Pan Vošický má pravdu, reexporty představují u některých značek velký podíl na českých registracích.
Ale trošičku by si Hyundai možná měl nejdříve zamést před vlastním prahem, než tohle začne hlásat. :-)
Pravdou také je, že Vošický opakuje stále stejnou strategii. Nesmyslný plán, obrovský tlak na dealerskou síť a fiktivní registrace. Tedy fiktivní, registrace jsou reálné, ale registrovaná auta leží na skladech dealerů a nemají zákazníka. Jen se honí čísla do tabulek a pak se tady "kdosi" plácá po ramenou za 60% růst. Nevím na co si pan Vošický vlastně stěžuje, sám je propagátorem akce "vyrážení klínu klínem" a "po nás potopa". Prodejní úspěchy Hyundaie nejsou zdaleka tak růžové jak ukazují statistiky, ale je fakt, že pan V. sází na stádo efekt a doufá, že lidi zareagují na uměle vytvořené statistiky a pod dojmem "úspěšné značky" budou více kupovat... 8-s
Vošický není žádné máslo zelené, ale starý mazák, v autobyznysu je od r. 85 a do Hyundaie připutoval přes dlouhou kariéru u Fordu doma (GŘ) i v zahr., naposled s epizodou u Peugeotu. Dá se tudíž předpokládat, že přesně ví, co říká a proč to říká. Jestli zrovna on potřebuje udělat ramena a přetahovat se o pořadí značek v ČR, to nevím, může jít i o odpověď na něco nebo někomu, o čem se tady nepíše. Jinak Hyundai si opravdu nemůže naříkat na nějaké odbytové potíže - stačí pouhý pohled na Nošovice, které celkem nedávno spouštěly druhou směnu a dnes už napevno plánují spuštění třetí směny, aby mohly jet na plnou kapacitu kolem 300k vozů ročně.
Jenže tady jde o specifický případ - vozidlo, které tu dovozce přihlásil a následně reexportoval, aniž by ho vůbec kdy prodal. Ta tvá statistika je podle mě celkový počet všech vyvezených a vyřazených aut, včetně ojetin. Bylo by potřeba dát to nějak dohromady.
No počkej... pokud dejme tomu Ford přihlásí v ČR auto a následně ho vyexportuje a přihlásí třeba v Rakousku (a třeba ještě jednou na Slovensko), tak to opravdu nemá v prodejní statistice co dělat. Mě by statistika očištěná o podobné kousky zajímala... bez ohledu na to v čí prospěch nebo neprospěch. Ty prostě vidíš Hyundai a nezajímá tě, jestli na tom třeba není něco pravdy... :no:
Hyundai má za letošek +60% prodejů, takže to s tím drcením konkurencí nebude tak žhavé... málokdo může být tak vysmátý a nad věcí.
Sakra, co mi to jenom připomíná >:-[] První místo je v nedohlednu, konkurence nás drtí, masážní články a oslavné tesy zabírají jenom částečně, tak vydáme tiskovou zprávu... Tedy, kdyby se nedělo toto, tak by to bylo takto. Dohnat a předehnat, soudruzi :no:
To statistiky tolik nezkreslí, auta registrovaná jako předváděcí přímo na dealery nakonec v ČR zůstanou a je to jen pár měsíců mezi reagistrací dealera a prodejem "konečnému uživateli".
Zajímavější posun ale udělalo to, co HYUNDAI MOTOR CZECH udělalo loni v říjnu, kdy pod záminkou zapůjčování i30 zákazníkům na týden "postavilo" na značky několik stovek i30. Rázem se z tohoto vozu stala dovozová jednička a HYUNDAI překonal v konečném součtu 10.000 registrací za rok 2010. Ale tahle auta prodávaly dealeři ještě v březnu 2011 :-) .