jednoznacne nejlepsi akku k dispozici jsou
A123 systems z USA, ale jejich cena a zrejme i bezpecnost (zde pouzite LiFePo jsou 100% bezpecne) je bohuzel horsi.
Totez plati pro motor s permanentnimi magnety brushless DC/AC, velky rozil je ale ve slozitosti controlleru. Pro 3-phase AC to jsou vlastne 3 v jednom, navic tam musi pomerne vykonny cip co provadi vektorove vypocty v realnem case, jen frekvenci se to skutecne neridi, je to pomerne slozite. proti tomu brushless DC je v podstate jen obyc PWM regulace za par kacek. ucinnost obou reseni je priblizne stejna.
Dřív jsem si myslel, že sportovní auta se snaží každý maximálně odlehčit, aby se zlepšila dynamika. Myslel jsem si, že závaží si dávají do aut jen tuzeři na srazech, aby auto sedělo níž i bez stavitelných pružin :-) a nevím o žádném jiném sériovém autě do kterého by bylo nutné cpát nějaká závaží.
Pokud je nutné do Fabie dávat závaží aby nedošlo např. k převrácení auta, konstrukčně asi na ní nebude všechno v pořádku - zřejmě zkusili losí test a ani ESP už to nezvládlo.
Taky absence manuální převodovky zamrzí, DSG je sice kvalitní, ale plná kontrola nad zařazenou rychlostí je vždy lepší.
Celkově mi tato RS verze připadá trochu směšná, něco jako nový Spark. Snaží se hrát na sportovní auto s proporcemi cihly postavené na výšku...
predpokladam, ze bude vykon/otacky budu regulovane zmenou frekvencie napajacieho napatia. Frekvencny menic je dnes lacna a jednoducha zalezitost. Asynchronny motor (ak bude mat kotvu nakratko) je taktiez konstrukcne nenarocny (ziadne trecie kontakty,alebo kefy) a zivotnost je limitovana zivotnostou lozisk. Pokial je spravne zhotoveny, tak sa nema co rozsypat
proc tam proboha cpou AC indukcni zrejme 3-phase motor s 15kW, s drahou elektronikou, kdyz takovy vykon maji motory s permanetnimi magnety s daleko jednoduzsi a levnejsi elektronikou? kdyby tam dali alepon 30kW tak to pochopim, ale 15kW je fakt divnej motor..
Vzhledem k tomu, ze se bavime o celnim narazu, tak to si myslim, ze volant se stejne hne o tak velikou vzdalenost, ze ani airbag ti nepomuze. Spis te jeste popali patrona...
dizajn na to,ze je to krabicka je uchvatny,cena neskutocne premrstena.
ze to nema abs,esp ani pytle by mi nevadilo,na rovnakej skodovke forman som nalietal desattisice km a prezil som.
navyse je to primarne mestske auto,50km/h,komu je tam treba abs ci esp....
ozaj skoda tej ceny,a rovnako slabych baterii....nj cinania...
No ze je maji ostatni prckove neznamena, ze jsou k necemu platny. Nejsem si uplne jistej, ale nekde na webu jsem cetl, ze v pripade miniaut (tady se bavime spis o mikroautu) nemaji airbagy zadny vyznam. Nekdo nejaky konstruktivni dodatek k tomu?
Tak je alebo nie je Čína v čele vývoja článkov pre použitie v elektromobiloch? Ich životnosť vo mne nejak nevzbudzuje dôveru a cena za ich výmenu - pritom nejde o žiadne horibilné množstvo - sa mi zdá príliš vysoká. Rovnako ako je vysoká cena za celý vozík.
Ale vďaka za snahu, zas elektromobil pokročil o kúsok vpred.
Na to, že je to auto italské, tak vypadá docela jako dětská hračka! Připomíná mi docela ten kreslený film o autech, protože Tazzari má pěkný úsměv místo masky. Švýcarský Rinspeed UC? se mi líbí mnohem víc.
Taky mě překvapila absence airbagů, což je v dnešní době neobvyklé.
Vypadá to jako Range Rover z dětské knížky, ale za neotřelý a originální design ve své třídě musím dát palec nahoru. Moc pěkné vozítko. Interiér už tak oslňující není (hlavně to rádio).
Horší je to s cenou, za půl mega by tam mohly dát alespoň ABS a jeden pytel. Naopak parkovací senzory jsou u třímetrovýho auta docela luxus :-)