady, na který já nepřijdu (protože nejsem nějakej extra odborník a kromě stodvacítky se v ničem jinym nevyznám), nebo mě jednoho dne zastaví policajti a řeknou "Pane řidiči, vystupte si z vozu.", protože to bude kradený auto.
A čím to auto bude levnější, tím budu mít větší radost.
Moje řeč
Na www.dacia.ro jsou jiz kompletni prehledy modelu, vybav a cen Loganu tak jak je prodavan Dacii v Rumunsku.
Hmm, vypada to na zajimave auto za velmi rozumnou cenu, otazkou je kvalita, pokud pujde na uroven Renaultu, obavam se, ze Skodovka bude muset reagovat a umim si predstavit cenu Fabie Sedan s klimoskou, elektrickym stahovanim okem, ABSkou, aj pod 300 000Kc, protoze Logan je v plne palbe v Rumunsku k mani za 8000EURO.
[odkaz]