Seatova hvězda blížícího se autosalónu v Ženevě se jmenuje Ibiza Cupra R. Navazuje tak na několik atraktivních sportovních modelů s podobným označením.
Pochopitelně jsem to poplet, koza jako vůz.. Takže zkus www.aktuality.cz a tam to snad najdeš:) Jinak, já do ekologičnosti jak vznětovejch , tak zážehovejch motorů nevidim - nemůžu soudit... Když si zmínil ty commonraily: Nechápu, proč se začaly vyrábět ty čtyřlitrový vosminy. Nemůžete mi to někdo rozumně odůvodnit??
Sprdnout? To neee. Kazdej mame svuj nazor. Kdyby melo na sobe poradny velky kola, tak to by byla jina! Vubec nic bych nenamital...Ale je to opravdu kousek, furt na nej koukam zepredu a moc se mi libi!
Posli mi presnej link, nic sem tam nenasel??? Ja vim, ze z nekterejch aut vychazi peknej coud =vyssi obsah pevnejch castic a vyssi emise(CO, CO2,...obzvlaste z nakladaku je to nekdy o plice- stary Avie, Liazky ). U dieselu ale zalezi taky na zajeti (spotreba, meli sme 2 Octavky jedna brala 4.8 a druha 5.6 a to meli stejny motory), taky chip tuning si vezme svoji ekologickou dan (a myslim si, ze ackoli tuneri rikaj, ze nesnizujou zivotnost, tak to pekne kecaj) a v neposledni rade nespravne sestelovanej vstrik-spis u starsich motoru. Ale libi se mi novy common-raily s filtrem pevnejch castic a emisema celkove, nezdaj se ti ekologicky?
Netvrdím, že jsou TDčka špatný motory - dýzly obecně, právě díky výkonovejm křivkám, vnímám jako antonymum ke "sportovní" koncepci auta, toť vše.
Jinak, mrkni se na www.novinky.cz , stáhni jedno videjíčko(poznáš který:)) a pak se můžem bavit o ekologičnosti - alespoň té "na oko"..
Ja mam spis radejc tedecka, jedou odspodu a nemusim to tolik tocit a tim padem cekat. A kdyz to sepne, dejou se zazraky. Nedavno sem zkusil Civica 1.8 iVTEC a bylo to super (parada ty vykonovy skoky a proste tam vejs to JELO jako draha), TDi na nej nemelo ve vysokejch otackach, ale proste to jelo i od spodu...A navic sem i trochu ekologictejs zalozenej...Nizsi spotreba a navic nizsi emise.
K dieselům zkráceně asi tohle: umí nabídnout vyšší účinnost a s tím spojenou nízkou spotřebu a vyšší výkon v nižších otáčkách, ale to je pro sportovní jízdu žalostně málo. Svým charakterem se na ostřejší jízdu absolutně nehodí!
No, tak nějak jsem předpokládal kupu kritiky, jak jinak... V CUPŘE TDI jsem sice nejel (doufám, že ani nepojedu ;-) ) ,ale troufám si tvrdit-je to jen moje vlastní dogma: "Když budu chtít něco ušetřit, koupim si dýzla.." ( ..doufejme nikdy..) , "když budu toužit po "sportovním" autě, tak čekám pořádnej nádech v 5000 ot", NIC VÍC. Je škoda, že u X lidí klesla "cena" značky SEATCUPRA hodně za polovinu..("podle sebe soudím tebe") (Bude třeba AUDI jednou dělat v biturbodýzlu novou S3?? FUJ, FUJ, FUJ:) )
Jeli ste ve starý 2,0 16V ? Pak budete vědět ,co mi vadí.. Mějte se...
Nepopiratelně je design auta věcí vkusu. Takže proti gustu žádnej dišputát. Jenže todle je trochu silný kafe, poač vod vyjetí první ibizy se (to je moje gusto) žádný sportovnějc vyhlížející fáro v týdle kategóriji neobjevilo. I fejsliftová předchůdkyně je fakt sporty. Prostě si nemůžu pomoct. Čéče taj to radí každej, takže budu prd originelní, ale prohlídni si ji v detailech v reálu, svez se s tím autem, vočichej si ho. Todle prostě neni boxér za zenitem.
A nemuzu si pomoct, to auto se mi nelibi, vypada jako byvaly boxer, ted za zenitem. Povadle velke svaly (vypada tak nemotorne, bachrate...a ne jako stihly vybusny atlet) a ty kola tomu taky ubiraji (jsou moc "mala" a cerna opticky na velikosti ubira), zrcatka by mely bejt ve zluty a ma moc vysoke hrany. Pak by se mi libila. Look ze predu je skvely, ale nespasi ho. Tohle R nevypada jako sportovni auto!
Chachachacha, jsem se takhle dlouho nezasmal "Kdy jsi naposledy jel v modernim dieslu?" ("V Tempre") A jeste s vostrym PD systemem? Nejel, vid...Svez se, budes prekvapenej. Pro srovnani - zrychleni bude skoro stejny jak u 1.8T tak u 1.9TDi, ale v pruznosti bude jasne lepsi TDi. Diesly sice na benzin jeste nemaji vykonove, ale jsou po mnoha strankach lepsi (spotreba, emise, tocivak)
nemam nic proti benzínům, ale maj dost velkej náskok co se týče době výroby a tim pádem i zkušenostem a technice....( rpvní diesel do osobáku se dával před 40 lety a první benzín ??? no vlastně ani přesně nevim někdy v předminulym století???) a mimo to ůčinost spalování jasně hovoří pro diesel takže diesel je lepší.... a dost hádání.....
Už si sa na Cupra R TDI viezol? Pokiaľ áno, kritizuj konkrétne veci, nie takto povrchne. trochu to môžem porovnávať, tak by som sa rád dozvedel, čo Ti v porovnaní s benzínom 150 resp 180PS vadí pri 150Ps tdi, ktorý sa v slušnej úprave dostáva na 210PS a 410 Nm. Ten diesel fakt slape, nominálny výkon v princípe veľa nenapovedá. Vyskúšaj.
Dlouho mě nic nezklamalo jako to, když jsem zjistil, že do "názvem vostrejch" seatů jsou schopný dát taky dýzla. Když někdo dokáže parazitovat, a ještě k tomu "sám sobě", na pověsti legendárního "kaprejzina" tak to musí mít v marketingovym oddělení asi srovnaný... Při Leonu CUPRA TDi se mi chtělo brečet, ale u ibizy sem se pozvracel... No třeba jim to jednou dojde...
Ja som šoféroval 1,9 tdi 96kw, no a už aj to bol na malú ibizu Sport dosť velky masaker. To silnejšie tdi musí s človekom zametať ako sa handrou. To môže byť vzhľadom na vahu a velkost auta fakt dobry katapult.
tak do toho bych sel hned! cordoba nic moc ale tohle! to je krasa! muj sen: hummer, mercedes e 400cdi, a tohle krasny vozitko(mozna s obema motorama, protoze 1,8t je supr a 1,9 tdi sem este nezkusil..)