Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane II získal 5 hvězd v Euro NCAP

Nově testy Euro NCAP potvrdily vedoucí postavení Renaultu v oblasti pasivní bezpečnosti. Poté co se stala Laguna prvním automobilem s nejvyšším hodnocením Euro NCAP, přichází na trh i nový Mégane, první automobil nižší střední třídy, který takové hodnocen
Zpět na článek
neregistrovaný "Mikez"
9. 12. 2002 13:55
Ať žije Rencek!!
No jo, Renault. A ty jeho slavné hvězdičky. Kvalita zpracování. Nadupanost elektronickýma blbostma. Super podvozek a naprosto úžasně dlouhé servisní intervaly. Je mi z toho špatně. Dovede si někdo představit, jak vypadá geometrie náprav po ujetí dejme tomu 30.000km? Podle oficiálních údajů je normální u Laguny II dCi spotřeba motorového oleje 1l/1000 km. To je naprosto šílené!! Ale má 5*, pojďme se z toho všichni zbláznit... 5* je pro posádku uvnitř. Co případný sražený chodec? 3* jako nový Civic nebo 2* jako suprový Rencek nebo ještě míň jako ostatní plečky? Lidi zlatí, kašlete na hvězdy, když do vás napere náklaďák, můžete mít hvězd plné nebe. Je po vás. Když osobák, tak se modlete, aby to byl čelní náraz do 64 km/h. EURO NCAP je dobrý business, vymyslím něco podobného. A design MéganeII? Je odvážný, to je mi sympatické, nebojí se být originální a je naprosto jiný, než všichni ostatní. Jo. Dobrý. Nechme mu svobodu být jiný.
neregistrovaný "kakac"
3. 12. 2002 19:37
Renault -synonymum bezpecnosti ?
Aby se vsichni z renaultu nepo..... Clanek vyrazne podporuje renault a dela dalsi reklamu. Proc neni nazvan Dalsi 4 modely dosahly nejlepsiho oceneni? Opravdu s usmevem sleduji jak je renault pasovan na "nejbezpecnejsi" automobilku. Pred prichodem laguny nic tomu nenaznacovalo. Sice uznavam ze renault patri k nejlepsim, spise mam dojem, ze vyrabi auta sita na miru NCAP testum. Synonymem bezpecnosti jsou pro mne svedske vozy Saab a Volvo. Obe znacky totiz zavadeji bezpecnostni prvky, ktere ostatni nasleduji. Napr. aktivni operky hlavy (Saab,1997), aktivni sedadla,WHISP (Volvo).
neregistrovaný "Zabakus"
2. 12. 2002 23:24
Re: HVEZDICKY? PASY????????
Staci se kouknout na www.euroncap.com a zjistis, ze se provadi 4 druhy testu (na celni a bocni naraz, srazku s chodcem, a ochranu hlavy pri bocnim narazu). Doporucuju shlidnout i detaily tech testu, vyhneme se takovych reci typu "cisty celni stret"... Co se tyka procent - kolik je celnich narazu nevim, ale pisou, ze priblizne ctvrtina vaznych nehod jsou bocni narazy. A jeste jednu vec - homologacni zkousky na celni stret se provadeji v rychlosti 56kph a tuto srazku by melo prezit alespon 85% pasazeru (treba i s vaznyma zranenima - az pojedete po meste, vzpomente si na to...), aby byla zkouska uspesna. EuroNCAP celne narazi v 64kph, coz je dost velky rozdil - vetsi nez se zda, protoze pohybova energie roste s ctvercem rychlosti (E=0.5*m*v^2). A proc zrovna v techto rychlostech? Protoze cca 80% vsech srazek se odehraje do rychlosti 30kph, cca 96% do rychlosti 50kph (mluvim o tzv. "closing speed", tedy rychlosti v dobe srazky), takze tyhle testy pokryvaji drtivou vetsinu narazu (v tomto smeru). A posledni vec se tyka teorie versus skutecna nehoda - cely testy jsou zalozeny na mereni zrychleni ve sledovanych castech dummies (ktery samy o sobe pochopitelne nejsou nijak dokonalou simulaci lidskeho tela) a jejich casovem trvani. Existuje system indexu (kriterii), ktere by mely dat co nejpresnejsi obraz o moznosti/vaznosti zraneni. Je to hodne slozity, co se biomechaniky poraneni i vypoctovych modelu tyka. Rozhodne to neni tak, ze nekdo necim nekam nejak bouchne a pak tomu da nekolik bodu. Secteno - takovyhle testy vam nikdy nedaji presnou odpoved na otazku, co se stane v realne nehode, ale umozni vam podle urciteho (hoooodne sloziteho) systemu kriterii _porovnat_ jednotlive porovnatelne typy vozu - cili vypovidaci schopnost maji obrovskou, problemem je, ze my bysme chteli slyset malinko neco jinyho :-))))
neregistrovaný "skopi"
1. 12. 2002 14:33
Re: HVEZDICKY? PASY????????
Jakym zpusobem se ohodnocuje bezpecnost v testech NCAP? Posuzuje se jenom celni naraz, nebo i bocni, zatizeni strechy, uchyceni sedacek,...??? Jestli jenom celni, tak je to znacne nedostatecne hodnoceni (usuzuju podle fotek). Vim, ze hmotnost hraje velkou roli, ale zajimalo by me, kolik % dopravnich nehod tvori prave celni narazy. V tech je renault vyborny, ale prijde mi to jako teoreticke hodnoceni, ktere nema s praxi mnoho spolecneho. Pokud se ovsem testuji i jine narazy, pak je vse tak, jak ma byt a Renault je bezpecnejsi nez BMW 3. A ten system hodnoceni bezpecnosti je deleny na tridy, nevsiml jsem si...
neregistrovaný "Honza"
30. 11. 2002 11:48
Re: HVEZDICKY? PASY????????
Nevim, ale mame Megane I bez Airbagu,... ale nasi se snim 3 otocili pres strechu, nebyli pripoutani a diky bohu prezili. Ty hvezdicky Renautl fakt neziskava pro nic za nic, ale zalezi na situaci a zalezi na okolnostech, nekdy by to auto mohlo byt klidne 20*, ale pokud to ve 200 narvete do stromu, uz neni co resit.
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
30. 11. 2002 11:24
Re: bez titulku
Jo a ještě dodám - vůbec nejlepší jsou chytráci, co jezdí v rychlých limuzínách a nejsou připoutáni. Tím snižují svou vlastní ochranu při čelním nárazu na "nula hvězdiček"... a veškerá snaha výrobců je nanic.
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
30. 11. 2002 11:20
Re: bez titulku
Mnohé záleží na hmotnosti vozů, ale pokud se střetne zhruba stejně těžký Megane II (5 hvězd) a BMW 3 (4 hvězdy) je pravděpodobné, že cestující v Megane dopanou o něco lépe než ti v BMW. Prostě v tomto případě vám "značkovost" vozu není nic platná.
neregistrovaný "alda"
29. 11. 2002 19:54
Re: Jdu do Rencla
Šefko, neměl jsem možnost BMW řídit, ale při testech bývá BMW s jízdními vlastnostmi až za AUDI A6. A já disponuju udaji vnichž je srovnání AUDI A6 s Renaultem SAFRANE a Renault vněm Audi hravě překonává. Renault Safrane se pokud dobře vím již minimálně 2 roky nevyrábí. BMW je pouze(drahé) jmeno. Čau.
neregistrovaný "alda"
29. 11. 2002 19:50
Re: Jdu do Rencla
Mluviš tak jak kdyby jsi jel snad všemi Renaulty. Kolik jsi jich měl a kolika jsi jel?
Např. Ford Fokus jsem měl možnost řídit. Ale bylo to zklamání. Myslím si že ta jejich víceprvková zadní náprava stojí za h....o.
neregistrovaný "Dzonek"
29. 11. 2002 15:49
Re: Hmmm..ale
Jo stímhle souhlasím je to krychle to Alfa je skvost a myslim si že dnes se auto prodává hlavně podle toho jak se líbí a ne podle toho kolik dostalo hvězdiček v Crash testu
neregistrovaný "Kuba"
29. 11. 2002 14:22
Re: Jdu do Rencla
Jim totiz nezbyva nic jinyho, nez aby meli 5*. Jejich podvozek a brzdy jsou tak priserny, ze musej pocitat s tim, ze to spousta lidi nekam narve :-) Konkurence treba ma jenom 4* (3 BMW, Mondeo, Focus...) ale podvozek je nesrovnatelne lepsi. Jde o to, ze u konkurence clovek ve stejny situaci muze klidne jet dal, kdezto "super" Renault tam skonci na tom sloupu/strese/svetce.... vyber si :-))
neregistrovaný "Martin"
28. 11. 2002 20:29
Re: Jdu do Rencla
Ja Ti rovneznechci kazit radost, ale o nejaka fakta by ses mel zajimat TY! Ctyri hvezdicky mel totiz Megane uz v modelovem roce 1998. U auta, jako je BMW bych automaticky pet hvezdicek cekal v pomeru k cene a jmenu znacky. Z nemeckych prestiznich znacek to zatim zachranuje jenom MB C-Classe...
neregistrovaný "Tom"
28. 11. 2002 19:37
Outback
Nejpozoruhodnejsi je asi vysledek u Subaru, soucasny Outback je na trhu uz od roku 1998 a dostalo 4*. Novy Forester dostal taky skvele hodnoceni v americkem crashtestu.
neregistrovaný "wampyr"
28. 11. 2002 14:55
Re: Jdu do Rencla
Nechci ti kazit radost z renaulta ,ale třeba to BMW řady 3 modelovej rok 2001/2002 dostal 4 hvězdičky.Vem jsi, že 3 řada BMW nejni žádná novinka jako ty 5 hvězdičkový renaulty :o) Tak než začneš plácat něco o vozejku přečti jsi fakta.
neregistrovaný "milo"
27. 11. 2002 22:13
Re: bez titulku
jestli se nepletu, tak to hodnoceni neni absolutni, ale relativni pro kazdou kategorii..takze 4* pro stredni tridu vubec neznamena ze to auto je mine bezpecne nez 5* auto nizsi stredni tridy
neregistrovaný "cuisine"
27. 11. 2002 20:45
Re: bez titulku
No to já radši třeba v Range Roveru.......
neregistrovaný "brano"
27. 11. 2002 18:59
Re: Jdu do Rencla
zas to s tou spatnou kvalitou tak nepreha-
najte,je pravda,ze by sa mali zlepsit,ale
kazdy pokrok nieco stoji a keby sa tak stalo,tak su to podla mna najlepsie auta na
svete v globale,myslim tym sortiment a uz
spominany pomer medzi cenou atd.pozri sa len co dokazali v nissane za par rokov a to
nie je ziadny trpaslik a dacia za par rokov
prekvapi tiez,to som si isty,samozrejme v
inom meritku ako nissan.na balkane a okoli
je na to dost a dost potencionalnych kupcov
v blizkej buducnosti.skratka fandim franti-
kom,sam mam megana,ale nie som zaslepeny,
skratka v najblizsich desatrociach to bude
boj medzi nemcami,francuzami a japoncami.
to je vsetko,uvidime kto bude najvytrva-
lejsi.ale podla mna vyhra ten,ktory vyraba
auta dostupne sirokym masam a nie nahananim
prebytocneho vykonu a luxusu a tym aj ceny.
to je hruba sila a nie krasa-nic sa nema
prehanat.
neregistrovaný "skopi"
27. 11. 2002 16:31
bez titulku
Ty testy nemaj moc velkou vypovidaci schopnost, v praxi je dopravni nehoda zkomplikovana mnoha jinymi faktory a Renault postavil auto site na miru pro tyhle testy...Trochu me zarazi, ze treba Laguna i mnohem mensi Megan dostanou 5 hvezdicek, ale kdyby to do sebe oba napraly, tak na tom budou lidi v Meganu daleko hur nez v Lagune a presto dostane M.5 hvezdicek...Melo by se to delat pomernym relativnim systemem. A uz jste nekde videly "cisty" primy celni stret? Rozhodne bych radej sedel ve trojkovym bavoru, nez v renclu.
neregistrovaný "DeeP"
27. 11. 2002 16:27
Hmmm..ale
Testy jsou určite důležité, ale tomuto hnusnému autu (R-meg II) by nepomohlo ani 10 hvězdiček aby vypadalo jako auto a ne jako blba krychla s kolama, není nad italo design typu 147, 156 atd..!!
neregistrovaný "Olda"
27. 11. 2002 16:01
Re: Jdu do Rencla
Cena/vybav urcite, ale kvalita ... to snad ani nemuzes myslet vazne :)
neregistrovaný "Petr"
27. 11. 2002 14:03
Jdu do Rencla
Jo uz je nejaky rok zvykem ze Renault je nejbezpecnejsi automobilkou s nejlepsim pomerem cena/vybavaúkvalita . Proto si jeste letosobjednam Lagunu grandtour... Co je vam platne ze na chladici vozite mytus treba v podobe znaku BMW, kdyz po pripadne nehode muzete jezdit uz jen na invalidnim voziku ...O tom, ze to uz lidi pochopili svedci stale se zvysujici naskok prodejnosti Renaultu a ubytek prodeje nemeckych znacek. A novy megane jim da teprve nafrak. Sbohem octavko ....
neregistrovaný "Ace2"
27. 11. 2002 12:09
Re: To sa dalo čakať
No už předhozí verze Espace si vedla znamenitě
neregistrovaný "Typer"
27. 11. 2002 11:55
To sa dalo čakať
Myslím že to nie je až také veľké prekvapenie, lebo Renault s bezpečnosťou svojich áut čo sa týka bezpečnosti vyšvihol pekne vysoko a naznačila to už Laguna.
Takže neostáva iné len pogratulovať a dúfať že tak bezpečné autá
bude robiť čoraz viac výrobcov.