Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
rekuperace je definována tako: Rekuperace je proces přeměny kinetické
energie dopravního prostředku zpět na využitelnou elektrickou energii při
elektrodynamickém brzdění.
Ve vozech ŠKODA se rekuperovaná elektrická energie ukládá do zásobníku
elektrické energie (akumulátoru) přímo v automobilu, nebo se vrací do
zdrojové soustavy (spotřebovává se).
Při deceleraci (zpomalování) vozidla (zařazený rychlostní stupeň, plynový
pedál v základní poloze, popř. stlačený brzdový pedál) se napětí na
elektronickém regulátoru alternátoru zvýší nad hodnotu aktuálního napětí
akumulátoru (maximálně na 15 V). Alternátor zajišťuje dodávku elektrické
energie spotřebičům a nabíjí baterii. Zvýšené napětí alternátoru zajistí
uložení elektrického náboje do akumulátoru. U konvenčních vozidel se při
zpomalování přeměňuje kinetická energie v tepelnou energii brzdného
účinku.
Při akceleraci vozidla, popř. ustálené jízdě se napětí na regulátoru sníží
na hodnotu pod napětí akumulátoru (cca 12 V). Spotřebiče ve vozidle zásobuje elektrická energie uložená v akumulátoru. Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do nižší oblasti
zátěžové charakteristiky točivého stroje. Alternátor pracuje v tomto režimu při nižším odporu magnetického pole, tedy při nižší zátěži, takže odebírá menší mechanickou energii z klikové hřídele spalovacího motoru.
S pozdravem
ŠKODA Tým