Podle počtu pozáručních oprav je Peugeot nejspolehlivější evropské auto. Naopak nejvíc starostí dle statistik svým majitelům dělají starší Mercedesy SL.
Díky za odkazy, radši si prohlídnu všechno a závěry si udělám sám. Jinak dementních wolffových poznámek si nevšímej, já skutečně nechápu, proč uvádět evropská auta, relevantní je, jak jsou na tom auta, která v Evropě jezdí a ten původ mně až zas tak nemusí zajímat.
Saxo zcela jistě nevyhovuje časovému rámi stáří 3 až 7 let (vizte i u nás v článku). Tiskovou zprávu Warranty Direct evidentně poskytl jen tisku, mimo press portály k dispozici skutečně "oficiálně" není, jen tam, kde ji jednoduše zkopírovali (což nikdy nebyl a nebude případ Auto.cz)
Viz moje poznámka nahoře. Ok, že Ford byl třeba vyřazený jako zlý Američan ... divné, ale budiž. Ale proč chybí v žebříčku Saxo, které je na situ Warranty v TOP100 29., před 30.Cliem, to už je opravdu záhada. Třeba je víc než 7-leté...?! Já bych řekl, že ten, kdo tuhle tiskovou zprávu první pustil do oběhu, má co vysvětlovat. A vy byste si asi měli příště dávat větší pozor, od koho co přebíráte - zvláště u statistik je komentář autora k datům zásadní, protože vysvětluje, proč a co ve statistice je a co tam naopak není. Tady se jaksi žádný seriózní výklad nekoná. Honest John tentokrát dvakrát honest nebyl.
Upřímně, ani jeden z Vašich odkazů není na originální press release, ale na různé autoziny. Hledal jsem zprávu přímo na Warranty, nenašel ani pod News, ani pod Press Releases - tak třeba ji tam vyvěsí zítra...? Podle všeho se zdá, že do statistiky publikované zprávou zařadili pouze 3-7 letá auta (tedy pouze jetá a zřejmě po základní záruce) a ještě asi filtrovali nějak dál. Naproti tomu TOP100, který mají vyvěšený přímo na svém situ tvrdí, že jsou to data o autech v provozu za posledních 12 měsíců - což může (ale bohužel asi nemusí...) být jiný statistický pohled. Tam tedy z Evropanů figuruje 4. zmíněná Fiesta, 11. P207, 14.Panda, 17.Puma, 19.P206CC, 23.Fusion, 25.Polo, 29.Saxo...
Tak se necháme překvapit, jestli tahle šaráda bude nakonec mít nějaké normální vysvětlení.
Když se na to teď znovu dívám, včetně těch odkazovaných stránek, je to celé trochu na makovici: statistiku zveřejňuje tzv. nezávislá společnost, ale ve skutečnosti atypická pojišťovna prodávající jako svůj produkt záruky na nová i jetá auta. Ve statistice nejsou žádná plošná data, ale pouze data čerpaná na základě smluv uzavřených touto společností ve Velké Británii. Čili jestli správně čtu, dozvíme se jen o případech, kdy v rámci záruky prodané jednou pojišťovnou v jedné zemi v došlo k nějakému pojistnému plnění danou pojišťovnou. Že to celé je (a) pouze výseč z celkem prodaných aut a to dokonce pouze z aut prodaných v UK, (b) pouze z hlediska specificky vymezeného okruhu závad pode parametrů záruční smlouvy, to je asi jasné. -- Můžeme si zkusmo přestavit třeba Kooperativu, jak zveřejní podobnou statistiku pro Česko za auta jimi pojištěná a ještě omezí hodnocení podle určitého okruhu těch závad/pojistných událostí, na které se jejich pojištění vztahuje. Jestli by si podle toho někdo dovolil prohlásit, že některé evropské auto je nejspolehlivější...
Ja nehledam dalsiho, kdo to napise. Passat nenabizi pohon 4x4. Jde o pohon predni napravy s moznosti pripojeni zadni. V zadnem pripade vsak nikdy nedostanes pohonu 4 kol najednou. To haldex neumi. Tudiz nejde o plnopravne 4x4. Zde jde o uspech PR oddeleni VW. K smichu jsou spise ti, kteri oznacuji Passat za 4x4.
Scela chapu a respektuji vyběr tvych rodiču. Chapu i to že se rodičum vic zamlovalo Polo to u meho otce vic bodovala Ibiza což mě překvapilo protože jsem taky u něj očekaval zalibeni v usedlejšim vzhledu. Ale jak už jsem psal v tehle třidě je menši odvaz co se tyče designu spiš vyhoda. ;-)
No vidíš, mému taťkovi se Polo líbilo moc, jen ten příplatek za naftu byl trochu moc vysoký a žádná dostupná skladovka ani předváděčka se nenašla. Navíc ani ono není v kombíku.
Fiestu jsem jel na předváděčce, stejně jako Focus, který by spíše přišel do úvahy, hned po tom 207 a 308, prodejce Fordu a Peugeotu sídlí v jedné budově, tak nás svezl a udělal nabídku všeho, co měl na skladě a můžu říct, že sice jsem s každým ujel stejnou trasu asi 8-10 km, tak při normální jízdě, kterou ještě máti byla schopná akceptovat bez nadávání jsem moc rozdílů nepoznal. Nejpohodlnější rozhodně 308, 207 a Fiesta byli tak na plichtu, možná Fiesta malililinko zaostávala, což trochu vylepšil ale převis kombíku.
Nicméně já ji prostě nemusím a o tom to dneska je, těch rozdílů už moc není, hlavně pro běžného uživatele. Já bych si sice vybral jinak než taťka, nejsem ale on ;-)
Nepíšu, že nemá soupeře. Ale jinak ted nevím, jestli mají tebou zmiňovaná auta i dvouspojky. Ale i tak toho pak není zase tolik na výběr. Passat, nebo seveřani a insignia.
V pohodě trochu jsem si rypl. Vim že Fiestu dvakrat nemusiš. Ja jsem hlavně naražel na tu poruchovost ktera je u Fiesty už dlouhodobě podle statistik nizka. Jinak k te Fiestě to že ma dobre jizdni vlastnosti ještě neznamena to že je nepohodlna prostě vyborne fordi podvozky. Naopak Fiesta patři k nejkomfortnějšim autum třidy takže zde problem nevidim. Bude to asi spiš o vkusu a nedivim se že se staršim lidem nemusi vzhledově zamlouvat. Jenže v tehle třidě je podle mě "hravějši" design plusem oproti stohemu a nudnemu jako to předvadi např. Polo.
Proc jste tedy neuvedli tuto, pomerne zasdni informaci, ktera v tiskove zprave je?
*Cars made by European manufacturers, cars not all necessarily built within Europe.
Data on www.reliabilityindex.co.uk may not appear exactly as above because, in the interest of robustness, only vehicles under a certain age and represented by a requisite number of Warranty Direct policies are included in press materials.
Výčitku jste samozřejmě odhalil dobře. :-)
Uznávám, váš článek je stejně pravdivý jako odkazovaná tisková zpráva. Otázkou pro mě zůstává, kolik čtenářů si odnese dojem že "ten pežout je lepší než dřív" a kolik podstatně odlišnou informaci o tom, že 8 z 10 TOP aut jsou z Asie, a ani jedno z těch dvou neasijských není 207ma. Pokud ovšem nevezmeme v potaz jenom 3-7mi letá z Evropy.
Proto bych vám v rámci zachování důvěry kterou k auto.cz můžeme mít, navrhoval, abyste příště tiskovou zprávu doplnil těmito, podle mě, docela důležitými informacemi. Nicméně děkuji vám za reakci.
Pokud budu vybírat auto pro ženu nebo pro klidného řidiče 5 let před důchodem, tak pro mne nebudou tak stěžejní vlastnosti jako odezva od řízení a sportovnější pocit z jízdy, ale dám přednost prostornosti, kvalitě zpracování a hlavně, ten interiér... na tohle se fakt dívat nejde [odkaz] ;-)8-s
A nutno dodat, že Fiesta nenabízí jak CC, tak hlavně kombi.
Snad zasluhujeme víc důvěry, než naznačuje skrytá výčitka doplněná dvěma otazníky :-)
Zdrojem je aktuální tisková zpráva Warraty Direct, kterou najdete v doslovné podobě například na [odkaz] Pracují s ní mnohé relevantní weby, např. [odkaz] nebo [odkaz]
A co Insignia? ;-) Konfigurovatelnost a moznosti ma uplne stejne.
Pokud zabrouzdame i vyse, porad je tu AR159 (nadhernych skladovek je porad tuna) a severani.
Mohl by pan autor prosím uvést zdroj, ze kterého čerpal pro článek? Ten logický- www.reliabilityindex.com uvádí uplně jiná data (a to i když zohledním "drobnou" úlitbu EVROPSKÝM automobilům) a celé to vypadá trochu podivně. Děkuji
Myslim, ze autor clanku si nedal moc zalezet, nebo vybral zcela ucelove jen nektera evropska auta. Jinak si nedovedu vysvetlit, ze mu tam chybi treba Skodovky, kde Octavia je mezi VW Beetle a Smart Forfour a Fabia hned za nimi..Navic Citroen Xsara Picaso, taky v prehledu chybi.. A to nemluvim o tom, ze treba pred 107ckou je Volvo C70 a dalo by se pokracovat.. Tenhle clanek je opravdu vysmech..
Ani Passat nenabizi 4x4. Vsechny verze Passatu jsou s pohonem predni napravy. Nektere maji moznost docasneho pripojeni zadni napravy za pomoci Haldexu. To ale z automobilu jeste nedela 4x4.
Moznosti Haldexu dobre popisuje video zde na auto.cz, kde testuji Yetiho.
Není volvo pořád ještě automobilka s kořeny v Evropě? V té statistice je navíc na 6. místě, nebo koukám do špatné tabulky? Nebo se Volvo autorovi článku nehodilo? :no:
No jestli váhali mezi ní a Fiestou, tak myslím, že nejen podle této statistiky. Ale ot je asi jen můj osobní problém, že v téhle generaci nemůžu Fiestě přijít na jméno. (Pod Fanoušem P207 je, můžeš mrknout a srovnat)
PS: U nás to bylo teď přesně opačně, mamka Forda, taťka Peugeot, jen teda u nás má hlavní slovo ten, kdo řídí a to naštěstí (pro ostatní auta) mamka není. No a dle téhle statistiky jsem evidentně udělali nejlépe jak to šlo >:-[]
Chápem. K hodnoteniu spoľahlivosti uvediem príklad zo života: moji rodičia si teraz kupovali auto; otec chcel Forda, mame sa páčil Peugeot. Hádaj čo kúpili nakoniec? ;-)
Na Passatu je asi bezkonkurenční možnost individualizace. Ani jeden z tebou zmiňovaných nemá například 4x4. Pokud vemeš jednu konkrétní vlastnost Passata, tak nejspíše najdeš nějaké jiné auto, které v tom bude lepší. jenže Passat ti nabídne kombinaci všemožných vlastností. Jenom ty jsi zde uvedl dvě auta, aby jsi posla některé vlastnosti jednoho Passatu. Takže ikdyž Passat není ve všem nejlepší, tak nabídne takové souhrnně takové možnosti, jako asi nikdo jiný.
Diskuze na toto téma jsou z principu neproduktivní. Uznávám, že z mého pohledu i nepotřebné. Koneckonců, většinu života jsem projezdil právě v těch stopětkách, takže mám na spolehlivost (porevolučních) aut jasný pozitivní pohled.
Držím se letité zásady - fiaty a franc. proudkce, na to opatrně, a když už, zajímají mě vady konstrukční (svolávačky), tabulky spolehlivosti stěračů mě opravdu míjejí bez zájmu. Japonská auta mě nezajímají z garážového principu, avšak vím, že z předměrného pohledu spolehlivá jsou.
Popravdě me už i unavuje tu číst ty horní sentence puberťáků, že nejspolehlivější jsou mégany a největší šunky prémiová produkce.
To zase takovy problem nebude. Napr. C5 ma kvalitnejsi podvozek, interier... S podvozkem je na tom podobne nova Laguna AWS.
Na Passatu je asi nejkvalitnejsi mnozstevni sleva ;-)
Ještě teď si pamatuju, jak jsem byl na služebce s testovací novinářskou 207, za Brnem mi padla do nouzového režimu a do Prahy jsem jel pod plným plynem 80 km/h...
Proto jsem take porovnaval porovnatelne. Napr. Lexus, ktery cisi technickymi finesy si na kvalitu stezovat nemuze a spolehlivosti muze pro D3 byt nedostiznym modelem.
Pri vyberu automobilu, pricemz za dany vuz zaplatim 6-7 cifernou castku, samozrejme vim, co chci. Zakladni vyber ma kazdy z nas (to netreba zduraznovat). Po nem samozrejme nasleduje (mela by nasledovat) kvalita a spolehlivost. Komplex mnohych a jinych Navtechu radi, ridit se podle znacky automobilu (lepe sousedovy), coz povazuji za hloupe a zaroven za puvod fam a nepresnosti o kvalitach a spolehlivosti (napr.) D3.
O vozech nizsich trid a vozech s minimem technickych vychytavek zde nepisu. Zde je kvalita a spolehlivost v mnohych pripadech umerna dilenskemu zpracovani daneho automobilu, i kdyz rovnice "cim vychodneji, tim lepe" je zde videt take.
Prvních 100 je nadprůměr. To je prostě fakt. Můžeš si to vysvětlovat všelijak, ale nic to na tom nezmění. Je tam evidentně ještě spoustu dalších modelů, co už jsou pod průměrem. Už jen to, že MB SL má index 349, to je o 350% horší, než to poslední průměrný auto.
Jenže Passat je kvalitní auto. Motory, podvozek, interiér, možnosti výbavy, 4x4, Dsg, vše je na úrovni, ale kazí se víc než by měl. Pokud někdo nesouhlasí, ať uvede evropský model, který je kvalitnější.
Podstatu skutočnosti, že čím jednoduchšie auto, tým menšia pravdepodobnosť porúch, ako to v karikatúre naznačuješ, nikto nespochybňuje a uvádza sa to i v článku.
Porovnanie spoľahlivosti holej Fábie a nadupaného S klasse je samozrejme o inom. Posudzujme ale porovnateľné, napr. Passat s Accordom či X5 s Lexusom RX. Nechceš snáď tvrdiť, že Lexus má menej elektroniky/techniky, ako BMW, že? ;-)
Nejspolehlivějším autem Evropy je sousedovo stopětka. Je v základu, místo otáčkoměru nosí soused naslouchadlo, místo rychloměru jen odečítá z frekvence kmitání stromů v pangejtu. Místo topení si dává pod sedadlo rozpálenou cihlu a namísto nočního vidění používá harpunu.
Poslední závadu utrpěl, když mu za jízdy skočil otevřeným šíbrem zajíc rovnou do klína. Myslím ovšem, že tohle se nedá vykládat ani jako závada ani jako lesní pych.
V tabulce jsem ho nenašel. Nemyslím toho zajíce...
Spolehlivost je jen jeden z aspektu pri koupi a ani zdaleka nemusi byt nejdulezitejsi... staci aby se clovek nestotoznil s designem a spolehlivost neresi. (Je to rozumne? ne, neni... ale clovek rozumny tvor neni, jen se nanej hraje ;-) )
Poslal jsi sem vesmes odkaz na vyssi stredni resp. na lucusni SUV. Tam muze evropsky zakaznik volit jen mezi nemeckou trojkou, Lexusem a mozna Volvo kde kvalitnejsi je jen Lexus.
FAKTY:
Pokud ma clovek utratit 7 mistnou sumu za auto tak se mu musi libit, kdyz se mu nelibi, hleda jinde.
Jedna vec je spolelivost a druha vec marketingova masaz ktera je delana tak aby byla uspesna a proto i uspesna je.
Pridal jsi sem k porovnani auta ktera obsahuju nespocet technickych vychytavek... kdyz pominu Lexus ktery nemecke auta kvalitou prejede, tak tu mam nemecke auta kde se ale "nekvalita" chce jednoduse pojmenovat ale tak jednoduche to neni. Je logicke ze takovy Fiat Panda jako velejednoducha konstrukce bez spousty vychytavek bude mit min veci na porouchani a zakonite se tam toho taky min poroucha. Naopak MB, BMW, Audi jako mnohdy prukopnici v tom ci onom a s systemama kde kazdy ma jeden ma cenu jako cely fiat panda se budou logicky kazit vic, proste je tam toho 100* vic co se muze pokazit, uplne vyloucit chyby proste nejde.
Zaver: nemecka auta nejsou prehnane kvalitni, ne tak kvalitni jako japonska konkurence ALE nejsou nekvalitni a vzhledem ktomu ze nejsou nekvalitni clovek se rozhoduje i dle dalsich milionu parametru a preferenci.
Pokud se mi BMW7 bude kazit jako Golf treba, je to neuspech Golfu a uspech BMW, ne naopak.
FAKT: Spolehlivost automobilu je (mel by byt) nejdulezitejsim aspektem pri rozhodovani o jeho koupi.
FAKT: Spolehlivost jde ruku v ruce s kvalitou samotneho automobilu.
FAKT: V kazde tride (velikostni, cenove..) je velky vyber znacek a modelu od dobrych po ty "dobre"
NESMYSL: V kazde tride (velikostni, cenove..) jiz spatnych vozu neni.
Jsou dobri [odkaz]
A jsou spatni [odkaz]
NESMYSL: D3 jsou spolehlivejsi nez ostatni premiove znacky.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] je jeden z mala nicim neovlivnenych zdroju (z velke casti korespondujicim s osobnimi zkusenotmi), ktery ukazuje skutecne postaveni automobilky (modelu) ve svete kvality a spolehlivosti.
to je hodne velke zkresleni vysledku, bo je velky rozdil byt v prvni desitce tohoto listu a byt v posledni desitce... ze jsou nadprumer? ano, i clovek v CR vydelavajici 25k ma nadprumer, neznamenato ale ze se ma tak dobre jako clovek co vydelava 100k. I tento seznam ma sve viteze a porazene... ze jsou vlastne vitezove vsichni je jen klise.
Pokud se budu držet toho, že index 100 je brán jako průměr, tak když se podívám na oficiální stránky, kde je uvedeno TOP 100, tak se dá říci, že všech prvních 100 dopadlo dobře a že jsou nadprůměrně spolehlivé, protože poslední z top 100 má index 97.
Jo, uz to vidim - jak rikam, nemel jsem cas to studovat - takze prepocet pres evropskou "konstatnu", abychom dostali do prvni desitky auta, ktera potrebujeme. Vyborne... :no:
I tak je to divne - kde je Citroen? C3 i C4 jsou na tom lepe nez SLK a v "evropske" top10 nejsou.
nejdriv si to proctu a hledam chybu u sebe a ve svem chapani psaneho textu, az pak pisu (kricim) otazku ktera neni na miste... to klicove slovicko v clanku je nejlepsi EVROPSKE auto, ze je prednim v originalnim listu spousta japoncu nikoho znaleho prekvapit nemuze :-!
Jak praví Wolff - "mediální pastička" je obsažená přímo v názvu článku - hodnotí se "evropské" auto, ne jakékoli auto. Kdyby ale byl autorem třeba Číňan, mohl by napsat "Rána evropské pýše: v samotné Evropě se evropské značky vůbec nedostaly do první desítky spolehlivosti". -- Ale jinak zajímavé čtení, přímo tam u zdroje. I když mám pochybnosti o metodice, která údajně statisticky započítává i jen pár desítek kusů od jednoho modelu. :-!
Nečekal bych zázraky, pokud by tohle psal GTI, Dinar, nejlépe BeranaK, případně WL, ale i průměrně čtivý čtenář si všimne, že se jedná o přepsanou tabulku jen pro evropská auta (tedy bez japonců a dalších) ;-)
Možná by měl Makaróni přemýšlet, jestli by výrobu Alf neměl přesunout do Polska, protože Panda se spolehlivostí fakt asi nemá problémy.
S Peugeoty mám osobní zkušenosti 3x motor 1,4 u dvou to má tendence za studena chcípat a spojka u jednoho chodila přískokově. 3x reklamace s výsledkem: 2x počkat až se motor zahřeje a v případě přískokové spojky přidat více plynu při rozjezdu. V M6 mi povrzávala spojka u výfuku a na záruku vyměněna bez problémů. No a na základě takových skutečností se vytvoří tabulka.