Fiat Panda si z říjnového souboje dvou největších kohoutů mezi minivozy odnáší zlato, druhý Spark porazil ovšem jen o dvě registrace. Nový Spark příjde na český trh začátkem roku 2010.
hergot... to je demagogie... jak za totáče... >:D >:D
hlavně jim to napsat co nejkvětnatěji a zabalit do učeně znějících formulací, aby nikdo nepoznal, že je to vlastně o h.... a úplně mimo.
Jediný, co z toho trochu vyplouvá jako srozumitelné tvrzení normálního člověka je slovní spojení "příkladmo Fox, mistr elegance či -z druhého pólu- Phaeton, emisar touhy". Ale i to je totální blbost. Že po Phaetonu někdo může toužit, to bych ještě chápal, ale mluvit o Foxu jako o mistru elegance, to se někdo musel zhulit... >:D >:D
Omlouvám se, ale už jsem se neudržel.
tak v případě, že by to bylo jediné auto do rodiny, které by muselo zvládnout všechno, tak by to byl Spalsh. V případě, že by to bylo druhé auto do rodiny, kde není důležitá maximální praktičnost tak určitě 500.
Re: Kostolianska cesta - viz Blog s nemožností komentovat
Právě, že mám pocit, že autor je zapšklý polokomunista s typickým negativním vidění swvěta. Místo aby se radoval, že má rallye za barákem zadarmo - na zahradě otevřel stánek s občerstvením a klobáskama a stloukl tribunu (to bych udělal já) je nazlobený, negativní a rád by zakazoval. Prostě v mých očích další ptiomec, který nadává na poměry, nechává příležitosti plout kolem sebe protože je nevidí a ještě závidím těm co na to mají, že si báječně jemu před okny zazávodí. Přeji závodníkům a jejich divákům hezký zážitek.
Re: Kostolianska cesta - viz Blog s nemožností komentovat
nazvat niekoho bl*bom len preto, ze si vyjadril svoj nazor a zaroven poukazal na problemy v spolocnosti je trochu mimo misu!
Ty by si asi chcel aby bol zase komunizmus a mohol hned na lorenza postvat bandu eštébákov, že?
Re: Kostolianska cesta - viz Blog s nemožností komentovat
S autorem toho blogu sice NAPROSTO a ZÁSADNĚ NESOUHLASÍM, ale respektuji jeho právo vyjádřit svůj názor, ač je zcela odlišný od mého.
Spíš nějak nechápu, čeho tím blogem chtěl dosáhnout. Aby na tu akci nechodili diváci? Nebo snad doufá, že si to tu přečte někdo zainteresovaný, třeba pořadatel, místní politik, někdo ze slovenské federace motoristického sportu? To vše mi přijde málo pravděpodobné... A kdyby si chtěl jen zanadávat v kroužku jemu podobných odpůrců rallye, tak by spíš měl zamířit na fórum nějaké ekologické organizace...
Nebo je to také pěkná novinářská kachna.V pololetí měla Toyota 3,56mil.aut,GM 3,55mil.aut a VW ztrácel na ně kolem 0,5mil.Takže VW by musel prodat za třetí čtvrtletí 1,4mil aut což je reálné,ale jak Toyota tak GM rapidně klesnout na 0,5mil za čtvrtletí.Navíc v pololetí byli čtvtí Hyundai-Kia a kam ti se poděli,když měli v třetím čtvrtletí obrovské nárůsty prodejů.
Vše moc dohromady neladí,s největší praděpodobností je to předčasné. :-!
Tak tohle chce pořádný bravo. Trochu s tím Němci vylejzaj předčasně, ale i tak je to úspěch. Ale i tak to nemění nic na tom, že VW není produkční jedničkou Evropy, ale produkční jedničkou v Evropě.
Re: Kostolianska cesta - viz Blog s nemožností komentovat
sorry, ale b1b si ty. a kardinalny :no:
kostoliansku cestu poznam od mala, pravidelne tam chodim a autorove slova mozem iba potvrdit.
takze lorenzovi :yes: na podporu a za to, ze sa neboji vyjadrit svoj nazor
No donedávna byl základní Fox z mě nepochopitelného důvodu dražší než základní Polo, čili není divu, že si ho za tyhle prachy nikdo nekoupí, obzvlášť když Fox nenabízí proti např. Pandě nebo i20 nic navíc. Když se výroba nejmenšího volkswagenu přesunula do Brazílie (Lupo se vyrábělo v Německu), myslel jsem si, že je to z důvodu nižších nákladů na výrobu a tím pádem konkurenceschopné ceně. Bohužel opak je pravdou. Lidi, kteří tyhle auta kupují nezajímá žádný supermainstream, jde jim čistě o poměr cena/užitná hodnota. A tady jim VW bohužel nic nabídnout neumí (zatím).
Ta Panda Emotion má jen 2 airbagy, boční a hlavové za příplatek, stejně jako ESP a ovládání radia na volantu. Tohle všechno má Splash v GLX za těch 274 000...
Proti tomuhle nemám nic. Ono to posazení výš cenově platí tedy i pro F 500. To, že se F 500 nabízí i se slabší 1,2, která je relativně laciná je pravda. Cenové srovnání a výbava mezi 1,4 F 500 a Mini One už tak jasné není. Jinak F 500 máme doma, hodně sem si yvzkoušel i to Mini, ale ta pětistovka má snad s výjimkou naladění podvozku ve všem navrch. Mini je mnohem stísněnější, sedíš níž jak v bunkru. To naladění podvozku však beru s rezervou, protože už i v testu dokázali, že i na okruhu F 500 není pomalejší než to mini. Výhoda víceprvku je u takto malého auta dle mého skromného názoru nepodstatná. Je to spíše o image. Považuju opravdu obě dvě auta za stejně dobrá. Z tohoto pohledu to žazení mini výš nechápu. Snad je to taková malá úlitba bohu BMW...aby se lépe ospravedlňovala vyšší základní cena a start motorizace až na 1,6 (tedy jestli to stále ještě platí).
To je hudební skupina, zadej si ji do googlu. Dokonce si ji jde zdarma na netu poslechnout, páč jejich alba jinak asi nikdo nechce... tak to s tím supermainstreamem chodí >:-[]
Výbava GLX ceníkově stojí 274 000 Kč. Za ty peníze se dá už sehnat i F 500. Emotion u Pandy stojí 290 000 Kč. Pokud jde o možné slevy u prodejců a možnost skladových vozů, myslím, že Fiat umí nabídnout víc...
A ještě jednu velkou výhodu má Fiat proti Suzuki.
Má mnohem lepší možnosti financování přes Credium než to Suzuki. Suzuki tak dobrou úvěrovou a leasingovou společnost nemá (a ani mít nemůže).
Jinak Splash není špatné auto, ale Panda je klasika. O F 500 ani nemluvím.
VW není produkční jednička Evropy. Když už, VW je produkční jednička v Evropě. Je v tom rozdíl. Ne, že bych taky nechtěl, aby byl VW produkční jedničkou Evropy. ;-)
Na ty jsem se dival jako prvni, ale bohuzel to nejsou "plnohodnotna" auta. Mam na mysli hodne spatny interier, bezpecnost taky nic moc. Twingo je dobry, ale vezme si o litr vic nez Splash. Jo a chtel bych 5 dveri :-)
Pokud Ti Panda nesedne, tak Splash / Agila představují dobrou volbu. Ještě bych asi koukl na kolínská trojčata a na Twingo, tedy pokud Ti stačí 3 dveře.
Wolffe, o tom už jsem se bavil tuším s Kaludiem v jedné z předchozích diskusí tak tři, čtyři měsíce dozadu. 500 je cenově posazena níže než Mini, to sice spadá mezi minivozy, ale cenově je trochu jinde. Zde jsem zachoval členění SDA. Takové Subaru Justy má v nové generaci 3,6 metru a nikomu nevadí, že je mezi malými vozy. To samé Swift, který je sice řazen sem, ale je dokonce kratší než mini Splash. Má akorát delší rozvor.
Člověče, jseš ty vůbec čech? Žiješ ve stejným století, tisíciletí jako my ostatní? Normálně, nedávno jsem četl překlad proslovu jednoho K. H. Franka. I když o něčem jiným, styl měl hodně podobnej.
Mohls napsat, že v tvé mysli je VW hodnotnější než ostatní zástupci mainstreamu pro svou nespornou kvalitu, image a šířku nabídky. Že se těmito vymyká z běžnýho mainstreamu a proto mu právem patří termín supermainstream. S tím bych s připomínkama souhlasil.
Ale z tohohle i němci vyrostli před víc než půlstoletím.
Pokus se pochopit, že (ve vztahu k tvému diskuznímu zájmu) je pojem SUBPRÉMIE běžným pojmem, opravdu užívaným v laickém i odborném světě výroby aut. Pokud mi nevěříš, zeptej se tiše Marka, očekávám, že se mi tu pak nějak jemně omluvíš za ten "nesmysl.
Z pročítání diskuze nabývám nikoliv mimořádného dojmu, že totiž notoricky poučenou laickou i veskrze odbornou motoristickou veřejností běžně skloňovaný termín "supermainstream" zde některým pravděpodobně intelektuálně zakřiknutějším jedincům dělá stále problém v pochopení.
Je to prosté.
Supermainstream je věcně pojmový, konretizačně cílený definiční znak jediné evropské plnoformátové automobilky, totiž Volkswagenu. Vyjadřuje v obecné rovině (ve vztahu k automobilce, jako celku) její výsadní postavení v mainstreamovém světě výroby aut. Totiž právě ta plnoformátovst vyřazuje VW z "běžného" mainstreamu a činí z tohoto výrobce (mimochodem, produkční jednička Evropy) mainstreamovou elitu.
Vedle toho je nutno pojem supermainstream chápat i ve významu kvalitativního segmentárního členění aut, jakož i odraz stupně kvality v dané hierarchii aut jako takových. Zde tedy než individualizujeme - produkce VW (příkladmo Fox, mistr elegance či -z druhého pólu- Phaeton, emisar touhy) dodává svým produktům jistou technickou, technologickou, koneckonců i společensky hodnotovou nadstavbu, která taktéž každý vůz VW automaticky nadřazuje nad běžnou mainstreamovou produkci Evropy, potažmo světa.
Samotná lokace pojmu supermainstream v předivu vzájemně provázaných výrobců jakož i předznačených společenských hodnot (zde ve významu prestiže, image...) je zcela zřetelná -
Konečně je nutno se zmínit o rozdílu mezi kategorií Subprémie a supermainstream. Tak tedy - Supermainstream je stav automobilkou (koneckonců i majiteli, fanoušky) chtěný, plánovaný. Naproti tomu pojem Subprémie je automobilkou (a zejména! vlastníky, fanoušky) pojmem nechtěným, pojmem daným neschopností být prémií. Jinak řečeno, supermainstream je vyráběn z rozhodnutí, subprémie z nedostatku.
psát "BRAVWO VOLKSWAGEN PORSCHE" pod článek, ve kterém se o VW absolutně nemluví, je znakem jisté slabomyslnosti.... To ovšem u tebe nepřekvapuje.... Spíš mě překvapuje, kolik lidí ti na to skočí a argumentuje.... 8-s
Nestojíš při sledování monitoru na hlavě? Ty umístění na chvostu tabulky definuješ jako mistrovský úspěch? Vždyť nad "tebou" jsou dokonce i modely starší. Dokonce modely starší a větší. Vedle toho, za úspěch je nutno považovat, když jsi stále nejlepší. Být stále na konci tabulky není žádný úspěch. Úspěch je Panda. Minimálně tohle se cení, raketový start a pak pozvolný pokles. Výjimku v podobě Pandy, která ten raketový start započala v roce 2003 a dodnes jej neukončila, tě nemusí zase tak deprimovat, jak dáváš najevo, jde skutečně o jedinečnost.
Panda je fajn....ale nie nahodou som kupil Splasha. Priestrannejsi, uspornejsi, komfortnejsi, bezpecnejsi, s bohatsou vybavou a najma lacnejsi. Aj krajsi, ale o to neslo :-/
Mini je u nás i oficiálně vedeno v tabulkách, ale pro mne z nepochopitelných důvodů se objevuje v autech o kategorii výš. Nevím, proč tam také není F 500 (možná se tam dostane, až bude u nás v prodeji Abart).
P.S. teď když už vím, co je to supermainstream (viz dole), bys to mohl nějak ohjájit. Proč supermainstream? Je možný a posledních 15 jsem žil v omylu, že jezdím v typickým zástupci mainstreamu. Vyveď mě z omylu.
Takže v nižšej strednej platí, kto najviac predáva, je najlepší.
U kategórie mini je to ale inak, najlepšie sa predávajú šmejdy, lebo značky na úrovni v tejto triede autá neponúkajú, tým pádom sú najlepší tí, čo nič neponúkajú, lebo keby ponúkali, určite by boli aj tak najlepší...
Tak bude asi najlepšie prvé dve miesta v tabuľke nechať voľné, aby ten supermainstream, keď príde na trh, bolo kam dopísať, a všetko posunúť dolu, pre šmejdíky ako je napríklad Panda, je aj 3. miesto nepatričné, Fiat a podobné značky patria jednoznačne na spodok tabuľky...
Ty si mi teda fakt umelec, chlape, keby tu bola tabuľka predajov raketoplánov alebo hoci lietajúcich tanierov, tiež naspodok napíšeš bravo VW...
To je GTIm vymyšlená a pouze jím používaná speciální kategorie pro VW. Nemůže prostě přenést přes srdce, že jeho milovaný VW patří do stejné kategorie (mainstream) jako nenáviděný Fiat, Renault nebo Ford...
Prémie tohoto segmentu jsou Fiat Panda, Renault Twingo a Fiat 500. Stoprocentní malá auta se vším, co k tomu patří, včetně nabroušených sportovních modelů, takzvaných minidrzků. Překvapuje mě, že to nevíš, to ty hlásáš nutnost vidět vůz v kontextu třídy. ;-)
Ta plnoformátovost funguje samozřejmě na plnoformátovém trhu... a na ten tu zatím není dostatek peněz. Jenom o tom to je. Mimochodem, na to samé dojíždí i MINI. Nechceš tu doufám psát v této souvislosti výsměšky i na adresu BMW?
1) Já vím, ale co to na tom mění? Mimochodem nemluvil tu někdo před časem o VW jako o "plnoformátové značce" a nevymýšlel tu pro něj dokonce kvůli tomu nějakou zvláštní kategorii? ;-)
2) Já VW nevyčítám, že když v dané kategorii nic konkurenceschopného nemá (jako že nemá), tak ani nic nenabízí.
Ale pak se tedy pod takovouto tabulkou sluší pogratulovat spíše vítězům či úspěšně rostoucím, ale těžko někomu, kdo v ní ani není.
Čili BRAVO FIAT a BRAVO Chevrolet!
No, jsou tabulky v kterých neschází nic, a jsou tabulky, které k naší škodě nejsou tak nějak... jak bych to... prostě postrádám tam reprezentanta jak prémie tak supermainstreamu. Totiž, nazraje čas, kdy i v této tabulce půjde o prestiž, o image, o tvé postavení na silnici. Nepoochybuj o tom, že prémie bude. On je i ten supermainstream. Jenže tady holt v této třídě a v této republice není dost vaty. A v tom to vězí. Takže zatím ber tabulku s rezervou, bojují tam lowendi s mainstreamákama. Vydrž... elita je již za rohem.
Číslo měsíce... no trochu mě pálej prsty, ale napsat to musím... číslo - jedna. IQ... pozor na to.
Tak má přijít Topolíno, to bude malý knedlík alá současná F 500. Panda by mohla jít jinou cestou, Doblo prosím do toho netahej. Všechny VWéčka taky nevypadají jako Crafter... ;-)
Nová Panda může jít evoluční cestou ohledného hranatějšího "skleníku", ale spíše bych to viděl na revoluční knedlík a la nové Doblo. A proč to tak vidím? Fiat si umí vždy pohnojit nástupce úspěšné řady. A potom výprasku se zas zmůže na něco lepšího .. a tak furt dokola
Možná proto tak otálí... Ale nebuďme zlí a přejme a´t to klapne... :yes: Ale uznávám, že v případě Pandy se toho dá spíš mnoho pokazit než vylepšit. V tomto připadě ale vidím trošku pro Fiat výhodu v tom, že vnější design Pandy není tak signifikantní, jako tomu bylo třeba v případě 1. generace twinga a nebo Ka.
Na toto autíčko málokedy počuť nejakú kritiku, ak vôbec. Občas sa niečo proste podarí. Tak treba držať Fiatu palce, aby sa mu to podarilo aj s novou generáciou.
Tak určite jej Škoda niečo zo spoločného koláčika odhryzne, ale to zas nebude tak skoro, dá sa čakať, že reálne tak za 2 roky, a to už prebehne generačná výmena aj u Pandy. Na druhú stranu Fiat čaká ťažká úloha nahradiť úspešný model, čo sa v automobilovej branži občas aj nepodarí, ale zas Fiat je majster v stavbe mini.
Mít v portfoliu výrobek jako je Panda... O tom se zdá každému managerovi každé automobilky. Bravo Panda, Bravo F 500. :yes:
Spark je bojovník cenou, ale pravděpodobně má také co nabídnout. tady u toho auta už je těch kompromisů dle mého názoru až moc a s jeho odchodem si myslím, že Panda ztratí posledního vážného konkurenta...
Sem jen zvědavý....až jednou, zda-li se toho dočkáme, bude malá škodovka schopná přebrat zákazníky Pandy. Spokojený uživatel jen nerad mění... :yes: