Při zamknutém měniči otáčky motoru vždy podle zpřevodování odpovídají otáčkám kol. Při větším stlačení plynového se ale (obzvlášť u takto slabého motoru) měnič "otevře" a plní svoji původní funkci - jako hydraulická spojka vyrovnává rozdíly v otáčkách motoru a převodového ústrojí, násobí točivý moment motoru a tím umožňuje rychlejší akceleraci. Samozřejmě když ani to nestačí, nastupuje kickdown, tedy vynucené podřazení.
4+2 bolo len prirovnanie :-) - prevodovka je realne 4-stupnova, display Activematicu ukazuje len 1234, v kazdom pripade na 3. a 4. stupni dokaze prevodovka pracovat v dvoch rezimoch. Hlavne na 4. stupni je ten rozdiel v otackach a spravani (pruznosti) auta dost vyrazny - ak ide o auto, ktore nema ukazovac zaradeneho stupna, zvadza to k dojmu, ze automat sa nevie rozhnodnut medzi 3 a 4, pritom je stale na 4.
Skoro by som povedal, ze rozdiel medzi 4+ a 4- je ako medzi 4 a 5, resp. 5 a 6 na manuale.
Neviem, ci pod uzamykanim chapeme to iste, u mna sa to skor spaja s nizsimi rychlostami. To, co popisujem, sa da ovladat plynovym pedalom v podstate za akejkolvek rychlosti. V kazdom pripade, nejde o extra stupen. Spominany manik z Aisinu tiez nehovoril o stupni ale nespominal ani zamykanie.
Tato akcelerace probíhá na trojku a z hlediska dynamiky není nijak problematická. Kickdown a podřazení na dvojku výraznější efekt nemá, protože motor není přímo naladěn na podávání špičkových výkonů. Okamžitá spotřeba se v takovém okamžku na dvojku i trojku pohybuje kolem 30 l/100 km
Planujem auto podobneho charakteru pre priatelku. Viete mi poradit este alternativy maleho mestskeho babskeho auta ako tato dvojka, ktore ma ale automat s hydromenicom, pripadne CVT? V ziadnom pripade nechcem robotizovane manualy ako ma napr Citroen C3 alebo DSG prevodovku. Co napr Yaris, Fiesta a podobne, su to robotizovane manualy alebo hydromenice? Diki za pomoc.
Pod cuknutim som myslel skor pocit na pad otacok, ktory clovek citi viac cez plynovy pedal ako trhnutie autom. Je to velmi plynule, ale vnimavy vodic pozna.
V mojom aute je na 100% Aisin, dokonca som ho vo Frankfurte videl v priecnom reze a stravil prijemnych par minut debatou s technikom od Aisinu :-)
Já mám starší Hondu a taky bych řekl, že tam bude Aisin, i když jistý si nejsem, je to CVT. To cuknutí tam je, ale není to nic hrozného. To na Peugeotu 406, na němž jsem se učil v autoškole, to při zrychlení bylo pořádné trhnutí, to bylo dost nepříjemné.
Hned po autoškole jsem jezdil rok s automatem, teď jezdíl s manuálem, takže mohu trochu srovnávat. Ano, kdo rád řídí, dá přenost manuálu. Jenže pro člověka, který většinu času stráví popojížděním po městě, případně jezdí denně delší trasy, je automat ideál. Sám jsem zastánce manuálu, je mi líto, že některé motoristické modly tuto možnost pomalu zatracují (prý budoucí GT3/GT3 RS by měla mít jen automat!), ale v určitých případech je automat prostě vhodnější. Je pohodlnější, člověka tolik nerozptyluje, takže je bezpečnější. Do auta na běžný ježdění by mi nějaký slušný automat nevadil, ale třeba do takové MX-5 a podobných aut (a že jich kvapem ubývá), bych chtěl manuál.
Moje skusenosti su take, ze ti, co najviac mudruju o vyhodach manualu a o tom, ako je manual pre "skutocnych" soferov, s manualom jazdit vlastne nevedia.
Test: zhodte v debate "medziplynovu" bombu...
Inak, ak sa nemylim, tak tento automat (Aisin) je v podstate 4+2. Totiz, Trojka a Stvorka maju akoby dva medzistupne, pri jazde to poznat na klesnuti/stupnuti otacok bez toho, aby sa zmenil zaradeny stupen.
Priklad, zrychlujete, automat preradi z 3 do 4, dosiahnete ziadanu rychlost, prestanete tlacit na plynovy pedal a otacky klesnu - stale ste ale na 4. Pri trojke to az tak necitit, ale ten medzistupen je tam.
Takisto, ked clovek pomaly zrychluje na 4, tak prve "cuknutie" po stlaceni pedala je stale na 4, na Trojku treba dupnut viac.
Poznamka: mam Mazdu s Activematicom a zaujimalo by ma, ci sa aj Dvojka s automatom sprava rovnako.
taky jsem fanda automatu. Navíc se mi v mém okolí potvrzuje moje teorie, že každý je velký fanda do řazení jen do té doby, než si pořádně zajezdí s automatem. :-)
V autě pro holky je úplně jedno kolik má automat stupňů, hlavně že tam je. Můžou zařadit D (jako D-opředu) a vyrazit. Jestli je tam 7DSG nebo 4AT určitě u kávy probírat nebudou, důležitější pro ně bude barva :-)
To že si lidi nekupují do města automaty je jejich vlastní hloupost, tam je to úplně ideální. Mně by Fiesta neoslovila, Mazda se mi naopak velice líbí. Navíc se s takovým HB dá vyrazit i ve dvou do zahraničí a je to docela sranda. Když si každý chce "cvičit" levou nohu vyšlapáváním spojky v zácpách a pak se zaklínat tím, že na 100 km ušetří 0,5 l, je to jeho věc, já mám rád určitý komfort.
mě by zajímalo, jak se chová při pružném zrychlení, třeba když se napojím na obchvat a potřebuji tam ze 40km/h třeba na 90km/h a jak potom vypadá spotřeba a otáčky motoru.