Uprime receno - kdyz jeste u Subaru nevedeli, k cemu je mezinapravovy diferak, tak Fiat uz pouzival system Viscomatic s mezinapravovym diferakem Fergusson, ktery mel uzaverku v podobe viskozni spojky a zadni diferak byl Torsen (1985). Tato koncepce byla zvolena proto, aby zadni diferencial byl "ostrejsi" nez mezinapravovy. U Audi nechteli tak jedovate auto a udelali to opacne - dali Torsen jako mezinapravovy, aby se kousnul driv nez zadni. Auto se tim padem chova notoricky nedotacive, coz ve vetsine ridicu vyvolava pocit vetsi pseudo-stability vozu. To same plati o Subaru. Jak je to u AR 156 zatim nevim, ale odhadoval bych, ze se opet dali cestou ponekud ostrejsiho vozu nez Audi nebo Subaru. Protoze ale u Fiatu leta zkouseli ruzne systemy aktivni mezinapravove spery, cekal bych tam nejaky takovyto "aktivni" system. Uvidime pozdeji.
Je to nádherný vůz,prostě Ital jak vyšitý.Jen mám jednu připomínku k těm celoročním pneu.To mi prostě nikdo nevymluví,buď jsou letní nebo zim.univerzal prostě není.
Problém Haldexu je v zásadě ten, že se aktivuje až v okamžiku, kdy už ke smyku došlo, tedy pozdě. Permanentní čtyřkolka tyhle situace eliminuje a navíc je použitelnější při razantní sportovní jízdě - s Haldexem se powerslidy dělají docela špatně, nehledě na to, že se dá při pododných kouskách taky docela dobře zničit. Je to zkrátka systém pro někoho jiného, Haldex vyhoví "rodinným" řidičům, kterým pomůže zvládnout náhle zhoršené adhezní podmínky, zatímco klasická "čtyřhrabka" je jedinou přijatelnou volbou pro sportsmany.
Nerozumím tomu údivu. Vždyť mít nápis TDI na zádi auta je přece nutná součást image dnešního dynamického a úspěšného Čecha a absence naftového motoru se v této zemi neodpouští ani v segmentu aut za 1,5 mil. Jsem zvědav, zda se nakonec ten naftový boxer podaří dotáhnout.
Začíná se to pěkně komplikovat, ještě před rokem jsem měl jasno: Subaru, ale Saab 9-2, tedy ta převlečená Impreza, se bude prodávat i v Evropě a Alfa s vyspělým permanentním pohonem všech kol! Ta spolupráce v rámci GM je fakt zajímavá, už jsem měl obavy, zda nebude Alfa s pohonem všech kol také řešena změnou masky některého z modelů Subaru.
Snažil jsem se zdůraznit, že původně civilní kombi bylo dodatečně povýšeno na SUV, což v případě Subaru neplatí do takové míry, protože to má čtyřkolku "od přírody".
Co mam informace ja, jde ve skutecnosti o pohon odebirany od Subaru (Legacy), coz je pohon kvalitni, plne soumeritelny s Audi Quattro.
Zel v Evrope, diky absenci dieslovych motoru se jich tolik neproda, i kdyz naji vynikajici pomer cna/vykon a v USA jsou nejpopularnejsimi kombiky (ve Svycarsku se jich take proda hodne). Audi je tu proste znamejsi, byt je oproti Subaru podstatne drazsi i na udrzbu. Staci srovnat cenu Legacy a A6 Quattro.
Doufejme, ze se italum podari vse zabudovat poradne, protoze pokud ano, byla by to bomba. Navic je Sportvagon opravdu krasny kombik.
pro autora: jsem rad, ze nekdo z automobilovych novinaru je konecne schopen rozeznat a oddelit staly pohod ctyr kol, od pohonu prechodneho. To se bohuzel nevidi ani ve specializovanych casopisech. Bohous
Proc autor clanku vzdvihuje zrovna Audi Allroad jako vzor velkého kombi se zvýšeným podvozkem a pohonem na 4 kola, když průkopníkem v tomto segmentu je Subaru Legacy Outback? jinak nemam nic proti audi, jsem jen fanda Subaru a prijde mi nefer prehlizet tak technicky vyspely vuz, nehlede na to, ze je v terenu kvalitnejsi nez Allroad, o tretinu levnejsi, no zkratka lepsi. Proti tomuto nazoru muzou byt jen ti, kteri si hraji na nemeckou image a nezajimaji je fakta. Jinak ale fajn clanek. Ahoj Vitek
ja nevim co vite vy,ale ja mam informace ze ten predek bude vypadat uplne jinak... nevim jak je to u tyhle verze 4x4 ale u normalni to ma vypadat jako BERERRA... a taky cena ma jit zhruba o 3000eur (cca 100000) vys, jen tak, aby se konkurovalo BMW 3 a zapadalo to do jedy cenovy skupiny....