Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Kia: Sedmiletá záruka nyní na všechny modely

46 komentářů

jamp
netvrdím nič iné, a najhoršie auto je to, ktoré sa pokazí mne, aj keď v záruke 8-s
Avatar - Katikakus
Katikakus
No jo, ale "pripravu" musis udelat taky 😉
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Banjo
Tak to tam máte pěkné vychcánky. V Plzni jsem do sběrného dvora odvezl všechno možné od staré lednice přes staré PC a vysavač až po ty ojeté gumy a nikdy po mně nechtěli vidět ani občanku. Jen u vysavače se ptali, jestli ještě funguje...
Vasut74
Postestilo se mi mit moznost porovnat service checky v CR a v zemi nazapad od Ase u dvou znacek a je to nebe a dudy.

Ceny v CR nesmysl (zhruba 20% v jednom a 30-40% v druhem pripade vys). Pristup personalu zcela z jine planety plus x drobnosti kolem. To zcela pomijim dostupnost dilu, ktere je pripadne treba vymenit.
Vasut74
Olej a filtry na dvorku ... aha tak tady asi se uz neni o cem bavit
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vasut74
Aha tak to bylo jen jeden o voze druhy o koze.

Kdyz jedu na STK - tak jen predam doklady a druhy den si je vyzvednu spolu s nalepkami na RZ 😉
andy666
Ked si kupim nove auto, tak si vyberam podla toho, ci sa mi paci a ci mi stoji za tie peniaze, co predajca/znacka pyta.
Do servisu sa tiez sam rozhodnem, ci budem chodit do znackoveho, alebo neznackoveho. A pri dlhsej zaruke ako 2 roky si tiez vyberam, ci chcem pri poruche platit opravu za svoje, alebo to bude opravene gratis v zaruke.
A vacsina oprav je urcite drahsia ako hodnota, ktoru som usetril v neznackovom servise (tam mi to spravia lacnejsie, ale tiez nie zadarmo).
Ak by som usetril na 3 prehliadkach 200 euro a pokazi sa mi nieco, budem mat obrovske stastie, ked oprava zavady aj s prácou vyjde menej ako tych 200 euro, co som predtym usetril.
A pre teda pre koho je 7 rocna zaruka???

Pre takych, co aj tak chodia do autorizovaneho servisu, ale vyrobca im da v zarucnych podmienkach garanciu za svoj vyrobok, ze ked zlyha suciastka, ktora je v ich vozidlach, tak to kupujuceho nebude (okrem cesty do servisu) nic stáť.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ale prece neni problem si do znackoveho servisu prinest vlastni olej - musi samozrejme splnovat specifikace predepsane vyrobcem. Servis te nemuze nutit, abys kupoval jejich olej - kdyz teda chces usetrit tech par stovek. A pokud ano, muzes jit jinam - to je krasa konkurence.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano popsal jsi to pomerne presne. A prave kvuli tvemu poslednimu odstavci nadale tvrdim, ze ani ADAC nema s realnou spolehlivosti moc spolecneho. Vsechny nemecke automobilky maji vlastni asistencni sluzbu, takze do statistik ADAC se dostane jen male procento realne porouchanych vozidel, Micurine. 😉
jamp
V nemecku je veľa štatistík. O tom, či si si auto vyumýval zvonku, zvnútra, alebo ti to servis urobil ak si bol v značkovom ( a ten opraví aj sebemenšie poškodenie laku, aby si mal záruku na prehrdzavenie ), hovorí štatistika TUV, z neznámeho dôvodu známejšia v ČR a SR ako iná podobná DEKRA. A aby sa auto do tej štatistiky dostalo, musí samo prísť na kontrolu a z nej samo i odísť. A čo vlastne obnáša kontrola TUV sa dočítaš v AUTOBILD SPEZIAL TUV REPORT 2010 1/2010. A keď auto z nejakej príčiny nechce ďalej ísť a je jedno či je to TOYOTA spoľahlivo stojaca v garáži a jazdiaca len v sobotu na nákup ( lebo v nedeľu je zatvorené ) alebo niečo nemecké služobné jazdiace denne, to sa dočítaš v ADAC Pannenstatistik. No a ADAC a TUV by skrížil len Mičurin a TY. Tak šup na net, až vieš, o čom píšeš. Aj keď ani ADAC nie je úplne zodpovedajúca skutočnosti, lebo v rámci mobility niektoré automobilky poskytujú servis aj v prípade poruchy a do štatistiky sa dostane len ten prípad, keĎ zasahuje žltý anjel ADAC.
Když si běžný servis uděláš doma sám, zaplatíš výrazně míň! Na druhou stranu, náplně mám právo si do jakéhokoliv servisu donést vlastní (pochopitelně musí splňovat předepsané normy), čímž si trochu orientovaný uživatel může ušetřit dost peněz!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže 6-7 let je prakticky stará plečka 😉 Neřeknu ty 3-4 roky, kdy to je často na lízačku... Ale abych JEN kvůli nějaké záruce nechodil jinam?
Jen mi přijde, že zájem zisku automobilky nějak začíná převažovat.
Obvzlášť, když olej jde v zahraničí sehnat mnohem levněji, což u větších objemů začíná být samo zajímavější.
Ne nadarmo mnoho majitelů větších a dražších vozů jezdí servisovat do Němec/Rakús/Polska. Protože u nás jsou obecně značkové servisy často😒br /> 1) předražené (i díly lze sehnat často u prvovýrobců za mnohem příznivější ceny)
2) při poruše pouze mění díly
3) jejich péče se na voze projevuje mnohdy spíše negativně. Čest vyjímkám. Znám i některé slušné autorizované servisy.
Souhlasím s tím, že není problém vyměnit si náplně doma, což doporučuji dělat hlavně kvůli tomu, že si je člověk jist, co si tam dal, a že to uděla pořádně, ale s těma pneu nevím, ve sběrným dvoře za barákem jsem za sadu zaplatil 120Kč 😒 A to jsem to na ně zkoušel s tím, že su odsud...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Pokud má vaše město smlouvu s daným sběrným místem, tak až na stavební suť a radioaktivní odpad >😁 se nic neplatí. Lidi jsou prostě jen hovada. Alespoň tak to chodí u nás.
pavkin
počítej tak 50%,
jossalito
Za pneumatiky jsem nikdy neplatil (ani za jiný odpad), tedy člověk musí uvést, že jde o soukromou osobu, nikoli firmu. Kdybych to vzal a firmu, zaplatím za to. Aspoň u nás má člověk právo na 4 ks pneu/rok zdarma a i obyčejný harampádí mu taky vezmou. Naposledy na můj dotaz, kolik jsem dlužen, mi chlapík řekl, jste občan města a za odpady platíte, toto máte zdarma.

PS: Hold slušnej oddíl. 😉
jossalito
Jistě, určitě nemá cenu tohle řešit u nový káry.

Mimochodem, pokud znáš někoho v servisu, tak ti za menší všimné servisku taky vyplní. Ono to zase není až takový důkaz, vyplněná serviska. Kšeftuje se s tím statečně.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Můj kamarád servisman si bere za hodinu 400-600 Kč. Dle náročnosti práce. Když vezmu, že výměnu oleje má za půl hodiny, sám je schopen dodat jakékoli náhradní díly v ceně bez DPH, tak si myslím, že pro běžného člověka se starým autem, co už není v záruce, není co řešit. Počítám, že na takové běžné Fabii/Felicii by za 1200 udělal výměnu i s materiálem a ještě by mu zbylo.
jossalito
Jistě, docela mne udivuje, že se mnohdy u různých garáží povalují mrkay takovýho svinstva, když to lidi můžou bezplatně odevzdat ve sběrném dvoře. Stejně jako starý pneumatiky. :-!
Provocateur
Přesně tak. Většina dobrých servisáků je soukromých. Pokud je opravdu šikovnej, tak si vydělá mnohonásobně víc sám než když bude dělat třeba v servisu u Renaultu (ikdyž práce by tam měl stejně, ne-li víc >😁 )
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odevzdání je ZDARMA tak nejsem taková blbka abych to lil do kanálu... To fakt nemám zapotřebí. Nejsem totiž jako ty >😒]
shark11
Za dedinou v potoku ... 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten prodám do autorizovaného servisu jako nový >😒] .
Vážně: u nás existuje sběrný dvůr, tak tam.
shark11
Tyčky stabilizátora vymenené po 2 a pol roku bez problémov ...

Tlmiče mi menili tiež po dvoch rokoch - dokonca 2 x - nakoniec to neboli tlmiče : ( ...ale vymenili a vždy sa snažili.

Určite závisí od konkrétneho servisu, ale ja nemám s reklamáciami žiadny problém ....ochota je vždy, akurát pri tých tlmičoch sa chlapci netrafili (ozýval sa kovový zvuk pri stlačení na doraz) a chybu nezistili... Auto bolo plne funkčné, len ma to rozčuľovalo. Nakoniec to zmizlo samo od seba : ).
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stačí se podívat na hodinové sazby autorizovaných servisů... Olej a filtry si zručnější člověk vymění doma na dvorku. A má jistotu, že mu tam na rozdíl od některých autorizáků nenechali 1/3 starého oleje...
Za péči o vůz bych si rád připlatil. Jenže připlácet za to, že mi v autorizáku zas něco ** se mi fakt nechce :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Když jde o mechaniku, proč ne. Na výměnu oleje, destiček, filtrů atd. nepotřebuješ žádnou diagnostiku... A když přijde nějaká závažná porucha, pak pokud to není modelový případ, kdy poruchu odhalí diagnostika, tak ve značkovém servisu začíná hra na postupné vyměňování jednotlivých dílů... Bohužel. Kdysi jsem si taky myslel, že značkový servis = vyšší kvalita. neříkám, že garážník je všelék, to ne. I tam jsou žabaři, jenže garážník dělá sám na sebe a už z principu když na to bude *rát, tak si časem pokazí pověst a budde mít po vtákách. V autorizáku tahle motivace prakticky chybí...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ovsemze to prinasi znacce dalsi penize v podobe servisu. Ale uprimne - ty bys s modernim autem plnym elektroniky jel do neznackoveho servisu? Ja ne, nikdy jsem to se svymi vozy neudelal a pokud bych jednou snad zmenil nazor, tak bych jel do kvalitniho, dobre vybaveneho servisu, kde budou ceny za sluzby srovnatelne s tim znackovym. Ale sverit auto nejakemu garaznikovi? Jo, u Favorita nebo Feldy to chapu, ale moderni vuz nikdy.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Servisni prohlidkou myslena nase STK. Kdyz jedu z vozem na STK, tak ho alespon trochu dam do poradku, aby nasli co nejmene zavaznych zavad, nebo ne?
Vasut74
Mohu prosim vedet jak se mam pripravovat na servisni prohlidku ?? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mám z toho takový nemilý pocit, že jediným (a vzhl. k automobilce velmi prozíravým krokem) úmyslem je zajistit si, aby všechny vozy prodané u dané značky navštěvovaly značkový servis po delší dobu. Takže vlastně celkově to bude pro automobilku/prodejce znamenat zvýšení tržeb. A zákazník je za to ještě vděčný. Tomu říkám zabít 2 mouchy 1 ranou!
Takže jediným výsledkem podle mě bude, že budete místo 2-3 let jezdit 7 let jak tupá ovce do předraženého značkového servisu a když se vám nedej bože po 6. roce zadře motor/vysype převodovka, tak vás v servise pošlou do pr že jste neschopné vemena co neumí řídit a že jste si to způsobili sami 😒 . nebo se bude jednat o běžné opotřebení. Cest, jak neuznat reklamaci je vždycky mnoho. A když je problém s jejich uznáváním i v zákonné 2leté lhůtě, tak si podle mě jedině tupá ovce může držet ilize o 7leté záruce.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
Katikakus
KIA Carnival pokud vim kraluje chvostu statistik ADAC/TUV. Ty ovsem se spolehlivosti maji jen pramalo spolecneho. Coz ovsem nemeni nic na faktu, ze majitele Carnivalu na servisni prohlidky jezdi nepripraveni a delaji tak tomuto modelu medvedi sluzbu.
Avatar - pumpkin
pumpkin
odvtedy je tu už dávno nová generácia. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdybys tu servisni knizku v ruce nekdy mel, tak nemuzes neco podobneho napsat. Ono, clovek nepotrebuje ani servisni knizku, zarucni podminky i s vyjimkami jsou na webu.

7 let je na komplet pohonne ustroji, takze motor, prevodovka, poloosi atd.
Takze 7 let plati i na vstrikovace.

Jinak se staci podivat sem: [odkaz] - 5 let/150 000 km je na CELE vozidlo. Vyjimkou jsou pouze baterie a napln klimatizace, kde je zaruka 24 mesicu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
7 let je na pohonne ustroji, takze motor, prevodovka, poloosi atd.
kuko
k tej prevodovke - nie je na to záruka tuším 5 rokov a 7 sa vzťahuje k podvozku?
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peter222
peter222
Najmä pri modely kia Carnival ,ktorá už niekolko rokov kraluje v rebríčku najmenej spolahlivých áut. >😁
Dušan10
Často dokazujú "e😜erti", že sa to neoplatí, lebo "treba chodiť do drahého značkového servisu". Zrejme im nedochádza, že môžu chodiť kde chcú, akurát budú bez záruky.

Každý normálny motorista však obetuje tú "strašnú" sumu na značkový servis, ako platbu za najakú porúchanú súčšiastku v záruke. Každý kto vie narátať do päť si rýchlo spočíta, že cena toho "drahého" servisu je oproti cenám ND zanedbateľná ...

Okrem toho už končí éra "univerzálnych" servisov a jednoducho treba auto zveriť špecialistom a nie samoukom ... Určite sú i kvalitné neznačkové servisy, ale tie už musia mať slušné vybavenie a jednoducho nemôžu byť lacné - určite nie niekoľkokrát lacnejšie ako značkové servisy.