Volvo v tichosti zveřejnilo kompletní specifikace prvního čtyřválcového motoru řady GTDi. Jedná se o první motor typu Ford EcoBoost pro evropské trhy a v nabídce švédské automobilky nese „nenápadné“ obchodní označení 2,0T.
A neplanujes sem hodit recenzi na S80ku? Bylo by to celkem fajn, kdyby se konecne objevilo neco zajimavejsiho mezi tema oktavkama a A6ma... Plus, urcite by to byla jedna z tech objektivnich a zajimavych recenzi... ;)
Nesmysl to je, jinak, co se týká spotřeby, já mám v S80 2,5T AT dlohodobou 11,5, řekl bych, že 2,0T by to měl zvládat zhruba o litr níž, sice potáhne nějakou tu váhu, ale má slušný průběh krouťáku a celkově je to modernější motor. Pro mondeo to bude konečně pořádný benzinový motor (2,5T je pro mondeo spíš okrajovka) a když přidají i tu 1,6T a dvojspojky, postrčí ho to určitě i prodejně.
ju tak...dik za vysvetleni...ale opravdu je to nesmysl, mit na jednom omezovac na druhem ne..slabsi motor rychlejsi auto...jen by me zaijmalo, jak si povedou ve srovnani spotreby...mame mondeo 2,5T a spotreba se pohybuje porad kolem 10,5l/100km Tak jestli pak novinka ecoboost bude opravdu vyraznejsi posun smerem dolu. Jestli se nemylim tak do Mondea prijdou tyto motory na jare i s faceliftem mondea (predstaveni Geneva 2010)
dostává Volvo resp. Ford za tento 2,0T motor, pominu-li "nouzovou" verzi 2,0 atmo., pak S80/V80 dostává velmi důstojnou a smysl dávající základní motorizaci. :yes:;-)
Chyba to, bohužel, není, je tam omezovač max. rychlosti a víc to opravdu nejede, přestože na šestku motor při této "maximálce" točí jen 4tis. ot. Chápal jsem to jako omezení, aby měl 3,2 motor alespoň nějakou převahu, protože v reálu jel stejně jako původně "přidušená" na 147kW 2,5T, s jejím posunem na 170kW už dynamikou 3,2ka výrazně zaostává, jenže teď se zavedením slabšího dvoulitru, který ale omezovač nemá, je to už úplný nesmysl. Naštěstí se dá omezovač nechat odstranit. ;-)