Ano, s největší pravděpodbností to bude 4,2 FSI, čemuž odpovídá větší max. výkon v PS i červené pole otáčkoměru. Redakce ale píše, že se kromě samotného výkonu k motoru nic dalšího neuvádí, a že motorizaci spíš jen odhadují, přičemž zřejmě vycházejí z faktu, že se 4,2 FSI běžně do Touaregu II (v současné době už ani do Q7) nenabízí...
Docela by mě zajímalo, jestli si je redakce tak jistá tím 4.2 V8 TDI. Jak známo, tak v končinách Arabského poloostrova se nosí víc benzín, pak taky na zádi je označení V8, nikoliv V8 TDI nebo TDI, a naposled také pohled do interiéru ukazuje otáčkoměr, jehož červené pole začíná až od 6ti tisíc. Podle mě to skoro vypadá, že VW do studie "Cocot-Shejk-Al-Islam-Pyčo" nacpal 4.2 FSI, právě aby udělal šejkům více radosti ze života.
Vystihol si to celkom dobre. Skrátka si s tým nedali moc práce, pozlátili, čo šlo a zbytok ponechali. Je to fakt len ostentatívne vystrkovanie šperkov na obdiv, bez hlbšieho zmyslu. Teraz trošku preženiem, ale pripadá mi to, akoby si dáma brala do spoločnosti všetky šperky čo má - ale zabudla by na večerné šaty a ovešala sa nimi v šušťákoch a teniskách.
Nicméně Klaudius to moc nerozvedl - těžko říci, co mu na tom autě připadá kýčovité. Mě například vadí kombinace plast-zlato. Je to taková polovičatá práce.
Nemal som čas na tvoj príspevok adresne zareagovať. Ako som písal v príspevku dole, máš právo ako stredoeurópan dané prevedenie považovať za gýčové. Od čias renesancie a samozrejme za času totality bol prejav luxusu akokoľvek potláčaný. Zlato bolo odsúdené ako prejav malomeštiactva, zlého vkusu, gýču … ...Takže sa nebojme povedať ja nato mám... , alebo priznať, že pre mňa je to nateraz nedosiahnuteľný cieľ. Máme sa všetci čo učiť, aby sme dokázali nájsť tú správnu mieru a odlíšiť to pozlátko od skutočného bohatstva.
Osobně jsem zlatou toaletu viděl, včetně bidetu. A nejen vlastní "mísu", ale zlatými doplňky byla vyzdobena celá místnost - komplet v kombinaci s dřevem - a pokračovalo to v koupelně. Zlato není můj nejoblíbenější kov, ale to zpracování... prostě nádhera. Tak to k sobě ladilo. Osobně jsem technicistní typ, takže u mě vládne sklo, titan, platina a rhodium, ale tohle mě dostalo. Klidně bych takovou sanitu bral. Bylo to tady v Praze, ne v některé z arabských zemí.
A viděl jsem i vilu s celomramorovým interiérem. Vkusně zpracovaná, architektovi patří mé uznání, ale tu bych už nechtěl. Uvnitř mám daleko radši kvalitní dřevo než kámen. Prostě materiál nedělá kýč. Hliník nebo zlato, je to jedno. Důležité je, aby to jako celek působilo vyváženě.
Pro mě osobně zlaté doplňky jsou vkusné. V takovém Maybachu nebo Rolls Royce. Umím si představit jít k Audi Exclusive a chtít v interiéru A8L místo chromu zlato (nebo platinu, rhodium), na každém ovladači, každé liště. Ořech a zlato k sobě ladí. V exteriéru už je to diskutabilnější. Ale spíš než o nevkusné doplňky jde o (pro Evropana) nevkusné vyjádření bohatství. Nejsme tu zvyklí na mramorové paláce. Zato plastové imitace jsou podle mě kýčem. Nebo taková celozlacená karoserie - zlato se mi líbí na doplňcích, ale ve velkých plochách už ne.
Jak říkáš, jde o úhel pohledu. Jeden nemá ani zlatý prstýnek, druhý by si ze zlata nechal dělat i odpadní trubky.
Nebo pozlacenou hajzlmísu - zajímavé je, jak se míra vkusu projevuje o primitivních zbobatlíků bez ohledu na etnikum a náboženství - tzv. noví Rusové jsou prakticky to samé.....
Je potrebné, aby sme si ujasnili pojem gýč. Mnohí budú presvedčení, že pojem gýč veľmi dobre poznajú a vedia ho zadefinovať, dokonca nám tu ako príklad uvedú záhradného trpaslíka. S pojmom gýč sa ľudstvo začína prvýkrát stretávať v 19. storočí, kedy do Európy dorazila vlna „neo“ … neoromantizmus, neoklasicizmus … Preberanie a využívanie pôvodných prvkov v novodobej architektúre, či iných umeleckých dielach. V jednoduchosti môžeme povedať, že gýčom je výtvor, ktorý nemá umeleckú hodnotu. Všeobecne vravíme, že tvorca nemal vkus. Každý jednotlivec si svoj vkus formuje od detstva a miera vkusu je ovplyvnená prostredím, v ktorom sa pohybuje. Pozor pojem dobrý či zlý vkus platí v rámci určitej kultúry. Zatiaľ čo v arabskej kultúre je zlatý minaret, zlatá výzdoba a všetko s tým spojené prejavom blahobytu a bohatstva v európskej kultúre to budeme považovať za prejav malomeštiactva – nevkusu – gýčovitosti.
Ako nadpis vraví „Pozlácené SUV pro šejky“ je automobil určený pre arabský trh. Niet čo dodať citlivo zakomponované zlaté prvky v kombinácii prírodného dreva.
Umením je to, čo nás núti sa zamyslieť. Čomu laik nerozumie, to rýchlo zhodnotí slovom gýč.
Tomuto sa vraj hovorí exluzivita. Ja tomu hovorím gýč. Na jedinom výstavnom kúsku určite znesiteľné. Ale produkovať tona predaj, to by bolo asi trochu veľa.